Bejelentkezés Regisztráció

Thomas Hampson


219 Búbánat 2014-10-20 22:10:39
[url] https://www.mupa.hu/program/thomas-hampson-es-a-concerto-budapest-2014-11-25_19-30-bbnh; Thomas Hampson és Concerto Budapest hangversenye a Müpában: Schubert - Mahler [/url] 2014. november 25. kedd, 19:30 — 22:00 Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem • Mahler: X. szimfónia • Schubert: Dalok • Mahler: Gyermekgyászdalok • Schubert: VIII. (h-moll, "Befejezetlen") szimfónia, D. 759 Vezényel: Héja Domonkos

218 telramund 2013-12-04 15:59:46
Fleming egyik legjobb szerepe Thais!Élőben is fantasztikus volt,nemcsak a Met előadásban.

217 Búbánat 2013-12-04 12:59:46
Hampsont ezúttal Thomas operájában, a Hamletben láthatjuk-hallhatjuk a Mezzo csatorna közvetítése révén: 17:00 - Hamlet by Ambroise Thomas with Thomas Hampson and Natalie Dessay ROSS MACGIBBON, (2000 - OPERA) Orchestre National du Capitole de Toulouse, Michel Plasson (conductor) Thomas Hampson (Hamlet), Natalie Dessay (Ophélie), José van Dam (Claudius), Michelle DeYoung (Gertrude), Marc Laho (Laërte), Markus Hollop (Le Spectre du roi), Jean-Luc Maurette (Marcellus), Philippe Fourcade (Horatio), Laurent Alvaro (Polonius), Jean-Louis Mélet (Premier Fossoyeur), Rodolphe Briand (Second Fossoyeur) Nicolas Joel (Stage Director) Ezio Frigerio (sets) Franca Squarciapino (costumes) Recorded in 2000 at the Théâtre du Châtelet, Paris Directed by Brian Large Holnap 17 órától meg Massenet Thais című operájában szerepel Hampson Renée Fleming oldalán. A MET produkcióját sugározza ismét a csatorna.

216 Szilgyo 2013-09-05 14:44:19
Hallgatva a salzburgi Don Carlo-t, érzésem szerint az igazság természetesen megint csak valahol középtájon van. Hampson messze van a nagy olasz baritonoktól (mondjuk nem sok kószál belőlük manapság az operaházak környékén), de messze nem olyan szörnyűséges, mint ahogy egyesek lefestik. Viszont amit Salminen művel, az szinte megcsúfolása egy szép pályafutásnak...

