Újabb hattyú a fedélzeten...:-)
Újabb hattyú a fedélzeten...:-)
Fidelio.hu., port.hu., jegymester.hu stb. portálokon most is az a műsor és előadók vannak megnevezve, amit bemásoltam ide.
A Café Momus ajánlóját - bevallom - csak felületesen tekintettem át. Nem jól tettem. (Megjegyzem, a tegnapi műsorajánlóban olvastam a Müpa Üvegtermébe meghirdetett „Hangulatkoncert”-ről is. Húrokon dalolva… (Bellini-dalok - Drahos Evelin – ének; Bress Bálint – gitár); ezt a zenei eseményt már nem másoltam át, a Bellini-topicba - s jól tettem! -; mivel érdekelt volna, a neten még rákerestem és olvastam, betegség miatt elmarad a koncert. De azért még rákérdeztem a Müpánál, hol megerősítették az információt.)
Ezek után már bánom, miért nem jártam el ugyanígy a Rádió Márványtermi koncertje esetében is; de ha figyelmesen elolvasom a Momus napi koncertajánlóját, az eltérés a fenti internetes portálokén megjelent műsorprogram-leírástól már szeget ütött volna a fejemben…
Mellesleg, idemásolom egy régi bejegyzésemet a fórumon található Robert Schumann-topicból: az 53. sorszám alatt írtam a következő sorokat a felejthetetlen, szép koncertélményemről:
2007. április 19. Festetics Palota – Tükörterem
„Frauenliebe, Dichterliebe” – Hangversenysorozat Robert Schumann emlékére
KOLONITS KLÁRA dalestje
zong. km: Dinyés Dániel
I. Clara Schumann: Szereted a szépséget,
II. Robert Schumann: Asszonyszerelem, asszonysors - dalciklus Adalbert Chamisso verseire, a) Egyszer láttuk egymást, b) Ő a legdicsőbb a Földön, c) Hogy így van, nem tudom hinni, d) Te színarany kis gyűrű, e) Jöjjetek lányok, f) Nézel rám, g) Szívemre zárlak ,én gyermekem, h) Rám mérted ezt a szörnyű,néma gyászt,
III. 1. Clara Schumann: Hat dal Op.13., a) Szerelmi varázs, b) A lótuszvirág, 2. Clara Schumann: Hat dal Op.23., a) Mit sírsz,te virág, b) Egy fényes reggelen, c) Titkos sugdolózás itt és amott, d) Zöld dombon, e) Ez olyan nap,mely teljes csak hangokkal lehet, f) Óh öröm, óh öröm
IV. 1. Brahms: Öt duett Op.6.. (km: Meláth Andrea- ének), a) Hangzatok No.1., b) Hangzatok No.2., c) A parton, d) Vadászdal, e) Óvakodj tőle, 2. Brahms: Balladák és románcok Op.75., a) Jótanács, b) Walpurgis-éj (km: Meláth Andrea - ének)
(Festetics Palota Tükörterme, 2007.április 19.)
„Ott voltam ezen a koncerten, és elbűvölten hallgattam Kolonits daléneklését. Mert ezt a műfajt is értő, ebben is kiváló énekesnő! Aki ott volt, meggyőződhetett arról, hogy nemcsak az opera és az operett terén tud örömtelit nyújtani művészetével. Ott állt egyedül a pódiumon, a zongora mellett, és sallang- és maníroktól mentes szép énekével mindenkit megbabonázott! A német romantika minden szépsége benne foglaltatott produkciójában, amit vastapssal köszönt meg hálás közönsége. A Festetics Palota Tükörtermének intim légkörében a különleges akusztika miatt a zongora „nyelvezete” és az énekhang „kicsengése” érezhetően nem mindig volt szinkronban egymással, ami mit sem csorbította a befogadás élvezetét. Kolonits Klára szépséges szopránján felcsendülő Clara - és Robert Schumann dalokból, valamint Meláth Andreával duettben énekelt Brahms darabokból csak úgy sugárzott a szépség, amelyből jólesően töltekeztünk.”
