Csakk azt nem értem:
Miért harminc én után derül ez ki? Vagy több, mint harminc év után.
Ha a művészvilág tudta, akkor miért hallgatott? Ha köztudomású volt? Vétkesek közt cinkos, aki néma.
A metoo sem magyarázat erre, mert ez ahhoz képest is fáziskéséssel került terítékre. Dominga egyébként nem tagadott egyértelműen, csak az "nyugtalanítónak és pontatlannak nevezte a nők által elmondott történeteket. Majd hosszabban azt is kifejtette, harminc éve még mások voltak a társadalmi normák, mint ma. Mint fogalmaz, aki ismeri, tudja, hogy nem olyan ember, aki bárkit is megsértene vagy megbántana." - na azért Domingo reakciója is gáz, ezzel a akkor mások voltak a társadalmi normákkal.
Akkor ennyi erővel háború esetén tök normális, ha katonák fiatal nőket erőszakolnak meg és fosztogatnak - nem kell ellenük fellépni, mert minek?
Ebből ki akar anyagi hasznot húzni?
Több amerikai operaház is lemondta Plácido Domingo jövőbeni fellépéseit
Papageno.hu 2019. augusztus 14.
Plácido Domingo rendkívül zavarba ejtőnek és pontatlanul megfogalmazottnak nevezte a vádakat. Hozzáfűzte: „mindig azt hittem, hogy valamennyi kapcsolatom és viszonyom egyetértésen alapult”
Nézd, kedves Laci, lehet, hogy pletyka, mindenesetre sorra mondják le a művész fellépéseit, mint az egyebek közt az origo.hu cikkében is olvasható. Itt, Salzburg környékén még nem hallottam pletykálni ugyanerről, sőt: kikerestem egy friss, tegnap késő esti cikket, amiből azt olvasom ki, hogy Salzburg kitart ... kitart Domingo, az ő fellépése és az ő ártatlanságának vélelme mellett ... talán nem teljesen függetlenül attól, hogy már késő lenne lemondani a szereplését. A cikk ill. a fesztivál vezetőjének közleménye itt olvasható.
Most már minden star valakit, valamikor zaklat ? Remélem ez a pletyka nem hagy nyomot a muvész úr salzburgi alakitásaira./ aug.25 - Luisa Miller/
Annyira szeretem Bánsági Ildikó kifakadását a „piszok eljárás” miatt!
https://www.youtube.com/watch?v=JRRAtVmVfuo&t=185s
Szexuális zaklatással vádolják Plácido Domingót is. Részletek itt.
Nem tudom, énekesek lettek-e, lesznek-e az onokák? Legközelebb őket is el lehetne hozni. Three-generation-concert, jól hangzana. A fővédnök személye pedig 100%-os garancia.
https://magyarnemzet.hu/kultura/placido-domingo-es-fia-elso-alkalommal-lep-egyutt-szinpadra-magyarorszagon-7180595/?fbclid=IwAR1KtIJq2_zeLJStLv2z852ycDv33o_nepF-X6hnlDDPGM0zXB9XCfyUz-k
No comment.
A japantimes.co.jp oldalán megjelent cikk Placido Domingorol magyar és angol nyelven a "vasmacs" oldalán.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=460236484764255&id=283767802411125&__tn__=K-R
https://www.medici.tv/en/concerts/placido-domingo-and-gustavo-dudamel-conduct-rolex-ambassadors-gala/
Augusztus 28-án első ízben lép fel Szegeden Domingo. Az énekes energiái kiapadhatatlannak tűnnek - 25-én és 31-én a Salzburgi Ünnepi Játékokon énekli Miller szerepét Verdi Luisa Millerében.
Domingo, teljes szerepeit tekintve, hamarosan közelebb lesz a kétszázhoz, mint a százhoz.
Május 4-én Juanilo szerepét alakítja majd Manuel Penella El Gato Montés c. dalművében a Los Angelesi Operaházban.
Bartók Rádió tegnapi műsora volt
2018.11.08 14:00 - 15:00
Lehár Ferenc gála
Km.: Rost Andrea (szoprán),
Eva Lind (szoprán),
Placido Domingo (tenor),
José Carreras (tenor),
Thomas Hampson (bariton) és a
Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának estje
Vez.: Marcello Viotti
1. Cárevics - Volga-dal I. felv. (Carreras),
2. Giuditta - Octavio belépője (Domingo),
3. Cigányszerelem - Zórika dala III. felv. (Lind),
4. A víg özvegy - a) Danilo belépője I. felv. (Hampson), b) Vilja-dal (Rost),
5. Giuditta - Giuditta dala (Rost),
- az I. felvonás fináléja (Carreras),
8. A mosoly országa - Lisa és Szu-Csong kettőse II. felv. (Rost, Hampson),
9. Egyveleg A mosoly országa, a Paganini, A víg özvegy, és a Giuditta c. operettekből (Rost, Lind, Domingo, Carreras, Hampson)
(Bad Ischl, Kaiservilla, 1998. július)
Papageno.hu - 2018. augusztus 21
Plácido Domingo a Salzburgi Ünnepi Heteken bemutatott Gyöngyhalászokban lép színpadra pályafutása 150. szerepében.
