Bejelentkezés Regisztráció

Karizs Béla müvészete


73 virius 2007-04-12 00:19:49 [Válasz erre: 72 tarnhelm2 2007-04-12 00:09:57]
Majdnem telitalálat! A Sass Sylviás előadás 1983 karácsonyán volt. Két és fél évvel a Marton-Pitti afféros előadás előtt...

72 tarnhelm2 2007-04-12 00:09:57 [Válasz erre: 6 vidai 2006-08-25 13:05:49]
Karizs Béla! Hát... Egyszer hallottam Kalafként... Annak az előadásnak nem ő volt az erőssége. Sass énekelte a címszerepet, Pitti volt Liu. Van ennek már negyed százada...

71 virius 2007-04-11 22:50:03 [Válasz erre: 65 Búbánat 2006-09-05 12:58:22]
Attól félek, nincs már meg az 1982-es TV-felvétel. Egyszer lejátszották - és soha többé. Benedek Miklósnak volt énekelnivalója a darabban, más kérdés, hogy prózai színész lévén énektechnikában nem nyújtott maradandót. (Akárcsak Istenben boldogult Kaszás Attila a János vitézben.) Összességében Benedek színészileg, Maros énekhangilag volt jobb Bobéche király. Clémentine királynét az első szereposztásban szoprán (Moldován Stefánia), a másodikban mezzo (Barlay Zsuzsa) alakította. A pásztorból herceggé vált ifjút eleinte Leblanc Győző éneklelte volna, aki lemondta a szerepet, Bándival később az akkor még főiskolás, később debreceni szólista, jelenleg az operai énekkarban működő Molnár Gábor osztozott.

70 Wolfi 2006-10-13 14:27:12 [Válasz erre: 68 bermuda 2006-10-11 19:26:39]
Ok!

69 szitakötő 2006-10-11 20:06:24
CARIGGIO

68 bermuda 2006-10-11 19:26:39 [Válasz erre: 66 Wolfi 2006-10-11 19:14:00]
Vegyél egy zenei lexikont légyszives....

67 Búbánat 2006-10-11 19:16:33 [Válasz erre: 66 Wolfi 2006-10-11 19:14:00]
Már a sírban nyugszik...

66 Wolfi 2006-10-11 19:14:00
Ki az a Karizs Béla?!

65 Búbánat 2006-09-05 12:58:22 [Válasz erre: 62 virius 2006-09-04 23:14:40]
Nem emlékszem erre a TV-közvetítésre. Érdekes. De jó lenne, ha a TV ismételten sugározná! Egyébként mindkét premieren ragyogók voltak a hölgyek: Sudlik igazán belevaló Boulotte volt! Az \"elhunyt\" feleségeken a két bemutató során Decsi Ágnes és Szücs Márta, Takács Tamara és Jász Klári, továbbá Póka Eszter, Számadó Gabriella, Takács Mária és Szabó Anita \"osztozott\". A fiatal szerelmes pár tagjaként Pászthy Júlia illetve Zempléni Mária jeleskedett. Érdekes, hogy mindkét premieren a szerelmes pár másik tagját a fiatal Bándi János személyesítette meg - kiválóan. Popolani Melis György volt, neki ez a szerep egy volt a sok közül, jobban tetszett Gáti István szórakozott tudósa. Bobeche királyt Benedek Miklós alakította. Szerencsére neki nem kellett énekelnie, mert csak prózai szerep ez, komédiázni azért tudott ő is, rendesen. Maros Gáborról nincsenek emlékeim. Oscar gróf szerepét elsősorban Bende Zsolt imponáló játéka, éneke tette emlékezetessé, a másik gróf Begányi Ferenc volt, az ő megformálásából hiányzott az arisztokratikus lezserség. Még nem szóltam Korcsmáros Péterről, aki a második premieren alakította a címszerepet. Eddig csak Karizs Bélát emlegettük, az ő kvalitásait soroltuk – egyébként jogosan, azonban Korcsmáros is kiváló karakterisztikus figurát hozott létre, bár az ő hangja „sápadtabb”, s így hiába a jópofa mókázása, akár „komolyra” vett jelenetei, miközben a hangjából hiányzott az a szín, meg az a volumen, melyek együttesen teszik Kékszakállt Offenbach operettjének kiérdemesült főszereplőjévé. Számomra elsősorban Karizs Béla alakítása marad meg mindörökre. Művészi tárházából mindent elővarázsolt, ami ehhez az összetett szerep megvalósításához, színpadra állításához zeneileg, színészileg szükséges. Így válik valaki, egy hőstenor a sok-sok opera-produkcióján túl egy operettben nyújtott alakításával – saját parodisztikus megközelítésében - önmaga legendájává.

