Bejelentkezés Regisztráció

Ha egyszer saját operaházam lehetne...


132 perempe 2015-05-29 01:35:39 [Válasz erre: 131 Cilike 2015-05-08 19:30:03]
megerősíthetem: mind a prológus, mind a finálé után tombolnak. a köztársasági elnök is ott volt ma.

131 Cilike 2015-05-08 19:30:03 [Válasz erre: 129 perempe 2015-05-08 18:17:52]
Nem, kedves,az átlag néző, aki a közönség 95%-át kiteszi, nem így működik. Egyszer megnézik a Mefistofelét és köszönik, nekik az elég. Ahogy még az Anyegin is üres séksorokat hoz, a Jenufa is, ésatöbbi. Viszont akárhány Traviatát, Trubadúrt, Nabuccot, Toscát lenyelnek. Ecce homo operavisitator. (Bocs)

130 perempe 2015-05-08 19:21:18 [Válasz erre: 127 álmodó 2015-05-08 15:47:09]
tombolnak a végén.

129 perempe 2015-05-08 18:17:52 [Válasz erre: 128 Cilike 2015-05-08 17:16:19]
nem pont erre mennek? egy Bohéméletet bárki megnézhet otthon is, a ritkaságok miatt utaznak.

128 Cilike 2015-05-08 17:16:19 [Válasz erre: 125 perempe 2015-05-08 12:57:43]
Elhiheted, hogy nekünk a színpadon az a jó, ha a nézőtér tele van. Nagyon jól láttuk, hogy nem lehetett eladni ennyi házat belőle. Valamennyi persze elmegy, de ez nem az a népszerű darab, amire bejönnek a népek. Telramund irányába: ismerem az ízlésedet, de ez a rendezés a nagy többségnek nagyon tetszett, és ez a darab nem olyan jó, hogy egy hagyományos rendezésben élvezhető legyen. Valljuk be, vannak benne dögunalmas részek.

127 álmodó 2015-05-08 15:47:09 [Válasz erre: 123 telramund 2015-05-08 09:44:26]
Miért "nem siker"? Szerintem, nagy siker van minden alkalommal, de igazad van, nagyon drága a díszlet (viszont látványos).

126 Momo 2015-05-08 14:58:52 [Válasz erre: 125 perempe 2015-05-08 12:57:43]
Ez nem "belsős szempont", hanem háttér információ. :-) Egyébként egy csomó olyan objektív körülmény alakítja a műsorrendet, (meg a többit) amivel a közönség nincs tisztában. Nem is kell neki. (Kivéve az amatőr operaigazgatók kicsiny kasztját, akinek nem ártana néha szembesülnie azzal, hogy mi mindennel küzd egy valódi operaigazgató.)

125 perempe 2015-05-08 12:57:43 [Válasz erre: 122 Cilike 2015-05-08 07:10:08]
1. ez belsős szempont. 2. 7+1 előadás volt, amiből kettőt láttam, teltházas volt. én "fenn vagyok" egy angol nyelvű fórumon, több operakedvelő egyszerre látogat Budapestre csak a Faust operák miatt. kevés modern rendezés van, de ez tetszik.

124 perempe 2015-05-08 12:50:57 [Válasz erre: 121 IVA 2015-05-08 05:34:06]
sok nyugdíjas el tudott menni vidékről is - főleg matinékra, mert megengedhette magának az olcsóbb jegyet. (álltak az előadás alatt.) ők nem fognak járni mostantól. bevételben szerintem nem számít.

123 telramund 2015-05-08 09:44:26 [Válasz erre: 122 Cilike 2015-05-08 07:10:08]
Mephistofele, Mephistofele nélkül persze,hogy nem siker. Lehet egyszerű kulissza díszlettekkel az lett volna és mennyivel olcsóbb.(Tudom konzervatív nézet egy másik lapon kardjukba is dőlnek ,ha olvassák!Kezdhetik!)

122 Cilike 2015-05-08 07:10:08 [Válasz erre: 120 perempe 2015-05-08 04:44:03]
A Mefistofelét hiába akarnád műsoron tartani. 1. baromi drága a díszlet, a felépítése sok idő, nincs hova tenni. 2. tavaly is volt agy 4 lőadás és pár éve az akkor elnaradt Bolygó helaett is, rendszeresen félházakkal.

