Bejelentkezés Regisztráció

Don Giovanni


213 frushena 2008-05-05 19:59:55 [Válasz erre: 212 brünnhilde 2008-05-05 19:11:30]
Hilde drága! Akkor meg is van beszélve minden! Félreértés történt. Semmi gond! Nem tudom ,,, én szeretem azt az érzést, hogy visz a zene és közben a szereplővé válok. És mi tagadás remek ötleteim szoktak támadni, hogy bizonyos helyzetet hogyan oldanék meg. Ilyenkor azonban mindig jön az, hogy \"ki vagy te?\" :) Egy mezei operabarát. Ha énekes lennék, biztos nagyon sokat fordítanék egy bizonyos szerep megformálására. (Persze nem az énekhang rovására, azt nem szeretem. Pl. Jól színészkedik, de nem jól énekel. Akkor már inkább fordítva. Mozart és mondjuk a barokk operai gyakorlatban nem létszükség a szereplő mozgatása. Ezt sajnos nagyon sok rendező figyelmen kívül hagyja és súlyos menetelésbe kényszeríti a szerepben fellépő művészt.) Egyszerű nézőként azonban inkább sodródom Annával. Főleg ha olyan a szereplő, akit sokra tartok és valóban ideális a szerepre. Ez most lehet akár magyar, akár külföldi énekes. Az Operaházi Don Giovannit szeretem. Sok szereplőt megismerhettem benne és kialakult a bizonyos \'rangsor\', melyik szerep kivel. Nemzetközi viszonyokban szintúgy. Jó pár Don Juan felvételem van, tehát tudok miből mazsolázni ha épp egy hódítót kívánok hallgatni. A tegnap hallgatott Jacobs - féle lemez is nagyszerű. Kezdő Don Giovanni rajongó? Hmmmm,,,,Pedig a számodra oly kedvelt hangszín bőven megtalálható az operában :)

212 brünnhilde 2008-05-05 19:11:30 [Válasz erre: 211 frushena 2008-05-05 19:03:33]
jaja, bocs, félreérthető voltam: lebunkózás = leverés, legyalulás, lemosni a parkettről, stb. Nem sértő szándékkal írtam, rosszul fogalmaztam, elnézést. A tied is egy álláspont, megértelek. Én viszont szeretem boncolgatni a karaktereket. Sőt, néha elkerülhetetlen, mert különböző énekesektől olyan eltérő szerepfelfogást lehet hallani, mintha nem is ugyanarról a szereplőről volna szó, rá sem ismerek az egy héttel azelőttire. Don Giovanniból is legalább három alaptípus van: az \"ártatlanul gonosz\" kölyök, akinek szinte fogalma sincs róla, hogy átgázol másokon. A slusszkulcsforgató, öntelt macsó és a szexmániás őrült. Donna Annával miért ne lenne ez másképpen? És még csak kezdő DG rajongó vagyok :-DD De visszafogom magam, ha Te nem szereted az ilyesmit :-))

211 frushena 2008-05-05 19:03:33
Hilde! Azt hiszem szó nem volt itt lebunkózásról, nem az én világom. Biztos én vagyok maradi, de az opera szereplőit szeretem megtartani a misztikum világában és szeretem magamban lefuttatni azokat a bizonyos szálakat....Jó úgy látni egy operát, ha a zene beszippant abba a világba, ahol jelen esetben mondjuk Donna Anna élt, élhetett, létezett ,,, stb. Hogy-hogy bírják?! Ez a dolguk, ezért tanulnak, hogy bírják! Én nem tudnám elénekelni. :)

