vissza a cimoldalra
2019-04-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11345)
A csapos közbeszól (95)

László Margit (174)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3227)
Operett, mint színpadi műfaj (3885)
Pantheon (2340)
Élő közvetítések (7823)
Erkel Színház (9929)
Egyházi zene (217)
Kelemen Zoltán, operaénekes (94)
Simándy József - az örök tenor (598)
Bende Zsolt (151)
A hangszerek csodálatos világa (194)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4321)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1638)
Franz Schmidt (3311)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1310)
Kimernya? (3005)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

3329   zalbarna • előzmény3327 2015-02-16 10:53:49
Hááát.. a késő romantika szükségszerűen dagályos...:)))

Érdekes, amit a felső világokról mondasz...

Van ugyanis egy művészettörténeti kategóriarendszer ( igaz, hogy az építészeten alapszik inkább, bár végül általánosnak állítja magát) amelyik az Isten - ember viszony szerint állítja fel a kategóriáit:

Romanika kora, VI-XIII. sz , az ember teljesen az Isten bűvöletében él, szinte familiárisan.

Gótika kora, XIII - XV.sz , az ember észlelvén a különbséget és távolságot, felfelé törekszik az Istenihez.

Reneszánsz kor, XV - XVI. sz , az ember önmagára tekint, felfedezi magát, mint az isteni részesét.

Barokk....stb
3327   chord 2015-02-16 10:22:14
Örülök, hogy érted; és akkor azt is érted, miért pont ezt a lamentót hoztam példának.

Nem kedvenc területem a romantikus zene; viszont finomabban fogalmaznék, vagyis nem a túlzás a fő stílusjegy, hanem az emberből/szerzőből/előadóból kiinduló dolgok, melyek közt valóban az érzelem az egyik leglényegesebb.
Tehát, az individuum az alap; nem a felső világok leszűrődő harmóniáival gyönyörködtetnek minket, mint a régizenében, hanem a saját egyéniségből kiinduló pl. érzelmek zenei ábrázolásával.
Lényeges, hogy mindkettő lehet szép; vagyis a romantikus stílus nem szükségszerűen dagályos; a különbség filozófiai jellegű.



Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Nádor Terem

Tóth-Vajna Zsombor - fortepiano (Anton Walter, Bécs 1805)
HAYDN: A Megváltó hét szava a keresztfán Hob. XX/1C (1787) - fortepiano változat

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Joseph Calleja
Magyar Állami Operaház Zenekara
Vezényel: Pier Giorgio Morandi
VERDI: A szicíliai vecsernye - nyitány
VERDI: Rigoletto - Questa o quella (A herceg áriája)
VERDI: Macbeth - Ah, la paterna mano (Macduff áriája)
VERDI: Attila - előjáték
PUCCINI: Tosca - Recondita armonia (Cavaradossi áriája)
MASSENET: Werther - Pourquoi me réveiller? (Werther áriája)
PUCCINI: Manon Lescaut - intermezzo
PUCCINI: Tosca - E lucevan le stelle (Cavaradossi áriája)
MASCAGNI: Parasztbecsület - intermezzo
CSAJKOVSZKIJ: Hat románc, op. 6 - No. 6: Ki kenyerét nem sózta soha könnyel
TOSTI: Ideale
TOSTI: 'A vucchella
PUCCINI: Lidércek - La tregenda
VELLA: Il-Kebbies tal-Fanali
DONAUDY: Vaghissima sembianza
LEONCAVALLO: Bajazzók - intermezzo
LEONCAVALLO: Mattinata

19:30 : Budapest
Pozsonyi úti Református Templom

Szemere Zita, Kun Ágnes Anna, Alexander Kaimbacker, Fellegi Balázs, Neubauer Lóránt
Bécsi Állami Operaház Kórusakadémiája, A la Carte kórus
Vez: Svetlomir Zlatkov
J.S. BACH: János passió
A mai nap
született:
1892 • Germaine Tailleferre, zeneszerző, a "Hatok" tagja († 1983)
1965 • Natalie Dessay, énekes