vissza a cimoldalra
2019-10-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4413)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2682)
Lisztről emelkedetten (971)
Juan Diego Flórez (743)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3461)
Jonas Kaufmann (2442)
Erkel Színház (10342)
Kedvenc magyar operaelőadók (1146)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (993)
Momus társalgó (6355)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1782)
Franz Schmidt (3438)
Ilosfalvy Róbert (863)
Erkel Ferenc (1068)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4590)
Amatőrtől a Zenetudósig... (avagy, ki ért jobban a Muzsikához?) (277)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

499   Ametiszt • előzmény498 2016-03-26 16:29:28
Igen, a Momus arról is ismert, hogy vissza lehet olvasni a fórumozók beírásait egy jó hosszú időtávon. Ebből azt is lehet látni ki mond véleményt és ki az aki csak brahizik, a brahizás kedvéért. Azt ne nevezze véleménynek, mert akkor csak álszenteskedik.
498   Heiner Lajos • előzmény494 2016-03-26 15:27:38
Kedves Ametiszt,

Tisztelem véleményét, hozzáértését, tárgyi tudását. De a Momus arról ismert, hogy eltekintve durva személyeskedéstől, szélsőséges politikai nézetektől, netalán pornográfiától, mindenki megírhatja a véleményét. De gustibus... Volt itt már késhegyre menő vita napjaink egy tenorsztárjáról is.
494   Ametiszt • előzmény493 2016-03-26 14:11:05
Én csak azt nem értem Heiner Úr és ppp miért érez mindig ellenállhatatlan vágyat arra, hogy belepiszkítson ebbe (és más topicba), ha olyan témáról és információ átadásról van szó, amit ők nem kedvelnek.Ez az ő sajátos lelkületük megnyilvánulása, nem mások sárba tiprása, tehát semmi értelme, mert nem érik el eredeti céljukat.
493   parampampoli • előzmény492 2016-03-26 13:57:55
Azt mondanám, hogy Domingo volt az utolsó NAGY Otello. A jelentős jelzőt még megadnám - hangilag mindenképp - Bothának is. Utána: nagy űr. Curáról elmondtam ezerszer a véleményem, élőben láttam még állítólagos fénykorában. Nulla volt. Azóta messze a mínuszos tartományban.

