vissza a cimoldalra
2020-09-28
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

A MET felvételei (1213)
Társművészetek (2096)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4936)
Régizene (4459)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4110)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (309)
Callas (454)
Bartók Béla szellemisége (284)
Bartók Béla (1881-1945) (218)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2061)
Franz Schmidt (3692)
Eiffel Műhelyház (293)
Jazz (80)
Bartók Rádió (780)
Opernglas, avagy operai távcső... (20660)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62451)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

408   nizajemon • előzmény407 2018-03-17 15:55:37

Marton Éva a hercegnő előtt,vagy azzal együtt elénekelt 4 énekesnőnek való estét.

407   david28 • előzmény404 2018-03-17 15:49:59

A magánélet biztosan, a mai napig azt gondolom hogy a pszichénél jobban semmi sem hat az énekhangra. Ezt magam is tudom, mert énekelni tanulok egy jó ideje és lelkiállapottól függ a leginkább, mikor hogy szól a hang.

404   parampampoli • előzmény401 2018-03-17 15:42:39

Itt vitatkoznom kell: Callasnak káprázatos technikája volt, de egyéni színe ellenére nem volt a hagyományos értelemben vett "szép" orgánum. Viszont amit azzal ki tudott fejezni!!!!! A túlvállalás, az egymástól eltérő repertoárok váltogatása, továbbá a magánéleti problémák vezettek oda, hogy túl hamar kiégett.

401   david28 • előzmény399 2018-03-17 15:39:20

Hm, hát szentségtörés vagy sem, én ssok esetben inkább hallgatom Sasst, mint Callast. Utóbbi énektechnikája sokszor fülemnek-torkomnak egyaránt fáj és ha valaki, akkor ő aztán rendszeresen túlvállalta magát. Mint színésznő, előadó őt is nagyra tartom, valóban egy áttörés az egyénisége, lénye, művészete, de mint énekes technikailag azért ő sosem volt a legjobbak között. Nagyon egyedi színű hang és interpretőr volt, de meglátásom szerint egyáltalán nem ismerte a korlátait.

399   ladislav kozlok • előzmény397 2018-03-17 15:31:28

Kedves Ppp, koszonom a helyreutásítást.  De azért Sass mégsem volt egy Callas, habár nagyon szeretet volna. Altalában az énekeseket nem felvételrol, de az elo eloadásakrol szoktam megitélni.  

Magyar énekesnok/akiket eloben láthattam, hallhattam- ABC sorendben/, akiket nagyon tisztelek - Kincses,Kolonits,Lukács,Marton,Tokody. 

 

397   parampampoli • előzmény395 2018-03-17 14:52:46

Azon a Toscán én is ott voltam, az már valóban a szomorú végjáték kezdete volt. De egy énekest nem a hanyatlása, hanem a fénykora alapján kell megítélni. Ahogy azt david28 teszi.

395   ladislav kozlok • előzmény392 2018-03-17 13:14:48

Nizajemon hozzászolása nem volt butaság. En is nagyon szerettem Saas Sylviát, de csak addig még nem láttam eloben Pozsonyban. A Toscában lepett fel a 80-as évek végén. Ez egy Tosca parodia volt, semmi hang de rengeteg afektálás, igen is színézkedés. / Allitolag Callas tanácsait kovette /.  

392   david28 • előzmény381 2018-03-17 01:17:52

Nem hiszem, hogy egy művésznőnek azzal kéne foglalkoznia szerepválasztás és szerepátélés kapcsán, hogy az életben hány férfi szereti a drámázó nőket. Én férfiként az olyan férfiakat utálom, akik nem bírják elviselni az erős, okos nőket, mert féltik a "hatalmuk"-at. Ennél butább érvelést még az életben nem hallottam, már elnézést.

381   nizajemon • előzmény379 2017-08-16 06:38:43
Minden nagyrabecsülésem ellenére is azt kell mondjam,hogy a művésznőt inkább hallgatni,mint látni "színészkedni".Tényleg nem értem,hogy gyönyörű,puha hanggal megáldott énekesnők miért nem szeretik a lírát,és törekednek a hangjuknak nem való drámai szerepekre.Az életben hány férfi szereti a drámázó hölgyeket?Százból talán egy sem.
A Ladyt elénekelhetit eszköztelenül,"csak"a hang kifejezőerejére támaszkodva,van az olyan hatásos,mint szemforgatással súlyosbítottan.
379   Búbánat • előzmény378 2017-08-15 22:48:11
Sass Sylvia: "Az ilyen szélsőséges figuráknál nagyon kell vigyázni az arányokra. Lady Macbeth ilyen még, ami talán a legkedvesebb összes szerepem között. Mindig úgy éreztem, hogy inkább színésznő vagyok, aki énekel."

Mellesleg a Hungaroton 1984-es felvételén Sass Sylvia tíz évvel „idősebben” énekli Giseldát, hiszen először 1974-ben énekelte a szerepet.

