Bejelentkezés Regisztráció

Bretz Gábor


83 Búbánat 2014-04-20 21:36:29
[url] http://www.budaipolgar.hu/budaipolgar/kedves-szomszed/Bretz_Gabor.html; Egy páholyban Don Giovannival [/url] Interjú Bretz Gáborral. Budai Polgár, 2014. április 18.

82 Búbánat 2013-12-30 14:07:45
ARCVONÁSOK | ÚJ EMBER - MÉRTÉKADÓ 2013.12.22–29. | PALLÓS TAMÁS http://ujember.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=23964:zenei-csúcstámadásokra-készülve&Itemid=127 Zenei csúcstámadásokra készülve Bretz Gábor új éve Szinte nincs megállása. Egymást érik a szerepek, bemutatók, a hazai és külföldi fellépések. Bretz Gáborral beszélgetve nehéz lenne egy témára összpontosítani, gyakran párhuzamosan zajlanak az események az életében. Mégis a lehető legtermészetesebben fogadja a kihívásokat, irigylésre méltó higgadtsággal tölti be hivatásait: a színházban és otthon is. Nem sokkal novemberi Kékszakállú-sorozata után kézenfekvő, hogy ezzel kezdjük a róla szóló aktuális helyzetjelentést. Előzetesen említem neki a Bartók-opera lelkigyakorlat-jellegét is... – A Kékszakállú lényegében végigkísérte eddigi pályafutásomat. Bátor Tamás meghívására, 2006 nyarán, a miskolci nemzetközi operafesztiválon, az Aggteleki-cseppkőbarlangban énekeltem először Németh Judittal. Bartal László vezényelt. A sors úgy hozta, hogy ezután folyamatosan rám talált a szerep, évről évre koncertszerű és színpadi előadásokban lépek fel vele. 2007-ben ugyancsak Miskolcon került sor az első szcenírozott Kékszakállúmra. A rendezővel, Kovalik Balázzsal akkor alaposan végiggondoltuk, végigelemeztük a darabot. Jó alapozás volt, első nekifutásra megkaptam a karakter lehetséges variációit. Mester Viktória volt Judit, aki a mostani Erkel színházi bemutatón is a partnerem lett. Kovalik rendezése fiatalokról szólt, Galambos Péteré egy középkorú művészpárról – vagyis ez sem az általános, megszokott idősödő férfi–fiatal nő relációt tükrözte. A különböző felfogásoknak, koncepcióknak köszönhetően az elmúlt hét évben sokat érett, formálódott bennem a szerep mind hangilag, mind lélektanilag. – Nagycsaládos apaként mennyire tud azonosulni Kékszakállúval, és egyáltalán e szimbólumos opera ijesztően józan realitásával? – Teljesen. Egyetértek azzal a felvetésével, hogy A kékszakállú herceg vára akár párterápia és lelkigyakorlat témája is lehetne. Az Erkel színházi előadásban a hatodik ajtónál, a könnyek tavánál Kékszakállú és Judit teljesen eltávolodik egymástól. Judit még mindig kérdez: „Milyen víz ez, Kékszakállú?" Ő pedig maga elé meredve hajtogatja: „Könnyek, Judit, könnyek, könnyek." Elbeszélnek egymás mellett; megszűnik a kapcsolat. Ez az elhidegülés döbbenetes pillanata. Már nem találják a közös hangot, a közös szót. Egyik fél sem teszi meg, vagy nem tudja megtenni a kezdőlépést azért, hogy e lelki folyamatot visszafordítsa, a megbékélés, a kompromisszum irányába terelje. Ebben a rendezésben az öltözködő, éppen távozni készülő Judit felé tárva a karját Kékszakállú azt mondja: „Gyere Judit, csókra várlak." Lehet, hogy nem ezt, nem így kellett volna? Inkább válaszolni minden kérdésre? De kiadhatjuk-e magunkat teljesen? Az eredmény nem lenne-e végső soron ugyanaz? Judit számára már nincs titok, nincs semmi izgalmas Kékszakállúban, akiről korábban annyi hír járt. Hol vannak a határok? Érdekes kérdések, napokig elemezgethetnénk... – Bolognában kezdődnek a Parsifal próbái. Ezúttal Gurnemanzra, az operairodalom egyik legnagyobb és legszebb basszusszerepére készül... – Pontosan egy évvel ezelőtt kerestek meg vele, de elég későn realizálódott a felkérés, ugyanis a legtöbb helyen, Olaszországban pedig különösen anyagi gondokkal küzdenek a színházak. A szereposztásokat csak az utolsó pillanatban írják ki, amikor már minden szempontból biztossá válik, hogy egy-egy ilyen nagyszabású produkció megvalósul. Időközben otthon és korrepetitor segítségével megtanultam a szerepet. Bolognában karácsonyig zajlanak a próbák, aztán pedig az új év elején. – Mit tud erről a Parsifalról? – Hat előadásról van szó, január 14-én lesz a premier. Bolognai bemutatójának századik évfordulója alkalmából tűzik most műsorra. Romeo Castellucci rendezésekoprodukcióban született Brüsszellel, ahol 2011-ben már játszották. Az interneten utánanéztem; elég „modernnek" tűnik, csak remélni tudom, hogy semmi olyasmi nem lesz benne, ami a zene és a mű szellemisége ellen való. Várom a találkozást a darabbal, a rendezővel... Bolognában egyébként komoly tradíciója van a Wagner-életműnek. Állítólag Verdi is járt „álruhában" a Teatro Comunaléban, hogy meghallgassa német pályatársa valamelyik zenedrámáját, de „lebukott". Naplójában később megírta, hogy milyen mérges volt magára emiatt. Feljegyzéseiben számos jelzővel illeti Wagner művészetét: érdekes, gyönyörűszép zene, furcsa; de olyat is írt, hogy „ez az ember őrült"... A teljes cikket a nyomtatott változatban olvashatja.

