vissza a cimoldalra
2020-02-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11466)
A csapos közbeszól (95)

Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (131)
Élő közvetítések (8411)
Társművészetek (1596)
Jacques Offenbach (480)
Natalie Dessay (1805)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3701)
Momus-játék (5796)
Plácido Domingo (921)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4558)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2716)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7329)
Franz Schmidt (3541)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1875)
Kimernya? (3483)
Franz Schubert (311)
Pantheon (2541)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

47   zsoly • előzmény46 2007-10-22 16:34:59
Hajlok arra, hogy egyetértsek Zétával. Csak egy konkrét példa: vannak olyan \"hochértelmiségi\" kollégáim (ezt itt kérem tudományos fokozattal tessék érteni!), akik egy \"obligát\" koncerten kérdezgették tőlem, hogy melyik a fagott meg a klarinét. A pofámról égett a bőr, azt sem tudtam hova bújjak.
És van olyan falusi gyári munkás is, akinek rendszeresen szoktam koncertjegyet venni, vagy pl. az édesapám hordja neki a CD-ket.
Ennyit az \"összetételünkről\" és a tudatlanásgunkról, nem is beszélve a szociológusokról.
46   WarteNur • előzmény45 2007-10-22 16:25:31
Szerinted!

Egyébként ez az egyetlen értelmes szó az előző hozzászólásodban.
A saját tudatlanságodat pedig ne kend a szociológusokra.
45   -zéta- • előzmény42 2007-10-22 15:39:57
Téves az a kiindulópontod, amit Te úgy hívsz, hogy \"eleve\". Szerintem nagyjából hasonló arányban vannak különböző rétegek komolyzenerajongók között is, mint a társadalomban.

Amúgy, amíg a társadalom összetételén a szociológusok sem tudnak kiegyezni, addig nekünk sem fog sikerülni.
42   WarteNur • előzmény41 2007-10-22 13:01:59
\"Amúgy úgy vélem, hogy az általam (is) ismert Momus-látogatók nagyjából a társadalom teljes rétegét leképezik.\"

Csakhogy ez nem olyan, mint a közvélemény-kutatás, aminek valahány fős mintájában benne van minden réteg, és az alapján valószínűsíthető pl. egy szavazás eredménye.

Sokkal differenciáltabb dolog ez ennél.

Eleve a komolyzene kedvelők soraiban nem olyan arányban vannak jelen a különböző rétegek, mint a társadalomban.
Ebből következik, hogy a közönség nem olyan arányban tartalmazza a bizonyos rétegeket, mint a momus \"közössége\".
Nem hiszem, hogy bármilyen általánosítás akárcsak részben is megállná a helyét.
41   -zéta- • előzmény31 2007-10-22 12:12:56
\"Nehogy már az ide beírogató néhány tucat emberkét a teljes hazai opera- és koncertlátogató közönséggel azonosítsuk!\"

Azonosítani nem kéne, de a koncertlátogató közönség egy rétegét képezik, ezért véleményük részben (mondom: részben) tekinthető általánosnak is. Amúgy úgy vélem, hogy az általam (is) ismert Momus-látogatók nagyjából a társadalom teljes rétegét leképezik.
31   WarteNur • előzmény29 2007-10-22 09:11:22
Nehogy már az ide beírogató néhány tucat emberkét a teljes hazai opera- és koncertlátogató közönséggel azonosítsuk!
Ide rendszeresen csak egy hangos kisebbség írogat ami a közönségnek csak nagyon kis százaléka, ráadásul a nagyobbik rész tettenérhetően a \"szakmából\" kerül ki.
Szerencsére a hazai közönség jóval nagyobb része őszintén tud örülni, tapsolni a jól sikerült produkcióknak operaházban, és koncertpódiumon egyaránt.
29   zsoly • előzmény27 2007-10-22 08:00:49
Azért ez az első látásra figyelemre méltónak tűnő pszicholanalízis több helyen sántít.
Nem tudom mi lenne a zeneművészettel és művészekkel, ha nem lenne értő közönség (tudom, egyre kevesebb). És akkor ezek szerint aki értő közönség, és lehet hogy művelte valamikor a zenét akármilyen szinten, az ezek szerint csak valami fanyalgó, művészpályára hiába áhítozó emberke lehet. Akkor azt hiszem nem sokan ülnénk a koncerteken meg az operaelőadásokon. És általában taps helyett búznánk.
Most akaratlanul is pl. Heiner dr. jutott az eszembe. Őt is belesorolod az \"általad vázolt kategóriába\"?
27   WarteNur • előzmény24 2007-10-22 00:02:23
Nagyon jól tudod, hogy zenészekre, \"művészekre\" gondoltam, nem kell itt viccesen értetlenkedni.
Ha a jelenlegi hivatásod, szakmád nem a zenéhez kapcsolódik, akkor már megbocsáss, de zenei téren \"sikertelen emberke\" vagy.
Hozzászólásaid alapján eléggé járatosnak tűnsz a művészetekben, lehet, hogy valamikor művelted is valamelyiket, vagy áhítoztál rá, de nem lettél művész valamiért.
Vagyis az általam vázolt kategóriába beleférsz, lehet, hogy más oldalról.
24   zsoly • előzmény20 2007-10-21 23:39:50
Én meg azon röhögök, hogy azt sem tudod, kikről írsz olyasmit, hogy \"húdenagyontehetségesdesikertelen emberke\".
Ha csak magamból indulok ki, én pl. sikeres vagyok a hivatásomban, bár annak semmi köze a művészetekhez. Ennek ellenére még tapsot is szoktam néha kapni. :) Sőt, szerintem befordulnál az asztal alá, ha megmondnám, mi a hivatásom.
Szóval én vagyok a depressziós és pályát tévesztett énekművész mintapéldánya. :))
20   WarteNur 2007-10-21 22:43:19
Na, mégegy topik, ahol majd a sok \"húdenagyontehetségesdesikertelen\" emberke fanyaloghat az énekeseken.
Jó írigykedést, ha jólesik.
Azonban ez mit sem változtat azon a tényen, hogy az énekes kapott valamit a Jóistentől, amit más nem, nevezetesen hangot.
Persze ki többet, ki kevesebbet, ki ilyent, ki olyant.
Na, és persze elég kurázsit ahhoz, hogy két kis vacak hangszalagra tegye fel az egész életét, amiket ráadásul kisebb százalékban használ éneklésre, mint egyéb más \"haszontalan\" dolgokra, mint pl. beszéd. Olyan ez, mintha pl. egy hegedűs egész nap a hangszerét használná beszédre.
Ráadásul azt nem támadja meg semmiféle vírus.

