vissza a cimoldalra
2019-08-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11433)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61862)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1330)
Operett, mint színpadi műfaj (4044)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4550)
Simándy József - az örök tenor (621)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3393)
Miklósa Erika (1238)
Lisztről emelkedetten (959)
Kedvenc magyar operaelőadók (1140)
Társművészetek (1343)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1741)
Franz Schmidt (3409)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (986)
Cziffra György (109)
Kortárs zene (67)
Használ-e az operának a kortárs feldolgozás? (107)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

541   telramund • előzmény540 2015-04-03 09:26:54
A Roberto drámai tenor szerep.Számomra egyetlen egy énekes volt megfelelő ebben: Ilosfalvy Róbert(Ő is sajnos csak lemezen énekelte).
Az ária végét szinte senki nem bírja a lírai ,főként nagyszerű coloratuákkal bíró tenorok pláne nem!
Viszont hallgasd meg Osbornt Mosuc mellett a Lammermmoori Luciában!(gondolom a you tubon még fenn van).Egyébként nagyszerű énekes nálam jobb helyen van ,ha lehet ilyet mondani,mint Flórez!
540   Beatrice • előzmény537 2015-04-02 21:14:37
Osbornt csak egyetlenegyszer láttam élőben, az említett Roberto Devereux-ben. Lehet, hogy épp nem volt formában. A viszonylag kis színházban is kicsinek hangzott a hangja, a színészi játéka meg afféle "civil a pályán" jellegű volt. (Lehet, hogy nem volt elég próba, talán új volt neki a szerep, talán beteg volt stb. stb.) A zürichi tapasztalatom után kellemes meglepetés volt a MET-es A tó asszonya. A volument egy közvetítés alapján pedig nehéz megítélni.
537   Búbánat • előzmény533 2015-04-02 11:09:30
Kedves Beatrice! Ha volt módodban többször megfordulni Zürichben, akkor John Osborn tenor hangbéli képességeit - az említetteken kívül - még más operákban is megismerhetted, hiszen fellépett ott Rossini Otellójában is, szintén Zürichben énekelte Halevy Clara című operájának tenor főszerepét. Osborn alakította egy másik Rossini-operának, az Armidának is az egyik fontos tenor szerepét. Ezek az énekelni valók mind bővelkednek egy tenorhangot (is) próbára tevő, nem csak üres virtuozitást kifejező koloratúrákban. Kevés tenor hangfenomén van, aki bír ezekkel a tulajdonságokkal, hogy éneklés közben még hiteles karaktert is felépítsen a színpadon a két-három órás játszási idő alatt. Ezem kivételes hangi adottságokkal rendelkező énekesek egyike John Osborn.
Említett szerepeit DVD-filmekből meg a MET élő rádiós illetve „mozis” közvetítéseiből ismerem, úgyhogy nem kétlem, a hangmérnökök is teszik a dolgukat. A tó asszonyában nyújtott parádés teljesítménye is sokáig megmarad emlékezetemben.
533   Beatrice 2015-03-15 01:55:19
Nekem tetszett a szombati A tó asszonya, amit az Urániában néztem meg. Parádés volt a szereposztás. Tisztességes volt a rendezés, ízlésficamok nélkül, logikusan és részletesen kidolgozott szerepekkel. Ebben az operában két rendkívül igényes tenorszerep is van, a címszereplő kegyeiért versenyeznek, a végén mégis a hölgyek "lesznek egymáséi" - az egyik nadrágszerepben. Utóbbit Daniela Barcellona alakította, akit korábbi felvételek alapján jellegtelennek tartottam, de most megállapítottam, hogy egész jó énekessé nőtte ki magát. A megjelenése azonban kevéssé volt illúziókeltő. John Osborn (Rodrigo) hangja a közvetítésben nagynak tűnt, holott 2012-ben, amikor a Roberto Devereux címszerepében láttam Zürichben, elég kicsike hang volt, bár akkor is korrektül és jó technikával énekelt. Azóta vagy megnőtt a hangja, vagy a hangtechnikusok csináltak valamit. Igazából a királyt alakító Flórez hangja se olyan nagyon nagy élőben (eddig ötször volt szerencsém hozzá), de remekül terjed. Persze most is brillírozott. A papát alakító Oren Gradust is hallottam már élőben, egy koncertszerű Boleyn Annában ő volt a Henrik, tisztességes énekléssel, de inkább egy kedves mackó volt, mint egy félelmetes feleséggyilkos. A mostani közvetítésben a rendező jól hasznosította a "mackóságot", egy némileg faragatlan, darabos, de becsületes atyát formálva az énekesből. A címszerepben Joyce DiDonato is megfelelt minden elvárásnak. Remek előadás volt.

...Nekem személyesen azonban mégis az előző este az Erkel Színházban látott Hunyadi László volt a nagyobb élmény. (No nem a rendezés miatt, hanem inkább annak ellenére.)
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

Matthew Gee, Brian Hecht, Kiss Zoltán, Nico Schippers, Veér Mátyás
"A harsona csodálatos világa"
John Williams, Szergej Prokofjev és Robert Schumann művei

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Teleki Miklós (orgona), Kováts Kolos (basszus), Krusic Eleonóra (fuvola)
20:00 : Kiskunhalas
Római Katolikus Főplébánia

Sebestyén Márta (ének), Szamosi Szabolcs (orgona)
"Nyújtsd ki mennyből"
Kyrie, "A fényes Nap" népdal
Passacaglia (improvizáció a "Fényes nap" témára)
VIVALDI-BACH: a-moll concerto BWV 593
"Nyújtsd ki mennyből"
BARTÓK: Este a székelyeknél
TOLCSVAY: Kyrie, Sanctus (részlet a Magyar Mise-ből)
A mai nap
született:
1862 • Claude Debussy, zeneszerző († 1918)
1928 • Karlheinz Stockhausen, zeneszerző († 2007)