vissza a cimoldalra
2020-09-28
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

A MET felvételei (1213)
Társművészetek (2096)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4936)
Régizene (4459)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4110)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (309)
Callas (454)
Bartók Béla szellemisége (284)
Bartók Béla (1881-1945) (218)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2061)
Franz Schmidt (3692)
Eiffel Műhelyház (293)
Jazz (80)
Bartók Rádió (780)
Opernglas, avagy operai távcső... (20660)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62451)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

233   tarnhelm2 • előzmény231 2007-10-10 17:11:28
Nem mintha a legutóbbi pesti Rigolettóban ne lettek volna \"félreérthetetlen mozdulatok\" Sparafucile konyhaasztalán...
231   karla1 • előzmény224 2007-10-10 17:07:19
A férfiag állig fel vannak öltözve,de
Rigoletto pl.a hosszú mankóbotját a lábai közé fogva félreérthetetlen mozdulatokkal egy nö lábai közé teszi aki egyébként félpucér,és együtt ringatódznak a bottal.
Kérdezem, kell ez egy Rigolettóba?
224   vichy • előzmény213 2007-10-10 12:32:09
\"az első felvonásban a hercegi tivornyán félpucér és pucér nők szinte
szeretkeznek a szinpadon.kifejezve a sex
lehető változatait\"
Férfiak nem is vesznek részt benne? Vagy ők állig begombolkozva? Akkor ez a rendezés bizonyára a korabeli viszonyok közt a nők kiszolgáltatottságát volt hivatva megjeleníteni.
213   karla1 • előzmény211 2007-10-10 11:05:20
Kedves tarnhelm2! Köszönöm a válaszodat,de nekem ez a rendezés akkor is idegen.Említenék még egy Rigoletto felvételt,amit most kaptam meg,ott az első felvonásban a hercegi tivornyán félpucér és pucér nők szinte
szeretkeznek a szinpadon.kifejezve a sex
lehető változatait.Nekem undorító ez a
rendezés,nem is beszélve arról, hogy a pucérkodás és a sex peepshow-ba való, és nem az operaszinpadra, ahová zömmel nívós közönség jár.Ezt a bujaságot sokkal szerényebb formában is ki lehet fejezni.
Vagy ezért nem vettem fel az Alföldi
féle FAUSTot,mert hasonló okok miatt undorítónak tartom.A pucérkodás magánügy, és nem tartozik a nyivánosság elé.
211   tarnhelm2 • előzmény209 2007-10-10 08:39:08
Kedves karla1! Örülök neki, hogy megnézted a salzburgi Traviátát, és abszolút megértem, ha a hagyományos felfogást továbbra is jobban szereted de ugye, azért érdemes volt?
Egy gondolat csak a rendezéshez. Véleményem szerint a hangsúly nem azon van, hogy Violetta kurtizán szerepét ez a rendezés jobban kidomborítaná a hagyományosnál. Ez a darab inkább arról szól, hogy a hipokrata tömeg (e rendezésben arctalan, unisex tömeg!) \"sztárolja\" majd \"ejti\" saját sex-bálványát. Violetta kiszolgáltatottsága és nem a kurtizán-jellege áll e rendezés fókuszában.
209   karla1 • előzmény200 2007-10-10 07:50:27
Megfogadtam a tanácsot, és végignéztem a Salzburgi Traviatát.A véleményem kissé megvéltozott, zeneileg,hanganyagilag nagyon tökéletesnek tartom, nagyon tetszett.Nagyon tetszett a III.felv.talán kissé lassúbb tempovétele a megszokottól,
ezzel a dráma még drámaibbá vált.A zenekart is tökéletesnek éreztem. A rendezéssel viszont változatlanul kifogásaim vannak,azt éreztem, hogy Violetta kurtizán mivoltát eltúlzottan
ábrázolták.Azért tegyünk különbséget egy utcasarki kurtizán, és egy Duphol báró
által kitartott kurtizán között.A báróhoz való tartozás még a kurtizánoknak is némi
erkölcsi tartást követelt meg,tehát nem
bárkivel és bármikor és bárhol.Egyébként is az ilyen műveket szerető közönség
általában nem a szoszéd utcai malterhordók közül kerülnek ki,hanem a valamivel elitebb közönség közül.Márpedig
ez a közönség ismeri a cselekményt,Violetta mivoltát is, ennyire
kihangsúlyozni a kurtizánságát számomra változatlanul túlfokozottnak tünik,és a
darab negatívumának tartom.Zeneileg, és előadói produkció szempontjából nagyon tökéletesnek tartom.De változatlanul szivesebben nézem a Gheorghiu féle előadást
200   Estelle • előzmény195 2007-09-30 17:41:07
Én például cd-n egyáltatlán nem voltam kíváncsi a salzburgi Traviata-ra, vokálisan vannak ennél sokkal jobb előadások is. Pl. Gheorgiut általába jobban kedvelem, mint Nyetrebkot, de hangilag az igazi Violetta számomra Ileana Cotrubaş.
De a salzburgi előadás egészében, operalőadásként a legfantasztikusabb Traviata, amit eddig láttam. Ebben jelentős szerepe van a rendezőnek, a karmesternek és az énekesek színészi teljesítményének. Van benne néhány drámai szituáció, amit még egyetlen rendező és énekesgárda sem tudott ennyire érzékeltetni, és ennyire közel hozni a mindennapok emberi konfliktusaihoz.
Szerintem érdemes lenne még egyszer próbálkozni a dvd-vel félretéve a modernizálás iránti ellenszenvedet.
195   karla1 • előzmény192 2007-09-30 14:31:56
Egy kis kiegészítés: lehet, hogy ha a
Salzburgi előadást csak hallgatnám CD
képpen ,akkor tetszene.Ezt nem tudom, még nem próbáltam ki,de meg fogom próbálni.
Amikor megkaptam DVD-n,az első felv.
közepe körül kikapcsoltam, mert nem
éreztem benne a nekem szükséges atmoszférát.
192   tarnhelm2 • előzmény174 2007-09-30 11:50:36
Korántsem leszólva Gheorghiut, jómagam is Netrebko Traviatája mellett teszem le a garast.