81 IVA 2013-09-21 01:21:25 [Válasz erre: 80 Búbánat 2013-09-20 11:41:23]
Köszönet, kedves Búbánat, a pontosan fogalmazott pontosításaidért.

80 Búbánat 2013-09-20 11:41:23 [Válasz erre: 79 Búbánat 2013-09-20 11:34:02]
Az, hogy milyen hitre gondol: lehet vallási értelmű, de lehet más értelemben is értelmezni. A hite lehet keresztény meggyőződésű -de még akkor sem tudnánk, hogy evangélikus, református, katolikus (és melyik felekezet: római vagy görög), és még más felekezetek is vannak. De az is lehet, hogy nem a kereszténységben hisz, hanem más vallás felé húz a szíve. Hinni pedig sok mindenben lehet, meggyőződéssel, nem vallásos értelemben is. Persze, aki közelebbről ismeri Bretz Gábort, nyilván tudja, hogy kiben-miben hisz, de ez tényleg a magánügye!

79 Búbánat 2013-09-20 11:34:02 [Válasz erre: 67 Cilike 2013-09-19 16:35:04]
Az interjúban sehol nem szerepel "keresztény" vagy "kereszténység" szavak. Csak erős hitről tesz említést, ezt is csak azért, mert a "szájába adta" az újságíró: K.A.: Akinek hét gyermeke van, annak nagyon erős a hite! B.G.: Remélem, erős a hitem! És a feleségemnek is!

78 IVA 2013-09-20 08:47:50 [Válasz erre: 77 IVA 2013-09-19 22:41:43]
ennek az érzésnek abban kell megnyilvánulnia helyett inkább így: ez az érzés pl. abban nyilvánulhat meg

77 IVA 2013-09-19 22:41:43 [Válasz erre: 69 Cilike 2013-09-19 17:01:13]
Amikor a keresztény hitet és értékrendet nem volt „célszerű” vállalni, kisebb-nagyobb körben népszerűnek lehetett lenni vele. Lehet, hogy ma azért nem lesz vele valaki okvetlenül népszerű, mert már nem lehet tudni, nincs-e célszerűség az ilyen vallomásban. Én mélyen rokonszenvezek a keresztény értékrenddel, csak nem értem, hogy az miért nem magánügy. Rokonszenvezek a magyarság, a haza vállalásával is, de nem gondolom, hogy ezt iskolásan, közhelyesen kell megfogalmazni, kimondatni. Úgy gondolom, ennek az érzésnek abban kell megnyilvánulnia, hogy az ember itthon él és itthon dolgozik – ha teheti -, örömmel beszéli a magyar nyelvet és igyekszik azt minél szebben alkalmazni, és kiáll azért, hogy ne sorvadjon el végérvényesen a magyar nyelvű operajátszás kultúrája, amely évszázadon át sokkal sikeresebben hódította meg a magyar embert az opera műfaja számára, mint bármilyen divatos, üzleties mesterkedés. A külföld kényelmében vállalt mélymagyarságban, a nyugati operaházak szokásainak majmolásában – honi körülmények között, honi hagyományok szemétdombra hajításával – nem hiszek.

