Bejelentkezés Regisztráció

Jonas Kaufmann


2227 Héterő 2018-05-03 21:15:36

Emlékeztető:
Don Kaufmann - Fontainebleau


2226 Klára 2018-05-03 19:09:46 [Válasz erre: 2225 Edmond Dantes 2018-05-03 17:22:06]

Én is visszakerestem, a Liceu-beli  Gerard valóban Álvarez volt. Tudom, hogy valaki és azért maradt meg bennem a nem sokkal korábban látott  Otello Jagoja és azért ugrott be szinte azonnal párhuzamként, mert hangban és színészi alakításban is nagyszerű volt. (Mindkét előadásban). Vratogna nekem nem tetszett, sem az Otellóban, sem Scarpiaként Baden-Badenben. De attól még jó énekes, és évek múltával nyilván lehet még jobb.

Ami a kétvonalast illeti, az egy tenornál alapkövetelmény, ebben egyetértünk. Hogy Kaufmannak pillanatnyilag megvan-e, vagy nincs, ez kérdés, mert ilyen  magasságokban msotanság nem "repked."  Az biztos, hogy a tavalyi hangszalagprobléma óta nem egészen a régi (na, ezért valószínűleg megköveznek!). Ez nem csökkenti az Andrea Chénier-ben nyújtott teljesítményét! Egyébként a három tenor - bocsánat HÁROM TENOR közül egyedül Pavarottinak volt meg a C, mind Carreras, mind Domingo permanensen  küzdött a magassággal. És mellőzték is az ilyen teljesítményt igénylő szerepeket!

Ami a tenor-bariton váltást illeti, Mario del Monaco sem volt akárki annak idején, neki igazán  nem voltak problémái sem hangerőben, sem magasságban, de bizonyos kor felett ő is  kacérkodott a baritonnal Volt egy stúdiófelvétel, ifjabb koromban hallotam, ahol egy tenor-bariton kettősben a baritont énekelte. (Gyöngyhalászok, vagy a Forza - erre nem mernék megesküdni.) Sajnos, túl korán meghalt, így nem derült ki, bevált volna baritonnak, vagy sem. 


2225 Edmond Dantes 2018-05-03 17:22:06 [Válasz erre: 2224 Klára 2018-05-03 14:06:15]

Puskáztam: Liceuban két Gérard volt:  Carlos Álvarez, aki azért valaki és bizonyos Michael Chioldi, aki szintén és biztosan "valaki", de nem ismerem. Kaufmannak és Radvanovskynak is volt váltója. Ha a salzburgi Mutis Otellóra gondol, ott Álvarez énekelt Jagót Antonenkóval, akinek pesti szédületes Otellójára alig találtam szavakat, amikor itt beírtam...de azért találtam :-) Vratogna pedig jó kis Boccanegrát énekelt Pesten nemrég. Pár év múlva még jobb lesz.

Nem szeretnék sommás véleményt írni Kaufmannról, senkiről...de ne szépítsük: egy "echte" tenoristának muszáj rendelkeznie abszolút biztos magas regiszterrel, lehetőleg és legalább a kétvonalas céig. Afölött már "bónusz". Kaufmann, úgy hiszem, (jelenleg?) nem rendelkezik ezzel a szükséges, de nem elégséges erénnyel. Attól még nagy művész lehet és az is. Számomra egyébként anno a fenti kritérium döntötte el a "Pavarotti vagy Domingo-e a nagyobb tenor" kérdést. Figyelem: nem azt a kérdést, hogy ki a nagyobb művész = az már szubjektív dolog. Nincs mese, ez van. Persze lehet kihagyni "veszélyes" szerepeket és/vagy veszélyes hangokat, más szóval elkendőzni a felső hangok hiányát...de akkor megette a fene. Most szentséget törtem..(?)

PS Senki ne lepődjék meg, ha egyszer Kaufmann is a domingói útra lép és lemegy baritonba..

 


2224 Klára 2018-05-03 14:06:15 [Válasz erre: 2221 lujza 2018-05-03 01:12:32]

Kedves Lujza!

