Bejelentkezés Regisztráció

Obrazcova, Jelena


144 Búbánat 2015-01-17 13:36:14 [Válasz erre: 143 Búbánat 2015-01-17 13:31:25]
Bocs az egy mondaton belüli kétszeri "előadás" szó használatárt.

143 Búbánat 2015-01-17 13:31:25 [Válasz erre: 136 IVA 2015-01-17 01:25:07]
Bizony, sokan éjszakáztak, "sátraztak" ott, hogy jegyhez jussanak a várt "csodára"...- ami elmaradt; ellenben Obrazcova és Tokody mégis ünnepivé varázsolták az előadást. Mindazonáltal Domingónak "csápoltak" rajongói - mintha popkoncerten lettünk volna, nem pedig egy méregdrága Aidán az Erkel Színházban. Mindenesetre az előadás visszanézhető videóról, hiszen a Magyar Televízió felvette az előadást.

142 Cilike 2015-01-17 12:35:07 [Válasz erre: 141 parampampoli 2015-01-17 12:24:44]
Obrazcovával aztán később a Kongresszusiban volt még egy koncertszerű Aida, abban már tényleg el volt törve a hangja, középen a váltóhangoknál kilukadt, de kit érdekelt?! Fantasztikus drámaisággal énekelt, szuggesztíven. Domingo mindazonáltal jó hatást tett rám, engem az ária sem zavart annyira. Egyébként tényleg pokolian nehéz, az f-ek, g-k, amiket puhán kellene énekelni, és alig van alatta kíséret, nem könnyű tonalitásban maradni. Nekem a Radamesben amúgy is a harmadik felvonás a lényeg, meg az Amneris-duett, ott meg nagyon is jó volt. Turandotot ugyan nem énekeltem :-) , de szerintem az utolsó rész a legnehezebb a második felvonásban, a "Figlio del cielo" kezdetű, ami végig a váltóhangokon bűvészkedik, félhangonként araszol fel-le, és a végén ott van az a két tenuto-s cé.

141 parampampoli 2015-01-17 12:24:44
Újabb pontosítások: Obrazcova nem aznap tudta meg, hogy énekelni fog, én pl. már egy héttel előtte hallottam, hogy ő lesz, egy zenekari tag barátnémtól. Az lehet, hogy közben beteg lett, de szerintem nem beteg volt, hanem akkor kezdődött neki a középregiszteri probléma, és korábbi pesti Amneriséhez képest ott kisebb lett a volumene. IVA tehát igazat szólt, voltak jobb Amnerisei is, de attól még azon az estén is csodálatos volt, különösen a IV. felvonásban. Tokody pedig se előtte, se utána, soha olyan jó Aidát nem énekelt. IVA, biztos vagy benne, hogy az a 87-es Aida vasárnapi napon volt? Én határozottan hétköznapra emlékszem, mégpedig csütörtökre. Vannak nehéz áriák, amellyel kezdeni kell, szerintem Turandot áriájánál nehezebb nemigen van, de szopránok mondták, hogy az még csak beéneklés az igazi nehéz részhez, a kérdésekhez. Minden tenor állítja ellenben, hogy a Radames-románcnál kényesebb és buktatósabb feladat nincs a világon, nem véletlen, hogy mindenkinél érzi az ember, hogy valahogy még "zörög a motor". Pedig biztosan mindegyik beénekel előtte alaposan. Domingo aznap este nem volt beteg. Rettegett a bukástól, mert tudta, hallotta, hogy Caruso is ebben bukott meg Pesten. A románc kétségtelenül elég halványra sikeredett, én olyan dühös lettem tőle, hogy ha nem egy olyan széken ülök, ahonnan nem lehet kimenni, talán fel is álltam volna. Milyen jó, hogy nem tettem, mert Domingo a közönség rokonszenvét megérezve szárnyakat kapott, és a románcon kívüli részben fantasztikusan énekelt. Pl a győzelmi jelenetben életemben olyan erőteljes, intenzív Radamest nem hallottam. Simándy románcbefejezése is csak fiatal korára volt érvényes, mikor én láttam a szerepben, 1970 után, már nem csinálta azt a dinamikai bravúrt, amit korai felvételein, 1979-ben pedig, mikor épp Obrazcova oldalán énekelte utolsó Radamesét, eléggé vékony és halk Bé-re futotta tőle. Egyébként a kottában igenis az van írva, amit Domingo csinált: háromszoros pianissimo, morendo. Hogy ez eltér az azóta szokásos előadási gyakorlattól és a közönség elvárásától, más kérdés. Nem véletlen mondják, hogy mikor Caruso is így csinálta, és a közönség nem tapsolta meg, nem ő, hanem a közönség bukott meg.

