vissza a cimoldalra
2020-09-28
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

A MET felvételei (1213)
Társművészetek (2096)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4936)
Régizene (4459)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4110)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (309)
Callas (454)
Bartók Béla szellemisége (284)
Bartók Béla (1881-1945) (218)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2061)
Franz Schmidt (3692)
Eiffel Műhelyház (293)
Jazz (80)
Bartók Rádió (780)
Opernglas, avagy operai távcső... (20660)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62451)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

612   Haandel • előzmény611 2010-12-06 15:47:41
Koszönöm kedves pszí!

Bocsánat, csak most látom, hogy a kérdésem túl általános volt.
Mint tudjuk a Hybrid SACD esetében a lemezen ugyanaz a felvétel két hangformátumban található: CD és SACD formátumban. A hybrid lemezt vagy egy részét, először pl. mint CD-t utána pedig mint SACD-t lehet hallgatni. Így viszonylag könnyen lehet összehasonlítani a két hangformátumot ugyanazon a berendezésen. Lehet, hogy Te vagy valamelyik kedves fórumtársunk is végzet ilyesféle összehasonlítást.

Ezért tisztázni szeretném, hogy a hozzászólásodban ilyesféle CD:SACD összehasonlítástra gondoltál vagy valami másra.
611   pszí 2010-12-05 17:21:03
Kedves Haandel, elolvastam az említett bejegyzést és Sipi cikkét is. Technikai és matematikai részébe a dolognak nem mennék bele, mert egyrészt amit egy fórum keretei között ellehet mondani azt már nagyjából elmondták és Sipi cikke is ott van. Ezért tapasztalati véleményt mondanék inkább.

A SACD kompromisszumos megoldás, valamiért valamit, ezért nem törekszem minden esetben SACD-t vásárolni; hogy mikor előnyösebb az függ a zeneműtől elsősorban, és másodsorban (de legalább olyan mértékben) a rögzítés körülményeitől, a hangmérnökök munkájától és magától a lejátszó készüléktől. Nekem van olyan Rachmaninov II. szimfóniám SACD-n (e mű kifejezetten alkalmas rá), amely messze elmarad egy átlagos CD-től, de van olyan is, amely valósággal (kicsit túlzóan) új dimenziókat nyit meg a műben. MAHLER esetében viszont egyértelműen kerülendő, sőt, monumentális szimfóniáinak az analóg formátum kedvez igazán.

Szóval, összegezve nem tudok egyértelmű állást foglalni SACD ügyben, túl sok változó bonyolult összefüggése a végeredmény (zenemű, felvételi körülmények, hangmérnök, lejátszó készülék stb.), amely lehet valóban rendkívüli és kerülendő is.
Hírek
• Most Budapesten is ingyen hallhatják a Fesztiválzenekart
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Noma Riho (csembaló)
Csizmadi Kinga (fuvola)
Ábrahám Consort (művészeti vezető és koncertmester: Ábrahám Márta)
Noma Riho csembaló MA diplomakoncertje
Sweelinck: Variációk a Mein junges Leben hat ein End című dallamra, SwWV 324
Couperin: Pièces de clavecin, 4. kötet – 25. ordre
Haydn: 50. (D-dúr) zongoraszonáta, Hob. XVI:37
Françaix: L’Insectarium
C. Ph. E. Bach: G-dúr („Hamburgi”) szonáta fuvolára és basso continuóra, Wq 133
J. S. Bach: d-moll csembalóverseny, BWV 1052

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Bretz Gábor (basszus)
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly)
Vivaldi: L’Olimpiade, RV 725 – Nyitány
J. S. Bach: Ich habe genug – kantáta, BWV 82
C. P. E. Bach: e-moll szimfónia, Wq 178
Mozart: Figaro házassága, K. 427 – Nyitány
Mozart: „Non più andrai” – Figaro áriája a Figaro házassága első felvonásából
Beethoven: „Hat man nicht auch Gold beineben” – Rocco áriája a Fidelio első felvonásából
Mozart: Madamina! Il catalago è questo – Leporello Regiszter-áriája a Don Giovanni első felvonásából
Mozart: 33. (B-dúr) szimfónia, K. 319
A mai nap
elhunyt:
1991 • Miles Davis, jazz-muzsikus (sz. 1926)