Bejelentkezés Regisztráció

A MET felvételei


1204 Hangyász 2020-09-16 11:12:21 [Válasz erre: 1202 Edmond Dantes 2020-09-16 11:03:06]

OK, rajta leszek!


1203 Hangyász 2020-09-16 11:11:27 [Válasz erre: 1201 david28 2020-09-16 10:40:06]

;o)


1202 Edmond Dantes 2020-09-16 11:03:06 [Válasz erre: 1200 Hangyász 2020-09-16 10:27:11]

Ory grófja szerintem kihagyhatatlan. Nem a darab, az szvsz zeneileg közepes, sztori gyagya, de az előadás szuper, a három főszereplő pedig szédületes. Ha mégsincs kedv vagy nincs elég idő, a tracklist-ben 34-es sz. "ágyjelenet"-tercettet mindenképpen meg kell nézni-hallgatni! Csúcs. Közönség hangosan röhög. Utána már csak pár perc a finálé. Ld. még 185 itt.


1201 david28 2020-09-16 10:40:06 [Válasz erre: 1200 Hangyász 2020-09-16 10:27:11]

Az a Norma egy tragedia,Radvanovsky kulonosen elviselhetetlen benne


1200 Hangyász 2020-09-16 10:27:11 [Válasz erre: 1199 Edmond Dantes 2020-09-16 08:48:43]

A Wozzeck zeneileg remek volt, a rendezés azonban erőszakkal vagy 90-100 évvel későbbre, az 1. világháborúba helyezte át a cselekményt. Ma estleg belenézek az Ory grófjába, viszont Donizettit ki nem állhatom, a Netrebko-féle Puritánok megvan DVD-n, a Normából meg legfeljebb mazsolázom. A MET egyébként Wagner-héttel kezdte a közvetítéseket, ezzel Wagner 10 játszott szanpadi műve közül 7 kilőve. Most, amikor fogytán a puskapor készlet, kapkodhatják a fejüket, mit raknak be az év végéig.


1199 Edmond Dantes 2020-09-16 08:48:43 [Válasz erre: 1196 Hangyász 2020-09-15 23:10:26]

Naaa...elég sokban egyetértünk: gyanús lenne, ha mindenben ;-) szívesen érdeklődéssel megnézném a Wozzecket, mert nagy (?) adósságom és már többször belefogtam itt-ott. Úgy látom, MET áttért a "tematikus" hetekre: francia hét után olasz bel canto hét, aztán...?


1198 Hangyász 2020-09-15 23:12:52 [Válasz erre: 1191 takatsa 2020-09-14 14:26:03]

Reménykedem is, mert a Wozzecket már leadták, márpedig az az előadás január 5-én volt, a MüPában magam is láttam. A héten a Puritánok nyilvánvaló ismétlés, amelyet azért nem nézek meg, mert ugyanennek az előadásnak (Netrebko főszereplésével) megvan a DVD-felvétele. 


1197 Hangyász 2020-09-15 23:12:50 [Válasz erre: 1191 takatsa 2020-09-14 14:26:03]

Reménykedem is, mert a Wozzecket már leadták, márpedig az az előadás január 5-én volt, a MüPában magam is láttam. A héten a Puritánok nyilvánvaló ismétlés, amelyet azért nem nézek meg, mert ugyanennek az előadásnak (Netrebko főszereplésével) megvan a DVD-felvétele. 


1196 Hangyász 2020-09-15 23:10:26 [Válasz erre: 1195 Edmond Dantes 2020-09-15 08:34:27]

Hah! Egyetértünk. (Legalábbis ebben.)


