Kedves Mária, az Opernglas fórumban is szó esett róla, érdemes odanézni...:-)
Kedves zeneszerető társak!
Figyelem nagyon az oldalt, mert kiváncsi vagyok, hogy látta-e valaki Grazban a Kasametten-ben a Toscát? Én csak egy újsütetű Kaufmann rajongo vagyok, szeretném mások véleményét olvasni róla s az egész eladőadásról. Biztosan mások is látták, bár én 22-én magyar szót nem halottam.
Üdv. Mária
Olyan, mintha senki se látta volna! Tényleg már csak politizálunk? Próbáltam valamit írni erről a rendkívüli előadásról, de közben valahogy kiléptettem magamat, és nem írom újra. Helyette itt van egy kritika:
https://bachtrack.com/review-video-walkure-davidsen-kaufmann-zeppenfeld-fisch-bayerische-staatsoper-may-2021?fbclid=IwAR2eaD81uu38n9TnWV8B8oWaztHpY6Mpxn9d8vszXLBni2exejrGOn_7tr0
Ha netán mégis érdekelne valakit, a BSO oldalán egy hónapig 9,90 Euróért még megnézhető. Nagyon szép!
Ha valaki történetesen felfigyelt rá a nagy politikai zűrzavarban, tegnap a BSO Münchenből az interneten sugározta a Walkür 1. felvonását, Jonas Kaufmann, Lise Davidsen és Georg Zeppenfeld közreműködésével.
Érdekelne, látta-e valaki, van-e valakinek véleménye róla!
2020.10.24 19:00 - 21:16 Bartók Rádió
Ludwig van Beethoven: Fidelio
Kétfelvonásos opera
Szövegét Joseph von Sonnleithner írta
Vez.: Antonio Pappano
Km.: Covent Garden Operház Ének- és Zenekara
Rendező: Tobias Kratzer
Szereposztás:
Leonóra - Lise Davidsen (szoprán),
Florestan - Jonas Kaufmann (tenor),
Rocco - Georg Zeppenfeld (basszus),ű
Don Pizarro - Michael Kupfer-Radecky (basszbariton),
Marzelline - Amanda Forsythe (szoprán),
Jaquino - Robin Tritschler (tenor),
Don Fernando - Egils Silinš, (basszus),
Rabok - Filipe Manu (tenor), Timothy Dawkins (basszus)
(London, Covent Garden, 2020. március 3.)
Majd ha a TV műsorán lesz látható, akkor lelkesedünk.....!
Eiffel Műhelyház Parkfoglaló gála - videóriport
/Az Opera Facebook oldaláról - Opera Café/
A 3 hete történt nagyszabású eseményen 21 magyar énekes lépett színpadra, nemzetközi sztárvendége pedig Jonas Kaufmann volt. Az Opera Café riportjával az augusztus 19-i rendezvény összefoglalóját tekinthetik meg.
2500
Jonas Kaufmann - Az én Bécsem
/Jonas Kaufmann - My Vienna, 2020/
Napjaink legnagyobb tenor világsztárja, Jonas Kaufmann visszatér a keringő és az operett szülővárosába - ahol gyermekkorában a nyarakat töltötte nagyszüleivel -, hogy személyesen rója le tiszteletét a pezsgő kulturális életéről ismert város előtt. A patinás Wiener Konzerthaus-ban 2019 októberében rögzített gálakoncerten olyan ismert zeneszerzők örökzöld dallamai csendülnek fel, mint Lehár Ferenc, Kálmán Imre, Johann Strauss, valamint számos további, Bécs városa által inspirált klasszikus zenemű és hagyományos osztrák dal.
Nemzet: német
Stílus: zenés, koncert, dokumentum
Hossz: 98 perc
Magyar mozibemutató: 2020. szeptember 1.
