Bejelentkezés Regisztráció

Jonas Kaufmann


2002 ebera 2017-07-02 10:36:35 [Válasz erre: 2000 telramund 2017-07-02 10:27:30]
Nagyon szeretem ezt a Manont, minél többször nézem, annál jobban! Opolais is nagyon jó benne. Azóta annyi borzalmas rendezést láttam, ez még elfogadható.

2001 telramund 2017-07-02 10:29:12 [Válasz erre: 2000 telramund 2017-07-02 10:27:30]
agyonszidott

2000 telramund 2017-07-02 10:27:30
Na akkor még egy kis Kaufmann!Bár 2014-ben félig már láttam a londoni Manon Lescaut,de tegnap este véletlenül az M5 adására tévedtem és ott is maradtam.Nem is értem, hogy ez a csodálatos előadást ( valószínű a rendezés miatt)nem néztem végig.Most viszont nagyon megfogott.Kaufmann mellett az agyon szidott Opolais is nagyszerű volt.Örülök,hogy hallhattam kettősüket és felületes voltam 3 éve.Néha én is dolgozom előítéletekkel.De tisztulnak a dolgok a befolyások és szépen minden a helyére kerül.Ez így van jól.

1999 telramund 2017-07-02 10:15:25 [Válasz erre: 1995 Edmond Dantes 2017-07-02 07:43:42]
Akkor neki kellene ugrani még egyszer!Igaz kicsit szakmázik a könyv és nem őszinteségi rohamban megírt magánéletet taglal-gondolom ezt hiányolja.Az pedig elég nagy figyelmetlenségre utal,hogy a végén veszi észre,hogy nem Kaufamnn tollából,hanem csak lejegyzett beszélgetések kinyomtatása.Biztos olvasta?

1998 telramund 2017-07-02 10:09:46 [Válasz erre: 1989 Matyus 2017-07-02 05:22:44]
Magácskának legfeljebb a nagymnamáját hívja ,ha kérhetem.Én soha nem várom el,hogy valaki azt kedvelje ,akit én.Senki nem mondta ,hogy Kaufmann a világ legjobb Otelloja és ezt mondom annak alapján,hogy kb 150 különböző Otellot láttam élőben.Tény hangilag voltak jobbak is.De játékban a ripacsok voltak többségben.Aztán pontosan kellene olvasni és akkor talán nem írna ilyen hülyeségeket nekem.Nem csak olvasni kell tudni,kiemelni a mondatból egyes szavakat,hanem értelmezni is.

1997 Edmond Dantes 2017-07-02 09:18:15 [Válasz erre: 1996 Klára 2017-07-02 09:10:51]
Pontosabban magyarul eppen hogy n e m orulesi jelenete van nalunk Borisznak hanem "Borisz halala" cimen ismerjuk. Simandy Otellojarol inkabb maskor...

1996 Klára 2017-07-02 09:10:51 [Válasz erre: 1986 trisztán 2017-07-01 23:17:32]
1986-és további bejegyzések Nem vitatkozni akartam Cilikével, de bosszantott, hogy kapásból oktatott ki, mint már másokat is, mielőtt végigolvasta/gondolta volna megjegyzésemet. (nehezményezte ezt előttem már más is). Magam részéről ezt a témát lezártnak tekintem. Az "Örvendj népem" mai napig fülembe cseng, hogy kisebbet ne említsek, Simándy József örökérvényű alakítása nyomán. Ami az elnevezéseket illeti, mi Képáriának nevezzük a Tosca és a Varázsfuvola áriáit is, míg pl. német területen ezt csak a Varázsfuvolára alkalmazzák "Bildnisarie" a Tosca csak "Recondita Armonia". Ahogyan a Borisz Godunovban és a Lammermoori-ban is őrülési jelenetünk van, a "Mad scene " helyett. Az említett könyvet valóban Kaufmann menedzsere jegyzi, de mivel riportkönyv formában jelent meg, feltehetően a művész gondolatait tartalmazza. Egyébként van a Tubuson néhány interjú Kaufmann-nal, pl. a Wagner-szerepekről, ahol hasonló módon nyilatkozott, mint az a könyvben olvasható.

1995 Edmond Dantes 2017-07-02 07:43:42 [Válasz erre: 1971 telramund 2017-06-30 17:27:32]
A Kaufmannos Otellot meg nem lattam de a konyvet illetoen sajnos nem ertek egyet. Nagyon vartam es ha nagyon nem is, de csalodtam benne. Csak a vegen eszleltem hogy a konyv Kaufmann PR- menedzserenek (vagy valami ilyesmijenek) az"alkotasa". Olyan is.

