Bejelentkezés Regisztráció

Alexandru Agache, a bariton


82 tiramisu 2015-02-20 22:16:31 [Válasz erre: 75 telramund 2015-02-14 09:49:44]
:-)

81 Fabricius 2015-02-20 21:49:22
Nagy kár, hogy nem énekel több Nabuccót, mert isteni a szerepben.

80 Búbánat 2015-02-20 21:02:02 [Válasz erre: 79 Búbánat 2015-02-20 20:59:35]
Talán egyszer megérjük, hogy mint magyar állampolgár (is), "Agache Alexandru"-nak szólíthatjuk?...

79 Búbánat 2015-02-20 20:59:35
Itt is jó helye van: [url] http://www.momus.hu/article.php?artid=6644; „Most Budapesten vagyok igazán otthon” – Alexandru Agache [/url] Café Momus, - zéta -, 2013-10-30 [ Interjúk ]

78 ferocissimoato 2015-02-14 20:20:43 [Válasz erre: 76 Kicsi Liú 2015-02-14 09:59:02]
Mindenben egyetértek kicsi Liuval. Agache minden eddigi Nabuccomat kenterbe verte tegnap, beleértve Leo Nuccit is, akihez Zürichben volt szerencsém. Alexandru Agache minden magasra tett várakozásomat messze felül múlta, egy korlátlan művész, aki igazán lázba hoz. Nem tudom elképzelni, hogy ezt a szerepet valaki jobban elénekelné, számomra világcsúcs, felülmúlhatatlan. VIVAT NABUCCO !!!!!!!!

77 Ariadne 2015-02-14 10:55:54
Agache-t én a színpadon hallottam már fiatalon a Simone Boccanegrában,már akkor óriási énekes volt..csodálatos hang,nagyszerü színész,tökéletes technika,mindent tud,és egy csodálatosan szép meleg hangja van,igazi Verdi bariton,akkor is ha a Bolygó Hollandiban is tökéletes volt,amit külön ki kell hangsúlyozzak,mindegy milyen nyelven énekel,minden szavát lehet érteni,nagyra becsülöm és boldog vagyok hogy énekel nekem,nekünk,és mindenkinek aki szereti öt!!!!

76 Kicsi Liú 2015-02-14 09:59:02
Életemben Nabucco áriáját olyan csodálatosan nem hallottam, mint tegnap este az ő előadásában. Még most is a hatása alatt vagyok, de akkor levegő után kapkodtam. Aki ezt nem látta, nem hallotta, az elképzelni se tudja, hogy így lehet énekelni. Egyetlen szó jár érte, hatalmas főhajtással: KÖSZÖNÖM.