(Lajos, neked válaszoltam, Ametisztet kérem, ne feleljen rá, nem hozzá szóltam. )
492   Heiner Lajos • előzmény488 2016-03-26 13:54:39
Azt hiszem, az utolsó jelentős Otello Domingo volt. Ha az ember arra gondol, pár évtizede kik énekelték a szerepet - Martinelli, Ralf, Vinay, del Monaco, Vickers, Giacomini, csak pár név - akkor a elkeseredek.
488   Ametiszt • előzmény486 2016-03-26 12:37:03
Ott voltál? Hogy a kritika mit ír le, az üzlet és politika nagyrészt főleg Salzburg esetében. Én ott voltam a premieren március 19-én, amiből a közvetítést felvették. Igen, óriási búzást kapott a rendezői koncepció! Azért a közönség és énekes ellenes rendezésért, amiben csak az öncélú látvány számít, Verdi Otellójához nem sok köze volt, ráadásul Jágót próbálta a középpontba helyezni, amit az opera levetett magáról a 3-4. felvonásban. Volt benne néhány jó ötlet, de ez Verdi Otellójához kevés és egy nagyszerű alkalmat elmulasztottak egy emlékezetes előadásra, ha mindez jó kezekbe került volna. De Salzburg az Salzburg, itt meg kell hökkenteni a közönséget, az a trendi. Igen, kb. 30-40 kritika is megjelent az előadásról, boldog és boldogtalan írt róla, mindegy, hogy igaz-e vagy sem, ők megtették a magukét. Ezekben a karmestert (Thielemann időnként wagneri interpretációja nem éppen Verdit és az énekeseket szolgálta!!) és a rendező teamet (sötét színpad vagy vakító fények, fekete angyal állandó jelenléte, nulla koncepció és színészvezetés) persze nem nagyon merték kritizálni, tisztelet a kivételnek. Más zajlott a színpadon és más a zenekari árokban. Azért néhány kritikus felrótta a rendezői teamnek az opera megcsúfolását. Persze néhány búú jutott az énekeseknek is, több Desdemona alakítójának, kevesebb Cura Otellójának (persze az a szenzáció, ha a kritikus azt emeli ki, hogy őt búúzták ki) és rengeteg fütty a rendezésnek. De azt csak egy-két kritikus írta le, hogy a közönség tapsa 12 percig tartott, három teljes visszahívással a végére. Ez szerintem abszolút az énekesek elismerése mellett tette le a voksot, hogy végig vitték az előadást és nem lett hatalmas botrány, pl. nem szakadt félbe az előadás, pedig sok kritikus pont volt benne erre vonatkozóan. Egyébként olyan kritikát is olvashatsz (nem a rögtön pár órával az előadás után megjelentek között), ami dicséri Curát és azt is leírja, hogy egyáltalán nem érdemelte meg azt a néhány búúzást, ami őt is elérte. Heiner Lajosnak azt ajánlom nézze meg a produkciót (Classica is leadja ezt az Otellót 27-én este fél 10-kor vagy https://sonostream.tv/ -n interneten is nézhető márc. 26. 20.15-től) vagy képzelje el az eredeti szereposztás Bothával (értsd: színészi képességek) vagy Hvorotovsky-val (értsd: szereptudás és tapasztalat Jágóként). Egyébként Carlos Alvarez Jágóként (azoknak, aki a kritikusoknak elhiszi, hogy ő aztán elvitte a prímet) végre jó hanggal bíró énekes, de teljesen egysíkúan énekelt és játszott. Dorothea Röschmann nagyon gyengén kezdett, produkált néhány furcsa hangot is, a két utolsó szólójában szépen teljesített, de nem igazán hatott meg Desdemonaként. Cura hozta saját Otello ábrázolását, ahol és ahogy tehette, kivéve, hogy a rendező mindenképpen azt próbálta erőltetni, hogy Otello egy tehetetlen báb, akivel Jágónak könnyű dolga van. Nos, aki ismeri Vedri Otellóját és Cura szerepfelfogását is, azt tudja, hogy a szerep ennél jóval komplexebb és a teljes út bemutatható a dicsőséges múlttól a teljes összeomlásig, gyilkolásig, ami egyáltalán nem egy romantikus történet, a főhős se egy romantikus, ereje teljében lévő hadvezér. Akinek meg azzal van baja, hogy Cura öregedő, sebezhető és gazember Otellót játszott, az nem ismeri az opera lényegét. Nem tudom, hogy milyen lesz a filmfelvétel, a közeli és távolabbi kamerákkal hogy adják vissza az élő előadásban látottakat. Aki teheti, nézze meg a felvételt, mert vannak benne érdekes részek. Ha pedig valaki Cura igazi Otello értelmezésre kíváncsi ZENEILEG, az menjen el Győrbe április 23.-án az Otelló koncertre, amit ő vezényel és állít színpadra (hisztériakeltő kalandorok kíméljenek ez ügyben.)

486   Heiner Lajos 2016-03-25 20:58:50
Cura Otelloját Salzburgban kibúzták, a kritika lehúzta.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Tóth-Csamangó Blanka (klarinét), Persányi Zsófia (zongora)
moderátor: Fülei Balázs
"Hangulat Junior" Őszi színekben
BRAHMS: f-moll szonáta brácsára és zongorára, op. 120, No. 1

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Mocsári Károly (zongora)
"Emlékkoncert Liszt Ferenc 208. születésnapján"
LISZT: 16. magyar rapszódia
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 7. Funérailles
LISZT: h-moll szonáta
A koncert előtt fél órával, 17.30-kor emléktábla koszorúzás a Régi Zeneakadémia Andrássy úti falánál.