1994 Edmond Dantes 2017-07-02 07:38:04
Bocsanat az idiota okostelo negyszer kuldte el ugyanazt ha lehet ketem torolni. .egy maradhat..:-) koszonom

1993 Edmond Dantes 2017-07-02 07:35:09 [Válasz erre: 1983 Cilike 2017-07-01 20:24:31]
Otello halala cimet kapta nalunk. A magyar operai kanon sokkal tobb ariat es egyeb operai jelenetet nevesit mint mas orszagokban,raadasul sokszor pontatlanul vagy elteroen a nemzetkozileg kialakult szokasostol. Par hete Borisz "Orulesi jeleneterol" irtam a forumon, mert pl. az angolban "Mad scene"-nek nevezik..mindjart szova is tettek :-)

1992 Edmond Dantes 2017-07-02 07:34:51 [Válasz erre: 1983 Cilike 2017-07-01 20:24:31]
Otello halala cimet kapta nalunk. A magyar operai kanon sokkal tobb ariat es egyeb operai jelenetet nevesit mint mas orszagokban,raadasul sokszor pontatlanul vagy elteroen a nemzetkozileg kialakult szokasostol. Par hete Borisz "Orulesi jeleneterol" irtam a forumon, mert pl. az angolban "Mad scene"-nek nevezik..mindjart szova is tettek :-)

1991 Edmond Dantes 2017-07-02 07:34:42 [Válasz erre: 1983 Cilike 2017-07-01 20:24:31]
Otello halala cimet kapta nalunk. A magyar operai kanon sokkal tobb ariat es egyeb operai jelenetet nevesit mint mas orszagokban,raadasul sokszor pontatlanul vagy elteroen a nemzetkozileg kialakult szokasostol. Par hete Borisz "Orulesi jeleneterol" irtam a forumon, mert pl. az angolban "Mad scene"-nek nevezik..mindjart szova is tettek :-)

1990 Edmond Dantes 2017-07-02 07:34:39 [Válasz erre: 1983 Cilike 2017-07-01 20:24:31]
Otello halala cimet kapta nalunk. A magyar operai kanon sokkal tobb ariat es egyeb operai jelenetet nevesit mint mas orszagokban,raadasul sokszor pontatlanul vagy elteroen a nemzetkozileg kialakult szokasostol. Par hete Borisz "Orulesi jeleneterol" irtam a forumon, mert pl. az angolban "Mad scene"-nek nevezik..mindjart szova is tettek :-)

1989 Matyus 2017-07-02 05:22:44 [Válasz erre: 1979 telramund 2017-07-01 18:08:50]
Miért lenne már kötelező, hogy egyik vagy másik mindenképpen tetsszen az embernek? Azért, mert magácska rajong értük? Ha jól emlékszem, Gruberováról azt írtam, hogy nem maradéktalanul tetszet a mostani éneklése. Na és? Ez az én véleményem. Mint ahogy az is, hogy nem Kaufmann a világmindenség legjobb Otellója! De nem ám! Voltak nála sokkal jobbak külföldön, de a MAO színpadán is!

1988 IVA 2017-07-02 01:50:05 [Válasz erre: 1981 Cilike 2017-07-01 18:44:13]
Sőt, a Sámson és Delila esetében is csak rátapasztották a slágerhajhászok ezt a címet Delila és Sámson nagy szerelmi (vagy inkább erotikus) kettősére, amelyben Sámson a nő mindkét strófájára reflektál. (Hogy a „Tavasz-ária” és a „Bosszú-ária” után ennek is legyen neve.)

1987 IVA 2017-07-02 01:34:37 [Válasz erre: 1957 parampampoli 2017-06-29 17:35:14]
És a jobb időkből felsoroltak még csak nem is azt énekelték, hogy „Esultate!”, hanem hogy „Örvendj, népem!”...

1986 trisztán 2017-07-01 23:17:32
Cilikével nem kelnék versenyre,úgy hiszem hangról hangra ismeri az Otellót! Curát meg hagyjuk....az egész jelenség...