210 frushena 2008-05-05 18:48:38
Most én is : 328. frushena Előzmény - 326 Válasz erre 2008-05-05 18:46:45 Természetesen Donna Anna 327. frushena Előzmény - 326 Válasz erre 2008-05-05 18:46:27 Ismét tökéletesen egyetértek Veled! Én is mondtam nekik, hogy fejezzék abba, de hát nem ... Most ott tartanak, hogy sehol! :) 326. Sesto Előzmény - 325 Válasz erre 2008-05-05 18:44:32 ...Donna Anna? Egy darázsfészek, de \"titkát\", lényét megfejteni lehetetlen, s minden más, csak szószaporitás! :-) 325. frushena Előzmény - 324 Válasz erre 2008-05-05 18:43:26 Atomjaira szedték Annát, de összerakni nem tudták természetesen. Felesleges ezeket a jellemeket bántani! Túl hibátlanok ahhoz, hogy mi földi halandók vegyük a bárorságok és \"azt gondoljuk,hogy\" :) 324. Sesto Előzmény - 322 Válasz erre 2008-05-05 18:16:37 ...na igen, amikor megy az agyalás, hogy ki mikor mit gondolhatott - kb. úgy, mint irodalomórán, az átkosban: \"Petőfi azt gondolta a Tisza-parton, hogy,.....\" :-))) 323. frushena Előzmény - 322 Válasz erre 2008-05-05 18:15:14 És hiába VESSZŐ tud énekelni! 322. frushena Előzmény - 321 Válasz erre 2008-05-05 18:11:24 Hogy mit képzelt Mozart? El ne kezdjetek ebbe is belemenni, mint Donna Anna jellemébe, \'odaát\' :) Amúgy Keenlyside egy ennivaló ember. És hiába tud énekelni! :)

209 Robesz 2008-04-20 23:29:48 [Válasz erre: 202 virius 2008-04-20 19:28:22]
...és micsoda folytatás volt!!!

208 frushena 2008-04-20 21:10:32
[url]http://rapidshare.com/files/109059748/12_-_Julia_Varady_-_Mozart-_Le_Nozze_Di_Figaro_-_Dove_Sono.mp3.html;Várady Júlia - \'Dove sono\'[/url]

207 Sesto 2008-04-20 20:45:26 [Válasz erre: 206 frushena 2008-04-20 20:39:07]
...én még semmit nem hallottam töle, ami rossz lett volna! Éppen ellenkezöleg - legyen az Cimarosa, Mozart, Meyerbeer, Spontini, Verdi, Puccini vagy akár Wagner etc. :-) Repertoárjának sokszinüségében még Callas-tól is nagyobb spektrummal rendelkezett, sajnos mindez már csak múltidö: kár, hogy - önszántából - oly´ hamar visszavonult,...bár a férje lett volna ennyire konzekvens és önkritikus, önirónikus!...

206 frushena 2008-04-20 20:39:07 [Válasz erre: 204 bermuda 2008-04-20 20:26:49]
Várady igen jó Grófné is! Dove sono gyönyörű vele!

205 Sesto 2008-04-20 20:27:51 [Válasz erre: 204 bermuda 2008-04-20 20:26:49]
G. Winbergh!!! :-)

204 bermuda 2008-04-20 20:26:49
Most lett vége a Mezzon.Karajan vezényelt,S.Ramey,Tomova-Sintov,K.Baatle,s a remek Várady Júlia. A hölgyek már nem igazán voltak fiatalok;-)de Várady csodásan énekelt. Nekem Ottavio is tetszett-de a nevét nem ismerem.

203 frushena 2008-04-20 19:29:35 [Válasz erre: 202 virius 2008-04-20 19:28:22]
Én ezt enm nevezném bravúrnak! Egy énekes igazán tudhatná, mielőtt színpadra lép, hogy minden OK e, avagy sem?! Lsd. őszi Figarok!

202 virius 2008-04-20 19:28:22 [Válasz erre: 201 frushena 2008-04-13 11:55:04]
Nem mindennapi bravúr volt, hogy 17-én Molnár Levente folytatta szünet után az előadást, mert Busa Tamás megbetegedett. (Annak idején a Ljubimov-rendezésben is volt egy csere a szünetben: Elvira szerepében Sudlik/Andor csere volt.)

