Bejelentkezés Regisztráció

Gioacchino Rossini


1057 Búbánat 2024-03-26 10:48:57

A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése

19.00 – 19.30  Prológ

A mikrofonnál: László Ferenc

Szerkesztő: Ottmár Dávid

19.35 – 22.23

Gioachino Rossini: Mózes (1827-es párizsi változat)

Négyfelvonásos opera

Szövegét Luigi Balocchi írta

Vez.: Michele Mariotti

Ea.: Lyoni Operaház Énekkara és Zenekara (Karig.: Richard Wilberforce)

Szereposztás:

Mózes - Michele Pertusi (basszus)

Fáraó - Adrian Sampetrean (basszus)

Szinaisz, a fáraó felesége - Vasziliza Berzsanszkaja (mezzoszoprán)

Aménofisz, a fáraó fia - Pene Pati (tenor)

Mirjam, Mózes nővére - Géraldine Chauvet (mezzoszoprán)

Anaisz, Mirjam lánya - Jeanine De Bique (szoprán)

Eliézer (Áron) - Mert Süngü (tenor)

Ozirisz, Ízisz főpapja / Égi hang - Edwin Crossley-Mercer (basszbariton)

Aufisz, egyiptomi tiszt - Alessandro Luciano (tenor)

Elegyne, szíriai hercegnő - Laurene Andrieu (szoprán)

 

(Aix-en-Provence, Théátre de l'Archeveché, 2022. július 14.) 


1056 Nagy Katalin 2024-03-18 11:04:00
Kedves Fórumtársak! 
Ha valaki húsvét környékén Verona közelében jár, melegen ajánlom a Teatro Filarmonicoban (az Arena terének sarkában van) a Stabat mater koncerteket. 
Március 29-én pénteken 19 órakor, 20-án szombaton 17 órakor kezdődik, a jegyek egységárasan 26 euróba kerülnek (általában van 65 év feletti kedvezmény is). A Fondazione Arena zenekarát és kórusát Roberto Abbado vezényli. A szólisták: Erika Grimaldi, Caterina Piva, Pietro Adaini, Giorgi Manoshivili.
Én biztosan megyek. Ha valakit érdekel, és meghívhatom egy jó kávéra, kérem lépjen velem érintkezésbe privátban.

https://www.arena.it/it/teatro-filarmonico/2-concerto

1055 Búbánat 2024-03-14 10:41:12

A Bartók Rádió sugározza ma este (20.35 – 22.00)

Gioachino Rossini: Kis ünnepi mise /„Petite Messe Solennelle” -1864/

Ea.: Cserna Ildikó (szoprán), Meláth Andrea (alt), Nyári Zoltán (tenor), Molnár Zsolt (basszus),

Magyar Rádió Énekkara,

Egri-Pertis Duó (zongora),

Tóka Ágoston (orgona),

Vezényel: Oláh Gábor

(Olasz Intézet, 2014. január 17.) 


1054 Búbánat 2023-12-02 13:22:58

A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése (19.00 - 21.45)

Gioachino Rossini: A török Itáliában

Kétfelvonásos opera

Szövegét Felice Romani írta

Vez.: Giacomo Sagripanti

Ea.: Teatro Real Ének- (karig.: Andrés Máspero) és Zenekara, Madrid

Szereposztás:

Don Geronio - Misa Kiria (basszus)

Fiorilla, a felesége - Lisette Oropesa (szoprán)

Szelim, török úr - Alex Esposito (basszus)

Narciso, Fiorilla széptevője - Edgardo Rocha (tenor)

Prosdocimo, költő - Florian Sempey (bariton)

Zaida, cigánylány - Paola Gardina (mezzoszoprán)

Albazar, egy török - Pablo Garcia Lopez (tenor)

(Madrid, Teatro Real, 2023. június 6.) 


1053 Búbánat 2023-09-05 12:48:12

A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése

Prológ (19.00 – 19.30)

A mikrofonnál László Ferenc

19.35 – 21.05:

Gioachino Rossini: A selyemlétra (1812)

Egyfelvonásos vígopera

Szövegét Giuseppe Maria Foppa írta

Vez.: José Miguel Pérez-Sierra

Km.: Krakkói Filharmónia Zenekara

Gianluca Ascheri - fortepiano

Szereposztás:

Dormont - Remy Burnens (tenor)

Giulia - Claudia Urru (szoprán)

Lucilla - Meagan Sill (szoprán)

Dorvil - Michele Angelini (tenor)

Blansac - Eugenio Di Lieto (basszus)

Germano - Emmaneul Franco (bariton)

 

A lemezfelvétel ideje és helye:  2021. július 20., Offene Halle Marienruhe, Bad Wildbad, Németország


1052 Búbánat 2023-05-23 14:26:16

A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése

19.00 – 19.30  Prológ

A mikrofonnál: László Ferenc

Szerkesztő: Bánkövi Gyula

19.35 – 22.05

Gioachino Rossini: Olasz nő Algírban

 Kétfelvonásos opera

Szövegét Angelo Anelli írta

Vezényel: Jesús López-Cobos

Km.: Genfi Nagyszínház Énekkara, Lausanne-i Kamarazenekar, Véronique Carrot (fortepiano)

Szereposztás:

Isabella, olasz hölgy - Jennifer Larmore (mezzoszoprán)

Musztafa, az algír bej - Del John Caro (basszbariton)

Elvira, Musztafa felesége - Darina Takova (szoprán)

Zulma, rabszolganő, Elvira bizalmasa - Laura Polverelli (mezzoszoprán)

Haly, az algériai kalózok vezére - Carlos Chausson (basszbariton)

Lindoro, fiatal olasz, Isabella szerelme, Musztafa kedvenc rabszolgája - Raúl Giménez (tenor)

Taddeo, Isabella kísérője - Alessandro Corbelli (bariton) 


1051 Búbánat 2023-05-15 20:17:41

A Bartók Rádió sugározta 2023. május 9-én, 18.00 – 19.00: 

Muzsikus legendák - Gioachino Rossini zeneszerző

Az adás visszahallgatható: itt.

Szerkesztő-műsorvezető: Némethy Attila  

·       Tankréd - Tankréd áriája: „Di tanti palpiti” (Rizsáriaként is ismert) (Jennifer Lamour,  Welsh National Orchestra, vezényel: Carlo Rizzi)

·       Esz-dúr keringő - zongoradarab

·       Tell Vilmos - Balettzene (részlet)

·       A sevillai borbély – Rágalomária (Kováts Kolos)

·       Mózes - Mózes imája (Ruggero Raimondi, June Anderson, Salvatore Fisichella, The Ambrosian Opera Chorus, Philharmonia Orchestra, vezényel: Claudio Scimone)

·       A tó asszonya - Elena rondó-fináléja: „Tanti affeti in tal momento(Agnes Baltsa, km. a Müncheni Rádió Zenekara, vezényel: Heinz Wallberg)

·       Otello - Otello és Desdemona kettőse: „Ah. Vieni nel tui sangue” (Juan Diego Flórez és Wesselina Kasarova, km. a Müncheni Rádió Zenekara, vezényel: Arthur Fagen)   

·       Kis ünnepi mise - Kyrie tétel (The King’s Consort)

·       Stabat Mater - Amen tétel (Km. a Magyar Rádió Énekkara és Szimfonikus Zenekara, vezényel: Vásáry Tamás - élő koncertelőadás felvételéről)


1050 Búbánat 2023-03-01 23:09:04

12 darab nagyon élvezetes és nagyszerű Tell Vilmos-felvételem van DVD-n és CD-n (nem beszélve a rádióból kazettára felvett teljes élő előadás- vagy stúdiófelvételekről), lenyűgöző tolmácsolásokban, de most túl vagyok egy újabb, kitűnő előadás élvezetén...

Figyelmetekbe ajánlom Rossini grandiózus, utolsó operájának francia nyelvű, szerintem élményszámba menő előadását az Ír Nemzeti Opera produkciójában, amit az OperaVision streamelt és 2023. január 13-tól 6 hónapig ingyenesen hozzáférhetővé tett platformján. 

WILLIAM TELL – Rossini – Irish National Opera

Az itt látható monstre produkció előadásának felvétele 2022. november 13-án volt, a helyszíne: Dublin, Gaiety Theatre.

  Conductor: Fergus Sheil

Director: Julien Chavaz

Chorus director: Elaine Kelly

Set designer: Jamie Vartan

Costume designer: Severine Besson

Choreographer: Nicole Morel

Irish National Opera Chorus

Irish National Opera Orchestre

 Szereposztás:

 Guillaume Tell – Brett Polegato

Arnold Melchtal – Konu Kim

Mathilde – Máire Flavin

Jemmy – Amy Nì Fhearraigh

Hedwige – Imelda Drumm

Ruodi – Andrew Gavin

Melchtal segnior/Walter Furst – Lukas Jacobsi

Leuthold – Nagy Gyula

Rudolphe – Patrick Hyland

Hunter – Matthew Mannion

Gessler – David Ireland

Dancers – Laura Garcia Aguilera, Stephanie Dufresne, Jeanne Gumy, Sophia Preidel

A csodálatos opera ismét, teljesen varázsának hatalmába kerített!

Kritikákból idézek:

„Rossini csodálatos és extravagáns utolsó remekműve 145 év kihagyás után diadalmasan tér vissza Dublinba.”