1195 Edmond Dantes 2020-09-15 08:34:27 [Válasz erre: 1184 Hangyász 2020-09-14 09:47:23]

Kocsis Zoltán koncertáns Strauss-produkciói e tekintetben (is) példaértékűek voltak, függetlenül attól, hogy a "kései", mondjuk az Ariadné max. FroSch utáni darabok többségét kevéssé sikerültnek tartják. Ahogyan MüPa is hasonló missziót teljesít 1-1 ritka csemege kitűzésével. MÁO-nak kevesebb ilyen saját egyszeri-kétszeri előadást kellene kihoznia, hiszen alapfunkciója a szélesebb, még egyszer: a szélesebb operai törzsrepertoár bemutatása, karbantartása. Félreértések elkerülése végett: "szélesebb törzsrepertoár" alatt nem húsz-huszonöt opera értendő! Ha engem kérdeznének, azt tanácsolnám, hogy vagy nemzetközi koprodukció(ka)t lehetne összehozni, ahogy azt MET/1192-ben említettem vagy ami technikailag egyszerűbb, hazai koprodukció. Teszem azt, a forrásokban nem szűkölködő MÁO, MüPa, MTVA és valamelyik hazai vezető zenekar és kórus összefogásával, ahogy az pl. a Wagner-napok esetében másfél évtizede kiválóan működik. És máris jöhetnek a szólisták.


1194 Búbánat 2020-09-14 17:48:07 [Válasz erre: 1193 Heiner Lajos 2020-09-14 15:23:44]

Számomra érthetetlen, hogy ez a  bécsi  Hérodiade -produkció nem jelent meg DVD-n; bár érthető, mert tele van naturalisztikus jelenettel, sok-sok erőszakkal és vérrel; nem beszélve a keresztény felekezeteket sértő blaszfémiával - a rendezésben. Videón is csak rövid részletek voltak elérhetők...


1193 Heiner Lajos 2020-09-14 15:23:44 [Válasz erre: 1189 Búbánat 2020-09-14 11:34:12]

Lattam anno Becsben.


1192 Edmond Dantes 2020-09-14 14:54:40 [Válasz erre: 1180 ladislav kozlok 2020-09-13 19:37:21]

A trójaiak nagyon drága cucc lehet. Talán azt kellene csinálni, ami a Lajtától nyugatra egyre több operaház bevett szokása lett, egy szóban: koprodukció. Pesten nem lenne érte tolongás. 


1191 takatsa 2020-09-14 14:26:03 [Válasz erre: 1186 Hangyász 2020-09-14 10:02:05]

Persze, a Hollandit! :)

A MET-nek csak egy Hollandi video-felvétele van, a 2020. márciusi (Gergiev, Kampe, Skorokhodov, Nikitin, Selig). Még sokáig kell tartania a COVID-nak, hogy a legfrissebb felvételükkel előrukkoljanak, bár, ahogyan a Porgy és Besst (ami szintén 2020-as felvétel) műsorra tűzték, talán ebben is lehet reménykedni.


1190 Klára 2020-09-14 13:04:42 [Válasz erre: 1185 Hangyász 2020-09-14 09:58:29]

Egyszer már tippeltem, valószínűleg megpörgetik a rulettkereket, és amit kidob, azt sugározzák! A Les Troyens futott más májusban, és többször ismétlik a már játszottakat is, nem egyszer ugyazt a felvételt, hiszen a szorgosan feltüntetett dátum alapján nyilvánvaló.


1189 Búbánat 2020-09-14 11:34:12 [Válasz erre: 1188 telramund 2020-09-14 11:18:45]

Örülök, hogy Te is - velem együtt - kedveled a nagyszerű francia zeneszerzőt és műveit. 

Most az Operában Francia évad vette kezdetét; szerettem volna ha Richard Strauss Saloméja helyett - vagy mellette -, helyet kapott volna a programban Massenet Heródiása! ("Hérodiade") -  legalább egy koncertszerű előadásban!  Nagyszerű zene,  zenedráma. Megérné egyszer itthon is bemutatni.  (Már a csonka "keresztény" évad műsorában is szívesen láttam volna e darabot.)

Emlékszem, mikor huszonöt évvel ezelőtt Bécsben előadták, mekkora visszhangot váltott ki Massenet operája (videón is elérhető volt.)