140 telramund 2015-01-17 10:40:56 [Válasz erre: 136 IVA 2015-01-17 01:25:07]
Azért is volt kétséges napokkal korábban Obraczova fellépése,mert beteg volt.Valóban énekelt jobb Amnerist is,amikor egész váratlan aznap derült ki,hogy fellép az Erkelben.Imádott Budapesten énekelni.Simády Rademes románcánál kevesebb jót hallottam,talán pont a sajátos végmegoldás miatt.Azt a világon kevesen tudták megcsinálni.Főleg színpadon nem .Kaufmann Radames áriáját majdnem hasonlóan csinálja a lemezén ,de csak majdnem. Azért nem kell elájulni,hogy rögtön az elején áriát kell énekelni.Ott van Turandot.Belépése után azonnal el kell énekelnie a zeneirodalom egyik legkényesebb áriáját.Vagy a Lady Macbet.Lehetné még sorolni ,de felesleges.

139 smaragd 2015-01-17 05:09:20 [Válasz erre: 137 IVA 2015-01-17 01:36:12]
Kedves IVA! Tök jó amit írtál, bírom a búrádat! Ezt a stílust is felvehetnénk. Lehet, hogy amikor ide beléptem közétek, túl nagy tisztelettel tettem és túl magasra helyeztem a lécet. Meg lehet nézni kézikönyvben, az iskolában is így tanítják: örömet szerez, bánatot okoz. Az a tény, hogy némely média olyan köznapi stílust használ, mint a műveletlen köznyelv, nem lehet itt követendő példa. Lehet, hogy ebben tévedek. Miután én sem vagyok tökéletes, nálam is becsúsznak - főleg szórendi - hibák, germanizmus, igyekszem kerülni. A szándék a fontos a magyar nyelv ápolásában. Íratlan kötelességünk. Épp ezek a nyelvi sajátosságok adják - többek között - a magyar nyelv szépségét. Ezért gondolom helyesnek, hogy ezt a gyakran előforduló hibát javítsuk, tehát helyesen örömet szerez, bánatot okoz. Egyébként a közelmúltban egy másik fórumtársunk is észrevette és megírta. Akkor 'nem verte ki a biztosítékot'. Jelena Obrazcova művészi igényessége összecseng azzal a szándékommal, hogy a hibát javítva, szépen és helyesen beszéljünk magyarul. Nagyon szórakoztató volt írásodat olvasni, nem okozott bánatot, épp ellenkezőleg, örömet szereztél nekem vele!

138 IVA 2015-01-17 01:46:28 [Válasz erre: 137 IVA 2015-01-17 01:36:12]
Helyesbítések: lenne kötelék → kötelék lenne műismeretet- és elemzést nélkülöző → műismeretet és -elemzést nélkülöző