„Rossini izgalmas eposza, utolsó remekműve a világ leghíresebb nyitányával, a legambiciózusabb, előremutató és hangilag legnagyobb kihívást jelentő operája. Rossini utolsó operája, amely az 1830-as forradalom felkiáltója lett Franciaországban, nem más, mint maga a forradalom. A svájci népi hős legendáját Schiller drámája alapján újramesélő Tell William grandiózus óda a szabadságról. Az 1875 óta először Írországban bemutatott produkciót Fergus Sheil vezényli, a mitológiai megközelítést alkalmazó Julien Chavaz rendezi. Számára „a történet nem csak egy távoli svájci közösségről szól, amely az osztrák megszállókkal néz szembe. Ez egy olyan társadalom története, amelynek hirtelen szembe kell néznie civilizációs modellje fenyegetésével.”

„Nyitánya a klasszikus zene egyik leghíresebb dallamát tartalmazza, de a Guillaume Tell  (hogy a megfelelő francia címet adja) Rossini egyik legelhanyagoltabb műve. Ez az utolsó operája, hosszú és epikus léptékű (majdnem négyórás), és kétségtelenül az egyik legnagyobb kihívást jelentő vokális műve, mind a kórus, mind a főénekesek számára. Az Ír Nemzeti Opera és a svájci Nouvel Opéra Fribourg ma esti koprodukciója fergeteges alakítást nyújtott számunkra, a művet 1875 óta először állították színpadra Írországban.  Bár mindenki ismeri a híres almát, amelyet az apának a fia fejéből kell kilőnie, a cselekmény ennél összetettebb, és az ukrajnai invázió fényében ma is nagy visszhangot kelt. Miközben a luzerni városlakók néhány házasságot ünnepelnek az aratás idején, Tell William aggódik az osztrák határ felől érkező invázió miatt. Eközben Arnold, a város egyik fontos vénének fia szerelmes egy Habsburg-hercegnőbe, amely szerelem a későbbi invázióval lehetetlenné válik. A személyes és a politikai négy felvonáson keresztül fonódik össze, mielőtt a szerelem és a szabadság győzedelmeskedik. Julien Chavaz rendező mitológiai megközelítést alkalmaz. Számára 'a történet nem csak egy távoli svájci közösségről szól, amely az osztrák megszállókkal néz szembe. Ez egy olyan társadalom története, amelynek hirtelen szembe kell néznie civilizációs modellje fenyegetésével.' Mitológiai felfogású, de a produkciónak van szürrealista hangulata is. Ez különösen észrevehető Severine Besson tervező jelmezein, aki bináris színmintával jár: fehér és piros. A fehér a természettel harmóniában élő svájciak ártatlanságát jelképezi, míg az osztrák elnyomók ​​pirosat viselnek. Az opera előrehaladtával a svájci falusiak ruhája pirosra fröccsen, ahogy az invázió erősödik. Az osztrákok időnként nagy madármaszkot viselnek (Gesslernek a legnagyobb maszkja van, amely a kalapját ábrázolja, és a 3. felvonásban meg kell hajolniuk), míg néhány svájci nőnek agancsa és szarva van. A hatás keveredik az eredetiséggel, amelyet elhomályosít a reduktív egyszerűség és a misztifikáló szürrealizmus. Jamie Vartan díszletei a színpad két oldalán állandóan jelenlévő oszlopok minimalista sorozatához nyúlnak vissza, míg a gonosz Gessler széke nevetségesen magas és borzasztóan vörös. Chavaz döntése, hogy belefoglalja a balettsorozatokat, hazárdjáték, de kifizetődő. Nicole Morel koreográfiája rendkívül eredeti volt, örvendetes komikus megkönnyebbülést nyújtott, míg a szarvasok mozgása a 2. felvonás vadászjelenetében és máskor is kitűnően kiegyensúlyozott volt.

Az éneklés a nagyon jótól a kiválóig terjedt. Ez az opera annyit követel a kórustól, mint a szólistáktól, és az INO Chorus kiemelkedő volt, megható népdalokat és heves forradalmi buzgóság pillanatait adta elő. Színészi játékuk rettenetesen meggyőző volt, különösen Gessler uralma alatti rabszolgaságukban.

Brett Polegato egy emlékezetes Tellt alkotott, finom, gazdag bariton hangját öröm hallgatni. Egyetlen áriáját, a 'Be Still'-t nagy átéléssel énekelte el, miközben összességében nagy nemességet hozott a szerepbe. Ha az opera vitathatatlanul a hősről szól, legigényesebb szerepe Arnoldé a sztratoszférikusan magas bel canto hangjaival és mindvégig szükséges drámai súlyával.  Konu Kim tenor hangja szépen megnyílt az opera előrehaladtával, és a 4. felvonásban nagy erővel és könnyedséggel énekelte felső hangjait. Belenőtt a szerepébe is, a kémia közte és Mathilde között a tettek felett nőtt. Máire Flavin szoprán Mathilde-je eleve meggyőző volt. Arnold iránti virágzó szerelmét tökéletesen megörökítették, miközben a 'Dark Forest' áriáját mély érzelmekkel énekelték. Amy Ní Fhearraigh, mint Jemmy, Tell fia, meglehetősen nagy show-lopó volt mind a színészi alakításában, mind a hangi mozgékonyságában. Az ikonikus almajelenet komikusan úgy készült, hogy az alma az egész fejét eltakarja, miközben a bebörtönzött apja miatti félelmét és aggodalmát tökéletesen ábrázolták. David Ireland meleg basszbariton hangja nagyon elégedetté tette Gesslert. Csodálatosan ujjongott, megrészegült a svájci nép feletti hatalmától, és minden alkalommal megfenyegette őket.

Fergus Sheil  csodálatos energiával és zenei látásmóddal vezényelte az Ír Nemzeti Opera Zenekarát. A 'Freedom Descend from Heaven' utolsó refrénjét gerincbizsergető mozzanattá tette, ezzel az operát méltó befejezésig."

 „Először 1829-ben mutatták be Párizsban, a francia forradalom hosszú árnyékában, és csak egy évvel a X. Károly királyt megdöntő júliusi forradalom előtt, és csábító Rossini utolsó operáját felforgató műnek tekinteni. – Mi szükség van koronára? Természetesen nehéz elképzelni, hogy William Tellt ma adják elő Putyin Oroszországában. – Függetlenség vagy halál!

Az INO meseszerű olvasatában a gyönyörűen minimalista díszletek (dizájner, Jamie Vartan) és a szimpatikus világítás árnyjátéka (Sinéad Wallace) megható főszereplők. Metaforák bővelkednek. Fehér cikkcakk határolja a svájci hegyláncokat, amelyek később villámcsapássá változtak, amely kettéhasítja a sötét eget, majd vérfolyóvá.
A Gessler (basszbariton, David Ireland) vezette osztrák elnyomók ​​úgy épültek fel, mint a tornaterembe illő Marvel rosszfiúk, tetőtől talpig vérfürdő vörösbe öltözve. (A Vörös Hadsereg? Nem tűnik véletlennek.) A hős svájci falvak rusztikus fehérbe és krémszínűbe öltözve, némelyik szárnyakkal vagy csőrrel, agancscsal vagy nyuszifüllel egyek a természettel. Severine Besson szemet gyönyörködtető jelmezei sokat kölcsönöznek a látványnak.
A rendező, Julien Chavez a történetet a természet kontra természetellenességként fogalmazza meg – a jó és a rossz erői ritkán kerültek ilyen éles szembeállításra. A svájci vidéki idillt azonban a lavinák, viharok és vad zuhatagok veszélye mérsékli. A természet, akárcsak Mathilde (szoprán, 
Máire Flavin) és Arnold (tenor, Konu Kim) szerelmi története, ingatag. A démoni hosszúcsőrű lények – természetesen vérvörös – a halál előhírnökeiként leselkednek a jelenetekre, míg a fehérszellem-figurák az irgalom angyalaiként árnyékolják be az elnyomottakat.

Még levágva is, több mint három órával ez az Ír Nemzeti Operazenekar és a karmester Fergus Sheil maratonja, de ők rezzenéstelen energiával navigálnak Rossini fenséges partitúrájának körvonalaiban. Folyamatosan adakozó lakoma ez, kórus a fontos kórus után, megrendítő áriákkal tarkítva.
Felkavaró teljesítményt nyújt Brett Polegato mint a rettenthetetlen Tell, és Lukas Jakobski, aki Gandalf-szerű Melchtalként kezdődik, és a tüzes svájci hazafi Walter Furstként fejezi be. Konu Kim pedig a kórus szárnyaira emelt gerincbizsergető áriákkal állítja be a színpadot az izgalmas fináléban. Úgy érzi, joga van megfejni a tapsot. Az alsó vég dübörgő dacával szemben Imelda Drumm csodálatos mezzoszopránja Tell feleségeként, Hedwigeként, valamint Amy Ní Fhearraigh nem kevésbé magával ragadó szopránhangja Jemmyként és Máire Flavin Gessler nővéreként a remény és a nővére. racionalitás.
Az INO/NOF koprodukció egyik kulcsfontosságú eleme a négy táncos, Laura Garcia Aguilera, Stephanie Dufresne, Jeanne Gumy és Sophia Preidel szerepe, akik egyensúlyban tartják a baletikus kecsességet a színházi érzékkel. Rossini híres nyitányára adott, humorral megtűzdelt táncuk gyönyörködtető. A III. felvonásban, amikor Gessler Altdorf véres városlakóit táncra kényszeríti Svájc Ausztria általi megszállása alkalmából, a kvartett a dehumanizáltak makabrát vezeti, amely a neves francia tánccsoport, a Compagnie Maguy Marin briliánsan zavaró munkáját idézi.
A négy táncos szarvassá változott, és hipnotikus varázslatot vet fel, miközben olyan lágyan lépkednek, mint az erdőt beborító köd – a Gaiety Színház közönsége láthatóan visszatartja a közös lélegzetét. Tisztelet Nicole Morelnek, akinek lenyűgöző koreográfiája mind esztétikai, mind narratív erővel bír.
Magához a svájci Alpokhoz hasonlóan Rossini partitúrája is tele van drámai csúcsokkal, ahogy a feszültség menthetetlenül nő a félelmetes fináléig. A magaslatok közül oly sokat az Ír Nemzeti Operaház kiemelkedő kórusa lép fel, Elaine Kelly rendezésében. A kóruselőadások nem lesznek ennél jobbak.
Több mint 140 év telt el azóta, hogy Tell William utoljára Dublinban szerepelt, de valójában az egész operavilág régóta figyelmen kívül hagyja Rossini operai hattyúdalát. Lehet, hogy ez megváltozik.
Az Ír Nemzeti Opera epikus, elbűvölő és provokatív produkciója, az Ír Nemzeti Opera lenyűgöző produkciója, a William Tell egymaga újraélesztheti Rossini elhanyagolt remekművét, és rugdosva és sikoltozva visszahozhatja az opera mainstream repertoárjába. Felejthetetlen.”