75 telramund 2015-02-14 09:49:44
Ebbe a topicba is beleillik: Nabucco Verdi operája,hol előkerül,hol eltűnik a világ operaszínpadain.Elővenni akkor kell,ha erre megfelelő erők állnak rendelkezésre.Sajnos azon operák közé tartozik,amibe a rendezők tücsköt ,bogarat belerendeznek( Hamburg,Wien,Berlin)pedig az alapképlet rém egyszerű. Az Erkel Színházban új Nabucco született.Kesselyák Gergely karmester jegyezete a rendezést.!Számomra Mikó András rendezése volt több évtizedik látható,a nevetséges,állandóan poros függönyeivel,amik természetes mindig lezuhantak a magasból nem kis porfelhőt okozva,amit az énekesek gondolom nagyon szerettek?!Viszont nem volt énekesellenes a rendezés..Nem véletlen volt ,hogy valamikor képzett operarendezők vitték színre a műveket.ma pedig ,ha valaki akar rendez.Énekes, prózai rendező, opera karmester. Utóbbi történt tegnap is.Nekem kicsit harsányra sikeredett,több dolgot nem is értettem,de lényegtelen.Az viszont ,hogy egy karmester ennyire énekesellenesen vigye színe a művet nagyon nem tetszik.Nem kell kihasználni minden zegét ,zugát a színháznak.Rögtön az első képben kihozza a kórust a nézőtérre,amivel az egyébként kitűnő kórus homogenitása teljesen megszűnt.(bár a színpadon maradt férfiak nem álltak hangzásban a helyzet magaslatán).Aztán az együttesek!Olyat ,hogy Nabucco a színpadon csak a második felvonásban jelenik meg addig legalább is számomra egy fantomkép(jó ,hogy szavazni nem kellett mint a VV-ben)volt A közönség meg izegjen ,mozogjon honnan jön a hang.Nabuccot feltették az erkélyre.Ennek következtében a része nem látta,sőt akusztikailag nem is hallotta helyenként-pedig Alexandru Agache nem kis ,hanem hang- nagybirtokos.Ezzel az első nagy együttes el volt intézve.Jött a következő a második felvonásban.ott forgószínpadra állították a szereplőket és a lelkifolymatot az együttesben az fejezte ki,hogy egy időre eltűnt valamelyik énekes csak a hangja hallatszott (nem mindenkié).Az,hogy Zakariást hátra helyezték a finálében,”hallhatatlanra” és előbb Nabucco, majd a haldokló Abigail egy lyukból kászálódik elő(nem is értem Nabucco alatt megsüllyedt a föld?) már csupán hab volt a tortán. Teljesen feleslegesnek tartom a Szabadság kórus megismétlését, legfeljebb a maga helyén ,ha akkora az ováció.Tegnap nem volt olyan nagy,pedig tényleg gyönyörű volt!Így a közönség bevonásával tapsrendben megísmételni-erőszaknak éreztem. Énekesek:Hát itt volt Agache és a többiek.Két külön világ.Agacheről nem kell leírni,hogy Verdi bariton.Nemcsak az ,hanem kisujjában van az egész szerep és elképesztő szépségű megoldásokat produkált.Áriájának lírai indítása, maga az ária és a végi Ász leírhatatlan szépségű volt!Emellett jelenség a színpadon. Gál Erika Fenenája megfelelőre sikeredett!Elmondható ez a kicsit kiabáló Horváth Istvánra is!Nagy baja az előadásnak ,hogy palerdi András Zakariása igen középeszerű.A hang nem elég súlyos ,a személyiség nem jön le a színpadról.Nem beszélve a zenei pontatlanságokról. A rendező jól kitolt vele,mert Zakariás zárja az operát.De az ,akit lehet hallani.Nos a színpad hátulsó részére rendezett Zakariást nem lehetett hallani! Abigailt sajnos nem lehet megkerülnöm.Rálik Szilvia mindent énekel,de ez a hang számomra még német operákban elmegy,de Verdiben nem:Abigail számomra más.Van lírai oldala,ami teljesen kimaradt.Nem írok többet ,mert nem kívánok vihart kavarni.De számomra NO! A zenekart hallottam jobban is játszani.Kovács János elvezényelte becsülettel a művet! Amiért érdemes volt elmenni ,hogy halljak egy hangfenomént.Mivel köztudott,hogy a hangokért –a kifejző, szép hangokért járok operába ez teljesült! Jó lenne egy Guleghina- Agache páros.a művésznő bizonyára szívesen vendégszerepelne ismét Budapesten

74 Livingstone 2015-02-14 09:11:01
Szenzációs volt a művész úr a Nabucco premieren tegnap! Nem hallottam soha még férfi énekest ilyen gyönyörü hangon énekelni, de játékban és kinézetben is tökéletesen jelenítette meg az erős hadvezért. Ez az alakítás abszolút világszínvonalt hozott az Erkel színházba!

73 Brunnhilde72 2015-02-10 15:01:53 [Válasz erre: 70 tollnok 2015-02-10 12:51:00]
Ehhez én is csatlakozom.

72 Heiner Lajos 2015-02-10 13:18:31 [Válasz erre: 70 tollnok 2015-02-10 12:51:00]
Én is!

71 martuni 2015-02-10 13:05:04
Viva Nabucco! Pénteken premier, a világ egyik legnagyobb baritonjával a címszerepben!

70 tollnok 2015-02-10 12:51:00
Ha már itt van nekünk Agache és Lukács Gyöngyi és a jövő évad Shakespeare évad lesz, akkor van a Háznak egy nem olyan régi Macbeth előadása, amit igazán elővehetnének újfent és nem két előadás erejéig. Az Agache-Lukács párossal szívesen megnézném-hallgatnám újra a darabot.

69 Livingstone 2015-02-09 12:26:34 [Válasz erre: 68 parampampoli 2015-02-08 20:53:17]
És milyen jó, hogy ide jöttek! Agache egyik előadásán gondoltam, hogy milyen szerencsések vagyunk, hogy élőben hallhatjuk.