121 IVA 2015-05-08 05:34:06 [Válasz erre: 120 perempe 2015-05-08 04:44:03]
Ez nem áremelés, hanem tévedés! Aki papíron kreálta az új árakat, azt gondolhatta, hogy azok a székek tévedésből voltak eddig olyan olcsók. Pedig nem: pocsék, gyakorlatilag nem látó helyek. Oda kellene mennie négy (nagyobb darab) embernek, és a negyediknek megnéznie, hogyan lát onnan. Nem szabad megvásárolni azokat a helyeket!

120 perempe 2015-05-08 04:44:03
az 500/600Ft-os jegyeket nem emelném fel 5600Ft-osra, így kiölve a magyar közönséget a zsöllyétől a második emeletig. a Mefistofelét meg műsoron tartanám.

119 Ardelao 2015-03-08 18:30:13 [Válasz erre: 118 smaragd 2015-03-08 16:31:32]
Igen, láttam ! Valóban bájosak voltak. A szomorú az, hogy csak voltak. Házy Erzsébet emléke még most is bennem van. Nem lehet elfelejteni Őt sohasem ! Én is köszönöm a Búbánatnak.

118 smaragd 2015-03-08 16:31:32 [Válasz erre: 117 Ardelao 2015-03-08 14:29:10]
Az ő előadását, szerepformálását, hangját, mozdulatait sem feledni sem megunni nem lehet, a rádiófelvételre gondolok. (A "Házy Sisters" is nagyon jó, láttad? "Búbánat" belinkelte...vannak még bájos dolgok-ahogy táncol!- ebben az esetben inkább voltak, sajnos, de megmaradt és rákattinthatunk...köszi, kedves Búbánat" :-))

117 Ardelao 2015-03-08 14:29:10 [Válasz erre: 116 smaragd 2015-03-08 05:13:13]
Nekem is a TÜNEMÉNYES Házy Erzsébet jutott rögtön az eszembe !

116 smaragd 2015-03-08 05:13:13 [Válasz erre: 114 Ardelao 2015-03-07 18:22:15]
Zenei élmény - is - ez a bejegyzésed, Házy Erzsébet énekével hallom... Sírva vigad a magyar - tartja a mondás.

115 parampampoli 2015-03-07 19:40:52 [Válasz erre: 114 Ardelao 2015-03-07 18:22:15]
-:))))))

114 Ardelao 2015-03-07 18:22:15 [Válasz erre: 113 parampampoli 2015-03-07 17:09:03]
"Teljes mértékben" ilyen !! Hozzáénekelve Adél "kacagó-dalát" !

113 parampampoli 2015-03-07 17:09:03
Ha egyszer saját operaházam lenne, csak olyan operákat játszanék, amelyekre vannak énekeseim. És vigyáznék rájuk, a hangjukra. A szereposztásoknál csak a minőség számítana. Ilyen ma a MÁO. Ugye?

112 Ardelao 2015-03-07 16:52:49 [Válasz erre: 111 Búbánat 2015-03-07 11:53:25]
Álom, álom édes álom ......

111 Búbánat 2015-03-07 11:53:25 [Válasz erre: 108 Ardelao 2015-03-06 22:11:30]
És az összes fiatalkori Verdi-opera - feltétlen!

110 smaragd 2015-03-07 06:00:56 [Válasz erre: 105 Búbánat 2014-12-21 22:32:19]
Ebbe a operettszínházba bérletet vennék! :)

109 smaragd 2015-03-07 06:00:12 [Válasz erre: 108 Ardelao 2015-03-06 22:11:30]
Ebbe az operaházba bérletet vennék! :)

108 Ardelao 2015-03-06 22:11:30 [Válasz erre: 103 Haandel 2014-12-21 17:37:55]
Érdekes fejtegetés ! De, ha egyszer saját opera-házam lenne, biztosan bemutatnék jó pár érdekes, ritkán (vagy egyáltalán nem) látott operát. Pl. Bellini : Puritánok, Donizetti : Linda de Chamounix, Meyerbeer : Próféták, vagy Afrikai nő, Delibes : Lakmé, Thomas : Mignon (és még sorolhatnám).

107 perempe 2015-03-05 13:14:39
koncertek nem is lesznek jövőre? (még nincs a műsorban.) én legalább 3 hetenként hangversenyeztetnék (így lehetne kb. 12 egy évadban.) és ha vendéget hívnék, akkor az Lionel Bringuier lenne.