1985 Cilike 2017-07-01 22:34:08 [Válasz erre: 1984 Klára 2017-07-01 20:47:27]
Ide figeljen, kedves. Én tudtam, hogy maga mire gondol,csak maga csacsiságot írt. Az Otellóban nincs csókária, hiába énekli Oteello, hogy "un bacio, ancora un bacio". Az opera vége nem ária, több okból. Leginkább, mert nem úgy van szerkesztve, nincsenek benne nagy, összefüggő dallamok, töredezett, mivel egy ember teljes szétesését és öngyilkosságát mutatja be. Ez scena, azaz jelenet. Ha meg mástól vette át a csacsiságot, azt kell kérdeznem, ha más kútba ugrik, maga is? Tessék, vizsgáztasson és kérdezzen az Otellóból. Nem hiszem, hogy tud olyat kérdezni, amire nem tudnék válaszolni azonnal.

1984 Klára 2017-07-01 20:47:27 [Válasz erre: 1983 Cilike 2017-07-01 20:24:31]
Ha annyira ismerné, akkor tudná, mire gondoltam, és mire gondolt az, akinek a bejegyzésére hivatkoztam. És nem a szavakon lovagolna. Egyébként nem ékeskedem más tollaival, ezt a megnevezést nem én használtam először.

1983 Cilike 2017-07-01 20:24:31 [Válasz erre: 1982 Klára 2017-07-01 19:02:33]
És azt magán kívül senki se hívja csókáriának. Fogadjunk, hogy jobban ismerem az Otellót, mint maga. Az egész darabot, nemcsak a finálét. Az a baj magával, hogy maga aztán okoskodik, csak nincs hozzá ismeretanyaga, csak egója.

1982 Klára 2017-07-01 19:02:33 [Válasz erre: 1981 Cilike 2017-07-01 18:44:13]
Kedves mindig mindent jobban tudó Cilike! Igen, a Sámson és Delilában van csókária, és az Otellóban van duett, szerelmi kettős, az 1.felvonásban. És van a haldokló Otello búcsúja, ahol még egy csókot, és még egy utolsó csókot kér - 4. felv. utolsó jelenet! Lehet, hogy nem éppen szerencsés megfogalmazás volt csókáriának nevezni, de aki ismeri a szöveget és látta a felvételt, tudja mire gondoltam.

1981 Cilike 2017-07-01 18:44:13
Csókária a Sámson és Delilában van. Ez egy duett.

1980 Klára 2017-07-01 18:17:02 [Válasz erre: 1976 Ametiszt 2017-07-01 14:09:29]
https://www.youtube.com/watch?v=jI0xkb3BjYw Most hallgattam meg, tényleg jó összehasonlítási alap, de csak az! Egy dolog valamit elénekelni, és más dolog a szerepet a színpadon megélni! És ez nem a nagyhangú éneklésem és a teátrális gesztusokon múlik, hanem a belső átélésen. Egyébként a csókária "és még egy csókot..." szövegét Cura is fényévnyi távolságból énekli - ennyit a rendezői ötletekről. (ad 1951 edessa)

1979 telramund 2017-07-01 18:08:50 [Válasz erre: 1977 Matyus 2017-07-01 17:36:25]
Magának Gruberova sem tetszett.Akkor Kaufmann miért tetszett volna?

1978 telramund 2017-07-01 18:02:44
Oh Jose Cura!Hát pár napja volt hozzá szerencsém.Szokásos üvöltés megvolt,bár jobb volt mint fiatalabb korában.A Mikulás fej nem kellett volna.Na meg a szörnyű hangú Desdemona.Viszont nagyon szépek voltak a díszletek.Maradok Kaufmannál.

1977 Matyus 2017-07-01 17:36:25 [Válasz erre: 1966 telramund 2017-06-30 13:07:49]
Nagggyon erős túlzás!

1976 Ametiszt 2017-07-01 14:09:29
Csak jelzem korábbi felvetésekre: van Otelló a jelenlegi tenor palettán,nem is akármilyen, nem 1-2 Otellóval a háta mögött, hanem éppen 20 évnyi szerepformálás evolúciójával (1997-2017): https://bachtrack.com/review-otello-cura-forte-arrivabeni-wallonie-liege-june-2017

1975 Klára 2017-06-30 18:36:17 [Válasz erre: 1974 telramund 2017-06-30 17:50:15]
https://www.youtube.com/watch?v=I0xfkBJd5UE http://youtube.com/watch?v=anfLBB2cOhEhttps https://www.youtube.com/watch?v=E6Dk_g1iYVg Ezek részletek, de valami ízelítőt adnak a dologból.

