vissza a cimoldalra
2017-12-11
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3859)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60213)
Momus társalgó (6308)
Társművészetek (1219)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (3406)
Tokody Ilona (307)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1133)
Kimernya? (2608)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1201)
Franz Schmidt (2973)
Lehár Ferenc (594)
Erkel Színház (8556)
Juan Diego Flórez (712)
Berlioz újratemetése (131)
Kodály Zoltán (349)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2448)
Udvardy Tibor (174)
Franck, César (40)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4124)
A díjakról általában (997)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

6545   Edmond Dantes • előzmény6543 2017-08-13 17:26:25
Őszintén szólva Amneris szólamának mennyiségben és minőségben is éppen a két idézett jelenet (Aida-Amneris duett és IV. felv. 1. kép) a lényege, a két pillére. Az 1. felvonásbeli duett-szerűséget (Radamesszel) pedig nyugodtan vehetjük beéneklésnek.

Netrebko Aidája szerintem in statu nascendi sikerre ítéltetett, az ön szavait kölcsönvéve: ezért vállal(hat)ta eléneklését nagy helyen. Salzburgban még egy Netrebkonak sem (lenne) túl kellemes bukásba szaladni.
PS Én sem kedvelem túlságosan az Aidát...kivéve a III. felvonást: az viszont nagyon nagy zene, felelek érte :-)

6543   telramund • előzmény6542 2017-08-13 16:38:54
A Netrebko hangja szép volt mindig,most kevésbé az,mert középlágéban szélesen énekel és ,ha láttad láthattad,hogy trapéz alakú ajaktartsással, szinte zárt fogsorral énekel,befeszül belül és ez egy idő múlva nagy bajt fog okozni.Most még csak annyi,hogy nem szép a hang.Pianót énekelt,de Aida szerepe megkívánja a légies pianót.Az egy darab sem volt.Aztán a Nílus part "c"-je ott volt,de nem volt szép.Ami pedig furcsa volt,hogy a Radamessel énekelt kettős gyors részében alig volt levegője és erre még rá is mozdult.Netrebkot soha nem azért szerettük,mert kifejező ereje olyan hatalmas volt.Aidát szinte teljesen kívűállóként énekelte.Szerintem nem is igazán kedvelte,és ha nem nagy helyen lett volna nem is énekli el.Korábban nem akartam ezeket leírni,de most válaszoltam,hogy miért nem érzem őt Aidának és miért nem tetszett a produkciója.Semenchukról igazán nem lehet elmondani,hogy nem kedvelem.Első számú drámai mezzóm jelenleg.Az első részben mégsem tetszett.Az Aidával énekelt duettben tért magához,hogy aztán az Amneris jelentben meg frenetikusan énekeljen.Egyébként figyelve a közönség reakcióját olyan nagyon nagy sikere Netrebkonak sem az első ,sem a második áriájával nem volt.Igazán hosszabb taps az Amneris jelent után volt a negyedik felvonásban.Bocsi ,de nekem ez a véleményem.Ez pedig nem annak a függvénye,hogy szeretem az Aidát vagy nem szeretem.
6542   ladislav kozlok 2017-08-13 14:18:32
Kedves Telramund,
én nem értel az énektechnikához mint Te, de Netrebko hangját szépnek találom, a magasságok rendben vannak,kozépláge szépen szol, a mélyhangoknál nem szeretem mikor sotétít, dinamika rendben van, kifejezés jo.
Hírek
• Betegség miatt új időpontban, 2017. december 30-án lép színpadra Juan Diego Flórez a Müpában
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Excanto együttes:
Művészeti vezető: Kállay Gábor (ének, blockflöte)
Kállay Katalin (blockflöte), Vitárius Piroska (barokk hegedű), Szabó Zsolt (viola da gamba), Kállay Ágnes (barokk cselló), Győri István (lant és barokk gitár)
Angol késő reneszánsz adventi muzsika
(Tallis, Ravenscroft, Dowland, Byrd)
FALCONIERI: Folia
TELEMANN: 2 pastoral
HAMMERSCHMIDT: Ihr lieben Hirten
REBEL: Les Caracteres de la Danse
TORELLI: Pastorale per il S.S. Natale
FINGER: d-moll szonáta, op.1/1
PEZ: Concerto Pastorale

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

David Fray (zongora), Gérard Caussé (brácsa), Paul Meyer (klarinét)
J.S. BACH: 5. (C-dúr) triószonáta, BWV 529
BRAHMS: 1. (f-moll) klarinét-zongora szonáta, op. 120/1
BRUCH: Nyolc darab klarinétra, brácsára és zongorára, op. 83 (részletek)
MOZART: Esz-dúr („Kegelstatt”) trió, K. 498

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Juan Diego Flórez
Liszt Ferenc Kamarazenekar
Vezényel: Guillermo García Calvo
ELMARAD!
MOZART: A varázsfuvola - Nyitány
MOZART: Szöktetés a szerájból - Ich baue ganz
MOZART: A színigazgató - Nyitány
MOZART: Don Giovanni - Il mio tesoro
MOZART: Il ré pastore (A pásztorkirály) - Si spande il sole in Faccia
MOZART: Szöktetés a szerájból - Nyitány
MOZART: A varázsfuvola - Dies Bildnis
MOZART: Idomeneo - Fuor del mar
ROSSINI: Otello - Che ascolto oihme
ROSSINI: A tolvaj szarka - Nyitány
DONIZETTI: Szerelmi bájital - Una furtiva lagrima
DONIZETTI: Roberto Devereux - Ed ancor la tremenda porta
DONIZETTI: Don Pasquale - Nyitány
PUCCINI: Bohémélet - Che gelida manina
VERDI: Luisa Miller - Nyitány
VERDI: Rigoletto - Questa o quella
VERDI: A lombardok - La mia letizia
ELMARAD!
09:30 : Szombathely
Bartók Terem

"Karácsonyi ünnepvárás"
A mai nap
született:
1803 • Hector Berlioz, zeneszerző († 1869)
1908 • Elliott Carter, zeneszerző († 2012)