vissza a cimoldalra
2019-11-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11449)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3281)
Simándy József - az örök tenor (633)
Pantheon (2445)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2944)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4455)
Plácido Domingo (919)
Balett-, és Táncművészet (5939)
Élő közvetítések (8237)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3501)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4607)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (300)
Giuseppe Verdi (1394)
Zenei témájú könyvek (99)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1800)
Franz Schmidt (3453)
Momus-játék (5763)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

724   andy • előzmény721 2019-08-14 13:40:01

Én úgy emlékszem, hogy a 60-as évek végétől a szexuális szabadság volt világszerte divatban, pontosabban a szexuális szabadosság. Domingo egy abszolút világsztár volt, ráadásul egy kifejezetten megnyerő, "szép" férfi. Gondolom, hogy körüldongták a nők, szakmán belüliek és kívüliek egyaránt. És ő élt, élhetett az alkalommal-alkalmakkal. Erkölcsileg ez persze problematikus, de hát ez volt a trend (gondolom erre utalt ő is), sokan ezt csinálták, és a társadalmi megítélés megengedő volt. A kérdés az, hogy hol van a határ, mi az, ami belefér egy délvidéki férfi udvarlásába, heves udvarlásába, és mi az, ami már szexuális zaklatásnak minősül? Egyáltalán, hogyan lehet definiálni a szexuális zaklatást, és ha már definiáljuk ezt, akkor ez a definició változhat-e idővel, ugyanazt jelenti-e most, és ugyanazt jelentette-e 40 évvel ezelőtt?  Domingo az ebéd alatt fodossa az ügyeletes primadonna kezét és az abrosz takarásában megfogja a térdét? 

Elég furcsán alakul a világ. Dőljünk hátra és érdeklődéssel figyeljük, hogyan csinálnak ki egy 78 éves öregembert, a XX. század egyik legnagyobb énekesét.

Esetleg ne csak az előadásait töröljük, hanem zúzzuk be az összes lemezét, DVD-jét, töröljünk ki minden vele kapcsolatos információt, mintha nem énekelt volna és nem is élt volna soha.

721   nickname 2019-08-14 11:30:26

Csakk azt nem értem:

Miért harminc én után derül ez ki? Vagy több, mint harminc év után.

Ha a művészvilág tudta, akkor miért hallgatott? Ha köztudomású volt? Vétkesek közt cinkos, aki néma.

A metoo sem magyarázat erre, mert ez ahhoz képest is fáziskéséssel került terítékre. Dominga egyébként nem tagadott egyértelműen, csak az "nyugtalanítónak és pontatlannak nevezte a nők által elmondott történeteket. Majd hosszabban azt is kifejtette, harminc éve még mások voltak a társadalmi normák, mint ma. Mint fogalmaz, aki ismeri, tudja, hogy nem olyan ember, aki bárkit is megsértene vagy megbántana." - na azért Domingo reakciója is gáz, ezzel a akkor mások voltak a társadalmi normákkal.

Akkor ennyi erővel háború esetén tök normális, ha katonák fiatal nőket erőszakolnak meg és fosztogatnak - nem kell ellenük fellépni, mert minek?

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Japán - Dél-Koreai - Magyar kamaraest
CSAJKOVSZKIJ: Az évszakok, op. 37a – 11. November: Trojka
Kim Min-Ji (zongora)
BARTÓK: Román népi táncok, BB 68 (Székely Zoltán átirata)
Park Eun-Kyung (hegedű), Kim Min-Ji (zongora)
KODÁLY: Szonatina csellóra és zongorára, op. 4
Balázs Emma (cselló), Kovács Kálmán (zongora)
LISZT: Szerelmi álmok – 3. O lieb, o lieb, so lang du lieben kannst (Mark Skalmer átirata)
Kwoun Hyun-Jin (cselló), Kim Min-Ji (zongora)
DOHNÁNYI: C-dúr rapszódia, op. 11/3
Kiss Petra (zongora)
CHOI SUNG-HWAN: Arirang Fantasy (átirata zongoratrióra)
Park Eun-Kyung (hegedű), Kwoun Hyun-Jin (cselló), Kim Min-Ji (zongora)
Koreai népzene – Sangryeongsan
Kang Seuk-Ju (Pee-Ree)
POPPER: Requiem, op. 66
Balázs Emma, Kwoun Hyun-Jin, Mizuno Yuya (cselló), Kikuchi Reiko (zongora)
J.W. LEE: Koreai népdal szvit
Kang Seuk-Ju (Pee-Ree), Park Eun-Kyung (hegedű), Kwon Hyun-Jin (cselló), Kim Min-Ji (zongora)
MENDELSSOHN: Dal szöveg nélkül, op. 109
Balázs Emma (cselló), Kikuchi Reiko (zongora)
RAHMANYINOV: Keringő és Románc
Kikuchi Reiko, Kiss Petra, Lee Sang-Cheol (zongora)
BARTÓK: Zongoraötös, BB 33 – 4. Poco a poco più vivace
Park Eun-Kyung, Molnár Zsuzsanna (hegedű), Kökényessy Zoltán (brácsa), Mizuno Yuya (cselló), Kim Min-Ji (zongora)

18:00 : Budapest
Bartók Emlékház

Kállai Ernő (hegedű), Varga István (cselló), Csalog Gábor(zongora)
"Beethoven összes zongoratriója 1."
Esz-dúr trió, op. 1/1
B-dúr trió klarinétra, csellóra és zongorára, op. 11
D-dúr („Geister”) trió, op. 70/1

19:00 : Budapest
ERöMŰVHÁZ

Baráti Kristóf (hegedű)
Camerata Pelsonore Kamarazenekar
RAMEAU: Platée szvit
MENDELSSOHN: d-moll hegedűverseny
JANÁČEK: Idyll

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Henning Kraggerud (hegedű), Jean-Guihen Queyras, Perényi Miklós (cselló), Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora), Vigh Andrea (hárfa), Kolonits Klára (ének)
Kuss Quartet: Jana Kuss, Oliver Wille (hegedű), William Coleman (brácsa), Mikayel Hakhnazaryan (cselló)
kamara.hu – Utas és holdvilág
kamara.hu/2 – éjszaka
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
BELLINI: Tizenöt dal – 6. Torna, vezzosa Fillide, 14. Per pietà bell'idol mio, 15. Ma rendi pur contento
CHOPIN: cisz-moll noktürn, op. posth (Henning Kraggerud hegedű-zongoraátirata)
DONIZETTI-ZABEL: Szóló a Lammermoori Lucia című operából
CHOPIN: g-moll cselló-zongora szonáta, op. 65
SCHUBERT: C-dúr vonósötös, D. 956

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A nyugat lánya

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Ránki Dezső (zongora)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Rajna Martin
SCHUMANN: Bevezetés és allegro appassionato, op. 92
HAYDN: D-dúr zongoraverseny, Hob. XVIII:11
BEETHOVEN: 2. (D-dúr) szimfónia, op. 36

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Orgonaestek Virágh Andrással (operaénekesekkel és hangszeres művészekkel)
A mai nap
született:
1942 • Daniel Barenboim, karmester, zongorista
elhunyt:
1787 • Christoph Willibald Gluck, zeneszerző (sz. 1714)
1963 • Reiner Frigyes, karmester (sz. 1888)