24999 bizonyára John Cage 4'33" c. műve volt. Kimernyában is "hallottam" már.
25000
Bartók hegedű-zongora szonátáit KOCSISsal és Kelemen Barnabással.
Nincsenek rá szavak...
Tegnap ki voltam éhezve némi Simon Boccanegrára (hajlamos vagyok megfeledkezni róla) és a vk.comon találtam is, Bécsből, nem túl régi. Hagyományos jellegű, bár a jelmezek nem olyan csicsásak, mint általában (legalábbis Simon nem rohangál hermelinszegélyes vörös/arany izében).
Hvorostovsky, Furlanetto, Frittoli, Meli
Prológus / I. felvonás: https://vk.com/video106047647_456239157
II. / III. felvonás: https://vk.com/video106047647_456239158
(Ha valaki nem ismerné az oldalt, regisztrálni kell, de ingyenes. Amolyan ruszki Facebook/Youtube hibrid, rengeteg opera van, ritkaságok is.)
Annyiból rossz ötlet volt, hogy hülyére bőgtem magam a finálén, de megérte :D
Bartók Rádió ma esti műsorán
19:35 – 22.16
Amilcare Ponchielli: Gioconda
Négyfelvonásos opera
Szövegét - Victor Hugo Angelo c. drámája nyomán - Arrigo Boito írta
Vez.: Alberto Hold-Garrido
Km.: a Malmői Operaház Ének- és Zenekara, valamint Gyermekkórusa
Szereposztás:
Gioconda - Elena Mikhailenko (szoprán),
A vak asszony, Gioconda anyja - Maria Streijffert (kontraalt),
Alvise Badoero - Insung Sim (basszus),
Laura, a felsége - Géraldine Chauvet (mezzoszoprán),
Enzo Grimaldo - Paulo Ferreira (tenor),
Barnaba - Fredrik Zetterström (bariton),
Zuane - Eric Roos (basszus),
Isepo - Patrik Forsman (tenor),
Szerzetes - Jonas Samuelsson (basszus),
Kormányos - John Löfgren (basszus),
Énekes - Per Fernesten (basszus),
Gondolások - Xhelal Bakraqi (tenor), Eric Lavoipierre (basszus)
Rendező: Staffan Valdemar Holm
(Malmö, Operaház, 2017. március 25.)
Veszíteni tudni kell. Bagoly mondja verébnek.
Momus játék-topik fórumozás közben ezt. Nehéz az élet...és a zenei kérdés.
Ha valaki öreg, beteg és fáradt, ráadásul mazo, kapcsoljon a Classicara.
Mezzo TV közvetítés Salzburg Ünnepi Játékok 2008 felvételről
Verdi Otello Antonenko, Poplavskaya, stb
Vezényel: Muti
A nyelvművelésnek Olaszországban is volt szigorúan előíró korszaka a fasizmus éveiben (az ún. purismo). Az ideológiai vetületen túl sem bizonyult sikeresnek. Privát keretek között szívesen elmélkednék ennek okairól, a fórumtársakat viszont nem terhelném vele.
:-)
Na ja, ha mán egy valakinek is így teccik hasznáni, akkó a má rendicsek magyarba is; mértis ne rongáljuk aztat, amit lehetne tisztessségge is leírni, sö akkó kiderülne, nem is nagyobb megerőttetés.
Di-da ügyben tehát nincs egységes megoldás. Pedig reméltem.
Népszava, 1979. december 14. Péntek.
"DONIZETTI REQUIEMJE
vasárnapi matiné formájában hangzott el a Zeneakadémia nagytermében. Az olasz bel canto Rossini és Bellini mellett legnagyobb képviselője. Gaetano Donizetti ebben a baráti emlékezésnek szánt — Bellini halálára írt — művében kora köznyelvén beszél. A szép ének, az édes ének dallamossága árad el a gvászzenén, amely világi-teátrális és egyházi-szakrális elemeket ötvöz bámulatos egységben, előremutatva Verdi jóval későbbi műve felé.
Pászthy Júlia, Takács Tamara, Gulyás Dénes, Ötvös Csaba, Polgár László, a Magyar Rádió és Televízió Énekkara (karigazgató: Sapszon Ferenc) és a Magyar Rádió és Televízió Szimfonikus Zenekara járult hozzá a mű ragyogó megszólaltatásához. Erdélyi Miklós avatott karmesteri irányításával. "
/Raics István/
Köszönöm a szakértő titulust, de semmilyen jogalapom sincs arra, hogy elfogadjam. Évekkel ezelőtt sok időt töltöttem már el ezzel a kérdéssel, de nem találtam megnyugtató választ. Őszintén szólva most már nem hiszem, hogy lenne ilyen. Bármilyen olasz nyelvészeti munkát fogtam kezembe bármilyen eldöntendő kérdésben, mindig valahogy ekként érvelnek: már az első nyelvemlékektől kimutatható A és B változat is, felsorolják az irodalmi példákat, majd megállapítják, hogy talán többséginek tekinthető A, de B használata ellen sem lehet kifogást emelni.
A nemzeti karakternek ez a megengedő, sőt kivételt nem ismerő strict előírást elfogadni elvből nem akaró hozzáállás meg is felel, vagy nem?
Ha Wagner már a konfliktusuk idején megírta volna a Tristan und Isolde dallamait, ők is 20 évre elcsendesedtek volna, mint egy neves, későbbi honfitársuk.
Mondd csak, kedves szakértő, a Requiem elé mikor kell da és mikor di?