106 perempe 2014-12-22 00:20:19 [Válasz erre: 99 telramund 2014-12-20 14:03:00]
lehet, hogy megtetszett a Kaufmann/Terfel DVD-n. vmi olyasmit akartam írni, mint parampampoli.

105 Búbánat 2014-12-21 22:32:19 [Válasz erre: 103 Haandel 2014-12-21 17:37:55]
"Ha egyszer saját operettházam lehetne..."

104 Haandel 2014-12-21 18:35:59 [Válasz erre: 103 Haandel 2014-12-21 17:37:55]
operái...

103 Haandel 2014-12-21 17:37:55
Ha egyszer saját operaházam lehetne... Ha egyszer saját házam lehetne... Ha egyszer saját hazám lehetne... Ha egyszer saját operám lehetne... Akkor egyszer a saját hazájában, a házban, a saját operáji… Volt háza… Volt hazája… Volt saját operája… Ha egyszer saját operettházam lehetne...

102 tiramisu 2014-12-21 00:20:43 [Válasz erre: 101 parampampoli 2014-12-20 16:11:06]
:-)

101 parampampoli 2014-12-20 16:11:06 [Válasz erre: 100 Heiner Lajos 2014-12-20 15:17:24]
Neeeeeeeeeem.... táncikálni fog néhány újgazdag potentáttal. És szokása szerint nagyokat mosolyogni. Jó gázsiért, nem?

100 Heiner Lajos 2014-12-20 15:17:24 [Válasz erre: 97 parampampoli 2014-12-19 23:43:52]
Stadionkoncertet ad?

99 telramund 2014-12-20 14:03:00 [Válasz erre: 96 perempe 2014-12-19 23:24:03]
Toscának?Na nem nekem.Ez olyan elgondolás,mintha a Rost Andreát várná bárki is Toscának,ahogy csiripelik a verebek. Angela Gheorghiu bár énekelte(el nem tudom képzelni,hogy hallható volt -e,akár Londonban ,akár az USÁ-ban teljesen alkalmatlan hang arra a szerepre.Vannak más jó lírai szerepek azokat kell énekelni.Toscára ott vannak a drámai hangok:Attól,hogy valaki kinyom két mély hangot nem lesz drámai szoprán.És most ,hogy kire gondoltam nem írom,mert nem akarom a háborút!

98 IVA 2014-12-20 01:58:39 [Válasz erre: 96 perempe 2014-12-19 23:24:03]
Nem értem a topicválasztást ehhez a hozzászóláshoz.

97 parampampoli 2014-12-19 23:43:52 [Válasz erre: 96 perempe 2014-12-19 23:24:03]
Hát, Toscának semmiképp, mert már az 5. sorban se hallatszana. De nem énekelni jön, hanem báli vendégnek. Nem énekesnek - celebnek. Állítólag ilyenkor a gázsija 200 ezer euro. Gazdagok vagyunk...nem?

96 perempe 2014-12-19 23:24:03 [Válasz erre: 59 Búbánat 2014-10-30 16:22:14]
Angela Gheorghiu jön; kár, hogy nem Toscának vagy Miminek.

95 tiramisu 2014-11-09 19:40:36 [Válasz erre: 77 zalbarna 2014-11-06 12:07:46]
Jajjistenem! :-)

94 Búbánat 2014-11-09 18:09:37 [Válasz erre: 84 telramund 2014-11-07 09:52:38]
A Film Színház Muzsikában olvastam. Amikor Mátyás Mária a Peter Grimes című Britten-operában a tanítónő, Ellen Orford szerepét énekelte, Udvardy Tibor tréfásan a következőket mondta szoprán partneréről: „- Mátyás Mária igazi tanítónő, és erről a rossz szokásáról sajnos a mai napig sem tudott lemondani…” Mátyás Mária: „ – Pedagógus családból származom. Tanítónőnek készültem, s hogy énekesnő lettem, az sem tartott vissza attól, hogy ne vegyem észre a helytelent, ne szóljak érte. Hát ilyen voltam, ilyen vagyok!” A hetvenes évek elején még láthattam Mátyás Máriát Leonóraként A végzet hatalmában.

