Bejelentkezés Regisztráció

Belcanto


776 Cilike 2012-10-15 22:10:58 [Válasz erre: 770 macskás 2012-10-15 20:07:08]
Tudod, nekem ez nem szép, csak csúnya.

775 Cilike 2012-10-15 22:10:30 [Válasz erre: 764 parampampoli 2012-10-15 19:08:09]
Csatlakozom...na ez oda vág, amit a stílus és ízlés változása kapcsán említettem. Egy dinoszaurusz tök érdekes...de nem való a kiskertbe.

774 macskás 2012-10-15 20:40:10 [Válasz erre: 772 johanna 2012-10-15 20:15:57]
Marilyn Horne óta...

773 zalbarna 2012-10-15 20:22:17 [Válasz erre: 769 johanna 2012-10-15 20:02:08]
Naja, sztem Rossini pont a határ, és a választóvonal pedig maga a zene. Tudniillik egy énektechnika mindig egy bizonyos zenéhez tartozik, vagyis inkább a valamilyen zene hozza létre. Éppen ezért tettem szóvá , hogy Donizetti meg belcanto az nem oké, mert az a zene ( a Donizetti ) az valami egész más, a belcanto technikához hozzátartozik a pontos hangmagasság-hangjegyérték-ütemhangsúly halálpontos megjelenítése, erre találták ki, de a vígopera az nem erre a rugóra működik.. ( mármint a zene maga )

772 johanna 2012-10-15 20:15:57 [Válasz erre: 770 macskás 2012-10-15 20:07:08]
Így van... de mostanában szerencsére újra vannak akik tudják ezt az eredeti jelentésű technikát...:-)

771 zalbarna 2012-10-15 20:12:03 [Válasz erre: 770 macskás 2012-10-15 20:07:08]
Na, ezt írom a kéménybe...:)))

770 macskás 2012-10-15 20:07:08 [Válasz erre: 761 zalbarna 2012-10-15 18:53:40]
Épp igazat akartam neked adni bel canto-ügyben. A szó jelentésváltozáson ment keresztül, a barokkban a szépéneklés volta lényege, ami aztán - mármint a jelentés - a romantikus operák (illetve egy részük) tuggyátokmilyen áriarészeit takarják.

769 johanna 2012-10-15 20:02:08 [Válasz erre: 762 Momo 2012-10-15 18:54:14]
Szerintem pont a technikája nagyon is jó. Amiért idegesítő pont ebben az áriában, az nem az ő hibája, hanem az áriáé:-) Borzalmas nehéz a vége, tisztára csak technikai villongás, a zene valahogyan háttérbe szorul... De van egy másik példám, ami szerintem tényleg [url]http://www.youtube.com/watch?v=od368OEUZ_8;bel canto technika[/url]

768 zalbarna 2012-10-15 19:56:16 [Válasz erre: 766 Momo 2012-10-15 19:23:25]
De nem Bartoliért, hanem belcantoért...két példát hozék belcantora, arról es beszélék..és lett belőle egy nagy Bartoli... Ki érti eztet??? az ember tsupa reltél...

767 Momo 2012-10-15 19:23:35 [Válasz erre: 765 zalbarna 2012-10-15 19:21:37]
:-)))

766 Momo 2012-10-15 19:23:25 [Válasz erre: 765 zalbarna 2012-10-15 19:21:37]
...de nyuszómuszó, hát te jöttél Bartolival.

765 zalbarna 2012-10-15 19:21:37 [Válasz erre: 764 parampampoli 2012-10-15 19:08:09]
Miről is van szó: ja, BELCANTÓÓÓÓÓÓ !!!!!

764 parampampoli 2012-10-15 19:08:09 [Válasz erre: 762 Momo 2012-10-15 18:54:14]
"Tradicionális füllel" hallgatva ez a nő egy énektechnikai katasztrófa. (Sorolhatnám is, hogy mi minden hiányzik, de biztos van, rajtam kívül is, aki szívesen megteszi). Ennyi erővel köszörűkövet is hallgathatnék barokk díszletben, azt se tűrném jobban. Egyébként hallgattam eleget Bartolit, ugyanis eleinte tetszett, aztán rájöttem, hogy mindenem szenved tőle." Ritka eset: minden szavaddal helyettem is szóltál. Katasztrófa ez egész, úgy, ahogy van. Elviselhetetlen.

