vissza a cimoldalra
2019-02-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4236)
Milyen zenét hallgatsz most? (25008)
Társművészetek (1290)
Haladjunk tovább... (225)
Kedvenc előadók (2833)
Momus társalgó (6353)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61447)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11312)
A csapos közbeszól (95)

Lehár Ferenc (664)
film és zene (195)
Callas (444)
modern eszement rendezesek (257)
Erkel Színház (9695)
Jonas Kaufmann (2364)
Balett-, és Táncművészet (5621)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4442)
Momus-játék (5609)
Edita Gruberova (3074)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3140)
Élő közvetítések (7728)
Gaetano Donizetti (956)
Palcsó Sándor (238)
Franz Schmidt (3278)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1592)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

492   Heiner Lajos • előzmény488 2016-03-26 13:54:39
Azt hiszem, az utolsó jelentős Otello Domingo volt. Ha az ember arra gondol, pár évtizede kik énekelték a szerepet - Martinelli, Ralf, Vinay, del Monaco, Vickers, Giacomini, csak pár név - akkor a elkeseredek.
488   Ametiszt • előzmény486 2016-03-26 12:37:03
Ott voltál? Hogy a kritika mit ír le, az üzlet és politika nagyrészt főleg Salzburg esetében. Én ott voltam a premieren március 19-én, amiből a közvetítést felvették. Igen, óriási búzást kapott a rendezői koncepció! Azért a közönség és énekes ellenes rendezésért, amiben csak az öncélú látvány számít, Verdi Otellójához nem sok köze volt, ráadásul Jágót próbálta a középpontba helyezni, amit az opera levetett magáról a 3-4. felvonásban. Volt benne néhány jó ötlet, de ez Verdi Otellójához kevés és egy nagyszerű alkalmat elmulasztottak egy emlékezetes előadásra, ha mindez jó kezekbe került volna. De Salzburg az Salzburg, itt meg kell hökkenteni a közönséget, az a trendi. Igen, kb. 30-40 kritika is megjelent az előadásról, boldog és boldogtalan írt róla, mindegy, hogy igaz-e vagy sem, ők megtették a magukét. Ezekben a karmestert (Thielemann időnként wagneri interpretációja nem éppen Verdit és az énekeseket szolgálta!!) és a rendező teamet (sötét színpad vagy vakító fények, fekete angyal állandó jelenléte, nulla koncepció és színészvezetés) persze nem nagyon merték kritizálni, tisztelet a kivételnek. Más zajlott a színpadon és más a zenekari árokban. Azért néhány kritikus felrótta a rendezői teamnek az opera megcsúfolását. Persze néhány búú jutott az énekeseknek is, több Desdemona alakítójának, kevesebb Cura Otellójának (persze az a szenzáció, ha a kritikus azt emeli ki, hogy őt búúzták ki) és rengeteg fütty a rendezésnek. De azt csak egy-két kritikus írta le, hogy a közönség tapsa 12 percig tartott, három teljes visszahívással a végére. Ez szerintem abszolút az énekesek elismerése mellett tette le a voksot, hogy végig vitték az előadást és nem lett hatalmas botrány, pl. nem szakadt félbe az előadás, pedig sok kritikus pont volt benne erre vonatkozóan. Egyébként olyan kritikát is olvashatsz (nem a rögtön pár órával az előadás után megjelentek között), ami dicséri Curát és azt is leírja, hogy egyáltalán nem érdemelte meg azt a néhány búúzást, ami őt is elérte. Heiner Lajosnak azt ajánlom nézze meg a produkciót (Classica is leadja ezt az Otellót 27-én este fél 10-kor vagy https://sonostream.tv/ -n interneten is nézhető márc. 26. 20.15-től) vagy képzelje el az eredeti szereposztás Bothával (értsd: színészi képességek) vagy Hvorotovsky-val (értsd: szereptudás és tapasztalat Jágóként). Egyébként Carlos Alvarez Jágóként (azoknak, aki a kritikusoknak elhiszi, hogy ő aztán elvitte a prímet) végre jó hanggal bíró énekes, de teljesen egysíkúan énekelt és játszott. Dorothea Röschmann nagyon gyengén kezdett, produkált néhány furcsa hangot is, a két utolsó szólójában szépen teljesített, de nem igazán hatott meg Desdemonaként. Cura hozta saját Otello ábrázolását, ahol és ahogy tehette, kivéve, hogy a rendező mindenképpen azt próbálta erőltetni, hogy Otello egy tehetetlen báb, akivel Jágónak könnyű dolga van. Nos, aki ismeri Vedri Otellóját és Cura szerepfelfogását is, azt tudja, hogy a szerep ennél jóval komplexebb és a teljes út bemutatható a dicsőséges múlttól a teljes összeomlásig, gyilkolásig, ami egyáltalán nem egy romantikus történet, a főhős se egy romantikus, ereje teljében lévő hadvezér. Akinek meg azzal van baja, hogy Cura öregedő, sebezhető és gazember Otellót játszott, az nem ismeri az opera lényegét. Nem tudom, hogy milyen lesz a filmfelvétel, a közeli és távolabbi kamerákkal hogy adják vissza az élő előadásban látottakat. Aki teheti, nézze meg a felvételt, mert vannak benne érdekes részek. Ha pedig valaki Cura igazi Otello értelmezésre kíváncsi ZENEILEG, az menjen el Győrbe április 23.-án az Otelló koncertre, amit ő vezényel és állít színpadra (hisztériakeltő kalandorok kíméljenek ez ügyben.)

486   Heiner Lajos 2016-03-25 20:58:50
Cura Otelloját Salzburgban kibúzták, a kritika lehúzta.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:30 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Koros-Fekete Fanni Pálma (hegedű)
Bálint Péter (zongora)
moderátor: Fülei Balázs
"Hangulat Junior - A szerelem hangjai"
BRAHMS: A-dúr szonáta hegedűre és zongorára, Op.100

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Milica Stojadinović (szoprán)
Maja Grujić (zongora)
"Spanyol dalest"

19:00 : Budapest
Erkel Színház

Turning Point - Klasszikus balettgála

19:30 : Budapest
Festetics Palota, Tükörterem

Új Harmónia Fúvósegyüttes
ROSSINI: A sevillai borbély –Nyitány
DRUSCHETZKY: Esz-Dúr Oktett
FARKAS FERENC: Contrafacta Hungarica
MOZART: c-moll Szerenád Kv. 388.

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Budapesti Fesztiválzenekar
Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma)
Vezényel: Fischer Iván
STRAVINSKY: Négy norvég kép
STRAVINSKY: Scherzo à la russe
STRAVINSKY: Tangó
STRAVINSKY: Zsoltárszimfónia
STRAVINSKY: Tavaszi áldozat
A mai nap
született:
1743 • Luigi Boccherini, zeneszerző († 1805)
1926 • Kurtág György, zeneszerző
1971 • Gil Shaham, hegedűs
elhunyt:
1973 • Szigeti József, hegedűs (sz. 1892)
1975 • Luigi Dallapiccola, zeneszerző (sz. 1904)