Domingo 1959-ben Mexikóvárosban, Verdi Rigoletto című operájának Borsa szerepében mutatkozott be először közönség előtt.
A fesztiválon két alkalommal koncertszerű előadáson énekli Zurgát a Bizet-operában olyan partnerekkel, mint Javier Camarena Nadir szerepében és Aida Garifullina, aki Leilaként, valamint Stanislav Trofimov lép közönség elé. A Mozarteum Zenekarát Riccardo Minasi dirigálja.
Domingo mindig jó anyagi körülmyének között élt ,így megengedheti magának a feledékenységet.A fiai még inkább!
Nem csodálom,ha ez az egész igaz!Az illető örült a diliházban a helye.
Őrizetbe vették a 16 éve Plácido Domingo-áriákat hallgató háztulajdonost! Részletek itt.
Igen, igen, pontosan így történt. Felejt olykor az ember, azt is, ami őseivel történt. Már aki, persze.
Mint mondottam - bocsánat - írtam volt, a művészet lehet, hogy politika mentes, de a pénztárca nem.
Ami pedig Hans Sachs-ot illeti, fachjában az operairodalom egyik legszebb és legnehezebb szerepét - copyright Theo Adam - ebben talán ne kísérletezzen. Elég volt a befuccsolt salzburgi Trubadur Luna grófja!
A rend kedvéért: mint tudjuk, Domingo csak születésileg spanyol, 8 éves korában Mexikóba disszidáltak azaz emigráltak, valószínűleg éppen Franco akkor még falangista-önkényuralmi, később (figyelem: ismerős szavak következnek!) illiberálissá, autoriterré "szelidült" rendszere elől. János Károlyt aligha tekinti uralkodójának...csupán átvette tőle a legmagasabb spanyol kitüntetést. Egyszóval: dehogyis szenilis ő...
Aha, világos. Azt mondhatná az ember stílszerűen: "suszter maradjon a kaptafánál"*...nos Domingo maestro a kecskét és a káposztát sőőőt még a cipőt és a kaptafát is "megeszi": vezényel és énekel bárhol-bármit-bármikor éspedig színpadon, pódiumon és immár a politika színpadán és pódiumán is. Még egyszer: hogy is van akkor az a politikamentes művészet?
*Apropó suszter/kaptafa: Hans Sachsot mikor énekli végre? (Stolzingi Walter már megvolt)
Undorító és szégyenletes. Ezt írta volna Franco tábornoknak is? Megmutatná volt uralkodójának, János Károlynak is? Szerintem nem is ő írta, hanem a titkára, agentje, ő meg aláírta a többi között. Titkár úr meg felmarkolta a pénzt. Vagy... Domingo bácsi olyan szenilis, hogy már azt se tudja, mit beszél és ír.
Five years ago Mr. Domingo wrote a letter to the Washington Post because he didn’t like the review of his conducting of Tosca at the Washington National Opera. Domingo wrote: “For the first time in my life, I am sending a letter to the editor of a newspaper, because your music critic Anne Midgette has crossed the line between reasonably objective criticism and what appears to be open animosity.” According to Ms. Midgette the performance was “sabotaged, by the conducting” of Mr. Domingo.
Critics started to ask: should superstar Placido Domingo retire. Even the New York Times has brought up the sensitive issue: when is it time for a great artist to retire? Anthony Tommasini suggested that Domingo “should retire from the opera stage lest he tarnish the memory of a colossal career.” Mr. Domingo refused to retire. Instead he started a series of highly lucrative performances in places like Moscow and Budapest. His new friend, Russian President Vladimir Putin was eager to appear with him and the Kremlin even published a presidential birthday greeting to the singer.
When female stars getting old they start stripping, when male stars getting old they start to shake hands with politicians
Elnézést az elütésekért!