Nyugodtan jöhettél volna, utána még egész dalestnyi program volt.
A műsor nem az volt, amit Búbánat idemásolt (nem is értettem, miért tette, a műsorajánlóban a végső verzió volt), ugyanis a kürtös megbetegedett és tiszta dalest lett.
Az indító négy Clara Schumann dal pompás fölvezetés volt az Asszonyszerelem, asszonysorshoz, ami egészen mély értelmezésben szólalt meg.
A szünet után Mendelssohn ritkán hallható dalai következtek (én még sosem hallottam őket élőben). A három Csajkovszkij-dal egészen más világ volt, Kolonitsnak egészen elképesztő affinitása van hozzájuk (ez nagy meglepetés volt), a koncertzáró kilenc Grieg-dal pedig méltó koronája volt az estnek...
30 percet késett a buszom (M3), így hiába ajánlott fel nekem egy kedves hölgy egy jegyet hétfőn, nem tudtam odaérni időben. milyen volt a koncert?
Edvard Grieg 175
Magyar Rádió Márványterme
1088 Budapest, Pollack Mihály tér 8.
2018. június 05. (kedd) 19:00
Kolonits Klára (szoprán),
Benyus János (kürt),
Dinyés Dániel (zongora)
Műsor:
Richard Strauss: Alpesi kürt – dal
Schumann: Adagio és allegro
Grieg-dalok
Schubert: A folyónál – dal
Grieg: Intermezzo
Grieg-dalok
Tadolini: L’eco di Scozia
Gounod: Barcarola; Chantez Noel!
Ma este 6-kor a Bartók Emlékházban (1025 Budapest Csalán út 29):
BARTÓK: A KÉKSZAKÁLLÚ HERCEG VÁRA
Május 24. csütörtök 18 óra
DVD-bemutató és sajtótájékoztató
Kolonits Klára – Kovács István
Az EPS produkció szervezésében
A belépés díjtalan
Mezei Néző azt írja a Facebookon: "Kolonits Klára a Bartók Emlékházban fog beszélgetni a Kékszakállú filmjéről (18h)"
Már kaphatók a jegyek Kolonits Klára és Dinyés Dániel esti kerti koncertjére, június 2, Óbudai ZeneZug Fesztivál, Óbudai Társaskör
November 19-én pedig a művésznő Verdi Requiemjében énekel Kecskeméten
Most fedeztem fel, hogy Kolonits Klára Kékszakállú-felvétele megjelent DVD-n.
Kolonits Klára Lucia szerepében (is) „lubickol”! - csütörtökön ismét elkápráztatott minket a Donizetti – Walter Scott – Cammarano hősnőjeként az Erkel Színházban!
Mint Lammermoori Lucia (is) Kolonits - most is - lenyűgözött és elbűvölt mindenkit; szerintem minden szívet megdobogtatott az a megható jelenet, melyben a szerencsétlen, szépséges Lucia örök szerelmet esküszik annak az ifjúnak, akiről tudja, hogy sohasem lehet az övé; s felhangzik előbb Lucia, majd Edgardo ajkáról s végül egymáséba simulva a felejthetetlen, csodaszép ária-kettősük, melynek kicsengése a szívek legmélyére hatol: „ Verrano a te sull” aure, i miei sospiri ardenti…” - aki bár ezerszer hallotta - látta a legkülönfélébb szereposztásokban és sok-sok Luciával a címszerepben Donizetti mesterművét, lehetetlen betelnie Kolonits Klára művészetével. Lírai- koloratúr-drámai szopránjával játszi könnyedséggel ontja az áradó dallamokat, biztos technikával, minden hang, ritmika, megformálva a helyén van, és közben sugárzik, ragyog, szárnyal, és mosolyog, könnyes szemmel is mosolyog – s ez a mosoly, s vele együtt az „aranyhang” a szívemig hatol, átjár és valami katarzisba torkollik bennem.
Az előadás végén, az álló ováció alatt, a tomboló közönség vastapsa közepette ott fenn a színpadon Kolonits Klára - nem tudom hányadszor -, ismételten, általunk megdicsőül; a mennyei hangok hallatára a mennyek kapuja kitárul….
