Bejelentkezés Regisztráció

A publikum és a szervezők elbunkósodásáról


100 botfül 2007-03-12 20:04:01
to be or to not be...

99 zsoly 2007-03-12 16:31:57
Hát, ami a mobiltelefonokat illeti, én voltam olyan koncerten, ahol az elsőhegedűs a harmadik pultnál jól hallhatóan sms-t kapott, levette a hegedűt a nyakából, elkezdett kotorászni a mellényzsebében, és kikapcsolta a telefont. Mindeközben a pulttársa játszott mellette hevesen (ráadásul a telefonos ült kívül, a színpad szélén). A karmesternek annyira tetszet a magánszám, hogy lapozás közben zavarában az egész partitúrát lerántotta a kottatartóról, le kellett másznia az emelvényről, lehajolt farát mutatva a közönségnek és közben a pálcás kezét felemelve kalimpált tovább a zenekarnak. Meglehetősen groteszk volt! Az egyetlen mentő körülmény talán az volt, hogy valami - azóta se tudom hogy hívják - kortárs szerző hót borzasztó förtelmét játszották. Nem tudom, hogy sült volna ez el pl. a Mozart Requiem Lacrimosa alatt? :) És még 600 oldalt írhatnánk a művekből...

98 WiseGentleman 2007-03-12 08:57:46
Egyébként, \"lo and behold\", az \"in order to not\" szerkezetre is jó pár Google-találat esik, amellett, hogy tényleg az \"in order not to\" helyesebb.

97 WiseGentleman 2007-03-12 08:56:13
Azért az sem volt semmi, amikor katonaságnál az újonczászlóaljunk politikai helyettese (és egyben kultúrkoordinátora) egy laktanyán kívüli Bánk bán előadás előtt felállított minket oktatási négyszögbe és ismertette a mű mondanivalóját (elvtársak, elhangzik benne, hogy a királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz stb.) Ennél már csak egy szakmunkásképzős srác magyardolgozata jobb, aki Kölcsey Himnuszának fő mondanivalóját értelmezte úgy, hogy (Bújt az üldözött, s felé kard nyúlt barlangjában, ugyebár) a magyar bármikor, bárhova bújik, megfogják és megölik...

96 Hangyász 2007-03-12 08:43:40 [Válasz erre: 87 egy kívülálló 2007-03-11 19:45:06]
Mitől Vasutas a neve? Kedvezményt kapnak rá a MÁV-osok? (Ha már angol szórend: Igazad van!) A másik géphangmaca katasztrofális \"német\" kiejtéséről nem is szólva. :O(((

95 virius 2007-03-11 21:09:52 [Válasz erre: 92 egy kívülálló 2007-03-11 20:21:16]
Akkor gyere el a Bánk bánra!

94 Cickány 2007-03-11 21:06:42 [Válasz erre: 84 virius 2007-03-11 19:20:59]
Kicsire valóban nem adunk, de ha az ember hatszáznyolcvanharmadszor hallja azt, hogy in order to not disturb ahelyett, hogy in order not to disturb akkor kezd maga is elbizonytalanodni. (Meg manapság tkp már akármit lehet mondani.)

93 virius 2007-03-11 20:51:28
Ide is beírom, mert nemcsak a taps topikba tartozik: az is bunkóság, ha álzárlatba tapsolunk bele. Ez ma délelőtt az első kép \"Guerre, guerra\" csatakiáltásai után, a \"Ritorna vincitor\" előtt majdnem meg is történt, de Dénes István időben leintette a ma kissé valóban bunkó módon viselkedő közönséget. Talán ezért (is) kellett a népnevelés a felvonások előtt. És ezért szakította félbe beszédét a karmester, amikor valakinek közben megszólalt a mobilja. \"Addig megvárom\" - szólt.

92 egy kívülálló 2007-03-11 20:21:16 [Válasz erre: 91 virius 2007-03-11 20:15:24]
Komolyan, eddig nem terveztem be ezeket az előadásokat, de most kedvem támadt lnézni, hátha megint nevethetek egy jót...