[b] http://operavilag.net/interjuk/sass-sylvia/; „Csak olyan szereppel tudok azonosulni, ami a lelkemhez közel áll” – Sass Sylvia [/url]

/Operavilag.net, 2009. december 4. - BÓKA GÁBOR interjúja/

– Az Ön nagy kiugrása A lombardok 1974-es budapesti előadásához kötődik. Azonban úgy tudom, ez a premier nem volt egészen zökkenőmentes…

– Abban az időben gyakori vendége volt az Operaháznak Lamberto Gardelli, aki specialistája volt Verdinek, különösen korai operáinak. Persze a későbbieket is nagyszerűen vezényelte, de a korai darabokból olyasmit tudott kihozni, amire nagyon kevés zenész képes (rajta kívül talán csak egyetlen: Nello Santi). Két szereposztást tűztek ki A lombardokra: én a másodikban voltam, az elsőben Sudlik Mária volt Giselda. Hogy ki melyik szereposztásban énekelt, azt az Operaházban mindig befolyásolta, hogy ki került be korábban a színházba. Ezzel nem azt akarták sugallni, hogy a második szereposztás rosszabb, csupán annyit, hogy aki már énekelt néhány jó premiert, az megérdemli, hogy elsőként mutatkozhasson be egy szerepben. Nekem tehát egyáltalán nem esett rosszul, hogy második voltam, sőt könnyebbséget jelentett. Gardelli azonban ragaszkodott hozzá, hogy meg akarja hallgatni a másik Giseldát is. Előző este Szokolay Sámsonjában énekeltem Delilát, s annak ellenére, hogy Szokolay nagyon jól bánik az énekhanggal, a Sámson mégsem egy Mozart- vagy Verdi-darab: hatalmas ugrások vannak benne, ami nem kenegeti az ember torkát. Másnap reggel hív a titkárság, hogy azonnal menjek be. Meglepődtem, mert ilyenkor legalább egy napot szoktak adni a regenerálódásra. Ám most ragaszkodtak hozzá, hogy jelenjek meg, mert Gardelli hívat, s nem számít, milyen fáradt vagyok. Bementem: Gardelli rám se nézett, nem is köszönt, végigénekeltem a próbát, majd ő felment a titkárságra. Semmit sem tudok, mi történt, hogy történt, de egyszer csak közölték velem, hogy én éneklem a premiert. Ez több szempontból sem volt jó. Rám haragudott a másik énekesnő, holott én erről az egészről nem tehettem: nem én kértem a meghallgatást. Ennek ellenére Sudlik Máriával nagyon jó barátságban maradtunk, s végül ez semmit sem rontott a kapcsolatunkon – sőt. De mégis kínos szituáció volt, ami valahol rajtam csattant, noha én ártatlan voltam a dologban. Ettől kezdve aztán Gardelli eléggé ragaszkodott hozzám, s együtt csináltuk a Traviatát is, majd a Hungarotonnál készített Verdi-sorozatában is több felvételre meghívott. A lombardok pedig nagyon nagy sikert aratott. Különlegessége volt ennek az előadásnak, hogy vetített díszletei voltak, ami mobilissá tette a produkciót, s így a Covent Garden az egészet, úgy ahogy van, megvásárolta. Forray Gábor díszleteivel és Mikó András rendezésével pedig én is mentem Londonba, s ott énekeltem először José Carrerasszal, akinek szintén ez volt a londoni bemutatkozása.”

378   nizajemon 2017-08-15 20:52:59
Hallgatva a közvetítést,megint eszembe jutott,hogy mi a fenének kellett ezt a gyönyörű hangot a Ladyvel tönkretenni :((((((meg a többi,nem Neki valóval).
Hírek
• Most Budapesten is ingyen hallhatják a Fesztiválzenekart
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Noma Riho (csembaló)
Csizmadi Kinga (fuvola)
Ábrahám Consort (művészeti vezető és koncertmester: Ábrahám Márta)
Noma Riho csembaló MA diplomakoncertje
Sweelinck: Variációk a Mein junges Leben hat ein End című dallamra, SwWV 324
Couperin: Pièces de clavecin, 4. kötet – 25. ordre
Haydn: 50. (D-dúr) zongoraszonáta, Hob. XVI:37
Françaix: L’Insectarium
C. Ph. E. Bach: G-dúr („Hamburgi”) szonáta fuvolára és basso continuóra, Wq 133
J. S. Bach: d-moll csembalóverseny, BWV 1052

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Bretz Gábor (basszus)
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly)
Vivaldi: L’Olimpiade, RV 725 – Nyitány
J. S. Bach: Ich habe genug – kantáta, BWV 82
C. P. E. Bach: e-moll szimfónia, Wq 178
Mozart: Figaro házassága, K. 427 – Nyitány
Mozart: „Non più andrai” – Figaro áriája a Figaro házassága első felvonásából
Beethoven: „Hat man nicht auch Gold beineben” – Rocco áriája a Fidelio első felvonásából
Mozart: Madamina! Il catalago è questo – Leporello Regiszter-áriája a Don Giovanni első felvonásából
Mozart: 33. (B-dúr) szimfónia, K. 319
A mai nap
elhunyt:
1991 • Miles Davis, jazz-muzsikus (sz. 1926)