vissza a cimoldalra
2019-04-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (10)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4327)
Erkel Színház (9935)
Kolonits Klára (1093)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (162)
Élő közvetítések (7829)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1640)
Franz Schmidt (3313)
Operett, mint színpadi műfaj (3886)
Thomas Hampson (266)
Charles Gounod (221)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4482)
Palcsó Sándor (242)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

1356   telramund • előzmény1350 2014-01-22 12:02:55
Költői túlzás,hogy pocsék volt.A fúvósok bizonytalankodtak.De mondjuk a Bayerische Staatsoperben is voltak hasonló problémák a Bolayn előadása során.
A Debreceni Kodály Kórus-ról meg tudjuk ,miért is nem volt kívánatos.
1350   Momo • előzmény1349 2014-01-21 08:21:28
Itt a MüPa szeptemberi Anna Bolena előadásáról van szó, melyben a Debreceni Kodály Kórus működött közre.

Itt van az idézett kritika, Malina János tollából.

Ha tényleg ilyen volt, ahogy a kedves fórumtárs írja, akkor kb. az lehetett, hogy nem kaptak elég felkészülési időt.
1349   álmodó • előzmény1339 2014-01-21 07:29:55
Elnézést, de nem derült ki, hogy mikor volt ez és hogy milyen Opera kórusáról van szó?
1339   Janus • előzmény1338 2014-01-20 04:15:14
A fúvósok több pontatlanságot is produkáltak (a réz és fafúvósok gikszer parádéjának lehetünk tanúi), a vonósok gépiesen darálták, fűrészelték a hangokat, a zenekari hangzás gyakorlatilag teljesen nélkülözte a finom dinamikai árnyaltságot és kiegyenlítettséget, elkent és durva hangzások tömkelegét produkálta.

Malina János szerint meg:

"Maga a zenekar, a Kassai Állami Filharmónia is figyelemreméltó kvalitásokról tett tanúbizonyságot. Jóllehet emlékezetes szólista-teljesítmények nélkül - ilyenekre a partitúra sem kínál sok lehetőséget -, de rendkívül összehangoltan, kidolgozottan, fegyelmezetten, színekben rendkívül gazdagon játszottak, s főképpen együtt tudtak lélegezni a karmesterrel."

Hát ha szerinte egy zenekar ily módon tesz tanúbizonyságot figyelemre méltó kvalitásokról, akkor nem tudom milyen egy pocsék zenekar??? Ne hogy már csak azért ne lehessen róluk rosszat írni, mert vendégművészek voltak. És akkor mi van? Attól még botrányos amatőrizmus volt, amit produkáltak! Persze most intézzük el ezt is az ízlés dolgával. Engem azért Mailna kritikája kiakasztott - teszem hozzá ilyen ritkán van. A kórus is darálta a hangokat és semmi érzelmet nem vitt az éneklésbe. Az Opera kórusa ennél ötven milliószor jobb szokott lenni, mert árnyaltan, érzelemmel énekelnek, nemcsak eldarálják a hangokat és kész. De nem kell velem egyet érteni, engem ez a kritika kiakasztott. Malinának nincs füle????
1338   ferocissimoato • előzmény1333 2014-01-19 23:23:52
Kedves Janus, kérlek írd meg nekünk a véleményedet, hogy te szerinted miért volt a zenekar botrányosan pocsék a Boleyn Anna elöadáson.Ez igazán érdekelne.
1333   Janus • előzmény1330 2014-01-19 20:09:41
A másokat fikázni dologgal kapcsolatban hagy jegyezzem meg, hogy azért az nem árt, ha egy kritikus kimondja, ha valami rossz. Mert hogy van úgy, hogy valami nem nézőpont meg ízlés kérdése, hanem egyszerűen pocsék. Az ízlés dolga, hogy mondjuk Domingót vagy Pavarottit szerette jobban valaki, mikor mind a két művész aktív tenorista volt és fellépet a világ nagy operaszínpadain. De ez nem ízlés kérdése, hogy a MÜPA-ban a Boleyn Anna előadáson a zenekar botrányosan pocsék volt! Erre a Muzsikában a illetékes kritikus dicsérte őket. Pedig én még élőben ilyen pocsékul nem hallottam zenekart muzsikálni egy operaelőadáson - pedig azért több tucatot láttam már.
1330   Haandel 2014-01-19 17:07:44
Ki írhat kritikát?

Az, aki tud írni.
Az, aki másokat ki akar nyírni.

Az, aki szeret másokat fikázni.
Az, aki imád firkálni.

Az, aki nem tud mást, mint másokat kritizálni.
Az, aki csak saját magát akarja mutogatni.

Az, aki az édeskés mondatok között adagolja a mérget.
Az, aki már az előadás előtt tudja, hogy ki lesz a kivégzett.

Az, aki tudja, hogy mi a tény és mi a vélemény.
Az, aki tudja, hogy mi az üres duma és mi a tömény.

Az, aki szereti és keresi az igazságot.
Az, aki igyekszik megérteni az összetett valóságot.

Az, aki nincs kritikus állapotban.
Az, akiben megbízhatsz a kritikus pillanatban.

Az, aki nem kurtizán.
Az, aki nem partizán.

Az, aki bölcs és alázatos.
Az, aki nem a pénzt keresi, hanem az igazságot.

Az, akinek a szerény, de tényeken alapuló véleménye,
az elfogulatlanság utáni vágy eredménye.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
15:00 : Budapest
Erkel Színház

RATMANSZKIJ - PROKOJEV: Hamupipőke
A Mariinszkij Színház Balettegyüttesének előadása

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szemere Zita, Fokanov Anatolij (ének), Polgár Csaba (próza)
A Prágai Filharmónia Kórusa
Moszkvai Csajkovszkij Zenekar
Vezényel: Jan Latham-Koenig
BRAHMS: A sors éneke, op. 54
DVOŘÁK: Te Deum, op. 103
CSAJKOVSZKIJ: Rómeó és Júlia – nyitányfantázia
SOSZTAKOVICS: Hamlet – szvit, op. 116a

20:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház

Szigetvári Dávid, Kovács István, Gabriella, Schöck Atala, Megyesi Zoltán, Bakonyi Marcell
vez.: Csiki Gábor
BACH – MENDELSSOHN: Máté-passió
Oratórium egy részben

20:00 : Budapest
Erkel Színház

RATMANSZKIJ - PROKOJEV: Hamupipőke
A Mariinszkij Színház Balettegyüttesének előadása
A mai nap
született:
1912 • Kathleen Ferrier, énekes († 1953)
1916 • Yehudi Menuhin, hegedűs († 1999)
elhunyt:
1892 • Edouard Lalo, zeneszerző (sz. 1823)
2014 • Komlóssy Erzsébet, énekművész (sz. 1933)