68 parampampoli 2015-02-08 20:53:17
http://nol.hu/kultura/en-is-jottem-te-is-jottel-1510983 "Csodálatos baritonokat kaptunk a kulturális bevándorlás nyomán, fogalmaz Fáy Miklós, lapunk kritikusa. Az utóbbi évtizedek talán legjelentősebb és magyarul vitán felül a legszebben beszélő operaénekese, Melis György ugyan Szarvason született, de szlovák családba, csak ötéves korában kezdte beszélni a magyar nyelvet. A kilencvenes évek elején néhány azelőtt szovjetnek mondott énekes Budapestet használta ugródeszkának egy esetleges nemzetközi karrierhez. A legtöbben ennek megfelelően tovább is léptek, de Anatolij Fokanov velünk maradt, és azóta is külön kategória a dalszínházban, de ami az éneklést illeti: bár ne volna az. Bár volna még három hozzá fogható énekesünk. Agache világsztárként jött A román Alexandru Agache már világsztárként, érzelmi okokból választotta Budapestet is lakhelyéül. Már évtizedek óta a világ legjelentősebb Verdi-énekesei között tartják számon.

67 Búbánat 2015-02-05 22:12:41 [Válasz erre: 61 parampampoli 2015-02-04 22:25:28]
Igen, ott volt a linkben mint "további közreműködő" - a másolásból valóban kimaradt. Jerusalemre már nem mint Asszád hangjára gondolok, hanem a Lehár Ferenc műveit körüljáró, magyar-osztrák koprodukcióban megvalósult televíziós operettfilm egyik szereplőjére emlékszem szívesen vissza („Lehár Expressz – Lehar Express” - zenés utazás- Budapestről Bécsbe – 1984), aki bonvivánként is nagyon tetszett: jól énekelt - és jól mutatott - mások mellett Sass Sylvia primadonna -díva oldalán…

66 telramund 2015-02-05 11:40:17 [Válasz erre: 65 parampampoli 2015-02-05 11:00:57]
Remélhetőleg utóbbi nem történik meg:)

65 parampampoli 2015-02-05 11:00:57 [Válasz erre: 64 telramund 2015-02-05 10:54:25]
Fekete Attila még Trisztán előtt ? -:)

64 telramund 2015-02-05 10:54:25
A Sába egy nagyon unalmas opera.Csak monumentalis díszletek és hatalmas statisztéria dobhatja fel. A felvételen egyébként Takács Klára nem tetszik ,igaz sohasem szerettem a szenvelgő hangját.Kincses Veronika Szulamitja és Asztarot szerepében Kalmár Magda volt jó. És Jerusalem,de már Trisztánon túl.

63 parampampoli 2015-02-05 09:36:50 [Válasz erre: 62 Livingstone 2015-02-05 08:48:41]
Mint figura, valóban. De Salamon király nem igazán jelentős szerep a darabban, és egy Verdi baritonnak Verdit kéne énekelnie elsősorban, nem?? Vagy minimum olasz repertoárt. Kíváncsi leszek, ott milyen feladatokat kap majd.

62 Livingstone 2015-02-05 08:48:41
Salamon király szerepére telitalálat Agache, már csak erős, tekintélyt parancsoló megjelenése miatt is.

61 parampampoli 2015-02-04 22:25:28 [Válasz erre: 60 Búbánat 2015-02-04 22:02:31]
Csak a sztártenor maradt le. Asszád: Siegfried Jerusalem.

60 Búbánat 2015-02-04 22:02:31 [Válasz erre: 59 Búbánat 2015-02-04 21:57:11]
Persze, a Hungaroton kitűnő [url] http://info.bmc.hu/index.php?node=artists&table=CD&id=1550; Sába királynője [/url] felvétele (1980) is az emlékeimben él! Közreműködők Honvéd Művészegyüttes Férfikara (Honvéd Male Voice Choir) / Jeunesses Musicales / Magyar Állami Operaház Énekkara / Magyar Állami Operaház Zenekara / Fischer Ádám / Gregor József / Kalmár Magda / Kincses Veronika/ Miller Lajos / Polgár László / Sólyom-Nagy Sándor / Takács Klára

