Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban?


2122 Gabor11 2015-07-05 19:47:59
Hűha, itt vannak gondok a fogalmakkal. Ezt nem színpadképnek hívják. A színpadkép definíciója a következő:a színjáték cselekményének egész vizuális kerete, mely sajátos atmoszférát sugall. Szűkebb értelemben csak a díszlet. Jót nevettem, köszönöm!

2121 Héterő 2015-07-05 19:46:57 [Válasz erre: 2120 Héterő 2015-07-05 19:37:40]
[url]http://excursor.ru/images/resize_cache/excursions/ru/altay/chemal/7855_675x450.jpg;Ló az altáji domborulatok között.[/url] Égnek áll a haja.

2120 Héterő 2015-07-05 19:37:40
Azért ezt az [url]http://www.operaportal.hu/images/Armel_2015/VarázsfuvolaArmel_6.jpg;emelkedett operai színpadképet[/url] csak a legmagasztosabb művészi érzékkel megáldottak tudják másképpen értelmezni, mint ami: s... és p... (majdnem leírtam).

2119 Gabor11 2015-07-05 19:20:22
Egyébként, kedves Cilike. Az előttem lévő három embernek is nyugodtan szólhat, akik nem jól linkeltek.... Köszönöm még egyszer!

2118 Gabor11 2015-07-05 19:16:24
[url]http://www.operaportal.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=40859:opera-parodia&catid=27:kritika&Itemid=16;Operaportal[/url]

2117 Gabor11 2015-07-05 19:13:11
[url]http://www.operaportal.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=40859:opera-parodia&catid=27:kritika&Itemid=16[/url] De szerintem ezt meg lehetne csinálni egyszerűbben is, kissé elavult és bonyolult....

2116 Gabor11 2015-07-05 19:06:16
Koszonom a segitseget. Nem vagyok uj felhasznalo,csak nem informalodtam....

2115 Cilike 2015-07-05 18:58:50
[url]http://tiszatajonline.hu/?p=82076 ;Tiszatáj[/url]

2114 Cilike 2015-07-05 18:57:59
[url]http://www.revizoronline.com/hu/cikk/5626/mozart-a-varazsfuvola-thalia-szinhaz-armel-operafesztival-2015/;Revizor[/url]