137 IVA 2015-01-17 01:36:12 [Válasz erre: 131 smaragd 2015-01-16 16:15:58]
OFF: Kedves Smaragd, én is remélem, hogy nem okozok bánatot az alábbi megjegyzéseimmel. A jogosan kifogásolt esetben bizony Obrazcova sok örömet szerzett nekünk. Mégsem hiszem, hogy olyan szigorú lenne kötelék az öröm és a szerzés, illetve a bánat és az okozás között. A Carmen sok bosszúságot okozott nekem. (Természetesen nem az, amelyet Obrazcovával láttam, hanem a mostani felújítás az Erkel Színházban.) De miért ne mondhatnám azt is, hogy a Carmen nem okozott sok örömet, amikor ennek a mondatnak ugyanaz a lényege? Szerintem ez a Carmen csak Oberfrank Pálnak szerzett örömet, az által, hogy megvalósíthatta a színpadon műismeretet- és elemzést nélkülöző, egy megcélzott közönségréteget szerinte kiszolgáló elképzeléseit. De a Carmen okozhatott is örömet Oberfrank Pálnak, amikor ezért a förmedvényért átutalták neki a honoráriumot. Szerintem a két ige váltogatása nem feltétlenül helytelen, hanem árnyalhatja is közlendőnket. „A magyar nyelv helyes használata minden magyar anyanyelvűnek kötelessége” – ez szép szólam, de vajon ki írja elő és ki kéri számon rajtunk ezt a „kötelességet”? Szerintem a helyes nyelvhasználat illendő, célszerű, imponáló lehet, de miért lenne kötelesség, pl. egy fórumon – miután a rádióból és a tv-ből álló nap nyelvhelyességi hibák sokaságát halljuk, olyanoktól, akiket a beszédért fizetnek, és nyelvhelyességi és helyesírási hibákat olvasunk az interneten olyanoktól, akiket az írásért fizetnek? Ki nem teljesíti itt a kötelességét? Kötelességedet szegted volna, ha úgy írod: „egy komolyzenei magazinban ez természetes kell legyen” (ami helytelen)? Kötelességedet teljesítetted, amikor úgy írtad: „egy komolyzenei magazinban ez természetes kell hogy legyen” (ami nem nagyon helytelen, csupán igénytelen, és hiányzik belőle egy vessző)? Kötelességemet teljesíteném, ha úgy írnám: „egy komolyzenei magazinban ennek természetesnek kell lennie”? Ismétlem, őszintén remélem, hogy ezzel nem okoztam Neked bánatot.

136 IVA 2015-01-17 01:25:07 [Válasz erre: 130 telramund 2015-01-16 11:20:20]
Osztom a véleményedet, legfeljebb a pocsék jelző helyett mondanám, hogy nagy és meghatározó csalódást okozott. A közönség, aki egy álló napon és éjszakán át állt (vagy ült) sorba a jegyekért, a magyar jövedelmekhez képest sokat fizetett is értük, rajongott Domingo hangjáért és megjelenéséért, arra számított, hogy még jobb befejezését hallhatja a románcnak, mint Simándytól egykor, s tán még meggyőzőbbet a Mario Del Monaco felvételéről ismert forténál. Mindehhez képest nagy csalódás volt az, ami Domingónak éppen azon a vasárnapon (nem) sikerült, és ez a csalódás rányomta bélyegét a tenorista további produkciójának élvezetére is. De az emberek nem akarták elhinni, amit a fülükkel hallottak, szinte nem is mertek egymás szemébe nézni, mintha az a rosszul sikerült hang az ő kudarcuk lett volna; inkább azt hajtogatták – már a szünetekben is hallottam –, hogy ez így van a kottában, ezt Verdi pontosan így írta meg. Aztán a kritikusok jó része is szentesítette ezt a hozzáállást. Azt az estét valóban csak az tette naggyá, hogy Tokody még azokat is ámulatba ejtette, akik korábban is elismerték és szerették az ő Aidáját, és persze Obrazcova, akiről, úgy emlékszem, csak az utolsó napokban derült ki, hogy megerősítik vele a felajzottan várt előadást (és akinek volt már lenyűgözőbb Amnerise is).

135 miketyson 2015-01-16 22:45:26 [Válasz erre: 133 kugli 2015-01-16 20:18:35]
Én ezt igaziból soha nem értem, csak előbb kell kezdeni a beéneklést. Vagy még azt sem, a Rigolettóban is hamar kell harcba szállni.

134 kugli 2015-01-16 20:21:01 [Válasz erre: 129 Heiner Lajos 2015-01-16 10:48:28]
A "két forintos" poénod az infláció miatt ma pl. százat ér. De attól még nem lett jobb...