Ebben is igaza van, Frontali az előadás folyamán egész jól "beénekelte" magát, lehet, hogy kicsit korábban kellett volna kezdeni! Az a mód, ahogyan Frontali betegségét bejelentették, azt jelzi, hogy valami csakugyan nincs teljesen rendben a STOP körül! Nem mondom, hogy fanfárok között jelentsenek be egy ilyen dolgot, de minimum várják meg, míg a nézőtér elcsendesül, és mondják be normálisan. (Persze, lehet, hogy kicsi leragadtam a múltbeli szokásoknál.) A barcelonai Gerard nekem is tetszett, de a neve nem maradt meg a fejemben, Pedig meg is állapítottam, hogy Antonenko halvány Otellója mellett igen jó Jago volt, sokkal jobb, mint a ROH Vratogna!

Kaufmannal kapcsolatos korábbi véleményét, hogy ti. nem a másoktól megszokott hangerővel énekel, és néha kottát is olvas, csak megerősíteni tudom. Lásd  a  Celeste Aida utolsó hangjai, amit évtizedek óta orditva szoktunk meg. Egyébként K. több alkalommal elmondta, sőt önéletírásában meg is írta, micsoda meglepetés volt számára a pl.  Lohengrin aprólékos tanulmányozása során a kottában szereplő sok piano,  sőt pianissimo. 

Egyébként Welser-Möstöt újabban egyre többen sírják vissza.

 


2223 Edmond Dantes 2018-05-03 11:03:30 [Válasz erre: 2222 lujza 2018-05-03 01:22:53]

Kedves Lujza! Tegnap meghallgattam a 2017-es müncheni La mamma mortát és megállapítottam, hogy tényleg gömbölyödött Harteros hangja, megjegyzem, nekem szálkásabb-szikárabb korában is tetszett. Talán az alkata és a keményebb-"görögös" arcberendezése is sugallja valamelyest ezt a szálkás tónust...ellentétben Annácskával, aki szlávos arcú és semmije nem szálkás :-) Ha már így alakult, kimondom, amit régóta gondolok: Rálik a magyar Harteros, sok mindenben hajaznak egymásra...nekem. Más kérdés, hogy Harterost nem terhelik túl és agyon olyan szerepekkel, amik kedvezőtlen irányba tolják-tolták a hangját. Nem égtem be az Operaházba = nem túl gyakran hallottam Rálikot mostanában, de szegedi Améliája, pesti Sentája és főleg Färbersfrauja nagyon jó volt.


2222 lujza 2018-05-03 01:22:53 [Válasz erre: 2217 Edmond Dantes 2018-05-02 14:34:48]

kedves ED! Lehet, hogy Harteros hangja nem annyira gömbölyű, mint Netrebkoé, de nem is olyan szálkás, mint mondjuk Ráliké. Én nem kárhoztatnám őt a német szerepkörre, bár abban se rossz, de az igazán nagy sikereket olasz szerepekkel aratta. Érdemes megnézni a BSO felvételeit, például ezt:

https://www.youtube.com/watch?v=hfW62QK7Jfk

De ott a La Mamma morta vagy a Tu che vanitá is. De az Aida CD felvétel feltett részletei is igen szépek.

Ők ketten Kaufmannal ideális párost alkotnak. Segítik egymást, nem rivalizálnak, és a hangjuk igencsak harmonizál.


2221 lujza 2018-05-03 01:12:32 [Válasz erre: 2215 Klára 2018-05-02 08:52:59]

Kedves Klára!
Valóban kiállt valaki a függöny elé az előadás előtti zsivajban, és eldarált valamit. Ha Frontali betegségét, ez az elején tényleg látszott, de a 3. felvonásra egész jól összeszedte magát. Ezzel együtt hiányzik egy igazán jó Gerard, tán Alvarez az volt Barcelonában.

Egyébként én is már sokszor visszasírtam az egykor kicsit lesajnált Welser-Möstöt.


2220 telramund 2018-05-02 19:44:56 [Válasz erre: 2219 Edmond Dantes 2018-05-02 17:04:11]

A gondolat jó ,de Harteros jelenlegi éneklésére nem passzol!


2219 Edmond Dantes 2018-05-02 17:04:11 [Válasz erre: 2218 telramund 2018-05-02 15:09:40]

Kedves Telramund! Nem, nem hallottam az előadást, nem nagyon szeretem a Chénier-t, de amit szeretek benne = a 4 nagy áriát és a finálét meg fogom hallgatni. (Ha a bécsi előadás még nincs "fent", akkor a velük legfrissebbet = a 2017-es münchenit.) Ezek szerint Harteros hangja "kigömbölyödött". Megjegyzem, bizonyos darabokban szerintem nem okvetlenül zavaró, ha (kissé) éles az énekes(nő) hangja. A Chéniert verista operának szokás tekinteni és a verismo elbírja a hang bizonyos fokú élességét vagy keménységét, uram bocsá', olykor még rondaságát is: remélem, jól fogalmaztam, jól gondolom.