763 zalbarna 2012-10-15 19:00:40 [Válasz erre: 762 Momo 2012-10-15 18:54:14]
Hagyjuk már Bartolit, nem erről a szpícs..

762 Momo 2012-10-15 18:54:14 [Válasz erre: 757 jukiguni 2012-10-15 18:31:33]
Itt nem egészen erről van szó. "Tradicionális füllel" hallgatva ez a nő egy énektechnikai katasztrófa. (Sorolhatnám is, hogy mi minden hiányzik, de biztos van, rajtam kívül is, aki szívesen megteszi). Ennyi erővel köszörűkövet is hallgathatnék barokk díszletben, azt se tűrném jobban. Egyébként hallgattam eleget Bartolit, ugyanis eleinte tetszett, aztán rájöttem, hogy mindenem szenved tőle. Szerintem a lendületes, energiával telt, (amúgy kicsit jobban megnézve totálisan férfias) színpadi munkája fogja meg az embereket. Egyrészt, mert nem így szoktak ilyesmiket énekelni, másrészt, mert az előadóból áradó energia mindig siker. Minél több, annál nagyobb.

761 zalbarna 2012-10-15 18:53:40 [Válasz erre: 759 macskás 2012-10-15 18:39:03]
Jaj, már aggódtam, hogy egy kicsit se szeretsz... Jöttem a HÉV-en haza, és mondom, na a macskás egy szót se szólt a belcanto-ra, benne hagy a vízbe, már nem aggódik, hogy hülyeségeket beszélek..:))

760 zalbarna 2012-10-15 18:51:16
Nézzétek, az a tény, h a barokk korban kardinális kérdés volt egy opera színrevitelénél, hogy a legfeljebb tíz énekesből, aki ezt a technikát tudta, valaki vállal-e benne főszerepet. Hogy úgymondjam, ez volt a kulcskérdés, annyira fontos volt... Mint egyszer valahol egy nagyon okos ember mondta: Az Agitate da due venti-t lehet másképp is énekelni, de minek?? A barokk opera erről szólt. Lehet nemszeretni, de ez a tény. ( Nem esztétikai propagandának szántam a beírást.) A nagynevű kasztrált énekeseket sem azért foglalkoztatták, mert szép magas hangjuk volt, hanem MERT TUDTÁK EZT A TECHNIKÁT.

759 macskás 2012-10-15 18:39:03 [Válasz erre: 753 zalbarna 2012-10-14 17:54:58]
Nemáááááááááááá

758 zalbarna 2012-10-15 18:37:35 [Válasz erre: 756 álmodó 2012-10-15 15:02:40]
Sokat alszol, attól van....:)))

757 jukiguni 2012-10-15 18:31:33 [Válasz erre: 753 zalbarna 2012-10-14 17:54:58]
Bartoli egy zseniális énekesnő! Fantasztikus dolgokat művel a hangjával! Persze tudom: az 1800-as évek operáin nevelkedettek nem szokták kedvelni. Hát ez van.

756 álmodó 2012-10-15 15:02:40 [Válasz erre: 753 zalbarna 2012-10-14 17:54:58]
(nem fox szeretni), egy idő után idegesített. Nna? Ez van, passz.

755 Momo 2012-10-15 14:58:14 [Válasz erre: 753 zalbarna 2012-10-14 17:54:58]
"a világon jó, ha tízen tudják" addig jó, míg csak tízen... :-))))

754 telramund 2012-10-15 14:52:53
Ha Te mondod igy van,csak nem ezzel a szörnyeteggel!

753 zalbarna 2012-10-14 17:54:58 [Válasz erre: 752 Cilike 2012-10-14 15:45:06]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=Oh1NSvjXX6s&feature=related;ebből 5:00 perc[/url] azután [url]http://www.youtube.com/watch?v=rISjBGOtHhs;ez itt [/url] szóval ez az eredeti belcanto, a világon jó, ha tízen tudják..Már Vivaldi korában is aranyat ért egy ilyen énekes.