1974 telramund 2017-06-30 17:50:15 [Válasz erre: 1972 ebera 2017-06-30 17:41:13]
Hát sajnos ebben nem tudok igazán segíteni,mert az a lehetőség ,ami nekem adott volt nem járható út sajnos másnak.De reménykedjünk,hogy a facebookon felbukkan.A You Tubon szerintem nem,mert rögtön letiltja.Engem is egy évig pihentetett az orange-i Carmen miatt,mert előadás után kitettem.Azóta a YT számomra publikálásra meghalt.

1973 ebera 2017-06-30 17:42:59 [Válasz erre: 1972 ebera 2017-06-30 17:41:13]
Hű, ezt elbambultam, privátban akartam küldeni! Nagy kár, hogy nem lehet korrigálni, ha az ember hülyeséget csinál!

1972 ebera 2017-06-30 17:41:13 [Válasz erre: 1970 telramund 2017-06-30 17:21:11]
Kedves Telramund! Kaufmannról, és erről az Otelloról alkotott véleményeddel teljesen egyetértek. Azért írok most privátban, hogy hol lehet újra nézni az előadást? Van valami titkos lelőhelyed? Kérlek írd meg, ha igen.Vasárnap azért a Puskinba is elmegyek, engem nagyon zavart a Vigadóban a kockás kép, és hangzavar a vihar miatt az elején.(A 4. felvonás alatt pedig rosszul lett valaki előttem, már azon gondolkodtam, hogy mi is az aktuális újraélesztési protokoll, de szerencsére nem lett nagy baj, és aztán a férje segítségével ki tudott menni.) Üdvözlettel, ebera

1971 telramund 2017-06-30 17:27:32 [Válasz erre: 1969 Klára 2017-06-30 15:59:05]
Igen az emberek tudatában és fülében ez a sztereotípia van benne,hogy Otello nagy hang ,hangos éneklés.Kaufmann valószínűleg végignézte a kottát és a szerző jelzéseit.Szokása szerint,mint mondta a róla írt nagyszerű könyvben. Sok embernek,több énekesnek ajánlottam olvasásra,de persze feleslegesen.

1970 telramund 2017-06-30 17:21:11 [Válasz erre: 1968 edessza 2017-06-30 15:56:50]
Senki nem beszél az előadás egyéb részéről.Az nekem sem tetszett.Bár a modern rendezések mellett elviselhető volt.Maria Agrestatól többet vártam ,ismervén egyéb szerepeiben is.Marco Vartognától kirázott a hideg.Hang nélküli bariton.De ettől Kaufmann telesítményét nem elismeri.Nem baj.Nekem tetszik Kaufmann (fehérségét leszámítva) Otelloja és végül is számomra ez a fontos!

1969 Klára 2017-06-30 15:59:05 [Válasz erre: 1966 telramund 2017-06-30 13:07:49]
Egyetértek! Most nézem másodszorra, első osztályú szerepformálás, és ezt nem véletlenül mondom. Volt pár Otello, a korábbiakban felemlegetettek közül is, aki ragyogóan ordította végig az egész előadást, "csak" az apró részletek vesztek el, Otello másik fele veszett el. Hiszen nem csak harcos, győztes hadvezér, hanem szerelmes férj, nem mellesleg jószándékú és becsületes,aki éppen ezért megtéveszthető és sebezhető. Egy "ordító dervis" alakításból pedig éppen ezek e vonások vesznek el.

1968 edessza 2017-06-30 15:56:50 [Válasz erre: 1966 telramund 2017-06-30 13:07:49]
http://www.telegraph.co.uk/opera/what-to-see/jonas-kaufmanns-debut-let-staging-otello-royal-opera-review/ Amúgy nagy Kaufmann-hívő vagyok, de nekem ez az előadás sem extázist, sem katarzist nem okozott.

1967 Nagy Katalin 2017-06-30 14:59:06 [Válasz erre: 1965 telramund 2017-06-30 13:04:40]
Természetesen. A második bejegyzésében is előfordult, ezért gondoltam, hogy esetleg nem véletlen.