133 kugli 2015-01-16 20:18:35 [Válasz erre: 130 telramund 2015-01-16 11:20:20]
Szegény Radames. A románc nekem kedvencem, de 7 óra 5kor vagy 10kor - helyből nem semmi. Caruso is ebben "bukott meg" Pesten - mások szerint a közönség. Érdekes: Simándytól két féle képpen is hallottam a befejezést: ppp-crescendo-forte-decrescendo-ppp illetve forte. Ez vitatott, sőt a partitúra "előírása" nem biztos hogy azonos a Te személyes ízléseddel...

132 telramund 2015-01-16 18:15:48 [Válasz erre: 131 smaragd 2015-01-16 16:15:58]
Köszönöm.Úgy érzem nem kell sokat tanulnom!Örülök ,hogy méltó példaképeim lehetnek itt a Momuson:) Ellenben e komolyzenei fórumon nem árt a hallás sem,mivel a hallottak alapján születnek az irományok. És ,ha egyeseknek egyéb kötözködnivalója nincs ,akkor nyugodt vagyok.

131 smaragd 2015-01-16 16:15:58 [Válasz erre: 127 telramund 2015-01-16 09:55:04]
A magyar nyelv helyes használata minden magyar anyanyelvűnek kötelessége, szóban és írásban egyaránt, egy komolyzenei magazinban ez természetes kell hogy legyen.

130 telramund 2015-01-16 11:20:20 [Válasz erre: 128 parampampoli 2015-01-16 10:32:04]
Egyébként Obraczova volt beteg azon a bizonyos budapesti Aidán ( csak Domingo miatt nem mondta le) és nem Domingo.Azt ,hogy a Radames romácot miként is fejezte be (pocsék is volt)azt mondták akkoriban, hogy így írta Verdi.No comment,igaz abban az időben sem volt.Azt az estét Tokody és Obrazcova vitte!

129 Heiner Lajos 2015-01-16 10:48:28 [Válasz erre: 127 telramund 2015-01-16 09:55:04]
Mintmindik a teramuntnak igazavan a szep matyarnyelvel mert mint tuggyuk nyelveben el a nemzet de nyelvevel meg senki sem nemzett

128 parampampoli 2015-01-16 10:32:04 [Válasz erre: 125 lujza 2015-01-15 23:35:41]
Tényleg jó összeállíátás, de én annak örültem volna, ha Obrazcova bécsi fellépéseiből is lett volna benne. Sajnos azt kell mondani, hogy Bécsben nem énekelt annyit, mint presztízséhez méltó lett volna (gonosz nyelvek szerint Agnes Baltsa fellegvárában nem lehetett többet), mindössze 31 előadást, igaz, két szenzációs, máig futó előadás premierjét is ő csinálta: Zeffirelli Carmenjét Kleiberrel 1978-ban, és Ponnelle Parasztbecsületét 1985-ben. De utoljára 1987-ben énekelt Amnerist (a pesti domingós elóadást pár héttel megelőzve) később semmit. Pedig hol volt akkor még a pálya vége?

127 telramund 2015-01-16 09:55:04
OFF: okoz -meg szerez:na azért csak hallgassuk meg az élő beszédet,miként is van ezzel,a magyar nyelvhelyesség ellenére.Egyéb példákat is hozhatunk.Bár szerintem nem ez a zenei fórumok témája.Ki tud magyarul tökéletesen!!!!! Ki nem?????????? Itt az fontosabb,hogy kinek van füle és kinek nem ?

126 smaragd 2015-01-16 06:11:22 [Válasz erre: 124 tollnok 2015-01-15 22:38:14]
Örömet szerez - ez így helyes a magyar nyelvben. :-) Remélem nem okozok bánatot ezzel a megjegyzésemmel. Írásaiddal egyébként szinte mindig egyetértek.

125 lujza 2015-01-15 23:35:41 [Válasz erre: 119 Haandel 2015-01-15 16:03:27]
Remek összeállítás!

