Mintha azt írták-mondták volna, hogy a két színpad mérete azonos, pont azért, hogy kint próbálhassanak az Andrássy útra. De lehet, hogy van kint egy másik színpad és az a színpad akkora mint az Andrássy úti. A Pelleas is -tudtommal- a világ operaházainak vagy többségüknek egyik "muszáj"- vagy "illik"-előadni-darabja mint pl. a Wozzeck. Én még sosem láttam, úgyhogy nincs róla véleményem, de a fentiekről azaz valós és jelentős közönségigény csekély mértékéről sokszor olvastam már itt-ott. De ha egyszer muszáj vagy illik ... és összeáll egy jó csapat: rendező (!), karmester-zenekar és a 2-3 főszereplő, ám jöjjön.
A Trójaiak a MET covid-sorozatban szeptember 12.-én szombaton látható-hallható! Tavasszal ment a STOP közvetítés sorozatában, csak ajánlani tudom mindenkinek! Igen, ez a a magyar operajátszás nagy adóssága.
Még szép, hogy évtizedek után (Ferencsik anno tudtommal nem kapott pénzt rá, erre - igen helyesen - otthagyta a M. Kir. Áll. Viperaházat!) ismét előveszik a Pelleast. Kocsis nagy érdeme volt, hogy legalább 45 éves szünet után előadta a MüPá-ban. Én erre tudatosan nem mentem el, mert a bennem lakozó wagneriánus diadalmaskodott, azaz nem akartam pár nap különbséggel a Parsifal után a Pellast is meghallgatni. Ugyanakkor itt van a francia operairodalom leghatalmasabb, csakis wagneri mércével mérhető remeke, a Trójaiak. Az még érthető, ha nem akarják a Ganz járműjavítóban Safranek fivérek Műhelyházban és Űrkutatási Központban előadni, hiszen az Andrássy úti színpad kellene hozzá. Így Berlioz mesterműve, amelynek zsenialitása még a modern agyalágyult rendezéseken is átsüt, továbbra is a magyar operajátszás legnagyobb adóssága marad. Pótlékként persze ott vannak a Berlioz lángelméjéből kipattanó szikrákon a maguk művecskéit sütögető szerzőcskék megannyi méltán elfeledett izzadmánya.
Ma próbaképpen újra regisztráltam a Mahlerre, majd kora du. felhívtam az értékesítési centrumot. Egy hölgy arról tájékoztatott, hogy most kezdik kiküldeni a jegyeket. 5 óra előtt meg is jöttek, remélem, nem veszik figyelembe a mai regisztrációmat.
Jókai Mór is megörökitette regényben: "Gróf Benyovszky Móric". Benyovszky saját kalandjairól szóló emlékiratát az eredeti francia nyelvű kézirat alapján könyv formában Londonban adták ki, ami Benyovszky Móric gróf életrajza, saját emlékiratai és útleírásai címen Jókai Mór - angolból - fordításában, magyarul 1888-ban jelent meg.
Gróf BENYOVSZKY MÓRICZ
ÉLETRAJZA,
SAJÁT EMLÉKIRATAI ÉS ÚTLEÍRÁSAI.
KÉPEKKEL, TÉRKÉPEKKEL, AUTOGRAPHOKKAL.
Négy kötetben
RÁTH MÓR kiadó, Budapest
A XVIII. század leleményes hősének vagy hőstetteket véghez vivő kalandorának saját kezű életrajza halála után Angliában látott napvilágot. Tettei már életében lázban tartották a közvéleményt, így érthető, hogy a megjelenő önéletrajz valóban szenzációnak számított.
Benyovszky Móric, a magyar származású nemes, korán elhagyta szülőhazáját, részt vett a lengyel nemesi felkelésben, majd fogságba esett. A cár száműzte őt Kamcsatkára, ahonnan kalandos úton sikerült néhány társával megszöknie. Ezernyi kaland után, alig negyvenévesen Madagaszkár szigetén halt meg 1786-ban.