A MET eddig is es ettol fuggetlenul kozelebb van a vilagszinvonalhoz vagy inkabb es tobbnyire meguti azt. De itt masrol is szo lehet,espedig az eloadoi jogokrol. MET amiota (1977) beinditotta az eloadasok TV-felvetelet ill. sugarzasat, ugy kothette meg a szerzodeseket minden alkotoval es kozremukodovel, hogy lehetosege legyen a felvetelek kesobbi ilyen-olyan sugarzasara, kereskedelmi forgalmazasara stb. Ez akar plusz kiadassal is jarhatott, de nem biztos. Mindenesetre bolcs elorelatas volt. Kesobb fog kiderulni, hogy Kaufmann engedelyezte-e az egyszeri netan tobbszori Eiffeles TV-sugarzast a szerzodesben, netan szerkesztve = kevesbe sikerult szam/ok kihagyasat kikotve + mindezek anyagi feltetelei, amik viszont nem fognak kiderulni. YT: mas ugy. Idegen, nem engedelyez(tet)ett felvetelek YT-ra felrakasa ugy hiszem, alapertelmezetten n e m jogszeru, igy annak eltavolitasaert sem MAO sem mas nem marasztalhato el sot, valszeg az eltavolitassal jartak el jogszeruen. B o c s ... hogy az on kedves szavajarasaval fejezzem be :-)
operabudapest Képgalériával idézzük fel a Jonas Kaufmann és 21 magyar énekes részvételével augusztus 19-én megtartott Parkfoglaló operagála legemlékezetesebb pillanatait. A műsorban közreműködött a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara, együtteseinket Kocsár Balázs, Medveczky Ádám, Rajna Martin, valamint Kaufmann úr műsora alatt Jochen Rieder dirigálta. Köszönjük, hogy velünk ünnepeltek, szeptembertől várjuk Önöket előadásainkra immár beltéren, jóval kisebb nézőtérrel és kevesebb sorban állással, valamint az Eiffel Műhelyház területén a közönség számára fenntartott, száz férőhelyes parkolóval.
A televíziós közvetítés leadásakor pótolhatják azok, akik nem voltak ott a helyszínen.
Valamennyi felvételt (mind a tizet) törölték, illetve "privatizálták". Úgy kell annak, aki nem jutott el a koncertre! Lehet, hogy a MET mégis lözelebb van a világszínvonalhoz?
Köszönöm: a "Nessun dorma" volt a hivatalos program utolsó száma Kaufmann önálló áriakoncertjén. Sajnálom, hogy törölték a yt-ről, pedig szerintem igen jól sikerült.
Ma délelőtt a Nessun dorma-t szerettem volna ismét meghallgatni, erről akkor az jött ki, hogy a MÁO kérésére törölve.(valami ilyesmi, nem klszítettem képernyő-fotót). Délutánra valamennyi felvétel privát video minősítést kapott. Tehát egyetlen ária, illetve dal sem érhető el.
Azon a részleten melyik áriát énekli Kaufmann? A koncertje elején egészségi problémái miatt az éneklése nem volt tökéletes - úgy akkor meg lehet érteni a korlátozó eljárást, ha ilyen minőségű áriafelvétele volt fent a youtube-on.
Tegnap még meg lehetett találni a yt-n pár Kaufmann felvételt a 19.-i Eiffel Parkfoglalóról, ma délelőttre a MÁO töröltette, legalábbis ez a felirat jelent meg, mikor a tegnap feljegyzett elérhetőség alapján kerestem egy áriát.. Mostanra privát videóvá minősítették. Nagy kár!
Sajnos, "privát"-ként zárolva van, már nem lehet megnyitni a linkről a jelzett koncertrészletet.
Jonas Kaufmann: Sose énekelj el semmit kétszer
BOJTA ZITA2020.08.23. 13:10 Origo.hu
"A Magyar Állami Operaház augusztus 20-a előestéjén tartotta a Parkfoglalót új játszóhelye, az Eiffel Műhelyház előtt. 2200 néző pillanatok előtt megvette a jegyét, hogy láthassa a helyszínt, a nagyszerű magyar operaénekeseket, és persze a világ pillanatnyilag legnagyobb aktív énekesének tartott német sztárt, Jonas Kaufmannt. Kaufmann tíz számot adott elő, a rengeteg ráadás után sem akarták a nézők elengedni. Elénekelte a Vágyom egy nő utánt is, Lehár Ferenctől. Ezt a számot egyébként már énekelte néhány éve Budapesten, az Operaházban, Marton Éva születésnapi gáláján így köszöntötte a csodálatos énekesnőt. Jonas Kaufmann-nal az Origo készített interjút."
