vissza a cimoldalra
2019-10-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Házy Erzsébet művészete és pályája (4588)
Simándy József - az örök tenor (632)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3458)
Erkel Színház (10335)
Élő közvetítések (8204)
Jonas Kaufmann (2417)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1781)
Franz Schmidt (3437)
Gioacchino Rossini (1027)
Erkel Ferenc (1066)
Kimernya? (3253)
Lisztről emelkedetten (965)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4401)
Balett-, és Táncművészet (5897)
Amatőrtől a Zenetudósig... (avagy, ki ért jobban a Muzsikához?) (275)
Polgár László (268)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

492   Heiner Lajos • előzmény488 2016-03-26 13:54:39
Azt hiszem, az utolsó jelentős Otello Domingo volt. Ha az ember arra gondol, pár évtizede kik énekelték a szerepet - Martinelli, Ralf, Vinay, del Monaco, Vickers, Giacomini, csak pár név - akkor a elkeseredek.
488   Ametiszt • előzmény486 2016-03-26 12:37:03
Ott voltál? Hogy a kritika mit ír le, az üzlet és politika nagyrészt főleg Salzburg esetében. Én ott voltam a premieren március 19-én, amiből a közvetítést felvették. Igen, óriási búzást kapott a rendezői koncepció! Azért a közönség és énekes ellenes rendezésért, amiben csak az öncélú látvány számít, Verdi Otellójához nem sok köze volt, ráadásul Jágót próbálta a középpontba helyezni, amit az opera levetett magáról a 3-4. felvonásban. Volt benne néhány jó ötlet, de ez Verdi Otellójához kevés és egy nagyszerű alkalmat elmulasztottak egy emlékezetes előadásra, ha mindez jó kezekbe került volna. De Salzburg az Salzburg, itt meg kell hökkenteni a közönséget, az a trendi. Igen, kb. 30-40 kritika is megjelent az előadásról, boldog és boldogtalan írt róla, mindegy, hogy igaz-e vagy sem, ők megtették a magukét. Ezekben a karmestert (Thielemann időnként wagneri interpretációja nem éppen Verdit és az énekeseket szolgálta!!) és a rendező teamet (sötét színpad vagy vakító fények, fekete angyal állandó jelenléte, nulla koncepció és színészvezetés) persze nem nagyon merték kritizálni, tisztelet a kivételnek. Más zajlott a színpadon és más a zenekari árokban. Azért néhány kritikus felrótta a rendezői teamnek az opera megcsúfolását. Persze néhány búú jutott az énekeseknek is, több Desdemona alakítójának, kevesebb Cura Otellójának (persze az a szenzáció, ha a kritikus azt emeli ki, hogy őt búúzták ki) és rengeteg fütty a rendezésnek. De azt csak egy-két kritikus írta le, hogy a közönség tapsa 12 percig tartott, három teljes visszahívással a végére. Ez szerintem abszolút az énekesek elismerése mellett tette le a voksot, hogy végig vitték az előadást és nem lett hatalmas botrány, pl. nem szakadt félbe az előadás, pedig sok kritikus pont volt benne erre vonatkozóan. Egyébként olyan kritikát is olvashatsz (nem a rögtön pár órával az előadás után megjelentek között), ami dicséri Curát és azt is leírja, hogy egyáltalán nem érdemelte meg azt a néhány búúzást, ami őt is elérte. Heiner Lajosnak azt ajánlom nézze meg a produkciót (Classica is leadja ezt az Otellót 27-én este fél 10-kor vagy https://sonostream.tv/ -n interneten is nézhető márc. 26. 20.15-től) vagy képzelje el az eredeti szereposztás Bothával (értsd: színészi képességek) vagy Hvorotovsky-val (értsd: szereptudás és tapasztalat Jágóként). Egyébként Carlos Alvarez Jágóként (azoknak, aki a kritikusoknak elhiszi, hogy ő aztán elvitte a prímet) végre jó hanggal bíró énekes, de teljesen egysíkúan énekelt és játszott. Dorothea Röschmann nagyon gyengén kezdett, produkált néhány furcsa hangot is, a két utolsó szólójában szépen teljesített, de nem igazán hatott meg Desdemonaként. Cura hozta saját Otello ábrázolását, ahol és ahogy tehette, kivéve, hogy a rendező mindenképpen azt próbálta erőltetni, hogy Otello egy tehetetlen báb, akivel Jágónak könnyű dolga van. Nos, aki ismeri Vedri Otellóját és Cura szerepfelfogását is, azt tudja, hogy a szerep ennél jóval komplexebb és a teljes út bemutatható a dicsőséges múlttól a teljes összeomlásig, gyilkolásig, ami egyáltalán nem egy romantikus történet, a főhős se egy romantikus, ereje teljében lévő hadvezér. Akinek meg azzal van baja, hogy Cura öregedő, sebezhető és gazember Otellót játszott, az nem ismeri az opera lényegét. Nem tudom, hogy milyen lesz a filmfelvétel, a közeli és távolabbi kamerákkal hogy adják vissza az élő előadásban látottakat. Aki teheti, nézze meg a felvételt, mert vannak benne érdekes részek. Ha pedig valaki Cura igazi Otello értelmezésre kíváncsi ZENEILEG, az menjen el Győrbe április 23.-án az Otelló koncertre, amit ő vezényel és állít színpadra (hisztériakeltő kalandorok kíméljenek ez ügyben.)