Dirigent - Marcello Viotti

Regie - Hermann Nitsch

szenische Umsetzung - Richard Bletschacher

Ausstattung - Hermann Nitsch

Jean  - Placido Domingo

Hérode - Juan Pons

Hérodiade - Agnes Baltsa

Salomé - Nancy Gustafson

Phanuel - Ferruccio Furlanetto

Későbbiekben beállt a produkcióba Emil Ivanov (Jean), Georg Tichy (Hérode), Eliane Coelho (Salomé) is. 


1188 telramund 2020-09-14 11:18:45 [Válasz erre: 1176 Búbánat 2020-09-12 07:04:31]

A Thais nagy kedvencem.Na de én kedvelem Massenet   sok művét Valóban vannak elhanyagolható részei de összességében nagyon hatásos ,érzelmekre ható zenét írt..A Thaist konncert előadás formájában hallottam Bécsben R Fleming és az akkor még jó Th Hamson énekelték a főszerepeket..Utóbbiak énekelték a metes THAIST is,ami nézhető a Met archivumában.Ez a 2017-es előadás hangfelvétele a birtokomban volt már régen.De nem hallhgattam meg valahogy kimaaradt.De ez a szobaesti előadás a Bartókon teljesen levett a lábamról, a két csodáslatos hangú főszereplő Gerard Finley és a varázslatos szép hangon éneklő  Ailyn Perez.miatt.

Kérdés a médiaklikken mióta nem szó a Bartók rádió?


1187 Búbánat 2020-09-14 11:13:48

Saint-Saëns - Samson et Dalila

Classica TV, Heute, 21:00 - 23:20 Uhr

2018, 140 Minuten 

Sir Mark Elder leitet das Orchester der Metropolitan Opera in einem Konzert von Saint-Saëns' Samson et Dalila.

Die beliebte Oper basiert auf einem einzigen Kapitel des biblischen Buch der Richter: Samson, ein pre-monarchischer Führer der Israeliten, bekämpft tapfer die Philistinen, Erzfeinde seines Volkes, bis Delilah ihn verführt und sein Haar schert, das ihm übermenschliche Kräfte verlieh. Die Kürze des Quellenmaterials stand dem Erfolg der Oper nicht im Weg - im Gegenteil. Samson et Dalila gilt als Urbild eines Mannes, der von einer immoralischen Frau hinters Licht geführt wird.

Teil dieser meisterhaften Inszenierung der gefeierten Oper Saint-Saëns' von 2019 aus der Metropolitan Opera Hall in New York City sind die SolistInnen Elina Garanca , Roberto Alagna und Elchin Azizov

 


1186 Hangyász 2020-09-14 10:02:05

Ugyanakkor bántóan hiányzik A bolygó hollandi!!! (+Jenufa, de Az eladott menyasszonyon és a Rusalkán kívül alig játszottak cseh operákat.) Tudtommal a Mazeppát is közvetítették, de "ő" még nem bukkant fel az egyre elviselhetetlenebb kényszerszünet alatt. 


1185 Hangyász 2020-09-14 09:58:29

Úgy látom, a MET kifogyóban van a naponta sugározandó felvételekből, mert a most kezdődő héten már csak ismétléseket adnak le - hacsak ugyanazt a darabot ugyanazzal a rendezéssel többször vették fel, miután változás következett be egyik-másik főszereplő személyében.


1184 Hangyász 2020-09-14 09:47:23 [Válasz erre: 1180 ladislav kozlok 2020-09-13 19:37:21]

A MÁO dicséretes módon igyekszik ugyan változatosabbá tenni a repertoárját, de rengeteg energiát fektet 3-4-szer üres ház előtt játszott és soha többé műsorra tűzött kortárs operákba és a legtöbb zenebarátot nem érdeklő modern balettekbe. Az intézményen kívül jelenleg Fischer Iván lenne az egyetlen karmester, akiben elvben volna akarat egy ilyen projekt véghezviteléhez, de a jelek szerint sajnos nem tanúsít érdeklődést. (Pedig ha már pár éve a Rusalkát is előadta, igaz, koncertszerűen és milyen jó rendezői ötletei voltak Mozart-operákban és a Falstaffban!)