2113 Cilike 2015-07-05 18:57:15
Mi lenne, ha az újonnan regisztrálók elolvasnák, hogyan kell linkelni?

2112 Pörköltszaft 2015-07-05 18:08:57 [Válasz erre: 2065 tejeskave 2015-06-29 23:45:43]
Kedves tejeskave! Szeretnék gratulálni a megfigyelőképességének 100%-os kiaknázásához, ugyanis a kedvenc megemlített jelenetei között a tények és valósság messze állnak a leírtaktól. Ön szerint lehet mazohizmus,de én többször is megnéztem. 1. Úgy gondolom a beöntést nem szájon át csinálják márpedig a 3 hölgy megmosni szeretné a Tamino urat. 2. Ha annyi képzelőereje sincs mint a hörcsögömnek,aki egy papírlapot is fűszálnak tud nézni, akkor miért jár színházba... (Fuvola/szívószál) 3. Gondolom a neve alapján (ami egy álnév,mert gondolom saját néven nem merné vállalni a "véleményét"),szereti a kávét, vagyis függő és örömet okoz önnek a kanál csörgése... Na ezért kap üvegcsét,mert bent ez segít neki nem egy csengő... De ez hozzá tartozik a 2-es ponthoz. 4. A színház néha megérteni is segít nem csak élvezni,ugyanis honnan tudná az ember hogy mert fordul hátra 30 énekkari művész mikor nem történik semmi, ha nem hall valamit? (Ok-okozat) Amit a rendező az első pillanattól az utolsóig nagy gonddal kezel. 5. 6. 7. Ha vannak ilyen meglátásai is akkor nem értem a többit... 8. Statiszták nincsenek a darabban. Az első fináléban senki nem röhög senkin. A Tamino áriája alatt pedig semmi bolondság nincs,csak gonoszság,ugyanis ha megfigyeli, vagyis nem csak néz hanem lát is, akkor észreveszi,hogy gonoszan megpróbálják az ápolók beijeszteni,megbolondítani a Taminot, ami egy látomás jelleggel orvosi és kórházi kellékekkel ruhákkal kialakított kavalkád. A pingvintől a légyen át a jegesmedvén keresztül a vizilóig minden felvonul. Ismét a 2. pont. 9. Na ehhez annyit fűznék hozzá,hogy egy olyan embertől,mint maga semmi féle "véleményt" az emberek hangjáról nem fogadok el, sőt nem is tűrhetem szó nélkül,mert eddig csak a színházhoz való nemértését bizonyította be,de az,hogy kritikus szemmel nyilatkozzon nyílvánosan úgy,hogy azt sem tudja kiről ír, na az botrányos. Altorjay Tamás ugyanis egyetlen elírt szereposztáson szerepel,mivel nem Ő énekelte a szerepet. A többi szereplő nevét meg sem nézte, az meg,hogy a női főszereplő hangját nyílvánosan ilyen jelzővel,mint "borzalmas" még egy hozzá értő ember sem engedhet meg magának. Bár aki ért hozzá az nem is enged meg magának ilyet,még ha így is gondolja. Megjegyzem egyáltalán nincs így. Gondolom a Rendező Urat pedig a fentebb megemlített dolgok nem megértése miatt ítéli el. Azt javaslom, hogy nézze meg még párszor ezt az előadást, olyan szemmel ami nem elítél,hanem befogad. Ha pedig képtelen befogadó szemmel színházi előadást,operát,filmet,mesét nézni vagy akár egy könyvet elolvasni és megérteni azt,hogy minden ember másképp értelmez dolgokat,akkor javaslom,hogy a darabban látott intézet valamelyik létező testvérében foglaljon magának egy kényelmes lakosztályt és élete hátralevő részében ott kényeztesse a felfogását saját gondolataival. Persze csak miután elnézést kért mindenkitől akit megbántott vagy valótlant írt róla,ugyanis biztos jobb lesz egy gumiszobában ülni nyugodt lelkiismerettel. Köszönettel egy nyitott színházszerető Ember!

2111 Gabor11 2015-07-05 17:40:20
http://www.revizoronline.com/hu/cikk/5626/mozart-a-varazsfuvola-thalia-szinhaz-armel-operafesztival-2015/ Ohhh, meg egy. Tipikus mentalitasra vall az elsot olvasva frocsogni....

2110 Gabor11 2015-07-05 17:06:53
http://tiszatajonline.hu/?p=82076 Egy ujabb kritika a Varazsfuvolarol!

2109 Edmond Dantes 2015-07-05 16:41:13 [Válasz erre: 2106 nizajemon 2015-07-05 15:37:08]
Vagy éppenséggel nagyon is "eszes" pénzpocsékolásnak ;-) ...a kimagyarázás megkezdődött: http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/szegeden_tert_volna_vissza_a_jegre_katarina_witt/2436603/ Ugyanezt mondjuk be is mondhatták volna a 4.000 nézőnek előadás előtt (nem mondtak semmikor semmit), ahogyan az ilyesmi szokásos pl ha egy énekes rekedt/indiszponált, de mégis énekel.

2108 Edmond Dantes 2015-07-05 16:36:43 [Válasz erre: 2100 Heiner Lajos 2015-07-04 16:57:24]
Pál Tamás

2107 Edmond Dantes 2015-07-05 16:33:03 [Válasz erre: 2090 Búbánat 2015-07-01 20:24:44]
Ez egy (1) kritika. Neki ez a véleménye. Ez pedig egy másik: http://www.operaportal.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=40859:opera-parodia&catid=27:kritika&Itemid=16 ...neki pedig ez. Kicsit más, "kicsit" jobb...ugyan ki dönti el, melyik igaz? Esetleg sőt, valszeg mind2.

2106 nizajemon 2015-07-05 15:37:08 [Válasz erre: 2103 Edmond Dantes 2015-07-05 09:52:59]
Katarina Witt idehozása,Lásd "ki-betologatás" eszetlen pénzpocsékolásnak tűnik.

