65. Splitsko ljeto
Giuseppe Verdi: Rigoletto
14.07.2019 | 21:00 | HRT 3
Vojvoda od Mantove |
Amir Saračević |
Rigoletto |
Elia Fabbian |
Gilda |
Elena Moșuc |
Sparafucile |
Ivica Čikeš |
Maddalena |
Terezija Kusanović |
Giovanna |
Bjanka Ivas |
Monterone |
Ivan Šarić |
Marullo |
Marko Lasić |
Borsa |
Špiro Boban |
Ceprano |
Mate Akrap |
Grofica Ceprano |
Ivona Bosančić Lasić |
Vratar |
Vlatko Belas |
Paž |
Tea Požgaj |
|
|
Redatelj |
Dražen Siriščević |
Transmisión directa desde el Teatro Monumental de Madrid
Gala lírica
31 de mayo de 2019 | a las 19:30 horas | Radio Clásica
- Elena Mosuc, Soprano
- Carl Tanner, Tenor
- Miguel Borrallo, Tenor
- Olena Sloia, Soprano
- Juan Manuel Muruaga, Bajo
- Orquesta Sinfónica y Coro RTVE
- Dir.: Miguel Ángel Gómez-Martínez
Transmisión directa desde el Teatro Monumental de Madrid
Puccini: La Rondine (ópera en versión de concierto)
24 de mayo de 2019 | 19:30 | Radio Clásica
Elena Mosuc (sop.)
Olena Sloia (sop.)
Roberto Luliano (ten.)
Marius Brenciu (tenor)
Orq. Sinf. y Coro RTVE
Dir.: M. A. Gómez-Martínez
Mosuc még mindig nagyon jó és kíváló,bár nekem kicsit hangos a tenor Luciano Ganci.Ő volt a tenor a MÜPÁ-ban a Luisa Millerben Mosuc mellett.Most jobb Mosuc,akkor kissé fáradtnak tűnt.
Teatro Carlo Felice
Gaetano Donizetti: Lucia di Lammermoor
1 giugno 2018 | alle 20.30 | TCFwebTV
Lucia Elena Mosuc
Edgardo Luciano Ganci
Enrico Federico Longhi
Raimondo Alessio Cacciamani
Arturo Blagoj Nacoski
Alisa Carlotta Vichi
Normanno Didier Pieri
Orchestra e Coro del Teatro Carlo Felice
Maestro del Coro Franco Sebastiani
Direttore d’Orchestra Andriy Yurkevych
Regia Lorenzo Mariani
Lehár CD-újdonság: [url] http://archive.fo/KfVG1; Schön ist die Welt /Szép a világ/ [/url] Elena Mosuc (soprano) – Elisabeth, Mercedes; Zoran Todorovich (tenor) – Georg, Sascha; Roland Kandlbinder (tenor) – Direktor; Isabella Stettner (soprano) and Masako Goda (soprano) – zwei Damen; Andreas Hirtreiter (tenor) and Wolfgang Klose (bass) – zwei Herren Chor des Bayerischen Rundfunks, Münchner Rundfunkorchester/Ulf Schirmer rec. Studio 1 des Bayerischen Rundfunks, 29 March–2 April 2004. DDD CPO 777 055-2 [77:22]
[url]http://www.carlofelicegenova.it/2016/06/01/maria-stuarda/;Gaetano Donizetti: Maria Stuarda[/url] 17 Maggio 2017 | ore 20.30 | [url]http://www.streamingcarlofelice.com/;TCF Web TV[/url] Maria Stuarda, regina di Scozia: Elena Mosuc Elisabetta, regina d’Inghilterra: Silvia Tro Santafe Roberto, conte di Leicester: Celso Albelo Giorgio Talbot: Andrea Concetti Lord Guglielmo Cecil: Stefano Antonucci Anna Kennedy: Alessandra Palomba Direttore d’Orchestra, Andriy Yurkevych Orchestra e Coro del Teatro Carlo Felice Maestro del Coro, Franco Sebastiani
Bartók Rádió közvetíti ma este hangfelvételről 19.35 – 22.00 Verdi: Luisa Miller A nápolyi Teatro di San Carlo koncertszerű előadása a Művészetek Palotájában, a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében, 2015. április 26. – Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Opera három felvonásban Szövegét - Friedrich Schiller Ármány és szerelem c. színműve nyomán - Salvadore Cammarano írta. Közreműködik a Teatro di San Carlo ének- és zenekara Vezényel: Daniele Rustioni Szereplők: Walter gróf – Dario Dusso Rodolfo - Luciano Ganci Federica - Nino Surguladze Wurm - Marco Spotti Miller - Vitaliy Bilyy Luisa - Elena Mosuc Laura - Michela Antenucci
Méregária a Romeo és Júliából- https://www.youtube.com/watch?v=DYJrziW5uuE&feature=youtu.be
Persze, köszönöm...