752 Cilike 2012-10-14 15:45:06 [Válasz erre: 750 zalbarna 2012-10-14 15:01:37]
Volt egy kétkötetes áriaalbumom, belcanto arias...én is meglepődtem, tök ismeretlen (számomra ) szerzők darabjaiból, ha ismertem egyet-kettőt, sokat mondok. Volt benne egy Paisiello és Caccini asztán kb ennyi. Számomra élvezetmentes művek voltak, nekem a belcanto sajnos Bellini-Rossini-Donizetti. (Korai Verdi)

750 zalbarna 2012-10-14 15:01:37 [Válasz erre: 748 Búbánat 2012-10-14 14:40:11]
Lám.... Azért van eme kettős (hármas?) értelmezése a belcanto - énekes fogalmának, mert az eredeti belcanto ( vagyis a valódi ) az más... A valódi belcanto ( az eredeti ) stílus oly messze van Donizettitől, mint Makó Jeruzsálemtől... Azonban tisztában vagyok vele, h kb 150 éve helytelenül használja az egész világ ( sajnos a szakma is ) ezt a fogalmat. A valódi belcanto megjelölésére, ha egyáltalán szóba jön, a 'régi belcanto' kifejezést használják, és aszongyák, már nemtudni, mi is volt az...( hátigen, itt nálunk nemtudni...) A helyzet kissé hasonlít a Nádasdy Bánkhoz... Az eredetihez nincs sok köze, mégis annak nevezi magát... Ez akár többszáz évig is eltarthat, csak haladás nem lesz belőle.. A gyereket ugyanis a nevén kell nevezni, csak arra mozdul...:)

749 Búbánat 2012-10-14 14:41:28 [Válasz erre: 748 Búbánat 2012-10-14 14:40:11]
Bocsánat: nem kedvenc énekesek, hanem kedvenc előadók-topicra utaltam.

748 Búbánat 2012-10-14 14:40:11
A „kedvenc énekesek” topicban polémia indult el a bel canto énekesekről. Illetékességből itt folytatom. Érdemes lenni körbenézni, kik azok a ma működő magyar énekesek, akiknek a neve szinte „összeforrott” és kizárólag egyet jelent a „bel canto”-val. Ma ilyet nem tudok, de lehet hogy vannak, és örülnék nekik. Ilyen volt korábban Szűcs Márta és Fekete Veronika, de ide vehetem még korábbról Ágai Karolát is. Elsősorban erről szóltam előzőleg ott a másik topicon. (Franca beírására hozzászólásomban Kolonits Klárát is említettem, de más összefüggésben, és valóban félreérthetően fogalmaztam a „hasonlítás” kifejezéssel – mintha Rá hivatkoztam volna.) A másik. Attól, hogy valaki elénekel a bel canto stílusirányzathoz tartozó Rossinit, Bellinit, Donizettit, még nem biztos, hogy az a szó ma elfogadott, kizárólagos értelemben vett „bel canto”- énekes, hiszen emellett sok minden mást is énekel és lehet, hogy inkább ez utóbbiak miatt méltatjuk, és nem pedig a belcanto- triász műveinek avatott tolmácsolójaként tartjuk számon meg értékeljük művészetét. Megismétlem: Kolonits Klára az elmúlt években elindult abba az irányba, hogy igazi bel canto énekessé váljék: lásd sikeres Odabella, Beatrice di Tenda, Lucrezia Borgia alakításait, és ide veszem a Traviátáját, Melindáját is, valamint megelőlegezve: májusban debütál Szilágyi Erzsébetként. Ezek a szerepek mind a fachváltásra utalnak: igaz, Mozartok továbbra is jelen vannak a repertoárján. Tehát ennek a folyamatnak nagyon örülök és bízom a folytatásban és a kiteljesedésében. Ennek mindnyájan nyertesei lehetnénk… Hogy még kit említhetnénk a jelenben Kolonits mellett, aki ilyen „jelzőt” kaphatna, várom a véleményeket.

747 Búbánat 2012-09-16 12:59:58
Donizetti: Szerelmi bájital - kéfelvonásos opera 2012. szeptember 27. este 7 órakor Duna Palota - Színházterem A Bel Canto Operatársulat és a Duna Szimfonikus Zenekar operaestje Közreműködik a Bel Canto Kamarakórus Rendező: Fehér András Karmester: Deák András Szereposztás: Adina - Szakács Ildikó Nemorino - Balczó Péter Belcore - Gaál Csaba Dulcamara - Jekl László Gianetta - Staszny Zsófia Az operaest támogatója Belváros-Lipótváros Önkormányzata A belépés ingyenes!

