Bejelentkezés Regisztráció

Jonas Kaufmann


2357 vasmacs100 2019-02-17 08:00:40

Regensburg nincs olyan messze - hátha valakit érdekel. https://www.schlossfestspiele-regensburg.de/details/jonas-kaufmann/show.html?fbclid=IwAR14-PiWql0MSjDE1AHnjJABTSnvCZP8FW-mlKWEhtK2Wz7Rvxs9uKEiZbo


2356 vasmacs100 2019-02-05 18:43:19

2019. február 10-én, vasárnap este 20 órakor a 2018. november 23-i Otello felvételről a France Musique műsorán !

https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/


2355 vasmacs100 2019-02-05 18:43:11

2019. február 10-én, vasárnap este 20 órakor a 2018. november 23-i Otello felvételről a France Musique műsorán !

https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/


2354 Klára 2019-02-05 16:15:14 [Válasz erre: 2353 telramund 2019-02-05 10:28:34]

Kinek a pap, kinek a papné! Mindenki maga dönti el, mi menniyt ér meg neki. (nekem biztosan nem). Lehet, hogy azok járnak jobban, akik Monastyrskát kapják? Engem sokkal inkább az érdekel, milyen "rendezésben" gyönyörködhetünk, ha és egyáltalán!


2353 telramund 2019-02-05 10:28:34 [Válasz erre: 2352 vasmacs100 2019-02-04 15:33:28]

Hát annyit bizony nem ér.Netrebko nem minden előadáson éenekel.Kaumann egy előadásban Monastyrskával énekel.És Eyvazovval is a a3-ból 1-et a másik kettőben Monastyrska énekel


2352 vasmacs100 2019-02-04 15:33:28

A Daily Mail hírei szerint tízszeres áron kelnek el a londoni "La Forza" jegyek... A teljes cikk : 

https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/


2351 Klára 2019-01-25 16:38:35 [Válasz erre: 2350 lujza 2019-01-25 03:56:16]

Köszönöm!


2350 lujza 2019-01-25 03:56:16 [Válasz erre: 2347 Klára 2019-01-22 09:52:05]

A 2008-asból nincs, de 2006-ból több is van, pl. ezek:

https://www.youtube.com/watch?v=wgAwTNJNv4w&list=PLAZk7_LR93wyqHi_K1-CTJLlz8DmezIZn

és még ez is:

https://www.youtube.com/watch?v=s_8yAYCLA5M

 


2349 Klára 2019-01-22 19:23:22 [Válasz erre: 2348 Edmond Dantes 2019-01-22 15:21:16]

Köszönöm!


2348 Edmond Dantes 2019-01-22 15:21:16 [Válasz erre: 2347 Klára 2019-01-22 09:52:05]

Ez egy korábbi, 2006-os részlet (MET-debut év), kártyajelenet és II. felv. finálé Gheorghiuval.


2347 Klára 2019-01-22 09:52:05 [Válasz erre: 2346 vasmacs100 2019-01-22 08:29:08]

Kösz! Nincs véletlenül valakinek több belőle? Annak idején pár részlet (video) fent volt a yt-n, e igen gyorsan letörlődött!


2346 vasmacs100 2019-01-22 08:29:08

2008-as Traviata felvétel a Metből Jonas Kaufmann-nal

 

https://www.youtube.com/watch?v=m_0oR3fW828&fbclid=IwAR2EOhO6RgyI_p_IHa5Vlf6NUk8W8BskHPo9OTZetXwJOY8617S3O8jdSbI


2345 macskás 2019-01-19 19:49:51

2345


2344 vasmacs100 2019-01-19 19:32:52

A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125


2343 vasmacs100 2019-01-19 19:32:38

A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125


2342 vasmacs100 2019-01-19 19:32:24

A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125


2341 vasmacs100 2019-01-19 19:32:20

A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125


2340 vasmacs100 2019-01-19 19:32:03

A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125


2339 vasmacs100 2019-01-19 19:31:45

A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125


2338 vasmacs100 2019-01-19 19:31:38

A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125


2337 vasmacs100 2019-01-17 21:45:50

A hamburgi JK koncerten történt "incidens" leírása az Olyrix c. francia weblapról (mindkét fél álláspontjával), magyarul, ha esetleg érdekel valakit. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=363255917795646&id=283767802411125&__tn__=K-R


2336 Klára 2019-01-14 16:42:17 [Válasz erre: 2335 vasmacs100 2019-01-13 10:19:52]

Érdekes cikk, köszönet érte!