Operaházban, NEM az Erkel Színházban!:)
Az Opera honlapján olvasható, hogy Rost Andrea megbetegedése miatt a román-svájci szoprán, Elena Moşuc lép fel Margit szerepében az Erkel Színház ma esti Faust előadásán.
Aufnahme vom 11. Oktober 2015 im Münchner Prinzregententheater [url]http://www.br.de/radio/br-klassik/programmkalender/ausstrahlung-468080.html;Giacomo Puccini: "La Rondine"[/url] 17.10.2015 | 19:05 bis 21:30 Uhr | [url]http://www.br.de/static/radioplayer/player.html#/mediathek/audio/br-klassik-audio-livestream-100~radioplayer.json;BR-Klassik[/url] Commedia lirica in drei Akten In italienischer Sprache Magda - Elena Mosuc Lisette - Evelin Novak Ruggero - Yosep Kang Prunier - Alvaro Zambrano Rambaldo - Jan-Hendrik Rootering und andere Münchner Rundfunkorchester Chor des Bayerischen Rundfunks Leitung: Ivan Repusic
Van igazság nem is kevés a kritikában.
https://www.youtube.com/watch?v=zXGQh89ZXjo Verdik Luisa Miller Teatro San Carlo 06 05 2015
Nézzük már meg, miket linkelünk ide...!
[url] http://operavilag.net/kiemelt/molnar-lujza-esete-a-napolyiakkal/; Molnár Lujza esete a nápolyiakkal [/url] Operavilág.net, 2015. május 5. Giuseppe Verdi: Luisa Miller – a nápolyi Teatro di San Carlo koncertszerű előadása a Művészetek Palotájában, a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében, 2015. április 26. MONA DÁNIEL kritikája „Végül az est címszereplője, Elena Moşuc… Tallián Tibor méltató szavai után tudtam, mire számíthatok, a román énekesnő teljesítményére azonban nem lehet eléggé felkészülni. A mindvégig feszült hangulatot teremtő szoprán szerelmes, drámai és ki tudja még, hányféle érzelmi állapoton vezetett minket keresztül. Utoljára Natalie Dessay Lammermoori Luciájánál (amelyet Moşuc is énekelt, így kétszeresen indokolt, hogy eszembe jutott) éreztem efféle magával ragadó szoprán-éneklést. Ő is jól volt hangos, de halk is… Á, befuccsolt a szókincsem. Csapó…”
Mosuc világsztár volt és ma is az, nagy énekesnő. Ettől függetlenül Kolonits Luisája jobb volt szerintem is.
Kérdések: mit értünk objektivitáson? És mit értünk a szubjektivitáson? És mit a realitásokon? Meg a vágyálmokon?
Egyet azért ne felejtsünk már el: ELENA MOSUC világsztár! Elég régóta. Nagy neve van a világban és nagyon jó énekesnő. Ezzel nem Kolonits Klárát akarom kicsinyíteni, de az objektivitást sem ártana szem előtt tartani!
Most lett vége a nápolyi Luisa Millernek.Most már sejtem miért más volt a premier tenor.De a háború elkerülése érdekében nem bocsájtkozom részletekbe. Mosuc nagyszerű volt a második részben ,de Kolonits Klára Luisája változatlanul jobban tetszik.És persze Surguladze!
Nem tudom, hogy került Kovács István a nápolyi Luisa Miller csapatába, ami - függetlenül énekének megítélésétől - büszkeséggel tölthet el minket; ha felfigyeltek a "mieinkre", azon nem csodálkozom, hogy a tenorunkat és a baritonunkat nem keresték meg; mivel nem gyakori az opera világában a szerződéseket az utolsó pillanatokban megkötni, valami rendkívüliség jöhetett közbe, hogy "lecserélték" a nálunk járt basszust és a tenort is. Így akkor felteszem magamnak a költői kérdést, elképzelhetetlen lett volna az egyébként kitűnő Mosucot is valamilyen ürüggyel félreállítani és helyébe meghívni a mi nagyszerűségünket, Kolonits Klárát? Szerződés ide vagy oda...
https://www.youtube.com/watch?v=R8VRbwydnrA GANCI a Corsaróból...
