vissza a cimoldalra
2019-06-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10229)
Momus-játék (5686)
Jonas Kaufmann (2387)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1679)
Franz Schmidt (3349)
Pantheon (2355)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61777)
Élő közvetítések (7910)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4504)
Kedvenc magyar operaelőadók (1118)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4362)
Beethovenről - mélyebben (694)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3268)
Operett, mint színpadi műfaj (3935)
Komlóssy Erzsébet (41)
Rost Andrea (2042)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

537   Búbánat • előzmény533 2015-04-02 11:09:30
Kedves Beatrice! Ha volt módodban többször megfordulni Zürichben, akkor John Osborn tenor hangbéli képességeit - az említetteken kívül - még más operákban is megismerhetted, hiszen fellépett ott Rossini Otellójában is, szintén Zürichben énekelte Halevy Clara című operájának tenor főszerepét. Osborn alakította egy másik Rossini-operának, az Armidának is az egyik fontos tenor szerepét. Ezek az énekelni valók mind bővelkednek egy tenorhangot (is) próbára tevő, nem csak üres virtuozitást kifejező koloratúrákban. Kevés tenor hangfenomén van, aki bír ezekkel a tulajdonságokkal, hogy éneklés közben még hiteles karaktert is felépítsen a színpadon a két-három órás játszási idő alatt. Ezem kivételes hangi adottságokkal rendelkező énekesek egyike John Osborn.
Említett szerepeit DVD-filmekből meg a MET élő rádiós illetve „mozis” közvetítéseiből ismerem, úgyhogy nem kétlem, a hangmérnökök is teszik a dolgukat. A tó asszonyában nyújtott parádés teljesítménye is sokáig megmarad emlékezetemben.
533   Beatrice 2015-03-15 01:55:19
Nekem tetszett a szombati A tó asszonya, amit az Urániában néztem meg. Parádés volt a szereposztás. Tisztességes volt a rendezés, ízlésficamok nélkül, logikusan és részletesen kidolgozott szerepekkel. Ebben az operában két rendkívül igényes tenorszerep is van, a címszereplő kegyeiért versenyeznek, a végén mégis a hölgyek "lesznek egymáséi" - az egyik nadrágszerepben. Utóbbit Daniela Barcellona alakította, akit korábbi felvételek alapján jellegtelennek tartottam, de most megállapítottam, hogy egész jó énekessé nőtte ki magát. A megjelenése azonban kevéssé volt illúziókeltő. John Osborn (Rodrigo) hangja a közvetítésben nagynak tűnt, holott 2012-ben, amikor a Roberto Devereux címszerepében láttam Zürichben, elég kicsike hang volt, bár akkor is korrektül és jó technikával énekelt. Azóta vagy megnőtt a hangja, vagy a hangtechnikusok csináltak valamit. Igazából a királyt alakító Flórez hangja se olyan nagyon nagy élőben (eddig ötször volt szerencsém hozzá), de remekül terjed. Persze most is brillírozott. A papát alakító Oren Gradust is hallottam már élőben, egy koncertszerű Boleyn Annában ő volt a Henrik, tisztességes énekléssel, de inkább egy kedves mackó volt, mint egy félelmetes feleséggyilkos. A mostani közvetítésben a rendező jól hasznosította a "mackóságot", egy némileg faragatlan, darabos, de becsületes atyát formálva az énekesből. A címszerepben Joyce DiDonato is megfelelt minden elvárásnak. Remek előadás volt.

...Nekem személyesen azonban mégis az előző este az Erkel Színházban látott Hunyadi László volt a nagyobb élmény. (No nem a rendezés miatt, hanem inkább annak ellenére.)
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Az álarcosbál

16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Kalocsai Eszter (brácsa)
Várhalmi Vera (zongora)
Németh Gábor (hegedű)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Rajna Martin
Kalocsai Eszter brácsa diplomakoncertje
J.S. BACH: 5. (c-moll) csellószvit, BWV 1011
BARTÓK-SERLY: Brácsaverseny, BB 128
MOZART: Esz-dúr Sinfonia Concertante, K. 364

16:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Blaskovics Bence cselló diplomakoncertje
J.S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009 – Prelúdium, Allemande, Sarabande, Gigue
BEETHOVEN: 2. (g-moll) cselló-zongora szonáta, op. 5/2
Közreműködik: Saki Kono (zongora)
SCHUMANN: a-moll csellóverseny, op. 129
Közreműködik: Taraszova Brigitta (zongora)

16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Budapesti Wagner-Napok
WAGNER: Az istenek alkonya

17:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Botos Veronika (brácsa)
Dallos Erika, Hegedűs Katalin, Laczkovich Miklós, Vida Mónika Ruth (zongora)
Kiss-Domonkos Judit, Maróth Bálint (gordonka), Csongár Péter, Székely Péter (klarinét), Mihályi Éva (hegedű), Menyhárt Zsuzsanna (fuvola), Szilvásy Júlia, Peták Ágnes (hárfa)
Botos Veronika, az Operaház szólóbrácsása vall életéről muzsikával és adomákkal fűszerezve
BACH: g-moll gambaszonáta, No. 3, BWV 1029
MOZART: Esz-dúr „Kegelstatt” trió, K. 498
BRUCH: Trió klarinétra, brácsára és zongorára, op. 83/1, Dal
HUBAY: Maggiolata, (Májusi dal), op. 15/2
BEETHOVEN: F-dúr románc, op. 50
PROKOFJEV: Rómeó és Júlia szvit - Mercutio
DOHNÁNYI: Serenade, op. 10 – részletek a C-dúr vonóstrióból
DEBUSSY: Szonáta hárfára, fuvolára és brácsára
RÁNKI GYÖRGY: Serenata all’antiqua (viola d’amore és hárfa)
SAINT-SAËNS: Le carnaval des animaux (Az állatok farsangja) – A hattyú (hárfa-mélyhegedű)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Mevsim Engin (hegedű)
Közreműködik: Saki Kono, Riho Noma (zongora)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Rajna Martin
Mevsim Engin hegedű diplomakoncertje
MOZART: 5. (A-dúr) hegedűverseny, K. 219
J.S. BACH: 3. (E-dúr) hegedűpartita, BWV 1006
DEBUSSY: g-moll hegedű-zongora szonáta
HUBAY: Carmen-fantázia, op. 3/3

19:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Az álarcosbál
18:00 : Edelény
Edelényi kastély

Kriston Tamás (hegedű), Nyíri Zsolt (hegedű), Siklósi Tamás (fuvola)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
vez.: Gál Tamás
"Kastély-szerenád koncert"
BACH: d-moll versenymű két hegedűre BWV 1043
MOZART: G-dúr fuvolaverseny K.313
MOZART: A-dúr szimfónia K.201
A mai nap
született:
1909 • Willi Boskowsky, karmester († 1991)