1183 Hangyász 2020-09-14 09:37:53 [Válasz erre: 1181 Klára 2020-09-14 07:51:47]

Vörös Szilviát elszipkázta a STOP. :O(


1182 Hangyász 2020-09-14 09:28:02 [Válasz erre: 1179 david28 2020-09-13 13:44:52]

A szokásos trehányság/a megszokás diktatúrája miatt sohasem.


1181 Klára 2020-09-14 07:51:47 [Válasz erre: 1180 ladislav kozlok 2020-09-13 19:37:21]

Egyetértek. Ha vannak, vagyunk páran, akik egy Wagnert végigülünk, lenne közönség erre is.

Áprilisban a STOP közvetítés- sorozatban láttam, illetve azt megelőzően a londoni előadást a tv-n. A STOP előadásban Joyce DiDonato, Brandon Jovanovich, Anna Caterina Antonacci, Szilvia Vörös (!), stb léptek fel. Nagyon jó előadás volt az is, és a MET-es is. Anna Caterina Antonacci nagyságrendekkel jobb volt Kassazndra szerepében, mint Deborah Vogt, de nyilván őt kellett felléptetni! 

 


1180 ladislav kozlok 2020-09-13 19:37:21 [Válasz erre: 1179 david28 2020-09-13 13:44:52]

Pedig játszhatna a MÁO. Kituno opera, és lennének énekesek is.


1179 david28 2020-09-13 13:44:52 [Válasz erre: 1178 Hangyász 2020-09-13 10:27:37]

Wagnerianuskent azt mondom, hogy Berlioztol a kevesebb tobb lett volna :D Susan Grahambol nem neztem ki, hogy egy ilyen formatumu foszerepet elvisz, de nagyon jol teljesitett es a tenor is. Kasszandra szerepe is abszolut mezzoszopran szerep, Voigt szenvedett vele csak, nem neki valo. Budai Livia aratott ezzel kulfoldon szep sikereket. Itthon nem is tudom, hogy jatszottak-e ezt valaha.


1178 Hangyász 2020-09-13 10:27:37

Fel Trójába, utána Karthágóba!!!


1177 Búbánat 2020-09-12 07:31:17

1176 Búbánat 2020-09-12 07:04:31

2020.09.12  19:00 - 21:20  Bartók Rádió

Közvetítés a New York-i Metropolitan Operaházból

Jules Massenet: Thais

Háromfelvonásos opera

Szövegét - Anatole France regénye nyomán - Louis Gallet írta

Vezényel: Emmanuel Villaume

Km.: New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara (Karig.: Donald Palumbo)

Rendező: John Cox

Szereposztás:

Thais - Ailyn Pérez (szoprán),

Athanaël, fiatal cönobita szerzetes - Gerald Finley (bariton),

Nicias, alexandriai ifjú - Jean-Francois Borras (tenor),

Palémon - idős cönobita szerzetes - David Pittsinger (basszus),

Myrtale, rabszolganő - Megan Marino (mezzoszoprán),

Crobyle, rabszolganő - France Bellemare (mezzoszoprán),

Albine, zárdafőnöknő - Sara Couden (mezzoszoprán),

La Charmeuse, táncosnő - Deanna Breiwick (szoprán),

Nicias szolgája - Jeongcheol Cha (bariton),

Cönobita szerzetesek - Daniel Clark Smith, Patrick Miller, Marco Antonio Jordao (tenor), Edward Hanlon, Mark Sullivan (basszus)

(MET, 2017. november 11.) 


1175 takatsa 2020-09-09 00:02:06

Örülök, hogy nektek is tetszett ez a csodás előadás. Majd karácsonyra megpróbálok írni hozzá magyar feliratot, csak be kellene szereznem egy szleng-szótárat. :)


1174 ebera 2020-09-08 02:25:14 [Válasz erre: 1166 takatsa 2020-09-05 10:22:12]

Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem, tényleg csodálatos volt! 