Szegedi Csaba baritonja ezúttal remekül szólt, ilyen szépen régen hallottam énekelni, őt is ünnepelte a publikum. A fiatal vendég tenor, Giordano Luca, különösebb hatást nem tett rám: énekhangja kissé „sápadt”, a magasságai ugyan megvannak, de fent elvékonyodik, halványan cseng ki, kissé erőtlen – egyébként ígéretes, rokonszenves énekes… Fried Péter Raimondóját öröm volt újra hallani magvas basszusán; áriája utáni tapsok méltán csattantak fel… Vörös Szilvia Alisa kis szerepében is kitűnik jelentős hangmatériájával - tudjuk,jóval többre hivatott, amint ennek jelét más operaszerepeiben már többször kifejezésre juttathatta.
Kocsár Balázs kiválóan dirigált és fogta össze az Operaház Énekkarát és Zenekarát.
A megújult díszlet sokkal kedvezőbb benyomást tesz rám a korábbi - „átmeneti” – vastraverzes megoldáshoz képest, így a „romantika” is jobban a „képbe” kerül…
Donizetti pazar dallamvilága engem gyermekkoromtól fogva kísért! A Lammermoori Lucia vitathatatlan remekmű, és ha ilyen csillogó megszólalásban kapjuk, mint most is volt hozzá alkalmunk, akkor a gyönyörű kadenciák, az elbűvölő, hirtelen felcsapó cabaletták, a recitatívóknak a különböző lelkiállapotot tükröző zenei motívumai (de Lucia első áriája, kettőse Enricoval, aztán a szextett, a vagy a kétrészes őrülési jelenet, Edgardo áriája és halála is, az énekkar jeleneteivel együtt) döbbenetes szépségekkel telítik meg a befogadó hallgató-néző közönséget. Engem mindig torokszorító érzés kap el közben, beleélem magam a szereplő karakterek lelkivilágába: a fájó lemondás, a szerelemtől és az élettől való búcsúzás szívszorító dallamai, az elborult értelem lélegzetfojtó futamai, vad és szépséges trillái; a megbántottság, a kérlelhetetlenség, gyűlölség, a kétségbeesés, az aggódó szeretet, a hűség és vak engedelmesség tenor, bariton, basszus , mezzoszoprán és mindenekfelett a koloratúr Lucia szólamai, s azok nagyszerű harmóniákban összeolvadó szextettje: a két ellenség drámai duettje, a szerelmesek hűségesküje, Edgardo gyönyörű búcsúáriája - mindez áthat engem, lelkivilágom, formálja érzéseimet, felgyújtja vágyaimat, képzeletemet…
Összefoglalva: Donizetti Luciája tökéletes. Lírája – mindenekelőtt Kolonits Klára tüneményes alakításának jóvoltából, páratlanul magas fokra emeli a gyöngédséget, érvényre juttatja a szerelem finom árnyalatait, de főként az asszonyszív szépségeit. ….(Ez utóbbit nemcsak a „nemzetközi nőnap” ideje mondatja velem…) Ez csengett le nekem a csütörtök esti operaelőadás során.
Mostanában elgondolkozom azon, hogy kedvenc regényíróm, Walter Scott, aki nem élte meg a műve nyomán komponált opera 1835-ös bemutatóját (1832-ben hunyt el), ha ma élne, milyen dicséretekkel halmozná el az „Ő” Luciáját mint operahősnőt: mondjuk Kolonits Klára sugárzó „éteri” tisztaságú énekhangját meghallva és átszellemült, fizikai lényét megpillantva operaszínpadon…
A művésznő honlapján sem szerepel már, hogy énekelne Ernanit Szegeden. Tessék megnézni. Ha nem kötöttek vele erről előzetes szerződést, akkor könnyen lemondhatta a Norma és más előadások próbáira, előadásaira hivatkozva, amelyekben Debrecenben és Budapesten kell fellépnie. Ettől eltekintve még lehet, hogy esetleg a május végi előadásoko - úgy mint a múltkor Melindát - énekel majd Elvirát - ha lesznek még előadások később is az évad végén.