Tell és Arnold kettőséből: „Ou vas-tu?” – Brett Polegato és Konu Kim

Tell Vilmos - Arnold áriája és stretta, IV. felv. - Konu Kim


1049 Búbánat 2023-01-03 14:19:21 [Válasz erre: 978 Búbánat 2017-06-03 09:25:09]

Kapcs. 978., 977. sorszámok

A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése

19.00 – 19.30 Prológ

A mikrofonnál: László Ferenc

Szerkesztő: Bánkövi Gyula

19.35 – 22.45  Rossini: A tolvaj szarka (La Gazza Ladra)

kétfelvonásos opera

Szövegét Giovanni Gherardini írta.

Vezényel: Antonino Fogliani

Km. a Bécsi Rádió (ORF) Szimfonikus Zenekara és  az Arnold Schönberg Kórus

Bécs, Theater an der Wien, 2022. november 16-i előadás felvétele

Szereposztás:

  • Fabrizio Vingradito, gazdag földbirtokos – Fabio Capitanucci (basszus)
  • Lucia, a felesége – Marina De Liso (mezzoszoprán)
  • Giannetto, a fia – Maxim Mironov (tenor)
  • Ninetta, Fabrizio szolgája – Nino Machaidze (szoprán)
  • Fernando Villabella, Ninetta apja – Paolo Bordogna (bariton)
  • Gottardo, polgármester – Nahuel Di Pierro (basszus)
  • Pippo, Fabrizio szolgálója – Diana Haller (alt)
  • Isacco, kereskedő – Riccardo Botta (tenor)
  • Antonio, a börtönőr – Johannes Bamberger (tenor)
  • Giorgio, a polgármester szolgálója – Timothy Connor (basszus)
  • Ernesto, Fernando barátja – Alexandro Aigner (basszus)
  • A bíró – Zacharias Galaviz (basszus)

1048 Búbánat 2022-07-12 10:50:25 [Válasz erre: 1028 Búbánat 2020-02-18 10:07:40]

Két évvel ezelőtt már sugározta a rádió ezt az operafelvételt, amit ma este ismételten a műsorára tűz (19.00- prológ; 19.35 - teljes felvétel)

Rossini: Ory grófja

Jesús López-CobosJuan Diego Flórez, Stefania Bonfadelli, Marie-Ange Todorovitch, Marina De Liso, Bruno Pratico, Alastair Miles

Recording Live Pesaro, Teatro Rossini 8/2003

https://www.discogs.com/release/11347435-Rossini-Jes%C3%BAs-L%C3%B3pez-Cobos-Bonfadelli-Todorovitch-Miles-Orchestra-Del-Teatro-Comunale-Di-Bologna-Ju


1047 Búbánat 2022-05-26 11:32:02

A Bartók Rádió ma esti adásában hangzik el (19.35 – 20.45):

A Lengyel Rádió Ének- és Zenekarának hangversenye

Vezényel: Michal Klauza

Km. Katowicei Camerata Silesia

I. Karol Szymanowski (1882- 1937): Litánia Szűz Máriához op.59 (1933) - kantáta (két dal) szopránra, kórusra és zenekarra  (Iwona Hossa, km. Katowicei Camerata Silesia )

 

II. Gioacchino Rossini (1792 – 1868): Stabat Mater (1842) – oratórium

Km. a Lengyel Rádió Énekkara és a Katowicei Camerata Silesia

Iwona Hossa (szoprán)

Anna Borucka (mezzoszoprán)

Andrzej Lampert (tenor)

Jaroslaw Brek (basszus)

 

(Varsó, Witold Lutoslawski-terem, 2020. március 8.)

Ism. június 14., 12.36


1046 Búbánat 2022-02-06 14:17:06

Az M5 csatornán láthatjuk ma éjjel, 21.00 – 22.50

Müpart Classic

(a 2021. január 29-i előadás felvétele)

Rossini-gála

Km. Láng Dorottya (mezzoszoprán); Horváth István (tenor); Kálmán Péter (basszbariton)

Olasz nő Algirban

A sevillai borbély

Tell Vilmos

Tankréd

Hamupipőke

Pannon Filharmonikusok

Vezényel és zongorán közreműködik: Nikolas Nägele


1045 Búbánat 2021-08-11 16:32:46

PÉCS  - 2021. AUGUSZTUS 18. SZERDA 20.00 - KODÁLY KÖZPONT - SZABADTÉR

ROSSINI GÁLA

Gioachino Rossini: Olasz nő Algírban – Nyitány
Gioachino Rossini: Olasz nő Algírban – Giá d'insolito ardore nel petto
Gioachino Rossini: Olasz nő Algírban – Ai capricci della sorte
Gioachino Rossini: A sevillai borbély – Nyitány
Gioachino Rossini: A sevillai borbély – Ecco, ridente in cielo
Gioachino Rossini: A sevillai borbély – Pace e gioia sia con voi
Gioachino Rossini: Tell Vilmos – Nyitány
Gioachino Rossini: Tell Vilmos – Ne m'abandonne point... Asile héréditaire
Gioachino Rossini: Tankréd – O patria... Di tanti palpiti
Gioachino Rossini: Hamupipőke – Nyitány
Gioachino Rossini: Hamupipőke – Miei rampolli femminini
Gioachino Rossini: Hamupipőke – Nacqui all'affanno... Non più mesta


Láng Dorottya – mezzoszoprán

Kálmán Péter – basszbariton

Francisco Brito – tenor

Pannon Filharmonikusok

Vezényel: Bogányi Tibor


1044 Búbánat 2021-04-24 00:04:59

https://www.youtube.com/watch?v=0drCEYG5tAc&ab_channel=OperaRaraOfficial

Opera Rara - Semiramide - Recording session with Albina Shagimuratova in 'Bel Raggio'

Recording session of Opera Rara 's Semiramide, with Albina Shagimuratova and the ladies of the Opera Rara Chorus in the "Bel Raggio" showstopper. Conducted by Sir Mark Elder with the Orchestra of the Age of Enlightenment.

Opera Rara - Semiramide - Recording Session with Albina Shagimuratova & Daniela Barcellona (Duet 1)

https://www.youtube.com/watch?v=1PsaqwE9abU&ab_channel=OperaRaraOfficial

Opera Rara - Semiramide - Recording Session with Albina Shagimuratova & Daniela Barcellona in "Madre, addio" (Act II) conducted by Sir Mark Elder and the Orchestra of the Age of Enlightenment. Henry Wood Hall, Sept 2016


1043 Búbánat 2021-02-28 17:10:10

La Gazza ladra - Teatro alla Scala (2017)

Melodramma in due atti

Libretto di Giovanni Gherardini

Musica di GIOACHINO ROSSINI

 (Edizione critica della Fondazione Rossini di Pesaro in collaborazione con Casa Ricordi, Milano

a cura di Alberto Zedda)

Prima rappresentazione: Milano, Teatro Carcano, 31 maggio 1817

Nuova produzione Teatro alla Scala

 

Direttore: RICCARDO CHAILLY

Regia: GABRIELE SALVATORES 

 Personaggi e interpreti principali:

  •  Ninetta: Rosa Feola
  • Pippo: Serena Malfi
  • Lucia: Teresa Iervolino
  • Gottardo: Michele Pertusi
  • Fabrizio Vingradito: Paolo Bordogna
  • Giannetto: Edgardo Rocha
  • Fernando Villabella: Alex Esposito

Scene e costumi GIAN MAURIZIO FERCIONI

Luci MARCO FILIBECK

 Movimenti coreografici EMANUELA TAGLIAVIA

 Marionette, costumi e animazione a cura della:

COMPAGNIA MARIONETTISTICA CARLO COLLA E FIGLI

Coro e Orchestra del Teatro alla Scala

 Maestro del Coro BRUNO CASONI


1042 Búbánat 2021-02-13 18:37:58

Bartók Rádió,  ma este: 19:00 – 21.51

Gioachino Rossini: A sevillai borbély 

Kétfelvonásos opera

Szövegét - Pierre-Augustin Beaumarchais színműve nyomán - Cesare Sterbini írta

Vez.: Maurizio Benini

Km: Metropolitan Operaház Zenekara és Énekkara(karig: Raimond Hughes)

Rendező: Bartlett Sher

Szereposztás:

Rosina - Joyce Di Donato (mezzoszoprán),

Almaviva gróf - Lawrence Brownlee (tenor),

Figaro - Russell Braun (bariton),

Dr Bartolo - John Del Carlo (basszus),

Don Basilio - Samuel Ramey (basszus),

Berta - Claudia Waite (mezzoszoprán),

Őrtiszt - Mark Schowalter (basszus),

Fiorello - Brian Davis (bariton),

Ambrogio - Rob Besserer (basszus)


1041 Búbánat 2021-01-16 18:15:03

Mezzo csatorna, ma 21:35 - 23:00

Le Comte Ory by Rossini at the Opéra Comique, Paris

(2017.)