76 IVA 2013-09-19 22:38:54 [Válasz erre: 67 Cilike 2013-09-19 16:35:04]
Utálná valaki? S ezért még jobban? Én még a lapot sem utálom, amiért újságírója 2013-ban képes olyan buta, lapos, primitív kérdést feltenni egy művésznek, hogy örül-e annak, hogy magyarnak született. (Tán még laposabb, mint amikor egy vendégművésztől megkérdezik, hogyan tetszik neki Budapest.) Mégis, mit lehet erre válaszolni, különösen egy „nemzeti” napilapnak? A nap minden órájában átkozom a szüleimet, amiért magyar embernek adtak életet az én személyemben? Mégis, van valakinek választása, hogy mely nép, nemzet tagjának születik? S ha már nem választhatott, milyennek születik, mire menne a bánkódással? Néha nagyon sajnálom a művészeket, ha primitív interjúban lapos válaszra késztetik őket.

75 zalbarna 2013-09-19 20:30:08
Én a 65-től a 74-ig mindenkivel egyetértek. És nagyon jószívű is vagyok, ezért mindig mindenkinek mindenemet odaadom.

74 parampampoli 2013-09-19 20:06:49 [Válasz erre: 72 -zéta- 2013-09-19 19:27:08]
Én is.

73 kugli 2013-09-19 19:55:45 [Válasz erre: 72 -zéta- 2013-09-19 19:27:08]
Azzal együtt hogy csak a produktum számít, a megítélést annyi más befolyásolja. Lehet erről nem venni tudomást, de... ( A strucc bedugja a fejét és nem lát. De ettől a világ egy cseppet sem változik ) Az a szomorú, hogy a döntési pozícióban lévők közül sokan nem ezt vallják.

72 -zéta- 2013-09-19 19:27:08 [Válasz erre: 70 Janus 2013-09-19 18:39:56]
Egyetértek!!!

71 nizajemon 2013-09-19 18:47:37 [Válasz erre: 65 Cilike 2013-09-19 11:28:17]
Gratula a 7 gyerekhez! :-) És örülök neki,hogy vállalja,szereti a Hazáját!

70 Janus 2013-09-19 18:39:56
Én annyira nem értem ezt. Engem semmi más nem érdekel, csak hogy ki mit produkál, mint a előadó. Akár Bretz, akár Fischer Ádám, akár bárki más. Minden más mellékes: hogy most keresztény, muszlim, zsidó, meleg, baloldali, jobboldali stb.. Nem érdekel, mert ezek már olyan dolgot, amik a magánügyeik és senkit se azért kedvelek, mert zsidó, keresztény vagy mert nem meleg, hanem heteroszexuális. Ennyi. Nem értem ebben most mi a nagy dolog? Voltak szerepei, amikben láttam és hallottam Bretzt és amikben nem tetszett, amit produkált, és voltak szerepei, amik szerintem nagyon jól álltak neki és amiket nagyon jól előadott. Ennyi. Minden más csak mellékes dolog szerintem. A lényeg, hogy művészként mit produkál valaki: legyen az karmester, énekes, zenész, zeneszerző, színész, képzőművész vagy bármi más. Sokkal előrébb tartana ez az ország, ha elsősorban ezzel foglalkoznának, mikor például egy előadás szerepeit kiosztják, mikor egy kulturális intézet vezetésére pályázatot írnak ki. De biztos velem van a baj és én vagyok a naiv, mert a valóság ennél sokkal összetettebb. Hát legyen :-). Én inkább hallgatom az énekeseket, zenészeket, karmestereket és azok alapján ítélem meg kit szeretek és kit nem. Minden más meg mellékes.

69 Cilike 2013-09-19 17:01:13 [Válasz erre: 68 telramund 2013-09-19 16:42:07]
De nem okvetlenül lesznek vele népszerűek, sajnos, ezt te is tudod. Ez ma nem trendi.