91 virius 2007-03-11 20:15:24
Na várjatok csak, lehet, hogy Dénes István majd a Bánk bán előadások előtt és alatt is tart szpícset, különben is, elég \"necces\" március 15-e körül megy négyszer a Bánk... De erről többet inkább a Bánk bán topikban, vagy még inkább a homokozóban...

90 egy kívülálló 2007-03-11 20:07:34 [Válasz erre: 89 Momo 2007-03-11 20:05:26]
Nem, ha az a váratlan dolog jó dolog. De ez ma nem volt az. :-((

89 Momo 2007-03-11 20:05:26 [Válasz erre: 88 virius 2007-03-11 19:45:06]
Te mindig ilyen rosszkedvű vagy, ha váratlan dolgok érnek?

87 egy kívülálló 2007-03-11 19:45:06 [Válasz erre: 86 tukán 2007-03-11 19:38:40]
De akkor felkészítik a nagyérdeműt, hogy beszélgetős koncertre számítson. Engem azonban ma váratlanul ért a dolog (noha a pénteki előzményekről már hallottam).

88 virius 2007-03-11 19:45:06 [Válasz erre: 85 egy kívülálló 2007-03-11 19:24:52]
Nem értek egyet, mert a hetvenes és nyolcvanas években az ifjúsági bérleti matinékon rendszeres volt a darabismertetés mindkét operában, Varga Károly jóvoltából. Igaz, ő nem konferálta be külön-külön a felvonásokat, hanem csak a darab elején szónokolt. Viszont az is igaz, hogy a Vasutas bérlet nem ifjúsági sorozat.

86 tukán 2007-03-11 19:38:40 [Válasz erre: 85 egy kívülálló 2007-03-11 19:24:52]
Operaelőadás előtt nem szokás, koncertek előtt már dívik.

85 egy kívülálló 2007-03-11 19:24:52 [Válasz erre: 84 virius 2007-03-11 19:20:59]
Szerény véleményem szerint az a darabismertetés is felért egy bunkósággal...

84 virius 2007-03-11 19:20:59
A tegnapelőtti és a mai Aidákon a közönség megint levizsgázott bunkóságból. Pénteken beletapsoltak az első kép utójátékába (mert ugyebár, ha megy a függöny, még ha lassan is, akkor tapsolni kell), ma pedig Dénes István \"népművelő\" darabismertetése közben valakinek megcsörrent a mobilja, jóllehet ennek kikapcsolására három nyelven is kérik a nagyérdeműt (az más kérdés, hogy az angol szövegben egy helyütt rossz a szórend, de hát kicsire nem adunk, igaz?!).

83 Darer 2006-09-17 18:50:27
Képzeljétek, mi volt a minap - immár jó egy éve. Ülök nagy békésen a Bartók Emlékház koncerttermében, kamaradarab, Beethoven, Szabadi hegedül, Gulyás Márta zongorál. Az első sorban, már a hegedűs auráján belül, púderosarcú angolbeszél dáma rikító, de nem közönséges (talán inkább szokatlan) estélyiben, ékszeresen, úgy ötven fölött - de minimum hússzal. Mellette ül egy ember, fiatalabb, kifejezetten deklasszáltnak tűnő vacak pulóverben. Hogy együtt voltak, kiderült abból, hogy beszélgettek, egészen az első hang megszólalásáig. Viszont. Úgy tételközéptájt, az asszony lehajol, megfogja ridiküljét - jó nagy - s ölébe emeli. Közben majd\' hozzáér hajtornyozata Szabadi lábszárához. Elhúzza a cippzárt, zrrrrr, és kivesz egy jegyzetfüzetet meg egy tollat, valamit felír bele, majd elteszi, s zárja a cippzárt - zrrrrrrr. Szabadi pókerarccal játszik, Gulyás Márta arcán csodálkozás látszik (profilból). Tételszünet. Az ember súg valamit az asszonynak. Az bólint. Húrbacsapnak a kalapácsok és a vonó, új tétel indul. Telnek a másodpercek. És: asszony előre, táska fel, cippzár el: de ekkor uccu neki, előkerül egy félliteres ásványvizes üveg. Cippzár vissza, táska a földre. Átadja az üveget az embernek. Az meg csak letekeri a nyakát, meghúzza, ölébe teszi. A koncert pedig folyik tovább, zavartalanul. És mire a végére érünk a Beethoven-estnek, ki is ürül a plasztikbutykos... -- Másik eset, ugyanott. Ülök a második sorban, a ház telt. Kijön Somfai Tanár Úr, méltatja az előadókat, ismerteti a műveket. Hátul azonban folyamatosan beszél egy férfi. Folyamatosan, és zavaróan hangosan. Szeretném a Tanár Urat hallani, ezért hátra fordulok, szigorú arcot vágok és lepisszegem. Abba is hagyja a szövegelést. Szünetben, lefelé menvést, mellém sodródik, és megbánó arccal így szól: -Elnézést kérek, muszáj volt hangosan elismételnem a Tanár úr szavait az édesanyámnak, ugyanis süket szegény...