201 frushena 2008-04-13 11:55:04
Don Giovanni már az Operában! És még ott is marad egy pár hódítás erejéig! :) 17. Don Giovanni : Busa Tamás Donna Anna : Kolonits Klára Don Ottavio : Kovácsházi István Kormányzó : Kováts Kolos Donna Elvira : Wittinger Gertrúd Leporello : Tóth János Masetto : Massányi Viktor Zerlina : Herczenik Anna 20. Don Giovanni : Molnár Levente Donna Anna : Bakonyi Anikó Don Ottavio : Szappanos Tibor Kormányzó : Cserhalmi Ferenc Donna Elvira : Fülöp Zsuzsanna Leporello : Bretz Gábor Masetto : Molnár Zsolt Zerlina : Herczenik Anna 24. Don Giovanni : Busa Tamás Donna Anna : González Mónika Don Ottavio : Kovácsházi István Kormányzó : Kováts Kolos Donna Elvira : Wittinger Gertrúd Leporello : Tóth János Masetto : Massányi Viktor Zerlina : Herczenik Anna 29. Don Giovanni : Busa Tamás Donna Anna : Kolonits Klára Don Ottavio : Timothy Bentch Kormányzó : Rácz István Donna Elvira : Fülöp Zsuzsanna Leporello : Tóth János Masetto : Hábetler András Zerlina : Mitilineou Cleo május 2. Don Giovanni : Busa Tamás Donna Anna : González Mónika Don Ottavio : Timothy Bentch Kormányzó : Rácz István Donna Elvira : Fülöp Zsuzsanna Leporello : Tóth János Masetto : Hábetler András Zerlina : Mitilineou Cleo

200 brünnhilde 2008-03-30 20:03:37
:-)) Köszönöm! És 200 :-))

199 -zéta- 2008-03-30 19:59:17 [Válasz erre: 198 brünnhilde 2008-03-30 19:56:03]
Na ja :-)...

198 brünnhilde 2008-03-30 19:56:03
Nahát, itt önjavítóak az elrontott linkek? :-))

197 brünnhilde 2008-03-30 19:55:18
bocsánat, javítás: [url]http://youtube.com/watch?v=NHJ9NUwckNc;végre egy perverz Leporelló[/url]. Csodálom, hogy eddig még egy rendezőnek sem szúrt szemet, hogy valami nagy baj kell hogy legyen a pasas szexualitásával.

196 brünnhilde 2008-03-30 19:53:11
[url]http://youtube.com/watch?v=NHJ9NUwckNc;Végre egy rendező észrevette, hogy Leporellónak kell hogy legyen valami perverzitása[/url].

195 frushena 2008-03-30 17:40:12
2008.04.05 szombat, Mezzo TV MOZART : Don Giovanni -Ramey -Tomowa-Sintow -Battle -Baltsa vez:Karajan

194 Luna 2008-03-13 22:22:59
Üdv! Verdi-hős létemre Mozart-topicban tisztelgek először, miután a Don Giovanni az első számú kedvencem. A Losey-film nekem vhs-en megvolt, valahonnan (talán Dunáról?) felvéve.

193 kgyuri 2008-03-13 17:22:46
FOLYTATÁS: Mivel nekem itt az én családomban jótündérek vannak, megszerezték nekem a Losey filmet dvd-n. Nálunk tudtommal nem igen lehet megkapni. Most meghallgattam újból, nem tudom: százvalahányadszor tán. Nem, ennél jobbat nem tudok elképzelni. A 2. felvonásban Leporelló és a gazdája ruhát cserél, DG veszeksszik L-val ezügyben és még volt valaki, aki szerint ebben a filmben nincs elegendő humor! Magamhoz nyúlok! Pl. a kerti jelenetben, amikor donaElvira az erkélyen DG a kertben, Mellette L aki egy nyeles maszkot maga elé tartva énekel, nincs humor?! És innen kezdve az egész fölvétel egy állandó és eleven vibráló feszültség áradó, torokszorító és hátborzongató hangokkal egész a végéig! Nem, kérem ez túlmutat az operairodalmon, másrészt túlmutat a filmművészeten ez a TÖKÉLY. Ha valamihez hasonlítanom kellene, esetleg A Fuga művészetéhez tudnám, annak is a befejező részéhez, amikor és mielőtt kurtán furcsán vége szakad, mert meghalt Bach. Ez a 2. fölvonás a csúcs, itt jön a beszélgetés a kormányzó szobrával, aztán egy fantasztukus és fantasztikusan rendezett aria donaElvira -tól majd a végső lakoma, DG evés közben énekel, L is, majd beviharzik egy utolsó pattogásra donaElvira, a (nem)mellesleg gyönyörű TeKanawa és végül a váratlan vendég – szerintem néha muszály hangosan fölröhögni, bizony ám. És egyáltalán nem zavar a vacsorázó teremben ott termő pokolbéli üst, ami elnyeli a magát meg nem adó DG-t. Most, hogy így együtt megint megnéztem, már értem miért mondják az operák operájának, ebben benne van az egész élet, a történelem. Mit történelem? A törzsfejlődés! A minap hallottam, hogy MariaCallas nem kedvelte Mozartot, mert túl civilizáltnak tartotta. Igaza lehetett mert éppen ez adhatja a két pólusát az ellentmondásnak, ami főbe kólint(tuvalévőleg a katarzis által!). Persze azt ígértem, összehasonlítom a Furtwängler vezényelte verzióval, aztán ebből egy síma lelkendezés lett. Sajnálom.

