vissza a cimoldalra
2019-10-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1781)
Franz Schmidt (3437)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3457)
Gioacchino Rossini (1027)
Erkel Színház (10331)
Erkel Ferenc (1066)
Kimernya? (3253)
Jonas Kaufmann (2416)
Lisztről emelkedetten (965)
Élő közvetítések (8202)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4401)
Balett-, és Táncművészet (5897)
Amatőrtől a Zenetudósig... (avagy, ki ért jobban a Muzsikához?) (275)
Polgár László (268)
Pantheon (2432)
A nap képe (2162)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

76   Hétszünyű Kapanyányimonyók • előzmény73 2007-12-10 16:33:27
szarban
73   Ködlámpa • előzmény72 2007-12-10 15:32:48
Sz.rba vagy mi...?
Szerintem változtass nicket.
Vonulj illegalitásba, és legyél mondjuk szkunk
Az távol tartja egy ideig a kellemetlenkedőket.
72   sphynx • előzmény70 2007-12-10 15:13:09
Csabi, mi köze van ennek ahhoz, hogy mivel foglalkozom? Ha kéményseprő lennék, nem állapíthatnám meg, hogy nem sok érzéked van ehhez az egészhez? Ez a személyeskedő stílus csak téged járat le.
70   Sesto • előzmény69 2007-12-10 08:56:09
...aki olyan süket, mint Te és szinházat + koncerttermet kb. fotóról ismer, az jó lenne, ha tartaná a kicsi kis száját!
Hogy is szól a régi mondás: \"aki nem tudja, az tanitja?!\" - hát neked meg valóban szakmád is,...
Na ennyit az \"izlésedröl\" + a fenenagy öntudatodról, tanár bácsi...
69   sphynx • előzmény67 2007-12-09 21:40:33
Bárha e cáfolhatatlan tézisekhez megfelelő ízlés is párosulna!
67   Sesto • előzmény66 2007-12-09 20:43:39
...személy szerint nyitott vagyok, így az /értelmes!/ ún. hagyományosabb rendezéseket is elfogadom - de csak tényleg akkor, ha nem (lak)berendezés és kosztümös+diszletetes-operakoncertröl beszélünk,...de /általában/ azért eleve jobban kedvelem a komplex zenésszinházi produkciókat: \"korszerű, értelmes, átgondolt koncepcióval megrendezett darabot\", ahol a Subtext-nek is értelme van, nem csak a felszines külsöségeknek/a partitúra és libretto \"érdekében/; az öncélú extremitásokat viszont egyik irányzatban sem preferálom, s a görcsölö-erölködö minden áron \"modernkedést\", szintén nem tudom értékelni,...
66   morc 2007-12-09 20:02:38
Felforr az agyvizem a modern operarendezésekkel kapcsolatos vitán, ráadásul kétszeresen is.

Felforr, amikor ténylegesen idióta, a darab ellen dolgozó rendezést látok. (Tipikus elkövető zenéhez nem értő, prózai rendező szokott lenni, aki nem az operát, hanem a szövegkönyvet rendezi meg.)

De különösen felforr akkor, amikor \"korszerü, értelmes, átgondolt koncepcióval megrendezett darabot\" magukat hozzáértőnek képzelő emberek csuklóból, fél-információk alapján gúnyolnak ki, sokszor anélkül, hogy ténylegesen látnák a produkciót.

Ha nincs meg bennünk a nyitottság a produkció iránt, ha nem érdekel, hogy mit akar nekem mondani a darab, akkor egyszerűbb NEM MEGNÉZNI. Mindenesetre eléggé szánalmasnak tartom azt a nézőt, aki eleve útál egy rendezőt (Magyarországon Kovalik szokott lenni a tipikus tárgy), és pusztán azért megy el az előadásra, hogy majd jól felháborodjon.

