vissza a cimoldalra
2020-07-11
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11532)
A csapos közbeszól (95)

A MET felvételei (683)
Jazz (78)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4862)
Radnai György művészete (58)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (863)
Lehár Ferenc (710)
Operett, mint színpadi műfaj (4379)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1977)
Zenetörténet (290)
Antonin Dvorak (198)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (1016)
Bartók Béla szellemisége (282)
Bartók Béla (1881-1945) (215)
Kimernya? (3701)
Franz Schmidt (3638)
A nap képe (2212)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

25   macskás • előzmény24 2008-07-10 23:47:49
Érdekes ez a Sutherland... Búbánat azt írja, hogy a többi énekesen keresztül jutott el Sutherlandhez, amit abszolút meg is értek. Mondjuk egy Horne vagy Pavarotti mellett elég nehéz labdába rúgni. A hangszíne teljesen egyedi, virtuóz, gyönyörűen csengő magasságok, azonban a jellegzetes lebegés egy idő után fárasztja az embert, különösen a későbbi felvételeken. Volt olyan cédém, amit csak egyszer bírtam meghallgatni, az Ernanit. Hatalmas csalódás volt, ahogy a többi idősebb kori felvétel is. Túl sok bőrt akartak lenyúzni róla, ez valószínűleg a férje hibája. Azonban Normaként, Horne-nal a felvételek, az élők is, etalonértékűek, minden szempontból
24   Sesto • előzmény23 2008-07-10 13:22:17
...ahhoz képest, hogy (manapság?) lehet, hogy standard állapot, hogy egy koloratúrszopránnak \"nincs mélysége\", vagy elég gyatra, azért korábban talán nem mindig volt így(?) - pláne azon idökben, amikor a komponisták még kifejezetten adott énekesek hangjára komponáltak...
Az elsö Trovatore Leonore (=Elena Rosina Penco) sem volt drámai szoprán, vagy netán drámai szoprán koloratúrkészséggel (\"drammatico d´agilità\") - hanem klasszikus (drámaibb) koloratúrszoprán - ugyanúgy mint pl. híres kolléganöje, a \"Svéd csalogány\": Jenny Lind, aki számára Verdi a \"Masnadieri\" nöi föszerepét komponálta - s feltehetöen az emlitett énekesnök \"mélységgel\" is rendelkeztek(?)...
Ilyen szinten Sutherland sem volt rossz, amig a csúcson volt - késöbb Mittellage-ban (annak ellenére, hogy topmagassága szinte végig intakt maradt!) - leginkább \"Sprechgesang-ba\" menekült...
23   Speranza • előzmény22 2008-07-10 13:10:05
Mit és-és-és? Ezeket arra hoztam példának, hogy annyira nem lehetett kis hang, ha még annyi idősen is elég jól szólt ezekben a szerepekben, pl. a Leonórában (a Miserere eleje pl. szinte altfekvés, ami egy koloratúrszopránnak ritkán van meg...:-P)
22   Sesto • előzmény21 2008-07-10 12:41:07
...ezeket a szerepeket nem csak pályafutása végén énekelte!
S a Hugenották-ban pedig eleve nem a drámai szoprán szólamot: Valentine, hanem a Valois Margit szerepét (=koloratúrszoprán) szólaltatta meg - ezt is énekelte szinte pályafutása kezdetén is - pl. a Scala-ban.
Trubadúr-Leonora detto nem kései szerepe volt és-és-és...
21   Speranza 2008-07-10 12:16:16
Pályája végén Sidneyben videóra vettek vele olyan szerepeket, mint az Adrana Lecouvreur címszerepe, a Hugenották Valois Margitja (ez volt a búcsúelőadása) vagy a Trubadúr Leonórája - ezek nem kifejezetten a kis hangoknak való szerepek szerintem, és a többiekhez mérten sem tűnik úgy, hogy kis hang lett volna, sőt!
(Ugyanebben a sorozatban van még Ezred lánya és Lammermoori Lucia is, amiket fénykorában is gyakran énekelt).
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1925 • Nicolai Gedda, énekes († 2017)
1929 • Hermann Prey, énekes († 1998)
elhunyt:
1937 • George Gershwin, zeneszerző (sz. 1898)