2105 Petyus 2015-07-05 13:46:56 [Válasz erre: 2104 tejeskave 2015-07-05 10:47:24]
Belenéztem a Thália faramuci flótájába,, epegörcsöm lett tőle. Kihívtam az ügyeletet, Salzburgba utaltak, a Mozarteumba...

2104 tejeskave 2015-07-05 10:47:24 [Válasz erre: 2079 márta 2015-07-01 10:57:26]
Ha jó az előadás nem bosszankodom. De Alföldi egyszer meg elmondta, hogy amikor Pekingbe hívták, hogy az egyetemen Shakespeare-ről tartson előadást, akkor ő elsősorban a saját rendezéseiről beszélt. Érted? Shakespeare-nél sokkal fontosabb számára a saját maga agymenése. Hát ha valaki erre kíváncsi, akkor tessék: üljön be és nézze a förmedvényeit! Én csak adtam egy esélyt annak, hogy talán annyira borzasztó nem lesz. Legalább az énekesek között lesz valaki, aki tetszik. Megadom az esélyét annak, hogy ne legyen igazam.

2103 Edmond Dantes 2015-07-05 09:52:59
Egy interjúban a rendezőnek, Béres Attilának feltett költői kérdésre "Mit keres a szegedi Dóm téren egy ezer négyzetméteres jégpálya?" itt a válaszom: s e m m i t! (A hivatalos közlés szerint egyébként 600 m2) Egy emberként "izgultuk" végig a báli jelenetet és a végén a tapsrendet, hogy az énekes szólisták és a kórus hanyatt-hasra ne essék a (mű)korcsolyapályán. A produkció egészétől sem estünk hasra...sajnos. Csak röviden: az új miskolci színigazgató rendezése finoman szólva eklektikus volt, a "jeges" magyarázat az interjúban ("csúszós világ a politika mint a jég") erőltetett, gombhoz varr kabátot. A gomb neve: Katarina Witt. Igen ám, de a "gomb" meg szimplán "leszakadt": az agyonhájpolt, húzó név célból beharangozott Katarina Witt "szerepe" annyi volt, hogy az utolsó jelenetben a színpad leghátulján betolták egy trónuson, integetett egy bájos mosoly kíséretében...majd kitolták. Azokkal is jól kitoltak ezáltal, akik tőle várták a nagy durranást. A közönség, miközben azon töprengett a tapsrend alatt, sírjon vagy nevessen, elmulasztott egy jókora búúúzást, ami máshol ilyen esetben nem maradt volna el, amikor a tapshoz másodszor is betolták a "bálkirálynőt" egy újabb bájos mosoly és integetés erejéig. Ennyit a rendezésről. A díszletek és (főleg) a jelmezek is ennek a hajánál fogva előcibált koncepció(tlanság)nak voltak alárendelve. (Piros+fehér=vér+jég) A karmester, Barnaby Palmer volt, némi keresgélés után felleltem, hogy a Szecsuáni Szimfonikus Zenekar (Sichuan Symphony Orchestra) zeneigazgatója. Kedves mosolygós, hórihorgas nagykamasz, és ő is "nadrágszerepben" mint színpadi kartársa, Oscar. Zömmel takarékos mozdulatokkal vezényelte el/le Verdi pattanásig feszült, feszes, pergő zenéjét. Néhány bántó oboagikszert leszámítva nagyobb baj nem volt a zenekarral és a kórus is hozta a formát. Rálik Szilvia hangban-játékban-megjelenésben egyaránt kiváló Amélia volt, második áriájában extra szívszorító pillanatokkal. Ő tartotta a produkció legnagyobb, legmegbízhatóbb oszlopát. Wiedemann Bernadett fölényesen uralta szólamát és az egész Ulrika-jelenetet, nem-várt megjelenése az opera fináléjának utolsó pillanataiban a rendezés legjobb ötletének tűnt. Ők ketten kiemelkedtek a garnitúrából. Tetszett Szemere Zita is, bár az első képben (a "paralimpikonként" tolókocsiban általa ide-oda gurított főbíró -ének: Rozsos István- jóvoltából) túlmozgásossá tette szereplését a rendező, második áriájából meg mintha kispórolt volna pár ékítményt. A hölgyszakasz mindenesetre jelentősen erősebb volt a "fiúkénál". A két összeesküvőből Dani Dávid szó szerint (test) magasságával tarolt, párja, Pataki Bence ("civilben" tudtommal Wiedemann Bernadett fia), ha nem is énekben, de mint mindenki más, eltörpült mellette. Fokanov Anatolij lett a "végső megoldás" a korábban kiírt Szegedi Csaba majd Kálmándi Mihály helyett. Kutyahű, "Beamter"-típusú Renéje súlytalan, erőtlen volt az első felvonásban, félve vártuk nagyjelenetét a harmadikban, de az előzményekhez és a papírformához képest végül derekasan megoldotta az Eri tu-t és az alkatától talán távol álló és-vagy kissé hozzá igazított? szerepben elfogadhatóan teljesített. Az álarcosbál azonban tenor-opera: László Boldizsárnak bizony túl nagy falat volt-lett. A rendező által amolyan lúzer-királynak, ide-oda kúszó-mászó, csetlő-botló, székről-székre ugrabugráló, olykor szinte hanyatt- és homlok-eső "Guszti királynak" ábrázolt figurát "jól hozta" (ha ez "jó"!?), a voce azonban kevés. Nem kilóra, a mikroport ott úgyis segít, hanem súlyra, hogy látszólag önellentmondjak. Mert "kiló" és "súly": az nem ugyanaz, de nem ám! A megoldott, de gyakran mégis beszűkülő, szorított magasságok, a sokszor könnyűzenés súlyú-súlytalanságú manírok sajnos összhangban voltak a fentebb körülírt figura-ábrázolással; a végeredmény egy kedves, mackós, vesztésre ítélt és veszítő, le- és elbukó nem-uralkodó lett...talán éppen ilyen volt maga III.Gusztáv is, de Verdi aligha ilyennek s z á n t a. Az est(e) legfénylőbb csillagai az égen és az említett jég-és bálkirálynőn csillogtak, a híres kristályok márkanevét nem írhatom le: tiltott termékreklám lenne :), kár, hogy a nagy távolság + jelentős takartság miatt nemigen látszottak a színpadmonstrum hátsó fertályában/ból.