A Primavera ’18 meghirdetésekor sem gondoltam, hogy Kolonits Klára két napon belül fellépne olyan szerepekben, mint Elvira és Norma. Azt sem, hogy egy évadban bemutatkozna a két premieren, két különböző városban, budapesti és egyéb feladatai mellett.
Azt viszont elképesztőnek tartom, hogy a Szegedi Nemzeti Színház honlapján (mely színház egykor hazánk második operaháza volt) márciusban még semmilyen adat sem olvasható egy májusi bemutatóról.
Nem ismerjük a szegedieket eléggé. Nektek, akik közelről látjátok, kellene értékelni őket, és így minket is informálni. Amit az utóbbi időkben olvastam az ottani igazgatói pályázat körülményeiről, fordulatairól, nem voltak túl pozitív dolgok.
Tudom. A pesti vezetőséget szidja is a hozzászólók többsége. A szegedi vezetőséget nem szokták kritizálni, pedig hosszan lehetne beszélni arról, honnan hová jutott az operatagozat.
Budapesten már réges régen nem így mennek a dolgok. Sőt, még abszurdabbul mennek.
Vettem jegyet az Ernanira,amikor úgy tudtam, h Kolonits Klára lesz Elvira...de sajnos nem , Viszont 18án NORMA. (május)
Azt hallottam, hogy Nadia Cerchez szülési szabadságra megy; ha ez igaz, akkor ő nem fog Elvirát énekelni az Ernaniban.
Jobb helyeken a vezetőség jelentős idővel a próbák megkezdése előtt felkéri és szerződést köt a kiszemelt művésszel. Szeged már régóta nem így mennek a dolgok.
Tudomásom szerint a Színház honlapján eddig még nem jelent meg hivatalos szereposztás az Ernaniról.
Az Ernanival kapcsolatban a helyi lap mai számában a rendező változásáról volt hír: a Főigazgató bejelentette nem Göttinger Pál, hanem Toronykőy Attila rendezi.
Tavaly nyáron ő nyilatkozta, hogy várja ez a szerep Szegeden, pár hozzászólással lejjebb is erről volt szó...:-(
Es Kolonits volt kiirva ? Ha lemondta, akkor nem is csodalkozom. Sokat valalt a muveszno - 13 Norma !!!
Kedves Fórumtársak!
Egy segítőkész úriember a szegedi színházból ma azt az információt adta, hogy Elvira Nadia Cerchez és Ádám Zsuzsa lesz az Ernaniban.
Ez most komoly? Akkor mehetek az Erkelbe is, főleg mert minden szállás foglalt április 20-án...:-(
Üdv,
P
Bevallom, nagyon megorultem ennek az informácionak és koszonet érte Beatrice forumtásunknak. Markušovce-ban/Márkusfalva/ 2 kastély is van,
mindkettot a Mariássy család építette. A koncert a Dardanelly kastélyban lesz a másikban torénelmi bútor kiallitás van. A Szepesség nagyon gazdag a gotikus emlékekben- várak, városok, templomok. Nincs messze Locse, Késmárk,Szepesi vár, Szepesváralja és természetesen a Magas Tátra és a Szlovák Paradicsom/Slovenský raj/ Márkusfalvát/Markušovce/ legjobb autoval megkozelíteni -
Budapest-Miskolc-Tornyosnémeti-Košice/Kassa/-Prešov/Eperjes/-Levoča/Locse/-Spišska Nová Ves /Iglo/ - Markušovce/Márkusfalva/..
Kedves Beatrice,
Ne haragudj, hogy kijavítalak. Levoča nem Léva, hanem Locse. Gyonyoru torténelmi város, szepes vármegye volt székhelye.
https://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2018/02/25/kolonits_klara_nem_kergetek_szerepalmokat/
Angol nyelvű ismertető a dalest helyszínéről, egy gyönyörű rokokó kastélyról, amely billentyűs hangszerek gyűjteményének is otthont ad
Október 6-án a művésznő dalestet ad Dinyés Dániel közreműködésével a levočai azaz lévai fesztiválon
Riport látható a Così fan tutte próbájáról az OperaCafé tegnapi adásában
Köszönet! Hátborzongatóan gyönyörű.
