vissza a cimoldalra
2020-10-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11562)
A csapos közbeszól (95)

Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1453)
Momus-játék (5920)
Pantheon (2737)
Opernglas, avagy operai távcső... (20680)
Régizene (4702)
Operett, mint színpadi műfaj (4563)
Lisztről emelkedetten (1023)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4139)
Erkel Színház (10728)
A MET felvételei (1306)
Verdi-felvételek (584)
Társművészetek (2194)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4959)
Kimernya? (3813)
Eiffel Műhelyház (445)
Franz Schmidt (3707)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

224   vichy • előzmény213 2007-10-10 12:32:09
\"az első felvonásban a hercegi tivornyán félpucér és pucér nők szinte
szeretkeznek a szinpadon.kifejezve a sex
lehető változatait\"
Férfiak nem is vesznek részt benne? Vagy ők állig begombolkozva? Akkor ez a rendezés bizonyára a korabeli viszonyok közt a nők kiszolgáltatottságát volt hivatva megjeleníteni.
213   karla1 • előzmény211 2007-10-10 11:05:20
Kedves tarnhelm2! Köszönöm a válaszodat,de nekem ez a rendezés akkor is idegen.Említenék még egy Rigoletto felvételt,amit most kaptam meg,ott az első felvonásban a hercegi tivornyán félpucér és pucér nők szinte
szeretkeznek a szinpadon.kifejezve a sex
lehető változatait.Nekem undorító ez a
rendezés,nem is beszélve arról, hogy a pucérkodás és a sex peepshow-ba való, és nem az operaszinpadra, ahová zömmel nívós közönség jár.Ezt a bujaságot sokkal szerényebb formában is ki lehet fejezni.
Vagy ezért nem vettem fel az Alföldi
féle FAUSTot,mert hasonló okok miatt undorítónak tartom.A pucérkodás magánügy, és nem tartozik a nyivánosság elé.
211   tarnhelm2 • előzmény209 2007-10-10 08:39:08
Kedves karla1! Örülök neki, hogy megnézted a salzburgi Traviátát, és abszolút megértem, ha a hagyományos felfogást továbbra is jobban szereted de ugye, azért érdemes volt?
Egy gondolat csak a rendezéshez. Véleményem szerint a hangsúly nem azon van, hogy Violetta kurtizán szerepét ez a rendezés jobban kidomborítaná a hagyományosnál. Ez a darab inkább arról szól, hogy a hipokrata tömeg (e rendezésben arctalan, unisex tömeg!) \"sztárolja\" majd \"ejti\" saját sex-bálványát. Violetta kiszolgáltatottsága és nem a kurtizán-jellege áll e rendezés fókuszában.
209   karla1 • előzmény200 2007-10-10 07:50:27
Megfogadtam a tanácsot, és végignéztem a Salzburgi Traviatát.A véleményem kissé megvéltozott, zeneileg,hanganyagilag nagyon tökéletesnek tartom, nagyon tetszett.Nagyon tetszett a III.felv.talán kissé lassúbb tempovétele a megszokottól,
ezzel a dráma még drámaibbá vált.A zenekart is tökéletesnek éreztem. A rendezéssel viszont változatlanul kifogásaim vannak,azt éreztem, hogy Violetta kurtizán mivoltát eltúlzottan
ábrázolták.Azért tegyünk különbséget egy utcasarki kurtizán, és egy Duphol báró
által kitartott kurtizán között.A báróhoz való tartozás még a kurtizánoknak is némi
erkölcsi tartást követelt meg,tehát nem
bárkivel és bármikor és bárhol.Egyébként is az ilyen műveket szerető közönség
általában nem a szoszéd utcai malterhordók közül kerülnek ki,hanem a valamivel elitebb közönség közül.Márpedig
ez a közönség ismeri a cselekményt,Violetta mivoltát is, ennyire
kihangsúlyozni a kurtizánságát számomra változatlanul túlfokozottnak tünik,és a
darab negatívumának tartom.Zeneileg, és előadói produkció szempontjából nagyon tökéletesnek tartom.De változatlanul szivesebben nézem a Gheorghiu féle előadást
200   Estelle • előzmény195 2007-09-30 17:41:07
Én például cd-n egyáltatlán nem voltam kíváncsi a salzburgi Traviata-ra, vokálisan vannak ennél sokkal jobb előadások is. Pl. Gheorgiut általába jobban kedvelem, mint Nyetrebkot, de hangilag az igazi Violetta számomra Ileana Cotrubaş.
De a salzburgi előadás egészében, operalőadásként a legfantasztikusabb Traviata, amit eddig láttam. Ebben jelentős szerepe van a rendezőnek, a karmesternek és az énekesek színészi teljesítményének. Van benne néhány drámai szituáció, amit még egyetlen rendező és énekesgárda sem tudott ennyire érzékeltetni, és ennyire közel hozni a mindennapok emberi konfliktusaihoz.
Szerintem érdemes lenne még egyszer próbálkozni a dvd-vel félretéve a modernizálás iránti ellenszenvedet.
195   karla1 • előzmény192 2007-09-30 14:31:56
Egy kis kiegészítés: lehet, hogy ha a
Salzburgi előadást csak hallgatnám CD
képpen ,akkor tetszene.Ezt nem tudom, még nem próbáltam ki,de meg fogom próbálni.
Amikor megkaptam DVD-n,az első felv.
közepe körül kikapcsoltam, mert nem
éreztem benne a nekem szükséges atmoszférát.
192   tarnhelm2 • előzmény174 2007-09-30 11:50:36
Korántsem leszólva Gheorghiut, jómagam is Netrebko Traviatája mellett teszem le a garast.