2102 IVA 2015-07-05 04:59:21 [Válasz erre: 2099 Cilike 2015-07-04 16:11:49]
Szerintem az egy bolond százat csinál-szindrómáról van szó, és tegyük hozzá nyomban: nem ingyen és esetenként sok-sok pénzért. Az eltérő korba, helyszínre való transzformációt is ide sorolom. Egyetlenegyszer, egyetlenegy színházi előadásban elfogadható lehetett. Az összes többi olyan, mint amikor egy rossz viccet újra és újra elmesélnek. Fekete háttér, fémtraverz, meztelen lányok meztelen fiúk, pisilés és szellentés, föld-, sár-, paradicsomhajigálás, vízfröcskölés (mindez a nézőtér felé is), a színpad elárasztása vízzel – volt már mindez láncban a magyar színpadokon. Most a tolókocsiba szerettek bele.

2101 IVA 2015-07-05 04:55:25 [Válasz erre: 2097 lámpaoltogató 2015-07-04 10:17:47]
Köszönet a véleményedért, kedves Lámpaoltogató. Nagyon érdekelne az is, hogyan illett bele a műkorcsolyapálya és -produkció ebbe az operába, és milyen zenére történt.

2100 Heiner Lajos 2015-07-04 16:57:24 [Válasz erre: 2097 lámpaoltogató 2015-07-04 10:17:47]
Gondolom, a Himnuszt legalább karmester dirigálta.

2099 Cilike 2015-07-04 16:11:49
Egyébként most már tényleg érdekel, hogy mi ez a trend? Egy gyógyászati segédeszköz-forgalmazó szponzorálja a műfajt? Vagy egy bolond százat csinál? Hihetetlen.