59 Búbánat 2015-02-04 21:57:11 [Válasz erre: 47 tollnok 2015-02-04 14:36:09]
Ezt a két Sába királynőjét "ismerem"; az egyiknek a rádióból csak a "hírét", a másik koncertelőadás volt, amin ott voltam a Dohány utcai zsinagógában. Az utóbbi jelentette számomra az igazi, "élő" élményt!... De a rádióban elhangzott opera hangfelvételét is szívesen meghallgatnám újra a régi nagy legendás énekeseinkkel! Goldmark: Sába királynője - 1957. Magyar Állami Operaház Vezényel: Komor Vilmos Salamon király: Tóth Lajos Asszád: Király Sándor A főpap: Bódy József Szulamit: Czanik Zsófia Baál Haszán: Klug Ferenc Sába királynője: Rigó Magda Asztarót: Gencsy Sári 2000. augusztus 29. Dohány utcai Zsinagóga Goldmark Károly – Sába királynője Az opera koncertszerű előadása a zeneszerző születésének 170. évfordulóján Km.. a Szegedi Szimfonikus Zenekar és Oratóriuménekkar (karigazgató: Gyüdi Sándor) Karmester: Oberfrank Péter Rendező: Koltay Gábor Az előadás a Zsidó Nyári Fesztivál és a Szabad Tér Színház koprodukciójában jött létre a Magyar Millennium Emlékbizottság támogatásával Szereposztás: Sába királynője – Szilfai Márta Szulamith: Kincses Veronika Salamon király – Massányi Viktor Asszad – Molnár András Főpap – Gregor József Astarot – Kertesi Ingrid Baal-Hannan – Bátki Fazekas Zoltán

58 parampampoli 2015-02-04 19:34:09 [Válasz erre: 56 joska141 2015-02-04 18:56:33]
Kedves Joska, ez a dolgot még tovább bonyolítja szerintem. Mert ez nekem nem azt jelenti, hogy Toscát is, Ebolit is jól el tudja énekelni, sokkal inkább azt, hogy egyiket se. Uria-Monzon és N. Michael nem Verrett és nem Bumbry, sajnos.

57 IVA 2015-02-04 18:59:51 [Válasz erre: 40 parampampoli 2015-02-04 09:05:15]
Nem én vagyok hivatott válaszolni, de a hozzászólásban – a recenzens vélt testi hibáira utaló személyeskedés mellett – korrumpálhatóságra (és egyúttal jövedelemelhallgatásra) célzó rágalmazás is szerepel. Egyikünk sem örülne annak, ha így magyaráznák a leírt véleményét, bármennyire nem tetszik is az.

56 joska141 2015-02-04 18:56:33 [Válasz erre: 55 parampampoli 2015-02-04 17:52:17]
Tisztelt "Parampampoli"! B. Uria-Monzon ebben a hónapban a bécsi Staatsoper Don Carlo ciklusában újra Eboli-t fog énekelni. Hátha...

55 parampampoli 2015-02-04 17:52:17
B. Uria-Monzon éveken keresztül énekelt Ebolit meg Carment, majd felment szopránba. Mint Nadja Michael. Egyikük rosszabb az új szerepkörben, mint a másik. Bán Teodóra minek alapján, kinek a tanácsára szerződtet ilyen énekesnőt a címszerepre? Monsalve ellenben jó választás, ha még most is úgy énekel, mint pár évvel ezelőtt. Agachénél jobbat meg a világon nem találtak volna. Ceterum censeo: elég ambivalens egy szereposztás.

54 Héterő 2015-02-04 15:16:04 [Válasz erre: 53 chenier 2015-02-04 15:13:47]
Lehet, hogy a versenyen Lénszkijjel nyert? :-)

53 chenier 2015-02-04 15:13:47 [Válasz erre: 52 Héterő 2015-02-04 15:09:51]
Tiszta tenor, de hát ezt már meg kell szokni! A Sekrestyés meg basszus szerep. Nem mindegy?

52 Héterő 2015-02-04 15:09:51 [Válasz erre: 51 telramund 2015-02-04 15:00:23]
Alexandru - sekrestyés Oneghin aria Alexandru Aghenie, semifinal Eva Marton copetition 2014 Hungary, property of Liszt Academy Budapest

51 telramund 2015-02-04 15:00:23
"A margitszigeti előadásokban bemutatkozik az I. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny győztese, Alexadru Aghenie román bariton is......." Most akkor ki énekli Scarpiát?Nem mindegy ,hogy idd ki vagy vidd ki!

