vissza a cimoldalra
2019-08-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11433)
A csapos közbeszól (95)

A nap képe (2142)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61864)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1330)
Operett, mint színpadi műfaj (4044)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4550)
Simándy József - az örök tenor (621)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3393)
Miklósa Erika (1238)
Lisztről emelkedetten (959)
Kedvenc magyar operaelőadók (1140)
Társművészetek (1343)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1741)
Franz Schmidt (3409)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (986)
Cziffra György (109)
Kortárs zene (67)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2315   Edmond Dantes • előzmény2282 2018-12-15 11:21:33

Van egy alapvető különbség: az énekesek pénzt, szándékuk szerint sok pénzt kapnak többek közt azért, hogy "megértsék és elfogadják a rendező koncepcióját" meg persze azért, hogy el is énekeljék-játsszák tisztességgel a szerepüket: ezért fizetik őket, ebből élnek. A közönség viszont azért fizet, hogy "a rendező koncepcióját megértő és elfogadó"  énekeseket megnézzék, meghallgassák. És ezt a pénzükért elvárhatják. Ha a közönség nem érti, nem fogadja el a rendezést stb., akkor nem megy el az előadásra, lábával szavaz. Ha netán az énekes nem akarja, nem tudja  "megérteni és elfogadni a rendező koncepcióját", akkor ne vállalja el a szerepet. Ha elvállalta, akkor viszont csinálja meg/végig, értse, fogadja el. Nem olyan bonyolult.

2282   Klára • előzmény2281 2018-12-07 13:33:19

Egyetértek, nálam is elég nehezen esett le a tantusz, pedig volt szerencsém először a november 23.-i rádiós közvetítés, majd pedig a dec. 2.-i a tv közvetítés szünetében meghallgatni a rendező hölgy "koncepcióját". Amit inkább nem kommentálnék..

Elina Garanca írja Wirklich wichtig sind die Schuhe c. önéletírásában az alábbiakat (nem szó szerint):  ha a rendezőnek több hét próbaidőre van szüksége ahhoz, hogy az énekesekkel megértesse és elfogadtassa koncepcióját, hogyan várhatja el, hogy a nézők az előadás 2-3 órás  időtartama alatt azt megértsék  és értékelni tudják?

2281   vasmacs100 2018-12-07 09:06:41

Mindazoknak, akik meg tudták nézni a december 2-i egyenes adásban Verdi Otellóját: egy kritika, amely nem csak kritika, de egyben értelmezése is a rendezésnek, amely előtt kissé értetlenül álltam... 

Az egyenes adást követő 24 órában még vagy ötször megnéztem a darabot, mert hangilag az egyik legszebb volt, amit valaha hallottam, mert Petrenko csodát művelt (ismét), és ... bevallom, azért is, mert nem értettem a rendezői koncepciót. Voltak részek, amelyek megvilágosodtak előttem, de globálisan ez a "kritika" hozta meg számomra az "aha" élményt. Hozzátéve: nem gondolom, hogy egy rendezői koncepciónak annyira nehezen követhetőnek kéne lennie, hogy sokszori megnézés- meghallgatás után is csak szakértő magyarázattal lehessen felfogni. De ha valakit érdekel, ime (angolul és magyarul). 

 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=338843230236915&id=283767802411125&__tn__=K-R

 

 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

Matthew Gee, Brian Hecht, Kiss Zoltán, Nico Schippers, Veér Mátyás
"A harsona csodálatos világa"
John Williams, Szergej Prokofjev és Robert Schumann művei

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Teleki Miklós (orgona), Kováts Kolos (basszus), Krusic Eleonóra (fuvola)
20:00 : Kiskunhalas
Római Katolikus Főplébánia

Sebestyén Márta (ének), Szamosi Szabolcs (orgona)
"Nyújtsd ki mennyből"
Kyrie, "A fényes Nap" népdal
Passacaglia (improvizáció a "Fényes nap" témára)
VIVALDI-BACH: a-moll concerto BWV 593
"Nyújtsd ki mennyből"
BARTÓK: Este a székelyeknél
TOLCSVAY: Kyrie, Sanctus (részlet a Magyar Mise-ből)
A mai nap
született:
1862 • Claude Debussy, zeneszerző († 1918)
1928 • Karlheinz Stockhausen, zeneszerző († 2007)