746 Vilmaa 2012-09-04 21:50:43
Bánkúti Csaba Attila énektechnika kurzusa Budapesten Bánkúti Csaba Attila, Olaszországban letelepedett operaénekes, énektanár és orgonaművész. Több, mint 20 éven keresztül az olasz énektechnika legnagyobb tolmácsolóitól (Cappuccilli, Christoff, Siepi, Valentini-Terrani, Taddei stb.) és Gigli, Tebaldi, Tagliabue növendékeitől tanulhatta, valamint Mario Canali és Enrico Gregori Mester irányítása alatt mélyítette el az eredeti olasz énektechnikát. A kurzus elsődleges célja az énektechnika tovább fejlesztése, az olasz "fraseggio" elmélyítése és gyakorlata, a hangi problémák megoldása. Tehát nem repertoire vagy interpretációs kurzusról van szó. Várjuk tehát az énektechnikában motivált kezdők, középhaladók, valamint professzionális énekesek jelentkezését. A kurzus időpontja: 2012. szeptember 5-18. Jelentkezni rövid bemutatkozással az enek.belcanto@gmail.com címen lehetséges (vagy facebook-on az "Énektechnika Belcanto" oldalon) úgy a mostani kurzusra, mint a novemberben esedékesre.(Mely megfelelő számú jelentkezés esetén lesz megtartva Budapesten, közvetlenul a Mester októberi, Tokyoban esedékes kurzusa után.) Szervező: Gronowski Ágnes (06 30/ 347-1872)

745 jukiguni 2012-07-22 17:37:44 [Válasz erre: 744 jukiguni 2012-07-22 17:35:35]
Igaz ezt nem az Opera Rara adta ki.

744 jukiguni 2012-07-22 17:35:35 [Válasz erre: 743 Búbánat 2012-07-22 16:14:30]
Utólag én is rájöttem, hogy a kiadó az Opera Rara. Most a Medeát hallgatom Pacinitől. Élőelőadás felvétel, a karmester Richard Bonynge. Ne ezen már egész jók ez énekesek, de bevallom: számomra egyik művész neve se cseng ismerősen. Persze gondolom Bonynge beleszólt a szereposztásba.

743 Búbánat 2012-07-22 16:14:30 [Válasz erre: 742 jukiguni 2012-07-22 07:16:17]
Kis pontosítás: a Peter Moore Foundation nem a kiadó, hanem a szponzor, aki a produkcióba invesztálja pénzét. Viszont igazad van, hogy a kiadó - és ez az Opera Rara – is felelős (avagy: felelőtlen) kiadványuk gyatra hangminőségéért, nem különben a sok esetben másodvonalbeli énekesek miatt. Ugyanakkor értékelem, hogy általában olyan "belcanto" operákat jelentetnek meg lemezen, melyek "fehér hollónak" számítottak (számítanak) a lemezpiacon, és a színpadra sem nagyon kerülnek; a koncertszerű változatuk, és az „élő” előadásokból összevágott hangfelvételek ugyancsak rizikóval járnak, kiadásuk nem lenne rentábilis az alapítványi támogatás híján. Mégis hiánypótlóak - gondolok elsősorban a méltatlanul elfeledett Pacini, Mercadante, Mayr, Donizetti, Rossini, Meyerbeer, Ricci műveinek "feltámasztására", ennélfogva a fentebb utalt ürömöm fenntartása mellett egyes kiadványok tekintetében az örömömnek is adózom.

742 jukiguni 2012-07-22 07:16:17 [Válasz erre: 741 jukiguni 2012-07-22 07:13:54]
A Peter Moore Foundation számos opera ritkaságot kiadott már cd-én, amiért hálás vagyok nekik, de eddig még egy felvételükkel se találkoztam, amin kifogástalanok vagy legalábbis jók lettek volna az énekesi teljesítmények.

741 jukiguni 2012-07-22 07:13:54
Pacini: Maria Regina d'Inghilterra Maga az opera tényleg jó és érdemes lenne játszani. Ékes bizonyítéka annak, hogy nem feltétlenül az az oka annak, hogy egy opera nem állandó repertoár darab, hogy az rossz és ma már hallgathatatlan. [url]http://www.amazon.com/Pacini-Regina-dInghilterra-Miricioiu-Fardilha/dp/B000009PYU;Viszont nekem ez a cd van meg és hát az énekesi teljesítményektől nem ájultam el.[/url]

740 Búbánat 2012-06-10 14:13:05 [Válasz erre: 739 jukiguni 2012-06-09 06:33:13]
Örvendetes, hogy újra meghallgathatjuk a rádióban ezt a kitűnő adás-sorozatot. Emlékeim szerint, most harmadszor sugározza ismét a Bartók rádió "a hét zeneszerzője: Vincenzo Bellini" cínű - Papp Márta szerkesztette - műsorát.

