vissza a cimoldalra
2020-07-10
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11532)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (4377)
A MET felvételei (668)
Lehár Ferenc (708)
Pantheon (2691)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3966)
Komlóssy Erzsébet (46)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1976)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62189)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2802)
Franz Schmidt (3637)
Régizene (3411)
B. Nagy János emlékére (156)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (858)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4861)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4675)
Mozartról magasabban (697)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

890   Cilike • előzmény889 2016-11-05 23:50:32
Nem értesz hozzá, nem tudom, miért okoskodsz. A belcanto egy stílus, nem egy kor, miért nem vagy képes felfogni? Koloratúrás, díszített, hangközpontú művek. Rossini. Bellini. Donizetti. Már a korai Verdik is neccesen, mert ott csak egy-egy szerep -elsősorban a szopráné - felelne meg a kritériumoknak és a drámaiság kerül előtérbe. Ezért baj, mikor valaki, aki sok éve jár operába, azt képzeli, hogy tudósa a műfajnak.
889   Búbánat • előzmény888 2016-11-05 23:18:54
Ez nem "badarság" - ez kortörténet. A belcanto és A zsidónő opera összefüggése nem az én "szüleményem", egy igazi zenetörténész tudja miről beszélek. Halevy operája egyik ragyogó csillaga a műfajnak és a szóban forgó stílusirányzatnak - a XIX. század első évtizedeiben született operák mind idetartoznak - vitatott értéküktől függetlenül.
888   Cilike • előzmény887 2016-11-05 22:19:10
Ne haragudj, de ez badarság. A belcanto nem egy kor, akármikor írták a Zsidónőt, akkor sem az. Nem vagy zenetörténész, hogy megreformáld a stílusok definícióját.
887   Búbánat • előzmény886 2016-11-05 22:05:00
Belcanto opera A zsidónő, ahogy Wagner első operái is azok, ahogy a német nyelvterületen Weber, Lortzing, Nicolai, Flotow operái is azok, Erkeltől annak számít a Bátori Mária és a Hunyadi László, vagy éppen az orosz Glinka operái is. A "Belcanto" kifejezésnek van szűkebb és tágabb értelmezése. A francia lírai operák, de a „nagyoperák” is ebből a korszakból (1820-as-1840-es évekig) végső soron ide tartozik - függetlenül attól, hogy bennük hány darab cantilenát, koloratúrát ölel fel a partitúra. Nem elhatározás kérdése; tudomásul kell venni, nemcsak Bellini-Rossini-Donizetti írt "belcanto" operákat (közöttük is van nem egy, francia nagyoperára jellemző formák), ugyanezen időszakban Olaszországon kívül is, más nemzetek komponistái is alkottak; tágabb értelemben ez a korszak még mindig a "belcanto". Nemsokára véget ér az opera közvetítése a Bartók rádióban. Nem először hallgatom A zsidónőt, jól ismerem zenéjét. Nyilván be lehet(ne) sorolni, be is sorolják, más kategóriák közé, de vannak rajtam kívül is, akik a műben található gyönyörű zenék alapján a ’francia belcanto” korszak alkotói közé sorolják a szerző művét. (Bemutatója: 1835).
886   Cilike 2016-11-05 16:33:41
Francia nagyopera, NEM belcanto. Hol vannak a belcantora jellemző cantilenák, koloratúrák? Ez nem elhatározás kérdése, te úgy döntesz, belcanto.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
21:00 : Budapest

A tamburáját! - Vujicsics/Söndörgő és vendégeik
A mai nap
született:
1895 • Carl Orff, zeneszerző († 1982)
1940 • Helen Donath, énekes
1969 • Jonas Kaufmann, énekes
elhunyt:
2015 • Jon Vickers, énekes (sz. 1926)