215 Búbánat 2013-09-03 23:02:03
Véleményem szerint Hampson széles terjedelmű baritonjának felső regisztere a legértékesebb, de miként a Macbethben, a Traviatában, a Simon Boccanegrában, a Wertherben vagy a Tell Vilmos bariton szólamában megmutatta, mélységében sem veszíti el csengését - annak ellenére, hogy hangja inkább lírai, mint hősbariton. Éneklésmódját, valamint játékát is igazi művészi ízlés és érzék jellemzi. Alakításaiban kétségtelenül van azonban valamiféle "robbanékonyság" is - ez gyökeresen távol áll a főleg a német darabokban (dalokban, dalciklusokban is) való előadásmódjától, ahol jól érzékelhető a "visszafogottság” , és az ének-zenei kifejezésben az intellektusa az, ami dominál. Úgy vélem, ez a „kétarcúság” nem Hampson vérmérsékletéből fakad, hanem tudatosan építi fel az adott karaktert, ehhez használja azokat a művészi eszközeit, melyekkel élni tud vagy akar, megjegyzem, nem mindig szigorúan tartva magát a rendezői koncepcióhoz. Az emlegetett szerepei között van, ahol az erőteljesebb effektusoktól való túlzott tartózkodásban leli kedvét, de mint tudjuk, nem áll távol tőle egy-egy szerep „vérmes”, vehemensebb megközelítése sem, melyről ugyancsak elhíresült, és mintha „lubickolna” az ilyen és hasonló rendezésekben - legyen az hagyományos vagy formabontó, nála mindegy -, melyeket közel érez magához. (Lukács Gyöngyi ez utóbbi karakterét emlegette fel Hampsonnak, és ecsetelte attitűdjét, habitusát az Opera-Világ internetes portál oldalán az ominózus„úti jegyzeteiben/naplójában” a szöuli és a San Francisco-i Macbeth-előadásokról tudósítva; igen szemléletesen leírja a próbákon Hampsonnal való „civakodásuk”-at, de a színházon kívüli, civil találkozásaik alkalmával mutatott „bohémkodó” figurájáról is érdekes, találó gondolatokat fogalmaz, és osztja meg az olvasóval.) Pedig, ahogy Hampson orgánumát és játékkészségét megismerhettem, bőven megvannak az adottságai tehetségének további, bátrabb, de gyengédebb megmutatására is. A Don Carlosban például Verdi nagyon széles lehetőséget nyújt énekesének a barát, a hűség, a becsület, a kötelesség, az önfeláldozás megjelenítéséhez, ami hálás szerepkört jelent a sokoldalú Hampsonnak, tehetsége „másmilyen” kibontakoztatására, megmutatására (hasonló a felállás nála a Simon Boccanegra alakjának megteremtésénél, színpadon és lemezen is). Nem egy művész alakítását ebben a Posa-szerepben éppen azért szoktam erőteljesen kritizálni, mert hatásvadászatból túllépik a Verdi-szabta karaktereket. A hatás „hajszolása” valóban nem kívánatos, viszont helyes alkalmazása nemcsak megengedett, hanem szükséges színpadi eszköz. Hampsont ezért szeretem, nem egysíkú, mindig más arcát mutatja, más jellemet kölcsönöz a megformált szerepnek, és baritonjának ereje, fénye, színe, hajlékonysága, dinamikája - erős önkontroll alatt - alkalmazkodik az általa kigondolt, helyesnek tartott megoldásokhoz, olykor „fityiszt mutatva” a rendezőnek, partnernek, karmesternek – és a közönségnek, kritikának. Ezért, az ő változékonyságáért, szélsőségeiért szeretem és kedvelem sokakkal ellentétben, de sok hívével együtt a nem véletlenül világhírű amerikai nagy baritont. Nem kívánom senkihez mérni, senkivel összehasonlítani a művészt. Ő magának való. Ezt értékelem benne, mind színpadi előadásaiban, mind lemezfelvételein.

214 Búbánat 2013-09-03 23:01:41 [Válasz erre: 213 parampampoli 2013-09-03 10:17:10]
Kedves parampampoli, akkor ebben megegyezhetünk.

213 parampampoli 2013-09-03 10:17:10 [Válasz erre: 208 Búbánat 2013-09-02 23:53:02]
De kedves Búbánat, senki nem mondta, hogy ne szeresd! Szeresd nyugodtan, mi meg megírjuk, hogy miért NEM szeretjük. Mindkét álláspont legitim.

212 parampampoli 2013-09-03 10:16:05 [Válasz erre: 209 Heiner Lajos 2013-09-03 08:42:40]
Dobbantani feltétlenül! De az operákban, mint tudjuk, énekelni kell -:)

211 Spangel Péter 2013-09-03 09:35:28 [Válasz erre: 209 Heiner Lajos 2013-09-03 08:42:40]
Takarítani kellett utána. Egyébként tényleg jó volt! Lemezen hallgattam.

210 chenier 2013-09-03 08:51:33 [Válasz erre: 205 parampampoli 2013-09-02 22:59:55]
A csúnya hangszín mellett az olasz kritikusok igen sokat kritizálták az olasz operákon végig vonuló olasz szavak rendkívül rossz, amerikai akcentussal való kiejtését. Például fanciullo helyett fhancsúló, addio-atthio, és a r betűk teljes hiányát. Igen ügyesen nősült, első és második nejének is sokat köszönhet. Szép, jelentős hangot viszont sem a feleségek, sem az ügynöklánc nem tudott adni.

209 Heiner Lajos 2013-09-03 08:42:40 [Válasz erre: 205 parampampoli 2013-09-02 22:59:55]
De mekkorákat dobbantott a salzburgi Traviataban! Porzott a színpad!

