vissza a cimoldalra
2020-09-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Edita Gruberova (3111)
Társművészetek (2075)
Eiffel Műhelyház (287)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7370)
Pantheon (2729)
Régizene (4401)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4107)
Momus-játék (5890)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4932)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4746)
Kimernya? (3771)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2059)
Franz Schmidt (3690)
Zenetörténet (294)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62448)
Rost Andrea (2053)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

51   IVA • előzmény49 2019-05-06 02:16:39

OFF: Egyetértek az aggályoddal, de attól tartok, hogy a problémát „előkelően” fogják megoldani. Szerintem ritkábbak lesznek a széksorok és szélesebbek az ülőhelyek: vagyis könnyebb lesz a mozgás, a közlekedés és kevesebb a néző. Láttam fényképeket olyan, patinás külföldi színházak nézőteréről, ahol a földszinten inkább fotelok sorakoznak, mint székek. Nem szeretném, ha ez így lenne, mert akkor magyarul beszélő néző már egyáltalán nem lesz a Magyar Állami Operaházban.
Arra is kíváncsi vagyok, hol alakítják ki a beharangozott állóhelyeket. Szerintem a pesti Operaház nem alkalmas erre, nincs is rá közönségigény, és nem is hiányzik, hogy más operaházak idejét múlt rendszerét majmolják. Azzal viszont egyetértenék, hogy a páholyok első sor mögötti részét nyilvánítsák állóhelyeknek, hiszen valójában azok is.

49   Myway • előzmény47 2019-05-05 09:45:21

Részemről teljesen elhibázottnak tartom az Opera nézőterének "új" kiosztását. A páholysor alatti út akkor lenne elfogadhatóbb, ha a nézőtérről pl a zenekari árok vonalában lenne egy-egy oldal kijárat (más hasonló elrendezésű színházakban ez majdnem követelmény tűzrendészeti szempontok miatt is), de csak rá kell nézni az operettszínház förtelmes kagyló nézőterére, ahonnan a sor közepéről (kb. a 25. székről) kijutni szinte lehetetlenség. Lemérte valaki, hogy még a tágasabb Erkelből is szünetben mennyi idő alatt juthat ki a néző az előtérbe??? Nos szuper lesz az Opera! Egyébként sem kéne Zobokinak mindent (színeket, diszítéseket) visszaállítani az eredeti állapotra!!! De akkor már tessék a nézőtéri nagybüfé közepét is eltakarítani! És még sok mindenről lehetne szó...

47   IVA 2019-05-05 04:20:02

Túl azon, hogy a Bánffy terem nézőterét kényelmetlennek találtam és nem is tetszik (azt persze nem tudni, hogy „végleg” és minden előadáshoz ilyen marad-e), egy érdekes ellentmondásb ütköztem.
Az Operaház épületének fejújításáról szólva azt nyilatkozták (talán maga Ókovács Szilveszter, vagy ő is), hogy a földszinti nézőteret azért érdemes átrendezni a két járás megszüntetésével (illetve áthelyezésével a páholysorok tövéb), mert eddig a nézőtér közepének számító, legértékesebb helyeket foglalták el. Ez teljesen érthető, egyet is értek vele.
Ugyanakkor a Bánffy terem nézőterét úgy alakították ki, hogy a legfrekventáltabb járás, mint afféle sétány, az első zsöllyesor előtt húzódik, ami kb. 3 széksor helyét foglalja el a nézőtér és a zenekari árok között. Vagyis amelyek a legértékesebb helyek lennének. Ezáltal minden sor 3 sornyival messzebb esik a színpadtól, mint ahogy eshetne, ahogy más színházban megszoktuk. Mögötte a nézőtéri tábla a kereszt- és hosszirányú tagolatlanságtól is nyomasztó, Isten ne adja, hogy valakinek ki kelljen kecmeregnie onnan előadás közben.

Hírek
• Elmarad a Nemzeti Filharmonikusok szeptember 25-re tervezett évadnyitó hangversenye
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Alszászy Gábor (zongora)
A kiállítást megnyitja: Eckhardt Mária
"Vendégségben Liszt Sugár úti otthonában"
Az időszaki kiállításhoz kapcsolódó koncert
Gobbi: Hat magyar modorú kis jellemrajz, op. 19 – 1. A sétányon, 5. Az erdőben, 4. A horgászatnál, 3. Éji hangok
Gobbi: 7. keringő, op. 10
Gobbi: 8. keringő, op. 22
Zichy–Liszt: Valse D’Adèle
Ábrányi: 3. ábránd – részletek
Liszt: 16. magyar rapszódia
Liszt: 18. magyar rapszódia
Liszt: 19. magyar rapszódia

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Kirill Troussov (hegedű)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Daniel Boico
Barber: A rágalom iskolája – nyitány, op. 5
Bruch: 1. (g-moll) hegedűverseny, op. 26
Holst: Planéták, op. 32

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Andrew Staples (tenor)
Szőke Zoltán (kürt, Báll Dávid (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
"Európai hidak 2020 - Egyesült Királyság"
Haydn: Induló a walesi herceg tiszteletére, Hob. VIII:3
Britten: Simple Symphony
Britten: Szerenád tenor hangra, kürtre és vonósokra, op. 31
James MacMillan: Cumnock Fair
A mai nap
történt:
1922 • Cornell MacNeil, énekes († 2011)
született:
1922 • Ettore Bastianini, operaénekes († 1967)
1927 • Alfredo Kraus, énekes († 1999)
elhunyt:
1960 • Seiber Mátyás, zeneszerző (sz. 1905)
2014 • Christopher Hogwood, karmester (sz. 1941)