64 WiseGentleman 2006-09-05 02:08:56 [Válasz erre: 63 virius 2006-09-04 23:30:45]
Persze, ez a Kékszakáll belépője, amelynek van egy rövid bevezető Recitativója is, ez utóbbiban Meyerbeert parodizálja a szerző.

63 virius 2006-09-04 23:30:45 [Válasz erre: 57 Búbánat 2006-09-03 23:37:29]
Na, akkor az első felvonásbeli belépő, amikor előregurult a \"vár\", kikukucskált belőle Karizs/Kékszakáll, majd kinyitotta a várat és asszonyainak összes kombinéja láthatóvá vált: :))) Már az első nőm is furcsán elszundított csuda kurtán, ördög tudja, hogy miért... Sorra jött utána három, no de mind elhunyt egy nyáron, a szívem ebbe majdnem meghasadt... ....... A nem szűnő vágy, mely kerget és a fentebb vázolt helyzet mindent megvilágosít... Hogy a szívfájdalmam szűnjön, csak új nő kell hogy feltűnjön, ki megint az egyetlen... Így hát várom - lázban égek - a hatodik feleséget, mindjárt itt kell hogy legyen... Jól tudom, szörnyű a végzet, így e frigy is véget érhet, s eljön majd a hetedik... Je suis Barbe-Bleue! Nevem Kékszakáll! Kékszakáll! Kékszakáll! Víg az élet, áll a bál, újra özvegy Kékszakáll, mert életelvem kötelez: gyász a nászban gyökerez! ..... Csak mint özvegy, csak mint özvegy, élni csak úgy jó! Nevem Kékszakáll! Nevem Kékszakáll! Kék- kék- kék- kék- Kékszakáll! Kékszakáll! Kékszakáll! Kékszakáll! Talán beugrik nektek a dallam is, sajnos nem emlékeztem minden sor szövegére.

62 virius 2006-09-04 23:14:40 [Válasz erre: 60 WiseGentleman 2006-09-04 16:10:33]
\"Erről a magyar Kékszakáll-előadásról is készült TV-felvétel, egyszer talán valahonnan majd letölthető lesz...\" A felvétel konkrétan az 1982. március 28-ai előadás felvétele volt (azon is ott voltam). Akkoriban tévéfelvétel esetén plusz jupiterlámpákat alkalmaztak az előadáson, így ami eredetileg sötéten bevilágított jelenet, az is világos volt (lásd még 1982. januári Don Pasquale- és 1985. januári Anyegin-élőfelvétel, ezeken szintén jelen voltam). Vajon a Magyar Televízió archívumában megvannak-e még ezek a felvételek?

61 Búbánat 2006-09-04 16:54:57 [Válasz erre: 60 WiseGentleman 2006-09-04 16:10:33]
Sőt, az OPD CD-n tavaly kihozta egy 1967-es felvétel digitalizált változatát: Henry Legay, Christian Gayreaud és mások (Lenoty, Terrasson) közreműködésével, az ORTF zenekarát Jean Doussard vezényli. CD-t már nem veszek, ha van belőle videó vagy DVD felvételem.