A Teatro Donizetti di Bergamo di -t ír, fő Verdi-kedvencem pedig a Messa da Requiem.
Úgy olvastam, hogy Donizetti mindig elismerően nyilatkozott Bellini zenéjéről, míg Bellini előszeretettel ócsárolta Donizettit.
Köszönöm a kiegészítést!
Hozzáteszem: Donizetti ezt a gyászmisét szeretett barátja, ("riválisa") Vincenzo Bellini emlékének szentelve komponálta; az ő 1835-ben bekövetkezett halála inspirálta a Requiemjének megírását.
DONIZETTI EMLÉKÉRE
GAETANO DONIZETTI:
«MESSA DI REQUIEM»
Cheryl Studer (Soprano)
Helga Müller-Molinari (Alt)
Aldo Baldin (Tenor)
Jan Hendrix Rootering (Baß)
John Paul Bogart (Baß)
Chor der Bamberger Symphoniker
Bamberger Symphoniker
Miguel Angel Gomez-Martinez (Dirigent)
ORFEO
C 172881A/CD.
Mint közben megtudtuk, Hvorostovsky tegnap elhúnyt. Nyugodjék békében, századunk egyik nagy egyénisége volt!
Karl-Birger Blomdahl: Aniara
Rahmanyinov: Csellószonáta - (Op. 19 - g-moll) (1901)
I. Lento - Allegro moderato
II. Allegro scherzando
III. Andante
IV. Allegro mosso
Szvjatoszlav Knusevickij - gordonka
Lev Oborin - zongora
Moszkva, 1962.
Csodálatos a zenekari átdolgozás is, de számomra az eredeti verzió az etalon, Cziffra György vagy Fischer Annie előadásában!
Giovedì 05 Ottobre 2017 | ore 19.30 | Rai Radio 3
Nem hittem a fülemnek, mikor először hallgattam. A Hampson-féle van meg.
Igen. Ezzel indul a darab. Elképesztő kezdés.
Vakság meg labirintus meg erős metafizika. Cecus - Graindelavoix [url]http://komolyzeneiajanlo.blogspot.hu/2017/08/cecus-vaksag-metafizikaja.html;itt[/url]
Most éppen (mezzon) egy zeneileg mondjuk közepes Bohémeket, na de a helyszín! Most éppen a Momus-ban/ben járunk :-) Párizs, szabadtéren, a Hotel National Des Invalides-ban. (2016. szep. 8-ai felvétel.) Lehet ott rossz egy Bohémélet? Vagy bármi? A színpadkép/ek eddig remek/ek. Talán nehezebb lesz a 3. felv.-t és a telet be- illetve kihozni. (Rendező: Jacques Attali)
Köszönöm. Erről jutott eszembe újrahallgatni, gyönyörbe burkolózni: [url]https://www.youtube.com/watch?v=yY84PRB2uTk;Baráth Emőke, Philippe Jaroussky - Pergolesi: Stabat Mater[/url]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=zXzhb3ZeM3M;Antonio Vivaldi: Il Giustino, aria di: "Per noi soave e bella" - Dominique LABELLE: soprano[/url]
Hülyeséget írtam bocsánat. A művészúr írt egy kisebb esszét a Rigolettóról, de nem a Met-es előadás kapcsán. Nem tudom miért emlékeztem így.
A karnagy úr beírását sajnos nem találtam meg. Igen, [url]http://www.nytimes.com/2013/01/30/arts/music/an-unsteady-rigoletto-rat-pack.html;ez az előadás[/url] volt és most lett vége mezzon. A 3. felv. elején nyílt színi taps fogadta a színpadképet. Feszes, remek előadás, remek szólisták egy teljesen vállalható koncepciójú keretben.
Olvasd el mit írt erről a rendezésről pár éve Pál Tamás a momuson vezetett blogjában. Pá éve mutatták be és volt a Met élő közvetítéses előadások között is.
Réti József (Ploiești, Románia, 1925. július 8. – Budapest, 1973. november 5.) születése napján: [url] https://www.youtube.com/watch?v=LzJIeahG-Vk; Donizetti: Az ezred lánya - Tonio áriája - Réti József [/url]
Átértelmezett, új felfogásban színpadra vitt produkciók rajongóinak: mezzon most kezdődött a Rigoletto MET-ből. Szóval nem éppen kísérleti laborból. Helyszín: Las Vegas, napjainkban vagy legalábbis a 20. szd. közepén-2.felében. Nagyon ütős...nem g u t aütős, legfeljebb "hagyomány"őrzőknek :-)
[url]https://www.youtube.com/watch?v=371wPDHkSt8;Liszt: h-moll szonáta Macujevvel.[/url] Néha megáll az eszem, akkora jól játssza, húúúúúúúúúú!
[url]https://www.youtube.com/watch?v=LCKZDSIHV80;'How to listen to music' by Daniel Barenboim[/url]
[url]https://bachtrack.com/review-klaus-florian-vogt-essen-october-2014;From Wagner to Lehár[/url] (;-)
Tudom, tudom, azért írtam.
én meg a Wagner?! :D Be nem teszem többet a lábam ....................
Biztos a Wagnereken ültél:) Merilinemmel is van ilyen!
olyan rég voltam itt, hogy fingom sincs, hogy kell linkelni.......... Ha nem sikerül le van ....... :) [url]https://www.youtube.com/watch?v=gqWuR_blOqI;Ewa Podleś - Non temer: d'un basso affetto - "Maometto II" ROSSINI[/url]