vissza a cimoldalra
2020-01-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1383)
Plácido Domingo (920)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3628)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4659)
Milyen zenét hallgatsz most? (25049)
Lehár Ferenc (682)
Társművészetek (1575)
Operett, mint színpadi műfaj (4202)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1845)
Franz Schmidt (3505)
Palcsó Sándor (277)
Pantheon (2508)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3046)
Élő közvetítések (8348)
Verdi-felvételek (556)
Kolonits Klára (1154)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

537   Búbánat • előzmény533 2015-04-02 11:09:30
Kedves Beatrice! Ha volt módodban többször megfordulni Zürichben, akkor John Osborn tenor hangbéli képességeit - az említetteken kívül - még más operákban is megismerhetted, hiszen fellépett ott Rossini Otellójában is, szintén Zürichben énekelte Halevy Clara című operájának tenor főszerepét. Osborn alakította egy másik Rossini-operának, az Armidának is az egyik fontos tenor szerepét. Ezek az énekelni valók mind bővelkednek egy tenorhangot (is) próbára tevő, nem csak üres virtuozitást kifejező koloratúrákban. Kevés tenor hangfenomén van, aki bír ezekkel a tulajdonságokkal, hogy éneklés közben még hiteles karaktert is felépítsen a színpadon a két-három órás játszási idő alatt. Ezem kivételes hangi adottságokkal rendelkező énekesek egyike John Osborn.
Említett szerepeit DVD-filmekből meg a MET élő rádiós illetve „mozis” közvetítéseiből ismerem, úgyhogy nem kétlem, a hangmérnökök is teszik a dolgukat. A tó asszonyában nyújtott parádés teljesítménye is sokáig megmarad emlékezetemben.
533   Beatrice 2015-03-15 01:55:19
Nekem tetszett a szombati A tó asszonya, amit az Urániában néztem meg. Parádés volt a szereposztás. Tisztességes volt a rendezés, ízlésficamok nélkül, logikusan és részletesen kidolgozott szerepekkel. Ebben az operában két rendkívül igényes tenorszerep is van, a címszereplő kegyeiért versenyeznek, a végén mégis a hölgyek "lesznek egymáséi" - az egyik nadrágszerepben. Utóbbit Daniela Barcellona alakította, akit korábbi felvételek alapján jellegtelennek tartottam, de most megállapítottam, hogy egész jó énekessé nőtte ki magát. A megjelenése azonban kevéssé volt illúziókeltő. John Osborn (Rodrigo) hangja a közvetítésben nagynak tűnt, holott 2012-ben, amikor a Roberto Devereux címszerepében láttam Zürichben, elég kicsike hang volt, bár akkor is korrektül és jó technikával énekelt. Azóta vagy megnőtt a hangja, vagy a hangtechnikusok csináltak valamit. Igazából a királyt alakító Flórez hangja se olyan nagyon nagy élőben (eddig ötször volt szerencsém hozzá), de remekül terjed. Persze most is brillírozott. A papát alakító Oren Gradust is hallottam már élőben, egy koncertszerű Boleyn Annában ő volt a Henrik, tisztességes énekléssel, de inkább egy kedves mackó volt, mint egy félelmetes feleséggyilkos. A mostani közvetítésben a rendező jól hasznosította a "mackóságot", egy némileg faragatlan, darabos, de becsületes atyát formálva az énekesből. A címszerepben Joyce DiDonato is megfelelt minden elvárásnak. Remek előadás volt.

...Nekem személyesen azonban mégis az előző este az Erkel Színházban látott Hunyadi László volt a nagyobb élmény. (No nem a rendezés miatt, hanem inkább annak ellenére.)
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Operavizsga Fesztivál"
A Drezdai Zeneművészeti Főiskola előadása
MILHAUD: Le pauvre matelot
PUCCINI: Gianni Schicchi

19:00 : Budapest
Erkel Színház

Rácz Ottó (oboa), Kovács Zoltán (fagott), Soltész Ágnes (hegedű), Pólus László (cselló), Kiss Sándor (klarinét)
Magyar Állami Operaház Zenekara
vezényel: Stefan Soltész
PROKOFJEV: I. (D-dúr, „Klasszikus”) szimfónia, Op. 25
HAYDN: B-dúr sinfonia concertante, Hob I:105
WEBER: f-moll klarinétverseny (op.73)
HINDEMITH: Szimfonikus metamorfózisok Carl Maria von Weber témáira

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szappanos Tibor (tenor), Tekula Endre (kürt), Tóka Ágoston (orgona)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Kovács János
LISZT: Les Préludes – szimfonikus költemény
BRITTEN: Szerenád
SAINT-SAËNS: 3. (c-moll) szimfónia, op. 78 („Orgona”)


19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

LUX:NM:
Ruth Velten (szaxofon), Florian Juncker (harsona), Silke Lange (harmonika), Sebastian Berweck (zongora), Zoé Cartier (cselló), Martin Offik (hangmérnök)
"Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál 2020" - Anamorphoses
LAURA MELLO: Pidg In Note Out
JUDIT VARGA: Anamorphoses
LISA STREICH: MOLE’S BREATH
SARAH NEMTSOV: Journal
OXANA OMELCHUK: 5 Widmungen an die verborgenen Empfänger

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Hegedűs Endre, Hegedűs Katalin (zongora)
J.S. BACH: C-dúr zongoraverseny II. tétel, BWV 1061
MOZART: D-dúr szonáta, K. 448
CHOPIN: C-dúr rondó, op. 73
CHABRIER: España
RACHMANINOV: Románc (II. szvit), op. 17
BRAHMS: Változatok egy Haydn témára, op. 56b.

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Benjamin Beilman (hegedű)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Marek Janowski
BEETHOVEN: D-dúr hegedűverseny, op. 61
SCHUMANN: II. (C-dúr) szimfónia, op. 61
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Mendelssohn Kamarazenekar
BIBER: Battalia (A csata) „Sonata di marche”
BEETHOVEN: c-moll vonósötös, op. 104 (a szerző átirata a c-moll op. 1, No. 3 zongorás trióból)
SOSZTAKOVICS: Kamaraszimfónia op. 110a (Rudolf Barshai átirata a 8. vonósnégyesből)
A mai nap
született:
1935 • Balassa Sándor, zeneszerző
1951 • Fischer Iván, karmester
elhunyt:
2014 • Claudio Abbado, karmester (sz. 1933)