192 kgyuri 2008-03-13 17:11:47
Szép jónapot mindenkinek! Újonc vagyok, elnézést, ha technikailag még néha hibát fogok véteni Összehasonlítom a Furtwängler vezényelte(1953: Salzburg) DonGiovannit[CesareSiepi(donGiovanni), OttoEdelmann(Leporello), ElisabethGrummer(donaAnna), LisadellaCasa(donaElvira), AntonDermota(donOttavio), ErnaBerger(Zerlina), WalterBerry(Masetto), ErnsterDezső(kormányzó)] JosephLosey filmjével [RugieroRaimondi(donGiovanni), JoséVanDam(Leporello), EddaMoser(donaAnna), KiriTeKanawa(donaElvira), KennethRiegel(donOttavio), TeresaBerganza(Zerlina), MalcolmKing(Masetto), JohnMacurdy(kormányzó), dir:LorinMaazel] Innen mindent úgy értek, hogy ezt az operát maximálisan imádom. Mindenestre ezt Losey filmjének köszönhetem, a másik előadást több évre a szerelembe esés után láttam a MEZZOn. Az opera összetett műfaj, nem lehet teljes mértékben elvonatkoztatni a látványtól, a megoldásoktól, mint szinház-, filmművészeti eszközöktől. Bizonyos Rigolettók gyönyörű hangú mázsás vén csoroszlya Gildái, Parasztbecsületek Santuzzái is ebbe a kérdéskörbe tartoznak, persze, ezen a szemponton azért előbb-utóbb átlendül az ember(ha komolyabb kicsit a kicsinél). Ha Losey filmje nem hatott volna rám úgy, ahogy hatott , akkor nem tartanám az opera zenéjét egyik kedvenc zenémnek, az is lehet, ha kizárólag lemezről, hangversenyszerű előadásban hallottam volna, szintén nem. Ezt a szubjektív piros pontomat már nem lehet elvenni Loseytól. Nyilván Furtwängler nagy karmester, így készséggel elismerem(végtére ki vagyok én Furtwänglerhez?), a képet nem nézve hangversenyszerűségében összehasonlítva a két zenét, lehet, hogy Losey filmje nem jobb(kvázi zeneileg, pld. A nyitányban!), hogy ezt “megélhessem” még néhányszor összehasonlításokat kell majd végeznem. Ha azonban mint képek egymás utánját tekintem, (És nem csak a zenét!) vagyis a képek egymás utánját, mint a zene nagyon fontos kiegészítőjét, akkor nem ez a helyzet. Megkockáztatom, a Furtwängler féle előadás rendezése(inkább mondanék rendezetlenséget) lerontja a zene érvényesülését. Szokás nagyhangon fanyalogni a Losey féle film ellen(pl. egy TedZoldan nevű ismeretlen az Amazon.com-ról: The Film with Raimondi is a snore with a director who didn\'t know what the hell he was doing.) Nos, fanyalogni ebben a hangnemben én is tudok: az olyannyira körülrajongott Furtwängler féle változatban donGiovanni és Leporello úgy bukdácsolnak végig az előadáson, mint két idétlen hintáslegény, egyikük a szívtipró bájgúnár(ismerhetjük ezt a típust az életből), másikuk a hamísítatlan tahó jellegű bunkó. Kétségtelen hogy Siepi hangja gyönyörű, nekem Raimondié is tetszik, de ez nyilván szubjektív ízlés kérdése. A Szinészi játék, atmoszférateremtés azonban Raimondi mellett szól(az atmoszférát, aurát persze Losey segítségével képes megteremteni). Engem Siepi egy őzike tekintetű nyakigláb FonyóJózsefre emlékeztet, azért ez messze van egy ideális donGiovannitól, nem, hölgyeim?!. Raimondi ádáz nézései, irónikusan emlékeztetnek a karakter sátáni vonásaira, a nem különösen nagy hangú VanDam