Most leszjövő januárban Boccanegra Domingóval, vagy nem lesz jövő januárban Boccanegra Domingóval. Ha jól emlékszem, valahol még fényképet is lát5tam, amikor épp a jövő januári Boccanegra szerzőódését írta alá a megújul Operaház előadásában. No de jövő januárban csak egy Boccanegra lesz, az is a MÜPÁ-ban. Igaz, egyelőre arról csak azt tudjuk, hogy Kocsár Balázs vezényli, mint annyi minden mást a jövő évadban...
A művészet egészen biztosan nem politikamentes. Csak akkor, azok állítják ezt, akiknek, amikor nem tetszik egy aktuális (ellen)vélemény. A dicsőítés mindig "átmegy", miként a belinkelt Domingo-cikk is bizonyára osztatlan lelkesedést vált ki ott, azoknál, ahol, akiknél egybecseng a saját dicshimnusszal. Amikor nem így van, na akkor jön a tiltakozás: "inkább énekeljen", "ne szóljon bele a mi ügyeinkbe", "visszautasítjuk" és hasonlók. Kettős mérce. Szerencsére ettől jelen esetben nem kell tartani...legfeljebb viszolyogni lehet tőle imitt-amott. Hurrá!
A művészet lehet, hogy politikamentes, de a pénztárca már nem! Fellépések, nyilván nem ingyen, díszdoktori cím, stb . Valószínűleg a jövőben is szeretne kis hazánkban fellépni.
Domingo új nagyáriája avagy: ő aztán tudja...avagy: ennyit a politikamentes művészetről.
Talán inkább nem kellene!
lásd: https://www.youtube.com/watch?v=acsO-IDsE6E
Te bántod. de nyilván kill your idol alapon
A 81. eveben jaro Rene Kollo most kezd egy, "elso korben" 15 koncertbol allo turnet. Es meg bantjuk Domingot?
A - ma megjelent - 2018. januári számban ugyanerről még bővebben.
Interjú Ioan Holenderrel (Opera+)
(GoOgLe / Chrome transLate: ld. pl. cz→hu: Nestala se příliš byznysem? → Nem lett túl elfoglalt?)
2019 elején szerintem neénekelje, hanem vezényelje a Boccanegrát. Azzal a közönség és ő is jól járna...
Az Opera Now decemberi számában beszámoló olvasható Domingo prágai Don Giovanni -vezényléséről - a bemutató helyszínén, 230 évvel az első előadás után - és arról, hogy az énekes támogatni kívánja Prága mint operai központ nemzetközi elismertségét.
Oké, de nem váltottak át baritomra, már pedig Simándy József erről beszélt! Ami azért nagy különbség.
Egyébként Domingo ifjabb éveiben maga is eléggé negatívan nyilatkozott azon idősödő pályatársakról, akik nem ismeték fel, mikor kell visszavonulni! Lásd: Bühne c. önéletírását. Elég lenne azt újraolvasnia!
Nekem a Tell Vilmos a szívem csücske - bárkivel, bármikor, bárhol, bárhonnan...
(M)uff, én beszéltem!
Tiszteletem Simándy Józsefé, de ezzel az érveléssel azért nem teljesen érteke egyet... vannak nagyon is fejlődő pályát befutó tenorsiták, akik Nemorinóként kezdték, és Otelloként fejezték be a pályát, mindezt töretlen hangi- művészi fejődés kvetkeztében...
Lallllyos lesz a nyíl, leginkább...
Muhahahahhhhhh....
Domingo 2019-ben Pesaroban a Tell Vilmos cimszerepet enekli.
Ha Domingo elolvasta volna anno Simándy József fejtegetését, másképp alakult volna nála minden… (nem biztos, hogy mi, nézők-hallgatók, azzal jobban jártunk volna...) „Ha egy prózai színész fölött eljár az idő, átáll hősszerelmesről karakter- és apaszerepekre, s játszhat akár a sírig, változó életkori sajátosságainak és adottságainak megfelelően. A tenorista nem válthat át más szerepkörre. A Traviata ifjú szerelmese nem veheti át apja szerepét, mert az már bariton. Nekünk meg kell őriznünk végig a lelki rugalmasságot is, hogy a hősi figurák és siheder amorózók ne váljanak fáradt öregurakká; hogy a zene által szigorúan megszabott lelkiállapotokat és folyamatokat ugyanolyan pontosan át tudjuk élni, ki tudjuk fejezni, amilyen pontosságot követel a szólam éneklése.” /Simándy-topicból: 465 • Búbánat Válasz erre 2017-09-18 15:02:26 Simándy József: „Ezerszeres köszönet az építőknek” - Simándy József az Operával közös 45 év után 1984 szeptemberében készült az interjú, a cikk szerzője:” – rk –„, talán az Esti Hírlapban./