2098 Héterő 2015-07-04 16:08:52
Ha valakinek hiányérzete lenne, megnyugodhat: [url]http://vtvszeged.hu/sa_hirek/n_allvideo/t_Videoanyagok/index.html;Tolókocsi VAN![/url]

2097 lámpaoltogató 2015-07-04 10:17:47
Modern, gyári csomagolásban nyújtotta nekünk Béres Attila az Álarcosbált a Szegedi Szabadtérin. Ettől hozzám egyáltalán nem került közelebb, sőt. Az akasztófa-domb például éppenséggel a vízművek telepét juttatta eszembe. Az se tetszett, hogy Huxley Szép Új Világához hasonlatosan alfa- béta- és gamma-lények mozogtak fegyelmezett csoportokban a színen igazi figurák helyett. Ötletek voltak, a király papírrepülős játéka veterán tisztjével egyenesen virtuóz, de még a jó ötletek is gyakran önmagukba fulladtak. Nehéz igazságot tenni: a többezres nézőteret bizonyára lekötötte a székek játéka és László Boldizsár akrobatikus ügyessége, ám a Halászdal ennél sokkal többről szól. László egyébként pályája egyik legragyogóbb alakítását hozta. Jól énekeltek a többiek is, a veterán Fokanov (miközben bájosan ripacskodott), Rálik Szilvia sok finomsággal, különösen a második áriában, s a pazar hangnagybirtokosné Wiedemann Bernadett. Szemere Zitát jó volt hallgatni, de rossz volt nézni: ezt a kedves fiatal nőt a színpadi kosztümtervezésben járatlan Náray Tamás nézhetetlen fehér amőbává változtatta. Barnaby Palmer kézben tartotta az előadást, de mélyebb zenei élményben csak a Himnusz alatt volt részünk.

2096 Heiner Lajos 2015-07-03 16:44:50 [Válasz erre: 2093 pio 2015-07-02 20:58:39]
Ez olyasfajta hazassag, mint a Schwarzkopf-Legge-fele volt?

2095 márta 2015-07-03 16:29:20
Szombaton, 20:00-kor a Szegedi Városi Televízió Puccini: Bohémélet című operáját közvetíti a Szegedi Nemzeti Színház egyik régebbi előadásról. Mimi: Rost Andrea, Rodolfo: László Boldizsár, Musette: Vajda Juli, Colline: Kiss András, vezényel: Gyüdi Sándor, rendezte Pál Tamás Aki messzebb lakik, a www.vtvszeged.hu videós hírportálon megnézheti.

2094 parampampoli 2015-07-02 22:13:13 [Válasz erre: 2076 Heiner Lajos 2015-07-01 10:22:57]
Ez így igaz!!

2093 pio 2015-07-02 20:58:39 [Válasz erre: 2092 kothner 2015-07-02 20:48:01]
Az ember mindig tanul. Előbb említett kritikából végre megtudtam, hogy az Éj Királynője Sarastro neje

2092 kothner 2015-07-02 20:48:01
„Alföldi próbálja, miként lehet a végtelenül stilizált operai nyelven megszólalni új-realista színházi eszközökkel. S az előadás mutatja, hogy lehet, ha nem igazán vesszük figyelembe a zenét... Mozart nélkül az allegória működtethető, de a zene szerkesztettsége, íve, megalapozott tetőpontjai, harmóniái megbontják a csak a történetben konstruált allegóriát. Az Esz-dúr (a nyitányban) marad a szabadkőművesség zenei jelképe, többször visszatérő fúgatémája meglehetősen ünnepélyes. S mindez a ’világ mint elmegyógyintézet’ tézishez zeneileg nehezen illeszthető.” (Jákfalvi Magdolna kritikájából) Hát igen... Mozart, sajnos, képtelen felnőni Alföldi magasröptű koncepciójához.

2091 Héterő 2015-07-01 23:59:48 [Válasz erre: 2090 Búbánat 2015-07-01 20:24:44]
Die Zauberflöte: sajátos rendezés, csak a címét - hogy stílusban kövessem: elb@ßták. Alkalmasabb, ideillőbb cím lenne: Der Zauberschmuddel Das Zauberfracksausen