2218 telramund 2018-05-02 15:09:40

Kedves Edmond Dantes!Ebben az előadásban hallotta őt?Ha igen hallgassa meg még egy alkalommal!Amit ír részben igaz a korábbi éneklésére.


2217 Edmond Dantes 2018-05-02 14:34:48 [Válasz erre: 2213 telramund 2018-04-29 22:20:21]

Csak Harteroshoz ill. vele kapcsolatos megállapításához tudok itt hozzászólni: egyetértek. Hangja szerintem kissé szálkás, éles, szikár mint ő maga, de üzembiztos, szerethető és minőségi.  Nem mindenkinek gömbölyű a hangja...és az alkata sem ;-)


2216 telramund 2018-05-02 14:28:19 [Válasz erre: 2214 lujza 2018-05-02 00:11:09]

Kedves Lujza nagyszerű összefoglaló!


2215 Klára 2018-05-02 08:52:59 [Válasz erre: 2214 lujza 2018-05-02 00:11:09]

Kedves Lujza!

Több állításával egyetértek.

A karmester kétségtelenül nem állt a helyzet magaslatán, nem az énekesek hibája, hogy helyenként szétmentek, és az sem, hogy helyenként szinte túlharsogták az énekeseket.  Armiliatonak voltak ennél sokkal jobb napjai! Sajnos, az énekesek manapság nincsenek abban a helyzetben, hogy bizonyos dolgokat szóvá tegyenek - hamar magkapják a "nehezen kezelhető" titulust. Főleg a rendezőktől, de a karmesterektői ls.

Frontali betegségét a kezdetkor csakugyan bemondták, de olyan halkan és gyorsan, hogy szinte alig lehetett érteni. Nekem is csak az tünt fel, hogy valaki civilben megjelent a függöny előtt, mondott pár zór, majd eltűnt. Sajnos, sem a londoni (szerintem a háromból a legjobb),  sem a müncheni, sem a bécsi Gerard nem érte el a Harteros - Kaufmann szintet, így még gyengébbnek tünnek, mint valójában.

Harteros teljesítményét mindenképpen kicsinyíteni kell, mert veszélyezteti az isteni Anna nimbuszát. A müncheni bemutató után szakavatott kritikusok állítottak párhuzamot Harteros La mamma morta és Callas La mamma morta áriája között! Azonkívül - szintén nem mellékesen a Tosca 2016-os párizsi bemutatóját  - Harteros - M. Alvarez, B.Terfel  felléptével -  a legjobb Tosca előadásnak minősítették, Callas és Tito Gobbi legendás Tosca fellépte óta. Nem mi, hanem a külföldi kritikák!

A Kaufmannról írt kritikák kapcsán a kívülállóban felmerülhet a kérdés, tud-e ez a szerencsétlen egyáltalán énekelni, vagy csak egy jól megcsinált figura? Az a sok energia, amit a leszólásába fektetnek, arra enged következtetni, hogy valakiknek evvel szívességet akarnak tenni. Egyszer szólná le valaki......Na, ezt inkább nem!

A rendezés mai szemmel nézve valóban kicsit fantáziátlan, az eredeti bemutató idején valószínűleg csak a szereplőkre, énekesekre koncentráltak, ma már más igények vannak. (ezt el lehet mondani a STOP Tosca színpadképére és rendezésére is!) Ami az utolsó mondatát illeti, űgy általában a szereplők kiválasztására vonatkozóan,  a STOP hajdani Generalmusicdirektor-ja rapid felmondásának egyik indokaként éppen azt adta meg, hogy a vezetőség az énekesek kiválasztásában őt tökéletesen mellőzte! Ez azért elárul valamit!

PS. Végre valaki, akinek eszébe jutott a JK topicban Kaufmannról és általában az előadásról írni! Külön köszönet érte!

 

 

 


2214 lujza 2018-05-02 00:11:09

Kaufmannak sikerült kivételesen azonosulnia a szerepével. Mint Andrea Cheniert, Carlo Gerard késői követői, őt így vádolják:
- Nem csúnya és dagadt = szépfiú;

- Nem üvölt, mint a fába szorult féreg = mikrofonhang;

- El is játssza a szerepét = magamutogató;

- Más technikával énekel = természetellenes;

- Nehéz állásokat is meg tud oldani = gépészkedik;

- Stb. tetszés szerint.