82 SzJ 2006-09-16 22:06:21 [Válasz erre: 73 Pan Broucek 2006-09-14 16:39:26]
Ebben mi a megoldandó probléma?

81 orlandofurioso 2006-09-16 16:33:27 [Válasz erre: 70 IVA 2006-09-14 02:46:39]
Egyet is értek, meg nem is. Mert választékosan próbáltad ugyan körülírni a problémát, de 1. kevés olyan darabot ismerek, ami érdekeseb, jobb azoknál, amelyeket Händel írt, s bizony mégis röpködtek a csontok..., 2. a színházakat a hölgyek kiskosztüméhez, s nem az órak öltönyös viseletéhez fűtik. Szerintem van kellemesebb módja is a műélvezetnek, mint saját levében fürödve, büdösen élvezni, mert az úgy valóban csak mű.

80 Hangyász 2006-09-16 13:08:16 [Válasz erre: 68 Alvaro 2006-09-13 19:36:49]
Mahler, főleg az I. szimfóniája azért kb. 40 éve Mo.-on is az alaprepertoár tartozéka, így egy idősebb rendszeres koncertjárónak ennyi idő alatt csak találkoznia kellett volna vele. Persze azokkal, akik zene iránti érdeklődése időben valahol Wagnernél, Csajkovszkijnál és Brahmsnál ér véget, falra hányt borsó Mahlert hallgattatni. Én meg most szép képzavart alkottam. :ODDD

79 WiseGentleman 2006-09-16 02:27:07 [Válasz erre: 76 IVA 2006-09-15 22:38:54]
Ami a mozit illeti, én is olyan vagyok, mint Woody Allen az Annie Hall-ban, azaz iszonyatosan zavar, ha közben mászkálnak, vagy a későnjövők felállítják a már helyükön ülőket. Ilyennel az Operaház harmadik emeletén is találkoztam, amikor a Traviata (ugye tudjuk, piano) nyitánya alatt egy későnjövő felállította a fél sort és bőszen a helyére csörtetett (azóta nem megyek harmadik emeletre, mert ott be kell engedniük a későnjövőket is).

78 WiseGentleman 2006-09-16 02:15:47 [Válasz erre: 77 janomano 2006-09-15 23:59:40]
Többek között ezért utálták ki a jó bécsiek Gustav Mahlert, mert operaigazgatóként megrendszabályozta őket.

77 janomano 2006-09-15 23:59:40 [Válasz erre: 75 Pan Broucek 2006-09-15 13:28:44]
Régebben - 250 éve - operák alatt is lehetett inni és füstölni. Mégelőbb meg hujjujjujj... :-)