2335 vasmacs100 2019-01-13 10:19:52

Találtam egy 2015. évi, a forumopera.com-on megjelent "kritikát" a Kaufmann-jelenségről, ami - véleményem szerint - elég jól összefoglalja JK sikereinek és népszerűségének titkát. Ha valakit érdekel, a vasmacs FB-oldalra kitettem a magyar változatát. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=360835958037642&id=283767802411125&__tn__=K-R0.g


2334 Klára 2019-01-10 08:22:25 [Válasz erre: 2333 lujza 2019-01-10 00:53:48]

A Bartók Rádiónak bizonyos műsorokra  általában 1 órás műsorblokkja van, és ebbe sűrítik bele ami belefér, szemrebbenés nélkül megvágva akár egy művésszel folytatott interjút, melyben zenei bejátszások vannak - pl. egy ária felének (!) közvetítésével, vagy a szöveges rész megvágásával, akár egy korábbi felvétel anyagának megrövidítésével. Ami elég szomorú, mert a Bartók Rádiónak (nomen est omen) éppen a zenekultúra terjesztésével kellene foglalkoznia.

A Kaufmann koncert nagyon jó  teljesítmény volt, minden dalt kiválóan adott elő, tehát minőségi válogatásra nem volt szükség. Egyébként Kaufmann korábbi nyilatkozatai alapján elképzelhetetlennek tartom, hogy belement volna egy mások által elvégzett "minőségi" megválogatásba, ez ellenkezne művészi elfogásával és presztizsével. Sajnos, ez a megvágás azokat a hallgatókat fosztotta meg a koncert teljes műsorának elvezetétől, akik bármely ok miatt nem tudtak azon résztvenni.


2333 lujza 2019-01-10 00:53:48 [Válasz erre: 2332 Edmond Dantes 2019-01-09 09:47:36]

Egy dologban egészen biztos vagyok: Nem Kaufmann szerkesztett bele a koncertjébe. A többi Richard Strauss dalt legalább olyan szépen énekelte el, mint azokat, amelyeket leadtak, pedig még jó párat elénekelt belőlük. A Müpa honlapján biztos ellenőrizhető. Így csak két eset lehetséges: a) Így olcsóbb volt a rádiónak; b) Csak egy órányi műsoridejük volt, és fütyültek a többire, illetve a kettő együttvéve.

És pont azért érdemes ezt szóvá tenni, hogy aki nem volt ott, az ne higyje, hogy csak ennyit énekelt volna.


2332 Edmond Dantes 2019-01-09 09:47:36 [Válasz erre: 2330 lujza 2019-01-09 03:16:47]

Képfelvétel/sugárzás: én is így gondolom, ezt írtam.

Rádió: nem tudom, nem tudtam, hogy nem a teljes műsort adta le a Bartók. Ha (ha!) így történt, annak valószínű/lehetséges oka szintén az lehet, amit írtam = a művész előre kiköthette a szerkesztés jogát, elkerülendő, hogy esetleg kevésbé sikerült számok is adásba kerüljenek. Ezzel a gondolkodással lehet nem-egyetérteni, de ha így szerződtették, akkor nincs mit tenni, örülni kell, annak, amit leadtak.


2331 lujza 2019-01-09 03:26:19 [Válasz erre: 2324 Haandel 2019-01-06 08:03:21]

A Perelada koncertet nem rögzítette valaki?


2330 lujza 2019-01-09 03:16:47 [Válasz erre: 2329 Edmond Dantes 2019-01-08 08:41:18]

Kép felvételt valószínűleg nem engedélyezett, de a hangot biztos végig rögzítették. Aztán a Bartók rádió anyagi vagy műsorszerkesztési okokból csak megkurtítva adta le.