Persze Harteros is megkapja a magáét, hiszen akaratlanul is Netrebko babérjait veszélyezteti a közös szerepeikben.

Bájos, hogy olyanok szidják őket, akik ott se voltak az előadásokon!

Én ott voltam, pont 29-én. És nem tetszett eléggé. Visszasírtam a müncheni Cheniert, amit szintén élőben láttam-hallottam. A bécsi egy gyenge rendezés. Nem azért, mert régi, hanem mert fantáziátlan és semmitmondó. Egyetlen előnye, hogy az áriáknál hagyja előrejönni a szólistákat. Aztán egy középszerű karmester időnként majd szétverte az előadást. Csodáltam, hogy a Bécsi Filharmonikusok időnkét olyan hangzást produkált, mint egy rezesbanda. Persze, aki csak a hangerőt szereti, az akár élvezheti is ezt. Armilliato nem nagyon figyelt az énekesekre, pláne nem segítette őket. Nem is értettem, hogy a szólisták miért nem reklamálnak ezért.

Akiket érdemes volt mégis hallgatni, az a főszereplő páros volt. De egy jó karmester mellett ők is többet tudtak nyújtani Münchenben. És bár az ottani rendezéssel kapcsolatban voltak fenntartásaim, de az sokkal több lehetőséget adott a szerepeik átélésére, az érzelmek kifejezésére.

Én nem hallottam, hogy bemondták volna Frontali betegségét. Mindenesetre az elején nagyon nem tetszett, úgy tűnik, ritka a jó Gerard. A 3. felvonásra azért összekapta magát, az áriája egész jól sikerült. A kisebb szerepekben se nagyon brillíroztak, az egy Boaz Danielt kivéve. Nekem úgy tűnt, a STOP beérte azzal, hogy egy híres párost hívott meg a főszerepekre, a többivel nem törődött. Csakugyan hanyatlanak ők is?


2213 telramund 2018-04-29 22:20:21

Pompás volt ez az előadás.Harteros paradésan énekelt.Végre rájöttem, hogy Antonietta Stellat juttatja eszembe a hangszíne.Kaufmann a "szépfiú "nagyszerűen énekelt-persze a színpadon diszletek helyett is mikrofonok voltak.Frontali lehet ,hogy beteg volt,de nekem a hangja Bolognában sem tetszett és most sem.Zenekar szokott jó forma..Csak egyet látnék az utóbbi időben Pesten hasonlót.A Kaumannt utálok meg csak lepjék el az odalt a negatív kritikákkal ,anélkül,hogy az előadást hallanák,látnák.Persze ez mit sem változtat azon,hogy nagyszerű este volt


2212 Haandel 2018-04-29 10:07:31 [Válasz erre: 2203 telramund 2018-04-25 20:08:49]

:)

Umberto Giordano: Andrea Chénier
April 29, 2018 | 19:00 | Wiener Staatsoper Livestreaming

Andrea Chénier Jonas Kaufmann
Carlo Gérard Roberto Frontali
Maddalena di Coigny Anja Harteros

u.a.

Dirigent

Marco Armiliato
Regie Otto Schenk

(Tickets - Single: €14 |  - Monthly: €16,90 - The first month is free!)


2211 telramund 2018-04-27 09:11:14 [Válasz erre: 2209 Klára 2018-04-26 09:53:00]

Vagy Netrebkonak nem fog tetszeni a rendezés.Ezt a dalt már elénekelte Münchenben.Hallottam néhány Tosca részletet a Metből. Bomlanak a regiszterek,de a c-je bomba biztos!

Igaz egy nagyon kedves énekesnő barátom azt mondta,hogy ,amikor már semmi hangja nem lesz középen és lent a magas hangjai akkor is zengei fognak.a többit meg el kell viselni( a férjén kívűl).Ez a legtöbb szopránnal pont fordítva van.


2210 Edmond Dantes 2018-04-26 10:38:13 [Válasz erre: 2209 Klára 2018-04-26 09:53:00]

Netrebko Turandottal ünnepelhetné kerek születésnapját. Sokkal később már nem próbálkozhat, ő nem Nilsson. És Nilsson sem 50 fölött kezdett Turandotokat énekelni, ahogy mások sem.