208 Búbánat 2013-09-02 23:53:02 [Válasz erre: 205 parampampoli 2013-09-02 22:59:55]
Sajnálom, én szeretem az ő hangját,és ezen nem változtat mások ellenvéleménye.

207 Búbánat 2013-09-02 23:52:43 [Válasz erre: 206 Speranza 2013-09-02 23:14:09]
Sajnálom, én szeretem az ő hangját,és ezen nem változtat mások ellenvéleménye.

206 Speranza 2013-09-02 23:14:09 [Válasz erre: 205 parampampoli 2013-09-02 22:59:55]
Én sem értem, hogy ha valaki hallott már igazi Verdi baritonokat - mint amilyenek például Taddei, Bruson, Cappuccilli, Manuguerra, Bastianini, és még hosszan sorolhatnám (most szándékosan csak olaszokat írtam), annak azért némi fogalma lehet róla, milyen is az olaszos hősbariton hangszín és énekstílus. Hampsonra ez még nyomokban se volt soha, fénykorában sem jellemző; semmiféle olaszos valőr, fény, baritonos zengés nincs a hangjában, jellegtelen, seszínű, világos, matt lírai bariton, hogy ne mondjam, tenor szekund. Német dalokhoz persze lehet, hogy ez a hang bőven elég, de az olasz hősbariton figurákhoz édeskevés. Az pedig már egyenesen az önkontroll hiányára vall, hogy elvállal olyan szerepeket mint Scarpia, Macbeth, Jago. Hogy mekkora sztár, és hányan rajonganak érte, az megint más lapra tartozik.

205 parampampoli 2013-09-02 22:59:55 [Válasz erre: 204 Búbánat 2013-09-02 21:00:40]
Pocsék színű, matt, fénytelen fahang. Fiatalon is az volt, karrierjét családi hátterének (sok sok pénz !!!) és amerikai PR-jának köszönheti. Legalább tíz éve súlyosan hanyatlik, bizonyos előadások (zürichi Otello, MET-es Macbeth) botrányosak voltak. A magas regisztere énektechnikailag értelmezhetetlen. Szép hangszín? Nagyformátumú énekes? (Max. dalokban, Mahler, Wolf, egyebek, de a hangja abban is olyan, amilyennek korábban írta vki: pudvás.) Verdi baritonként egyenesen képtelenség. Hogy mekkora sikere van? Nem jelent semmit. Hogy ki mit állít, szíve joga. Hogy mit szeret, még inkább. Te szeresd, ha az ilyet szereted, én maradok a valódi hangoknál.

204 Búbánat 2013-09-02 21:00:40
Nem értem, mi a baj Hampson hangjával. Szerintem remekül énekelt az elóadáson. Elég sok Don Carlost hallgattam-láttam már az életem során, tudom, miről beszélek. Ha néhányan nem bírjátok őt, szívetek joga. Ahogy nekem is, hogy mást állítsak erről. Akár Carlossal énekel együtt, akár Erzsébettel, vagy saját áriájában, meg egy-egy jelenetben, Hampson nagyformátumú énekes, akinek különlegesen szép hangszíne van, és énekének drámai töltése megkerülhetetlen, de a lírai részekben is rendkívül meggyőző. De a Youtube-ról a közvetítést nézve is, alakítása semmivel sem marad el a többi szereplőétől. Megérdemelt sikert aratott Posa megformálásával.

203 von und zu Guttenberg 2013-09-02 17:45:46 [Válasz erre: 198 zalbarna 2013-09-02 11:23:01]
"Sírjál, sírjál, sírjál, boldogtalan!"

202 johanna 2013-09-02 16:02:32 [Válasz erre: 198 zalbarna 2013-09-02 11:23:01]
:-)))

201 Spangel Péter 2013-09-02 16:00:03 [Válasz erre: 200 parampampoli 2013-09-02 15:36:59]
Terrorális bariton szopránnal turmixálva

200 parampampoli 2013-09-02 15:36:59 [Válasz erre: 199 chenier 2013-09-02 14:17:25]
Nekem is.

199 chenier 2013-09-02 14:17:25 [Válasz erre: 194 Búbánat 2013-09-01 11:51:59]
Belehallgattam. Annyi elég is. Maradt az aki mindig is volt: Mr. Pudvahang Kaufmann viszont sokkal jobban tetszett, mint a Trovatoréban.