Libretto by Eugene Scribe and Charles-Gaspard Delestre-Poirson

(First performance in Paris, Opéra, 20 August 1828)

Orchestre des Champs-Elysée

Louis Langrée (Conductor)

Denis Podalydes (Stage Direction)

Eric Ruf (Sets),

Christian Lacroix (Costumes),

Philippe Talbot (Le Comte Ory)

Julie Fuchs (La Comtesse)

Gaëlle Arquez (Isolier)

Éve-Maud Hubeaux (Dame Ragonde)

Patrick Bolleire (Le Gouverneur)

Jean-Sébastien Bou (Raimbaud)

Jodie Devos (Alice)

Laurent Podalydes, Léo Reynaud (Comédiens)

Recorded on December 27 and 29, 2017 at the Opéra-Comique, Paris


1040 Búbánat 2020-12-22 17:34:09

2020.12.22  19:00 - 19:30  Bartók Rádió

Prológ

Gioachino Rossini: Tankréd

A mikrofonnál: László Ferenc

Szerkesztő: Bánkövi Gyula 

 

2020.12.22  19:35 - 22:15  Bartók Rádió

Gioachino Rossini: Tankréd

Kétfelvonásos opera (az 1813-as változat)

Szövegét - Voltaire Tancrede című színműve alapján - Gaetano Rossi írta

Vezényel: Ottavio Dantone

Km.: Namuri Kamarakórus, Accademia Bizantina

Szereposztás:

Tankréd - Teresa Iervolino (mezzoszoprán),

Argirio, Szürakúza királya - Matthew Newlin (tenor),

Amenaide, a leánya - Sylvia Schwartz (szoprán),

Orbazzano, szicíliai herceg - Luigi De Donato (basszus),

Roggiero, Tankréd apródja - Alix Le Saux (mezzoszoprán),

Isaura, Amenaide barátnője - Anthea Pichanick (alt)

 

(Beaune, Notre-Dame Basilica, 2017. július 22.) 


1039 Búbánat 2020-11-21 10:22:15

Gioacchino Rossini: Le Siège de Corinthe - L.Pisaroni, N.Machaidze, S.Romanovsky (Pesaro - 2017)

A „II. Mohamed” francia átdolgozása, Párizsnak komponált grandiózus opera, óriási zene, briliáns énekelnivalókkal! Csak remélni tudom, hogy filmre vették: lemezen is (CD; DVD) hozzáférhetővé válik.

Örvendetes, hogy  a produkció élő hanganyaga meghallgatható YouTube ezen elérhetőségén!

(2:45:10)

https://www.youtube.com/watch?v=RVsVezYeQPg

Csak úgy „kiszúrtam” innen most ezt a mintegy félórás részt:

az időskálán 1:18 :18 - 1:46:16  - Duett és kóruskíséretes monumentális együttes, jelenet, majd több tételes, lebilincselő balettzene és megrendítő szépségű kórustabló... Csodálatos ének-zenék!!!  Ajánlom, érdemes többször is visszahallgatni!!!  De a teljes előadás zenei nívója élményt sugároz a hallgatónak.

Pesaro - Rossini 10 Aout 2017

Mahomet II - Luca Pisaroni

Cléomène - John Irvin

Pamyra - Nino Machaidze

Néoclès - Sergey Romanovsky

Hiéros - Carlo Cigni

Adraste - Xabier Anduaga

Omar - Iurii Samoilov

Ismène - Cecilia Molinari

 

Direttore: Roberto Abbado

Coro del Teatro: Ventidio Basso

Maestro del Coro: Giovanni Farina

Orchestra Sinfonica Nazionale della Rai


1038 Búbánat 2020-11-15 12:53:39

A Mezzo csatornán láthatjuk ma: 16.30 – 20.30

Semiramide by Gioachino Rossini, Teatro La Fenice

Melodramma tragico in two acts by Gioachino Rossini (1792 - 1868)

Libretto by Gaetano Rossi after Voltaire's 'Sémiramis'

Recording: Teatro La Fenice | Venezia  in October 2018

Duration: 03:56

CASTING

  • Orchestra e Coro Teatro de La Fenice
  • Riccardo Frizza (Conductor)
  • Cecilia Ligorio (Stage Direction)

 

  • Jessica Pratt (Soprano) : Semiramide
  • Teresa Iervolino (Mezzo-soprano) : Arsace
  • Alex Esposito (Bass) : Assur
  • Enea Scala (Tenor) : Idreno

Oroe : Simon Lim;

Azema : Marta Mari ;

Mitrane : Enrico Iviglia;

L’ombra di Nino : Francesco Milanese ;

Dancers : Olivia Hansson, Elia Lopez Gonzalez, Marika Meoli, Sau-Ching Wong ;


1037 Búbánat 2020-11-14 10:43:08

2020.11.14  14:00 - 15:00  Bartók Rádió

Gioachino Rossini: Stabat Mater

Ea.: Marta Mathéu (szoprán), Marianne Beate Kielland (mezzoszoprán), Enea Scala (tenor), Riccardo Zanellato (basszus),

Madrigal Kórus és a Barcelonai Szimfonikus Zenekar, vez.: Rinaldo Alessandrini 

Barcelona, Casals-terem, 2019. október 26. 


1036 Búbánat 2020-11-13 19:28:37

Rossini: MISERERE AND MESSA DI MILANO

Pesaro - Rossini Opera Fesztivál /ROF/ őszi szezonjának második bemutatója: november 15-én, vasárnap 20.30-kor a Teatro Rossiniben két igazi ritkaságot adnak elő: a Messa di Milano [milánói szentmise] és a Miserere  Ferdinando Sulla vezényletével, a Filarmonica Gioachino Rossinivel és a Teatro della Fortuna kórussal (Mirca Rosciani kórusmester); a Misererét Manuel Amati, Antonio Garés és Grigory Shkarupa énekli; Svetlina Stoyanova csatlakozik hozzájuk a Messa di Milano-hoz.

A koncertet ingyen közvetítik a weboldalon (www.rossinioperafestival.it), a YouTube csatornán és a ROF Facebook oldalán, valamint a Fidelio platformon.

"A ROF őszi szezonja november 25. és 29. között folytatódik, két operai produkcióval: Il barbiere di Siviglia és Il viaggio a Reims. Az összes előadást ingyen közvetítik élő közvetítésben."


1035 Búbánat 2020-10-17 16:41:27

020.10.17  19:00 - 22:10  Bartók Rádió

Gioachino Rossini: Tell Vilmos

Négyfelvonásos opera

Szövegét Friedrich Schiller azonos című drámája nyomán Etienne de Jouy (1764-1846) és Hippolyte Bis

(1789-1855) írta

Vezényel: Bertrand de Billy

Km.: a Bécsi Állami Opera Ének- és Zenekara

Szereposztás:

Tell Vilmos - Thomas Hampson (bariton),

Arnold Melchtal - Marcello Giordani (tenor),

Fürst Walter - Dan Paul Dumitrescu (basszus),

Melchtal, Arnold apja - Ain Anger (basszus),

Gemmi - Tell fia - Keszei Bori (szoprán),

Gessler, császári helytartó - Alexandru Moisiuc (basszus),

Rudolf, Gessler íjászainak kapitánya - Marian Talaba (tenor),

Ruodi, halász - Cosmin Ifrim (tenor),

Leuthold, pásztor - Boaz Daniel (basszus),

Mathilde, Habsburg hercegnő - Iano Tamar (szoprán),

Hedwige, Tell felesége - Janina Baechle (mezzoszoprán),

Egy vadász - Ion Tibrea (bariton)

(Bécs, Staatsoper, 2005. szeptember 22.) 


1034 Búbánat 2020-08-07 17:10:24

Rossini-opera, A sevillai borbély két este, augusztus 7-én és 9-én látható a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon.

Figaro és Rosina szerepében Giorgio Caodurót és Annalisa Stroppát láthatja-hallhatja a magyar közönség. A két olasz művész a világ legnagyobb operaszínpadait külön-külön is meghódította, de közös történetük is van.

