Most már jó lett. Mindjárt meghallgatom.
Most már jó lett. Mindjárt meghallgaton.
Nekem még nem jó: 0:00/0:00-t ír ki.
Kérlek: ellenőrizzétek, remélem már jó...
Bocsánatot kérek - van egy kis zavar. Igyekszem!
Elnézést, én attól gurultam be, hogy egyik link sem felel meg a http protokolnak, ezért ártalmas kibertámadástól tartottam.
Most már igazán kezd érdekelni, mi van a törölt és nem törölt linke(ke)n és mi a baj velük? Addig is, amíg a mai zene megérkezik, írja már meg valaki! Köszönöm.
Kedves Daunerni! A számítógép azt mondja, hogy a játék augusztusban szünetel. Légy szíves segíts! Üdv.: Pósa.
eközben egy angol nyelvű fórumban érkezett rá válasz.
a játék kedvéért maradhat még.
eközben egy angol nyelvű fórumban érkezett rá válasz.
a játék kedvéért maradhat még.
a rádiós műsorban nem ajánlom az indulást.
nem szoktam feltölteni. a youtube nem fogad .wma-t szerintem, hiába vagyok fenn.
Daunerni, nem tudod ezt a személyt végleg letiltani innen?
az első találaton volt ez az oldal. hová tölthetem fel úgy - lehetőleg regisztráció nélkül, hogy le is töltse valaki?
145KB-os .wma állományról van szó.
Szerintem ne törjük a fejünket fölöslegesen - inkább letöröltem a vonatkozó linket! :-)
Csak óvatosan. aki félti a gépét vagy mobilját! Nagyon furcsa dolgok történnek, ha perempe linkjére kattintunk. Nincs köztünk egy szoftverguru, aki először ellenőrizné, mi ez?
Meg kell követnem Mascagnit amiatt, hogy negatívan kritizáltam a Parasztbecsületen kívüli többi operáját. Ma meghallgattam az Iris néhány részletét, és megállapítottam, hogy nagyon szép opera. Ez a Mascagni opera eddig nem került a látóterembe, most fedeztem fel magamnak. Annak dacára, hogy 1-2 évvel ezelőtt kérdésként kaptuk az opera "Apri la tua finistra" c. dalát, de én mindeddig azt hittem, hogy ez egy önálló dal, csak most jöttem rá, hogy operarészlet. Szép még az Előjáték, az azt követő Naphimnusz, és több más részlet is, melyeknél belehallgattam az operába.
A poént a szmájli jellel nyugtáztam, ezzel: :-) Balakirevbe már -tévesen- belefutottam nemrég megfejtés keresése közben ... bezzeg amikor ő volt a feladvány, akkor nem találtam. Ahogyan megrémít többek közt pl. Glazunov terjedelmes és nagyobbrészt felejtős életműve is, amiben szintén turkáltam kerestem -és szintén fölöslegesen- nemrégiben.
Ám nehogy téged vagy esetleg más valakit tévútra vezessek, elárulom, hogy hamis volt ez az ötletem. Csak poénnak szántam, és amikor ezt írtam, annál jóval korábban beküldtem a választ, ami nem Korngold zene. (Albéniz és Balakirev pedig nyilvánvalóan nem jöhet szóba.)
Ezek szerint ma Albénizzel, Korngolddal és Balakirevvel érdemes próbálkozni, akiknek mához egy hétre lesz évfordulójuk?
Ez igaz (némi árnyalással), én az "azonos előjegyzés"-re reagáltam, mert a G-dúr és g-moll nem azok. Ráadásul a 18. tétel (a feladványt képező 17. Rigaudon-nal együtt da capo tételt alkotva) F előjegyzésű, de gyakorlatilag az is g-mollban van, mivel szinte minden E hang Esz-re módosul.
G ide, G oda: mennyivel könnyebb tud lenni valami, ami olyan mint a mai...nem Pfitzner, akinek ma van emléknapja, de mi egy héttel korábban "ünnepeltük", csekélyke sikerrel. És talán nem titok: nem is Wagner, akinek ma van a születésnapja.