Én a MÜPÁ-ban hallottak alapjáén nem csodálom és most kivételesen nem a tenorra gondolok-csak vele kapcsolatban töténhettek ilyesmik!
Elég baj az!!!! Protestálok!! -:)))
Már több mint egy hete kicserélték,mint jeleztem is korábban!
Miért cserélték ki a tenoristákat?? Ganci lett volna az első szereposztásban. Van rá magyarázatom, de udvariasságból megtartom magamnak... -:)
In diretta dal TEATRO SAN CARLO DI NAPOLI [url]http://www.teatrosancarlo.it/it/spettacoli/luisa-miller.html;LUISA MILLER[/url] 5 maggio 2015 | 20.30 | [url]http://www.listenlive.eu/italy.html;Rai Radiotre[/url] | (Web/Hot Bird 13°E) melodramma tragico in 3 atti di Salvatore Cammarano dalla tragedia “Kabale und Liebe” di Friedrich Schiller musica di Giuseppe Verdi il conte di Walter István Kovács Rodolfo, suo figlio Giorgio Berrugi Federica, duchessa di Ostheim, nipote di Walter Nino Surguladze Wurm, castellano di Walter Marco Spotti Miller, vecchio soldato in ritiro Vitaliy Bilyy Luisa, sua figlia Elena Mosuc Laura, contadina Michela Antenucci un contadino Nino Mennella Orchestra e Coro del Teatro di San Carlo maestro del Coro Marco Faelli direttore Daniele Rustioni
Én minden nap akár, örömmel.
A tenor vonatkozásában azért várjuk ki a végét.Olyan nagyon nem kapkodnak utána.Én sem kapkodnék, hogy halljam!
[url] http://mno.hu/grund/nagyon-nagy-enekes-van-szuletoben-1284026; Nagy énekes van születőben [/url] MNO.hu, 2015. április 29., szerda 12:34 , szerző: Tölgyesi Gábor „A remek kórussal indító opera elsősorban a címszereplőre épül – Luisát a kiváló román koloratúrszoprán, Elena Mosuc énekelte, kotta nélkül, teljes átéléssel, a mű minden taktusa a vérében van. Bár a plakátokon ő volt az est arca, főszereplőjévé mégsem ő vált, hanem a Rodolfót alakító fiatal tenor, Luciano Ganci. Már többször láthattuk magyar színpadon, de nem elégszer: születő csillagként hirdetik, pedig már csillag, egészen lélegzetelállító, erős, tiszta hang. Áriáit többször kísérte a közönség ovációja: nagyon nagy énekes van születőben.”
Nem restellem bevallani, de én e napon jöttem rá, hogy a Luisa Miller jó. Sőt talán nagyon jó! Nem gondolom, hogy a tenor túlteljesített volna, már csak azért sem, mert az első részt a második emeletről hallgattam, a másodikat pedig a földszint ötödik sorból. ( Arról, hogy egy Tavaszi Fesztiválos előadást hogyan lehet ilyen gyalázatosan rosszul eladni - majd máskor. Mindenesetre, remélem, hogy KL Csaba, az igazgatói páholyból éppolyan jól látta a foghíjas sorokat, a teljesen üres 3. emeletet mint az előadás szereplői.)Tehát a tenor nekem nagyon tetszett, ilyen tenort bármikor szívesen látnék a MÁO társulatában - ok, társulatról itt talán már nincs is mit beszélni. Mint ahogy az előadás összes szereplőjét szívesen látnám operaházunkban. Jó, az atyát éneklő bariton valóban nem volt kifogástalan. De tőle kifogásosabb baritont voltam kénytelen elszenvedni márciusban ugyanebben a szerepben. Remélem az előttem szólók egyetértenek velem abban, hogy a kórus és a zenekar kiváló volt! Amennyiben így van, bizonyára azt is elismerik, hogy ebben nem kevés része volt az előadás karmesterének, aki tökéletesen énekes-barát módon dirigált, maximális koncentrációval - meglehet igen vehemensen, olykor hanghatásokkal kísérve. Ilyet már hallottam másoktól is - mást ne említsek Fischer Ivántól ( a második emeletre felhallatszott )- ám nem orroltam meg érte. Lemezen rossz néven venném. Itt nem.