Jókai, miután lefordította az önéletrajzot, maga is kedvet kapott a téma megírásához. Az eseményekben valóban bővelkedő életútnak csak egy szakaszát, a száműzetés és a szerencsés megmenekülés történetét vetette papírra. Keze nyomán az életrajz mindvégig feszült, izgalmas történet lett, öregkori alkotóéveinek egyik jeles darabja. Benyovszky kivételes jellem: bátor és elszánt harcos, határozott vezéregyéniség, testi hibája ellenére is vonzó férfiú. A legváratlanabb helyzetekben is feltalálja magát, s ha kell, élete kockáztatásával is hű marad a szökésre szövetkező társaihoz. Romantikus történet, nem nélkülözheti a szerelmet: Benyovszky és Afanázia kapcsolatának bemutatása sok meghitt pillanattal gazdagítja a történetet.
Eredeti megjelenés éve: 1888
(Wikipédia)
Ötletelés: nagy kalandor és nagy utazó volt. Példakép kései utódok számára.
Gondolom, francia évad - akkor legyen egy francia kuriózum, romantikus ismeretlen "bel canto" opera (Boieldieu "francia szabadító operája") - némi magyar vonatkozású beütéssel; hozzáteszem, a témát később Doppler Károly is megzenésítette. Operájának címe: Benyovszky, vagy: a kamcsatkai száműzött. Opera 3 felvonásban. Bemutató: 1847. szeptember 29., Nemzeti Színház. Ennek a műnek az egyik legnagyobb érdeme a színgazdag hangszerelés, a következetes jellemábrázolás és a kifogyhatatlan dallambőség. (Németh Amadé: A magyar opera története)
Egyébként igazad van: a francia operarepertoár hatalmas, abból más ritkaság is szóba jöhetett volna magyarországi bemutatóként. Szóval lehet ötletelni még, hogy "miért" éppen ez?
Ennyit én is megtaláltam a wikipédián! De miért kell (?) éppen ezt műsorra tűzni? Félreértések elkerülése céljából, tudom, hogy Benyovszky Móric élt és azt is, hogy kb ki volt. De nincs nála méltóbb és említésre alkalmasabb magyar történelmi személyiség a tarsolyban?
Az Opera honlapjáról
François-Adrien Boieldieu: Benyovszky Móric, avagy a kamcsatkai száműzöttek
Hangversenyszerű operaelőadás, három felvonásban, francia nyelven, magyar és angol felirattal
Magyarországi bemutató
Akárcsak Kodály Zoltán és Beethoven, François-Adrien Boieldieu is december 16-án született, az utóbbi 1775-ben. A zongoradarabok és a korai francia romantikus opera nagy mestere 27 operájával, a rájuk jellemző frissességgel, ötletességgel, dallamvilággal könnyen elbűvöli a közönséget. Boieldieu hét éven át Pétervárott aratott sikereket, majd hazájában a francia zeneszerzés kiemelkedő alakja lett. Legismertebb művei közé tartozik többek között A fehér asszony. A Francia Múzsa Szezonjában, mégpedig éppen Móric-napon az Opera egy kuriózumot mutat be: a legendás lengyel-magyar utazó, író, felfedező és nem utolsósorban madagaszkári király, Benyovszky Móric életét, az orosz cárral történt összetűzését és a kamcsatkai száműzetését feldolgozó operát. A mű most csendül fel először Magyarországon Tóth Sámuel Csaba vezényletével.
Szövegíró: August von Kotzebue műve nyomán: Alexandre Duval
Közreműködik: a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara
Karigazgató: Csiki Gábor
Karmester, zenei vezető: Tóth Sámuel Csaba
Benyovszky: Boncsér Gergely
Afanázia: Kriszta Kinga
Stefanov : Megyesi Schwartz Lúcia
"Benyovszky Móric, avagy a kamcsatkai száműzöttek"-et ha nem mutatnák be koncertszerűen, ""PETÍCIÓT "indítanék a bemutatásáért.
Ki találja ki ezt a sok marhaságot? Van erre egy egymást alullicitáló team?
Tegnap bementem az Opera Szervezésbe, ott helyben kértem regisztrációt, ami megtörtént. Közölték, hogy az e-mail címemre fogok kapni egy visszaigazolást, egy-két nappal az előadást megelőzően.
(Szerintem kivárnak a vírusfejlemények miatt.)
Mellesleg a "Benyovszky Móric, avagy a kamcsatkai száműzöttek" opera koncertszerű előadása is ingyenes, de ugyancsak előzetes regisztrációhoz kötött.
Én meg a Mahler/8-ra. Néma csend.
