vissza a cimoldalra
2019-11-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (8243)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4608)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1362)
Opernglas, avagy operai távcső... (20350)
Erkel Színház (10359)
Palcsó Sándor (268)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3504)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (998)
Kimernya? (3282)
Kedvenc magyar operaelőadók (1148)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1801)
Franz Schmidt (3454)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4457)
Simándy József - az örök tenor (633)
Pantheon (2445)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2944)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

491   Heiner Lajos • előzmény488 2016-03-26 13:49:00
Nem voltam ott. De a Die Presse kritikáiban általában hiszek.
DiePresse.com-Kultur
488   Ametiszt • előzmény486 2016-03-26 12:37:03
Ott voltál? Hogy a kritika mit ír le, az üzlet és politika nagyrészt főleg Salzburg esetében. Én ott voltam a premieren március 19-én, amiből a közvetítést felvették. Igen, óriási búzást kapott a rendezői koncepció! Azért a közönség és énekes ellenes rendezésért, amiben csak az öncélú látvány számít, Verdi Otellójához nem sok köze volt, ráadásul Jágót próbálta a középpontba helyezni, amit az opera levetett magáról a 3-4. felvonásban. Volt benne néhány jó ötlet, de ez Verdi Otellójához kevés és egy nagyszerű alkalmat elmulasztottak egy emlékezetes előadásra, ha mindez jó kezekbe került volna. De Salzburg az Salzburg, itt meg kell hökkenteni a közönséget, az a trendi. Igen, kb. 30-40 kritika is megjelent az előadásról, boldog és boldogtalan írt róla, mindegy, hogy igaz-e vagy sem, ők megtették a magukét. Ezekben a karmestert (Thielemann időnként wagneri interpretációja nem éppen Verdit és az énekeseket szolgálta!!) és a rendező teamet (sötét színpad vagy vakító fények, fekete angyal állandó jelenléte, nulla koncepció és színészvezetés) persze nem nagyon merték kritizálni, tisztelet a kivételnek. Más zajlott a színpadon és más a zenekari árokban. Azért néhány kritikus felrótta a rendezői teamnek az opera megcsúfolását. Persze néhány búú jutott az énekeseknek is, több Desdemona alakítójának, kevesebb Cura Otellójának (persze az a szenzáció, ha a kritikus azt emeli ki, hogy őt búúzták ki) és rengeteg fütty a rendezésnek. De azt csak egy-két kritikus írta le, hogy a közönség tapsa 12 percig tartott, három teljes visszahívással a végére. Ez szerintem abszolút az énekesek elismerése mellett tette le a voksot, hogy végig vitték az előadást és nem lett hatalmas botrány, pl. nem szakadt félbe az előadás, pedig sok kritikus pont volt benne erre vonatkozóan. Egyébként olyan kritikát is olvashatsz (nem a rögtön pár órával az előadás után megjelentek között), ami dicséri Curát és azt is leírja, hogy egyáltalán nem érdemelte meg azt a néhány búúzást, ami őt is elérte. Heiner Lajosnak azt ajánlom nézze meg a produkciót (Classica is leadja ezt az Otellót 27-én este fél 10-kor vagy https://sonostream.tv/ -n interneten is nézhető márc. 26. 20.15-től) vagy képzelje el az eredeti szereposztás Bothával (értsd: színészi képességek) vagy Hvorotovsky-val (értsd: szereptudás és tapasztalat Jágóként). Egyébként Carlos Alvarez Jágóként (azoknak, aki a kritikusoknak elhiszi, hogy ő aztán elvitte a prímet) végre jó hanggal bíró énekes, de teljesen egysíkúan énekelt és játszott. Dorothea Röschmann nagyon gyengén kezdett, produkált néhány furcsa hangot is, a két utolsó szólójában szépen teljesített, de nem igazán hatott meg Desdemonaként. Cura hozta saját Otello ábrázolását, ahol és ahogy tehette, kivéve, hogy a rendező mindenképpen azt próbálta erőltetni, hogy Otello egy tehetetlen báb, akivel Jágónak könnyű dolga van. Nos, aki ismeri Vedri Otellóját és Cura szerepfelfogását is, azt tudja, hogy a szerep ennél jóval komplexebb és a teljes út bemutatható a dicsőséges múlttól a teljes összeomlásig, gyilkolásig, ami egyáltalán nem egy romantikus történet, a főhős se egy romantikus, ereje teljében lévő hadvezér. Akinek meg azzal van baja, hogy Cura öregedő, sebezhető és gazember Otellót játszott, az nem ismeri az opera lényegét. Nem tudom, hogy milyen lesz a filmfelvétel, a közeli és távolabbi kamerákkal hogy adják vissza az élő előadásban látottakat. Aki teheti, nézze meg a felvételt, mert vannak benne érdekes részek. Ha pedig valaki Cura igazi Otello értelmezésre kíváncsi ZENEILEG, az menjen el Győrbe április 23.-án az Otelló koncertre, amit ő vezényel és állít színpadra (hisztériakeltő kalandorok kíméljenek ez ügyben.)