„Újra élünk” – Budapesten a két olasz sztárénekes

Fidelio.hu - 2020.08.06. 13:55


1033 Búbánat 2020-07-14 17:23:21

A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése:

19:00 – 19.30  Prológ 

Gioachino Rossini: A reimsi utazás

A mikrofonnál: László Ferenc

19:30 - Hírek 

19:35 – 22.00 Gioachino Rossini: A reimsi utazás 

Egyfelvonásos opera

Szövegét Giuseppe Luigi Balocchi írta

Vez.: Claudio Abbado

Km.: Prágai Filharmónia Énekkara (karig.: Lubomir Mátl),

Európa Kamarazenekar

Szereposztás:

Madame Cortese – Katia Ricciarelli (szoprán),
Corinna – Cecilia Gasdia (szoprán),
Melibea márkinő – Lucia Valentini Terrani (mezzoszoprán),
Folleville grófnő – Lella Cuberli (szoprán),
Libenskof gróf – Franciso Araiza (tenor),
Lord Sidney – Samuel Ramey (basszus),
Don Profondo – Ruggero Raimondi (basszus),
Belfiora lovag – Edoardo Gimenez (tenor),
Trombonok báró – Enzo Dara (basszus),
Don Alvaro – Leo Nucci (bariton),
Don Prudenzio – Giorgio Surjan (basszus),
Don Luigino – Osvalvio Di Credico (tenor),
Maddalena – Raquel Pierotti (mezzoszoprán),
Delia – Antonella Bandelli (szoprán),
Modestina – Bernadette Manca di Nissa (kontraalt),
Antonio – Luigi De Corato (bariton),
Zefirino – Ernesto Gavazzi (tenor),
Gelsamino – William Matteuzzi (tenor).


1032 Búbánat 2020-06-25 10:59:29

Gioacchino Rossini - La Cenerentola  (Hamupipőke)

Classica TV  Heute, 14:01 – 16.54 Uhr

E 2015

173 Minuten 

Bei dieser Aufführung von La Cenerentola an der Opéra de Rennes von 2015 spielen das Sinfonieorchester von Bretagne und der Chor der Oper Rennes unter der Leitung von Darrell Ang.

Mit José Maria Lo Monaco, Daniele Zanfardino, Marc Scoffoni und Bruno Pratico.


1031 Búbánat 2020-04-23 23:14:00 [Válasz erre: 1030 AndersWasRight 2020-04-23 23:07:18]

Pompás felvétel, az egyik kedvencem, DVD-n megvettem és van még további hat Tell Vilmosom...


1030 AndersWasRight 2020-04-23 23:07:18

Tell Vilmos az Operavisionon (franciául): 

https://operavision.eu/en/library/auffuhrungen/opern/guillaume-tell-rossini-opera-festival

 

Guillaume Tell Nicola Alaimo
Arnold Melchtal Juan Diego Flórez
Walter Furst Simon Orfila
Melchtal Simone Alberghini
Jemmy Amanda Forsythe
Gesler Luca Tittoto
Rodolphe Alessandro Luciano
Ruodi, a fisherman Celso Albelo
Leuthold / A hunter Wojtek Gierlach
Mathilde Marina Rebeka
Chorus Teatro Communale di Bologna
Orchestra Teatro Communale di Bologna
   
Music Gioachino Rossini
Text Victor-Joseph Étienne de Jouy & L. F. Bis
Conductor Michele Mariotti
Director Graham Vick
Set Designer Paul Brown
Costume Designer Paul Brown
Lighting Designer Giuseppe Di Iorio
Choreographer Ron Howell
Chorus Master Andrea Faidutti

 

Nekem első találkozásom volt vele, a rendezés helyenként kissé fura, a Monarchia vége felé játszódik, századfordulós ruhákban, a színpad eléggé üres, de maga a mű nagyon tetszett. Kár, hogy Rossini olyan korán visszavonult, aki 37 évesen ilyent ír, annak bűn abbahagyni. 

Nicola Alaimo nagy kedvencem lett ezután, korábban már láttam (Paolóként), de itt, hősi szerepben, sokkal inkább megmutathatja, mit tud. Gyönyörű hang és érzékeny alakítás.

Flórez meg olyan könnyedén dobálja a magas hangokat, mintha nem is kerülne erőfeszítésbe. Rebeka mindig tetszik, igazi királynői jelenség, jól állnak neki az ilyen szerepek. 


1029 Búbánat 2020-04-18 10:15:50

2020.04.18  19:00 - 21:58  Bartók Rádió

Gioacchino Rossini: A török Itáliában

Kétfelvonásos opera

Szövegét Felice Romani írta

Vezényel: Diego Fasolis

Km.: a Milánói Scala Ének- és Zenekara (karig.: Bruno Casoni)

Rendező: Roberto Andò

Szereposztás:

Szelim - Alex Esposito (basszus)

Donna Fiorilla, a felesége - Rosa Feola (szoprán)

Don Geronio - Giulio Mastrototaro (basszus)

Don Narciso - Edgardo Rocha (tenor)

A költő - Mattia Olivieri (bariton)

Zaida - Laura Verrecchia (mezzoszoprán)

Albazar - Manuel Amati (tenor)

A  milánói Teatro alla Scala-ban, 2020. február 22-én elhangzott előadás felvétele

"A török Itáliában ősbemutatója 1814 augusztusában volt, Nápolyban. Szövegét Felice Romani írta, aki korának vitathatatlanul legnépszerűbb librettistája volt: több mint száz opera szövegkönyve fűződik a nevéhez. A török Itáliában meglepő fordulatokkal bővíti azt a gyakran előkerülő dramaturgiai alapképletet, amelyben a főszereplők: az öregedő férj, a kacér menyecske, és a daliás udvarló. Ezúttal a csélcsap hitves mellett feltűnik egy második, érzelmes típusú női karakter is, aki a bonyodalom alakulását a szokványosnál fordulatosabbá teszi. Ebben a korban egyedülálló módon, a történetben maga a költő is színre lép, a cselekmény aktív részesévé válik. A mű zenei világa, Rossinitől megszokott módon üde, sziporkázó, váratlan megoldásokkal és áradó dallamokkal teli, benne a zeneszerző felvonultatja a vígoperai kellékek széles tárházát. A török Itáliában nyitánya olyan témákat tartalmaz, amik a mű folyamán később is visszatérnek. Rossini korábbi munkásságában erre nem volt példa, és ez a kompozíciós elv később sem vált állandóvá nála."


1028 Búbánat 2020-02-18 10:07:40

A Bartók Rádió mai operaközveztítése

19:00 - Prológ 

Gioacchino Rossini: Ory grófja

A mikrofonnál: László Ferenc
Szerk.: Katona Márta

19:30 - Hírek 

19:35 -21.50 Gioacchino Rossini: Ory grófja 

Kétfelvonásos opera

Szövegét Eugene Scribe és Charles-Gaspard Delestre-Poirson írta


Vez.: Jesús López-Cobos

Km.: Prágai Kamarakórus (karig.: Lubomír Mátl), Bolognai Városi Színház Zenekara

Szereposztás:

Ory grófja – Juan Diego Flórez (tenor),
Adéle grófnő (Marianne) – Stefania Bonfadelli (szoprán),
Ragonde, a grófnő bizalmasa – Marina De Liso (mezzoszoprán),
Raimbaud – Bruno Pratico (bariton),
Nevelő – Alastair Miles (basszus),
Isolier, apród – Marie-Ange Todorovitch (mezzoszoprán),
Alice, parasztlány – Rossella Bevacqua (szoprán).


1027 Búbánat 2020-01-04 21:45:37

A nemrég véget ért operaközvetítés felvételét az alábbi linkről visszahallgathatjuk:

https://mediaklikk.hu/radio-lejatszo-bartok/?date=2020-01-04_19-00-00&enddate=2020-01-04_21-32-00&ch=mr3

GIOACHINO ROSSINI: ERMIONE

2020-01-04; , Bartók Rádió, 19.00 – 21.22 óra

Kétfelvonásos opera

Szövegét - Jean Racine Andromaque című drámája nyomán - Andrea Leone Tottola írta

Vez.: Alessandro De Marchi

Km.: a Nápolyi San Carlo Operaház Ének- és Zenekara (karig.: Gea Garatti Ansini)

Szereposztás:

Ermione, Menelaosz és Helené lánya - Angela Meade (szoprán),

Andromaca, Hektór özvegye - Teresa Iervolino (kontraalt),

Pirro, Akhilleusz fia, Epirusz királya - John Irvin (tenor),

Oreste, Agamemnón fia - Antonino Siragusa (tenor),

Pilade, Oreste útitársa - Filippo Adami (tenor),

Fenicio, Pirro tanára - Guido Loconsolo (basszus),

Cleone, Ermione bizalmasa - Gaia Petrone (mezzoszoprán),

Cefisa, Andromaca bizalmasa - Chiara Tirotta (kontraalt),

Attalto, Pirro bizalmasa - Cristiano Olivieri (tenor)

 

(Nápoly, San Carlo, 2019. november 7.)


1026 Búbánat 2019-10-19 18:00:10

Operaközvetítés a Bartók Rádióban ma este:

19:00 - 23:00  

Hangfelvétel: Pesaro, 2019.08.11.

Gioacchino Rossini: Semiramis

Kétfelvonásos opera

Szövegét Gaetano Rossi írta

Vezényel: Michele Mariotti

Km.: RAI Nemzeti Szimfonikus Zenekara

Ventidio Basso Színház Énekkara (karig.: Giovanni Farina)

Szereposztás:

Semiramis, Babilon királynője, Nino király özvegye - Salome Jicia (szoprán),

Arsace, a hadsereg főparancsnoka - Varduhi Abrahamyan (mezzoszoprán),

Assur, Baál nemzetségéből származó herceg - Nahuel di Pierro (basszus),

Idreno, indiai herceg - Antonino Siragusa (tenor),

Azema Baál nemzetségéből származó hercegnő - Martiniana Antonie (szoprán),

Oroe, főpap - Carlo Cigni (basszus),

Mitrano, a királyi palota őrségének parancsnoka - Alessandro Luciano (tenor),

A meggyilkolt Nino király szelleme - Szergej Artamonov (basszus)

 

(Pesaro, Vitrifrigo Arena, 2019. augusztus 11.) 