És nemcsak Netrebko miatt - aki számomra összehasonlíthatatlanul érdekesebb és egyénibb Violetta mint Gheorghiu - hanem az egész salzburgi produkciót (Decker/Rizzi) sokszorta jobbnak találom a kissé naftalinszagu londoninál (Eyre/ Solti).
174   karla1 • előzmény170 2007-09-30 06:46:50
Még kiegészítés képpen nekem az összes említett Gheorghiu felvétel nem CD-n,hanem DVD-n van meg,és állíthatom, hogy ennél ideálisabb és tökéletesebb Violetta alakítást még nem láttam.Gheorghiu megítéléséhez ÖT nem csak hallani,hanem látni is kell. - Ágaira visszatérve tudom,hogy egy jelentős drámai koloratur szoprán volt, de éppen a koloratúr regiszterekben én a hangszinét olyan sipitozósnak találom , több zeneismerő barátommal egyetértésben, hogy nem szivesen hallgatom.Persze ettől még sokan szerethetik,nagyra értékelhetik,én nem ezek közé tartozom.\"Ízlések és pofonok...\"
170   bermuda 2007-09-29 23:46:18
Az általad emlegetett Gheorghiu nekem is nagy kedvencem, mindhárom cd-je megvan + Bohémélet, Bájital, Stb, de Ő LIRAI szoprán, akit lehetőleg ne keverj egy drámai kolotarúr szopránnal-ha kérhetlek.
Hírek
• Most Budapesten is ingyen hallhatják a Fesztiválzenekart
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Noma Riho (csembaló)
Csizmadi Kinga (fuvola)
Ábrahám Consort (művészeti vezető és koncertmester: Ábrahám Márta)
Noma Riho csembaló MA diplomakoncertje
Sweelinck: Variációk a Mein junges Leben hat ein End című dallamra, SwWV 324
Couperin: Pièces de clavecin, 4. kötet – 25. ordre
Haydn: 50. (D-dúr) zongoraszonáta, Hob. XVI:37
Françaix: L’Insectarium
C. Ph. E. Bach: G-dúr („Hamburgi”) szonáta fuvolára és basso continuóra, Wq 133
J. S. Bach: d-moll csembalóverseny, BWV 1052

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Bretz Gábor (basszus)
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly)
Vivaldi: L’Olimpiade, RV 725 – Nyitány
J. S. Bach: Ich habe genug – kantáta, BWV 82
C. P. E. Bach: e-moll szimfónia, Wq 178
Mozart: Figaro házassága, K. 427 – Nyitány
Mozart: „Non più andrai” – Figaro áriája a Figaro házassága első felvonásából
Beethoven: „Hat man nicht auch Gold beineben” – Rocco áriája a Fidelio első felvonásából
Mozart: Madamina! Il catalago è questo – Leporello Regiszter-áriája a Don Giovanni első felvonásából
Mozart: 33. (B-dúr) szimfónia, K. 319
A mai nap
elhunyt:
1991 • Miles Davis, jazz-muzsikus (sz. 1926)