739 jukiguni 2012-06-09 06:33:13
Jövő héten a Bartók rádión a hét zeneszerzője: Vincenzo Bellini. Jövő hét pénteken 14. órától hallható a következő összeállítás: V. rész: Magyar operaszínpadon 1. Norma - részletek - a) Gyurkovics Mária, Sándor Judit, Székely Mihály - ének, MR Énekkara, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Fischer Sándor, b) Sass Sylvia, Nagy János, Kováts Kolos - ének, Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara, vez. Lamberto Gardelli, c) Hamari Júlia, Dénes Zsuzsanna - ének, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Pál Tamás, d) Tokody Ilona, Takács Klára - ének, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Mihály András 2. Az alvajáró - Amina áriája a II. felvonásból (Házy Erzsébet, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Fischer Sándor) 3. A puritánok - Négyes a III. felvonásból (Házy Erzsébet, Mátray Ferenc, Bende Zsolt, Molnár Miklós - ének, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Fischer Sándor) 4. Rómeó és Júlia - kettős az I. felvonásból (Hamari Júlia, Szűcs Márta, MR Szimfonikus Zenekara, vez. Ligeti András) Szerkesztő-műsorvezető: Papp Márta (ism.)

738 Búbánat 2012-05-31 22:14:05 [Válasz erre: 735 telramund 2012-05-30 20:50:46]
Nyilván nem az első vonalhoz tartozó operaénekesek. A fiatal énekművészek „Animato Operatársulat” keretében működnek. Máris itt van a következő fellépésükről a tájékoztató és műsoruk programja: Jótékonysági opera délután a soroksári katolikus és református gyerekek nyaralásáért BEL CANTO II. BELLINI, ROSSINI, DONIZETTI 2012.június 16-án 16 órakor Soroksáron az Otthon Közösségi Házban. (1238 Szitás u. 112) Fellép az Animato Operatársulat: operaénekesek Kovács Ágnes, Szilárdi Katalin, Bándi Írisz Réka, Pető József, Lukács István zongorán kísér Salgó Tamás a Magyar Állami Operaház karnagya műsorvezető Prof. Dr. Pavlik Gábor Műsor: 1. Rossini: Tell Vilmos – Matild áriája ea.: Kovács Ágnes 2. Rossini: Tell Vilmos – Tell áriája ea.: Lukács István 3. Bellini : Dal -- ea.: Bándi Írisz Réka 4. Rossini: Petite messe solenelle ea.: Pető József 5. Meglepetés szám ea.: Szilárdi Katalin 6. Bellini: Norma—Casta diva ea.: Kovács Ágnes 7. Bellini: Norma –Oroveso áriája ea.: Lukács István 8. Rossini: Macska duett ea.: Kovács Ágnes és Bándi Írisz Réka SZÜNET 9. Bellini: Norma – Norma- Adalgisa kettős ea.: Kovács Ágnes és Bándi Írisz Réka1 10. Rossini: Mózes—Mózes imája ea.: Kovács Ágnes, Bándi Írisz Réka, Pető József, Lukács István 11. Bellini: Norma—Norma- Pollione kettős ea.: Kovács Ágnes és Pető József Donizetti: Lammermoori Lucia: 12. Lucia őrülési jelenete ea.: Szilárdi Katalin 13. Raimondo áriája III. ea.: Lukács István 14. Edgar áriája III. ea.: Pető József 15. A kegyencnő—Leonóra áriája ea.: Bándi Írisz Réka 16. Rossini: A szevillyai borbély: Rosina áriája ea: Szilárdi Katalin Az esemény támogatója: Soroksár Önkormányzata, Geiger Ferenc polgármester A rendezvény szervezője: Mikó Imre képviselő, Civil tanácsnok

737 Cilike 2012-05-30 22:43:45 [Válasz erre: 734 Búbánat 2012-05-30 19:05:51]
Jajjnekem, ez a gödi aranycsapat. Láttam a gödi inside tv-ben egy műsorukat, majd berosáltam.

736 Heiner Lajos 2012-05-30 21:37:33 [Válasz erre: 735 telramund 2012-05-30 20:50:46]
A Három HelyettesDíva és a Két HelyettesAkárki.