Luciano Ganci nem először énekelt a MÜPÁ-ban.Ő volt a tenor Verdi Il Corsaro című operájában !Akkor bemérhette már ,hogy kell-e ordítani vagy sem! Surguladze mindegy mit csinál a szájával akkor is kitűnt a mezőnyben.Komlóssy Erzsébethez nyilván senki nem hasonlítja, hiszen utóbbi alt volt.Igazi!Az említett hölgy meg egy jó mezzoszoprán!Életemben először túnt fel Frederica,mint szerep.
A tegnapi Luisa Millerröl,csak annyit szeretnék még hozzászólni,hogy ugyan Elena Mosuc szépen énekelt föleg a magas regiszterekben,de nekem kevesek a középhangjai,ami nem biztos hogy egy operában jobban hallható,én hallottam öt többször is Essenben,akkor még jobb volt,valószínü sok olyan szerepet énekelt azóta amihez több hangvolumen kell,és ha nincs,akkor bizony eröltetni kell,ami tesz jót senkinek...Nino Surguladzé-t nem szabad közelröl nézni,mert nem szeretem ha valaki csücsörít hogy a hang jobban odamenjen ahova kell,mert megy az oda csak meg kell tanulni hogyan,ezenkívül nem egy szép meleghangú mezzo,olyan szép hangja nincs mint a mi Komlóssy Erzsébetünknek volt.Természetesenizlés dolga is kinek milyen hang tetszik.Nekem pl. a tenor jobban tetszett mint amikor utoljára itt volt koncerten,mert szerintem biztosabban énekelt,az hogy néha túl hangos volt,az arra vezethetö vissza hogy elöször énekelt a Müpába,és a terem olyan nagy,hogy azt hitte nem lesz elég ha nem forte-t énekel,erre való egy korrepetitor hogy elmenjen a felsö emeletre is és meghallgassa az énekeseket,és közölje velük hogy visz a hang,ha valaki a zenekart maga mögött hallja nehéz megállapítania mennyit hallanak töle..hosszú évek tapasztalatából írom,minden próbán kimegy a karmester kintröl és több helyröl meghallgatni a hanzgást,de minimum kiküld valakit hogy hallgassa meg.Nagyon örültem neki hogy kifejezésben is sok mindent megvalósított,és kívánok neki további sok sikert,mert igazi szép hangú olasz tenorban nagy hiány van.A karmester sajnos tényleg egy viccfigura volt,néha hangosabb volt mint az énekesek,hogy a felvételböl ezt hogy fogják kivágni érdekelne...
Mosuc ruhaválasztása nem csak előnytelen volt, de dramaturgiailag érthetetlen is. Az első, vidámabb részben feketében, a tragikus végkifejletben rikító pirosban... ez utóbbi jelenlegi alkatához végképp nem passzolt. Ami az éneklését illeti, összességében meggyőzött a végére, de nem úgy és annyira, mint korábbi találkozásainkkor, más szerepekben. Ganci egy igazi tenorélmény!! Persze, lehet vádolni a sok fortéval, de ha igazán problémát keresnék benne, inkább a közép és mély regiszter kidolgozatlanságát mondanám. Az érzelmi árnyalatokat nem hiányoltam belőle, a hangja pedig olyan minőség, amely bennem apróbb hibákat örömmel feledtet. Nem véletlenül ünnepelte a nézőtér, hiszen ilyen hangot igen ritkán van alkalma hallani. Nagyon tetszett kisebb szerepekben Surguladze e Spotti, mindketten jelentős hang, a hölgy izgalmas személyiség is. Abszolúte nem tetszett Vitaly Billy, az ukrán bariton. Középszerű hang, sápadt színpadi alkat, korlátozott volumen, hátraeső magas hangok. Mosuc-Ganci-Surguladze mögött három énekesi kategóriával. A karmester időnként túlzott lelkesedéssel, tehát túlzott hangerővel, hallatlan exhibicionizmussal dirigált. Egy róla készült néma film, csak a dirigálást véve, zene nélkül, nagy sikert arathatna. A kabaréban.
Verdi szelleme - Verdi géniusza átjárta lelkemet az előadás alatt. Erről mint Verdi-rajongó (is), nem tehetek...
