vissza a cimoldalra
2019-02-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Haladjunk tovább... (229)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4237)
Milyen zenét hallgatsz most? (25008)
Társművészetek (1290)
Kedvenc előadók (2833)
Momus társalgó (6353)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61447)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11312)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5624)
Erkel Színház (9698)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3142)
Udvardy Tibor (202)
Gaetano Donizetti (957)
Edita Gruberova (3075)
A hangszerek csodálatos világa (190)
modern eszement rendezesek (258)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1593)
Franz Schmidt (3279)
Lehár Ferenc (664)
film és zene (195)
Callas (444)
Jonas Kaufmann (2364)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4442)
Momus-játék (5609)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2801   Edmond Dantes • előzmény2800 2018-11-12 14:26:59

Én még rosszabbul jártam a Duruflé-Requiemmel. Miután többszöri próbálkozás után felismerni véltem a tétel elején az "In Paradisum" szavakat, beütöttem egy okostelóba és hopp! kidobta a Duruflét...de nem küldtem be, mert a biztosabbnak gondolt laptopon még egyszer ellenőrizni akartam a darabot. Pár órával később a laptopon meg is csináltam ezt...és az ebadta laptop Fauré Requiemjét adta ki, aminek záró tétele (nekem) kicsit hasonlított a rejtvényhez és további kontroll nélkül, elkapkodva a Faurét küldtem be. Úgy kell nekem, ha már egyszer megtaláltam a Duruflé-"tűt" a szénakazalban! Kevésbé bosszantó egy meg-nem-találás mint egy jó megtalálás utáni rossz beküldés. A Semiramis e tekintetben könnyebb volt, mert megértés nélkül, "stílusilag" szűkebb termésből kellett halászni + Sutherland-évforduló volt aznap és M. Horne hangját is felismerni véltem, így együtt már nem volt nehéz. Fidelia áriáját nemigen ismerem, de Ashbrook Puccini-könyve idézi az ária kezdő sorát mint amit a zeneszerző temetésén Hina Spani énekelt és emlékeztem erre a kezdő sorra meghallgatás nélkül is.

2800   MarcoRosenthal 2018-11-12 13:39:05

Főleg a nehéz kérdéseket szeretem. Az olyanokat, amelyekre nem vagy nehezen tudok válaszolni. Megjegyzem, hogy az énekelt nehezebb kérdések esetén igen sok múlik azon, hogy mennyire jól artikulálja a kórus vagy az énekesek. Lehet érthetetlen, nehezen érthető vagy nagyon jól érthető az artikuláció. Mindháromra volt példa az elmúlt héten. A Duruflé műből egy kukkot sem értettem, még azt sem tudtam eldönteni, hogy németül, angolul vagy latinul énekelnek-e. Hasonlóan, a Semiramis opera kettősének sokszoros ismételt meghallgatása után sem értettem a szövegből annyit, hogy elég legyen az üdvösséghez. Végül a zeneszerző alapján sikerült megtalálni a zenét. Az egyértelmű volt számomra, hogy Bellini, Donizetti, és Rossini operái között kell keresni. Fidelia áriáját viszont olyan szépen artikulálta olaszul a román énekesnő, hogy miden szót értettem, és a szöveg alapján találtam rá nagyon hamar a megfejtésre.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Central European String Quartet:
Miranda Liu, Soós Máté (hegedű), Haruka Nagao (brácsa), Szabó Judit (gordonka)
Winni Wan-Chun Tsou (zongora)
"Hangulat Extra"
HAYDN: D-dúr („A pacsirta”) vonósnégyes, Op.64, No.5
STRAVINSKY: Három darab vonósnégyesre
BARTÓK: I. hegedű-zongora szonáta, Op.21, BB 84

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Csillag-Szabó Dóra (szoprán)
Bognár Domonkos (cselló), Ács Dávid, Tóka Ágoston (orgona)
Laufer Szilvia, Szabadfi Mónika (zongora)
Angelica Leánykar (karigazgató: Gráf Zsuzsanna)
A Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium Nőikara
Kaposi Kammerchor
A Karmester és Karvezető Tanszék Diplomakórusa
A Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Vezényel: Bartal Ágnes, Soós Zsófia, Farkasházi Dávid
Bartal Ágnes, Soós Zsófia, Farkasházi Dávid Karvezetés MA Diplomakoncertje
PURCELL: Raise, Raise the Voice (Ode for St. Cecilia’s Day), Z.334
KOESSLER: Drei ernste Chöre
BÁRDOS: Szeged felől
ORBÁN GYÖRGY: 9. mise – Gloria
SCHÜTZ: Das ist je gewisslich wahr, SWV 338
WEELKES: When David Heard
BOHNER ADRIÁN: Desert Places
WOLF: Der Feuerreiter
POULENC: Un soir de neige
GESUALDO: Gioite voi col canto
FONTANELLI: Colei che già si bella
POULENC: Litanies à la Vierge Noire
BEISCHER-MATYÓ TAMÁS: No Coward Soul is Mine
BRAHMS: Drei Motetten, Op.110
KODÁLY: Jézus és a kufárok

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Canadian Brass
Bevezetés
MOZART: A varázsfuvola - nyitány (Ken Watkins átdolgozása)
„Jazzed up Bach” - J. S. Bach művei
Latin utazás különféle zeneszerzőkkel (feldolgozások Argentína, Peru és Venezuela zenéjéből)
WALLER: Mostly fats (Wayne Henderson átdolgozása)
FILLMORE: Slim Trombone
Velencei karnevál (Hudson népdalfeldolgozása)
SCHUMANN: Karnevál - részletek
Tisztelgés a jazz és a dixieland előtt (különféle zeneszerzők műveinek feldolgozásai)
BIZET: Carmen - részletek (Mills átdolgozása)

19:30 : Budapest
MOM Kulturális Központ

Cziffra Fesztivál - "Az improvizáció"
Rúzsa Magdolna és Balázs János estje
Dalok, népdalok és zongora átiratok (Bartók, Kodály, Liszt, Brahms…)
A mai nap
történt:
1816 • A sevillai borbély bemutatója (Róma)
született:
1953 • Riccardo Chailly, karmester
elhunyt:
1626 • John Dowland, zeneszerző (sz. 1563)
1961 • Percy Grainger, zeneszerző (sz. 1882)
1963 • Fricsay Ferenc, karmester (sz. 1914)
1969 • Ernest Ansermet, karmester (sz. 1883)
1996 • Toru Takemitsu, zeneszerző (sz. 1930)