vissza a cimoldalra
2018-01-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60386)
Társművészetek (1227)
Milyen zenét hallgatsz most? (24992)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3874)
Kedvenc előadók (2815)
Haladjunk tovább... (207)
Momus társalgó (6308)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11208)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (8762)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1280)
Franz Schmidt (3020)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2555)
Simándy József - az örök tenor (509)
László Margit (116)
Kolonits Klára (1023)
musical (159)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (526)
Média, zene, ízlés (71)
Bartók Rádió (727)
Cziffra György (102)
Élő közvetítések (6842)
Haspók (1257)
Opernglas, avagy operai távcső... (19923)
Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? (535)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

1120   Edmond Dantes • előzmény1116 2017-03-01 16:57:23
Igy igaz,van szimbolikus jelentese,van bizony espedig tagabb ertelemben is,nem kicsit,nagyon ld 1113 itt.
1116   Cilike • előzmény1115 2017-02-27 18:36:22
Hozzátenném, hogy természetesen a történetnek van egy szimbolikus jelentése is, az elitizmusról, a teljesítmény-centrikusságról, hogy mi a fontosabb, a tömegeket elérni vagy egy szűk csoportot a legjobbra kihozni, szól az összetartásról , a lojalitásról, a kirekesztésről. Amúgy meg én nem is hiszem, hogy sok olyan gyerek akarna kórusban énekelni, akinek rossz a hallása, hiszen nem is talál benne élvezetet. Nálunk például van egy templomi kórus, amelyik nem énekel makulátlanul, de hát ha szeretik csinálni, az ember nem perfekcionista, elnézi azt a kis intonációs bizonytalanságot egy amatőr társaságnál. Gyerekeknél még főleg.
1115   IVA • előzmény1114 2017-02-27 17:53:02
Számomra csak akkor lett hiteles a történet, amikor megtudtam, hogy a film 1991-ben játszódik (a szereplő gyerekek tehát az 1982-es születésű Deák Kristóf generációjához tartoznak). Ez az idő ugyanis már nálunk is a nyugati kultúrából érkezett leplezetlen teljesítményorientáltság, önbizalom-építés („Mi vagyunk a legszebbek, legjobbak”) stb. időszakának kezdeti szakasza. (Az én nevelkedésem idején mindenféle nyílt öndicséret viselkedési és jellemhibának számított.)
Nekem viszont ismeretlen az osztályénekkar gyakorlata. Mindig olyan iskolába jártam, ahol valamennyi osztály jobb hangú, muzikális gyerekeiből állították össze az iskolai énekkart – miért kellett volna bárkinek is hallgatnia?
1114   Cilike • előzmény1113 2017-02-27 12:46:09
Én énekeltem gyerekkoromban énekkarban, sose volt ilyen. Nem hiszem, hogy ma gyakorlat lenne. Igaz, nem is voltak az énekkarok ilyen teljesítmény-orientáltak. Nekem tetszett a film, és ami fő, a zsűrinek is.
1113   Edmond Dantes 2017-02-27 09:34:22
Mindenki (Sing)
Oscar-díj a legjobb rövidfilmnek - 2017

Ha csak a film szimpla cselekményét nézzük, számomra nem kimagasló alkotás. Nem tudtam, hogy (gyerek)kórusokat "tátikázókkal" = "némán éneklőkkel" vattáznak-vattáztak ki. Nem tudnék állást foglalni, mi a jó megoldás a filmbéli eset(ek)ben. Ekkora pozitív gyerekszolidaritás pedig elég életszerütlen, sokkal gyakoribb az ellenkezője: ld. a nagyfilmek között Oscart nyerő Holdfényt mint legfrissebb és -sajnos- hihető példát mint arról ez előtt már írtam. Amit a Mindenkibe/ből viszont beleláttam-kiolvastam: igenis létezik összefogás! Összefogás a rossz ellen, a rossz akarat ellen, a rossz felsőbbség ellen, a rossz hatalom ellen. Gratula a magyar alkotóknak!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Hotzi Panni (zongora), Hotzi Enikő (fuvola)
"Hangulat Extra"
SCHUMANN: Három románc (Jean-Pierre Rampal átirata)
DEBUSSY: Prelűdök, 2. kötet - Bruyéres, General Lavine-eccentric
BARTÓK: Három burleszk, Op.8/c
KODÁLY: Meditáció Debussy egy motívuma fölött
HAYDN: C-dúr szonáta, Hob. XVI:50
SCHUMANN: Bécsi karnevál, Op.26

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Mitsuko Uchida (zongora)
SCHUBERT: 19. (c-moll) zongoraszonáta, D. 958
SCHUBERT: 13. (A-dúr) zongoraszonáta, D. 664
SCHUBERT: 18. (G-dúr) zongoraszonáta, D. 894
A mai nap
született:
1734 • François-Joseph Gossec, zeneszerző († 1829)
1828 • Reményi (Hoffmann) Ede, hegedűs († 1898)
elhunyt:
1751 • Tomaso Albinoni, zeneszerző (sz. 1671)
1994 • Cziffra György, zongoraművész (sz. 1921)