486   Heiner Lajos 2016-03-25 20:58:50
Cura Otelloját Salzburgban kibúzták, a kritika lehúzta.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Térszínház

Búcsúfia - 1956
Bucz Magor szerzői hangversenye a Corvin köz hőseinek emlékére

15:00 : Budapest
Erkel Színház

ERKEL: Hunyadi László

18:00 : Budapest
FUGA

Kéringer László (ének) és Borbély László (zongora)
"Kunst in dem FUGA"
MOZART: Abendempfindung
SCHUBERT: Im Frühling
CSAJKOVSZKIJ: Ily hamar elfeledni...
MAHLER: Kis rajnai legenda
STRAUSS: Halk dalokat éneklek neked
RACHMANINOV: Ne énekelj, kedvesem
BIRTWISTLE: Komachi szomorúsága
Részlet - Ibn Jafaya Alzira „Az elveszett kert” című verséből, andalúz hagyomány alapján
RAVEL: Vocalise-étude Habanera formában
AVINU MALKEINU: zsidó ima isztambuli kántorhagyomány alapján
RAVEL: Kaddisch
Wa habibi - libanoni arab nyelvű keresztény ének
KODÁLY: A virágok vetélkedése
Szépen veri az eső a virágot - válaszúti népdal Kallós Zoltán gyűjtéséből

19:00 : Budapest
Budai kapucinus templom

Elekes Zsuzsa (orgona)

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Balogh Eszter (mezzoszoprán), Najbauer Lóránt (bariton)
Savaria Barokk Zenekar
vez.: Németh Pál
H. Purcell és G. F. Händel művek

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Axel Porath (brácsa), Philip Mayers (zongora, cseleszta), Schlanger Tamás (ütőhangszerek)
RIAS Kammerchor Berlin
Amadinda Ütőegyüttes
Vezényel: James Wood
"Klang der Stille"
CAGE: Imaginary Landscape No. 2
CAGE: Three²
FELDMAN: Rothko Chapel
JAMES WOOD: Khamush

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Pólus László (gordonka), Varga Gábor (klarinét), Pálfalvi Tamás (trombita),
Varga Zoltán Mihály (vibrafon), Janca Dániel (ütőhangszerek), Szent Efrém Férfikar (karigazgató: Bubnó Tamás)
"Mini-Fesztivál • 4.4"
DUBROVAY LÁSZLÓ: Három tétel trombitára és ütőhangszerekre - magyarországi bemutató
TORNYAI PÉTER: fiori sfiorati (b) - ősbemutató
BÁNKÖVI GYULA: Vízjelek - ősbemutató
EÖTVÖS PÉTER: Sentimental
SZOKOLAY SÁNDOR: Missa Brevis per coro maschile
HOLLÓS MÁTÉ: Szilencium (Áprily Lajos versére)
HORVÁTH MÁRTON LEVENTE: O vos omnes
SZŐNYI ERZSÉBET: Sicut cervus
SZŐNYI ERZSÉBET: Külvárosi elégia - Kassák Lajos versére
CSIKY BOLDIZSÁR: Moxa genezis (Kőrösi Csoma Sándor emlékére)
SÁRY LÁSZLÓ: Zsoltárkánon
17:00 : Békéscsaba
Csabagyöngye Kulturális Központ

Horti Lilla (szoprán), Kálmándi Mihály (bariton), Bándi János (tenor)
Nyíregyházi Cantemus Kórus, karnagy: Szabó Soma
Békés Megyei Szimfonikus Zenekar
vezényel: Gál Tamás
PUCCINI: Lidércek – opera két felvonásban

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Weiner - Szász kamarazenekar
vez.: Drahos Béla
"Liszt Fesztivál"
CIMAROSA: G-dúr Versenymű 2 fuvolára km: Drahos Rebeka
MOZART: D-dúr fuvolaverseny kv 314 km: Drahos Béla
MOZART: A-dúr zongoraverseny kv 488 km: Szilasi Alex
MOZART: D-dúr Divertimento km: Weiner - Szász Kamarazenekar
A mai nap
történt:
1842 • A Rienzi bemutatója (Drezda)
1923 • Robert Craft, karmester († 2015)
1973 • Megnyílt a Sydney Opera House
született:
1874 • Charles Ives, zeneszerző († 1954)
1977 • Leila Josefowicz, hegedűs
elhunyt:
1999 • Kistétényi Melinda, orgonista (sz. 1926)