Valószínűleg amikor hónapokkal ezelőtt kitalálták a "Koronagála" elnevezést, abban reménykedtek, hogy szeptemberre már vége lesz az egész történetnek és lehet ünnepelni... sajnos nem így lett.
Múlt héten 2x regeltem semmi válasz. Zongorával pedig nem is érdekel már!.
Nem értem, hogy miért "Korona Gála" a címe ennek a rendezvénynek,
ha valaki megmagyarázná, akkor örülnék!
A COVID nem múlt el, a "MÁSODIK HULLÁM" pedig ünneplésre nem érdemes!!
Az Opera.hu oldaláról
28 operaénekessel tart KoronaGálát az Opera az Eiffel Műhelyházban.
("Zongorakísérettel" - Búbánat)
KoronaGála címmel ingyenes - de előzetes regisztrációhoz kötött - koncertet tart a Magyar Állami Operaház szeptember 7-én, 19 órától az Eiffel Műhelyház Mozdonycsarnokában.
Bár a járványhelyzet miatt az Eiffel Műhelyház hivatalos átadása néhány hónapot csúszik, az augusztus végi Parkfoglaló gála után az Opera most az impozáns Mozdonycsarnokban is meg kívánja ünnepelni új épületkomplexumának megvalósulását. Ebben legkiválóbb énekművészei lesznek segítségére, akik a magyar és az európai operairodalom jól ismert és közkedvelt áriáit adják elő, kiegészítve az Opera által mindig is kultivált, kortárs magyar operák részleteivel, sőt ritkán hallható különlegességekkel is.
A kétrészes műsorban fellép Alexandru Agache, Balczó Péter, Balga Gabriella, Boncsér Gergely, Boross Csilla, Bretz Gábor, Cser Krisztián, Fekete Attila, Gál Erika, Haja Zsolt, Kálmán Péter, Kálmándy Mihály, Kiss Tivadar, Komlósi Ildikó, Kovács István, Kovácsházi István, László Boldizsár, Létay Kiss Gabriella, Megyesi Zoltán, Miklósa Erika, Palerdi András, Rácz Rita, Sümegi Eszter, Szappanos Tibor, Szántó Andrea, Szegedi Csaba, Szemere Zita, Szerekován János és Váradi Zita, míg a két rész zárószámaiban az Opera Énekkara is képviselteti magát.
A koncerten részletek hangoznak el a többi között Mozart Don Giovanni és Figaro házassága, Rossini A sevillai borbély, Verdi Rigoletto és Traviata, Puccini Manon Lescaut, Bohémélet és Pillangókisasszony, valamint Wagner Tannhäuser című operáiból. Emellett a Bánk bán, az Andrea Chénier és a Gioconda népszerű dallamai, továbbá Antônio Carlos Gomes Salvator Rosa, valamint Gyöngyösi Levente A Mester és Margarita című művének egy-egy áriája is megtalálható a gazdag programban.
Zongorán közreműködik:
Doman Katalin, Hidegkuti Pálma, Kálvin Balázs, Kovács Ágnes, Szennai Kálmán, Tóth Sámuel Csaba, Zsoldos Bálint
Közreműködik továbbá a Magyar Állami Operaház Énekkara
Karmester: Kocsár Balázs, Csiki Gábor
Az est házigazdája: Ókovács Szilveszter
A ma délutáni kormányinfó-n bejelentettek néhány szigorítást, és jelezték, hogy továbbiak várhatóak. Lehet, hogy kivárnak?
Infón kívűl a reg-re válasz sincs,pedig már vagy 6 órája megtettem.
Arról nincs info, hogy hàny szemèly lehet ott,
ès lesz -e ülöhely-vagy megnövelt sorköz táv??
Korona-gála
Eiffel Műhelyház – Mozdonycsarnok
2020. szeptember 7.
"A részvétel ingyenes, ám regisztrációhoz kötött."
Erre a Kaufmann-topikban már reflektáltam ld. ott 2498 sz.a.
