vissza a cimoldalra
2018-07-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Momus társalgó (6348)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2278)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60968)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Társművészetek (1259)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5531)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (944)
Momus-játék (5503)
Élő közvetítések (7306)
Gaetano Donizetti (949)
Operett, mint színpadi műfaj (3643)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2809)
Kimernya? (2729)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (744)
A díjakról általában (1029)
Udvardy Tibor (190)
Erkel Színház (9443)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1442)
Franz Schmidt (3155)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (950)
Marton Éva (745)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

75   tarnhelm2 • előzmény73 2007-06-04 00:21:47
1920-as vagy 1921-es Nikisch második Liszt felvétele?

Úgy tűnik, a kérdés nem eldönthető, mivel mintha nem lenne pontos adat. A felvételek egy részéről napra pontos dátum-megjelölés maradt fenn, de például az 1. rapszódia esetén - legalábbis e kiadvány szerint - 1920-1921 van megadva a felvétel idejére.

ld. itt
73   tarnhelm2 • előzmény72 2007-06-03 23:04:54
Ez bosszantó! Az egyik Nikisch cd-men 1920 a másikon 1921 van megadva a Liszthez. (Mert, ugye, van egy 1914-es felvétel is a darabból, de az LSO.) Szóval, lehet, hogy tényleg 20, ennek utána fogok nézni.


Furtwängler. Nem mindenben ő a csúcs számomra, de a következő zeneszerzőkben igen: Beethoven, Brahms, Bruckner, Wagner általában, és némely konkrét felvétel pl. Schumann 4., Mozart: Esz-dúr szimfónia, Pfitzner Palestrina-prelüdök stb.

Nagyon jó: Schubert, R. Strauss, J. Strauss (!), Mendelssohn.

Nem, vagy sokkal kevésbé: általában a barokk zenében, Mozart (kiv. Esz-dúr sz,.),Verdi, Mahler, Bartók, Sztravinszkij stb.

Furtwängler háborús korszakát jobban szeretem a későinél, a későit viszont a háború előtti stúdiónál. (Az élő töredékek, pl Wagner, persze remekek a háború előttiből is.)

Az indoklásra ez a hely nyilván nem elegendő. Röviden: általában szeretem azt a zenét, amit Furtwängler is szívesen vezényelt. Általában szeretem az invenciózus, az előadó személyiségét (is) hangsúlyozó, kreatív interpretációt. (vö.: kottahű/interpretativ vita). Altalában szeretem a romantikus (dionüszoszi) előadást. Furtwängler rendkívül drámai, hihetetlenül frenetikus, olykor szélsőségesen érzelemdús előadása számomra lenyűgöző.

Hogy miért pont a 42-es IX. szimfónia a 11 (esetleg 12) ismert felvételből: Mert ennek a frenetikus előadástípusnak ez a felvétel felel meg leginkább, különösen, ami az első tételt illeti. Ennél vérfagyasztóbb első tételt még nem hallottam - szerintem nem is fogok, bár ki tudja? Az elképesztő első tétel miatt helyezem ezt a felvételt a híres 1951-es bayreuthi elé, amely szintén csodálatos - talán a 4. tételben még erősebb is egy hajszálnyival a 42-esnél.

Röviden ennyi.
72   Heiner Lajos • előzmény63 2007-06-03 22:06:52
TtoML Liszt 1920.
Oder?
Schock.
És én vagyok a Fórum gonosz kismalaca.
Tréfát félretéve: érdekelne, miért F. Neked a csúcs, és a Beethoven Kilencediknél miért épp ezt választottad (azt hiszem, egyetértek).

Üdv
L.
63   tarnhelm2 • előzmény60 2007-06-03 19:44:57
Az a baj, hogy baromi sok kedvenc felvételem van. Azért ez a három biztos köztük van:


Wagner: Tristan und Isolde
Wilhelm Furtwängler (dir.), Douglas Robinson (km.), Chorus of the Royal-Opera House, Covent Garden, Philharmonia Orchestra, Ludwig Suthaus (Tristan), Kirsten Flagstad (Isolde), Blanche Thebom (Brangäne), Josef Greindl (König Marke), Dietrich Fischer-Dieskau (Kurwenal), Rudolf Shock (Seemann), Rudolf Shock (Hirt), Edgar Evans (Melot), Rhoderick Davies (Ein Steuerman). 1952. 06. 9-23. EMI.

Beethoven: 9. szimfónia, d-moll, Op. 125.
Wilhelm Furtwängler, Berliner Philharmoniker, Bruno Kittel Chor, Tilla Briem (s), Elisabeth Höngen (ca), Peter Anders (t), Rudolf Watzke (b). Berlin, 1942. 03. [22 v. 24]. [live]. Music and Arts

Liszt: 1. Magyar rapszódia, f-moll
Arthur Nikisch (dir.), Berliner Philharmoniker. 1921. in. Symposium illetve: Golden Memories
60   Semmelweis • előzmény59 2007-06-03 19:23:27
pedig más topicokban azért vannak ilyen \'listázós\' hozzászólások...
az is baj lehet, hogy elfelejtődik a topic...
59   tarnhelm2 • előzmény58 2007-06-03 19:11:57
Úgy látom, túl intim ez a kérdés, és kevesen vállalják, hogy bevallják az igazat.

Steff bezzeg nem tagadta le Claydermannt! :-)
58   Semmelweis 2007-06-03 19:03:29
Van itt egy ilyen topic... :-)

Sztem jó lenne ideírni, mely szerzőktől, melyik felvételek a kedvenceitek... a különböző topicokban, a többi hozzászólás között egyrészt elvesznek az ilyen információk, másrészt roppant kényelmetlen keresgélni...
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

"Organ & Choir"

20:30 : Budapest
Budavári Palota, Oroszlános udvar

Miklósa Erika, Balázs János, Lajkó Félix
Az MVM Zrt. bemutatja:
ZENERGIA – A zene mindenkié
19:00 : Martonvásár
MTA Agrártudományi Kutatóközpont parkja

Ránki Fülöp zongora
Rálik Szilvia - szoprán
Schnöller Szabina - szoprán
Dóri Eszter - szoprán
Galgóczy-Boros Dóra - alt
Kun Tibor - tenor
Pásztor Péter - bariton
Kelemen Dániel - basszus
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Nmezeti Énekkar
vezényel: Somos Csaba
BEETHOVEN: Ah, perfido! – koncertária, op.65
IV. szimfónia B-dúr, op.60
Karfantázia , op.80
esőnap: július 22. vasárnap

20:00 : Balatonfüred
Gyógy tér

OperaFüred – Anna-bál, Palotás
A mai nap
született:
1920 • Isaac Stern, hegedűs († 2001)