1025 Búbánat 2019-09-09 18:59:38

Ma este a Bartók Rádió élőben közvetíti:

19:35 - kb. 21.10 Kapcsoljuk a Pesti Vigadót

Gioacchino Rossini: Kis ünnepi mise (Petite Messe Solennelle)


Ea.: Rácz Rita (szoprán), Megyesi Schwartz Lúcia (mezzoszoprán), Szerekován János (tenor), Palerdi András (basszus),

Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán),

Tóka Ágoston (harmónium),

Réti Balázs, Vékey Mariann (zongora)


Vezényel: Csillag Béni

(Ism. szeptember 21., 12.36)


1024 Búbánat 2019-03-14 20:25:50

Több mint egy hónapja lement az opera-premier, de kritikát, beszámolót nem igen találtam a bemutatóról és a további előadásokról.

ORY GRÓFJA – RITKÁN JÁTSZOTT ROSSINI-OPERA DEBRECENBEN

szinhaz.org/.  - 2019 FEBRUÁR 10. VASÁRNAP, 14:07

„Rossini lenyűgöző. Rossini szórakoztatóan élvezetes, játékos, könnyed – és közben mesél az emberről… A vágyakról, a gyönyörökről, a kapcsolatokról.

Aki hagyományos vígoperát vár, azt meglepetések özöne érheti. A librettista és a zeneszerző féktelen jókedvében egy varázslatos, átöltözéses, különleges helyszínekben gazdag, szélsőségesen érdekes világot ábrázol.  Az Ory grófja abban is egészen különleges, hogy nincsenek benne igazi szerelmesek, így hát a végén nincs is diadalmas egybekelés vagy más ehhez hasonló pozitív vég. A darab ilyen módon a modern, kicsit abszurd, kicsit groteszk történetekhez hasonlít és a fergeteges humorú helyzetek a meglepetés örömével hatnak.

Ritkán játszott operát állít színpadra a Csokonai Színház február 8-án. Rossini vígoperáját, az Ory grófját az abszurd és a mese oldaláról közelíti meg a rendező, Somogyi Szilárd. A vígopera két okból szerepel ritkán a zenés színházak repertoárján: egyrészt komoly énektechnikai feladat elé állítja az énekeseket, másrészt gyakran él az opera buffa, a vígopera közhelyeivel. “Nagyon nehéz énekesi feladat szopránoknak, mezzonak, tenornak, baritonnak, bassbaritonnak, s mindehhez társul egy egyszerű vonalvezetésű történet, amiről azt mondtam az énekeseknek, hogy tekintsék abszurd vígoperának. Ez egy édes-kedves történet, ami a reálvilágban nem állja meg a helyét, mert kicsit elemelt és szürreális, vagyis minden belefér. Egy másik világba repít minket az ez előadás, amelynek központi eleme egy forgó csillagkapu. Ennek a közepén kezdődik az opera, és lehet, hogy egy másik univerzumban vagy egy párhuzamos világban folytatódik. Az biztos, hogy sokat fognak a nézők nevetni” – ajánlja az operát a rendező. Somogyi Szilárd direkt módon nem él a darab társadalomkritikájával.

“Az egyedüli üzenet az lesz, hogy ne higgyünk annak, aki nagyon erősen el akar velünk hitetni valamit, s legfőképp ne akarjunk megfelelni neki. A féktelen rajongás rossz irányba visz. Persze az emberi viszonyokról sokat elárul az Ory grófja. Felnagyítva látjuk a tipikus emberi figurákat: a naivat, a megfontoltat, a kapzsit, a mindenre képes, dörzsölt alakot, magát Ory grófját, aki azt vallva magáról, hogy ő a megváltó, s kicsalja a pénzt a hölgyektől. Az emberi gyengeségek kihasználása, morális problémákat vet fel. Az opera szépsége, hogy felmutatja a figurák ellenpontjait is.

 A debreceni előadás egyik különlegessége, hogy az eredetileg francia nyelven íródott darab magyar nyelven fog megszólalni. A rendező szerint ez lehetőséget ad plusz gondolatok megfogalmazására, ami túlmegy a szöveg elsődleges jelentéstartalmán.

Az Ory grófja címszerepét szerepkettőzésben két nagyszerű fiatal énekes-tehetség, Hanczár György és Varga Donát énekliAdèle grófnő szerepében pedig Brassói-Jőrös Andreát láthatja a közönség.

Az Ory grófja az operairodalom egyik legnehezebb tenorszerepe” – mondta egybehangzóan Hanczár György és Varga Donát. “Van egy fach az operairodalmon belül, amit Rossini-tenornak is neveznek. A Rossini-tenornak nagyon fényesnek, rugalmasnak és teherbírónak kell lennie. Hatalmas állókészséget igényel” – fejtegette Hanczár György a szerep énektechnikai nehézségeit.

Brassói-Jőrös Andrea haza érkezett, hisz a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Karán szerzett diplomát.

 “Megtisztelő ez a feladat, hisz az Ory grófja annyira játékos és sokrétű zene, hogy eszünkbe sem jut a nehézsége, a zene áramlása mindenkit magával ragad. Nagyon komplexen tartalmazza a Rossinire jellemző jegyeket, nem véletlen, hogy az egyik legjobb, s valóban az egyik legnehezebben elénekelhető operája” -vallja az operaénekes.

Varga Donát Rossini-áriákat már korábban is énekelt, a teljes szerepet most énekli először. “Ha megvan az énekesnek az ehhez a szerephez szükséges regisztere, akkor – bár valóban nagy energiákat kell bevetni, hogy tökéletesen énekeljen – mégis, a szólamának könnyedsége, játékossága, virtuozitása támogatja a karakter megformálásában. Ory grófját énekelni egy jó lehetőség, hogy megmutassa az ember, mire képes” – mondta el.

A másik különlegesség a darab rendezői felfogásában rejlik, melyről Somogyi Szilárd rendező gondoskodik. “Nagyon kreatív és mai produkció lesz a debreceni, egy olyan előadás, amivel a következő generáció operaközönségét is be tudjuk csalogatni a színházba” – beszélt a készületekről Hanczár György.


Az Ory grófja bemutatója 2019. február 8-án lesz a Csokonai Színház nagyszínpadán.”

 

Opera két felvonásban, magyar nyelven
Szövegkönyvét írta Eugène Scribe és Charles-Gaspard Delestre-Poirson,
fordította: Anger Ferenc

Vezényel: Szabó Sipos Máté

Ory gróf Varga Donát / Hanczár György 

Adèle grófnő Brassói-Jőrös Andrea
Isolier Ducza Nóra    

A gróf nevelője Molnár Zsolt
Ragonde Bódi Marianna 

Rimbaud Donkó Imre
Alice Rendes Ágnes   

Egy lovag Böjte Sándor

Közreműködik a Kodály Filharmonikusok Debrecen és a Csokonai Színház Énekkara.

Díszlet- és jelmeztervező Gyarmathy Ágnes Munkácsy-díjas

Karigazgató Gyülvészi Péter 

Koreográfus Barta Viktória

Rendező Somogyi Szilárd

 


1023 Búbánat 2019-01-29 23:38:48

Nem mindennapi módon avatták fel Rossini szobrát az Operaházban - video

(Opera Facebook oldaláról) - 2018. november 13.

RENDHAGYÓ ROSSINI-SZOBORAVATÁS AZ OPERAHÁZBAN

150 éve hunyt el a kiváló olasz zeneszerző, Gioachino Rossini. A kerek évforduló alkalmából az Opera felkérésére Huber József készített mellszobrot az itáliai mesterről. Művészeink - Szemere Zita, Balga Gabriella, Horváth István és Szegedi Csaba - egy-egy áriával avatták fel a szobrot. A rendhagyó köszöntéshez rendhagyó helyszín is járt, így az éppen felújítás alatt álló Operaház különböző pontjain "szerenádoztak" az énekesek, zongorán kísért Tóth Sámuel Csaba. Részletek csendültek fel A sevillai borbélyból, Ory grófjából és az Olasz nő Algírban c. vígoperából, mely februárban ismét látható lesz az Erkel Színház színpadán. 

2019. január 22.. (Papageno.hu)

Horváth István és a Rossini-szobor - fotó: Berecz Valter


1022 Búbánat 2018-12-15 11:37:26 [Válasz erre: 1021 Búbánat 2018-12-15 10:36:39]

"Remény és győzelem" - Rossini-est az Olasz kultúrintézetben - videointerjú - (Nemzeti Filharmonikusok - Rossini és Schubert)

Forrás: Café Momus


1021 Búbánat 2018-12-15 10:36:39

Ma este, 19:30 : Budapest

Olasz Kultúrintézet

 

"Remény és győzelem"

- koncert

Km.: Bódi Zsófia – szoprán (Rossini), Wittinger Gertrúd – szoprán, Megyesi Schwartz Lúcia – mezzoszoprán, Horváth István – tenor, Sándor Csaba – bariton, Gáspár István – basszus,

Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba),

Bizják Dóra, József Ács – zongora,

Zentai Károly – harmonium,

Vezényel: Janos Acs (Ács János)

 

ROSSINI: Korinthosz ostroma – Pamyra áriája
ROSSINI: Mózes – jelenet az I. felvonásból, Mózes imája
SCHUBERT: Mirjam győzelmi dala

***
ROSSINI: Kis ünnepi mise - oratórium (Petite Messe Solennelle)

Bódi Zsófia – szoprán (Rossini)
Wittinger Gertrúd – szoprán
Megyesi-Schwartz Lúcia – mezzoszoprán
Horváth István – tenor
Sándor Csaba – bariton

Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Bizják Dóra, József Ács, Zentai Károly – zongora
Vezényel: Janos Acs

"Amikor a Rossini-házaspár 1823-ban Bécsbe érkezett, már a tetőpontján volt a Rossini láz: a bécsi rajongók lelkesedése valósággal divat eufóriává fokozódott. Rossini-kalapokat, Rossini-nyakkendőket hordtak és Rossini-ételeket ettek. Rossini művei akkoriban a szó legszorosabb értelmében elfoglalták Bécs zenés színházait. Beethoven is fogadta Rossiniékat és dicsérte a Sevillai borbélyt. Schubert az olasz mestert „rendkívüli zseninek” tartotta és egy jövőbeni siker reményében ő is elkezdett olasz stílusában komponálni. Rossini 37 éves kora után majdnem teljesen visszavonult a szakácsművészet remekei közé, hogy élvezni tudja az élet terített asztalát: „Enni, szeretni, dalolni, emészteni. Ez annak a vígoperának a négy felvonása, melynek élet a neve, amely gyorsan válik semmivé, mint a pezsgő habja. Aki hagyja, hogy kifusson, ahelyett, hogy élvezné, sült bolond!” – vallotta.  A világsztárokkal is dolgozó Ács János karmester 1979-ben debütált Genovában, majd éveken keresztül a "Három Tenor" koncertjeinek volt ünnepelt karmestere. Barátai közé tartozott Pavarotti is."

 

Rossini Maometto II (II. Mohamed) című operája a nápolyi ősbemutatón nem aratott sikert, így a zeneszerző később átdolgozta, s Le siège de Corinth (Korinthosz ostroma) címen ez lett Rossini első francia nyelvű operája. Az operai cselekményhez nélkülözhetetlen szerelmi szál az álruhás török szultán és a velencei kormányzó leánya között fűződik. A történetet a francia verzióban áthelyezték Görögország területére, ahol a török szultán a korinthoszi kormányzó leányába, Pamirába lesz szerelmes. Híres imaáriájában a görög asszonyokkal együtt készül közelgő halálára. Ezt követi Mózes imája, mely Rossini 1818-ban komponált Mosé in Egitto (Mózes Egyiptomban) című operájának leghíresebb áriája. Az opera szüzséje az egyiptomi tíz csapást és Izrael Egyiptomból való kivonulásának történetét foglalja magába, s mindehhez szerelmi szál társul: a fáraó fia és egy izraeli nő között. Az opera leghíresebb részlete, Mózes imája nem szerepelt a legelső változatban, Rossini csak 1819-ben komponálta és illesztette az műbe, megalkotva ezzel a korszak egyik legnépszerűbb operaáriáját.

Schubert utolsó életévében, 1828-ban komponálta Franz Grillparzer szövegére Mirjam diadaléneke című művét szoprán szólóra, vegyes karra és zongorára. Bár tervezte, hogy meghangszereli, korai halála megakadályozta ebben. A zenekari kíséretet barátja, Franz Lachner karmester és zeneszerző készítette el az 1830-as években. Grillparzer szövege a Bibliából, Mózes 2. könyvének 15. fejezetéből meríti témáját: a Vörös-tengeren való átkelés után Izrael népe hálaéneket zeng Mirjam prófétanő vezetésével. Schubert megzenésítése követi a bibliai leírást, ahol Mirjam egyfajta előénekesként jelenik meg, s az ő dalára felel a nép. A mintegy 18 perces mű hat részből áll. Először az Istent dicsőítő kórus hangzik fel, majd Isten a népet vezető pásztorként jelenik meg. A horizont elsötétül, vihar közeleg, de az egyiptomi sereget elnyelik a hullámok.  A szólista és a kórus ezután a halott fáraót szólítja meg, végül pedig visszatér a művet indító zenei anyag.

A hangversenyt Rossini Kis ünnepi miséje zárja, amely pályájának utolsó alkotókorszakában, 1863–64-ben keletkezett, eredetileg tizenkét tagú kórusra, két zongorára és egy harmóniumra. Zenekari változata 1867-re készült el. Rossini a mise állandó részein túl, Preludio religioso címmel megkomponálta a felajánlási zenét is, egy tisztán hangszeres tételt (ezt a zenekari változatban is az orgonista játssza szólóban), s később még az O salutaris hostia himnuszt is beillesztette a Sanctus–Benedictus és az Agnus Dei közé. A zeneszerző a rá jellemző szarkasztikus humorral így nevezte miséjét: „öregkorom utolsó halálos bűne”. A mű eredeti kéziratába Istennek szóló ajánlást írt:

„Istenem! Itt van ez a szegény kis mise. Vajon megszentelt zenét vagy elátkozott zenét írtam? Tudod jól, hogy vígoperák komponálására születtem! Egy kevés tudás, egy kis szív, ez minden. Légy áldott, és adj nekem helyet a Paradicsomban.”

 


1020 Búbánat 2018-11-13 20:31:23 [Válasz erre: 1019 Búbánat 2018-11-13 16:02:31]

A Hét 1992/1  1992-02-28 / 9. szám

ÉVFORDULÓ

A pesarói hattyú


... A házassági kötelezvény, A selyemlétra, Tankréd, A sevillai borbély, Otelló, A tó asszonya, Semiramis, Mózes, Tell Vilmos s egy sor további opera, Tournedos à la Rossini, Macaroni à la Rossini s egy sereg pástétom és ínyencfalat receptje és elnevezése... Különböző fogalmak ezek, de egy ellentmondásokban gazdag élet mérlegének két serpenyőjében pompásan megférnek, s markánsan domborítják ki egy egyéniség jellegzetességeit.

Gioacchino Rossini, az olasz operairodalom egének egyik fényes állócsillaga, életére mi sem jellemzőbb, mint az ellentmondások láncolata.

Életének első felében mindenkit homályba borító üstökösként ragyogott. Legendás könnyedséggel ontotta magából alkotásait, s nemcsak hazája, de Bécs, Párizs, Szentpétervár, London is lábai előtt hevert. Dicsősége legmagasabb fokán áll, mikor — talányos módon — 38 éves korában megtörik alkotásainak sora. Élete második felében operát már nem is írt, csupán két — igaz, ragyogó — egyházi kompozíciót alkotott, miközben gasztronómiai tudományának és lucullusi hajlamainak hódolva élvezte a dicsőséget.

Egy kis irodalmi miniatűrrel ér fel "macaroni" receptje, melyet Fiorentinónak, a kedélyes olasz újságírónak mondott tollba, mikor zenésztársait — Meyerbeert és Aubert — vendégelte meg ma is híres saját specialitásával.

Zenei képességeit szinte Mozart zsenijéhez hasonlították, művei a kor legkeresettebb alkotásai voltak. Gyöngyszemek, de hevenyészve összecsapott tákolmányok is akadnak köztük. Az opera buffát, azaz a vígopera stílusát a legmagasabb színvonalra emelte, s vele tetőzött a bel canto, a "szépen éneklés" stílusa, de korszaknyitó komoly művei, melyek már előfutárai a majdani francia nagyoperának, nehezen nyerik el a közönség tetszését. A ma zeneesztétái a nagy talány megfejtését éppen abban látják, hogy mivel képtelen volt saját árnyékán, az opera buffán átlépni s újat alkotva megújulni, inkább letette a tollat...

Fényárban úszó életének pedig legkegyetlenebb ellentmondása, hogy diadalt hozó művei még életében fényüket vesztették s zenetörténeti múlttá váltak.

Pesaróban született 1792. február 29-én, mikor Mozart, a majdani eszménykép, már három hónapja halott. Apja, a nagyhangú Giuseppe a városka műkedvelő kürtöse, varrónő anyja pedig műkedvelő énekesnő. Ez a mindkét oldalról örökölt zenei véna a kis Gioacchinóban őstehetséggé lesz, főleg, ha még figyelembe vesszük, hogy kezdeti zenei tanulmányai kimondottan felületesek. Komolyabb zenei oktatásban majd csak Bolognában részesül, ahová később az öregedő Rossini is mindenkor visszatér.
Tizennyolc éves, amikor Velencében a legpatinásabb korabeli színházak egyike, a Teatro
San Moisé A házassági kötelezvény című első vígoperáját bemutatta. Az ódon ház falán ma emléktábla hirdeti, hogy "itt bontotta ki szárnyait Gioacchino Rossini". Itt sikert sikerre halmoz, s alig három évvel később a farsangi évadban már a ma is létező operaház, a La Fenice viszi színre a Tankréd című operáját. Egy évvel később a milánói La Scala köszönti tombolva a Török Itáliában című buffát. A nápolyi San Carlo és "a Zene fővárosa", Róma a következő állomás, ahol művei bemutatásra kerülnek. Rómához a ma is örökzöld, de a bemutatón csúfosan megbuktatott mű, A sevillai borbély és a Hamupipőke fűződnek, Nápoly az Otellót (ennek van egy olyan változata is, mely Shakespeare vagy Verdi művével ellentétben happy enddel végződik), a Mózes Egyiptomban-t és egy sor, ma már csak elvétve játszott művét ünnepelte, vagy fütyülte ki — mert azért ez is előfordult. Ez azonban nem is csoda, hiszen évente két operát is írt és vitt színre, műveit ugyanis maga tanította be és vezényelte. Mint tudjuk, a komponálás nem jelentett számára munkát vagy problémát, "A sevillait" 21 nap alatt alkotta — s ha történetesen egy teleírt kottalap leesett — leginkább ágyban, párnák közt ülve komponált — inkább újat írt, mintsem lehajolt volna érte. De gyakran önmagától is "lopott", s ezt éppen "A sevillai" zseniális nyitánya példázza, mely élőző- leg már az Angliai Erzsébet című operájában is betöltötte ezt a feladatot.