2329 Edmond Dantes 2019-01-08 08:41:18 [Válasz erre: 2325 Klára 2019-01-06 08:20:14]

Úgy tudom, MüPának saját képrögzítő rendszere is van, hivatalos megfogalmazás szerint archiválási céllal. Lehetséges, hogy adott esetben a művész/ek nem engedélyezi/k a sugárzást sőt az archiv célú felvételt sem. Régebben még a hangfelvételt is szigorú feltételekhez kötötték -beleértve anyagi igényeket, szerkesztési lehetőséget stb.- vagy éppenséggel nem engedélyezték. Nem kizárt, hogy Kaufmann koncertje is ilyen = nem képsugározható.


2328 ladislav kozlok 2019-01-08 07:38:50

Jonas Kaufmann január 5.-kén megnosult. Christiane Lutz rendezonot vette el. Márciusban kisbabát várnak.

forras - operaplus.cz


2327 Klára 2019-01-06 09:07:49 [Válasz erre: 2326 joska141 2019-01-06 08:58:12]

Tisztelt Jóska!

Ezt maga is tudom, és éltem is a lehetőséggel, ettől függetlenül, a véleményem nem változott. Én ott voltam a koncerten, és látom-hallgatom a felvételeket a  yt-n, de nem feledkezem meg azokról, akiknek - horribile dictu! - nincs internetük: Mert bármennyire hihetetlen, vannak még ebben az országban jó néhányan. És a közszolgálati rádiónak, televíziónak valami kultúra-közvetítő szerepe is van, illetve kellene, hogy legyen!


2326 joska141 2019-01-06 08:58:12 [Válasz erre: 2325 Klára 2019-01-06 08:20:14]

Tisztelt "Klára"! Részletekben bár, de a Youtube oldaláról elérhetőek, letölthetőek a budapesti Jonas Kaufmann koncert egyes számai.


2325 Klára 2019-01-06 08:20:14 [Válasz erre: 2323 telramund 2019-01-05 10:44:34]

Valóban csodálatos koncert volt, nem utolsósorban az "élőben megtapasztalni egy legendát"  élménye miatt,  a rádióközvetítés felfrisstette az élményt, és megadta a lehetőséget azoknak, akik a koncerten nem voltak ott.  Kár, hogy valamelyik TV csatorna nem vette fel a MÜPA-ban és nem adta le. Millió olyan műsornak nevezett förmedvény van, amit mellőzni lehetne! És ne mondja senki, hogy nem volt rá pénz - pénz arra van, amire akarjuk, hogy legyen!


2324 Haandel 2019-01-06 08:03:21

Festival Castell Peralada (July 28, 2018)
Jonas Kaufmann
06.01.2019 | 11:00 | Catalunya Música

Jonas KAUFMANN, tenor
RESIDENT ORCHESTRA AT THE TEATRO REAL 
Jochen RIEDER, conductor


2323 telramund 2019-01-05 10:44:34

Igazán nagyon szép koncert volt.Bár ott voltam az előadáson,de így rádión is megfogott.Hiába Kaufmann az Kaufmann:


2322 Búbánat 2019-01-04 11:47:24

Ma éjjel, a Bartók Rádió műsorán

21:01 - 22.00  Koncert

Jonas Kaufmann dalestje

Zongorán km.: Helmut Deutsch


1. Gustav Mahler: Egy vándorlegény dalai - a) Hogyha rózsám, b) Réten jártam hajnalban, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár,

2. Benjamin Britten: Hét Michelangelo szonett - a) Ahogy a tollban a tinta, mélyen benne él a teljes mű, b) Mi kényszerített reá?, c) Szemeddel látok édes fényt az éjben, d) Tudod, hogy tudom, e) Add vissza, ó folyó, f) Két szeretőt, ha ugyanaz a sóhaj, g) Ó, nemes lélek,

3. Richard Strauss-dalok: a) Mire jó ez, kislány!, b) Terítsd fejemre fekete hajad, c) Szeretlek, d) Hogyan tarthatnánk,

ráadás:

a) Ralph Benatzky - Robert Gilbert: Csodálatos lehet - A fehér ló című operettből,

b) Kálmán Imre: Marica grófnő - Tasziló dala I. felv.