50 Héterő 2015-02-04 14:59:35 [Válasz erre: 48 tollnok 2015-02-04 14:37:44]
Íme a vizuális kultúra - nyilván a "fiatalok érdeklődését felkelteni kívánó" - friss remekműve. [url]http://szabadter.hu/media/k2/items/cache/3f2be57d56ca17f389e400f1f6af22c4_XL.jpg;Így hirdetik manapság[/url] a Tosca c. operát.

49 telramund 2015-02-04 14:55:11 [Válasz erre: 47 tollnok 2015-02-04 14:36:09]
Ezt a Sába királynőjét komolyan gondolják?Világ unalom!Asszád pedig Fekete Attila vége.Na és Gál Erika ,mint Sába királynője?Jó lett volna ,ha a szervezők mielőtt kitűzik meghallgatják a művet.

48 tollnok 2015-02-04 14:37:44 [Válasz erre: 47 tollnok 2015-02-04 14:36:09]
[url]http://szabadter.hu/opera;Forrás.[/url]

47 tollnok 2015-02-04 14:36:09
Agache nyáron új szerepben fog bemutatkozni a Margit-szigeten. Salamon király: Alexandru Agache Főpap: Fried Péter Szulamit, a lánya: Sümegi Eszter Asszád, Salamon kegyence és Szulamit jegyese: Fekete Attila Baal-Hanan, palotafelügyelő: Rezsnyák Róbert Sába királynője: Gál Erika Asztarót, a királynő rabszolgája: Zavaros Eszter Templomőr: Cserhalmi Ferenc Továbbá: Salamon feleségei, Szulamit társnői, papok, leviták, a király testőrei, rabszolgák, nép Közreműködik: a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara – az Opera együttese, a Magyar Állami Operaház Énekkara, Magyar Nemzeti Balett Zeneszerző: Goldmark Károly Szövegíró: Salomon Hermann Mosenthal Díszlettervező: Szendrényi Éva Karmester: Héja Domonkos Rendező: Káel Csaba [url]http://szabadter.hu/programok/item/1874-goldmark-k%C3%A1roly-s%C3%A1ba-kir%C3%A1lyn%C5%91je-opera.html#szereposzt%C3%A1s;Forrás.[/url] A produkció átkerült az Operába is. Ezenkívül a nyári, szabadtéri Toscában is szerepelni fog - sajnos Lukács Gyöngyi nélkül. Floria Tosca: Béatrice Uria-Monzon Mario Cavaradossi: Giancarlo Monsalve Scarpia: Alexandru Agache Cesare Angelotti: Gábor Géza Sekrestyés: Alexadru Aghenie Spoletta: Csiki Gábor Sciarrone: Busa Tamás Börtönőr: Bakó Antal Közreműködik: a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara – az Opera együttese, a Magyar Állami Operaház Énekkara és Gyermekkara Zeneszerző: Giacomo Puccini Szövegíró: Giuseppe Giacosa, Luigi Illica Magyar nyelvű feliratok: Romhányi Ágnes Angol nyelvű feliratok: Arthur Roger Crane Díszlettervező: Vayer Tamás Jelmeztervező: Vágó Nelly Karigazgató: Strausz Kálmán A gyermekkar vezetője: Gupcsó Gyöngyvér Karmester: Kesselyák Gergely Rendező: Nagy Viktor Gondolom ez lesz a Nagy Viktor rendezte előadás búcsúja. Az Aida is a Margit-szigeten búcsúzott.

46 martuni 2015-02-04 14:29:58 [Válasz erre: 44 Héterő 2015-02-04 13:54:41]
Hát nem, szegények! De a nívó, az nívó, és óriási különbségek tátonghatnak közöttük. Káldi Kiss is megemlítve, mint aki énekelte már a címszerepet, -( hol, mikor, és ki adta neki Istenem?) Melis és Miller pedig nem merték élesben vállalni! Szegények. Nekik túl nehéz volt.

45 márta 2015-02-04 14:11:11
Az nem tűnt föl senkinek, hogy a cikk DICSÉRI Agachét?