Kedves Klára, megalkuszunk, megegyezünk ;-) jobban megnéztem: a grafeneggi Wolkenturm nevű komplexum tartalmaz egy 2.000 fős szabadtéri nézőteret és egy 1.372 főt befogadó Auditoriumot, zárt hangversenytermet. Úgyhogy e tekintetben téved! A grafeneggi honlap, amit megnéztem, nem írta, hogy a kettő közül melyikben lesz a dalest. Az ön által belinkelt videóban már látszik, hogy a koncertet a szabadtéri objektumban tartották ... és látszik, hogy Kaufmann sötétszürke ingben, szügyig kigombolt feket ingben és a szügyig kigomboltsággal szoros összefüggésben nyakkendő nélkül énekel.Zongorakísérő dettó, az ő inge be van gombolva ... naná, ő nem olyan fancy-sexy boy mint Kaufmann. És igaza van, hogy ilyesmiket vett fel! Hiszen én is pont ezt írtam (206): " A szabad tér eleve szabadabb, lezserebb öltözködést sugall és enged meg az ott lévőknek. Nyári estéken a mi éghajlatunkon és tőlünk délebbre elég kényelmetlen lenne úgy öltözni mint egy -jó esetben hűtött- zárt térben." A többi koncert többi énekesének öltözékéhez nem tudok hozzászólni: nem látszanak. Waldbühnét ismerem.
Az újságírók általános műveletlensége égbekiáltó.
operabudapest Képgalériával idézzük fel a Jonas Kaufmann és 21 magyar énekes részvételével augusztus 19-én megtartott Parkfoglaló operagála legemlékezetesebb pillanatait. A műsorban közreműködött a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara, együtteseinket Kocsár Balázs, Medveczky Ádám, Rajna Martin, valamint Kaufmann úr műsora alatt Jochen Rieder dirigálta. Köszönjük, hogy velünk ünnepeltek, szeptembertől várjuk Önöket előadásainkra immár beltéren, jóval kisebb nézőtérrel és kevesebb sorban állással, valamint az Eiffel Műhelyház területén a közönség számára fenntartott, száz férőhelyes parkolóval.
Jonas Kaufmann szerdai fellépése előtt a hétvégén Plácido Domingo dirigálta az Opera Zenekart a Virtuózok komolyzenei tehetségkutató felkérésére az Eiffel Műhelyház vadonatúj Fricsay Ferenc stúdiójában. A műsor új főcímzenéjének felvételén – ami Plácido Domingo Jr. szerzeménye – Bogányi Gergely zongoraművész is közreműködött.
Kodály Zoltán park az Eiffel Műhelyház körül
2020. AUGUSZTUS 20. CSÜTÖRTÖK 09:12 MNO.HU
"NOHA A JÁRVÁNY MIATT CSÚSZIK AZ ÁTADÁSA, JAVÁBAN DOLGOZNAK AZ OPERA ÚJ ÉPÜLETEGYÜTTESÉBEN
/Ditzendy Attila/
"Éppen helyet foglaltunk a 327-es mozdony szeneskocsijából kialakított, kávéház apró teraszát idéző térben Ókovács Szilveszter főigazgatóval, amikor kinyílt a Fricsay Ferenc zenekari hangstúdió ajtaja, s kameráktól körülvéve, Peller Mariann társaságában maestro Domingo lépdelt az öltözője felé. Hogy oda is találjon, arról jó előre gondoskodtak, amikor a világhírű tenor névtábláját az ajtó mellé erősítették.
– Éppen a Virtuózok főcímzenéjét rögzítik, amit a fia írt, s a maestro dirigál az Opera Zenekar élén – árulta el Ókovács Szilveszter, s ha már nekikezdett, elsorolta, melyik helyiségben mi történik mostanság. – A Hevesi Sándor-háziszínpadon, amelynek mérete azonos az operaháziéval, Rátóti Zoltán rendező vezetésével készülnek a szeptemberi Richard Strauss-opera, a Salome bemutatójára. A Bánffy Teremben, azaz a színházteremben – mutatott az átellenes oldal felé –, Goldmark Károly Sába királynője című opuszának filmfelvétele zajlik."
"A park természetesen nyári programok helyszínéül szolgál a jövőben, például darabtemetéseket (adott produkció utolsó, nyári, piknikszerű előadása) szeretne itt tartani a főigazgató.
– Az 1988-ban bemutatott Tosca, Nagy Viktor első rendezése kerülhetne először a kinti, 300 négyzetméteres színpadra 2021 nyarán, több ezer néző elé – vázolta a jövőt Ókovács Szilveszter.