 (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem 2016. június 7.)

(Ism. január 16., 14.01)


2321 vasmacs100 2018-12-30 14:45:41

Ma este 22:10 ZDF

https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/


2320 vasmacs100 2018-12-25 19:08:21

Egy kis kiegészítő információ az operawire.com oldalról (magyarra fordítva) a december 30-i drezdai "Denevér" előadáshoz, amelyet a ZDF tévécsatorna fog közvetíteni (Magyarországon is). 

https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125


2319 vasmacs100 2018-12-17 19:45:57

Képek JK díjátadásáról

https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125


2318 lujza 2018-12-16 01:06:16 [Válasz erre: 2316 Klára 2018-12-15 12:39:25]

Mintha nemrég pont nálunk, a MÁO vezetősége hányt volna fittyet a szerző és az örökösök kifejezett előírásának, a Porgy színesbőrű énekesek által való előadásáról!

Mintha akkora tragédia lenne, ha egy rendezés nem tekinthető hagyományosnak, vagyis nem felel meg a szokásos elvárásoknak! Ha a rendezőnek van mondanivalója, amit el tud fogadtatni és el is tud játszatni az énekesekkel, akkor miért ne lehetne új gondolatokat is színpadra vinni? A topic névadójánál maradva, ha ő elvállalta, és kitűnően megvalósította a ráosztott, igazán nem előnyös figurát, akkor talán érdemes lenne elgondolkodni a rendező mondanivalóján is. Ez nem egy Callixto Bieito féle borzalom volt, mint amin Haandel fórumtársunk nemrég kikészült.


2317 Edmond Dantes 2018-12-15 14:08:18 [Válasz erre: 2316 Klára 2018-12-15 12:39:25]

"Féligazság": de melyik az a fele, amelyik nem igaz? Itt és most a Kaufmann-topikban vagyunk + Elina Garanca önéletírása volt az Auftakt. Na pont ö az, ők azok, aki/ke/t inkább körülugrálnak a rendezők (és az igazgatók, de az egy másik történet) és/mert tudják, hogy ha túltolják a biciklit a megasztárokkal, akkor ők = rendezők húzzák a rövidebbet, mivel a közönség ma is a nagy énekes nevekért vált jegyet. És ha a nagy név nemet mond neki nem tetsző rendezésre, akkor legközelebb a rendezőt nem kérik fel ugyanott, hogy meg- ill. visszaszerezzék a kiszállt énekest.

"Aki szerődött társulati tag, arra kiosztják a szerepet, és punktum." Ez így igaz. Ha nem így lenne, akkor anarchia lenne a színházban és a produkciókban. Nem mindig és nem mindenkivel volt ez így, de az a világ elmúlt, a rivalda elején álló kövér énekessel együtt, aki színészi játék nélkül elénekelte a szólamát oszt' jó napot, taps, annyi. Az a világ elmúlt mint ahogyan az a világ is, amiben Mme Fleury énekelte, hogy "a lóvasútnak párja niiincs".  


2316 Klára 2018-12-15 12:39:25 [Válasz erre: 2315 Edmond Dantes 2018-12-15 11:21:33]

Féligazság, ezért nehéz egyértelműen állást foglalni! Aki szerődött társulati tag, arra kiosztják a szerepet, és punktum. Arra hivatottak tudnának erről mesélni!

Aki meg nem társulati tag, "csak" felkérik a szerepre, az egyet kockáztat: ráhúzzák a címkét,hogy nehezen kezelhető, nem tud haladni a korral, stb - ez manapság kb. olyan, mintha valakit rasszistának  minősítenek, és legközelebb nem szerződtetik. És tényleg azért kapjék a pénzüket, hogy énekeljenek. Ez többszereplős játék, ami az intendánssal, igazgatóval kezdődik, és sokan vannak még benne, persze, az énekes is. És a hülye kritikusok, akik arra vevők, hogy romboljunk le mindent, ami régi és jöjjön az új!

Pesze, a zeneszerzők többsége már régen nem él - próbálna meg valaki egy olyan művet átírni, melynek a szerzője vagy az örökösök még élnek!