93 IVA 2014-11-09 03:52:11 [Válasz erre: 89 telramund 2014-11-08 10:14:40]
A Traviatában láttam először Mátyás Máriát, ő volt első, gyerekkori Violettám. Azon az estén úgy tűnt, takarékoskodik a hangjával és fátyolos pianókat énekel, ezért nem tetszett. Évtizedekig igyekeztem kerülni a fellépéseit, csak a televízió Tosca- és Hoffmann meséi-közvetítésében láttam, és a rádió premierközvetítéseiben hallottam, illetve a rádió komplett Bohémélet- és Végzet-felvételéről. Amikor megvettem a Qualiton Tosca- és Don Juan-keresztmetszetét, megbántam, hogy annyi szerepében nem néztem meg Mátyás Máriát: vonzónak találtam a hangszínét és éneklésének drámaiságát, mindazt, amit a Traviata-emlékemben hiányoltam belőle. Pályája vége felé láttam a Macbethben és a Parasztbecsületben, ezekből az előadásokból határozottan jó emlékem maradt róla. Nem zárom ki, ha az ő idejében uralkodott volna az eredeti nyelvű előadások diktatúrája, érdemesebb lett volna előmenetelére a pályán és az elismerésekben. A kiejtésbeli „furcsaságokra” ugyanis a nem „eredeti nyelvű közönség” nem kényes. Az sem kizárt, hogy tanárai lágyítottak volna a dialektusán, amit a magyar nyelvű éneklés esetében a szövegérthetőségre való törekvésnek lehet betudni.

92 IVA 2014-11-09 02:33:26 [Válasz erre: 90 Héterő 2014-11-08 23:53:24]
Bocsánat, amikor az alábbi hozzászólásomat megírtam, de valamiért nem tudtam elküldeni, még nem olvastam a Te 90.-edet. Tehát csak az Oberfrank fordításából idézettet fűzöm a témához.

91 IVA 2014-11-09 02:24:39 [Válasz erre: 85 Héterő 2014-11-07 12:11:58]
Harsányi Zsolt fordításában: DONNA ELVIRA Erre van, erre jár tán A hűtlen csábító, Kit szívem gyászol árván, És mégis várom én! Ó, hogyha csalfa vére Másért hagy sírnom itt, Úgy érje átkom mérge A hűtlen csókjait! 1974. novemberében (nagy Ég!, ennek már 40 éve?) Oberfrank Géza „Harsányi Zsolt nyomán” készített fordításában újították fel a Don Juant az Operában. Csak szövegfoszlányokra emlékszem. Sudlik Mária, illetve Rohonyi Anikó ezekkel a szavakkal lépett a színre Donna Elviraként: Ó, vajon merre, hol lelem az árulót (vagy áruló valakit)...?, végül így fogadkozott: Kitépem gaz szívét, Kitépem gaz szívét!

90 Héterő 2014-11-08 23:53:24 [Válasz erre: 88 miketyson 2014-11-08 08:24:01]
Gondolom, a Gli vo' cavare il cor-ból hiányolod a szívet { cavare (ki)húz, (ki)vesz, (ki)szed; elővesz}. Harsányi huszárosan oldja meg, hasára üt és új szöveget gyárt. Erre van, erre jár tán / A hűtlen csábító, Kit szívem gyászol árván, / És mégis várom én! Ó, hogyha csalfa vére / Másért hagy sírnom itt, Úgy [u]érje átkom mérge[/u] / A hűtlen csókjait! A lujzai elvárásnak részben megfelel: lehet énekelgetni. Viszont egyáltalán nem "hordozza a cselekményt"... Uhrmann pontos, túlságosan is: Ó, ki mondja meg valahára, hol van az a kegyetlen kit, szégyenemre, szerettem s ki visszaélt bizalmammal? Ó, ha újra megtalálom a hitványt, s még akkor sem tér vissza hozzám, rettentő módon meggyalázom, - [u]ki fogom tépni szívét[/u]. Ezt az olaszos szerkezetet soha nem hallanád egy magyartól, ezért az értelmileg, tartalmilag, hangulatilag legközelebb állót indokolt használni. Azt, amit egy magyar anyanyelvű mondana hasonló helyzetben. Érdekesség, hogy a Cavalleriában is van ilyesmi, amikor Alfio fenyegeti Santuzzát: Se voi mentite, vo' schiantarvi il core! {schiantare il cuore - összetöri a szívét}

