vissza a cimoldalra
2018-09-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

Lisztről emelkedetten (917)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1060)
Pantheon (2259)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)
Simándy József - az örök tenor (550)
A nap képe (2093)
Élő közvetítések (7395)
Operett, mint színpadi műfaj (3699)
Jonas Kaufmann (2273)
Help me! (1091)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1478)
Franz Schmidt (3180)
Balett-, és Táncművészet (5548)
Opernglas, avagy operai távcső... (20136)
Momus-játék (5512)
Kimernya? (2746)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

6550   nizajemon • előzmény6549 2017-08-13 21:03:54
Nem hallgattam annyit Caballét,hogy adekvát legyen a véleményem,de amit hallottam a drámaibb vénából,ott nem vettem észre azt,hogy bűvészkedik,értsd sötétít és tsi.
6549   Edmond Dantes • előzmény6548 2017-08-13 20:55:58
Márpedig elég sokan járták be ezt az utat, hamarjában Caballé jut eszembe, aki szintén koloratúr készséggel bíró lírai szopránként kezdte és már Netrebkonál is hamarabb átállt a drámai szerepekre. Nekem történetesen az ő Aidája van meg fekete lemezen, történetesen szintén Muti vezényel(t) mint most + Domingo, Cossotto, Cappuccilli, Ghiaurov...számomra elképesztően tökéletes csapat és minőség, bár jó régen hallgattam legutóbb.
6548   telramund • előzmény6547 2017-08-13 20:33:33
Teljes mértékben egyetértek. Liu hang ne akarjon Turandot lenni.Netrebko egy koloratúr kézséggel bíró lírai szopránként kezdte,most pedig lírai szoprán,de erőlteti a drámait.Na erre fog ráfaragni!
6547   nizajemon • előzmény6543 2017-08-13 19:50:26
Számomra az egész nő a líráról szól.A hang,annak a puhasága,a behízelgő mivolta.Fölösleges a Lady és a Turandot.
6543   telramund • előzmény6542 2017-08-13 16:38:54
A Netrebko hangja szép volt mindig,most kevésbé az,mert középlágéban szélesen énekel és ,ha láttad láthattad,hogy trapéz alakú ajaktartsással, szinte zárt fogsorral énekel,befeszül belül és ez egy idő múlva nagy bajt fog okozni.Most még csak annyi,hogy nem szép a hang.Pianót énekelt,de Aida szerepe megkívánja a légies pianót.Az egy darab sem volt.Aztán a Nílus part "c"-je ott volt,de nem volt szép.Ami pedig furcsa volt,hogy a Radamessel énekelt kettős gyors részében alig volt levegője és erre még rá is mozdult.Netrebkot soha nem azért szerettük,mert kifejező ereje olyan hatalmas volt.Aidát szinte teljesen kívűállóként énekelte.Szerintem nem is igazán kedvelte,és ha nem nagy helyen lett volna nem is énekli el.Korábban nem akartam ezeket leírni,de most válaszoltam,hogy miért nem érzem őt Aidának és miért nem tetszett a produkciója.Semenchukról igazán nem lehet elmondani,hogy nem kedvelem.Első számú drámai mezzóm jelenleg.Az első részben mégsem tetszett.Az Aidával énekelt duettben tért magához,hogy aztán az Amneris jelentben meg frenetikusan énekeljen.Egyébként figyelve a közönség reakcióját olyan nagyon nagy sikere Netrebkonak sem az első ,sem a második áriájával nem volt.Igazán hosszabb taps az Amneris jelent után volt a negyedik felvonásban.Bocsi ,de nekem ez a véleményem.Ez pedig nem annak a függvénye,hogy szeretem az Aidát vagy nem szeretem.
6542   ladislav kozlok 2017-08-13 14:18:32
Kedves Telramund,
én nem értel az énektechnikához mint Te, de Netrebko hangját szépnek találom, a magasságok rendben vannak,kozépláge szépen szol, a mélyhangoknál nem szeretem mikor sotétít, dinamika rendben van, kifejezés jo.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Dávida Tamás (trombita)
Nagao Haruka (hegedű), Csikota Gergely, Király Tibor, Kirsch Bence, Kresz Richárd, Nagy Csaba, Seidl Dénes (trombita), Thiago Bertoldi (zongora)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
"Dávida Tamás trombita DLA doktori zárókoncertje"
VIVALDI: B-dúr kettősverseny, RV 548
ENESCU: Legenda
HORVÁTH BALÁZS: Escalator
BOZAY ATTILA: Concertino
ERIC EWAZEN: Fantázia hét trombitára

16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Orgonahangverseny

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
LUTOSŁAWSKI: Concerto zenekarra
BARTÓK: Concerto zenekarra, BB 123
19:30 : Székesfehérvár
Ciszterci templom

Szili Gabriella, Alexander Schneider, Megyesi Zoltán, Najbauer Lóránt (ének)
Kodály Zoltán Kórusiskola Exsultate Fiúvegyeskara (karnagy: Tóth Márton)
Alba Regia Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dinyés Soma
JOHANN SCHELLE: Erkenne deine Missetat – kantáta
JAN DISMAS ZELENKA: Barbara dira effera - alt szólókantáta ZWV 164
HÄNDEL: F-dúr Concerto grosso Op. 6 No. 2
J.S. BACH: Herr, gehe nicht ins Gericht – kantáta BWV 105
A mai nap
elhunyt:
1908 • Pablo de Sarasate, hegedűs, zeneszerző (sz. 1844)
1957 • Jean Sibelius, zeneszerző (sz. 1865)