vissza a cimoldalra
2020-02-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11466)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2714)
Franz Schubert (311)
Pantheon (2541)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4557)
Balett-, és Táncművészet (5982)
Erkel Színház (10544)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2359)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3698)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7328)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4694)
Zenei események (1012)
Élő közvetítések (8407)
Opernglas, avagy operai távcső... (20417)
Momus-játék (5794)
Franz Schmidt (3540)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1874)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

760   virius • előzmény730 2019-08-17 09:55:19

Szerintem a Donáth- és a Domingo-ügy csak véletlen egybeesés. Ettől azonban még érvényes a metoo-effektus dominóhatása. Közel két éve így bukott Marton után Kerényi is.

730   operaisiásza • előzmény728 2019-08-14 16:13:46

...és a tornaszobában is. A szereposztó dívány és a matrac,

Egyébként érdekes egybeesés, hamár egyszer bukott Gonáth, akkor bukjon Domingü ia. Perasaze egyikről sincs még megdönthetetlen bizonyíték.Addig csak találgatás. Majd ha a valós áldozatok kiállnak a nyilvánosság elé. De arra szerintem felesleges várnunk. A dívány és a matrac megőrzi a titkot.

 

728   Franca • előzmény724 2019-08-14 15:44:54

Csakhogy ez a történet nem a szexuális szabadosságról, vagy a délvidéki férfi heves vérmésékletéről szól. Ha egy nővel a vele egyenrangú kollégája viselkedik kéretlenül zaklatóan, akkor egyszerűen lerázza, ellöki, visszautasítja. Azonban ha a délvidéki vagy bármely férfi felette áll a ranglétrán, befolyásos, vagy akár vezető pozícióban van, a visszautasítás az áldozat karrierjébe kerülhet.  Ezt nagyon is jól tudja a délvidéki férfi és kihasználja. És akkor már hatalommal, befolyással való visszaélésről beszélünk. Ugyanez volt a probléma Levinnel, Martonnal, Weinsteinnel, Kerényivel és sorolhatnám.  A szereposztó dívány. 

724   andy • előzmény721 2019-08-14 13:40:01

Én úgy emlékszem, hogy a 60-as évek végétől a szexuális szabadság volt világszerte divatban, pontosabban a szexuális szabadosság. Domingo egy abszolút világsztár volt, ráadásul egy kifejezetten megnyerő, "szép" férfi. Gondolom, hogy körüldongták a nők, szakmán belüliek és kívüliek egyaránt. És ő élt, élhetett az alkalommal-alkalmakkal. Erkölcsileg ez persze problematikus, de hát ez volt a trend (gondolom erre utalt ő is), sokan ezt csinálták, és a társadalmi megítélés megengedő volt. A kérdés az, hogy hol van a határ, mi az, ami belefér egy délvidéki férfi udvarlásába, heves udvarlásába, és mi az, ami már szexuális zaklatásnak minősül? Egyáltalán, hogyan lehet definiálni a szexuális zaklatást, és ha már definiáljuk ezt, akkor ez a definició változhat-e idővel, ugyanazt jelenti-e most, és ugyanazt jelentette-e 40 évvel ezelőtt?  Domingo az ebéd alatt fodossa az ügyeletes primadonna kezét és az abrosz takarásában megfogja a térdét? 

Elég furcsán alakul a világ. Dőljünk hátra és érdeklődéssel figyeljük, hogyan csinálnak ki egy 78 éves öregembert, a XX. század egyik legnagyobb énekesét.

Esetleg ne csak az előadásait töröljük, hanem zúzzuk be az összes lemezét, DVD-jét, töröljünk ki minden vele kapcsolatos információt, mintha nem énekelt volna és nem is élt volna soha.

721   nickname 2019-08-14 11:30:26

Csakk azt nem értem:

Miért harminc én után derül ez ki? Vagy több, mint harminc év után.

Ha a művészvilág tudta, akkor miért hallgatott? Ha köztudomású volt? Vétkesek közt cinkos, aki néma.

A metoo sem magyarázat erre, mert ez ahhoz képest is fáziskéséssel került terítékre. Dominga egyébként nem tagadott egyértelműen, csak az "nyugtalanítónak és pontatlannak nevezte a nők által elmondott történeteket. Majd hosszabban azt is kifejtette, harminc éve még mások voltak a társadalmi normák, mint ma. Mint fogalmaz, aki ismeri, tudja, hogy nem olyan ember, aki bárkit is megsértene vagy megbántana." - na azért Domingo reakciója is gáz, ezzel a akkor mások voltak a társadalmi normákkal.

Akkor ennyi erővel háború esetén tök normális, ha katonák fiatal nőket erőszakolnak meg és fosztogatnak - nem kell ellenük fellépni, mert minek?

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Adamik Gábor (euphonium)
Lukács Gergely, Pék András, Török József (tuba)
Kiss Gy. László (tárogató)
Mersei Zsolt, Novák András, Pálfi Csaba (klarinét)
Az est házigazdája: Tóth Endre zenetörténész
"Farsangi kavalkád - Vidám színek a kamarazenében"
VIVALDI: Ouverture di concerto
HÄNDEL: Vízizene, HWV 349 – Adagio
SAINT-SAËNS: Az állatok farsangja – Nyitány, Elefánt, Fosszíliák, Finálé
SAINT-SAËNS: Sámson és Delila – Bacchanale
LISZT: 2. magyar rapszódia, S. 244
KODÁLY: Epigrammák (1,2,3,5)
SCHUMANN/KORB ATTILA: Hazatérő vidám földműves... és társai
FARKAS FERENC: Régi magyar táncok
Tiszta Amerika! – filmzenei részletek
BARTÓK BÉLEA: Román népi táncok
PIAZZOLLA: Ètude de tango
MONTI: Csárdás
KOVÁCS BÉLA: Üdvözlet a Balkánról
KORB ATTILA: Magyar rajzfilmzene – sziporkák
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Mendelssohn Kamarazenekar
"Farsangi koncert"

19:00 : Miskolc
Művészetek Háza

Zemlényi Eszter (ének), Lajkó István (zongora)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Kodály Kórus Debrecen Nőikara (vezető karnagy: Szabó Sipos Máté)
Vezényel: Kovács János
SZKRJABIN: fisz-moll zongoraverseny
LISZT: Dante-szimfónia
A mai nap
történt:
1607 • Monteverdi Orfeójának bemutatója (Firenze)
született:
1842 • Arrigo Boito, zeneszerző, librettista († 1918)
1934 • Renata Scotto, énekes
elhunyt:
1704 • Marc-Antoine Charpentier, zeneszerző (sz. 1643)