68 telramund 2013-09-19 16:42:07 [Válasz erre: 67 Cilike 2013-09-19 16:35:04]
Azt sokan vállalják ,akik keresztények.

67 Cilike 2013-09-19 16:35:04 [Válasz erre: 66 Búbánat 2013-09-19 13:28:53]
Nem, hanem mert vállalja a keresztény értékrendjét és hitét.

66 Búbánat 2013-09-19 13:28:53 [Válasz erre: 65 Cilike 2013-09-19 11:28:17]
Azért, mert az énekkar dicséretére büszke?

65 Cilike 2013-09-19 11:28:17 [Válasz erre: 63 Búbánat 2013-09-18 13:07:33]
Na, lesz, aki ezért még jobban fogja utálni.

64 Búbánat 2013-09-19 11:19:26 [Válasz erre: 63 Búbánat 2013-09-18 13:07:33]
Bocsánat: az interjúban szereplő balettművésznő nevét rosszul másoltam ki az újságból; ott helyesen szerepel: Sebestény Katalin. Elnézést kérek tőle.

63 Búbánat 2013-09-18 13:07:33
Idézek részleteket abból a Bretz Gáborral készült interjúból („Erős hittel”), mely a Magyar Nemzet tegnapi, 39. sz., a jövő heti televízió- és rádióműsort tartalmazó mellékletében olvasható. A napilap munkatársa, Kő András beszélgetett vele. K.A.: Mi a legnagyobb dicséret, amit egy operaénekes kaphat? B.G.: A zenekar dicsérete, de a legeslegnagyobb, ha a kórustól jön… K.A.: Első szent királyunk megszemélyesítése az énekesből is nagy érzelmeket válthat ki. Gondolkodott-e azon, hogyan mozogjon Istvánként a színpadon? B.G.: Nemcsak, hogy gondolkodtam, de a nagynéném, Sebestyén Katalin balettmester, aki korábban balettművész volt, instruált is. Ő hívta fel a figyelmemet arra, hogy a mozgásom során mire ügyeljek: furcsán lóbáltam a karomat – szóvá tette, hogy ne dülöngéljek, és megmutatta, hogyan térdeljek le az imához. A mozgást csak kívülről érzékeli az, aki ért hozzá. Egyébként kérdés kérdést vet fel, ha az ember Szent István karakterét próbálja megtalálni, miközben a zeneszerző partitúrájába „vagyunk bezárva”. K.A.: Harminckilenc évesen milyen vágyai vannak? B.G.: Sok szép szerep van a Wagner-operáktól az olaszokig vagy az oroszokig, amelyeket szeretnék elénekelni, majd meglátjuk, milyen lehetőségekhez jutok. Fülöp király a Don Carlosból, Muszorgszkij Borisz Godunovja – hosszú a sor. K.A.: Örül, hogy magyarnak született: B.G.: Igen. Nagyon. K.A.: Akinek hét gyermeke van, annak nagyon erős a hite! B.G.: Remélem, erős a hitem! És a feleségemnek is! Ami a gyerekeket illeti: a legidősebb, Árpád most lesz tizennégy, Bálint tizenkettő, Melinda kilenc, Linda hét, Bendegúz hat lesz, Laura négy- Timea egyéves. K.A.: Mondhatom, hogy boldog ember? B.G.: Igen, Hét gyerekkel csak az lehetek! K.A.: Most mire készül? B.G.: A kékszakállú herceg, valamint a Mario és a varázsló Cipolla szerepére, melyeket már az újra megnyitott Erkel Színházban énekelhetek novemberben.

62 telramund 2013-07-12 22:42:12 [Válasz erre: 61 frushena 2013-07-12 16:50:51]
Na jó Bretz Gábor az a Bretz Gábor ,Baráth Emőke meg h-val irja a nevét és azt nem szeretjük/bár én igen/

61 frushena 2013-07-12 16:50:51 [Válasz erre: 60 Haandel 2013-07-12 16:48:10]
azért "vicces", hogy a címszerepben fellépő Baráth Emőkét a Cavalli opera kapcsán meg sem említették, Bretzet 'mellékszerepben' meg igen! Akinek amúgy toi, toi!