735 telramund 2012-05-30 20:50:46
És ezek kicsodák ,akik énekeltek?Amatőrők?

734 Búbánat 2012-05-30 19:05:51
Kissé megkésve jutott el hozzám az alábbi Meghívó. Így erről a zenei eseményről lemaradtam. Bel Canto operaest a TF-en /Forrás: SE Karrier Iroda/ Időpont: 2012.05.30. – 18:00 Helyszín: Testnevelés és Sporttudományi Kar, Budapest Alkotás út 44. Meghívó 2012. május 30. szerdán 18. órakor SEMMELWEIS EGYETEM TESTNEVELÉSI ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR (TF) HEPP FERENC TERMÉBEN (Díszterem) tartandó zenei estre BUDAPEST XII. ALKOTÁS U. 44. FŐÉPÜLET I.EM. A műsor: BEL CANTO OPERAEST II; Közreműködnek: Bándi Írisz Réka Kovács Ágnes Szilárdi Katalin Lukács István Pető József Zongorán kísér: Salgó Tamás az Operaház karnagya A műsort vezeti: Dr. Pavlik Gábor egyetemi tanár Minden zenekedvelő érdeklődőt szeretettel várunk!

733 Búbánat 2012-02-09 21:54:52
[url] http://www.encyclopedia.com/video/dbRYEvZVoag-jessye-norman-bohemian-girl-mwbalfe.aspx; Jessye NORMAN [/url] "I dreamt I dwelt in marble halls" (1986 Queen Elizabeth, conductor: Edward Downes) Ugyanez ez az ária meghallgatható [url] http://www.encyclopedia.com/video/GQKNftZFMso-joan-sutherland-i-dreamt-i.aspx; Joan Sutherland lemezéről [/url] is: "I dreamt I dwelt in marble halls" (1962, conductor: Richard Bonynge) Ez a csodálatos bel canto ária a "The Bohemian Girl" című romantikus operából való (1843). Zenéjét a nálunk kevéssé ismert kiváló ír zeneszerző, Michael William Balfe (1808-1870) szerezte, a szöveg Alfred Bunn munkája. A teljes opera kijött CD-n: Balfe: The Bohemian Girl, National Symphony Orchestra of Ireland, RTÉ Philharmonic Choir • Conductor: Richard Bonynge • Principal singers: Nova Thomas (Arline), Patrick Power (Thaddeus), Jonathan Summers (Count Arnheim), Bernadette Cullen (Queen of the Gipsies), John del Carlo (Devilshoof), Timothy German (Florestein) • Recording date and location: January 1991, National Concert Hall, Dublin • Label: Argo, 433 324-2 (2 CDs)

732 Búbánat 2011-09-09 16:51:08
Ezúttal egy francia belcanto operaritkaság közvetítése a Bartók Rádióban, holnap 19.35–22.10: Közvetítés a Montpellier-i Berlioz-Le Corum Operaházból Halévy: A varázslónő - az ötfelvonásos opera koncertszerű előadása [url] http://ninalapazza.blogspot.com/2011/07/las-raras-la-magicienne-de-halevy.html; Fromental Halévy: La Magicienne, 1858 [/url] (bemutató) Szövegét J.H. Vernoy de Saint-Georges írta Vezényel: Lawrence Foster km: a Montpellier-i Languedoc-Roussillon Nemzeti Operaház Zenekara és a Francia Rádió Énekkara (karig. Matthias Brauer) Szereposztás: Blanche - Norah Amsellem (szoprán) Mélusine - Marianne Crebassa (mezzoszoprán) René de Thouars - Florian Laconi (tenor) Stello de Nici - Marc Barrard (bariton) Alois - Jennifer Michel (szoprán) Poitou grófja- Nicolas Cavallier (basszus) Egy hölgy - Anne-Marie Hellot (mezzoszoprán) Hírnök - Pierre Benusiglio (basszus) (2011. július 11.)