124 tollnok 2015-01-15 22:38:14
Sajnálom, hogy betegeskedett élete végén, de szép pályája volt, sok öröme telt az éneklésben, sok örömet okozott a közönségnek. Nyugodjon békében!

123 ladislav kozlok 2015-01-15 18:35:57
Koszonet Parampampolinak a nekrologert. Jelena Vasziljevna mar 1 eve leukemiaban szenvedett.Vegre Lipcseben talaltak egy megfelelo donort a csontveloatulteteshez, de az o szive mar nem birta tovabb. Irtam mar, hogy szemelyesen ismertem. Sokat beszelgettunk oroszul es franciaul. Tole tudom, hogy milyen nehez volt Neki mint keletinek betorni nyugatra, ez sikerult neki. Nagy volt a konkurencia - Cossotto, Ludwig, Berganza, Terrani, Baltsa, Bumbry ... Emlekszem egy mondasara "Latjuk, ha valaki okos enekes-no, de ha hulye azt haljuk !

122 telramund 2015-01-15 16:59:42 [Válasz erre: 121 parampampoli 2015-01-15 16:28:28]
Oke köszönöm,akkor megvan az esti feladatom!

121 parampampoli 2015-01-15 16:28:28 [Válasz erre: 120 telramund 2015-01-15 16:11:41]
Sztem megcsináltad, és nem is egy példányban. -:)

120 telramund 2015-01-15 16:11:41 [Válasz erre: 117 telramund 2015-01-15 12:36:08]
Igen kissé értelmetlen a kérdésem ,de amit tudni szeretnék,hogy "én"! megcsináltam ezt a filmet dvd-re,mert nem találom,de ha megcsináltam biztos nem egy példányban!

119 Haandel 2015-01-15 16:03:27
[url]http://oe1.orf.at/programm/394577;In memoriam - Jelena Obraszowa[/url] Donnerstag 15. Jänner 2015 | 19:30 | Ö1

118 parampampoli 2015-01-15 15:20:55 [Válasz erre: 117 telramund 2015-01-15 12:36:08]
Persze, csak egy film van, az 1984-es szovjet tv változat. Ez abból a belépő.

117 telramund 2015-01-15 12:36:08 [Válasz erre: 116 parampampoli 2015-01-15 09:51:13]
Ugyebár erről a filmről készült (videóról) felvétel dvd-re,mert hirtelen nem emlékszem?

116 parampampoli 2015-01-15 09:51:13 [Válasz erre: 115 parampampoli 2015-01-15 09:45:56]
Közben megtaláltam egy magyar nyelvű felvételt is, így a kérdés aktualitását vesztette. De a felvételt megtekintésre ajánlom mindenkinek!

115 parampampoli 2015-01-15 09:45:56
https://www.youtube.com/watch?v=HTzbygXJ_48 Tegnap óta ezt nézem: micsoda elegancia, könnyedség! De a szövegre magyarul már nem emlékszem.. Párizsban én csak jövevény és özvegy is vagyok..." de tovább nem ugrik be. Tud segíteni valaki?

114 Heiner Lajos 2015-01-14 12:32:20 [Válasz erre: 111 miketyson 2015-01-14 10:01:15]
Szerencsere elerheto par Kleiberes "elo" Otello-felvetel, kulonfele kiadasokban (ha mar itt tartunk, ismered Kleiberrel a szinten "elo" Falstaffot?). De abbahagyom, itt tenyleg Obrazcova emleke elott kell, hogy tisztelegjunk.

113 Heiner Lajos 2015-01-14 12:29:21 [Válasz erre: 112 yatu92 2015-01-14 11:47:03]
Nemi szovegertelmezesi nehezsegek leptek fel?

112 yatu92 2015-01-14 11:47:03 [Válasz erre: 111 miketyson 2015-01-14 10:01:15]
Obrazcova melyik szerepéről van szó? Amelyiknek háromszor nekifutott, de egyik se tökéletes. Lemaradtam.