1966 telramund 2017-06-30 13:07:49
Volt szerencsém ismét megnézni az Otellot!Most végig. Leírhatom, Kaufmannál jelenleg ezt a szerepet senki nem énekli el jobban.A múltban is legfeljebb Corelli tudta volna ezekkel a finomságokkal megoldani.Nagyobb hangú Otello számtalan volt.De csak a hangjuk volt nagyobb,ha nagyobb volt.Az emlékezet csal.A lemez pedig nem mérvadó.

1965 telramund 2017-06-30 13:04:40 [Válasz erre: 1964 Nagy Katalin 2017-06-30 11:41:54]
Betűhiba előfordul!

1964 Nagy Katalin 2017-06-30 11:41:54 [Válasz erre: 1962 Nagy Katalin 2017-06-30 10:14:37]
A "sotto" két t-vel írandó.

1963 Cilike 2017-06-30 11:03:39 [Válasz erre: 1962 Nagy Katalin 2017-06-30 10:14:37]
De nem az.

1962 Nagy Katalin 2017-06-30 10:14:37 [Válasz erre: 1959 telramund 2017-06-30 08:35:58]
Sotto voce

1961 gl 2017-06-30 09:11:03 [Válasz erre: 1960 Klára 2017-06-30 08:50:09]
Üzeneted érkezett :)

1960 Klára 2017-06-30 08:50:09
2017.július -jén M5 csatorna 22:50 Manon Lescaut Kaufmannal ROH felvétel Hogy miért éppen ilyen későn, azt nem tudom.

1959 telramund 2017-06-30 08:35:58
https://www.youtube.com/watch?v=E6Dk_g1iYVg A "soto voce " Esultate.!?

1958 Klára 2017-06-29 18:25:48 [Válasz erre: 1957 parampampoli 2017-06-29 17:35:14]
Valamint az idő minden emléket megszépít, és nagy divat szidni az aktuálisat! Igaz, a régi nagy rendezők az operát rendezték és odafigyeltek arra, hogy az énekeseket lehetőleg jól pozicionálják, ma pedig egyre inkább "önmegvalósítanak".

1957 parampampoli 2017-06-29 17:35:14 [Válasz erre: 1956 telramund 2017-06-29 17:13:23]
Jobb időkben még Vadas Kiss, Szőnyi Ferenc, később Karizs is igen jól hallatszott. Manapság egyetlen robbanó Otello van, Rudy Park. Listát írni tehát elég rövid feladat lenne.

1956 telramund 2017-06-29 17:13:23 [Válasz erre: 1955 trisztán 2017-06-29 17:05:31]
Igen de rém kényelmetlen torokállás és rögtön az elején.Jobb időkben a színpad egyik oldalán elöl érkezett Otello.Kaufmann pedig a színpad és a kórus közepén kiemelkedett a süllyesztőből ,mint Vénusz a habokból.Aztán istenien elfújta az Esultatet.Természetesn füldugósok nem hallhatták.Ki tetszett felejteni,ha már az őskornál járunk Simándyt ,de jobb időben Laczó István is ott volt.Ám én a mostani kirobbanó tenorok nevét szeretném hallani,ha egyeseknek Kaufmann már nem elég jó.

1955 trisztán 2017-06-29 17:05:31
Pedig az Esultate elég hallhatóra lett komponálva,alig van alatta zenekar! akik kirobbannak:del Monaco,Vinay,Vickers,Domingo,Giacomini,Cecchele,Ilosfalvy,Bándi Természetesen nem stúdiófelvételek alapján írtam.

1954 Cilike 2017-06-29 16:43:24
Érdekes, mert az "Esultate" gyakorlatilag majdnem a capella. Pár akkord szól alatta. Talán azért hangzik kevésbé erőteljesnek, mert előtte a kórus teljes hangerőn énekel, plusz a zenekar is teljes erővel szól.

1953 Klára 2017-06-29 15:15:12 [Válasz erre: 1951 edessza 2017-06-29 13:18:52]
1951 és 1952 Az Otellokat a viharjelenetben általában alig lehet hallani, és is várom a kirobbanó Essulate-k felsorolását. A rendezés és színpadkép elfogadása ízlés dolga, manapság elég különös megoldások vannak. Ha a felsorolt temérdek rendezési és díszletbeli "problémák" után egy "jóképű és jó énekes"-t látott, akkor valami sikerélménye mégiscsak volt! Egyébként minden előadás egyedi és megismételhetetlen, nem az a kell legyen a mérték, hogy miben hasonlít vagy tér el a korábban látottaktól,hallottaktól, hanem az, hogy mit ad!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.