De tervezi, hogy a felújított Operaházat nyáron, a turistaszezonban nem zárják be, egy-két produkciót műsoron tartanak, becsalogatva a külföldi látogatókat."
"ezt a számot" - nem inkább áriát? Ennyit újra az újságcikkekről
Hurra, nem elek (en sem) hiaba es nem irtam be (en sem) hiaba: gondos kezek utolag korrigaltak origo.hu-n a Kaufmann-interju bevezeto "lead"-jeben a haromszor is hibas (Kauffmann) betuzest ld. 213. A Nagy Testver el es figyel ;-)
Tegnap még meg lehetett találni a yt-n pár Kaufmann felvételt a 19.-i Eiffel Parkfoglalóról, ma délelőttre a MÁO töröltette, legalábbis ez a felirat jelent meg, mikor a tegnap feljegyzett elérhetőség alapján kerestem egy áriát.. Mostanra privát videóvá minősítették. Nagy kár!
Jonas Kaufmann: Sose énekelj el semmit kétszer
BOJTA ZITA2020.08.23. 13:10 Origo.hu
"A Magyar Állami Operaház augusztus 20-a előestéjén tartotta a Parkfoglalót új játszóhelye, az Eiffel Műhelyház előtt. 2200 néző pillanatok előtt megvette a jegyét, hogy láthassa a helyszínt, a nagyszerű magyar operaénekeseket, és persze a világ pillanatnyilag legnagyobb aktív énekesének tartott német sztárt, Jonas Kaufmannt. Kaufmann tíz számot adott elő, a rengeteg ráadás után sem akarták a nézők elengedni. Elénekelte a Vágyom egy nő utánt is, Lehár Ferenctől. Ezt a számot egyébként már énekelte néhány éve Budapesten, az Operaházban, Marton Éva születésnapi gáláján így köszöntötte a csodálatos énekesnőt. Jonas Kaufmann-nal az Origo készített interjút."
Ez igaz, én erre asszociáltam:
"Meghalt a cselszövő nem dúl a rút viszály, országunk élni fog, mert László nagy király!" - kevertem. (kórus és V. László)
Hunyadi László NEM azonos V. Lászlóval. L.B. Hunyadi áriáját énekelte. (Ó, szállj hozzám, ég angyala).
Kedves ED! Látom, szélesedik a látóköre! Speciel tudom, tudtam, hogy Grafenegg-ben a Die schöne Müllerin volt a program, nem véletlenül írtam "dalestet". De ha ennyire elmélyült a dologban, akkor arra is rá kellett (volna!) jöninie, hogy a "Wolkenturm" nem hangversenyterem, hanem szabadtér! A dalciklus után adott ráadásokat rögzítő felvételen ez világosan látható! https://www.youtube.com/watch?v=lfBnqqS63x4 Ha hangversenyterem lenne, Kaufmann és a kísérő, Helmut Deutsch frakkban, de minimum szmokingban lép fel, lásd Müpa koncertek! Bécs Újévi koncertek: a zenekar fekete nadrág és szürke zsakettben, a karmester váltakozó - volt, aki zsakettben, de volt frakkos, vagy öltönyös is.
Waldbühne 2011 - Kaufmann szmoking, Netrebko estélyi ruha, zenekar frakk! Waldbühne 2018 - Kaufmann frakk, majd a második részben az olasz daloknál öltöny, Rachvelishvili estélyi ruha, karmester frakk, stb. De a Waldbühnén volt Netrebko - Eyvazov koncert is, hasonló öltözékben! És esküszöm Önnek, a Waldbühne is szabadtér, csak a színpad fölött van tető, inkább a zenekar és főleg a hangszerek miatt! Tekintettel arra, hogy a Waldbühne koncertek este kezdődnek és többnyire éjszakába nyúló programok, ott a nézők is eléggé fel vannak öltözve.