60 WiseGentleman 2006-09-04 16:10:33 [Válasz erre: 59 Búbánat 2006-09-04 12:21:22]
Erről a magyar Kékszakáll-előadásról is készült TV-felvétel, egyszer talán valahonnan majd letölthető lesz... CD-n a Lincoln Center Performing Arts Library-ból kölcsönöztem ki még anno, egy no-name label kiadásában, de semmi részletet nem tudok. Azóta egyébként az amazon.com-on utánanéztem, létezik egy Opera d\'Oro kiadvány is...

59 Búbánat 2006-09-04 12:21:22 [Válasz erre: 58 WiseGentleman 2006-09-04 03:12:49]
CD-ről én sem tudok, viszont képfelvétel készült az operettből,annak idején a Mezzo(Muzzik) leadta a Genfi Nagyszínházból közvetített előadás felvételét, amit videóra vettem.

58 WiseGentleman 2006-09-04 03:12:49 [Válasz erre: 56 virius 2006-09-03 19:55:26]
Én Gáti Istvánnal láttam, de az tény, hogy ebben Karizs nagyot alakított, Andor Éva volt a partnere (Boulotte). Kár, hogy egyébként a Kékszakáll operettnek nem létezik lemezváltozata (CD-n sem nagyon fordul elő). Benedek Miklós \"hétvégi szívdobbanásaira\" emlékeztek még? Vagy, amikor azt mondta Moldován Stefániának, hogy ugye drágám, a mi házasságunk olyan, mint egy paradicsom? S persze az opportunista kórust ma bármelyik politikus megirigyelhetné...

57 Búbánat 2006-09-03 23:37:29 [Válasz erre: 56 virius 2006-09-03 19:55:26]
De jó, hogy még erre is emlékszel! Köszönöm.

56 virius 2006-09-03 19:55:26 [Válasz erre: 46 WiseGentleman 2006-08-31 15:32:44]
\"...ma új nő az álmom s a vágy kerget tovább\" Ezt a keringőt Kékszakáll a harmadik felvonásban, a \"kriptában\" énekli, a pontos szövege ez volt: \"Egy újra vágyom, új nő az álmom s a vágy kerget tovább, és forr a vérem, míg el nem érem majd őt, ki oly csodás, de ha karomba zárom, már nem lehet a párom, mert vágyam tárgya mindig új, csak új varázs, naponta új, csak új, csak új varázs...\" Az utolsó hangot Karizs kitartotta és úgy távozott a színpadról, mire Melis/Popolani megjegyezte: \"Csinos hangja van...\" :)

55 virius 2006-09-03 19:51:21 [Válasz erre: 45 Búbánat 2006-08-31 13:25:05]
Nekem is nagy emlék az éppen 25 éve bemutatott Kékszakáll, ami sajnos rövid ideig volt műsoron, de relatíve sokszor, kb. 30-szor adták elő ezalatt. Békés rendezéséből a következők tetszettek: a párbaj-jelenetben a két párbajozó úgy helyezkedett el kétoldalt a színpadon, mint Békés saját Lohengrin-rendezésében Lohengrin és Telramund, a zenére, taktusra történő vívás végén Kékszakáll megszólalt: \"ott a holló\", mire Saphir herceg hátat fordított, ekkor Hagen módjára hátulról \"ölte meg\" ellenlábasát Karizs/Kékszakáll. A legvégén, a happy endnél egy puttófigura ereszkedett le a zsinórpadlásról \"BÉKÉS MEGOLDÁS\" felirattal. Karizs különben hasonlóan jót alakított a János vitézben is (Francia király) és az Orfeusz az alvilágban c. operettben (Jupiter).

54 Heiner Lajos 2006-09-02 23:26:48 [Válasz erre: 53 -zéta- 2006-09-02 21:56:21]
Rendben, a kifogást elfogadom, és mint idősebb, felajánlom, ezután tegezhetsz! Szia, Lajos P. S.: küldök egy feladvány-kérdést, most Salzburgban \"szedtem össze\".