Nem erős kivétel, mert a G mind a 7 tételre stimmel.
Tisztelet a kivételnek, mint a szóban forgó feladvány esetében is.
Kedves Daunerni! Valami miatt nincs mai feladvány feladva. Légy szíves adjál fel valami érdekes zeneművet. Köszönettel: Pósa.
Ha segíthetek, a tisztességes bécsi klasszikus szimfóniák lassú tétele a -1-es hangnemben van. A tisztességeseké:)
A barokk szvitek tételei azonos előjegyzésűek.
Ez az! Vacilláltam is, de aztán a G dúr mellett döntöttem, az eléggé egyértelmű zeneszerző nevére és a G major kifejezésre szűrtem a keresést.
Csak puszta kíváncsiságból: a Handel esetében milyen hangnemre kerestél? A darab G-dúrban van, viszont az együttes 415-ös hangolásban játssza, ahol a G a 440-es hangolás F és F#-e közé esik valahol, közelebb a F#-hez.
(Valóban a hangnemet címükben viselő többtételes művek hangneme tételenként eltérhet, általában az 1. tétel van a címadó hangnemben, de még ez se mindig igaz.)
Ütközésnél van 1/4 - eps, ha széthúzom, amennyire lehet, akkor 1/4 + eps csúszás a hangzásban. Így aztán a mai kérdésnél is bénáztam a hangnemmel. Bár megjegyzem, egyébként sem értem volna ma vele semmit, mert sehol nincs feltüntetve a hangnem a mai kérdésre válaszoló youtube videók cimében.
Egyébként az is bent van a pakliban, és időnként előfordul, hogy egy tétel vagy részlet tényleges hangneme - nem a címben megadott hangnem. Emlékszem, valamelyik szimfóniánál észrevettem egyszer, hogy mind a 4 tétele más-más hangnemben lett komponálva.
Nem lehet a tolókával kikorrigálni azt a negyedhangot? Vagy felfelé kellene és már nincs hova?
Csak egy furulya a segítségem a hangnem felismeréséhez, aminek kb. egy negyed hang eltérése van a helyes hangoktól. Ezért pár napja Borogyin A dúr kvartettje esetén B-dúr hangnemű zenék között kerestem, és kis híján feladtam, miután nagyon nem találtam. Akkor megjegyeztem, hogy milyen irányban torzít a hangszerem, és ennek alapján a mai ismerős és könnyű kérdésnek tűnő barokk zenét a helyes hangnem segítségével találtam meg jóval hamarabb, mint amennyi idő egyébként kellett volna. Pedig azt hittem, hogy a Yamaha egy patinás cég. Úgy látszik, hangszergyártás tekintetében egyáltalán nem olyan jók.
Abban szerencses vagy, hogy hangnem utan felismersz sok mindent, en nem. A mai rejtvenyhez is komoly segitseg lehet, ha megvan a hangnem. A korszak es a mufaj, amiben nem is vagyok 100% biztos, telis de tele van ilyen vagy ehhez hasonlo (tetel)terjedelmu cuccokkal ... en pedig eppen ott kellett, hogy hagyjam a laptopot, okostelo max. a Mascagninal volt hasznos, ahol es amit a fulemhez szoritva en is konnyen meghallottam a cimszereplo nevet. Itt legfeljebb a continuo percegeset hallom, az pedig edeskeves azazhogy nem is edes csak keves :-)
Ne bánkódjál, én sem emlékszem semmire abból az operából, amit először láttam, szintén fiatalon és külföldön (Smetana: Libuše, Praha, Národní divadlo, 1962-ben). Most viszont igyekszem sort keríteni rá, hogy meghallgassam, hátha valamelyik soron következő pénteken ezt kapjuk meg Daunernitől. :-)
Nekem nem jött össze, ami csupán azért bosszant, mert életemben először éppen ezt az operát láttam (nem végig...) a StOP-ban ... na nem azért, mintha annyira érdekelt volna, hanem azért, mert rövid ottlétem idején éppen azt játszották és a Házat mindenképpen meg akartam nézni belülről. 10 Schillinges állójegyet vettem ... és az emlékeim szerint csaknem kettő órás 1. felvonás végén sajgó lábbal menekültem el. Fiatal voltam (de nem bohó) és poros Wagner-epigonnak hallottam a művet. Amúgy jó előadás volt, Erich Leinsdorf vezényelt, a nem túl híres svéd címszereplőt most kerestem vissza a netről, de egészen nagy nevek is közreműködtek a produkcióban.