Lehet jól rendezni \"modernül\" is, meg \"hagyományosan\" is: mindkét fajtából vannak kedvenc előadásaim. Egyszerűség kedvéért, legyen hagyományos a \"képeskönyvszerű\", modern, ami nem ilyen. Egy rossz \"modern\" előadás általában rosszabb, mint egy rossz \"hagyományos\" (az előbbi elviselhetetlen és idegesítő, a másik \"csak\" poros és unalmas). De az se véletlen, hogy az utóbbi évek nagy előadási élményei mind \"modern\" előadásokhoz kötődtek: mint például a Parsifal a MüPában (Kundry kedvéért :)

A \"képeskönyvszerű\" rendezésnek nem hiszem, hogy túl sok jövője volna: akit ez érdekel, inkább elmegy moziba, és megnéz egy kosztümös filmet, mintsem 10-szer annyiért jegyet vegyen az Operába. Ezzel együtt vannak darabok, amiket - talán hiányos képzelőerőm miatt - tényleg csak hagyományosan bírok elképzelni (legtöbb Puccini ilyen, a zenében annyira pontosan benne vannak a színpadi akciók, hogy attól eltérve nem nagyon működik, de pl. az Aida is nagyon erősen kötődik az egyiptomi kolorithoz. De lehet, hogy csak az én fantáziám szegényes.) Mozart már nagyon univerzális, ott nagyon sok mindent el tudok képzelni: de jó volna például egy meseszerű Varázsfuvola gyerekeknek, és egy elgondolkoztatóbb, mélyebben értelmezett felnőtteknek...

Egy jó \"modern\" előadás szerintem sokszor sokkal közelebb van magához a műhöz, mint egy szövegkönyvet betű szerint megrendező \"hagyományos\". A Mozart-maraton sárgaruhás Figarójában (túl azon, hogy sokkal szórakoztatóbb volt) sokkal több volt a mozarti szellemből, mint az Operaház csipkés-szépruhás produkciójában. (Így sokkal inkább \"werktreu\" volt, mint az utóbbi.)

Egyetértek Sestoval: \"korszerű, értelmes, átgondolt koncepcióval megrendezett darabot\" semmi esetre ne nevezzünk már azonnal \"modernkedésnek\"...
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Fülei Balázs (zongora)
"Liszt Születésnap Matinékoncert"
LISZT: Zarándokévek, Második év: Itália – 1. Sposalizio
LISZT: Két legenda – 1. Assisi Szent Ferenc a madaraknak prédikál, 2. Paolai Szent Ferenc a hullámokon jár
LISZT: Két koncertetűd – 1. Erdőzsongás, 2. Manók tánca
LISZT: Tizenkét Schubert-dal – 9. Ständchen (Szerenád)
LISZT: Die Loreley
LISZT: Velence és Nápoly – 1. Gondoliera, 2. Canzone, 3. Tarantella

16:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Klavierduo Soós-Haag
"Liszt Születésnap Délutáni Koncert"
LISZT: Karácsonyfa (négykezes változat)
LISZT: h-moll szonáta (Camille Saint-Saëns kétzongorás átirata)

16:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

IX. Országos Gitárverseny Leo Brouwer, kubai zeneszerző 80. születésnapjára - a verseny győzteseinek gálakoncertje
Szerkesztő-műsorvezető: Becze Szilvia

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Farkas Judit (szoprán), Olgyay Gergő (gitár), Kéry Tamás (zongora)
"Hangulatkoncert"
MOZART: Così fan tutte - „Come scoglio...” (Fiordiligi áriája az I. felvonásból)
PONCE: Diferencias sobre la folía de España y fuga - részletek
VERDI: Luisa Miller - „Tu puniscimi, o Signore...” (Luisa áriája a II. felvonásból)
PONCHIELLI: La Gioconda - „Suicidio!” (Gioconda áriája a IV. felvonásból)
J.S. BACH: c-moll szvit - Sarabande, BWV 997
PUCCINI: Turandot - „Tu che di gel sei cinta...” (Liù áriája a III. felvonásból)
WAGNER: Tannhäuser - „Dich, teure Halle, grüss' ich wieder” (Erzsébet csarnokáriája a II. felvonásból)
FARKAS: Gitár-dalok Dsida Jenő verseire
GARCÍA LORCA: Canciones españolas antiguas - 1. Anda, jaleo, 7. El Café de Chinitas