198 zalbarna 2013-09-02 11:23:01 [Válasz erre: 197 parampampoli 2013-09-02 11:18:54]
- Nem.. - De ! - Nem ! -De ! - Én előbb mondtam !! - Én mindig eggyel több !! Brühühűűűű....

197 parampampoli 2013-09-02 11:18:54 [Válasz erre: 196 Búbánat 2013-09-01 13:50:14]
Nem nagyon jó, hanem nagyon sz.r.

196 Búbánat 2013-09-01 13:50:14 [Válasz erre: 194 Búbánat 2013-09-01 11:51:59]
Most hallgatom. Nagyon jó benne Hampson!

195 parampampoli 2013-09-01 12:14:11 [Válasz erre: 192 köz(be)szóló 2013-08-31 23:15:29]
Én a négyzetgyökére gondoltam, de igazad van, a köbgyöke is sok. -:)

194 Búbánat 2013-09-01 11:51:59
Telramund belinkelte a teljes operát a Jonas Kaufmann- topicba. Úgy gondoltam, akkor ide is érdemes áthozni ezt: [url] http://www.youtube.com/watch?v=WN21b8a0E1c&feature=c4-overvie%20list=UUEbEjRN5kjNEZyNTSc0elag; Verdi Don Carlos Salzburg 2013 [/url] Filppo II - Matti Salminen Don Carlo - Jonas Kaufmann Elisabetta di Valois - Anja Harteros Rodrigo, Marchese di Posa - Thomas Hampson La Principessa Eboli - Ekaterina Semenchuk Il Grande Inquisitore - Eric Halfvarson Antonio Pappano, conductor Sakzburg, 2013

193 Búbánat 2013-08-31 23:16:35
193

192 köz(be)szóló 2013-08-31 23:15:29 [Válasz erre: 190 parampampoli 2013-08-31 22:31:28]
Köbgyöke.

191 Búbánat 2013-08-31 22:59:53 [Válasz erre: 188 Romeo 2013-08-31 13:55:02]
[url] http://www.thomashampson.com/; Thomas Hampson [/url]

190 parampampoli 2013-08-31 22:31:28 [Válasz erre: 189 köz(be)szóló 2013-08-31 22:13:14]
Pedig már a gyöke is sok.

189 köz(be)szóló 2013-08-31 22:13:14 [Válasz erre: 188 Romeo 2013-08-31 13:55:02]
Hampson a köbön.

188 Romeo 2013-08-31 13:55:02 [Válasz erre: 185 Búbánat 2013-08-31 13:37:13]
Hampson egy nagyon jó énekes. Boccanegraként láttam pár éve, zseniális volt.

186 Romeo 2013-08-31 13:55:01 [Válasz erre: 185 Búbánat 2013-08-31 13:37:13]
Hampson egy nagyon jó énekes. Boccanegraként láttam pár éve, zseniális volt.

187 Romeo 2013-08-31 13:55:01 [Válasz erre: 185 Búbánat 2013-08-31 13:37:13]
Hampson egy nagyon jó énekes. Boccanegraként láttam pár éve, zseniális volt.

185 Búbánat 2013-08-31 13:37:13
Azért maradjunk annyiban: Hampson egy jó énekes. Sok jó szerepe volt és van is. Nem véletlenül lett elismert, a világ nagy zenei központjaiban megbecsült sztárénekes a bariton fachban.

184 waldvogel 2013-08-29 19:07:43 [Válasz erre: 182 Speranza 2013-08-29 15:25:00]
Szerintem a zseniális azt is jelenti, hogy nem feltétlenül lehet megmagyarázni, mitől annyira jó. A zsenialitás túl van azon a kérdésen, hogy pontosan megfelel-e minden elvárásnak.

183 parampampoli 2013-08-29 18:55:47 [Válasz erre: 182 Speranza 2013-08-29 15:25:00]
Kedves Speranza, minden szavával és megállapításával egyetértek, hozzátenni nincs is mit!