53 -zéta- 2006-09-02 21:56:21 [Válasz erre: 52 Heiner Lajos 2006-09-02 21:50:49]
Mentségemül szolgáljon akkori ifjú mivoltom :-), nekem tetszett...

52 Heiner Lajos 2006-09-02 21:50:49 [Válasz erre: 51 -zéta- 2006-09-02 21:47:21]
Hát akkor erre a szegedi Fideliora másképp emlékszünk - ha ugyanarra gondolsz (Vaszy, Simándi).

51 -zéta- 2006-09-02 21:47:21 [Válasz erre: 50 Búbánat 2006-09-02 21:24:06]
Horváth Eszter hosszú évekig a Kasza-Faragó féle Walkürök Sieglindéje volt, említettek teljes értékű partnereként. Előtte láttam remek Fidelionak is a Szegedi Szabadtérin...

50 Búbánat 2006-09-02 21:24:06 [Válasz erre: 48 WiseGentleman 2006-09-01 03:47:32]
Horváth Eszter egyik utolsó rádiófelvételén a Cigánybáróból énekel részleteket. Simándy és Barlay Zsuzsa voltak a partnerei, a MR Szimfonikus Zenekarát Nagy Ferenc vezényelte. A TV Zenés Színházában Az Angelica nővérben láthattuk, ő volt a főnővér. Én az Operában 1978-ban, az André Chenier felújításán élvezhettem szép hangját és kitűnő alakítását. A művésznő már a 68. életévében jár, de énektanárként még működik,többek között Csengery Ottilia musical színésznő is - több mint tíz éve - nála képzi hangját.

49 Heiner Lajos 2006-09-02 20:57:10 [Válasz erre: 10 -zéta- 2006-08-25 15:57:15]
Amikor Marton Éva - emlékezetem szerint sok év távollét után, immár világsztárként - visszajött Pestre Turandotként, Molnár énekelte Kalafot (akit nagyon tisztelek) - sokan fel voltak háborodva, miért nem a szólamot szinte állandóan alakító Karizs.

48 WiseGentleman 2006-09-01 03:47:32 [Válasz erre: 47 Búbánat 2006-08-31 15:48:08]
Ez a felvétel a hetvenes években készülhetett, mivel Forgács Júlia nemsokára kiment nyugatra. Tordai Évát Tatjánaként és Cso-cso-szánként láttam gyerekkoromban még. Horváth Esztert pedig Musette-ként, Aidaként és Toscaként (aztán, hogy mi lett vele, nem tudom, egyszer csak eltűnt).

47 Búbánat 2006-08-31 15:48:08 [Válasz erre: 46 WiseGentleman 2006-08-31 15:32:44]
Úgy van, akkor ideírom a többi szereplőt is a rádiós felvételről: Róka István, Házy Erzsébet, Melis György, Kalmár Magda, Palcsó Sándor, Lehoczky Éva, Bende Zsolt, Horváth Eszter, Domonkos Zsuzsa, Fülöp Attila, Forgács Júlia, Tordai Éva, Szabó Anita. Hirtelenjében, ami eszembe van még: Házy Erzsébet volt Boulette, Lehoczky - Gyopár, Fülöp Attila - Zofir. Bródy Tamás vezényelte az MRT Ének-és Zenekarát.