60 Haandel 2013-07-12 16:48:10
En direct du Festival d’Aix-en-Provence [url]http://liveweb.arte.tv/de/video/Rigoletto_beim_Festival_d_Aix-en-Provence/;Giuseppe Verdi: Rigoletto[/url] 12.07.2013 | 21:30 | Arte / Arte HD ( Hot Bird 13°E/ Astra 19.2°E, kódolatlan) / Arte Live Web Rigoletto George Gagnidze Gilda Irina Lungu Il Duca di Mantova Arturo Chacon Cruz Sparafucile Gábor Bretz Maddalena Jose Maria Lo Monaco Giovanna Michèle Lagrange Il Conte di Monterone Wojtek Smilek Borsa Julien Dran Marullo Jean-Luc Ballestra Il Conte di Ceprano Maurizio Lo Piccolo* La Contessa di Ceprano / Paggio Valeria Tornatore Chorus Estonian Philharmonic Chamber Choir Orchestra London Symphony Orchestra Musical direction Gianandrea Noseda Stage direction Robert Carsen Dramaturgy Ian Burton Stage design Radu Boruzescu Costumes Miruna Boruzescu Light design Robert Carsen and Peter van Praet Choreography Philippe Giraudeau

59 zalbarna 2012-10-22 17:25:20 [Válasz erre: 58 Cilike 2012-10-22 17:06:20]
" ilyen pofont csak a stockholmi olimpián látott, a bajnoki bokszmérkőzés alatt. Egy kalapos kapta a tribünön az ügyeletes rendőrtiszttől " ( Rejtő ) Ezt a mondatot mindenkinek szem előtt kell tartania. Különösen a notórius ' minősítők '- nek ajánlott !!! A legjobbak lehet hogy az Operában is a tribünön ülnek, ugye értitek? Ki tudhatja ?

58 Cilike 2012-10-22 17:06:20
Nem értem az ellenszenvet, mert szerintem Bretz jó énekes, szép hangszínnel, intelligenciával, jó külsővel, stílusérzékkel. Amúgy meg Palerdi is jó énekes, jelentősebb hanganyaggal, mint Bretz, viszont talán kevesebb összpontosítással. Nem kéne összeugrasztani őket, ez amúgy is kicsinyes dolog.

57 King Arthur 2012-10-22 16:45:57 [Válasz erre: 56 ferocissimoato 2012-10-22 11:05:56]
Nem tipikusan magyar jelenség ez. Sokszor találkozik az ember külföldön is ilyesmivel. Nagy-Britannia nem a legjobb példa, mert ott a fanyalgás meg az "understatement" az angolszász jellem része. De az egész világ polarizálódik, a legkisebb sejteken belül is. Nem csoda, ha ilyen közegben a felek egymásnak esnek. Bretz mindenesetre elképesztő Kékszakállút énekelt szept. 25-én.

56 ferocissimoato 2012-10-22 11:05:56 [Válasz erre: 55 Zenészke 2012-10-22 08:23:08]
Zenészke, ez egy roppant intelligens hozzászólás volt. Igen, így is lehet érvelni egy komolyzenei fórumon.

55 Zenészke 2012-10-22 08:23:08 [Válasz erre: 54 ferocissimoato 2012-10-22 00:41:33]
Rengetegszer előforduló, teljesen tipikus pszichológiai profil: ha valaki örül valaminek, vagy tetszik neki, biztos jön valaki, aki rögtön kényszert érez, hogy beleköpjön az örömbe. Kis magyar nyomor, kis negatívizmus. Nem elsősorban azzal van a baj, amit ír, hanem a stílus. Egy nagy művésztől tanultam: Nem az a fontos elsősorban, mit játszol, hanem az, HOGYAN... Egyébként az ilyen nyilvánvaló fanyalgás lehet az ellentábor (talán maga Palerdi) beírása is.

54 ferocissimoato 2012-10-22 00:41:33 [Válasz erre: 50 Vladiszlav 2011-12-30 10:14:54]
A lángoló tehetséget nem szégyen elismerni. Sokan vizet locsolnak rá, azért füstöl ennyire. Ez mindig is így volt, s mindig is így lesz : A TEHETSÈG sok embernek fáj.