182 Speranza 2013-08-29 15:25:00 [Válasz erre: 180 Búbánat 2013-08-29 10:46:22]
Eleve nem is értem, hogy lehet egy énekest 'zseniálisnak' titulálni egy szerepben, ami a kritikus szerint is bevallottan "nem az ő hangjára íródott, nem is énekli fényesen, se szép hangon, helyenként meg egyenesen rosszul szól". Akkor talán inkább azt kéne írni, hogy színészileg hozott valamit amit mások ritkán, vagy hogy nagyon átélt volt, és ezért el lehetett nézni neki a vokalitás gyengeségeit, de ha valamitől nem lehet Verdi esetében eltekinteni, az épp a megfelelő vokalitás és HANG hiánya. Egyáltalán: olasz operában egy inadekvát vokális produkcióhoz teljesen mindegy miféle színészi alakítás társul, az már ab ovo nem lehet zseniális szerintem. Nota bene: Posa még a Verdi-szerepek közül viszonylag leginkább való Hampsonnak (igaz, nkem abban sem tetszett, a Chatelet-beli francia nyelvű felvételt ismerem tőle), de felvették már vele Lunát, Fordot, sőt Amonasrót is, de énekelt Boccanegrát és Macbethet is színpadon. Sosem értettem, hogy oszthatták ki rá ezeket a szerepeket, és kik azok, akiknek tetszik, bár tudom, hogy nagy a rajongótábora, de hogy nem Verdi-bariton, az egészen bizonyos.

181 márta 2013-08-29 15:04:48
Hampson hallgathatatlan Posa.

180 Búbánat 2013-08-29 10:46:22
[url] http://operavilag.net/kiemelt/ertelem-es-erzelem/; Értelem és Érzelem [/url] Opera Világ, 2013. augusztus 28. Giuseppe Verdi: Don Carlos – internetes közvetítés a Salzburgi Ünnepi Játékokról, 2013. augusztus 16. ÁDÁM TÜNDE kritikája +Thomas Hampson zseniális Posa. Nem tudom, hogy csinálja, de ezt úgy éri el, hogy közben a szerep nem egyértelműen az ő hangjára íródott, nem is énekli fényesen, se szép hangon, helyenként meg egyenesen rosszul szól, de közben ő A Posa márki. Ha előzetesen kellett volna baritont választani a darabba, egész biztosan nem Hampsont jelölöm meg, ám cseppet sem bánom, hogy megismerhettem az alakítását. Végre olyasmit látunk, amit ritkán: nem egy szerencsétlenül tébláboló bariton, aki ölelgeti ezt a tenort, meg aztán haldoklik a kezei közt, és valamit akar a flamandokkal, de csak homályosan sejtjük, hogy mit, és egyébként is minek kerül ő a darabba, azon kívül, hogy baritonslágerként halhat meg? Ezek a kérdések most mind eltűntek, mert vagy a rendező, vagy Hampson, ideális esetben pedig ők ketten együtt, de kidolgozták a karaktert. Posa valóban az idősebb testvér Carlos mellett, olyan, aki ismeri a fiatal és szenvedélyes, meggondolatlan fiú minden hibáját és erényét, és képes mellette állni, olyan határozottsággal irányítani, hogy célhoz érjen, és nemcsak képes rá, hanem ő az egyetlen, aki képes erre. Nincs béna haldoklás, nincs téblábolás, nagyon erős, nagyon határozott karakter van csupán, aki Carlosszal és az apjával is megtalálja a hangot, valamint minden helyzetben a lehető legracionálisabb döntést hozza. (Hogy önként vállalni a halált mennyire racionális, most ne firtassuk, az operahősök világában ez teljesen normális, sőt. De például igen jó helyzetfelismerő készségre utal, amikor nem engedi Carlost Fülöppel megvívni, és közéjük áll, majd az ismert módon lefegyverzi, hogy a legrosszabbat elkerülje az adott pillanatban.)”