44 Héterő 2015-02-04 13:54:41 [Válasz erre: 41 martuni 2015-02-04 09:12:27]
Hogy is jut eszedbe ilyesmi!? Hiszen az általad felsoroltak nem is szegediek! :-)

43 Livingstone 2015-02-04 13:11:45
Olvasom a Nabucco premier előzeteseit a portálokon ahol kiemelik, hogy hol énekelte Agache művész úr a címszerepet...Chicago, London, Arena di Verona, Met, Houston, Berlin meg a többi nagy hely! Nagyszerű, hogy a pesti közönség is hallhatja!

42 telramund 2015-02-04 11:13:07 [Válasz erre: 40 parampampoli 2015-02-04 09:05:15]
Baromi egyszerű!Lehet személyekedésnek gondolta a moderáló.Jobb lett volna nem az olasz elnevezés,hanem az eredeti Andre.Azaz válasz Andre(Andrea)Cheniernek.

41 martuni 2015-02-04 09:12:27
Szerepgondolatok- Milyen hangon énekeljük a Rigolettót? Élvezetes mű és előadás elemzés, kétség nem fér hozzá. Elég műismerettel is rendelkezik a szerző. Az ember fia olvassa és csak bólogatni tud, hogy igen de jó, ez így van. Aztán mint ahogyan az a legjobb énekesekkel is megeshet, hirtelen becsúszik egy rút gikszer, és nem érteni, hogy honnan a fenéből került oda! Ha például "szereptulajdonostól" idézek a művel kapcsolatban miközben Agachét kritizálom, akkor minimum egy Svédtől vagy Gobbitól vagy Cappuccillitől teszem!

40 parampampoli 2015-02-04 09:05:15 [Válasz erre: Törölt hozzászólás]
Miért kellett kitörölni Ferocissimoato bejegyzését??? Választ kérek a Csapos rovatában! Vagy itt. Köszönöm.

38 chenier 2015-02-03 19:08:34 [Válasz erre: 37 Kicsi Liú 2015-02-03 17:14:13]
Valamit kell írni. Bár sehogy sem értem, hogy aki ilyen homogén és kiegyenlített színű hanggal, tökéletes legatókkal énekel, hogy lehet azt darabosnak hallani! Mit mondjak, fel tudnék sorolni egy pár darabos hangú énekest, csak az illusztráció kedvéért, de nem teszem.

37 Kicsi Liú 2015-02-03 17:14:13
Szerintem Agache hangja egyáltalán nem darabos. Erőteljes és puha egyszerre.

36 Momo 2015-02-03 15:48:06
Hát, azt hiszem nincs nagy baj, ha ez a legnagyobb "baj". :-)

35 Werbőczy 2015-02-03 15:28:20
A "legpikánsabb fűszer, a kisebbrendűség?" Mi??? Azért mert az udvaroncok alacsonyak? Tehát a Cortigiani csak porbafingós baritonoknak való, illetve a szálfatermetűek mellé tessék a rendezőnek a kosárlabda csapatból udvaroncokat verbuválni! Micsoda badarság! A nyuszi, a sapka, no meg a kákacsomó!

34 Livingstone 2015-02-03 12:09:18
Agache szombati előadását láttam, nem azt amiről a kritikus írt. Érdekes, hogy engem nem zavart, hogy a művész úr magas és férfias kiállású. Jól néz ki, ezzel együtt figurában is hiteles Rigoletto. Remélhetőleg jövőre is ő énekli!

33 Brunnhilde72 2014-10-30 06:45:28
Szerepgondolatok címmel igencsak rosszindulatú kritikát olvashatunk Agacheról. Feltűnő, ahogy a szerző (név nélkül!! ) sematikusan, ugyanakkor súlyos szavakkal kritizálja ennek a nagy formátumú énekesnek a kiváló teljesítményét. Én, aki nem igazán kedveltem eddig ezt az operát, most Agachet látva hallva úgy éreztem, hogy a Falstaff a kedvenceim közé kerülhet. Ilyet még az általam nagyra becsült Melis György esetében sem éreztem.

32 Héterő 2014-10-29 23:24:19 [Válasz erre: 29 kothner 2014-10-28 15:06:34]
Szép dolog az őszinte rajongás, de ez - így - kissé pikáns... Vagy erre gondoltál: Fthà ?





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.