Harterost kihagyta a müncheni Forzából, pedig jó. Nekem Zoran Todorovich jutott...


2209 Klára 2018-04-26 09:53:00 [Válasz erre: 2207 Edmond Dantes 2018-04-26 09:30:05]

Igen, de ez még változhat, pl. Netrebko kilövi Kaufmannt, vagy önmaga mond vissza, vagy Tézier lesz "kegyvesztett" - lásd Otello. Pedig a müncheni La Forza-ban Kaufmann és Tézier felejthetetlen párost alkotott. (És ha kérhetem, most ne gyertek a bezzeg XY, netán QZ "a régi nagyok" közül, manapság ők a nagyok!)

A salzburgi Turandot? Azt kérem szépen még ki kell várni: Netrebko már kacérkodik a szereppel, és Kaufmann is tarolt a Nessun dorma-val, de azért azt a Turandot-ot végig kell tudni énekelni!


2208 Edmond Dantes 2018-04-26 09:46:54 [Válasz erre: 2204 telramund 2018-04-25 20:59:18]

A hír(ek) így jár(nak) körbe: 1) itt közlik 2) innen vették át 3) előző pedig innen vette át etc. Még igaz lehet.Miért ne?


2207 Edmond Dantes 2018-04-26 09:30:05

Lássuk előbb a Forzát: Netrebko, Kaufmann, Tézier, Furlanetto/Pappano. Azt már meghirdették ROH-ban 2019-re.


2206 lujza 2018-04-26 02:25:03 [Válasz erre: 2205 lujza 2018-04-26 02:04:33]

UPDATE: Per our sources, the speculated production is just a rumor and it is the wrong information.


2205 lujza 2018-04-26 02:04:33 [Válasz erre: 2204 telramund 2018-04-25 20:59:18]

Ez elég ijesztően hangzik!


2204 telramund 2018-04-25 20:59:18

Salzburgban 2021-ben ? Netrebko -Kaufmann  Turandot!


2203 telramund 2018-04-25 20:08:49

Alig várom!

https://www.youtube.com/watch?v=g3DxjTOmcYU&feature=share


2202 Klára 2018-04-11 09:14:56 [Válasz erre: 2201 lujza 2018-04-11 00:43:11]

Köszönjük!

Itt az első rész is: https://www.youtube.com/watch?v=sZnplBOgXac

 


2201 lujza 2018-04-11 00:43:11

https://www.youtube.com/watch?v=xvuuyqR6eLo


2200 telramund 2018-04-07 18:19:22

 A látható felvételeken a bostoni április 5-i Tristan előadásból mindkét szerepelő fantasztikus( Camilla Nylund és Kaufmann.)


2199 lujza 2018-04-07 01:09:08

http://bostonclassicalreview.com/2018/04/kaufmann-makes-an-impressive-tristan-role-debut-with-nelsons-bso/


2198 Haandel 2018-04-06 16:25:21

Boston Symphony Orchestra
Richard Wagner's Tristan und Isolde
April 7, 2018 | 8:00 PM → 02:00 CET |  WCRB  (encore April 16 | 8:00 PM )

Camilla Nylund, soprano (Isolde)
Jonas Kaufmann, tenor (Tristan)
Mihoko Fujimura, mezzo-soprano (Brangane)
Georg Zeppenfeld, bass (Marke)
Andrew Rees, tenor (Melot)
David Kravitz, baritone (Kurwenal)

Boston Symphony Orchestra
Andris Nelsons, Conductor

Interview

Listen
Tenor Jonas Kaufmann talks with WCRB's Ron Della Chiesa about singing the title role of Wagner's Trisan und Isolde with the Boston Symphony Orchestra,...


2197 Heiner Lajos 2018-03-24 20:38:02 [Válasz erre: 2195 Klára 2018-03-24 18:15:23]

Kedves Klára, 

 

Nagy részét megnéztem, sok beszélgetés van benne - Kaufmann kitűnő angolsággal - t. fórumtárs nyilván már gőzerővel munkálkodik azon, hogy kedveskedhessen a felvétellel Önnek.


2196 telramund 2018-03-24 18:33:08 [Válasz erre: 2195 Klára 2018-03-24 18:15:23]

Meg lesz ez máshonnan.,csak idő kérdése!