Megdolgoztat, kedves Klara ;-) megneztem, hol volt a grafeneggi Kaufmann-dalest (Die schone Mullerin egyebkent): nos a Wolkenturm nevu ... hangversenyteremben! Oriasi kulonbseg szabadterhez kepest. Es ezek szerint meg ott is levetette .... a nyakkendojet. Zenekart szabadteren frakkban jatszatni esztelenseg lenne es nem is szokas. Kivetel lehet, ha hidegebbre fordul estere az ido. Emlekeztetnek MuPa Wagner-estekre, ahol a zenekar egyseges oltozekben = fekete ingben es nadragban, de kabat nelkul jatszik, a holgyek fekete akarmiben. Sot, emlekezetem szerint (par eve mar nem voltam) Fischer Adam is "csak" fekete ingben. Koncerten mindig frakk, feher ing. Becs-Ujev: zenekar "csak" oltonyben etc. A kozonseg oltozkodeset nem/sem lehet egy kalap ala venni barhol, barmikor. Nagyon szeles a skala a kinyult rovidujju polotol es sortnadragtol (mindketto mellozendo ilyen helyen, szabadteren is!) a Gucci-oltonyig es Chanel-kosztumig. Megjegyzem, egy idoben kulfoldon sikk volt (talan ma is?) meregdraga "toprongyban" megjelenni, amikrol a beavatottak persze azonnal eszrevettek, hogy markas cuccok ... ellentetben egy szolid 99$-os oltonnyel vagy kosztummel, amiben viseloje illoen elegansnak tarthatta magat (mint itthon egy VOR-oltonyben), a markas "toprongyosok" viszont megmosolyogtak. Fura? Az. Mint oly sok minden az eletben.
PS Egy Waldbuhne-koncerten sem megfelelo viselet a polo-sort kombo, de eskuszom a polo-sort kombora, hogy nem muszaj ott (sem) oltonyt-kosztumot viselni. Foleg ha 30 fok van, ami arrafele este nem tul gyakori, de a klimavaltozas ugye ...
László Boldizsár olyan „jampec”-féle gúnyában és felnyírt hajú frizurával toppant fel a zenekar elé; szóval a fizimiskája és "szerelése" úgy nézett ki, mint ha a régi Cotton Club Singers-ből csöppent volna oda – de tudjuk, szeptember 6-án valóban jubileumi koncertet adnak az Erkel Színházban. Ehhez igazítva külsejét, egyben ruhapróbát tartott itt az Eiffel-operagálán előadott V. László király -áriájakor?
A fellépő hölgyek ruhái pedig, mint ahogy megírtam beszámolómban, a PLIÉ szalon kollekciójából valók, és szavaid szerint KREATÍV DIZÁJNER kezemunkáját dicsérhetik.
Nem voltam kint az Eiffel Gálán, tehát nem tudom, hogy a mélyen tisztelt közönség soraiban ki mit viselt, ahogyan azt sem, hogy a fellépő hazai művészek milyen öltözékben voltak. A fényképek és a yt alapján Kaufmann háromrészes öltönyt, fehér inget sőt horribile dictu! nyakkendőt viselt. A zenekar tagjai sem sortban és pólóban muzsikáltak, pedig nekik is melegük lehetett, sőt!
A pár nappal korábbi grafeneggi dalesten Kaufmann is és a zongorakísérő is öltönyben volt, igaz nyakkendő nélkül. De a yt-n vissza lehet keresni pár szabadtéri, pl Waldbühne koncertet, a zenekar és a fellépő művészek is megtisztelik a közönséget megfelelő ruházattal. Elég baj, hogy a közönség egyes tagjai "lezserre veszik a figurát". Ehhez nem kell sem a milánói, sem a párizsi trend, elég némi jólneveltség és kultúra!
Szabadjon megjegyeznem, hogy speciális helyszínű, pl.szabadtéri vagy templomi kulturális rendezvény esetében eléggé eltérnek az öltözködési szokások éspedig nemcsak a közönség, hanem a fellépő művészek részéről is. Színházi nézőtéren elég ritka pl. felső (téli)kabát viselése -mellesleg (?) tönkremennének a ruhatárosok!- templomban annál gyakoribb még akkor is, ha van valami fűtés. (Többnyire nincs ruhatár sem.) A szabad tér eleve szabadabb, lezserebb öltözködést sugall és enged meg az ott lévőknek. Nyári estéken a mi éghajlatunkon és tőlünk délebbre elég kényelmetlen lenne úgy öltözni mint egy -jó esetben hűtött- zárt térben. Érvényes ez (ld. fent) a közreműködőkre is, sőt: klakkban-frakkban énekelni, játszani kimondottan hátrányos. Épp elég kimerítő lehet jelmezes produkciókban a jelmezt viselni. Nem túl sok szereplő van olyan könnyű helyzetben mint Salome, aki összes fátylát ledobhatja forró és izzasztó tánca közben. A cipők-ruhák színkombinációjához nem szólnék hozzá, mert még nem tanulmányoztam a legfrissebb milánói és párizsi divattrendet. Talán nem is fogom.