Volt egy olyan sejtésem, hogy talán túl nehéz lesz.
Sokat haboztam is, de egyrészt én szépnek találom, másrészt volt egy jeles budapesti előadása is magyar közreműködőkkel...
A jelenlegi hétvégi kérdés révén is okosabbak leszünk, bár táncolni aligha lehet rá. (Tisztelet azoknak a keveseknek, akik ismerték és hamar megtalálták.) Én időhiány miatt feladtam a keresgélést, ezért aztán nem megengedett módszert használtam. Ennélfogva természetesen nem küldök be választ erre a hétvégi kérdésre.
Sokat segíthetett, hogy az énekesnő szájából érthetően lehetett hallani a "signor Fritz" szavakat. A jelenleg aktuális kérdésből viszont sajnos egy szót sem értek. Ha eltaláltam, hogy d-moll hangnemben van, akkor kaphatnék rá fél vagy negyed pontot?
Nincs zenei szakképzettségem, ezért lehet, hogy tévedek azzal a megállapításommal, hogy úgy tűnik, Mascagni az összes puskaporát ellőtte a Parasztbecsület komponálával. Annak minden hangja gyönyörű, a többi operájában viszont nem találok szépséget.
Eddig csak egy cseresznye(virág)kettőst ismertem. Tegnap óta tudom, hogy van mááásik is, sőt Mascagnié a korábbi.
Ha a korhatár a bacchanáliára vonatkozik, láttunk már ennél különbet is. Ami a többi részét illeti, a múlt század valamikori fényes-susogós felsőarisztokrata báli ruhában végigvitt rendezés nekem semmi különöset nem mond, nem látok irányt, elképzelést. Az előadás színvonalas.
A Tannhäuser modern rendezésben. Korhatáros videó! Karmester: Barenboim. A többi közreműködő nem látszik, és nem áltam neki előbányászni.
Aztán délelőtt 10-re csak meglett! Pedig tegnap délben rögtön a helyes régióra tippeltem, átnéztem a feladott mű szerzőjének a kamarazenéjét is, de úgy látszik, először valamin átsiklottam.
Nagyon ügyes voltál. Én két számítógéppel sem tudok elbánni ezzel - az egyébként nekem is rettentően ismerős - zenével.
A mai pompas, fulbemaszo es igen ismeros muzsika hallatan szinte tancra perdultem ... de csak szinte, mert szuk kapacitassal (kolcson okostelo) meg ki kellett banyaszni, mi is ez. Megerte, okosabb lettem. Ettol is szep ez a jatek.
Nem kaptam pontot Haydn Évszakokért!
Kedves Barátaim, megint véget ért egy forduló. Áprilisban ismét MarcoResenthal gyűjtötte a legtöbb pontot. Gratulálunk és minenkinek köszönjük a játékot!
MarcoRosenthal - 22
Gabor - 21
Pósa - 21
gezakadocsa - 20
Capriccio - 18
Edmond Dantes - 17
maris - 17
Majorné - 12
-nos - 9
gézamalac - 9
CallasForever - 8
Nagy Katalin - 7
tibka1 - 7
gl - 5
adamo - 3
Apika - 3
Heiner Lajos - 3
judit anna - 3
vatatava - 2
sztalin - 1
A sorsolás nyertese pedig "Edmond Dantes"!