2195 Klára 2018-03-24 18:15:23 [Válasz erre: 2194 Heiner Lajos 2018-03-24 14:40:13]

Köszönöm a tippet, meg is nézném, de nem engedi! Ha jól értem, csak Svédországon belül fogható, és a további info is svédül van, Ami sajnos nálam hiánycikk.


2194 Heiner Lajos 2018-03-24 14:40:13

Fanatikusai figyelmébe:

Ma 19.15 SVT2 Jonas Kaufmann - tenoren med stort C


2193 Klára 2018-03-02 17:37:43 [Válasz erre: 2188 telramund 2018-02-27 15:54:44]

A fellépő művészek - énekesek, zenészek,stb - öltözködését valóban a dress-kód határozza meg, amiben kétségkívül szerepe van az egységes megjelenés mellett a közönség iránti tiszteletnek is. Kedvező esetben a közönség is kifejezi megjelenésével a művész, a művészet iránti tiszteletét - és bocsánat, megkülönbözteti az Oktoberfest-et egy hangversenytől. Sir Tony Pappano fekete inge lehet vita tárgya, de ő valószínűleg ebben érzi jól magát, alacsony termete miatt nyilván nem jól érezné magát frakkban. De hűséges az önmaga által választott viselethez.  Daniel Barenboim sem frakkot visel. De ez a két megoldás még mindig jobb annál,  mint mikor valaki síma öltönyben vezényli a zsakettben fellépő zenekart.


2192 Klára 2018-03-02 17:21:15 [Válasz erre: 2191 Edmond Dantes 2018-03-02 10:47:32]

Kedves ED, köszönöm a választ. Kétségtelenül stílszerű a hölgy és az úr párban történő bemutatása, így egyúttal a  női é sa  férfi viselet is látható. (D.D. és J. K. képeivel amúgy is tele van a padlás - bocs, az internet!) Üdv K.

 


2191 Edmond Dantes 2018-03-02 10:47:32 [Válasz erre: 2190 Klára 2018-03-02 08:53:14]

Kedves Klára, ha jól emlékszem, szárd népviselet. Véletlenül választottam ezt a képet, részben kis(ebb) mérete miatt, részben mert egy hölgy (bár nem D.Damrau) és egy úr (bár nem J.Kaufmann) látható rajta :-) Üdv. ED


2190 Klára 2018-03-02 08:53:14 [Válasz erre: 2187 Edmond Dantes 2018-02-27 15:04:40]

Kedves ED, megtudhatom, hogy ez milyen népviselet? Kedvelem a különféle népek, tájegységek népviseletét,ezért  a kiváltó témától függetlenül érdekelne.

üdv


2189 lujza 2018-02-28 03:17:35

http://revizoronline.com/hu/cikk/7127/diana-damrau-es-jonas-kaufmann-dalestje-mupa/


2188 telramund 2018-02-27 15:54:44 [Válasz erre: 2186 joska141 2018-02-27 14:24:58]

Valóban manapság ,amikor már pulóverben lehet menni mindenhova előfordul művésznél is ízlésficam.Például,akire ön hivatkozik.De nálánál még ismertebbet is ismerek  ,aki a hagyományos -így biztos jobban tetszik-öltözetet egy hosszú fekete ingre cserélte ld Antonoi Pappano.A kivétel erősiti a szabályt.de a hölgynek egészen más elvárása volt,mint nagy hiányosságot emlegette fel.A dress-kódról pedig tájékozódhat bárhol-mikor mit illik-kellene viselni.


2187 Edmond Dantes 2018-02-27 15:04:40

1) Olasz daloskönyvhöz "krigli sör" nem passzol. 1-1 pohár (olasz) vörösbor esetleg habzóbor a kézben: passzol. (Ráadás szám: "Libiamo".)

2) Olasz daloskönyvhöz "stüszi vadász"-kosztüm: nem passzol.  Valamilyen olasz népviselet inkább.


2186 joska141 2018-02-27 14:24:58 [Válasz erre: 2185 telramund 2018-02-27 12:04:45]

Tisztelt "Telramund" Mire tetszik gondolni, amikor a "dalesteknek van egy dress-kódja" kifejezést tetszett írni? Én láttam-hallotam például néhai Polgár Lászlót, Philippe Yarousskyt egy szál nadrág felett lógó ingben dalokat énekelni, dalestet adni. Ez is a "dress-kod"?