111 miketyson 2015-01-14 10:01:15 [Válasz erre: 101 Heiner Lajos 2015-01-13 14:01:36]
Hú, ez már nagyon nem Obrazcova, de azt hiszem, Domingo egyik hivatalos Otellója sem mutatja meg az igazi kvalitásait. Furcsa, mert sokan ezzel a szereppel azonosítják, háromszor is nekifutott, és mégis az első van a legközelebb az igazihoz, de ott még érezhetően fiatal. Talán ha létrejött volna Kleiberrel a stúdiófelvétel...

110 márta 2015-01-14 09:30:54
Én is láttam vele pár jó előadást az Erkelben. Egyszer elmesélte, hogy Ebolit énekelte a Scalában. Claudio Abbado karmester több apróságot is kért tőle, ő azonban a bemutatón nem tudta még hozni mindegyiket. Néhány előadás után viszont odament a dirigenshez: - Claudio, ma este ajándékot kapsz tőlem! - mondta. Mert ekkor már otthonosan érezte magát a produkcióban, és érezte, hogy meg tudja csinálni a karmester kéréseit. Abbado minden egyes momentum után elmosolyodott és elismerően bólintott feléje.

109 chenier 2015-01-14 09:18:09 [Válasz erre: 107 Héterő 2015-01-13 23:30:46]
Megnéztem az anya-lánya interjút, és Obrazcova minden szavát kőbe kéne vésni! Például, nagy problémának tartja, hogy ma a világban nagyon sok az "ócseny plahíji pévci", (nagyon rossz énekes)és elsősorban azért, mert rossz tanárok tanítanak. Véleménye szerint azoknak van igen nagy felelősségük ebben, akik rossz tanárokat helyeznek el a konzervatóriumokba. (A Zeneakadémia megfelelője) Beszélt még arról a helytelen divatról, hogy ma minden énekes lefogy, és ezzel az is veszít a hangjából, akinek volt hangja. A lánya általában szabadkozik, hogy miért is nem lett belőle igazán elismert énekes, de ehhez tudni kell, hogy a fiatalabb Jelena nem örökölte anyja hangját és tehetségét. Érdekes interjú.