89 telramund 2014-11-08 10:14:40 [Válasz erre: 86 lujza 2014-11-08 00:04:26]
Pontosan ,amikor Aragall itt énekelt az Erkelben a Traviatában.Az első felvonás nagyáriája után kijött a Művésznő és rendesen kifütyülték. Akkor még volt vélemény,ha ritkán is.Ha valami nem tetszett akkor vagy nem tapsoltak illetve a tapsrendnél pontosan kiderült tetszett-e az énekes produkciója vagy sem.Ma meg mindenki bravó,meg vastaps. pl Lucia néne vagy Morales vagy Spoletta,teszem azt egy bűnrossz föszereplő.

88 miketyson 2014-11-08 08:24:01 [Válasz erre: 85 Héterő 2014-11-07 12:11:58]
A szemét??

87 lujza 2014-11-08 01:37:17 [Válasz erre: 85 Héterő 2014-11-07 12:11:58]
Kár, hogy véget ért, épp most jönne a lényeg! De ez a szöveg is, hm... mondhatnám kissé barokkos. Nekem az operaszöveg arra való, hogy a zenét hordozza (és előrevigye a cselekményt). Erre pedig da Ponte is jó.

86 lujza 2014-11-08 00:04:26 [Válasz erre: 84 telramund 2014-11-07 09:52:38]
Azért Mátyás Mária jó hamisan is tudott süvölteni. Emlékszem olyanra, hogy kifütyülték.

85 Héterő 2014-11-07 12:11:58 [Válasz erre: 74 macskás 2014-11-06 09:17:37]
A Tristan és Isolde [u]irodalmi alkotás[/u] is; itt egy 12 perces részlet a második felvonásból: [url]https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZlFT7Ze3UU7A0UiB8WHLRegAjm0JeLkHH7;Tristan und Isolde, Part[/url] Meier, Lipovsek; Mehta, Konwitschny, München - 1998 Érdemes [u]letölteni[/u], hogy megmaradjanak a helyes képarányok. A Don Giovanni irodalmilag... Hát igen: --- Hosszú pilincka, recitativo --- Ki mondja meg, hol lelem fel a kegyetlen alakot, akit - szégyenemre - szerettem, de faképnél hagyott, de faképnél hagyott. Ám ha előkerül az az istentelen és nem akar hozzám visszajönni, megtépem, de szörnyen: a szemét kaparom ki, a szemét kaparom ki! * Hallod? Valami szépség, akit elhagyott a lovagja. Megtépem, de szörnyen! A szemét kaparom ki! * Ó, szegényke... Ó, szegényke... A szemét kaparom ki! Igen, a szemét kaparom ki! * Próbáljuk meg vigasztalni, ne marja a bánat! * ( Így vigasztalgatott ám - úgy ezernyolcszázat! ) Ki mondja meg, hol lelem fel a kegyetlen alakot, akit - szégyenemre - szerettem, de faképnél hagyott, de faképnél hagyott. Ám ha előkerül az az istentelen és nem akar hozzám visszajönni, megtépem, de szörnyen! * Ó, szegényke... Ó, szegényke... A szemét kaparom ki, a szemét kaparom ki! * Próbáljuk meg vigasztalni, ne marja a bánat! * ( Így vigasztalgatott ám - úgy ezernyolcszázat! ) A szemé-é-é-é-t kaparom ki, szemé-é-é-é-t kaparom ki! A szemét kaparom ki, a szemét! --- Megint pilincka, recitativo ---

84 telramund 2014-11-07 09:52:38
Mátyás Mária és udvardy Tibor elképzelhető,illetve csoda,hogy egy színpodon hajlandó volt énekelni Udvardy Mátyással.Mint köztudott Mátyás Mária a férje révén igen nagy lehetőségekkel bírt a párt révén(de legalább volt hangja és megjelenése).Udvardy ezt egyszer nem éppen finoman jelezte és ezért az akkori rendszer törvénye szerint hosszabbb időre nem is léphetett fel az operaszínpadon.Ok tehát volt!(ma is vannak ilyen események csak más módon intéződnek el,pl jó sok pénzzel vagy szponzorálással)

83 Heiner Lajos 2014-11-07 08:06:08 [Válasz erre: 79 -zéta- 2014-11-06 12:15:31]
Pavarotti és Caballé. Noha egymás mellett álltak...





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.