46 WiseGentleman 2006-08-31 15:32:44 [Válasz erre: 45 Búbánat 2006-08-31 13:25:05]
Abban a rádiós előadásban tudtommal Róka István énekelte Kékszakállt, ha jól tudom. Egyébként még mindig a fülemben van az a keringő, amiről írsz... \"...ma új nő az álmom s a vágy kerget tovább\"

45 Búbánat 2006-08-31 13:25:05
Szó esett - dicsérőleg - Karizs Béla Kékszakáll címszerepe alakításáról. Akkor hadd szóljak erről is valamit, ott voltam az Erkel Színházban, mindkét premieren, s életem egyik legnagyobb operett-élménye volt ez az Offenbach-darab, benne Karizs Bélával. Sokarcú darab: ha akarom, vidám operett, ha akarom, társadalmi szatíra, de tekinthetem állandóan irizáló játéknak, a nagyopera és a tánc-operett közti bújócskának. Minderre van közös kifejezés is: remekmű. Itt pompás játék van. Felvonul a meyerbeeri nagyopera minden eszköze, s mindegyik idézőjelben, parodizálva. Példák: Kékszakáll belépője úgy kezdődik, mint egy ballada az Ördög Róbertből vagy a Prófétából, ám néhány frázis után abszolút frivol kuplé-hangba fordul át. Az utolsó kép párbaj-jelenete előtt a szokványos nagyoperai \"preghiera\"-szcéna tanúi vagyunk, ismét csak pár frázis erejéig - maga a párviadal az Orfeusz-kánkánhoz méltó galoppba torkollik. Az utolsó előtti képben Kékszakáll Donizetti-stílusú lamentót énekel \"elhunyt\" hitvesei emlékére - s a dallam - alig vesszük észre - máris triviális keringővé válik. Elragadó, artisztikus, finom mívű és Mozart-hoz, Rossinihez foghatóan szellemes partitúra! Békés András rendezése az egyik legjobb, amit tőle valaha láttam. A rendező inkább a paródiát húzza alá, a színpadi játék gesztusai, a mozgatások, a gagek összhangban vannak a vizualitással. Régóta nem láttam - sem előtte, sem utána - ennyi ötletet, ilyen karakterisztikus játékot, ilyen egyénített kórusmozgatást. Mindenképpen meg kell emlékezni a magyar fordításról is, amely Iglódi István munkája. Nagyszerű szó-fordulatok, poének, ragyogóan pendülő rímek és gördülékeny jól mondható próza - amire még ma is emlékszem. Nagy Ferenc volt a karmester, a zenekari szövet jól kimunkált, korrekt volt. (Megjegyzem, a pár évvel korábbi rádiófelvételen az MRT Ének- és Zenekara Bródy Tamás irányításával ennél is jobb zenei hangzást produkált.) Itt az a probléma, hogy az offenbachi zene megköveteli a perfekt műgondot, a zenei pontosságot és kidolgozottságot. A kórus remek volt, pl. az udvaroncok kara, az \"opportunizmus-dala. A szereplőkről szólva a népes gárda abszolút első helyezettje Karizs Béla volt. A kiváló hőstenor alakítása számomra azért volt olyan frenetikus hatású, mert egész habitusa, hangja és magatartása a paródia szolgálatába kerül. Igazmagát adta, hőstenort formált, s ez az alakítás ebben a szituációban, összefüggésben, e figura esetében maga a humor. Prózai dikciója, \"komoly\" és kuplé-hangja egyaránt magával ragadó volt. S mindezt betetőzte Békés fenomenális ötlete, a tök kopasz paróka. Csak meg kellett jelennie a színpadon, elénekelni belépőjének meyerbeeres első frázisait, és a közönség velem együtt dőlt a kacagástól. De emellett \"adta\", \"hozta\" a karaktert, a figurát is! Pompás volt! A többi szereplő alakításáról most hadd ne szóljak, szinte mindegyikük hozzátett a maguk egyéniségéből is egy csipetkét a Kékszakáll elementáris erejű sikeréhez: Sudlik Mária, Melis György, Begányi Ferenc, Benedek Miklós - prózai szerep -, Pászthy Júlia, a fiatal Bándi János, Póka Eszter, Számadó Gabriella, Szabó Anita,Takács Mária, Takács Tamara, Jász Klári, Szücs Márta, Decsi Ágnes. Teltházas előadások mentek a további előadásokon is. Joggal! A Kékszakáll előadás más vonatkozásban fájó emlékem, mert a mű pár évvel korábban történt említett rádiós feldolgozásában Házy Erzsébetnek -bár kissé megfáradt hangján, de még mindig illúziókeltő módon - ez volt élete utolsó operett-szerepe!

