vissza a cimoldalra
2019-02-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61449)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4240)
Haladjunk tovább... (230)
Milyen zenét hallgatsz most? (25008)
Társművészetek (1290)
Kedvenc előadók (2833)
Momus társalgó (6353)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11314)
A csapos közbeszól (95)

Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2932)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2652)
Opernglas, avagy operai távcső... (20191)
modern eszement rendezesek (261)
Balett-, és Táncművészet (5626)
Pantheon (2313)
José Cura (570)
Kimernya? (2936)
Élő közvetítések (7730)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3143)
Erkel Színház (9698)
Ilosfalvy Róbert (834)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4443)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1595)
Franz Schmidt (3280)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1281)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

537   Búbánat • előzmény533 2015-04-02 11:09:30
Kedves Beatrice! Ha volt módodban többször megfordulni Zürichben, akkor John Osborn tenor hangbéli képességeit - az említetteken kívül - még más operákban is megismerhetted, hiszen fellépett ott Rossini Otellójában is, szintén Zürichben énekelte Halevy Clara című operájának tenor főszerepét. Osborn alakította egy másik Rossini-operának, az Armidának is az egyik fontos tenor szerepét. Ezek az énekelni valók mind bővelkednek egy tenorhangot (is) próbára tevő, nem csak üres virtuozitást kifejező koloratúrákban. Kevés tenor hangfenomén van, aki bír ezekkel a tulajdonságokkal, hogy éneklés közben még hiteles karaktert is felépítsen a színpadon a két-három órás játszási idő alatt. Ezem kivételes hangi adottságokkal rendelkező énekesek egyike John Osborn.
Említett szerepeit DVD-filmekből meg a MET élő rádiós illetve „mozis” közvetítéseiből ismerem, úgyhogy nem kétlem, a hangmérnökök is teszik a dolgukat. A tó asszonyában nyújtott parádés teljesítménye is sokáig megmarad emlékezetemben.
533   Beatrice 2015-03-15 01:55:19
Nekem tetszett a szombati A tó asszonya, amit az Urániában néztem meg. Parádés volt a szereposztás. Tisztességes volt a rendezés, ízlésficamok nélkül, logikusan és részletesen kidolgozott szerepekkel. Ebben az operában két rendkívül igényes tenorszerep is van, a címszereplő kegyeiért versenyeznek, a végén mégis a hölgyek "lesznek egymáséi" - az egyik nadrágszerepben. Utóbbit Daniela Barcellona alakította, akit korábbi felvételek alapján jellegtelennek tartottam, de most megállapítottam, hogy egész jó énekessé nőtte ki magát. A megjelenése azonban kevéssé volt illúziókeltő. John Osborn (Rodrigo) hangja a közvetítésben nagynak tűnt, holott 2012-ben, amikor a Roberto Devereux címszerepében láttam Zürichben, elég kicsike hang volt, bár akkor is korrektül és jó technikával énekelt. Azóta vagy megnőtt a hangja, vagy a hangtechnikusok csináltak valamit. Igazából a királyt alakító Flórez hangja se olyan nagyon nagy élőben (eddig ötször volt szerencsém hozzá), de remekül terjed. Persze most is brillírozott. A papát alakító Oren Gradust is hallottam már élőben, egy koncertszerű Boleyn Annában ő volt a Henrik, tisztességes énekléssel, de inkább egy kedves mackó volt, mint egy félelmetes feleséggyilkos. A mostani közvetítésben a rendező jól hasznosította a "mackóságot", egy némileg faragatlan, darabos, de becsületes atyát formálva az énekesből. A címszerepben Joyce DiDonato is megfelelt minden elvárásnak. Remek előadás volt.

...Nekem személyesen azonban mégis az előző este az Erkel Színházban látott Hunyadi László volt a nagyobb élmény. (No nem a rendezés miatt, hanem inkább annak ellenére.)
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Erkel Színház

PONCHIELLI: Gioconda

18:30 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

I Bassifondi:
Simone Vallerotonda (theorba, gitár, művészeti vezető), Stefano Todarello (lant, gitár), Gabriele Miracle (ütőhangszerek)
FOSCARINI: Gagliarda francese; Passacaglio sopra la lettera del O; Aria di Firenze per la A e C
KAPSBERGER: Toccata II; Sfessania; Passacaglia; Colascione
CARBONCHI: Scaramanzie; Mariona
BARTOLOTTI: Passacaglia per la D
CORBETTA: Passacaglia per la X
PICCININI: Partite sopra quest’aria francese detta l’Alemana (Corrente)
SANZ: Jacaras
MURCIA: Folias gallegas; Zarambeques o Muecas; Cumbées; Tarantelas

19:00 : Budapest
Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ

Budafoki Dohnányi Zenekar
Hangversenymester: Berán Gábor
"Budafoki hangversenyesték 5"
BRITTEN: Simple Symphony
BACH: a-moll hegedűverseny BWV 1041
PÁNCZÉL: Átváltozások
STRAUSS: Metamorfózisok

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Mariangela Vacatello (zongora)
Nemzeti Filharmonikusok
Honvéd Férfikar (karigazgató Strausz Kálmán)
Vezényel: Hamar Zsolt
LISZT: Les Préludes
LISZT: Esz-dúr zongoraverseny, S. 124
LISZT: A négy elem (Les quatre éléments) - Gémesi Géza rekonstrukciója
19:00 : Szombathely
AGORA – Művelődési és Sportház

Horváth István, Kriszta Kinga, Haja Zsolt, Rácz Rita etc.
Győri Nemzeti Színház kórusa, karvezető: Balogh Eszter
Paragvári Utcai Általános Iskola gyerekkórusa, karvezető: Sándorfi Olga
Savaria Szimfonikus Zenekar
Rendező: Hábetler András
Vezényel: Madaras Gergely
PUCCINI: Bohémélet
az opera szcenizált előadása
A mai nap
elhunyt:
1903 • Hugo Wolf, zeneszerző (sz. 1860)
1983 • Adrian Boult, karmester (sz. 1889)
2010 • Ágai Karola, énekes (sz. 1927)
2013 • Wolfgang Sawallisch, karmester (sz. 1923)