108 IVA 2015-01-14 05:01:52 [Válasz erre: 107 Héterő 2015-01-13 23:30:46]
Köszönet mindenért.

107 Héterő 2015-01-13 23:30:46
Je sens mon cœur qui bat, qui bat, je ne sais pas pourquoi. Елена Васильевна Образцова {Jiléna Vaszíljevna Abrazcóva} 1939. július 7, Leningrád - 2015. január 12, Lipcse A Nemzet Művésze - 1976; A Szocialista Munka Hőse - 1990; Lenin-rend - 1976 Kisgyermekként 17 szörnyű hónapot élt át a blokád alatti Leningrádban, ahol a rendkívüli hideg, a fűtés hiánya, a lehetetlenné váló szállítás, a ma embere számára felfoghatatlan éhínség hatszázezernél is több polgári áldozatot követelt. A blokád 1943-as, rövid ideig tartó áttörésekor a családot kimenekítik és a Mologa-parti Usztyjúzsna városkába telepítik. Később Taganrogba költöznek; a helyi zeneiskola záróvizsgáján (1957) a rosztovi zenei kollégium jelenlévő igazgatója azonnal fölveszi a leánykát - mindjárt a második évfolyamba. Egy év múlva sikeres felvételi vizsgát tesz és a leningrádi Rimszkij-Korszakov Konzervatórium Előkészítőjének hallgatója lesz. Az Össz-Szovjet Glinka-énekversenyen 1962-ben első díjat nyer; 1963-ban - még konzisként - debütál a moszkvai Nagy Színházban; 1964-től a színház szólistája. A konzervatóriumot 5+ eredménnyel végezte; 40 évvel azelőtt adtak utoljára ilyen osztályzatot. Még abban az évben Milánóban turnézott a Nagy Színház: a Pikk Dáma nevelőnő-szerepét alakította a Teatro alla Scala színpadán. A kis szerep dacára tehetségére azonnal felfigyeltek, és számtalan főszerepet kapott a későbbiekben. Jött az 1975-ös turné az Egyesült Államokban. Marina Mnyiseket ötször hívták vissza a tomboló nézők, az előadást le kellett állítani. Azóta világhíres, soha nem halványuló, fénylő csillag az operajátszás egén. Következett San Francisco, majd 1976-ban a MET, ahol - már meghívott szólistaként - Amnerist énekelt; 1977-ben Dalilát, amiben játszi könnyedséggel énekelte a két és fél oktávot átfogó szerepet. Carmenként a világ legjobbjának tartották. Az orosz operák összes mezzo-szerepét énekelte, a Pikk Dáma Grófnőjét 40 éven át ! Írtak neki címezve dalciklusokat (Szviridov). Tanított, rendezett, fellépett prózai darabokban, énekelt klasszikus jazz-műveket, volt operaigazgató. A tokiói Zeneakadémián japánul (!) tartott előadásokat, beszélt olaszul és franciául. Tavaly diagnosztizálták leukémiáját. November közepétől Lipcsében kezelték, ahol megfelő donort találtak a csontvelő-átültetéshez. Az operáció nem járt a várt eredménnyel, a művésznő legyengült szervezete már nem reagált megfelelően. Első férje elméleti fizikus volt, egy leányuk született, Jiléna Vjacseszlavóvna Makárova (1966), szintén énekesnő; a Miskolci Nemzetközi Operafesztivál keretében az Avasi templomban láthattuk-hallhattuk. Második férje a Nagy Színház karnagya volt 1998-ig, haláláig. Két kisunokája, Alekszandr és Elija is gyászolja. [url]http://borshop.ru/elena-vyacheslavovna-makarova-pevica.php;Anya és leánya[/url] 26:45 - L'amour est un oiseau rebelle

106 parampampoli 2015-01-13 22:28:14 [Válasz erre: 105 telramund 2015-01-13 21:16:16]
Így volt... -:((((((((

105 telramund 2015-01-13 21:16:16
Három favoritomból már csak 1 él,de remélem még nagyon sokáig! Obrazcovat minden szerepében csodáltam,minden magyarországi fellépésén ott voltam.Soha nem felejtem el,amikor pár éve a miskolci fatemplomban koncertet adott és a hidegben csodás szőrmében,kiskutyájával a karján egyedül baktatott a templom felé és a mosolyt ,amikor meglátott bennünket!Egy óra múlva pedig 3o évet fiatalodva a jéghideg templomban megállította az időt.Varázsló volt,tünemény,pótolhatatlan számomra!

104 chenier 2015-01-13 19:43:28 [Válasz erre: 103 Cilike 2015-01-13 18:44:42]
Ez bizony igaz. Nem mai értelemben vett szépség volt zörgő csontokkal, 40 kilóval, hanem az érett, érzéki nő megtestesítője, hatalmas kék szemekkel, nőies alakkal. Láttam a Werthert, amit ő rendezett, az akkori férje vezényelt és természetesen ő énekelte Charlotte szerepét... Még életemben nem láttam olyan szenvedélyes, természetes, minden sallangtól mentes pazar játékot. Mit játékot, élte, megélte a szerepét. Messziről is "láttuk" a könnyeit, és mi is vele sírtunk. A hangja meg... hát arra nincsenek szavak!

103 Cilike 2015-01-13 18:44:42
Ahogy végignéztem a hozzászólásokat, azt senki sem említette, hogy ráadásul ragyogóan szép nő volt, még idősen is. És kedvesség volt benne, póztalanság, egyszerűségében volt királynői.