2090 Búbánat 2015-07-01 20:24:44
[url] http://mno.hu/grund/onmaga-karikaturajaba-fordul-alfoldi-varazsfuvolaja-1293195; Mozart és a Flúgosflóta [/url] „Önmaga karikatúrájába fordul Alföldi Varázsfuvolája” MNO.hu, szerző: Kiss Eszter Veronika, 2015. július 1., szerda 11:24 (Mozart: Varázsfuvola. Operafesztivál, Thália, július 29. 19.00.) „Az önmaga karikatúrájába forduló Varázsfuvola, amely jelképként nem más, mint egy piros szívószállal megidézett hallucinációt okozó drog, zeneileg nem képes követni a cselekményre többé-kevésbé sikeresen ráhúzott „őrült” koncepciót. Minden megszólalás ironikus, és ezek az áthallásos mondatok mulatságosan illeszkednek a kényszerbetegségekkel terhelt közegbe, a zene szövete, az áriák azonban annyira mást sugall(ná)nak, hogy a kontrasztok tulajdonképpen egy Irigy Hónaljmirigy-show szintjére züllesztik az előadást.” „Szinte mindenki jobb színész, mint énekes, pedig ez egy opera”

2089 telramund 2015-07-01 12:15:16 [Válasz erre: 2087 Heiner Lajos 2015-07-01 12:08:13]
Csak annyit ezekről a celebekről,hogy közülük 98 %-al nem ülnék le egy asztalhoz.Ezek között valóban Alföldi kiemelkedik!

2088 smaragd 2015-07-01 12:09:53 [Válasz erre: 2073 Heiner Lajos 2015-07-01 09:32:25]
Csak most olvastam ezt, igen informatív, én sem túrázom,amikor túráztam akkor még ez nem volt. Tényleg nagyon izgalmas és érdekes lehet az előadás minden részlete, annak, aki ezt szereti nézni. Vajon a világ nagy operaházainak igazgatói is ebbe az ízlésvilágba sorolják magukat, vagy miért van ez, kötelező lett?

2087 Heiner Lajos 2015-07-01 12:08:13 [Válasz erre: 2084 telramund 2015-07-01 11:45:56]
Akkor bizonyara erdekli: http://nol.hu/kultura/alfoldi-a-legnagyobb-magyar-celeb-1549011

2086 smaragd 2015-07-01 12:04:32 [Válasz erre: 2085 telramund 2015-07-01 11:49:24]
Örüljünk, hogy nincs nagyobb baj! :-)

2085 telramund 2015-07-01 11:49:24 [Válasz erre: 2082 smaragd 2015-07-01 11:13:20]
Hát nekem. Heiner Úr szerint én mindenkit csak bosszantok. De,hogy Ő mit csinál arról inkább nem szólok.

2084 telramund 2015-07-01 11:45:56 [Válasz erre: 2080 Heiner Lajos 2015-07-01 11:11:12]
Ön összekeveri a szezont a fazonnal.Nem bosszankodom csak van egy mércém és az alá nem megyek ha nem kell.Ha Ön a beírásomon bosszakodik az az Ön baja. Van itt egy két matuzsálem,akik azt hiszik,hogy attól modernek és fiatalok,hogy ilyen rendezésket értelmezzenek "jó" értelembe.Én nem tartozom közéjük.Alföldit most szokás magasztalni bármilyen sz-..t is csinál!Sem színészként, sem rendezőként nem szeretem a munkásságát.

2083 telramund 2015-07-01 11:38:25 [Válasz erre: 2074 Heiner Lajos 2015-07-01 09:44:16]
Rohannom már nem kell,mert még tavaly megvettem a jegyet.Előtte gondolom lesz rá módom,hogy belenézzek,belehallgassak.Aztán majd döntök,hogy hagyom vagy megnézem.Ma sajnos erről szól az operábajárás.

2082 smaragd 2015-07-01 11:13:20 [Válasz erre: 2080 Heiner Lajos 2015-07-01 11:11:12]
Kinek?

2081 smaragd 2015-07-01 11:12:15 [Válasz erre: 2079 márta 2015-07-01 10:57:26]
Éppen ez az, otthon maradnak, én is, és otthon hallgatja meg a zenét. Az operajátszás "modern stílusa" nem vonz mindenkit, ez nem bosszankodás szerintem, hanem ízlésbeli kérdés, stb. Sokaknak ez nincs ínyére, tehát otthon maradnak, nekik nem érdekes az előadás a rendezés miatt. Vajon az a cél, hogy sokan inkább otthon maradjanak? Most már nem ragozom, hónapok óta folyok itt erről a párbeszéd, ezen a ponton feladtam ezt a témát, várom a kulturáltabb színpadképeket.