1173 Edmond Dantes 2020-09-07 15:04:33 [Válasz erre: 1117 takatsa 2020-08-29 19:52:12]

Kedves takatsa, jól megjegyeztem 1117 sz.a. ajánlásodat, köszönet érte! Csak én tehetek róla, hogy nem tudtam faltól-falig végignézni, de annak a kb. másfél órányi "Querschnitt"-nek az alapján, amit láttam: megindító, sőt megrázó előadás volt. Ezt a darabot tényleg csak így, ilyen és csak ilyen hangokkal szabad(na) előadni plusz koreográfia, zenekar, kórus. Túlzás nélkül: zenetörténeti esemény, még ha nem is premier volt a MET-ben.


1172 Edmond Dantes 2020-09-07 14:54:03 [Válasz erre: 1168 Klára 2020-09-07 13:57:49]

Nos, kedves Klára, kifejtené, hogy értsük ezt: "elgondolkodhatnak...merre hány méter...?" Mert én nem értem. De tényleg!


1171 david28 2020-09-07 14:44:52 [Válasz erre: 1170 Klára 2020-09-07 14:42:36]

Visszaolvastam :D Az iróniát kérem észrevenni :D


1170 Klára 2020-09-07 14:42:36 [Válasz erre: 1169 david28 2020-09-07 14:18:24]

Talán ha visszaolvasná a hivatkozott számú bejegyzést!


1169 david28 2020-09-07 14:18:24 [Válasz erre: 1168 Klára 2020-09-07 13:57:49]

Nem értem, miről beszél, abszolút disztingválok itt :P


1168 Klára 2020-09-07 13:57:49 [Válasz erre: 1166 takatsa 2020-09-05 10:22:12]

Én megfogadtam a tanácsot és megnéztem - meghallgattam! Egyébként is napirenden volt, mint nem egy előadás a MET sorozatból. Számomra felejthetetlen élmény volt! Ritkán osztom  david f.társ gyakran sarkos véleményét, de jelen esetben tökéletesen igaza van! (1164). Akik pedig annak idején kinyilvánították az a bizonyos identitást, kissé elgondolkodhatnak a merre hány méter problematikáján!

Ez az egész előadás maga a csoda - az énekesek a táncosok, együttesek, nem csoda, hogy ragaszkodnak az afro-amerikai előadókhoz! Ami nagyon megfogott, az emberi kapcsolatok, a közösség, az összetartozás, együtt-élés ábrázolása. Ahogyan együtt örülnek, együtt gyászolnak, védik egymást- ami persze nem mindig sikerül, hiszen a közösség nem tudja megvédeni Besst a felbukkanó Crown-tól,éppen a kiszolgáltatottság és a gyengeség miatt! Ami védtelenné teszi őket a "fehérekkel" szemben is.
Ami viszont szó szerint letaglózott, az a befejezés! A naivsággal párosult mélységes Istenhit! Ahogyan Porgy hazajön, szembesül vele, hogy Bess elment, valahova New Yorkba, amiről azt se tudják hol van, csak azt, hogy valahol északon, messze túl a vámházon - és azonnal tudja, hogy megy és megkeresi, mert mennie kell! És az ária, a "my way" -amiben az Úr segítségét kéri, aki vezetni fogja őt - erre nincsenek szavak, ezt valaki vagy érti és érzi, vagy akár kozzá se kezdjen!
Csodálom, hogy ebben a szekularizált, majd minden értéktől elrugaszkodott világban ezt még evvel a szöveggel előadják! Csodálatos előadás volt,


1167 Búbánat 2020-09-05 12:55:56

2020.09.05  19:00 - 21:42  Bartók Rádió

Közvetítés a New-York-i Metropolitan Operaházból

Vincenzo Bellini: Norma

Kétfelvonásos opera

Szövegét Felice Romani írta

Vez.: Joseph Colaneri

 Km.: Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara(karig.: Donald Palumbo)

Rendezte: David McVicar

Szereposztás:

Norma - Angela Meade (szoprán),

Adalgisa - Jamie Barton (szoprán),

Pollione - Joseph Calleja (tenor),

Oroveso - Matthew Rose (basszus),

Clotilde - Michelle Bradley (szoprán),

Flavio - Adam Diegel (tenor)

(MET, 2017. december 16.) 