76 IVA 2006-09-15 22:38:54 [Válasz erre: 75 Pan Broucek 2006-09-15 13:28:44]
Szerintem a mozi is az a terep, ahol elfogadhatatlan a későn érkezők beengedése. Egy mozijegy ára 1000 Ft körül jár. Amikor beülök, feltételezem, hogy műalkotást fogok látni, amely az elejefőcímtől a végefőcím utolsó kockájáig tart, és akkor hat igazán, ha elejétől végéig zavartalanul nézhetem, minden szót érthetek belőle, és semmi sem vonja félre a figyelmemet. Az a nézőtárs, aki csökkenti ehhez az esélyemet, illetve az a mozi, amelyik ehhez asszisztál, kilopja a pénzt a zsebemből. Amikor egyszer feldühödtem azon, hogy a Corvin \"Filmpalota\" nézőterére a film közepéig folyamatosan beeresztettek társaságokat, panaszt tettem. A Budapest Film illetékese írásban közölte, hogy a szabályzat szerint a vetítés kezdetétől még 40 percig kiadhatnak jegyeket. (\"Bolondok\" lennének lemondani a bevételről.) Kárpótlásomért küldtek egy utalványt egy másik előadáshoz (teltház, tudjuk, nemigen van) - amelyen ismét beszivárogtak a későn érkezők. A civilizációnak vége, nincs menekülés!

75 Pan Broucek 2006-09-15 13:28:44
Pontosan azt mondom, ami koncerten, színházban elfogadhatatlan, az egy másik terepen nemcsak hogy elfogadható, hanem szükségszerű. Blues közben szerintem lehet inni és füstölni.

74 Megén 2006-09-15 12:44:47 [Válasz erre: 73 Pan Broucek 2006-09-14 16:39:26]
Csak juteszembe. Pláza mozik, kezdés hivatalosan 18.30 pld. Negyedóra a reklám, tehát mindenki háromnegyed körül mászkál befelé. És ezt hiszik olyan moziknál is, mint a Puskin, ahol pontosan kezdenek. Meg a színházakban, ahol szintén igyekeznek pontosan kezdeni. És hangversenyen is szeretnék ez hinni. Ha már eljutnak oda. Csak azért mondom, hogy a trehányság kényelmes, és ezért ragadósabb, mint a pontosság.

73 Pan Broucek 2006-09-14 16:39:26
Olvastam a komolyzene-könnyűzene ügyet firtató könyvről a beszámolót, illetve az interjút. Nem tudom, hogy Vedres Csaba hogyan oldaná meg azt a problémát, hogy az operába, hangversenyre valóban kiöltözünk - és csendben is vagyunk, míg a legtöbb könnyűzenei eseménynek szoros velejárója a mászkálás, csápolás, fogyasztás - és még jó, ha csak a pattogatott kukoricáé. Vajon lehetett volna jó rockot nyomni Woodstock-ban, ha szmokingos ifjak töltik meg a terepet?

72 Megén 2006-09-14 09:54:17 [Válasz erre: 71 IVA 2006-09-14 02:55:09]
Én - igaz irodában dolgozom - de ott is úgy öltözöm, hogy este simán megyek színházba, hangversenyre (hetente többször is). Valóban nagyon kellemetlen számunkra, hogy egy egyszerű zakó/nadrág vagy blézer/szoknya összeállításban is túlöltözöttnek érezzük magunkat a legtöbb helyen. A mai öltözködési divat nem választja el egymástól a funkciókat, ezért ugyanazt a pld. nadrágot hordják kiránduláson, munkahelyen, színházban stb. Azt persze márkásat, mert lehet benne feszíteni, de másra nem igazán alkalmas, legfeljebb másfél funkcióra. Mi színházba, hangversenyre azért járunk, hogy a lelkünk töltődjön. Saját magunkat tiszteljük meg azzal, hogy nem abban a farmerben ülünk be, amiben szombaton bevásárolni megyünk. Szóval egyetértek, és állok veled együtt a kövezők elé :-)