179 WiseGentleman 2010-06-30 21:46:22 [Válasz erre: 177 Búbánat 2010-06-30 00:27:27]
Érdekes, számomra pontosan inkább a Macbeth-áriában tűnt halványabbnak, s sokkal hitelesebbnek éreztem Boccanegraként. A Macbeth-áriát mintegy a pszichoanalitikus heverőjén elnyúlva énekelte... (jön Macduff és Malcolm, akarsz róla beszélni?). Novikova igen aranyos volt Adinaként, viszont Lakmé Csengettyűáriájához még nem elég érett művész. Nem feltétlenül Joan Sutherlandet hiányolom a produkcióból, de azért a záró magas hang mattsága gondolkodóba ejtett...

178 Károly 2010-06-30 08:30:53
A koncert csodálatos volt! Hampson is, igaz az a hangszín nem Verdi hangszín, de az ária elég jól sikerült. A csalódás Komlósi Ildikó és Polgár László volt. Nekem ők egyáltalán nem tetszettek. Az orosz koloratúra gyönyörűen énekelt, talán kicsit le is pipálta Mikósát. Pedig Miklósa is jó volt, mintha a vibratói kisebbek lettek volna! Lukács fenomenális volt a Lady Macbethtben, mindenkit letarolt, hatalmas sikert aratva. Aztán ott volt a fekete lány, nagyon szépen énekelt és nagy jövő állhat előtte! Gyönyörű hang! Jó volt, szép volt, kérjük a folytatást!

177 Búbánat 2010-06-30 00:27:27
Számomra kellemes meglepetést szereztek a tavalyi Operalia-énekverseny döntősei: Angel Blue, Julia Novikova, Alekszej Kudrija. Egyet kell értenem szakmabeli ismerősömmel, aki tömören így jellemzi produkciójukat: „egészen magával ragadó volt Angel Blue Louise-je, micsoda selymes,szép hang! Novikova Lakméja lenyűgöző, gyönyörű,puha koloratúrákat énekel. Kudryaval remek Bájital duettet adtak elő, létezik,hogy Ők együtt tanultak valahol?... Hampson szinte tenorális, s mégis milyen nemesen zengő, fényes bariton. Miklósa Kunigundája impozáns, én a helyében nem mondanék prózában semmit, mert a beszédhangja színtelen, de ez az ária nagyon neki való. Komlósi A víg özvegyben nagyon szépen szólt. Lukács sajnos disztonál és a kartartását nem értem, nem is szép és akadályozza a szabad légzést. Polgárnak megszólal néhány szép hang, de fáradtnak, betegnek tűnt. Summa summárum szép este volt. Nagyon szépen szólt a zenekar Kovács nagyszerű dirigálása alatt, s micsoda szép fúvós hangszerszólókat fújtak női szólisták!” Az én véleményem ehhez közel hasonló. A díjazott fiatalok igen sok tehetséget hordoznak, remélhetőleg művészi pályájuk töretlenül ível majd előre, szívesen látnám őket viszont teljes operákban is. Hampson nekem igazán a Macbeth-áriában tetszett. A kettősökben mondhatnám, „hagyta” kibontakozni kollégáit… mindazonáltal ezekben is bizonyította művészetének kivételes képességeit: nem véletlenül még mindig keresett operistája a nemzetközi operavilágnak. Kulturált, kiművelt, világos színezetű baritonja van. Művészetének nincs különösebb titka, ha csak az nem, hogy jól beosztja hangja erejét, és a dinamikai árnyalatokat is igen kifejezően juttatja érvényre énekszólamában. Messze nem igaz, hogy nincs erő a hangjában, és nyilván nem egy Gobbi, nem egy Cappuccilli, nem egy Bruson formátumú énekművész, ahogy az sem igaz - a másik véglet - , hogy csak ordít (mert ezt is állították itt korábban róla!) Az is egyértelműen kitűnt tegnap este, hogy Hampsonnak a daléneklés során elsajátított technikája igen hasznosnak bizonyul, amikor operát énekel. A víg özvegy kettősében is igen tetszett nekem, persze ha Lehár- dallam szólal meg, az mindig levesz a lábamról… Komlósi Ildikó nem tett különösebb hatást rám, sem a Carmen-áriájával, amit korrektül előadott – nem forrósodott át tőle a nézőtér, de mint Glavari Hanna a Lehár-operettben, a szerelmi duettben is híján volt azzal a plusszal, mely ennek a híres keringődalnak annyira a velejárója … Lukács Gyöngyi vérbeli drámai szoprán. Az est talán legnagyobb sikerét aratta, méltán, mégis, folyton valami modorosságot érezni nála a megformálás alatt. Ez a tapasztalatom, ami az utóbbi évek alatt egyre erősödik bennem; bármely szerepében is köszönthettem itthon, a kifejezőeszközei, a manírok mindig ugyanazok – ugyanakkor az ember élvezettel hallgatja a fenomenális vokális produkciót! Polgár Lászlónak is közönségsikere van, bármit énekeljen. Most is nagy tapsokat kapott, pedig korántsem volt jó formában a basszista. Talán megint egészségi állapotával van probléma: a mélységei úgy-ahogy megvoltak, de a középhangok felett bizony csak küszködött. Ha nem is volt csalódás, mit tőle hallottam ezen az estén, mert nemes orgánumán így is igen hatott az előadott Fiesco áriája meg a kettős Boccanegrával, és voltak szép pillanatai a Gremin-áriának is, mindazonáltal többet vártam tőle. Igaz, ha betegen énekelt, akkor meg elismerés illeti, hogy ezzel együtt vállalta a fellépést. Miklósa Erika lehet, hogy kakukktojás a fészekben? Mégis Rosina koloratúráriája a Sevillaiból, és az igen technikás, több szakaszos részlet a Candidból ujjongásra késztette a hallgatóság egy részét. Szóval, talán leegyszerűsítése a dolgok állásának az előbbi képes megfogalmazás: mit keresett Miklósa a többi művész között az Opera színpadán? Feltehetően - a sok botfülű hallgató – brávózásai közepette ilyen mélyenszántó gondolatokkal nem fárasztotta magát az amúgy jól lehűtött nézőtéren, miközben felforrósította őkelmét az, amit látott és hallott; az időközben kikelt kakukkfiókától ezúttal nem kellett tartani, nem túrta ki a fészekből a többi énekes madarat… Kovács János és az Állami Operaház Zenekara igen jól muzsikált, még a kevésbé játszott művek részleteiben is magas színvonalon szólaltak meg az egyes hangszercsoportozatok (én is kiemelem a fafúvósokat): a Delibes-, Charpentier-, Bernstein darabjainak részleteiben különösen hálás segítségül szolgáltak a gála énekes közreműködőinek. Szép, élvezetes este volt. Jövőre ugyanitt, ugyanilyen alkalommal – évadzárásként – talán még nagyobb csillagokkal, folytatódni fog ez a hagyományteremtő szándékkal létrehozott nemzetközi operagála.