jól szekundál ehhez, nincs az a pohos-lompos hatása, ami a szintén nem “aranyhangú” Edelmann esetében oly zavaró. Általában elmondható, hogy míg a címszerepben mindkét felvételen első vonal beli sztár működik(szerintem Raimondi is az), a szolga mindkét esetben csak másodvonal beli, szóval egyikük sem egy SzékelyMihály. Itt jegyezném meg, hogy a sok, véleményem szerint, az elvárható tisztelet szintjét messze alúlmúló véleménykedő között , most nem is emlékszem hirtelenjében, ki (vagy időt szakítok a megkeresésére, vagy nem) valaki a Furtwängler-I változat Leporelloját leernszterdezsőzte, holott a magyar származású(legalább is nevű(?)) sztár ebben a fölállásban a kormányzó. Egyrészt volt idő, mikor e hibát magam is elkövettem, amíg be nem bizonyosodtam tévedésemről, tényleg, emlékezetem szerint Ernster nagy szerepe volt Leporello is, miként SzékelyMihálynak. Ezért bocsánatosnak tartom a kollága botlását, meg nem állom azonban, hogy ne jegyezzem meg mindazonáltal svungos “levágó” vélemény megfogalmazásakor azért nem lenne helytelen legalább ennyire látványos tévedések elkerülésére súlyt fektetni(ha jól emlékszem, ő is “lefikázta” Losey filmjét, ha rosszul emlékeznék, bocsánatát kérem!). DonOttavioként AntonDermota némi csalódás, sokkal svungosabb a másik változatban KennethRiegel, a maga kényeskedő rokokó copfoskodásával is: karakteresebb kritikusabb, erősebb, Riegel néha szinte falzett elemeket használva szinte a tenor hang paródiáját adja, ezzel izgalmassá és sokatmondóvá teszi a dramaturgiailag nem túl dícső szerepet(ha jól rémlik már volt hozzászóló, aki szerint nem szabad lekezelni a gyávácska DonOtaviot, nem lehet véletlen, hogy a szerző olyan gyönyörű szólamot írt neki. Nem tudom, ez tudatos volt-e Mozarttól? Mindenesetre a teremtés részének kell elfogadnunk) A 2. felvonásbeli nagy aria(Il mio tesoro) során Dermota ott marad a “hölgyek között”, Riegel ekkor “lemegy a kertbe” és ott némi jelképességgel inzultálja a heverésző henye szolganépséget, ezzel további életteli illusztrációval mélyítve a gyönyörű áriát. A “hölgyek” (valójában donaAnna és Zerlina a párjával!) viszont (rendezői)koncepció híján nemigen tudnak mit kezdeni magukkal ugyanazon aria alatt, donaAnna kicsit a cirkuszi produkciók semmit sem produkáló dekoratív kellék partnereire hajazó módon álldigál, néhány, a cirkuszi szituációra hajazó kecses mozdulatot is megtéve(még jó, hogy a végén nem kezd el tapsikolni, mint Nedda amikor Silvio szerenádot énekel neki a Baiazzokban), Zerlina és párja pedig addig a kép szélén “sunyítanak”. Azzal pedig, hogy az 1. felvonásbeli nagy áriát(Dalla sua pace!) kihagyták az előadásból kifejezetten szemét módon kiszúrtak a nézővel. Riegel a saját változatában a napfényes és párás nádasban csónakon haladva énekli, ezzel ez az aria mintegy kiemeltetik az opera szövetéből, akár csak a 2. fölvonásbeli a kerti szolgák rugdosásával, ezzel mindkét énekdarabnak jó szolgálatot tesz a rendezés, jelzi ugyanis(szemléltetve), hogy önállóan is milyen kiválóan gyönyörűségesek. Arról ErnaBerger nem tehet, hogy a felvétel