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Szutrély Katalin, Balogh Eszter, Komáromi Márton, Borka Ákos (ének), Fülöp Andrea (zongora)
SCHUBERT: A tánc D. 826, Tavaszi üdvözlet, D. 686, Az ifjú apáca, D. 828, Megszentelt napok, D. 763, Fény és szerelem, D. 352, Atlasz, D. 957, Éj és álmok, D. 827, Himnusz a végtelenhez, D. 232
BRAHMS: Vasárnap, op. 47, No. 3., Üzenet, op. 47, No. 1, Májusi éj, op. 43, No. 2, Az ajtó előtt, op. 28, No. 2, Kék szemed, op. 59, No. 8, Négy kvartett, op. 92

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rohmann Ditta (cselló)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Vajda Gergely
LISZT: A bölcsőtől a sírig – szimfonikus költemény
LIGETI: Csellóverseny
BRAHMS: 4. (e-moll) szimfónia, op. 98

19:30 : Budapest
Erkel Színház

Juan Diego Florez
Magyar Állami Operaház Zenekara
vez.: Jader Bignamini
VERDI: A végzet hatalma – Nyitány
Rigoletto – “Questa o quella”
Rigoletto – “Ella mi fu rapita…. Parmi veder le lagrime…. Possente amor mi chiama”
A pünkösdi királyság – Nyitány
Attila – “Oh dolore!”
A lombardok – “La mia letizia infondere… Come poteva un angelo”
A két Foscari – “Brezza del suol natio… Dal più remoto esilio… Dal consiglio alla presenza… Odio solo, ed odio atroce”
Traviata – Prelűd – I. felvonás
Traviata – “Lunge da Lei… De’ miei bollenti spiriti…O mio rimorso”
LEHÁR: A mosoly országa – “Dein ist mein ganzes Herz”
Paganini – “Gern hab’ ich die Frau’n geküsst”
Giuditta – “Freunde, das Leben ist Lebenswert”
BERLIOZ: Rákóczi-induló
MASSENET: Werther – “Pourquoi me réveiller”
BIZET: Carmen – “La fleur que tu m’avais jetée”
MASCAGNI: Parasztbecsület – Intermezzo
PUCCINI: Bohémélet – “Che gelida manina”
15:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Ránki Fülöp (zongora)
"Liszt Fesztivál"
LISZT: 3 darab a Szent Erzsébet legendájából zongorára
A keresztes lovagok indulója, Interludium
LISZT: A Sixtus- kápolnában
Lento, Aleegri Miserere című műve nyomán
Andante con pietá Mozart Ave Verum Corpus című műve nyomán
LISZT: Két Legenda

17:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély, Lovarda

Klukon Edit, Ránki Dezső (zongora)
"Liszt Fesztivál"
LISZT: Tasso, Lamento e Trionfo, Szimfonikus költemény - A szerző általi négykezes változat
LISZT: Dante Szimfónia - A szerző általi kétzongorás változat

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély, Kápolna

Klukon Edit, Ránki Dezső (zongora)
"Liszt Fesztivál"
LISZT: Amit a hegyen hallani - A szerző általi négykezes változat
LISZT: Via Crucis - A szerző általi négykezes változat
A mai nap
történt:
1883 • Megnyílt a New York-i Metropolitan Opera House
született:
1811 • Liszt Ferenc, zeneszerző († 1886)
1832 • Leopold Damrosch, karmester († 1885)
elhunyt:
1764 • Jean Marie Leclair, zeneszerző (sz. 1697)
1859 • Ludwig Spohr, zeneszerző (sz. 1784)
1973 • Pablo Casals, csellista (sz. 1876)
1979 • Nadia Boulanger, zenepedagógus (sz. 1887)