2185 telramund 2018-02-27 12:04:45 [Válasz erre: 2184 dr.Horváth Mária 2018-02-27 11:40:36]

Mint írtam a dalesteknek van egy dress-kódja.Ezt mind a három fellépő teljesítette-

Monjuk ha az operában pl az Aidában Rademes egy zakóban jelenik  meg az senkit nem idegesíti,de az ,hogy egy dalesten nem öltöznek a dal szellemiségéhez az probléma.Téves út!


2184 dr.Horváth Mária 2018-02-27 11:40:36

Kedves Telramund!

Nem ez a legnagyobb problémám, sőt semmi problémám nincsen Kaufmannal, mert nagyon szeretem a hangját, de úgy vélem ilyen szinvonalon erre is kellene figyelni. .

 


2183 telramund 2018-02-27 11:21:03 [Válasz erre: 2181 dr.Horváth Mária 2018-02-27 07:00:01]

Nem nem így látja mindenki!Igen a falusi lányok stolában járnak.. és pont olyan stílusú ruhában, mint Damrau fellépő ruhája volt.A dalesteknek van egy dresskódja.  Kaufmann pedig tudtommal  nem az Octoberfest egyik sörsátorában énekelt.Ha Önnek ez volt a legnagyobb problémája igazán sajnálom.Nagyon leköthette a produkció zenei része.


2182 takatsa 2018-02-27 08:11:44 [Válasz erre: 2181 dr.Horváth Mária 2018-02-27 07:00:01]

Uramisten! Kifejtenéd esetleg részletesen, hgy minek örültél volna? Kaufmann stüszi vadászként, vagy makkos cipőben, netán krigli sörrel a  kezében?

Fáy Miklós kritikáját a fidelión olvashatod.


2181 dr.Horváth Mária 2018-02-27 07:00:01

Elolvastam a kommenteket s úgy látom senkinek sem tünt fel, ami engem zavart. Ha jól értettem a dalok egy fiatal falusi szerelmes pár szerelmi évődésére, civakodására, kibékülésére voltak felfűzve Ezt ükrözte . Damrau ruhája,  egy  falusi lány stilizált öltözéke, de Kaufmann  öltözéke fellépő ruha volt, nem illett oda. Igaz a zongora kisérő is frakkban volt, de ő kivűl volt a történeten, tehát ez nem volt zavaró. Más is így látja?

Még egy kérdésem van: hol lehet elolvasni Fáy Miklós kritikáját? Amióta megszűnt az napi lap  amibe rendszeresen írt zene kritikákat, kénytelen vagyok nélkülözni éles nyelvét.  


2180 Klára 2018-02-26 09:03:06 [Válasz erre: 2179 lujza 2018-02-26 03:51:26]

Elnézést, az öcsárlás kifejezést nem ED bejegyzése váltotta ki belőlem, nem is abban a környezetben írtam.  ED bejegyzése a Nemzeti Hangversenyterem stb. fórumon jelent meg, én pedig a Jonas Kaufmann-ba írtam. Ha ED bejegyzésére kívántam volna reagálni, válaszként teszem meg! Csupán eszembe jutott az a rengeteg negatív bejegyzés, mely mostanában a klféle fórumokon megjelent, és ami miatt az érdemi kritikai észrevételek ütköztetése több esetben szinte lehetetlenné vált! Egyébként ED-től a félreérthető fogalmazás miatt elnézést kérek, a rossz az, aki roszzra gondol.


2179 lujza 2018-02-26 03:51:26 [Válasz erre: 2174 Klára 2018-02-25 09:24:14]

Szerintem most nem ócsárolta senki Kaufmannt. ED a szokásos fanyar, kissé cinikus módján dícsérte meg, mint ahogy Fáy is. Hogy el is játszották a dalokat, az tudatos lehetett. Olyan interakció volt köztük, mintha egy mini-operát látnánk, zongorakisérettel. Az meg, hogy a legtöbben nem Wolf kedvéért mentek - hát én se az Aida, mint opera kedvéért mentem el megnézni legutóbb, hanem szegény Botháért. Sőt, mondjuk a Schöne Müllerint is többnyire az előadó kedvéért hallgatom meg (mondhatnám, már tudom, mi lesz a vége :)).


2178 Edmond Dantes 2018-02-25 14:20:54 [Válasz erre: 2175 telramund 2018-02-25 10:25:50]

Ld. privát üzenetek.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.