17:00 : Budapest
Kelenföldi református templom

Finta Gergely (orgona)
Igét hirdet: Nt. Takaró János lelkipásztor
Johann Sebastian Bach orgonaművek
Kelenföldi Barokk Esték 200. hangversenye

18:00 : Budapest
Bartók Emlékház

Palojtay János (zongora)
JANÁČEK: Benőtt ösvényen - I. kötet
BARTÓK: Szonatina, BB 69
BARTÓK: 3 rondó népi dallamokra, BB 92
DEBUSSY: Prelűdök I. kötet - válogatás: La cathédrale engloutie, Les Collines d'Anacapri, Les pas sur la neige, La danse de Puck, Minstrels
BARTÓK: 3 darab a Mikrokozmosz 6. kötetéből: Mese a kis légyről, Kis másod- és nagy hetedhangközök, Ostinato, BB 105
BARTÓK: Szabadban, BB 89

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Lajkó István (zongora)
"Liszt Születésnap Esti Koncert"
SCHUBERT: 19. (c-moll) zongoraszonáta, D. 958
LISZT: Les adieux. Rêverie sur un motif de l’opéra de Charles Gounod: Roméo et Juliette
LISZT: Zarándokévek, Második év: Itália – 2. Il penseroso
LISZT: Tarentelle de Dargomijski
LISZT: Velence és Nápoly – 1. Gondoliera, 2. Canzone, 3. Tarantella

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Karosi Júlia Quartet:
Karosi Júlia (ének), Tálas Áron (zongora), Bögöthy Ádám (nagybőgő), Varga Bendegúz (dob)
RTQ vonósnégyes:
Bujtor Balázs, Kovács Erika (hegedű), Hundt Boglárka (brácsa), Gál Béla (cselló)
Hangszerelések: Fenyvesi Márton (Gershwin-dalok) és Szabó Illés (Cole Porter-dalok)
"Jazz itt!"
PORTER: I love Paris
PORTER: You’d Be So Nice to Come Home To
PORTER: I’ve Got You Under My Skin
PORTER: Just One of Those Things
GERSHWIN: 2. (cisz-moll) prelűd
GERSHWIN: Do it Again
GERSHWIN: He Loves and She Loves
PORTER: It's All Right with Me
PORTER: Love for Sale
PORTER: What Is This Thing Called Love?
GERSHWIN: Porgy és Bess – Summertime
GERSHWIN: I Got Rhythm
PORTER: Ev'ry Time We Say Goodbye
PORTER: Night and Day
GERSHWIN: Bidin’n My Time (Várhatok még)

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály templom

"Organ & Choir"

19:30 : Budapest
Erkel Színház

ERKEL: Erzsébet (II. felvonás)
Koncertszerű előadás magyar nyelven, magyar és angol felirattal
Műismertető, hangverseny és lemezfelvétel

20:00 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar
vez.: Deák András
"Budapest Gálakoncert"
15:00 : Szeged
Szegedi Nemzeti Színház

PUCCINI: A köpeny / Gianni Schicchi

18:00 : Pécs
Kodály Központ

Mayu Kishima (hegedű)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Gilbert Varga
"Virtus & eksztázis"
HAYDN: E-dúr szimfónia, Hob. I:12
LALO: Spanyol szimfónia, op. 21
SZKRJABIN: Az eksztázis költeménye, op. 54

19:00 : Győr
Richter terem

Maxim Vengerov (hegedű)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hamar Zsolt
"A tánc apoteózisa"
RAVEL: La Valse
BRUCH: 1. (g-moll) hegedűverseny, op. 26
RAVEL: Tzigane
R. STRAUSS: A rózsalovag – szvit

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Kaneko Miyuji (zongora)
Gödöllői Szimfonikus zenekar
"Liszt Fesztivál"
LISZT: A-dúr és Esz-dúr zongoraverseny
LISZT: Haláltánc
AKUTAGAWA: Trinità Sinfonica
A mai nap
történt:
1845 • A Tannhäuser bemutatója (Drezda)
született:
1913 • Forrai Miklós, karmester, karnagy, zenetanár († 1998)
1916 • Emil Gilelsz, zongorista († 1985)
elhunyt:
1987 • Jacqueline Du Pré, csellista (sz. 1945)