1166 takatsa 2020-09-05 10:22:12

Újólag csak annyit tudok mondani, hogy nézzétek meg ezt a csodálatos Porgy és Besst, felejthetetlen élményben lesz részetek. :)


1165 Edmond Dantes 2020-09-05 08:33:00

MÁO Porgy-ján dolgozó vagy abban játszó azt érzi, -és írásban is kinyilvánította-, hogy "identitásának elválaszthatatlan részét képezi az afroamerikai eredet és tudat."


1164 david28 2020-09-05 04:15:48

Hát ezt a Porgy és Besst látva meg elgondolkodtam, hogy ilyen előadások megtekintése után nem érzi-e a MÁO Porgy-ján dolgozó vagy abban játszó duplán, sőt triplán nevetségesnek magát?


1163 david28 2020-09-04 22:30:27

Es Susan Graham kb sose volt olyan jo mint itt. Petersen hangilag tokeletes a foszerepre, igazi jeges vagos hang, de az alakitast mintha kicsit tul rutinbol hozta volna 18 ev Lulu utan. A karmester nehol erzelemmentesen osszecsapta a zenet, foleg a vegen, az elegge fajt azert. A darabot speciel itthon is musorra lehetne tuzni. Ralik es Komlosi tokeletesek lennenek ra es Agache is Dr. Schönként, bár o ilyen moderneket nem szokott vallalni.


1162 Hangyász 2020-09-04 17:23:51 [Válasz erre: 1161 Edmond Dantes 2020-09-04 09:58:46]

Kocsis csak a Mózes és Áront vállalta, Bergre már nem ért rá. L. még közönségigény. Geschwitz grófnő pedig nagyon rokonszenves, de természetesen tragikus szereplő IS.


1161 Edmond Dantes 2020-09-04 09:58:46 [Válasz erre: 1160 ladislav kozlok 2020-09-04 09:35:24]

A leszbikus Geschwitz grófnőt ugye nem alakították át heteróvá?Talán majd nálunk :-)


1160 ladislav kozlok 2020-09-04 09:35:24

A Lulu nagyon jo, érdemes megnézni. 


1159 Edmond Dantes 2020-09-03 10:42:47 [Válasz erre: 1152 Heiner Lajos 2020-09-01 11:33:50]

Tótágast nem ígérhetek. Spiccet sem ígérhetek: se balettben se italban nem megy.


1158 david28 2020-09-02 23:37:21

Nem akarok már megint izé lenni, de ha egyszer ez a véleményem, akkor ez a véleményem. Ebbe a Peter Grimes-ba berakták az összes olyan énekest, aki másra valszeg alkalmatlan lenne, mert ez modern és biztos nem hallatszik annyira (Racette a tipikus példa...). De hallatszik. Viszont Runnicles szerintem nagyon jó, izzik az egész, amúgy is ez a legjobb Brittentől magasan.


1157 david28 2020-09-01 14:15:27 [Válasz erre: 1156 Speranza 2020-09-01 14:09:08]

Akkor bocsánat, félreolvastam.


1156 Speranza 2020-09-01 14:09:08 [Válasz erre: 1155 david28 2020-09-01 14:06:11]

Pontosan ezt írtam én is, a 81-es Götz Fredrich-filmben a címszerepet énekelte, a MET-es felvételen viszont Chrysothemist, majd pedig a 90-es években, pályája utolsó évieben Klytämnestrát. Nincs elírás, jól írtam. Varnay a filmben valóban szenzációsat alakít, szintén már a pályája végén.


1155 david28 2020-09-01 14:06:11 [Válasz erre: 1154 Speranza 2020-09-01 13:56:07]

Friedrich filmjében Rysanek Elektra volt. :) Az a film egy zseniális mű. Várnay mint Klütaimnésztra, elképesztő.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.