Autóbusz szerveződik a március 24-i, szombati esti Norma-előadásra Budapestről Debrecenbe, akit a részletek érdekelnek, írjon privátot...
Gyonyoru alakítás. 12+1Normát fog énekelni a Muvészno és kozben még 7 eloadása van Budapesten. Nem semmi, csak meg ne ártson.
Köszönet a linkért. Fantaszikus!
Élmény hallgatni és látni is a MŰVÉSZNŐ Norma-alakításának kamerával felvett részleteit ezen a traileren; bizonyára élőben hallgathatni és láthatni Kolonits Klárát Norma szerepében, .lehet csak a cél és ez a videoösszeállítás még inkább odahat: doppingol, hajt, űz a színpad- és Hozzá a közelbe - újra és megint csak újra...
Fent van a YT-on a NORMA trailer. Elképesztően gyönyörű. Sajnos nem tudom belinkelni.
Aki ezt a riportot csinálta, az is elmehetne oda, ahova gondolom. Amatőr...Csak épp a címszereplőt felejtették el meginterjúvolni. -:(((
Bellini Norma című operáját péntek este mutatják be a debreceni Csokonai Színházban 2018.01.25.
Video-interjúk
http://http://csokonaiszinhaz.hu/ebben-a-szerepben-minden-benne-van-interju-kolonits-klaraval/ Egy jó kis interjú a Normáról, itt...
A debreceni Norma előadásra (27-én) két jegy átadó. 4 ezer Ft.- helyett 3 ezer/ 2db.
A Magyar Kultúra Napján az M5 csatorna Erkel Ferenc Bánk bán c. operájának ősváltozatát tűzi műsorára este 19:35-től.
2018. 01. 22 19:35 - 22:10 M5 (HD)
A félig szcenírozott előadást a szerző születésének 200. évfordulója alkalmából 2010-ben láthatta a közönség a Magyar Állami Operaházban Héja Domonkos vezényletével.
2010. november 6., Magyar Állami Operaház
Erkel Ferenc:
BÁNK BÁN
Az opera ősváltozata három felvonásban
Félig szcenírozott koncert
Szövegíró: Katona József nyomán Egressy Béni
Karigazgató: Szabó Sipos Máté
Karmester: Héja Domonkos
Rendező: ifj. Palcsó Sándor
Szereplők:
II. Endre: Geiger Lajos
Gertrudis: Lukács Gyöngyi
Ottó: Fekete Attila
Bánk bán: Kiss B. Atilla
Melinda: Kolonits Klára
Tiborc: Perencz Béla
Petúr bán: Kálmándi Mihály
Biberach: Szegedi Csaba
Udvarmester: Sárkány Kázmér
Neeee, könyörgöm!! -:)
OFF: Szívesen nyitunk egy Hector Lopez Mendoza topikot, ha ekkora igény van rá...
2016-ban a Román Nemzeti Operában öltötte magára a velencei mór jelmezét, most is ott énekli? Erre az Otellóre se ülnék be még akkor sem, ha fizetnének érte! Stefllióra se mentem el végül miatta. Még Kiss B. Attilával is jobban elviseltem volna a darabot, mint vele.
Hector Mendoza Otellót énekel!
Az Operaháznak a debreceni Norma premier után már három világszínvonalú Normája lenne, ezek után nem értem, Budapesten miért nem szerepel majd a repertoárban...
Véletlenül nem megy valaki Norma premierre autóval?
Mivel Szabó Sipos Máté szerintem egy jó szakember, ezért reménykedtem benne, hogy lecseréli Mendozát, amint lehet vagy amint meghallgatta és belátta, hogy ezzel az énekessel már nem lehet sok mindent kezdeni, hiába van hangja - technikailag egy nulla, meg egyébként is: semmi érzelem, semmi árnyalat, semmi dinamikat nincs az éneklésében.