53 eztnekem 2012-10-21 18:20:52
Jól hallottam az előbb a Bartók rádióban, Bretz Gábor említette G. Horváth József karnagyot? AZ ÉN ÉNEKTANÁROM IS Ő VOLT A GIMIBEN!

52 IVA 2012-05-06 03:33:32 [Válasz erre: 51 estallo 2012-05-05 10:12:42]
Hadd siessek beszúrni a nagy Don Basilio-elődök sorába Begányi Ferenc nevét.

51 estallo 2012-05-05 10:12:42
Miután az elmúlt hetekben többször volt alkalmam meghallgatni Bretz Gábort,itt folytatnám vele kapcsolatban,nem az operai fórumon.Nyilván nagyon tehetséges alapjában véve. De a hangja mit enged és mit nem ,talán ő sem tudja.Szerepeit átnézve énekelt már Senecát is!!-amely profondo szerep.De Escamillo is a repertoárján van.Ez már a másik véglet.Ami baj is lehet,mert valójában nem tudjuk ma sem,hogy milyen hang.Escamillo-ját meghallgatva sem győzött meg igazán a múlt héten hangilag, a Don Basiliója pedig végképp nem4-ahogy "detto" írta az operai fórumon,szerepei fiaskója.A nagy elődök Kováts Kolos,Gregor József,Polgár László,és a kortársak Fried Péter és Rácz István ,mindannyijuk meggyőzőek (voltak) Basilio szerepében hangban,játékban egyaránt.

50 Vladiszlav 2011-12-30 10:14:54 [Válasz erre: 45 pinocchio 2011-12-29 01:05:04]
Bretz érdektelen hang. Többször sikerült hallanom koncerteken és az operában. Behatárolhatatlan hangfekvéssel rendelkező kis hang. A diferencia Palerdi András éneklése mellett még erősebb volt az Aidában!Ahogy mondani szokás, nagyobb a füstje mint a lángja.

49 Cilike 2011-12-30 08:06:40
Meglehetősen sokszor hallottam, mindenféle basszusokat, köszönöm. Persze Bretz nem igazi basszus, hanem basszbariton, de magam jobban kedvelem a hozzá hasonló differenciáltabb éneklést. Rácznak remek a hanganyaga, csak kicsit nyers a technikája -mármint az én ízlésem szerint.

48 estallo 2011-12-29 23:01:04 [Válasz erre: 46 Cilike 2011-12-29 07:51:16]
Akkor te nem tudsz mihez viszonyítani!Hallottad ezt a szerepet már basszussal,pld. Rácz Istvánnal?

47 telramund 2011-12-29 11:00:26
Fáynak igaza van sajtóbasszus:nagyobb a füstje mint a lángja.De van még egy két ilyen sajtóhang a magyar operaszinpadokon.Részletekbe nem mennék bele,miért is értek egyet az énekes ezen titulusával.

46 Cilike 2011-12-29 07:51:16
Hát az Aidában nem volt vele semmi baj.

45 pinocchio 2011-12-29 01:05:04
Sajnálnám,ha Fáy nem eseti alkalomról ,és indiszpozícióról számolna be B.G.-vel kapcsolatban. http://nol.hu/kult/20111227-csomagbontas

44 Haandel 2011-10-09 16:45:48
[url]http://oe1.orf.at/programm/285665;Apropos Oper[/url] Sonntag | 09. Oktober 2011 | 15:05 | Ö1 Komponist/Komponistin: Richard Wagner Titel: Arioso des Daland aus der Oper "Der fliegende Holländer" / 2. Aufzug Solist/Solistin: Gábor Bretz / Daland Orchester: Kärntner Sinfonieorchester Leitung: Peter Marschik Länge: 05:28 min Label: MS STK 15.09.2011 Hangtár / 7 Tage Ö1 [url]http://oe1.orf.at/konsole?show=ondemand&track_id=285665&load_day=/programm/konsole/tag/20111009;→→→[/url]

43 Heiner Lajos 2010-12-17 23:53:40
"Ősszel Boito Mefistofele című alkotásában már sikerrel játszotta a Figaro címszerepét, az operaritkaságot Kovalik Balázs rendezte az Ybl-palotában." Forrás: http://cikk/mti.hu/2010/12/17/eloszor_enekli_colline-t_bretz_gabor_520340