486   Heiner Lajos 2016-03-25 20:58:50
Cura Otelloját Salzburgban kibúzták, a kritika lehúzta.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:30 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Deák András
Műsorvezető: Zelinka Tamás
"London híres muzsikus vendégei"
HANDEL: Tűzijáték-szvit / Vízizene (részletek)
HAYDN: 104. (D-dúr) szimfónia („London”) – 4. tétel
MENDELSSOHN: Hebridák – nyitány, op.26
BRAHMS: 6. Magyar tánc
DVOŘÁK: 8. (G-dúr) szimfónia, op.88 (tétel)

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Budafoki Dohnányi Zenekar
Magyaráz és vezényel: Hollerung Gábor
"Megérthető zene"
Sorsok ütközése
VERDI: Rigoletto – 4. felvonás

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Alasdair Beatson, Várjon Dénes (zongora), Karasszon Eszter (cselló), Homoki Gábor (brácsa), Kaczander Orsolya (fuvola), Klenyán Csaba (klarinét), Molnár Anna (ének)
Kuss Quartet: Jana Kuss, Oliver Wille (hegedű), William Coleman (brácsa), Mikayel Hakhnazaryan (cselló)
Vezényel: Keller András
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
kamara.hu - Utas és holdvilág
kamara.hu/5 - Hold
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
WEBERN: Zongoraötös
SCHÖNBERG: Pierrot lunaire, op. 21

11:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: A varázsfuvola

11:00 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Falvay Attila (hegedű), Kántor Balázs (cselló), Horváth Béla (oboa),
Bokor Pál (fagott)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Műsorvezető és házigazda: Dinyés Dániel
Zenemánia - Ifjúsági bérlet 1.
Versenyművek
CARL PHILIPP EMANUEL BACH: a-moll csellóverseny I. tétel
MOZART:Fagottverseny II.tétel
HUMMEL: Bevezetés, téma és variációk op. 102 oboára és zenekarra
HAYDN: Sinfonia Concertante III.tétel
ismétlés: 15:00

15:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Orgonalátogatás haladóknak
Szabó Balázs zenés orgonatörténeti sorozata/1
A barokk fénykor – Bach, Händel
Előad és orgonán játszik: Szabó Balázs

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Szutrély Katalin, Perencz Béla
Szent István Király Oratóriumkórus
Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel:
Záborszky Kálmán
VERDI: Quattro pezzi sacri
WAGNER: A walkür - a III. felvonás zárójelenete

18:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Egri & Pertis Zongoraduó
Sárik Péter Trió
Egri Mónika, Pertis Attila (zongora)
Sárik Péter (zongora), Fonay Tibor (nagybőgő), Gálfi Attila (ütőhangszerek)
Áthallások | Ha Beethoven dzsesszelt volna
BEETHOVEN: Für Elise
PETER PETROF: If Beethoven playing Jazz
J.S. BACH – EARL WILD: Sarabande „Hommage à Poulenc“
POULENC: Szonáta (1918)
PIAZZOLLA: Libertango
BEETHOVEN: Marmotte Op. 52 No. 7
BEETHOVEN: Molto vivace a 9. szimfóniából Op. 125
GRIEG: Rigaudon a Holberg-szvitből
George Gershwin: Három prelűd
GERSHWIN: By Strauss („The Show Is On“)
GERSHWIN: Kickin' The Clouds Away – improvizáció
BARTÓK: Bolgár ritmusban - Mikrokozmosz No.113
BARTÓK: Allegro barbaro
BEETHOVEN: Örömóda a 9. szimfóniából Op. 125

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Alasdair Beatson, Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora), Keller András (hegedű), Jean-Guihen Queyras, Perényi Miklós, Rohmann Ditta (cselló), Ib Hausmann (klarinét), Kolonits Klára (ének)
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
kamara.hu - Utas és holdvilág
kamara.hu/6 - Éjfél
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) cselló-zongora szonáta, D. 821
BRAHMS: a-moll klarinéttrió, op. 114
WOLF: Um Mitternacht
WOLF: Verborgenheit
WOLF: Nimmersatte Liebe
DVOŘÁK: 3. (f-moll) zongoratrió, op.65
21: "Kóda" - kötetlen beszélgetés az előadókkal

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A nyugat lánya

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Dömötör Máté (zongora)
Szovák Kitti Mónika (gordonka)
"GRADUS AD PUBLICUM"
ANTON RUBINSTEIN: D-dúr szonáta zongorára és csellóra Op. 18, I. tétel
CHOPIN: c-moll Polonaise Op. 40 No. 2
CHOPIN: Fisz-dúr Nocturne Op. 15 No. 2
CHOPIN: b-moll Scherzo Op. 31
BARTÓK: Kis szvit
AGGHÁZY KÁROLY: Ländler-Impromptu
AGGHÁZY KÁROLY: Soirées Hongroises
LISZT: Tell Vilmos kápolnája
LISZT: Orage
LISZT: Honvágy
LISZT: Faust-keringő

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Leclair Consort:
Paulik László (barokk hegedű), Ratkó Ágnes (csembaló), Krommer Lucia (viola da gamba)
Leclair, Duphly és Marais művei
A mai nap
született:
1923 • Eősze László, zenetörténész
1925 • Charles Mackerras, karmester († 2010)
elhunyt:
1959 • Heitor Villa-Lobos, zeneszerző (sz. 1887)