71 IVA 2006-09-14 02:55:09
Repüljenek felém a kövek: én is a \"kiöltözés\", a választékos megjelenés híve vagyok színházban, operában különösen. Aki szereti ezt a műfajt, gondoljon arra, hogy micsoda szellemi-lelki erőfeszítés és önfeláldozás eredménye volt 400, vagy 200, vagy 50 évvel ezelőtt a szerző(k)nek egy több órás remekmű megalkotása, és mennyi tehetség, munka és összmunka eredménye - cipészműhelytől a zenekarig, takarítóktól a kórusig, díszítőktől a szólistákig - egy olyan előadás, amelytől történik bennünk valami, esetenként egész életünkre emléket hagy bennünk. Ilyen produktum megszületése - vajon nem ünnep-e? Nem különb esemény-e több száz ember áldozatos tanulásának, tehetségének és verejtékes munkájának a fogadása és befogadása, mint az utcán járnunk, munkahelyünkön dolgoznunk, vagy otthon néznünk a tévé híradóját? Hogyne érdemelne ilyen esemény megkülönböztető megjelenést?! A színház akkor is ünnep, ha az épületben minden este megrendeznek egy előadást. Nem arra gondolok, hogy a ruhának drágának kell lennie. Nem arra, hogy turista szmokingot cipeljen magával, ha kéthetes utazása alatt egy színházi estét is tervez. És nem arra, hogy bárki lemondjon egy színházi előadásról, mert csak hat órakor végez a munkájával és nem tud átöltözni. Nem vetem meg azt, aki nem öltözik fel ünnepélyesen. De megvetem azt az attitűdöt, hogy tudatosan, netán tüntetően \"abban jövök, ami éppen rajtam van, mert nem vagyok hajlandó meghatódni, vagy hasra esni attól, hogy operában vagyok\". Egyre ritkábban, egyre nehezebben tudjuk megfizetni az operajegyeket, és várható, hogy ez a helyzet még tovább is romlik. Pedig tudjuk, hogy még mindig lényegesen olcsóbbak, mint a nyugati színházakban. Jelképes összegek, és jelképesek is maradnak - az Ybl-palota és egy-egy remekmű gazdagságához mérve. Ehhez a gazdagsághoz picit közelebb kerülhetünk, ha magunk is teszünk valamit annak kifejezésére, hogy ezt a gazdagságot tiszteljük, nem tartjuk magától értetődőnek: meghatódunk tőle. Nem azzal, hogy túlcsillogjuk ékszereinkkel a csillárt. De kicseréljuk a fülbevalónkat, finomabbra váltjuk sportos cipőnket, jelezvén, hogy amit itt fogunk hallani és átélni, más, különb, mint a munkagépek, az utca zaja. Elnézést a közhelyekért és az érzelmességért!