készítésekor láthatóan öregebb volt, mint TeresaBerganza a másik felvételkor(megnéztem: csak nem tíz évvel) egyikük sem egy izgalmas szépség, csodálhatjuk donGiovanni túláradó férfiasságát, hogy rájuk kívánt, ebben azonos a két töltöttgalamb kinézetű “tyukesz” Lehet, hogy a kontextus teszi, de kettőjük közül mégis jobbnak érzem a Losey verzió Zerlináját. Kontextus alatt azt értem többek közt, hogy a Furtwängler féle előadásban visszaköszön a gyűszűszájú szépségek áporodott világa, amely a 20-as, 30-as évektől(vagy régebbről) bőven eltartott 1960-ig, esetleg 62-ig, amikor Quant a miniszoknyát föltalálta. S amely áporodott világ oly bosszantóan alig-nézhetővé teszi a kor mégoly értékes filmjeit is, szerintem a sugárzó őszintétlen természetellenes pipiskedésre, egészségtelen affektálásra, szépelgésre emlékztető arcok okán(Nem elég természetesnek lenni, annak is kell látszani!). Hogy világosabb legyen, mire gondolok, érdemes megfigyelni a sminkeket(elsősorban a hölgyekét, természetesen). Ahogy azt mondani szokták, a polgári illuziószínház stílusjegyei eluralkodnak a zeneileg valóban megkérdőjelezhetetlen(?) Furtwängler féle változaton. Ennek a fajta színház felfogásnak egyébként az egész Wagner életmű a levét issza, maga a zeneköltő is ennek csapdájában hol kapálózott, hol lubickolt. Némi idegenkedéssel csak néztem, Siepi honnan a fenéből ereszkedik le egy kapu tetejéről, mint egy rossz kóbor macska, a köszoborral való diskurzus jelenet kezdetekor. Most már értem, ezzel a bumfordi s meglehetősen gyermekded trükkel a rendezés pikareszk(ördögi?) elemet szeretett volna beleszuszakolni a lovag “imidzsébe”, szerintem szánalmas eredménnyel. Ellentétben egyik itt olvasott fanyalgó értelmezéssel, a Losey filmben igenis figyelemreméltó humoros szál húzódik végig. A film által keltett érzelem keverék: frivolság, irónia, harsányság, tragikum, fennkölt komolyság pont olyan arányokban keveredik, ami adekvátan ideális a zene megvalósulásához és élvezetéhez. Az opera vége a gyermekded technikai trückökkel pontosan megfelel a csaknem 30 évnyi eltelt időnek Losey filmjéig, akinek nagy erénye, hogy a technika megléte dacára mert visszanyúlni a rusztikus színháztörténeti megoldásokhoz s nem mutált el a nyilván 79-ben már rendelkezésre álló pirotechnika és filmtrückbirodalom irányába(pl. élő baromfik a színen). Az időközbeni technikai fejlődés és az, hogy a filmen rendelkezésre áll a premierplán, az emberi arc, amire a Furtwängler-i változatban természetesen(?) még lehetőség sincs(szinészi játék) nem Losey érdeme, de hogy él vele, s véleményem szerint jól, az őt dícséri. Igazság szerint tkp. vitának létjogosultsága is csak annyi, mint a postakocsi közlekedést dícsérni a Mercedes és az AlfaRomeo korában. Egy jó összefoglaló szó illik az egész produkcióra(mint színházi előadásra, s mint ilyennek egy fantasztikus zenével való együtthatására) : gyerekes. Na azért ezt a “gyerekest” még gazdagítom: fantáziátlan, halovány, sesósebors, jelentéktelen, tudálékos és iskolás. Végezetül még egyszer utoljára összefoglalnám: avitt.