731 Búbánat 2011-08-29 22:46:02
Végre, CD után DVD-n is hozzáférhető lesz Simon Mayr operakülönlegessége! [url] http://www.youtube.com/watch?v=lBj2fZJXUnE; Giovanni Simone Mayr: Medea in Corinto [/url] World Premiere Recording! 2 DVD [url] http://www.youtube.com/watch?v=NXQ847Ngj54; Live from the Nationaltheater München, 2010 [/url] Nadja Michael, Ramón Vargas, Alastair Miles Bayerisches Staatsorchester Conducted by Ivor Bolton - Directed by Hans Neuenfels Itthon, október közepén jelenik meg a DVD: NTSC / Catalogue-No: 101578 / Barcode (UPC): 807280157895 Price Code: 155 2DVD Distribution Rights: Worldwide Available from NGL by September 15

730 Búbánat 2011-08-02 19:22:14
[url] http://www.youtube.com/watch?v=Jx40FMXtKMQ; Virginia [/url] Perceken belül kezdődik a Bartók Rádióban az operaközvetítés 19.35 – 22.15: Közvetítés a wexfordi Operaházból (Írország) Saverio Mercadante (1795-1870): Háromfelvonásos opera Szövegét Vittorio Alfier tragédiája nyomán Salvatore Cammarano írta. Vezényel: Carlos Izcaray, km. Wexfordi Operaház Ének- és Zenekara (karig. Gavin Carr) Rendezte: Kevin Newbury Virginia - Angela Meade (szoprán) Virginio, Virginia apja - Hugh Russell (basszus) Icilio, Virginia udvarlója - Bruno Ribeiro (tenor) Appio Claudio, gazdag római patrícius- Ivan Magri (tenor) Marco, Appio barátja - Gianluca Buratto (bariton) Tullia, Virginia dajkája (szoprán) Valerio, Virginia unokatestvére - John Myers (tenor) (2010. október 16.)

729 jukiguni 2011-04-28 13:43:05 [Válasz erre: 728 bermuda 2011-04-27 21:09:31]
Azért azt szeretem, mikor a Winkler könyv hasonlóan magas színvonalú felvételeket, remek operákból, csak gyűjtőknek ajánl. Szerintem Bellinit nálunk is vissza lehetne hozni a köztudatba, csak akarni kellene. Ha lenne a következő évadban is május ünnep, akkor a következő évadtól ez alkalommal be lehetne vezetni, hogy ritkán játszott darabokat vegyenek elő két-három koncertszerű előadás erejéig ezen időszakban. Ezekre az alkalmakra lehetne vendég énekeseket hívni, ha éppen valamely szerepre nem akadna itthon megfelelő. Szerintem ez egy megoldás lenne a repertoár színesebbé tételére, nem is kerülne annyiba, mint egy szkernírozott előadás és azok számára is jobb lenne a semminél, akik szeretnének megismerkedni nálunk régóta vagy még soha nem játszott darabokkal is. Lehetne kezdeni ezen próbálkozást Bellinin, Donizettin és Rossinin, de Verditől is lenne mit elővenni (A kalóz, Szent Johanna, Lombarodk, Ernani stb.). Tudom, hogy ez is pénzbe kerülne, de ha már úgyis ott ülnek a kormánypárt soraiban a jelenlegi vezetők, igazán megrpóbálhatnának lobbizni ez ügyben. De akár (nem tudom mikor, de bízzunk benne minnél előbb) az újonnan megnyiló Erkelben is lehetne hasonló programot indítani. A koncertszerű előadás nem nyújt teljes élményt, de legalább alkalmat adna rá, hogy olyan darabokat hallgassunk meg élő előadásban, amiket azelőtt csak CD tudtunk meghallgatni. Ha már valami hasonlót ki találnának és meg is tudnának valósítani, én már akkor ujjonganék örömömben.

728 bermuda 2011-04-27 21:09:31 [Válasz erre: 726 jukiguni 2011-04-26 20:55:34]
Van olyan opera amihez nem kellenek jó énekesek?? Bellini, pár éve nekem is a belcantó királya....minden operája gyönyörű- s nyilván az Ő korában tobzódtak a "csodahangok".

727 Robesz 2011-04-26 23:11:42 [Válasz erre: 726 jukiguni 2011-04-26 20:55:34]
Nekem ne mondd, nagy kedvencem ez a lemez! :)

726 jukiguni 2011-04-26 20:55:34
[url]http://2.bp.blogspot.com/_iixfKHFiTZc/StgJ7xv8B4I/AAAAAAAAAUU/vSO0MjaYqbk/s1600-h/capa.jpg;Ez a felvétel és maga az opera is fantasztikus.[/url]Ma délelőtt hallgattam meg először, eztet a darabot még nem ismertem Bellinitől, pedig valami hihetetlen jó, csak hát ugye kellenek hozzá a jó énekesek. Aszem lefekvés előtt is eztet fogom hallgatni.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.