70 IVA 2006-09-14 02:46:39
A viselkedési normák koroktól és kultúráktól függnek. Volt olyan idő, amikor a színházban az arisztokrácia csak a páholyokban foglalt helyet, a földszinten pedig csak a plebs ácsorgott. Az előadás alatt az arisztokraták lakomáztak, a csontokat pedig gátlástalanul a földszintre hajigálták. Mivel a társadalmi ranglétra és a színház magasabb fokán helyezkedtek el, őket tartották nemesnek, és különbnek annál, akinek a csirkecsont, vagy a szilvamag a dekoltázsában landolt. Valószínű, hogy ilyen körülmények között a csönd sem jellemezte az eladásokat. Szerencsére az idők változtak - talán a darabok is érdekesebbek és jobbak lettek –, mire én színházba kezdtem járni, természetes módon úgy idomítottak, hogy előadás alatt nem szabad beszélgetni, cukros zacskót zörgetni stb., mindezt meg lehet tenni szünetben, illetve utána. Templom, színház, mozi és iskolai óra, ezek azok a helyek, ahol csendben kell lenni, hiszen ha 30, vagy 2000 ember beszél, vagy csak sustorog, nem lehet hallani az előadót. Szerintem ennek a normának a könnyed betartásában az első \"katasztrófát\" a televízió megjelenése hozta. Akkor kiderült, hogy film, színházi közvetítés alatt is lehet beszélgetni, kimenni a konyhába, fürdőszobába, s amikor visszajöttél, valaki a családból elmondhatja, miről maradtál le, miközben mindenki lemarad az újabb jelentről. Sajnos, ezt a szabadságot sokan átmentik a színházi nézőtérre, legtöbbször nem is tudatosan. Hallom magam mögött az idős házaspárt, ugyanúgy kommunikálnak az előadás alatt, mint a fotelban, a tévé előtt. Nemrég jött egy újabb baj is. Amikor a mozi válságba került, nem tiltotta az otthoni tévénézés szabadságait, hanem lehetővé tette azokat. Jött a multiplex, tágas széksorokkal, amelyek között a vetítés alatt is lehet ki-be járkálni, nem ciki elkésni: a film kezdése után 40 perccel is kiadnak jegyet a pénztárban, és gátlástalanul be lehet csörtetni a nézőtérre. A zajkeltés sem probléma, hiszen a film hangját olyan természetellenesre erősítették, hogy elnyomja a hangos beszédet, a pattogatott kukorica őrlésének és a kóla felbüfögésének hangjait; a kólás pohárnak még külön kialakított helye is van. Az a nemzedék, amelyik így nevelődik a közös műélvezetre, nem is érti, miért kellene egy opera-előadás alatt csendben lennie. A mobiltelefon már csak megkoronázta a legújabbkori nézőtéri közérzet terheit. Sajnos, nem mindegyik színházban hívják fel a figyelmet a készülékek kikapcsolására, pedig fontos lenne, hogy ezt ne is csak egyszer tegyék meg, sőt, szóbelileg és felirattal is. És üdvös lenne hangsúlyozni, hogy a telefon néma üzemmódja nem ér fel a kikapcsolással, hiszen a mellettünk, előttünk ülő sms-fogadása is zavaró. Ami pedig a társalgást illeti: magam is azok közé tartozom, akik gyilkos tekinteteket vetnek, s ha ez nem elég, rászólnak a rendetlenkedőkre. És erre biztatok másokat is, bármily kellemetlen ez, és eredménytelen is esetenként. Sőt: egyetlen biztos eredménye, hogy a magunk estéjét már így is, úgy is sikerült elrontanunk. De meg kell jegyeznem, hogy a nézők kulturálatlan viselkedéséért a hatástalan, gyenge előadások is felelősek.

69 Apika 2006-09-13 20:36:13
Hungaroton Hanglemez Hetek megnyitó koncertjén (na ez nem tegnap volt...) történt egyik vidéki városunkban: Kocsis játszotta Bartók III. zg.versenyét, s a helyi \"előkelőségek\", akik persze az első sorokban ültek, az első tétel után tapsviharban törtek ki.(:-)) Zoltánunk kissé elképedt ugyan, de néhány pillanat alatt kapcsolt: felpattant és \"udvariasan\" meghajolt az elvtársaknak...

68 Alvaro 2006-09-13 19:36:49
Hát, nem tuidom, tudják e mit hallgattak. Mahler... szívbemarkoló zene...

67 Hangyász 2006-09-12 13:39:41
Sajnos már a nyugdíjas értelmiségi házaspárok sem a régiek. A Concertgebouw-zenekar koncertjén a mellettem ülő idős házaspár az amúgy érdektelen Henze-darab alatt hallgatott, de a szünet után, amikor jött a Mahler 1, az első tétel után egymással egyezően tudatták, hogy borzalmas, utána végigröhögcsélték a többi 3 tételt.

66 Hangyász 2006-05-25 12:07:21
Kíváncsi vagyok, hány középiskolással töltik fel a MuPa-t holnap. Leggyakrabban riasztó és bosszantó viselkedésükről \"A komolyzene jövője Mo.-on\" fórumban írtam, ám a középiskolás \"vattaemberek\" viselkedése e témában is igencsak a témába vág.

65 virius 2006-05-22 22:13:01 [Válasz erre: 23 Orfeusz 2005-11-24 20:30:33]
Saját korábbi bejegyésemet kiegészítem a Mesterdalnokok-premier végén látottakkal: a díszletek és jelmezek tervezője, Alekszandr Belozub sem jelent meg kiöltözve a tapsrendben, ráadásul sapka volt a fején. (Ugye, a vicc a nyusziról...)