A 19-i Jonas Kaufmann-koncert, az előtt lévő magyar gála és általában a "Parkfoglaló" részletes beszámolója (képekkel) megtalálható a https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/ oldalon,
ez pedig egy rövid részlet a koncertből.
Műhelyház körüli park ad otthont annak a nagyszabású gálaműsornak, amelyen 20 kiváló magyar énekes és napjaink egyik legnépszerűbb tenorja, Jonas Kaufmann lépnek a közönség elé.
MŰSOR
1. rész
Leoncavallo: Bajazzók – Prológ » Kálmándy Mihály
Donizetti: Az ezred lánya – Tonio Cavatina » Boncsér Gergely
Donizetti: Linda di Chamounix – Linda áriája » Szemere Zita
Rossini: A sevillai borbély – Rágalom ária » Szvétek László
Rossini: A sevillai borbély – Rosina ária » Balga Gabriella
Kodály: Háry – Intermezzo
Kodály: Székely fonó – Kitrákotty mese » Wiedemann Bernadett
Erkel: Bánk bán – Bordal » Szegedi Csaba
Ránki: Pomádé király új ruhája – Pomádé áriája » Fried Péter
Erkel: Hunyadi László – László áriája az I. felvonásból » László Boldizsár
Kodály: Háry – A jó lovas katonának » Haja Zsolt
2. rész
Bizet: Carmen – 3. felvonás előjáték
Bizet: Carmen – Habanera » Szántó Andrea
Mascagni: Parasztbecsület – Santuzza áriája » Fodor Bernadett
Puccini: Gianni Schicchi – Lauretta áriája » Keszei Bori
Puccini: Tosca – "Vissi d’arte" » Bátori Éva
Puccini: Turandot – "In questa reggia" » Rálik Szilvia, László Boldizsár
Wagner: Lohengrin – "In fernem land" » Kovácsházi István
Wagner: Tannhäuser – "Dich, teure halle" » Szabóki Tünde
Johann Strauss: A denevér – nyitány
Johann Strauss: A denevér – Orlovszky áriája » Meláth Andrea
Bernstein: West Side Story – "Somewhere (There’s a Place for Us)" » Schöck Atala
Gershwin: Porgy és Bess – "I Got Plenty o' Nuttin" » Palerdi András
Gershwin: Porgy és Bess – "O Lawd I'm On My Way" » Palerdi András
3. rész
Puccini: Lidércek – A boszorkányszombat
Puccini: Tosca – Képária » Jonas Kaufmann
Bizet: Carmen – IV. felvonás előjáték és kórus
Bizet: Carmen – Virágária » Jonas Kaufmann
Mascagni: Parasztbecsület – Intermezzo
Mascagni: Parasztbecsület – Turiddu búcsúja » Jonas Kaufmann
Verdi: A végzet hatalma – Nyitány
Verdi: Nabucco – Szabadságkórus
Massenet: Cid – Rodrigo imája » Jonas Kaufmann
Massenet: Thaïs – Meditáció
Giordano: Andrea Chénier – Chénier áriája az I. felvonásból » Jonas Kaufmann
Puccini: Manon Lescaut – Intermezzo
Puccini: Turandot – Nessun dorma » Jonas Kaufmann
Közreműködik a Magyar Állami Operaház Énekkara és Zenekara
Vezényel: Kocsár Balázs, Medveczky Ádám, Rajna Martin és Jochen Rieder
Rendező: Almási-Tóth András
Karigazgató: Csiki Gábor
Parkfoglaló az Eiffelnél, avagy a magyar 20-ak és Jonas Kaufmann
ÓKOVÁCS SZILVESZTER2020.08.03. 11:45 Origo.hu
Ókovács szerint az Opera – 146. levél
"Édes Néném,"
Parkfoglaló gála Jonas Kaufmann-nal és 20 magyar magánénekessel az Opera Eiffel Műhelyházában
A műsor első két részében a nemzetközi és magyar operairodalom népszerű részletei csendülnek fel Donizettitől Puccinin és Wagneren át Ránki Györgyig, de a könnyedebb műfaj képviselteti magát az operai igénnyel megírt Porgy és Bess, West Side Story és A denevér című darabokkal. A Parkfoglaló gálán az Opera szólistái – Balga Gabriella, Bátori Éva, Boncsér Gergely, Fodor Bernadett, Fried Péter, Haja Zsolt, Kálmándy Mihály, Keszei Bori, Kovácsházi István, László Boldizsár, Meláth Andrea, Palerdi András, Rálik Szilvia, Schöck Atala, Szabóki Tünde, Szántó Andrea, Szegedi Csaba, Szemere Zita, Szvétek László és Wiedemann Bernadett – lépnek fél év után újra közönség elé, a harmadik harmadban pedig Jonas Kaufmann válogat legkedvesebb áriáiból. Közreműködik a Magyar Állami Operaház Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor). Az Opera Zenekart a magyar művészek programjában Kocsár Balázs főzeneigazgató, Medveczky Ádám korábbi főzeneigazgató és Rajna Martin ifjú karmester irányítja, utóbbi művésznek ez az este operai debütálást is jelent. Jonas Kaufmann műsorát Jochen Rieder karmester vezényli. Az est rendezője Almási-Tóth András, az Opera művészeti igazgatója, az óriáskivetítőn látható balettetűdöket Solymosi Tamás balettigazgató válogatta. A gálaest háziasszonya Gyüdi Melitta, az Opera Café c. televíziós magazin műsorvezetője.