191 sphynx 2008-03-09 15:34:20
Írjam alá?

190 tukán 2008-03-09 15:21:47 [Válasz erre: 189 sphynx 2008-03-09 15:11:38]
............

189 sphynx 2008-03-09 15:11:38 [Válasz erre: 188 tukán 2008-03-09 14:27:50]
Nem te vagy a troll?

188 tukán 2008-03-09 14:27:50 [Válasz erre: 185 sphynx 2008-03-09 13:24:21]
Jó kis szobor, Rólad készült? Élethű!

187 Sesto 2008-03-09 14:04:10 [Válasz erre: 181 brünnhilde 2008-03-09 11:59:03]
....hát a \"Tubus-n\" találhatsz szép számmal unalmas és \"aszexuális\",-pardon \"erotikamentes\" DG.-Zerlina duettet, ahol \"csak\" muzsikálnak,...jelmezbe bújtatva, operának álcázott koncertet,... :-0)

186 Sesto 2008-03-09 14:01:39
...de jó lenne, ha müködne a dolog szemtelenség, személyeskedés és primitiv mellékzörejek nélkül is! Kedves Sieglinde, ha nem értesz egyet Tukánnak, netán zavar vmi., akkor hozz fel ellenérveket, válaszolj, de ez a \"troll\"-ozás + ami azután itt megint beindult(=a szokásos vasárnapi unatkozás?!)... Elég az off-ból! Egyébként meg éljen Mozart, éljen Don Giovanni! ;-)

185 sphynx 2008-03-09 13:24:21
Szerintem, csak egy disznó.

184 sphynx 2008-03-09 13:23:51
Állítólag, [url]http://www.trollske.se/butik/images/Troll-Father-Pappa.jpg;ez[/url] egy Troll Papa. Ilyen vagy te is?

183 tukán 2008-03-09 12:46:27 [Válasz erre: 180 Sieglinde_ 2008-03-09 11:39:47]
Hallottad azt a kifejezést, hogy \"buta tyúk\"? Mert nagyo annak tűnsz...

182 tukán 2008-03-09 12:41:28 [Válasz erre: 180 Sieglinde_ 2008-03-09 11:39:47]
\"Mindössze annyit akartam mondani, hogy örülhetünk, mert Levente magyar és sikeres.\" De nem ezt mondtad! Különbség! - Örülök is , ahogy mások is és nagy karriert kívánunk minden tehetséges magyar ifjúnak itthon és szerte a nagyvilágban! - Írok privátban is, ha olyan lesz a témád! Troll ide, troll oda, ne kapd fel a vizet, mert én úgyanúgy irtózom az általad leírtaktól!

181 brünnhilde 2008-03-09 11:59:03
Bizony térjünk vissza! [url]http://youtube.com/watch?v=q4SRA05Gnyg;itt[/url]vn mindjárt a létező talán legaszexuálisabb La ci darem la mano. Nem is értem, hogy csinálják, hisz hangilag Rost és Allen is rendben van, az egész mégis valahogy olyan .... hm, aszexuális. Nem is értem, Zerlinát mi veszi rá az első Andiamo!-ra. Menne szobára a fene ezzel a nyársat nyelt, vámpír parókás pasival, ráadásul egy ilyen félresikerült, fallikus szimbólumnak szögletes, szovjet hősi emlékműnek elfuserált szobor mellől.

180 Sieglinde_ 2008-03-09 11:39:47
Hallottad már azt a kifejezést, hogy \"troll\"? Mert nagyon annak tűnsz... Ez az, forgasd ki mások minden szavát és tulajdoníts nekik olyan gondolatokat, amik csak a te fejedben léteznek. Magyar vagyok, és nekem mindenki magyar, akinek ez az anyanyelve, nem érdekel, hol él. Ennyi! Mindössze annyit akartam mondani, hogy örülhetünk, mert Levente magyar és sikeres. Ellenben irtózom minden műhazafiaskodástól, hőbörgéstől, utcán masírozástól és irredentizmustól. Magyarnak lenni nem erről szól. Viszont díjaznám, ha a továbbiakban nem kéne miattad offolnom itt. És más topicban sem. Ha valamit akarsz, arra van a privát. Térjünk vissza Mozarthoz, emberek.

179 tukán 2008-03-08 21:51:55 [Válasz erre: 178 Sieglinde_ 2008-03-08 21:44:56]
Persze, hogy magyar! Nem kötök bele minden szóba, csak amit bugyutának tartok! Szerinted az erdélyi magyar más, mint mondjuk a kiskőrösi? Vagy egy dunántúli? Vagy egy pesti? Egy nyírségi vgy egy pécsi tüke? Szerintem egyáltalán nem! Ha szerinted igen, akkor te nem is vagy magyar, hanem csak Ziglinde!