64 virius 2006-05-15 22:59:45
Bár a Miért tapsolunk c.topikba is tehetném, a bunkóság miatt mégis ide írom: még 1975-ben, a \"felszabadúlás\" 30. évfordulóján az Erkel Színházban protokoll előadásban elhangzott Beethoven IX. szimfóniája. És a nézőtéren ülő elvtársak azzal demonstrálták hozzá nem értésüket és tahóságukat, hogy álzárlat utáni koronás szünetbe tapsoltak bele (und der Cherub steht vor Gott... vor Gott... vor Gooootttt.... - szünet - taps...). Úgy bizony!

53 Orfeusz 2005-11-28 06:15:17 [Válasz erre: 62 eccerű 2005-11-25 23:18:33]
Budapesten rekord idő alatt távoznak, Bécsben legalább megvárják,amíg kijön a karmester meghajolni, itthon sokszor még ezt sem várják meg..

52 WiseGentleman 2005-11-28 03:26:45 [Válasz erre: 57 dreboot 2005-11-25 22:32:58]
Egyébként a bécsi operában sem várja meg a zenekar a taps végét, hanem hamar kiürül a zenekari árok.

51 eccerű 2005-11-28 03:07:02 [Válasz erre: 54 mimi59 2005-11-25 22:16:46]
Na, és mennyi volt?

50 janomano 2005-11-27 21:59:01 [Válasz erre: 59 Efraim Singer 2005-11-25 22:38:14]
Majd interpellálunk! :-)))

49 Orfeusz 2005-11-27 21:58:06 [Válasz erre: 58 Momo 2005-11-25 22:34:05]
akkor félreértettem, de amit írtam akkor is zavar:)

48 janomano 2005-11-27 21:56:34 [Válasz erre: 57 dreboot 2005-11-25 22:32:58]
Bocs, de egyrészt koncertről volt szó, másrészt nem kimenésről, hanem fölállásról...

47 Orfeusz 2005-11-27 21:50:08 [Válasz erre: 55 janomano 2005-11-25 22:23:24]
Igen, ez sztem is tiszteletlenség, mikor a zenekar nagy része fogja magát az Operában és kimegy.

46 janomano 2005-11-27 18:12:58 [Válasz erre: 55 janomano 2005-11-25 22:23:24]
Micsoda bunkók vannak! Fölállnak, mikor tapsolsz!? Hallatlan... :-o

45 Bice-bóca 2005-11-27 18:05:52
Engem is sok minden zavar a közönség viselkedésében (legkevésbé az öltözködés). De azért azt sem tartom túl szép dolognak, amikor a fellépők, adott esetben egy egész zenekar áll föl a zúgó taps közepén, jelezve ezzel, hogy kösz az erőlködést, de minket sokkal jobban izgat az esti sörözés, minthogy tetszett-e a koncert.

44 Koca 2005-11-27 16:53:08 [Válasz erre: 53 Orfeusz 2005-11-28 06:15:17]
RÖFF Én egyszer egy utcalánytól kérdeztem: -Mennyi a PIN-KÓD?.... :-))) RÖFF

43 eccerű 2005-11-27 16:15:37 [Válasz erre: 44 Koca 2005-11-27 16:53:08]
Akkor meg állítsd be a \"PIN-kód kérése\" opciót...

42 WiseGentleman 2005-11-27 11:33:30
Ha szabad hozzászólni, annakidején a METben én is farmerben és bőrdzsekiben ültem fel a kakasülőre (a dzsekiket a székek alá gyűrtük, mivel ruhatár azon a szinten nem volt), ugyanakkor a salzburgi fesztivál két előadására is öltöny nélkül mentem (igencsak meleg volt), ugyanakkor a zajongókra rendkívül gyilkos szemekkel tudtam és tudok nézni, s egyébként baromira zavar, hogy az utóbbi időkben az Operaházban beengedik a későnjövőket...

41 Heiner Lajos 2005-11-27 11:03:12 [Válasz erre: 49 Orfeusz 2005-11-27 21:58:06]
Pozsonyban, a Mammutban láttam először hányófülkét. Praktikus szerkezet, kissé hasonlít a nem kagylós típusú pisoárokhoz, csak szélesebb, két oldalán kapaszkodóval.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.