2080 Heiner Lajos 2015-07-01 11:11:12 [Válasz erre: 2079 márta 2015-07-01 10:57:26]
Hatha nincs mar mas orome az eletben, csak a bosszankodas, es masok bosszantasa...

2079 márta 2015-07-01 10:57:26
Sose értettem, hogy aki ennyit tud bosszankodni egy érdekes előadáson, az miért nem marad otthon és hallgat csak lemezt. Továbbá rengeteg DVD-t is nézhet, olyanokat, amelyeket szeret.

2078 smaragd 2015-07-01 10:46:28 [Válasz erre: 2077 Heiner Lajos 2015-07-01 10:23:33]
Lehet, hogy nem jön vissza, ha visszajön is, egyhamar nem, az sajnos látható, hogy silányodik a világ. "Az élet mégis szép."

2077 Heiner Lajos 2015-07-01 10:23:33 [Válasz erre: 2076 Heiner Lajos 2015-07-01 10:22:57]
lehetseges

2076 Heiner Lajos 2015-07-01 10:22:57 [Válasz erre: 2075 smaragd 2015-07-01 10:01:47]
Nem jon vissza semmifele kulturaltabb ido. Tutto declina. Ugy szaz eve a Met elen egy Mahler, egy Toscanini allt. Par evtizede Walter, Panizza, Szell, Mitropoulos, Busch a karmesteri dobogon, nem unnepi alkalmakkor, hanem hetkoznapi eloadasokon. Ma Luisit tartjak Levine lehetsees utodjanak, Marco Armiliato rendszeres dirigens. Bo fel evszazada del Monaco, di Stefano, Corelli, Tucker, Peerce, Tagliavini, Konya, Bjorling, hosszan sorolhatnam a neveket, kepviseltek az elso vonalat az olasz operarepertoarban. Ma a jonep egy Curanak tapsikol. Tutto, tutto declina.

2075 smaragd 2015-07-01 10:01:47 [Válasz erre: 2069 parampampoli 2015-06-30 17:58:41]
Ennek a bejegyzésnek minden sorával egyetértek. Hozzáteszem, mára már azok az operalátogatók is elkedvetlenedtek,sajnos operai tapasztalatok után, akik még tavaly ősszel reménykedtek, hogy az eredeti operától teljesen elszakított rendezés csak futó hóbort, stb,stb, sokszor leírtuk már az utóbbi hónapokban ezeket a dolgokat az Operaház fórumon, ezeddig hiába. Nem tudom, hogy a véleményem a füstölgés megítélés alá esik-e, füstje csak a hamvadó tűznek van, és ebben leledzik a jelenlegi operajátszás, általánosságban. Hiába minden, van közönsége, mert az emberek egy része az extravagánsra és nem a szépre érett, azt keresi és most már a bulvár mellett az operában is megtalálja. Vissza fognak jönni a kulturáltabb idők, ebben biztos vagyok.

2074 Heiner Lajos 2015-07-01 09:44:16 [Válasz erre: 2072 telramund 2015-07-01 08:51:57]
Akkor most nem rohan, hogy jegyet vegyen a CG uj Tell Vilmos-produkciojara?

2073 Heiner Lajos 2015-07-01 09:32:25 [Válasz erre: 2072 telramund 2015-07-01 08:51:57]
Ilyenen felhaborodni? Tessek megnezni azt a Szoktetes-rendezest, ahol Osmin az Akasztofa-ariat teljesen puceran enekli, kozben fel-le ugralgat, a futyije ritmikusan koveti a mozgast, ill. a newtoni torvenyeket. Es az a Macbeth, ahol a korustagok a szinpadon konnyitettek magukon? Es nem "helyi hivasrol" volt szo (utobbira magyarazat azoknak, akik nem szoktak turazni: ha valaki a csoportbol hatramarad, because of the call of the nature, azt szokta mondani, telefonom van - nos, itt van helyi es tavolsagi hivas, gondolom, tovabbi reszletezest nem igenyel).





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.