vissza a cimoldalra
2019-08-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11433)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61863)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1330)
Operett, mint színpadi műfaj (4044)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4550)
Simándy József - az örök tenor (621)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3393)
Miklósa Erika (1238)
Lisztről emelkedetten (959)
Kedvenc magyar operaelőadók (1140)
Társművészetek (1343)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1741)
Franz Schmidt (3409)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (986)
Cziffra György (109)
Kortárs zene (67)
Használ-e az operának a kortárs feldolgozás? (107)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

40   Sesto • előzmény36 2007-10-22 11:22:18
\"Sokan bírálták, és bírálják Fáy kritikáit és személyét, de a fiatalabb generáció mégis mintha egyenes követője lenne ennek a fajta kritikaírásnak.\" -nem csak ezt a tendenciát, de különösen az érme másik oldalát tartom nagyon aggasztó fordulatnak, amikor befutott, elismert (=jogosan!) kiemelkedö müvészek is már csak úgy mernek megszólalni - szinte suggotva, rettegve(?) - \"bezzeg a Fáy is megirta!...\" (Ezzel is generálva a már kialakultnak és elfogadottnak látszó helyzetet.)

Ismerve egy-két komoly és nemzetközi szinten jogosan elismert európai komolyzenei szakkrtikus stilusát, hozzáállását, szaktudását azonnal el lehet mondani, hogy rettegni tk. egyiküktöl sem kellett/kell, mert az esetleg szigorúbb kritikák is mindig emberi hangon/stilusban megfogalmazva és kifejezetten épitö jelleggel felépitve kerültek/kerülnek a T. olvasó (=legyen az szakmabeli vagy lelkes zenebarát etc.) elé...
36   WarteNur • előzmény34 2007-10-22 09:41:59
A zenekritikákról és kritikusokról teljes egészében osztom a véleményedet.
Nincs ma olyan kritikuscsapat Magyarországon akinek a véleményére az előadóművész adhat, abból esetleg tanulhatna az adott produkciót illetően.
Többnyire önjelölt, magamutogató, irásaikban rendszeres elfogultságot mutató firkászok vannak az írott, és elektronikus sajtóban, akik úgy vélik, hogy minél botrányosabb, cikibb dolgokat írnak, annál érdekesebb lesz a kritikájuk. Sokan bírálták, és bírálják Fáy kritikáit és személyét, de a fiatalabb generáció mégis mintha egyenes követője lenne ennek a fajta kritikaírásnak.
34   oberon • előzmény32 2007-10-22 09:30:35
Ez jól esik, hogy közéjük sorolsz!
Szerintem az sem baj, ha csak néhányan ütköztetjük a véleményünket, de ez vita legyen, és ne személyeskedés.
Tényleg nem érdekel, ki kicsoda (lehet bányász, vagy utcaseprő is) de legyen szíves konkrét példával, meghallgatható koncertekkel, felvételekkel alátámasztani a kritikáját. Úgy általában ma a zenekritikákból teljesen hiányzik az előadás szakmai bírálata. Legtöbbször kapunk egy jó-rossz zenetörténeti környezettanulmányt, és annyit a maradékban, hogy XY (jó esetben helyesen írva a név) tűrhetően eljátszotta, elénekelte a darabot. Az, hogy tett-e hozzá előadói szempontból, volt-e értelme ezt a művet neki egyáltalán kézbe venni, tart-e ott már (vagy még), hogy ezt az áriát énekelje stb. nem igen olvasható.
Pedig tényleg az emberi hang a legcsodálatosabb hangszer, és ehhez a hangszerhez kellene, hogy értsenek a legtöbben, hiszen ez mindegyikünknek adva van. Egyáltalán nem fontos, hogy jól is tudjon énekelni, de tudhatná, mi a jó éneklés.
32   WarteNur • előzmény30 2007-10-22 09:14:37
Azon kevesek egyikének tűnsz, aki a nagyobbik részből kerül ki, de itt is megfordul.
30   oberon 2007-10-22 09:07:31
Kedves Barátaim!

Ugye nem visszük el ilyen irányba ezt a topicot is, mert akkor innen is örökre kimaradok. Én Wartenur első hozzászólásának második felében felfedezni vélek néhány apró jelet arra, hogy ő is hajlandó érdemben nyilatkozni a témában. És én inkább ebbe kapaszkodnék bele...
Szóval térjünk vissza a gyökerekhez!
Vitaindítónak újra beszéljünk Bartoli-ról, aki itt sokak kedvence. Véleményem szerint különleges művész, teljesen egyéni amit csinál, ezért másolhatatlan is (főleg technikai szempontból), de semmiképpen sem etalon.
Ha látjuk is, hogy hogyan énekel, hogyan machinál éneklés közben, az nem lehet példa senki számára, mert ha nem rendelkezik pontosan olyan hangi adottságokkal mint ő, akkor az eredmény siralmas.
Őt én abba a kategórióba sorolom, mint Nigel Kennedy-t, akik figyelemre méltóak, egyéniek, de ez inkább cirkuszi mutatvány.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

Matthew Gee, Brian Hecht, Kiss Zoltán, Nico Schippers, Veér Mátyás
"A harsona csodálatos világa"
John Williams, Szergej Prokofjev és Robert Schumann művei

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Teleki Miklós (orgona), Kováts Kolos (basszus), Krusic Eleonóra (fuvola)
20:00 : Kiskunhalas
Római Katolikus Főplébánia

Sebestyén Márta (ének), Szamosi Szabolcs (orgona)
"Nyújtsd ki mennyből"
Kyrie, "A fényes Nap" népdal
Passacaglia (improvizáció a "Fényes nap" témára)
VIVALDI-BACH: a-moll concerto BWV 593
"Nyújtsd ki mennyből"
BARTÓK: Este a székelyeknél
TOLCSVAY: Kyrie, Sanctus (részlet a Magyar Mise-ből)
A mai nap
született:
1862 • Claude Debussy, zeneszerző († 1918)
1928 • Karlheinz Stockhausen, zeneszerző († 2007)