vissza a cimoldalra
2018-10-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61149)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4069)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

A hangszerek csodálatos világa (182)
Élő közvetítések (7454)
Gioacchino Rossini (1019)
Zenetörténet (237)
Opernglas, avagy operai távcső... (20146)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2932)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1116)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (591)
Kelemen Zoltán, operaénekes (90)
Simándy József - az örök tenor (552)
Operett, mint színpadi műfaj (3714)
Pantheon (2264)
Balett-, és Táncművészet (5560)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1503)
Franz Schmidt (3197)
Momus-játék (5543)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2112   Pörköltszaft • előzmény2065 2015-07-05 18:08:57
Kedves tejeskave!

Szeretnék gratulálni a megfigyelőképességének 100%-os kiaknázásához, ugyanis a kedvenc megemlített jelenetei között a tények és valósság messze állnak a leírtaktól. Ön szerint lehet mazohizmus,de én többször is megnéztem.
1. Úgy gondolom a beöntést nem szájon át csinálják márpedig a 3 hölgy megmosni szeretné a Tamino urat.
2. Ha annyi képzelőereje sincs mint a hörcsögömnek,aki egy papírlapot is fűszálnak tud nézni, akkor miért jár színházba... (Fuvola/szívószál)
3. Gondolom a neve alapján (ami egy álnév,mert gondolom saját néven nem merné vállalni a "véleményét"),szereti a kávét, vagyis függő és örömet okoz önnek a kanál csörgése... Na ezért kap üvegcsét,mert bent ez segít neki nem egy csengő... De ez hozzá tartozik a 2-es ponthoz.
4. A színház néha megérteni is segít nem csak élvezni,ugyanis honnan tudná az ember hogy mert fordul hátra 30 énekkari művész mikor nem történik semmi, ha nem hall valamit? (Ok-okozat) Amit a rendező az első pillanattól az utolsóig nagy gonddal kezel.
5. 6. 7. Ha vannak ilyen meglátásai is akkor nem értem a többit...
8. Statiszták nincsenek a darabban. Az első fináléban senki nem röhög senkin. A Tamino áriája alatt pedig semmi bolondság nincs,csak gonoszság,ugyanis ha megfigyeli, vagyis nem csak néz hanem lát is, akkor észreveszi,hogy gonoszan megpróbálják az ápolók beijeszteni,megbolondítani a Taminot, ami egy látomás jelleggel orvosi és kórházi kellékekkel ruhákkal kialakított kavalkád. A pingvintől a légyen át a jegesmedvén keresztül a vizilóig minden felvonul. Ismét a 2. pont.
9. Na ehhez annyit fűznék hozzá,hogy egy olyan embertől,mint maga semmi féle "véleményt" az emberek hangjáról nem fogadok el, sőt nem is tűrhetem szó nélkül,mert eddig csak a színházhoz való nemértését bizonyította be,de az,hogy kritikus szemmel nyilatkozzon nyílvánosan úgy,hogy azt sem tudja kiről ír, na az botrányos. Altorjay Tamás ugyanis egyetlen elírt szereposztáson szerepel,mivel nem Ő énekelte a szerepet. A többi szereplő nevét meg sem nézte, az meg,hogy a női főszereplő hangját nyílvánosan ilyen jelzővel,mint "borzalmas" még egy hozzá értő ember sem engedhet meg magának. Bár aki ért hozzá az nem is enged meg magának ilyet,még ha így is gondolja. Megjegyzem egyáltalán nincs így.
Gondolom a Rendező Urat pedig a fentebb megemlített dolgok nem megértése miatt ítéli el. Azt javaslom, hogy nézze meg még párszor ezt az előadást, olyan szemmel ami nem elítél,hanem befogad. Ha pedig képtelen befogadó szemmel színházi előadást,operát,filmet,mesét nézni vagy akár egy könyvet elolvasni és megérteni azt,hogy minden ember másképp értelmez dolgokat,akkor javaslom,hogy a darabban látott intézet valamelyik létező testvérében foglaljon magának egy kényelmes lakosztályt és élete hátralevő részében ott kényeztesse a felfogását saját gondolataival. Persze csak miután elnézést kért mindenkitől akit megbántott vagy valótlant írt róla,ugyanis biztos jobb lesz egy gumiszobában ülni nyugodt lelkiismerettel.
Köszönettel egy nyitott színházszerető Ember!
2065   tejeskave • előzmény2057 2015-06-29 23:45:43
Valóban remek rendezést hozott össze a nagyszerű, szegény, Nemzetiből száműzött Alföldi Róbert. Lássuk csak a kedvenc jeleneteim:

1. Taminot három nővér kergeti mindjárt az opera elején, akik egy medencébe taszajtják, ahol műanyag slaggal szenvedtetik - beöntést is adnak neki
2. Tamino piros műanyagszívószálat kap fuvola helyett
3. Papageno üvegcsét harangjáték helyett
4. van valami lift, ami irtó nagy zajjal jön le fel, miközben szól a zene -remekül segíti a mű élvezetet
5. Papageno fekete atléta trikóban szaladgál le és fel a Papagenával énekelendő duett bevezetőjeként, majd a két szerelmes egy-egy kórházi ágyba fekve talál egymásra. Papageno előbb szorong, majd boldogan átugrik Papagena ágyába, hogy gyorsan segítsen szexuális kielégületlenségén
6. Sarastro valami főorvos, az Éj királynője leginkább a Száll a kakukk fészkére c. film szadista főnővérét jutatta eszembe
7. Sarastro emberei a végén valami zöld folyadékkal belövik az Éj királynőjét
8. a kórus tagjai és a statiszták rendszerint bolondokat alakítva röhögnek, vihognak pl. az első felvonás fináléjában Tamino áriája alatt is bolondok hada idiótáskodik a színpadon
9. A fiatal férfi énekesek jobban néznek ki, mint ahogy énekelnek, az Éj királélynőjét megszemélyesítő énekesnő szintén inkább szépségével, mint éneklésével hatott rám. Ajtorjay Tamásnak szinte nulla mélységei vannak Sarastroként. Bár meg lehet, hogy a Thálai Színház borzasztó akusztikája is szerepet játszik abban, hogy ilyen rosszank ítélem az énekeseket. Kovács Éva borzalmas vibrátókkal énekli Paminát.
A nagyszerű Rendező Úrnak meg szemmel láthatólag fontosabb volt saját agymenése, mint a zenei kivitelezés. Katasztrófa volt az egész előadás! Még a Zsótér-féle Bűvös vadász borzalmat is alul múlta számomra.
2057   márta 2015-06-29 12:40:17
Alföldi remek Varázsfuvolát hozott össze egy csomó fiatallal! Tegnapelőtt félházas fotós próbából láttam két fél felvonást. Tele szenvedéllyel, igazságkereséssel, szellemmel , humorral. Az Éj királynőjét éneklő Marlene Assayag igazi drámai koloratúra, szombat délelőtt nem volt a legfölényesebb nehezebbik áriájában, de biztosan győzte. Nagy felfedezés Hanczár györgy, aki ebben a változatban szeretnivaló Tamino, magabiztos énekléssel, nagyszerű játékkel. Kovács Évát egzaltált Pamináját nagyon lehet sajnálni. Jekl László basszusában nincs fenség, és nemhogy mély F, még G sincs. Tiszta szerencse, hogy ebben a változatban ellenszenves figura!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

OrgonaExpedíció
Audiencia a hangszerek királynőjénél

16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Orgonahangverseny

17:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Fassang László (orgona)
OrgonaExpedíció Extra
A Müpa+ hűségprogram exkluzív rendezvénye
jegyek nem válthatók

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Juhász Attila (zongora)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Azis Sadikovic
CAGE: 4'33”
IVES: A megválaszolatlan kérdés
COPLAND: The Tender Land – szvit: 3. The Promise of Living (Az élet ígérete)
ELMER BERNSTEIN: A hét mesterlövész
ELLINGTON: New World A-Comin' (Új világ jő)
DVOŘÁK: 9. (e-moll) szimfónia, op. 95 („Az Újvilágból”)

19:30 : Budapest
Uránia Nemzeti Filmszínház

Ernst Reijseger (cselló), Harmen Fraanje (zongora, orgona), Mola Sylla (ének, afrikai hangszerek)
Vezényel: Wolfgang Kläsener
CAFe 2018
ERNST REIJSEGER - WERNER HERZOG: Cave of Forgotten Dreams – filmkoncert

19:30 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

Szemere Zita, Bakos Kornélia, Szappanos Tibor, Bakonyi Marcell (ének)
Lisztes László (narrátor)
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Angelica Leánykar (karigazgató: Gráf Zsuzsanna)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Somos Csaba
HAYDN: Nelson-mise
ORBÁN GYÖRGY: Ricercare
Pászti-bérlet 1.
19:00 : Miskolc
Művészetek Háza Hangversenyterem

Horti Lilla, Schöck Atala, Horváth István, Kovács István
Nyíregyházi Cantemus Kórus, művészeti vezető: Szabó Soma
Miskolci Szimfonikus Zenekar
vez.: Antal Mátyás
Hangforrás bérlet 2018/2019
ROSSINI: Tell Vilmos – nyitány
LISZT: Tasso – szimfonikus költemény
ROSSINI: Stabat Mater
Hangforrás bérlet 2018/2019
A mai nap
született:
1706 • Baldassare Galuppi, zeneszerző († 1785)
1898 • Lotte Lenya (Karoline Wilhelmine Blamauer), énekesnő, színésznő († 1981)
1927 • Lakatos Gabriella, balett-táncos († 1989)
1945 • Jávori Vilmos, jazz-muzsikus († 2007)
elhunyt:
1545 • John Taverner, zeneszerző (sz. kb. 1490)
1893 • Charles Gounod, zeneszerző (sz. 1818)
1944 • Viktor Ullmann, zeneszerző (sz. 1898)
1968 • Tóth Aladár, zenetörténész, 1946 és 1956 között az Operaház igazgatója (sz. 1898)