A gálaest 2020. augusztus 19-én 18 órakor kezdődik, és előreláthatólag 22 óráig tart, A későn érkezők helyüket csak a szünetekben foglalhatják el.
Köszönöm!
MET közvetítés május 11.-én Massenet:Werther Jonas Kaufmann, Sophie Koch, Lisette Oropesa, stb. 2014. máricus 15 felv.
http://operavilag.net/kiemelt/a-mesterdalnok/
A hetfoi Bajor Állami Operaház online-kozvetítések keretében Jonas Kaufmann és Helmut Deutsch is fellép.
Köszönettel olvasnám, de nem vagyok fent a facebook-on.
Ha esetleg valakit érdekel: a 27-én a "The Times"-ban megjelent Kaufmann interjú teljes szövege kinn van a "vasmacs"-on.
Als Gala-Einlage in die Silvester-"Fledermaus" der Wiener Staatsoper
7 Tage Ö1 (26.01.2020)
Johann Strauss:: "Lagunenwalzer" des Caramello aus der Operette "Eine Nacht in Venedig" / 3.Akt
Jonas Kaufmann /Caramello
Orchester der Wiener Staatsoper
Leitung: Nicholas Carter
Label: MS STOP 31.12.2019
Franz Lehár: Duett Danilo - Hanna aus der Operette "Die lustige Witwe" / 3.Akt
Jonas Kaufmann /Danilo
Laura Aikin /Hanna Glawari
Orchester der Wiener Staatsoper
Leitung: Nicholas Carter
Label: MS STOP 31.12.2019
Mein Wien – Jonas Kaufmann bécsi estje a Müpában. BÓKA GÁBOR kritikája a január 10-i koncertről
"Az én 20. századom"
Opera-vilag.net - 2020. január 20.
"Kaufmann-koncertről írni hálás dolog: kattintásvadász korunkban egy olyan név, amelyre az átlagosnál jóval többen kíváncsiak, áldás szerzőre és szerkesztőre egyaránt. Ám erről a Kaufmann-koncertről írni – nehezen megoldható problémákkal szembesíti az operakritikust."
A youtube-on fent van a lemez anyaga,amiket énekelt... hát nem igazán az a szárnyaló, fényes hang, amivel ezeket szeretem....
Erőlködve, de erősítéssel biztos jobban ment. San Remóban okay lesz.
Ott általában mikroporttal énekelnek! Egyébként az első részben is hallatszott!
A második részben mikrofonnal, írja Fáy, és ettől megnyugodott a művész. Addig érezhette, hogy nem hallatszik. Legközelebb indulhat egy táncdalfesztiválon. San Remo? Mikrofonnal?
Nos, ha már Münchent említette, közzéteszek egy ottani Mein Wien-kritikát ld. itt.
Ment prívát!
Ja, és a NET-en látható fényképek alapján Kaufmann a január 7-i müncheni koncerten is átöltözött, de kétlem, hogy az ottani közönség vagy a kritikusok az egész előadásból éppen ez a tényt tartották volna említésre méltónak!