42 Haandel 2010-12-16 07:23:46
[url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b00wfxw9;Bartok: Duke Bluebeard's Castle[/url] Today, 15:00 on [url]http://www.listenlive.eu/uk.html;BBC Radio 3[/url] | (Web/Astra 28.2°E) The BBC Philharmonic live in concert, conducted by Petri Sakari. Then a chance to hear Bartok's disturbing one-act opera "Duke Bluebeard's Castle" in a recent production at the Muziektheater, Amsterdam. Prologue....................Örs Kisfaludy, actor Duke Bluebeard........Gábor Bretz, baritone Judith..................Elena Zhidkova, soprano Netherlands Opera Orchestra Adam Fischer, conductor

41 Haandel 2010-11-19 16:38:14
Live-Übertragung aus dem [url]http://www.schloesser.bayern.de/deutsch/raeume/objekte/mu_r_herk.htm;Herkulessaal[/url] Konzert des Symphonieorchesters des Bayerischen Rundfunks Freitag | 19.11.2010 | 20:00 Uhr | [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;BR Klassik[/url] | Web/Astra 19.2°E Ludwig van Beethoven: Klavierkonzert Nr. 5 Es-dur (Paul Lewis, Klavier); [url]http://www.br-online.de/br-klassik/br-symphonieorchester/konzert-termin-daniel-harding-paul-lewis-ID1272967905903.xml;Béla Bartók: "Herzog Blaubarts Burg"[/url] Oper in einem Akt, konzertante Aufführung in ungarischer Sprache [url]http://www.br-online.de/br/jsp/seitentyp/bildergalerie.jsp?idx=0&id=1288879298935;Paul Lewis[/url], Klavier [url]http://www.br-online.de/br/jsp/seitentyp/bildergalerie.jsp?idx=2&id=1288879298935;Elena Zhidkova[/url], Mezzosopran - Judith [url]http://www.br-online.de/br/jsp/seitentyp/bildergalerie.jsp?idx=4&id=1288879298935;Gábor Bretz[/url], Bariton - Herzog Blaubart [url]http://www.br-online.de/br/jsp/seitentyp/bildergalerie.jsp?idx=6&id=1288879298935;Pál Mácsai[/url], Sprecher Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks Dirigent: [url]http://www.br-online.de/br/jsp/seitentyp/bildergalerie.jsp?idx=8&id=1288879298935;Daniel Harding[/url] (Ca. 20.45 - 21.05 Uhr: PausenZeichen )

40 Lionel 2010-11-15 08:35:57 [Válasz erre: 37 Cilike 2010-11-14 20:17:11]
Nem rosszabb, kb egyformák. Talán Schrottnak picivel erősebb a hangja. Az olasz kritika viszont találó. Bretz Gábornak elkelne egy jó ének tanár, és a hangfajának megfelelő szerepek.

39 Robesz 2010-11-14 21:52:15 [Válasz erre: 38 parampampoli 2010-11-14 20:22:10]
Köszi a fordítást!

38 parampampoli 2010-11-14 20:22:10 [Válasz erre: 33 Robesz 2010-11-14 19:30:44]
Bretz úr kevéssé tetszett; úgy énekel, mint ma mindenki, torokból, annyira, hogy a Torreádor-belépőben a lelépés a mély hangokra lehetetlen volt neki: úgy tűnt, a hang a gége szakadékába zuhan, a hangzás meghalt a torokban, anélkül, hogy a frázisokat kiénekelhette volna. Akkora volt az erőlködés, hogy az embernek az volt az érzése, Escamillo szólama azonos szinten van Sarastróéval. Később kettősében Don Joséval gutturális magasságokat énekelt, ráadásul eléggé hamisakat.

37 Cilike 2010-11-14 20:17:11
Én hallottam Bretzet, igaz, itthon, és hallottam Schrottot, igaz, felvételről és Bretz semmivel sem volt rosszabb.

36 bcn 2010-11-14 20:15:47 [Válasz erre: 35 Robesz 2010-11-14 19:59:38]
Miért baj??? Ez egy vélemény. LÉnyeg h neked tetszik e vagy sem.

35 Robesz 2010-11-14 19:59:38 [Válasz erre: 34 Cilike 2010-11-14 19:45:18]
Az baj :(

34 Cilike 2010-11-14 19:45:18
Nem teccett neki.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.