És nemcsak Netrebko miatt - aki számomra összehasonlíthatatlanul érdekesebb és egyénibb Violetta mint Gheorghiu - hanem az egész salzburgi produkciót (Decker/Rizzi) sokszorta jobbnak találom a kissé naftalinszagu londoninál (Eyre/ Solti).
174   karla1 • előzmény170 2007-09-30 06:46:50
Még kiegészítés képpen nekem az összes említett Gheorghiu felvétel nem CD-n,hanem DVD-n van meg,és állíthatom, hogy ennél ideálisabb és tökéletesebb Violetta alakítást még nem láttam.Gheorghiu megítéléséhez ÖT nem csak hallani,hanem látni is kell. - Ágaira visszatérve tudom,hogy egy jelentős drámai koloratur szoprán volt, de éppen a koloratúr regiszterekben én a hangszinét olyan sipitozósnak találom , több zeneismerő barátommal egyetértésben, hogy nem szivesen hallgatom.Persze ettől még sokan szerethetik,nagyra értékelhetik,én nem ezek közé tartozom.\"Ízlések és pofonok...\"
170   bermuda 2007-09-29 23:46:18
Az általad emlegetett Gheorghiu nekem is nagy kedvencem, mindhárom cd-je megvan + Bohémélet, Bájital, Stb, de Ő LIRAI szoprán, akit lehetőleg ne keverj egy drámai kolotarúr szopránnal-ha kérhetlek.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Borbély László (zongora)
41. Nemzetközi Liszt Ferenc Lemez-Nagydíj Díjkiosztó Gálakoncert"
Liszt: Impromptu
Liszt: Sancta Dorothea
Liszt: Schlaflos! Frage und Antwort
Liszt: Elfelejtett románc
Liszt: 4. elfelejtett keringő
Liszt: Szürke felhők (Nuages gris)
Liszt: Öt zongoradarab – 5. Sospiri!
Liszt: 4. Mefisztó-keringő
Liszt: Hangnem nélküli bagatell
Liszt: Carrousel de Madame P-N
Liszt: Zarándokévek, 3. év – 5. Sunt lacrymae rerum, en mode hongrois

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Terem

"Dalok, dalátiratok / 2"
A Doktori Iskola billentyűs hallgatóinak koncertje
Fauré: ​Két dal, op. 46 – 2. Clair de lune
Debussy: Clair de lune (Votre âme est un paysage choisi)
Debussy: Gáláns ünnepek, 1. kötet – 3. Clair de lune
Debussy: Bergamaszk szvit – 3. Clair de lune
Kronauer-Vida Anikó (szoprán), Hotzi Panni (zongora)
Kodály: Énekszó, op. 1 – 1. Három út előttem, 2. Jöjj te hozzám, szép madárka, 3. Kinyílt a kalitka, 5. Isten adta kis barnája, 9. Vékony a pókháló
Kovács Csilla (szoprán), Simon Dorottya (zongora)
Rahmanyinov: Hat románc, op. 38 – 3. Margaréták
Rahmanyinov: Margaréták (a szerző zongoraátirata)
Rahmanyinov: Tizenkét dal, op. 21 – 7. Itt most jó
Rahmanyinov–Gryaznov: Itt most jó (zongoraátirat)
Rahmanyinov: Tizennégy románc, op. 34 – 14. Vocalise
Rahmanyinov–Kocsis: Vocalise (zongoraátirat)
Staszny Zsófia (szoprán), Szalai Éva (zongora)
18:00 : Pécs
Művészetek és Irodalom Háza

Bánky József (zongora)
A Liszt Ferenc Társaság pécsi tagozatának rendezvénye.
A mai nap
történt:
1937 • Sosztakovics V. szimfóniájának bemutatója (Leningrád)
született:
1912 • Solti György, karmester († 1997)
1917 • Dizzy Gillespie, jazz-muzsikus († 1993)
1921 • Malcolm Arnold, zeneszerző († 2006)