44 Búbánat 2006-08-28 21:36:23
Karizs Béla halálára A budapesti Operaház kiemelkedő szólótenorjai (Simándy József, Udvardy Tibor, Ilosfalvy Róbertés Réti József) mellett 1963-tól egy újabb jelentős tenorista egyéniség kapcsolódott a dalszínház életébe: Karizs Béla. A korábbi korszakokból véve az összehasonlítást, valódi hőstenor, hangja Környei Béláéra,Halmos Jánoséra és Laczó Istvánéra emlékeztetett mind a hangszín, mind a vivőerő tekintetében. Fényesen csengő felső kvintje alkalmassá tette arra, hogy az operairodalom igazi hőstenor szerepeit (Kalaf, Canio, Radames, Otello) érett, megbízható muzikalitással szólaltassa meg a színpadon. Fiatalon Rózsahegyi Kálmán színiiskoláját látogatta, majd vidéki színházi évek következtek, melyek során jobbára prózai szerepekben mutatkozott be. Egy rövid időre a Fővárosi Operettszínház szerződtette, innen került át az Állami Operaház tagjai sorába. (Részlet az Új Ember cikkéből, mely 2001. május 6-án jelent meg Szeghalmi aláírással.)

43 vidai 2006-08-28 10:00:11 [Válasz erre: 41 WiseGentleman 2006-08-27 04:45:34]
Del Monaco nem volt a Magyar Állami Operaház tagja. Vendégként lépett fel. Most arról beszélünk, hogy a magyar opera tagjai közt Karizs milyen helyet foglalt el. Azt kell mondanunk, hogy a társulat kiemelkedő hőstenorja volt.

42 -zéta- 2006-08-27 20:53:54 [Válasz erre: 41 WiseGentleman 2006-08-27 04:45:34]
Jó, jó, Te is tudod, hogy vendégek nem számítanak tagnak és én azokra gondoltam. Amúgy énekelt Hágában Tannhäusert, de itthon tényleg nem.

41 WiseGentleman 2006-08-27 04:45:34
Mellesleg, arra vonatkozóan, hogy Laczó István (róla csak hírből hallottam, elsősorban koromnál fogva) és Karizs között ne járt volna hőstenor a házban, azért szerényen megemlíteném Del Monaco vendégfelléptét (amit sajnos, kisiskolás koromnál fogva, nem láthattam).

40 WiseGentleman 2006-08-27 04:31:39 [Válasz erre: 38 -zéta- 2006-08-26 20:09:42]
Lehet, hogy nem volt hőstenor, de ahhoz képest igen szépen énekelte a tipikus \"Heldentenor\" szerepeket (emellett kérdés az, hogy lehet-e ennyire mereven beskatulyázni az énekeseket). Ha azt is hozzávesszük, hogy a \"Heldentenor\" elsősorban német, a spinto olasz kategória, ismét teljes a konfúzió. Mellesleg Karizs \"Heldentenor\" létére tudtommal sosem énekelt Florestant vagy Wagnert...

39 virius 2006-08-26 23:54:19 [Válasz erre: 38 -zéta- 2006-08-26 20:09:42]
Hát persze. 1988-ban ment utoljára a régi, magyar nyelvű Turandot az Erkelben (természetesen Karizzsal), utána majd\' tíz éven át nem volt Budapesten Turandot. Az 1997-es felújításban szerepelt Bándi. Egyébként amikor Bándi még lírai tenorocska volt, sőt zeneakadémista, akkor írta Abody Béla Karizsról, hallgatván egy 1980 körüli Canióját: \"ezt nevezik \'nagy stílus\'-nak. Karizs az utolsó bölény alighanem.\"

38 -zéta- 2006-08-26 20:09:42 [Válasz erre: 23 WiseGentleman 2006-08-26 12:11:28]
Lehet, hogy meglep, de Simándy sem volt hőstenor, Joviczky meg 71-ben vonult vissza. Ha úgy vesszük, akkor Laczó István óta nem is volt igazi hőstenor a Házban. Karizs 68-ban kpta az első hősi szerepét (Kalaf), amit azután 20 évig nem is énekelt más. Karizs után megint űr lett egészen Bándi hősi megjelenéséig.