 


2315 Edmond Dantes 2018-12-15 11:21:33 [Válasz erre: 2282 Klára 2018-12-07 13:33:19]

Van egy alapvető különbség: az énekesek pénzt, szándékuk szerint sok pénzt kapnak többek közt azért, hogy "megértsék és elfogadják a rendező koncepcióját" meg persze azért, hogy el is énekeljék-játsszák tisztességgel a szerepüket: ezért fizetik őket, ebből élnek. A közönség viszont azért fizet, hogy "a rendező koncepcióját megértő és elfogadó"  énekeseket megnézzék, meghallgassák. És ezt a pénzükért elvárhatják. Ha a közönség nem érti, nem fogadja el a rendezést stb., akkor nem megy el az előadásra, lábával szavaz. Ha netán az énekes nem akarja, nem tudja  "megérteni és elfogadni a rendező koncepcióját", akkor ne vállalja el a szerepet. Ha elvállalta, akkor viszont csinálja meg/végig, értse, fogadja el. Nem olyan bonyolult.


2314 vasmacs100 2018-12-15 09:29:08

JK a Denevérben...

https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/


2283 vasmacs100 2018-12-12 22:11:33

Hétfőn újabb rangos elismerést vesz át - többek között - Jonas Kaufmann. 

https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/

 


2282 Klára 2018-12-07 13:33:19 [Válasz erre: 2281 vasmacs100 2018-12-07 09:06:41]

Egyetértek, nálam is elég nehezen esett le a tantusz, pedig volt szerencsém először a november 23.-i rádiós közvetítés, majd pedig a dec. 2.-i a tv közvetítés szünetében meghallgatni a rendező hölgy "koncepcióját". Amit inkább nem kommentálnék..

Elina Garanca írja Wirklich wichtig sind die Schuhe c. önéletírásában az alábbiakat (nem szó szerint):  ha a rendezőnek több hét próbaidőre van szüksége ahhoz, hogy az énekesekkel megértesse és elfogadtassa koncepcióját, hogyan várhatja el, hogy a nézők az előadás 2-3 órás  időtartama alatt azt megértsék  és értékelni tudják?


2281 vasmacs100 2018-12-07 09:06:41

Mindazoknak, akik meg tudták nézni a december 2-i egyenes adásban Verdi Otellóját: egy kritika, amely nem csak kritika, de egyben értelmezése is a rendezésnek, amely előtt kissé értetlenül álltam... 

Az egyenes adást követő 24 órában még vagy ötször megnéztem a darabot, mert hangilag az egyik legszebb volt, amit valaha hallottam, mert Petrenko csodát művelt (ismét), és ... bevallom, azért is, mert nem értettem a rendezői koncepciót. Voltak részek, amelyek megvilágosodtak előttem, de globálisan ez a "kritika" hozta meg számomra az "aha" élményt. Hozzátéve: nem gondolom, hogy egy rendezői koncepciónak annyira nehezen követhetőnek kéne lennie, hogy sokszori megnézés- meghallgatás után is csak szakértő magyarázattal lehessen felfogni. De ha valakit érdekel, ime (angolul és magyarul). 

 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=338843230236915&id=283767802411125&__tn__=K-R

 

 


2280 Haandel 2018-11-23 14:49:32

Live aus dem Münchner Nationaltheater 
Giuseppe Verdi: Otello
23.11.2018 | 19.00 | BR-Klassik

Otello Jonas Kaufmann
Jago Gerald Finley
Cassio Evan LeRoy Johnson
Roderigo Galeano Salas
Lodovico Bálint Szabó
Montano Milan Siljanov
Ein Herold Markus Suihkonen
Desdemona Anja Harteros
Emilia Rachael Wilson

Musikalische Leitung Kirill Petrenko

Inszenierung Amélie Niermeyer


2279 Haandel 2018-11-23 14:49:14 [Válasz erre: 2278 Klára 2018-11-20 12:28:19]

:-)


2278 Klára 2018-11-20 12:28:19 [Válasz erre: 2277 Haandel 2018-11-19 15:02:08]

Kedves Haandel! Köszönet az információért - mint mindig! Aki esetleg nem hallotta, és érdekelné, még maghallgatható.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.