Utolsó öt operája — köztük az átdolgozott Mózes és a Tell Vilmos — már Párizsban jelenti szerzői diadalútjának utolsó felvonását.
Párizs, ahol a francia király olasz színházának vezetője, életének második legfontosabb színtere. Egy hosszabb betegséggel és depresszióval tarkított bolognai intermezzo után élete utolsó másfél évtizedét itt tölti második felesége törődése és a művészvilág hódolata mellett. De amikor Bolognából újra visszatér Párizsba — a már életében klasszikussá vált Rossiniról a társaság új generációja csodálkozva kérdi: "Hát még él?"

1868. november 13-án halt meg passyi villájában, de sziporkázó buffái a sistergő crescendókkal örökéletűek.

/Varga József/


1019 Búbánat 2018-11-13 16:02:31

A pesarói hattyú

Fidelio.hu, 2018.11.13. 09:15

"Százötven éve, 1868. november 13-án halt meg Gioachino Antonio Rossini, az olasz opera egyik legnépszerűbb mestere. Híres ínyenc is volt, nevét étel-kompozíciói is őrzik."


1018 Búbánat 2018-10-18 15:17:25 [Válasz erre: 1017 Búbánat 2018-10-18 11:04:31]
 

Kapcs. 1017. sorszámhoz

A ma esti miskolci Rossini - Liszt hangversenyt a Bartók Rádió élőben közvetíti!

A Miskolci Szimfonikus Zenekar hangversenye - Miskolc 2018.10.18.

Bartók Rádió 19.05 - kb. 21.30

Kapcsoljuk a miskolci Művészetek Háza Hangversenytermét   

A Miskolci Szimfonikus Zenekar hangversenye  Vez.: Antal Mátyás

(Ism. október 30. kedd, 12.36) 


1017 Búbánat 2018-10-18 11:04:31

Ma este, 19:00  órakor

Miskolc - a Művészetek Háza Hangversenyterem

ROSSINI: Tell Vilmos – nyitány

LISZT: Tasso – szimfonikus költemény

ROSSINI: Stabat Mater

Előadók:

Horti Lilla, Schöck Atala, Horváth István, Kovács István

Nyíregyházi Cantemus Kórus (művészeti vezető: Szabó Soma)

Miskolci Szimfonikus Zenekar

Vezényel: Antal Mátyás


1016 Búbánat 2018-07-26 09:59:36

Musica Sacra 2018 - Gioachino Rossini: Petite Messe Solennelle

 

Nemzeti Emlékhely 8000 Székesfehérvár, Koronázó tér 1. 

2018. augusztus 12. vasárnap, 21:00.

Közreműködők:

Sarah Tisba – szoprán

Chiara Tirotta – mezzoszoprán

Luciano Ganci – tenor

Filippo Polinelli – bariton

Egyesített kórusok:

Alba Regia Vegyeskar,

Primavera Kórus,

Vox Mirabilis Kamarakórus,

Ars Musica Vegyeskar,

Budapesti Lantos Kórus,

Vass Lajos Kórus (Budapest),

Várpalotai Bányász Kórus,

Veszprém Város Vegyeskara,

Magyar Rádió Énekkara,

Vikár Béla Vegyeskar (Kaposvár)

 

Alba Regia Szimfonikus Zenekar

Vezényel: Janos Acs

Székesfehérvár kulturális életének egyik legnagyobb szabású eseménye, a Musica Sacra-hangverseny mára a 2015-ben újjászervezett Alba Regia Szimfonikus Zenekar gondosan ápolt hagyományainak részévé vált. Évről évre elsőrangú művészek közreműködésével csendülnek fel az egyházzene remekművei a koronázó Bazilika romjai fölé emelt hatalmas szabadtéri színpadon, különleges zenei, egyben spirituális élményt kínálva a hallgatóságnak. Az idei esztendőben kiváló olasz énekesek vendégfellépésével Giacchino Rossini csodálatos egyházzenei alkotása, a Petite messe solennelle (Kis ünnepi mise) hangzik el az egyesített kórusok és az Alba Regia Szimfonikus Zenekar előadásában, az olasz operazene világhírű szakértője, Janos Acs vezényletével.

Az 1864-ben befejezett kompozíció műfajának különleges képviselője, mely címét eredeti, tizenkét énekesből, két zongorából és harmóniumból álló előadó-apparátusáról kaptaA nagy kórusra és zenekarra átdolgozott változat 1866/67-ben készült, bemutatója 1869-ben volt. A mise zenéjét egyfajta stile misto (kevert stílus) jellemzi: a kifejezetten operai hangvételű, a bel canto varázslatos dallamvilágát megszólaltató áriák mellett a reneszánsz és barokk zenéjét idéző tételek is helyet kaptak benne. A mű kéziratában a Rossinire olyannyira jellemző szarkasztikus humorú, ugyanakkor megrendítően személyes megjegyzéseket olvashatunk. A partitúra utolsó oldalán ez áll: „Istenem! Itt van ez a szegény kis mise. Vajon megszentelt zenét vagy elátkozott zenét írtam? Tudod jól, hogy vígoperák komponálására születtem! Egy kevés tudás, egy kis szív, ez minden. Légy áldott, és adj nekem helyet a Paradicsomban. – G. Rossini. – Passy 1863.”

szöveg: Szabó Balázs


1015 Búbánat 2018-03-27 16:44:51

 

2018. MÁRCIUS 27., KEDD, 19:00

HANGVILLA VESZPRÉM

G. Rossini: Stabat Mater


Győri Filharmonikus Zenekar

Közreműködnek:

Kolonits Klára - szoprán
Megyesi Schwartz Lúcia - alt
Pataki Adorján - tenor
Kovács István - basszus

Veszprém Város Vegyeskara (karigazgató: Erdélyi Ágnes)

 "Rossini bonyodalmas kompozíciós munka után 1841-ben fejezte be saját Stabat Materét, melyet – a kor legnagyobb énekesei közreműködésével lezajlott 1842. január 7-i premier után – vitathatatlan mesterműként fogadtak a kortársak. A Győri Filharmonikus Zenekar és Veszprém Város Vegyes Kara mellett ezúttal a legkiválóbb magyar énekesekből álló szólistaegyüttes működik közre a Somos Csaba, a Nemzeti Énekkar karigazgatója által dirigált produkcióban."


1014 Búbánat 2018-03-20 10:39:56

A Classica csatorna mai műsorán

12.00 – 16.10 és

20.00 – 0.10

ROSSINI: GUILLAUME TELL

From the Rossini Opera Festival, Pesaro - 2013

Duration: 04:06:55

Conductor:Michele Mariotti

Stage Director: Graham Vick

Stage Design:Paul Brown

Costumes:Paul Brown

Choreograph:Ron Howell

Soloist:
Nicola Alaimo (Guillaume Tell)

Veronica Simeoni (Hedwige)

Juan Diego Flórez (Arnold Melcthal)

Marina Rebeka (Mathilde)

Amanda Forsythe (Jemmy)

Luca Tittoto (Gesler)

Simón Orfila (Walter Furst)

Celso Albelo (Ruodi)

Alessandro Luciano (Rodolphe)

Simone Alberghini (Melcthal)

Wojtek Gierlach (Leuthold/Un Chasseur)

Coro del Teatro Comunale di Bologna

Orchestra del Teatro Comunale di Bologna

 

 

 


1013 telramund 2018-03-13 16:11:29 [Válasz erre: 1012 macskás 2018-03-13 08:37:59]

Már te se haragudj,de tilos olyannak válaszolni,iaki nem nekem ír?Ez egy vélemény a sajátom,de ,hogy fokozzuk-tudod mit nem fogom.Rajongj akiért akarsz engem nem zavar.De,hogy mire válaszolok azt senki nem szabja meg ezen a nyílt fórumon.


1012 macskás 2018-03-13 08:37:59 [Válasz erre: 1011 telramund 2018-03-12 10:50:55]

Már ne haragudj, de nem is neked írtam.

Hidd el, számomra is vannak elviselhetetlen énekesek, de maximum privátban írom meg. Hadd rajongjak egy kicsit Marilynért!


1011 telramund 2018-03-12 10:50:55 [Válasz erre: 1010 macskás 2018-03-11 22:44:30]

Horne hangja  az egyik legelviselhetetlenebb hang a fülem számára kítúnő technikája ellenére és mindig is az volt.De ízlések és pofonok változókak.Ma ez tetszik,holnap az, aztán van ,aki soha.Na Horne ez utóbbi.


1010 macskás 2018-03-11 22:44:30 [Válasz erre: 1007 Franca 2018-03-11 16:37:25]

Horne miatt nem tetszik?


1009 Franca 2018-03-11 22:01:57 [Válasz erre: 1007 Franca 2018-03-11 16:37:25]

"Junde" elírás, természetesen June.


1008 Búbánat 2018-03-11 17:40:28 [Válasz erre: 1007 Franca 2018-03-11 16:37:25]

Tapasztalatom szerint egy éven belül kijönnek DVD-n a "moziban" látott MET-operaelődások - valamelyik kiadó kihozza. Itthon nyáron a holtszezonban, néhány ilyen műholdas közvetítés felvételét megismétlik. Figyelni kell a híradásokat.  (Müpa, Uránia honlapján is.)






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.