Az nem csoda, hogy Kaufmann visszafogottan kezdett, hiszen észrevehetően hurutos volt, többször is köszörülnie kellett a torkát éneklés közben. Az kétségtelen, hogy a második részben mindketten már felszabadultabbak voltak, tán még a memória kihagyás is ezzel függhetett össze. De mindkét énekesnek igazi operai hangja van, hangerőben, magasságokban egyáltalán nem szűkölködtünk, és játékos, közvetlen gesztusokban sem.
Hogy mikrofont használtak volna? Én nem hallottam az erősítést, csak amikor fütyült a végén a ráadásban. Azokkal a mikrofonokkal, amik ódivatú külsejükkel díszletként is szolgálhattak, remélem, a Müpa felvette az előadást.
A zenekar valóban hangos volt, ja kérem, ez nem a Bécsi Filharmonikusok, és a karmester se Fischer Ádám, mint a CD-n.
Ugy ertettem, hogy "tolunk" azaz a forumrol nem volt-e senki. Klara beirasat erdeklodve es koszonettel olvastam es kituntetetten erdekelne az on velemenye.
Ismét - nem először - meg kell állapítanom, hogy egy kritika elkövetője és én valószínűleg két különböző programon vettünk részt. A Müpa tele volt, és nagy siker is volt, több ráadással. Kezdeti bágyadtságot nem érzékeltem az első áriánál, inkább visszafogottságot, mert a „Sei mir gegrüßt, du holdes Venezia" nem a "Fel torreádor", nem egy bravó-dal, hanem egy halk vallomás egy város iránti szeretetről, amit nem kell világgá kürtölni. Hogy Kaufmann egy dalnál elmulasztotta a belépést, nos, ettől nem állt meg a világ, maximum rájöhettek, akik eddig nem tudták, hogy a művész is ember, nem automata. Ezért járunk hangversenyre, és nem lemezt hallgatunk otthon! Egy egész estét betöltő program pedig teljesítmény. Ennél nagyobb baj ne érje a világot, nem ment le a színpadról és nem hagyta félbe a koncertet, mint az egyszeri tenor a Scala szinpadáról.
A zenekar - bár kétségkívül nem a Bécsi Filharmonikusok - jó volt, nekem néha túl hangos. Az, hogy a Tik-Tak polka alatt tiktakkoltak, szintén nem volt rossz. Tán röfögniük kellett volna?
Igen, Kaufmann a második részre átöltözött, ahogyan Rachel Willis- Sorensen is, akit a cikk szerzője valószínűleg nem hallott, és aki szintén kiválóan énekelt. (egyébként nem ritka, hogy a szünet után a fellépő énekesnö/énekes más öltözékben jelenik meg.) Megjegyzem, mind az első, mind a második részben mindkét szólista mikrofonba énekelt, mert hangosítás volt (én inkább azt kérdeztem volna meg, miért kellett?), és valószínűleg hangfelvétel készült. És mindketten gesztikuláltak, játszottak a szöveggel, sőt - horribile dictu - alkalmas pillanatban táncra is perdültek!
Nem vagyok zenekritikus, sem fanyalgó, de nekem a koncert tetszett. Volt már rosszabb is, és valószínűleg lesz is.
Persze,hogy voltak tűt nem lehetett leejteni,de ebben a topicban nem szívesen írnak Kaufmannról.én legelább is nem.nagy szakértői lehúzásokra nincs szükségem.
Senki nem volt vagy nincs híre a tegnap esti MüPa-operettkoncertjéről? Látom, Fáy írt róla itt.
Betegség miatt van egy eladó jegyem a holnapi kocertre, földszint 22. sorba. Ha valakit érdekel, privátban dobjon egy üzenetet.
OperaWire:
Jonas Kaufmann Set for Vienna State Opera’s New Year’s Eve ‘Die Fledermaus’
...
The famed tenor will be among the “surprise guests” that appear during the second Act of “Die Fledermaus” at Prince Orlovsky’s part.
...
Livestr€am
New, Jonas Kaufmann
- Author: Cerletti, Christine
- Author: Voigt, Thomas
- ISBN: 9783903269750 (3903269751)
- Edition Type: Hardback
- Publisher: Verlag für moderne Kunst
- Language: German/English
- Pages: 448
- Date Published: 17th Dec 2019