178 Sieglinde_ 2008-03-08 21:44:56
Örülök, hogy magyar, te ló! Mellesleg mi a rossebér kell neked minden istenverte szóba belekötni?!

177 tukán 2008-03-08 21:41:55 [Válasz erre: 176 Sieglinde_ 2008-03-08 18:27:05]
Mit jelent, hogy RÁADÁSUL ERDÉLYI SZÁRMAZÉK? Mennyiben különb, más magyar énekesnél? Vagy nálad mondjuk? Én magunkat is szeretem, ránkfér!

176 Sieglinde_ 2008-03-08 18:27:05
Ez a mobilos Leporello nem semmi! A honlapján sok felvétele van, és igen szép basszus. Ráadásul erdélyi származék. Rég hallottam ilyen igazi basszust... (és nem \"határesetet\") Manapság aki basszista lenne, Scarpiát meg Escamillót énekel, aki meg bariton, az Mozart Figarójával és Borisszal szenved. Ő legalább azt énekli, ami neki való. Bár azért egy Fülöp király-áriát hiányolok a honlapról, de még fiatal, ráér...

175 frushena 2008-03-08 13:40:01
2008.03.21. péntek 17:00 MEZZO TV MOZART : Don Giovanni Wilhelm Furtwangler vezényletével A Salzburgi fesztivál 1954-es előadása!

174 rocker 2008-03-08 11:31:56 [Válasz erre: 154 tarnhelm2 2008-01-03 14:15:54]
Meztelenség az operaszínpadon! Borzalom, borzalom, borzalom!

173 brünnhilde 2008-03-08 11:11:06
Természetesen Batmandatore győz. [url]http://www.youtube.com/watch?v=s867kKGp7Co;Don Superman halálá[/url]t Donna Barbira siratja. Donna Barbannna bánatában leszbikussá lesz. GIporello meg mit tehetne mást, keres magának új urat. :-DDD

172 brünnhilde 2008-02-10 10:28:47 [Válasz erre: 168 tukán 2008-02-09 16:21:21]
:-) Értem én!! Csak én a mellékelt hoinlapból úgy vetem le, hogy az énekes szerepel a filmen is. manapság már tényleg Mobirelló, a nők képeit MMS-ben tárolná el úgyis. Vagy nyitna egy internetes fényképalbumot :-))

171 tukán 2008-02-10 10:13:22 [Válasz erre: 170 tukán 2008-02-10 10:13:09]
:-)))))

170 tukán 2008-02-10 10:13:09 [Válasz erre: 169 musicus 2008-02-10 01:36:49]
Nagggyyon jó, Te kis Keresztapa!

169 musicus 2008-02-10 01:36:49 [Válasz erre: 168 tukán 2008-02-09 16:21:21]
Mobirello...

168 tukán 2008-02-09 16:21:21 [Válasz erre: 167 brünnhilde 2008-02-09 12:37:12]
Nem az énekes amatőr! Félreérthető voltam, sorry! Akkor még valószínű festett miniportrékat mutogatott Leporello....:-)

167 brünnhilde 2008-02-09 12:37:12 [Válasz erre: 166 tukán 2008-02-09 12:12:48]
Nem hinném, hogy amatőr, ahogy elnézem a többi videóját, ő maga énekel. És a zenekari kíséret sem amatőrökre utal. A playback tényleg nem pontos, de a hangulatot tökéletesen elkapta a film és nekem nagyon tetszik, hogy nem az unalmas fényképalbum lapozgatással operál. Vicces, aranyos.

166 tukán 2008-02-09 12:12:48 [Válasz erre: 165 brünnhilde 2008-02-09 11:28:08]
Kedves, szép hang, de a play back -et ugyancsak gyakorolnia kéne. Így kedves, amatőr felvétel.

165 brünnhilde 2008-02-09 11:28:08
[url]http://www.youtube.com/watch?v=oCEMnnt__Xg&NR=1;Leporello mobilon vígasztalja Donna Elvirát[/url] :-DD

164 zsoly 2008-01-05 18:31:46 [Válasz erre: 163 Sesto 2008-01-05 11:17:05]
Akkor ezek szerint Beczalát többször kéne Kusejjel tréningeztetni. :)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.