102 takatsa 2015-01-13 18:12:26 [Válasz erre: 101 Heiner Lajos 2015-01-13 14:01:36]
Isten őrizz, hogy vitatkozzak veletek. Domingót nem kell megvédeni, nekem is a tenorok közül legnagyobb kedvencem, és még így is jó volt, nagyon jó volt. Obrazcova viszont bámulatos és megrendítő volt, rám mindenképpen ő volt a legnagyobb hatással. És amire még utaltam volna - biztosan nem jól fejezve ki magamat - hogy a magyar énekesek egyáltalán nem voltak alárendelt partnerek. Polgár László hangja teljében énekelt és Sólyom-Nagy Sándor pedig a temperamentumával, orgánumával szintén lenyűgöző teljesítményt nyújtott. Tokody Ilona abban az időben igazi világnagyság volt, és még sok évig ezt követően - a Gardelli érában - nagyon sok örömöt okozott mindannyiunknak. Ez az Aida előadás, úgy, ahogyan volt, legszebb emlékeim egyike.

101 Heiner Lajos 2015-01-13 14:01:36 [Válasz erre: 99 miketyson 2015-01-13 12:28:35]
1. Domingo betegen enekelte a bpesti Aidat, eloadas elott alkalmam volt kb. 10 masodpercig talalkozni vele, hatalmas feher bundaban volt, a bundahoz illo arcszinnel - o maga nyilatkozta kesobb, hogy a kozonseg szeretete lenditette at a nehezsegein. Par honapja neztem vissza az eloadas felvetelet, es abszolut egyetertek Veled - Domingo, hat o meg nem 100 %-osan is az egyik legnagyobb formatumu operaenekes a XX., es immaron a XXI. szazadban is. 2. Ez a nyari Aida a margitszigeti volt, ahol a IV. felvonast elmosta az eso? Amugy mi a velemenyed Giacomini Otello-lemezerol - sajnos, meg nem volt alkalmam meghallgatni, de az altalam nagyon becsult es szeretett Alan Blyth elonyben reszesitette Domingoval szemben.

100 Búbánat 2015-01-13 12:42:42
Pályatársnője, Marton Éva így nyilatkozott róla: “Halálának megrendítő híre tanítás közben ért. Nehéz szavakat találnom, kiváló kollegát, életvidám barátnőt elveszíteni rendkívül nehéz. Jelenával az operajátszás óriásai közül ismét távozott egy tőlünk, de emléke, hangja örökké velünk marad. Isten nyugosztaljon, Jelena!” /Forrás: Operavilag.net/

99 miketyson 2015-01-13 12:28:35 [Válasz erre: 95 takatsa 2015-01-12 20:23:36]
Nagyon érdekes, amit mondasz, hiszen Domingo tényleg nem remekelt, legalábbis a Celeste Aidában. De hogy az az előadás olyan tudott lenni, amilyen, ahhoz az ő jelenléte is kellett. Szóval a többiekre is elképesztő hatással volt. Azon a nyáron volt egy hasonló Aida, csak Giacominivel, aki a szó szoros értelmében jobban énekelt nála, mégsem emlékeznek rá annyian. De hát ettől is Domingo Domingo.

98 ladislav kozlok 2015-01-13 09:53:59
Melyen lesujtott ez a szomoru hir. Jelenat szemelyesen ismertem. Szeretett Pozsonyban fellepni/Marina Mnisek, Eboli, Santuzza, dalestek/. R.I.P.

97 Orfeusz 2015-01-13 08:17:30
[url]https://m.mixcloud.com/Jungfer_Marianne_Leizmetzerin/verdi-aida-hunter-bergonzi-obraztsova-debut-quilico-morris-kord-met-1976-in-house/;Met debütje Amneriskent-1976, teljes felvétel[/url]

96 Werbőczy 2015-01-12 20:44:38
Hangóriás távozott, üresen hagyva a trónt. Ilyen mezzó soha nem lesz már.

95 takatsa 2015-01-12 20:23:36 [Válasz erre: 92 kugli 2015-01-12 19:32:45]
Azon az előadáson Domingo volt a leggyengébb és Obrazcova messze a legjobb. Ahogy a végén jajgatott a sziklasír fölött, felejthetetlen. És egy régebbi emlékem: még nagyon-nagyon a kommunista időkben, nagy kereszttel a nyakában énekelte az Erbarme-t és olyan átéléssel, hogy sokaknak könnyt csalt a szemébe. Most újra könnyezek.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.