37 WiseGentleman 2006-08-26 14:14:32
Majd közvéleménykutatást tartok közöttük \"sex change\" dolgában (hátha már ők is átestek ilyenen).

36 Momo 2006-08-26 14:02:24 [Válasz erre: 35 WiseGentleman 2006-08-26 13:56:30]
Előbb-utóbb neked is rá kell döbbenni az igazságra. Én is így voltam vele, míg martuni el nem mondta, és hidd el jobb, ha a barátaid szólnak...

35 WiseGentleman 2006-08-26 13:56:30 [Válasz erre: 34 Momo 2006-08-26 13:47:20]
Nőő? (Eddig még nem gondoltam \"sex change\" műtétre, szólamtársaim legutoljára 1995-ben voltam, de ők sem kívántak nemet változtatni.)

34 Momo 2006-08-26 13:47:20 [Válasz erre: 33 WiseGentleman 2006-08-26 13:43:45]
az a baj hogy neked ezt itt már senki nem hiszi el te egy végtelenül irigy buta nö vagy szerintem már a szólamtársaid se állnak veled szóba ott a zenekarban

33 WiseGentleman 2006-08-26 13:43:45 [Válasz erre: 32 Momo 2006-08-26 13:41:12]
Én személy szerint nem bántom, sőt nagyon szerettem az előadásait.

32 Momo 2006-08-26 13:41:12 [Válasz erre: 29 sphynx 2006-08-26 13:25:36]
Na, beindult a mocskolódás. Most mért kell bántani Lukin tanárurat?

31 sphynx 2006-08-26 13:30:53 [Válasz erre: 30 WiseGentleman 2006-08-26 13:28:16]
Nem is lett belőlem semmi.

30 WiseGentleman 2006-08-26 13:28:16 [Válasz erre: 29 sphynx 2006-08-26 13:25:36]
Miért, azok jók voltak, még fejtörőn is lehetett nyerni hangversenyjegyet olyan koncertekre, ahol újabb fejtörő volt, s így volt, aki végigpotyázhatta az évet...

29 sphynx 2006-08-26 13:25:36 [Válasz erre: 28 WiseGentleman 2006-08-26 13:17:54]
Engem is próbáltak vinni Lukin László gyerekeknek szóló koncertjeire, de sürgősen leállítottam őket.

28 WiseGentleman 2006-08-26 13:17:54 [Válasz erre: 27 sphynx 2006-08-26 13:04:36]
Naná, ők már akkor tudták, hogy ismert és rettegett fórumozó leszek a Momuson

27 sphynx 2006-08-26 13:04:36 [Válasz erre: 26 WiseGentleman 2006-08-26 13:02:21]
Szüleid biztos azt hitték, hogy valamikor híres ember lesz belőled.

26 WiseGentleman 2006-08-26 13:02:21 [Válasz erre: 24 sphynx 2006-08-26 12:56:58]
Az hagyján, de ehhez még számítsd hozzá Schradieck hegedű-ujjgyakorlatait...

25 Momo 2006-08-26 12:59:40 [Válasz erre: 24 sphynx 2006-08-26 12:56:58]
Én is úgy nőttem fel, aztán tessék...

24 sphynx 2006-08-26 12:56:58 [Válasz erre: 23 WiseGentleman 2006-08-26 12:11:28]
Nehéz gyerekkorod lehetett. Vasárnap délelőtt opera...





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.