Valóban szépre sikeredett a tegnap este,bár igazán a második részben éreztem, hogy jó helyen vagyok. Mosuc kicsit fáradtan kezdte,de aztán a második részben -igaz hatalmas fizikai munkával és rém előnytelen ruhában- diadalra vitte a szerepet.Bár a közönség Luciano Ganci tenorjáért őrjöngött nekem az állandó forte,ha még olyan fényes is a hang-fejfádítóvá vált.Piano meg semmi.Líráról ne is beszéljünk.Aztán néha ,ha szép hangon is ,de leordította partnernőjét! Furcsa ,de nekem igazán Nino Surguladze tetszett Federica szerepében.Kitűnő volt és nagyszerű a Wurmot énekló Marco Spotti. Persze ez az én véleményem a többiről majd írjanak mások,mert ma már sokat írogattam itt (tudom sokak szerint hülyeségeket,de nem zörög a haraszt ,ha nem.......) Ja még annyit?Milyen Verdi szelleme?:):):) (Aztán láttad és hallottad volna a karmestert közelről: na az sem volt semmi,mint zavaró tényező)
2015. április 26. 19:30 : Budapest Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Dario Russo, Elena Mosuc, Luciano Ganci, Nino Surguladze, Marco Spotti, Michela Antenucci, Vitaliy Bilyy a Teatro di San Carlo Zenekara és Kórusa vez.: Daniele Rustioni VERDI: Luisa Miller koncertszerű előadás Röviden: lenyűgöző, hatalmas sikerű előadásban hangzott el Verdi remeke - köszönhetően a nemzetközi összetételű, kiváló "erőkből" álló szólistáknak és a remek, olasz együtteseknek, karmesterükkel az élen! Nagyszerű énekes-teljesítményeknek tapsolhattunk, kimagaslott a címszerepben Mosuc szépséges szopránja, de Ganci is nagyszerűen interpretálta Rodolfo szólamát, a többi szólista is igen felkészült énekes, akik jól helyt álltak, az énekkar gyönyörűen szólt, nem beszélve a zenekar kitűnő játékáról! Ez a produkció világszínvonalú, Verdi szelleméhez méltó! Szép, ünnepi este volt!
[url] http://issuu.com/mupabudapest/docs/mupa_2015_03_04_final; „Házhoz jön a hely szelleme” [/url] Müpa Magazin 2014/2015 évad 4. szám 26 – 27. oldal „Csillag a szomszédból: Elena Mosuc” (A Müpa Magazin 2015. március-áprilisi száma letölthető pdf formátumban)
Halálos komoly!Gruberova a lélek olyan bugyrait közvetíti,amit számomra senki sem.Mosuc nagyszerű énekesnő,nagyon kedvelem,de a Normája nem igazán jött be! De így voltam anno régen Gruberova Violettájával.Aztán pár éve Bécsben megfogott,mert addigra már ,más dimenzióit közvetítette a hangja a szerepnek.
Így van. Mindenki azt érez, amit akar. Azt ír és mond, amit akar. Még. Én például rajongok Mosucért is.
Aha. De mirt ne érezhesse ezt bárki, ha így érzi, akármilyen fan?
[url]http://www.momus.hu/forum.php?act=thread&forumcat=316&follow=856;FYI[/url]
Mi köze ehhez Gruberovának? EZ Mosucról szól.
„Hogy mennyire egyet értek veled!!! Minden perfekt,gyönyörü, szép, pompás. Csak a lélek és az a bizonyos megfoghatatlan valami hiányzik..” „ az a bizonyos megfoghatatlan valami hiányzik...” ??? ¨~¨??? Kedves Gruberova fanok, ez most ugye nem komoly?
Transmisiune directă din [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Sala_Radio;Studioul “Mihail Jora”[/url] [url]http://www.orchestreradio.ro/norma_v_bellini_orchestra_nationala_radio-887;Vincenzo Bellini – „Norma”[/url] Vineri, 30 Ianuarie 2015 | 18.00 | [url]http://web.srr.ro/stream/playlist.htm?id=3&type=0;Radio România Muzical[/url] Opera în concert Solişti: Norma – Elena Moşuc Adalgisa – Iulia Merca Pollione – Teodor Ilincăi Oroveso – Jean Kristof Bouton Clotilde – Emanuela Pascu Flavio – Nicolae Simonov Concertul Orchestrei Naţionale Radio şi al Corului Academic Radio. Dirijor Tiberiu Soare. Dirijorul corului Dan Mihai Goia. În pauză, interviuri cu protagoniştii. Producător Sorina Goia. Comentează Mihaela Soare
[url] https://www.youtube.com/watch?v=vo2c69sCSIc&list=UU3i54aHfEGOWGBIzWhyqVbg; Elena Mosuc – Verdi áriák [/url]
Beteszem ezt a linket: url] https://www.youtube.com/watch?v=vo2c69sCSIc&list=UU3i54aHfEGOWGBIzWhyqVbg; Elena Mosuc – Verdi áriák [/url]