176 mannid 2010-06-29 22:25:08
Bővebben?

175 Búbánat 2010-06-29 22:15:26 [Válasz erre: 174 mannid 2010-06-29 21:39:13]
Inkább jobb volt, mint rossz...

174 mannid 2010-06-29 21:39:13
Sehol senki nem ír a tegnapi koncertről? Ennyire jó volt, vagy ennyire rossz?

173 macskás 2010-06-29 11:29:43 [Válasz erre: 171 WiseGentleman 2010-06-29 10:09:48]
:) Nekem nem is kéne, hogy énekeljen:)) Hogy egy klasszikus nagy énekesnőt idézzek:)))

172 Amarilla 2010-06-29 10:44:46
Már ne is haragudj, de a frizurájába ezúttal sem lehetett belekötni. De tényleg!

171 WiseGentleman 2010-06-29 10:09:48 [Válasz erre: 170 macskás 2010-06-29 09:49:24]
Bár igaz, wagneri szerepkörben leginkább Wolframként ("der wohlgeübte Sänger", ugyebár) képzelem el. Második mondatod bennem úgy fogalmazódott meg, hogy hangja méltó frizurájához :). Nem is tudom egyébként, mikor láttam utoljára, azt tudom, hogy az 1995-ös MET-es Don Giovanniban ő énekelte a címszerepet.

170 macskás 2010-06-29 09:49:24 [Válasz erre: 168 WiseGentleman 2010-06-29 00:15:09]
Kulturált éneklésével ÉS fantasztikus kiállásával is esztétikai élményt nyújt:)))





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.