A barna férficipő hordása, nem mondom viselésnek..., ünnepi alkalomkor már nekem is feltűnt évekkel ezelőtt az egyik színházigazgató lábán. Amilyen lapos előző mondatom :-), olyan kellemetlen érzést kelt az emberben, a közönség egy részében ez a divat, ugyanis ronda. Ezt jelzik az előző bejegyzések is.
Ünnepi alkalomra méregdrága barna design cipőt húznak egyesek, azt hiszem, hogy egymás előtt villognak ezzel, másokban pedig diszharmóniát keltenek megjelenésükkel, továbbá az elegancia hiányával azt a benyomást is, hogy az előadás nem is olyan fontos nekik, nem igazi ünnep, ahová érdemes választékosan felöltözni. Stílusukban is a kontraszt érvényesül, szintén divat.
Remélem, hogy hamarosan lecseng ez is.
Miután a magyarokon nem volt nyakkendő, ezért ez valószínű az est rendzőjének laza "koncepciója" lehetett.( A legérdekesebb ruha László Boldizsáré volt. Hunyadi -- egyik nemzet operánk V.Lászlója. Háááát?!
A fellépő hölgyek nagyjából azonos anyagból készült, de más-más színű és fazonú ruhái is valószínűleg egy KREATÍV DIZÁJNER kezemunkáját dícsérik.
Hogy azután jónéhány énekes miért azt énekelte amit, annak is nyilván nem a szabad döntés volt az alapja, hanem volt egy "megmondó " ember.
1. nem véletlen, hogy leginkább koplett operában engedi a tv lözvetítést.
2.Mit monjak elég pocsék összálítás is.FŐleg a kék öltöny vagy szürke és barna cípő
Mondjuk a kérdésben van elég nagy tapasztalatom ezérrt mereme leírni.Eleve nagyon lezser a kigombolt ing ,nem elegáns ,lehet kényelemes de egy sztár adjon erre..Meg a sok rogyantott nadrágszárA nézőkról pedig jobb nem beszélni mit nem engednek meg öltözköfdés gyanánt
Bocs, ha valaki világszínvonalú intézménynek nevezi az általa igazgatott intézményt, akkor viselkedjék úgy! Nem hiszem, hogy egy - esetleg - magasabb gázsi földhöz vágná a MÁO költségvetését. Kétlem, hogy a MET közvetítés-sorozat (STOP, BSO, stb) nem jelentene valami bevételt a fellépő mvészeknek! Mégis sok helyen sugároznak! A közönség részére nyújtott élmény mellett nyilván ez is szempont.
A barna cipő nem dress-code kérdése, hanem ízlés!
Milyen művelt vagy! Von Haus aus?
1. A TV felvétel közvetítése jelentős összegű plusz kifizetést jelent a művészeknek. Főleg Kaufmannak! 2. Kb. 20 éve jött divatba, hogy a barna színű cipő illik mindenféle színű öltönyhöz. Azóta is tartja magát.
Minek?? Hasztalan! Nem volt “von Haus aus” mit hozmnia. Talán DRESS-Code training segitene(?) Black Tie-ban SZMOKING) nem ugyanúgy zsebretett kézzel konferál, mintha JEANS-ben lenne?!?
Minek?? Hasztalan! Nem volt “von Haus aus” mit hozmnia. Talán DRESS-Code training segitene(?) Black Tie-ban SZMOKING) nem ugyanúgy zsebretett kézzel konferál, mintha JEANS-ben lenne?!?
Hívja már fel valaki Főigazgató Úr figyelmét arra, hogy sokan értékelnének egy előzetesen meghirdetett ismétlést valamelyik TV csatorna műsorán! Ha már a MÁO-t világszínvonalú intézménynek tartja, vegyen példát a MET-ről!
off: kék öltönyhöz nem veszünk fel barna cipőt! (bocs, női szemmel ez is feltűnt!)