vissza a cimoldalra
2020-07-09
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11529)
A csapos közbeszól (95)

A MET felvételei (661)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62189)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2802)
Franz Schmidt (3637)
Pantheon (2689)
Régizene (3411)
Komlóssy Erzsébet (45)
B. Nagy János emlékére (156)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (858)
Lehár Ferenc (707)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4861)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4675)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1975)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3964)
Mozartról magasabban (697)
Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? (544)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

8005   otello • előzmény7967 2019-07-16 11:57:05

Hétvégén Londonban jártam, és ha már ott voltam, elmentem a ROH-os Carmenre. A jegyem már régen megvolt (a YouTube-ra felkerült verziót pedig az előadás utánig nem hallgattam meg), mivel kíváncsi voltam Barrie Kosky megosztó rendezésre és Hymelre élőben. Míg előbbi – bár etalon nem lesz – nekem tetszett és a szimbolikus, friss értelmezése gyakorlatilag végig vitt magával, utóbbi….hát, finoman szólva is árnyéka felvételeken hallható önmagának. Bár a virágária (a záró csúcshang gikszer határán szólt) után valamennyire magára talált, jelen hangi állapotában egyértelmű csalódás. Legalább ennyire rossz volt Escamillo szerepében Luca Pisaroni. Decemberben Barcelónában hallottam először az Olasz nő Algírban Musztafájaként. Ott még erős színészi képessége részben pótolta a hangi hiányosságokat. Májusban az Il pomo d’oro Agrippina turnéján még világosabbá vált, nemhogy a basszus,  a basszbariton címkéhez sincs köze: hanem bariton – igaz annak se valami szép matériával. Most pedig Escamillóként élvezhetetlen volt: lenn nem szól, fent meg csúnyán. Miért nyomják őt ennyire??

Szerencsére a női vonalon sokat fejlődött az előadás a YouTube felvételhez képest. A címszerepet most Anaik Morel énekelte (az egész sorozatot Clementine Margaine még tavasszal lemondta). A francia mezzoszoprán korrekt Carment hozott, bár nem vagyok meggyőződve hogy 30-40 éve is mezzo lett volna. Az egyetlen ROH-hoz méltó szereplő pedig Ailyn Pérez Micaélája volt – meg is kapta a maga nagy tapsát.

A felemás a legpozitívabb jelző, amit használnék.

7967   lujza 2019-07-09 02:05:13

A múlt héten valahogy elkerülhette a mindig gondos Haandel figyelmét, hogy a ROH a BP támogatásával (volt is tüntetés miattuk) júniusban Big Screen néven két operát is közvetít ingyen, élőben a helyszínen kivetítőn, és az interneten is. Véletlenül csíptem el kedden a Carment, ami nem izgatott volna nagyon, ha nem Barrie Kosky rendezte volna. De így kíváncsi volam rá, és ott is ragadtam, mert különleges volt. (Utána írni is akartam róla, de elszállt az éterben, és nem írtam újra már.) Engem a férfiak (Hymel és Pisaroni) nem lelkesítettek különösebben, de nagyon tetszett Carmen megformálója, akinek sajnos nem tudom a nevét.

Ha valakit érdekelne egy rendhagyó operaelőadás (kedves Héterő, jobb, ha nem nézed!), itt még megtekinthető:

https://www.roh.org.uk/news/watch-live-the-royal-operas-carmen-on-2-july-2019

E héten kedden pedig a Figaró házasságát közvetítik, a You Tube-on vagy a FB-on is megnézhető, hazai idő szerint este 7.30-kor:

https://www.roh.org.uk/news/watch-live-the-royal-operas-the-marriage-of-figaro-on-9-july-2019

 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
20:00 : Budapest
MŰVÉSZETEK PALOTÁJA - Autósmozi

LEHÁR: A víg özvegy - MET-felvétel
A mai nap
született:
1879 • Ottorino Respighi, zeneszerző († 1936)
1933 • Komlóssy Erzsébet, énekművész († 2014)
1940 • B. Nagy János († 2007)