Hangszert bárki vehet olyat, amire elég pénze van, és ha elég ambíciózus, még játszani is megtanulhat rajta.A stílusok, de még a muzikalitás is tanulható.
Nem említve a \"tehetséges\" karvez-eseket, akik mindenkinél mindent jobban tudnak, de még a legjobb esetben is csak elméletben, mert hát a gyakorlat ugye, az eszköz híján nem megy. A kritizálás annál inkább.
A HANG-ot azonban kapni kell, onnét fentről.
A siker azon múlik hogy a hang mellé még ki mit tud letenni az asztalra.
De a HANG alapkövetelmény, anélkül nem szólal meg semmiféle fenenagy muzikalitás, stílusismeret, vagy tehetség.
Azt pedig tudomásul kell venni, hogy a műfaj sajátosságaiból adódóan még a legkisebb szereplő is több tapsot \"zsebel be\" mint bármelyik zenekari, vagy énekkari művész, nem beszélve a tapsot soha nem kapó, mindenféle fanyalgó emberkéről.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Szabó Sára (hegedű), Hirling Bettina (zongora)
moderátor: Fülei Balázs


"Hangulat Junior" - A kitapintható zene
BEETHOVEN: c-moll szonáta hegedűre és zongorára, op. 30, No. 2

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Reconnections 2020 Zárókoncert"
RAVEL: Bevezetés és allegro
Szabady Ildikó (fuvola), Yehiel Lock (klarinét), Tamar Frenkel (hárfa), Varga Oszkár, Talia Herzlich, (hegedű), Sztojka Zoltán (brácsa), Tomasz Máté (cselló)
FAURÉ: 1. (c-moll) zongoranégyes, op. 15
Jan Lichuid (hegedű), Alexis Pelton (brácsa), Csőke Flóra (cselló), Kiss Péter (zongora)
JOLIVET: Chant de Linos
Dávid Boglárka (fuvola), Talia Herzlich (hegedű), Soós Előd (brácsa), Michal Korman (cselló), Tamar Frenkel (hárfa)
TZVI AVNI: Fúvósötös
Dávid Boglárka (fuvola), Ács Anna (oboa), Sándor Norbert (klarinét), Daniel Luria (fagott), Hezi Nir (kürt)
R. STRAUSS: Szextett a Capriccio című operából
Varga Oszkár, Jan Lichuid (hegedű), Sztojka Zoltán, Alexis Pelton (brácsa), Csőke Flóra, Tomasz Máté (cselló)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ROSSINI: Olasz nő Algírban

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Bozay Melinda (zongora), Pólus László (gordonka)
BEETHOVEN: A-dúr szonáta, op. 69
LISZT: Szerelmi álmok, Elfelejtett románc
WEINER: Románc
SCHUMANN: Adagio és allegro, op. 70

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Bine Bryndorf (orgona)
J.S. BACH: e-moll prelúdium, BWV 548
BUXTEHUDE: d-moll passacaglia, BuxWV 161
J.S. BACH: Allein Gott in der Höh' sei Ehr' - korálelőjáték, BWV 662
BRUHNS: G-dúr prelúdium
J.S. BACH: Allein Gott in der Höh' sei Ehr' - trió, BWV 664
BÖHM: Vater unser im Himmelreich
J.S. BACH: e-moll fúga, BWV 548
MENDELSSOHN: VI. (d-moll) orgonaszonáta („Vater unser im Himmelreich”), op. 65, No. 6
NIELSEN: Commotio, op. 58
19:30 : Szeged
Szegedi Nemzeti Színház

Razvaljajeva Anasztázia (hárfa), Bálint János (fuvola)
Szegedi Szimfonikus Zenekar
vez.: Pál Tamás
HAYDN: f-moll szimfónia, No. 49, „La passione”
MOZART: Versenymű fuvolára, hárfára és zenekarra, C-dúr, K.299
BEETHOVEN: VII. szimfónia, A-dúr, Op.92
A mai nap
született:
1727 • Armand-Louis Couperin, zeneszerző († 1789)
1873 • Enrico Caruso, énekes († 1921)
1940 • Jesús López-Cobos, karmester († 2018)