Bejelentkezés Regisztráció

Momus társalgó


6212 pinocchio 2017-11-08 10:05:37 [Válasz erre: 6211 Edmond Dantes 2017-11-08 08:44:26]

Miután ezeknél az embereknél épp művészetük "csúcspontja" konvergál zaklatásaik "csúcspontjával", méltók-e a szakmai és emberi feddhetetlenség szimbolikájának, a Kossuth-dijnak a viselésére?


6211 Edmond Dantes 2017-11-08 08:44:26

Továbbgondolva az előző beírást:

a) Mint már jelezni bátorkodtam, a nepotizmus "nemes" hagyományát újult erővel folytatják a teátrumban, ahogy az a társulat Igazgatás - Művészeti vezetés rovatában első pillantásra kiviláglik.

b) A mostani főigazgató "pislogásánál" sokkal beszédesebb korábbi szakmai-munkahelyi előélete, amit ezen az oldalon lehet átfutni. Nem annyira 1990-94 közötti munkahelye a szembeötlő -ma legfeljebb a Momuson jelenlévők számára érdekes- sokkal inkább 1996-2014 között betöltött pozíciói. Az általa ezen időszakban ügyvezetett koncertügynökség bonyolította és talán az ő mostani főigazgatósága idején bonyolítja továbbra is az Operettszínház külföldi turnéit. Az ügynökség tulajdonosa és az ő családja Budapest és az ország kulturális életének meghatározó szereplői voltak, részben most is azok. Minden mindennel és mindenkivel összefügg (összefonódik??) avagy ahogy az egyik fenti link címe írja: "...régi hagyományok őrzője." Mármint a jelenlegi főigazgató. Nemcsak -mint egy régebbi szlogen mondta- a jövő kezdődött el, a múlt is folytatódik. 


6210 Pristaldus 2017-11-08 07:27:46

Olvasom, hogy Lőrinczy György soha semmiről nem tudott, most sem tud, de azért hozzá teszi, hogy ő sem hinné el, hogy nem tudott róla!

Úgy pislog,mint egy csecsemő, hogy mi van, mik történtek az ő színházában? , ahol Keróval karöltve 20 éven keresztül vezették a teátrumot, hol úgy, hogy egyik volt az igazgató, a másik meg a művészeti vezető, majd pedig fordított felállásban!

Én tökéletesen értem, és szerintem mások is, hogy most minden idegszálával a saját irháját menti, de azért a közvélemény, a szakma, a közönség, és általában a társadalom hülyének nézésének is van határa!

Keró ordibálásairól és a munkatársait megalázó stílusban való viselkedését azért nem tudja tagadni, de szerinte más rendezők is szoktak ilyen stílusban instruálni!

Hát, csak gratulálni tudok! És sok szerencsét kívánok neki, mert ha el is hiszik, hogy mit sem tudott az egészről, akkor még ott van a következő neki szegezendő kérdés:

Milyen igazgató már az, aki azt se tudja, hogy mi folyik a színházában???


6209 Búbánat 2017-11-07 23:53:15 [Válasz erre: 6200 Edmond Dantes 2017-11-07 16:55:47]

Előbb haza kellene jönnie Szentpétervárról....- voltak idők, amikor az okosabbak haza sem jöttek, miután fontolás tárgyává tették, mi várhatna rájuk... 

 


6208 Edmond Dantes 2017-11-07 21:38:29

Es a pesti premieren ki is kell( ene) majd jonni meghajolni, tapsokat fogadni..

 


6207 Momo 2017-11-07 21:16:45 [Válasz erre: 6206 -zéta- 2017-11-07 21:06:09]

Hát azért egy másik helyszínen, más világítással stb. lehet mit próbálni. :-)


6206 -zéta- 2017-11-07 21:06:09 [Válasz erre: 6200 Edmond Dantes 2017-11-07 16:55:47]

A sevillait már bemutatták nyáron Szentendrén, nem nagyon kell próbálni...


6205 Edmond Dantes 2017-11-07 18:34:19 [Válasz erre: 6202 Cilike 2017-11-07 17:29:40]

Köszönöm, teljesen igazad van! Valahogy el se tudtam képzelni, hogy a Luxemburg grófját nem az érintett rendezte és nem néztem utána. Ez esetben természetesen semmi akadálya nem volt a premiernek :-) ...és teljesen helytálló a 6190-edben leírt felvetésed, amit később (6200) magam is megtettem. 


6204 smaragd 2017-11-07 18:05:26

Valamennyi áldozatnak megnyugvást és mielőbbi jobbulást kívánok, a színháznak, a közönségnek és mindannyiunknak, akik most értesültünk erről a sokkoló ügyről.


6203 virius 2017-11-07 17:37:59

http://www.atv.hu/belfold/20171107-bors-orvost-hivtak-kerenyi-miklos-gaborhoz/hirkereso


6202 Cilike 2017-11-07 17:29:40 [Válasz erre: 6192 Edmond Dantes 2017-11-07 14:16:54]

Én tudom, hogy mire utaltál. CSakhogy nem áll meg a hasonlat. Ugyanis a Vadkacsát Merton rendezte volna, és még a folyamat legelején voltak, első olvasópróbánál. A Luxemburg grófja meg főpróbahétben volt, mikor kirobbant a botrány ÉS ráadásul nem is az érintett rendezte. Semmi se stimmel, nem is értettem, miért hoztad összefüggésbe.


6201 virius 2017-11-07 17:27:07

http://m.origo.hu/itthon/20171107-kerenyi-miklos-gabor-facebook-poszt.html


6200 Edmond Dantes 2017-11-07 16:55:47 [Válasz erre: 6190 Cilike 2017-11-07 14:13:57]

Jut eszembe: ha a Vadkacsát kilőtte a Víg, akkor miért is nem teszi meg ugyanezt a Sevillaival az Operett? Secko jedno. Szóval ugyanaz az eset forog fenn itt is, ott is. Érdekelne, kinek az irányításával mennek a Sevillai-próbák és a premieren ki jön ki (vagy nem jön ki) a függöny elé meghajolni. 


6199 Edmond Dantes 2017-11-07 16:36:07 [Válasz erre: 6196 Klára 2017-11-07 15:33:44]

Ld. Pitti Katalin-topik/714. 


6198 Heiner Lajos 2017-11-07 16:04:33 [Válasz erre: 6197 József Miklós 2017-11-07 15:54:39]

Es a Harmadik Egmont-nyitany.


6197 József Miklós 2017-11-07 15:54:39

Aa köztévé riportere egy ünnepi műsorról: Elhangzik Beethoven III. szimfóniája és Egmont szimfóniája.


6196 Klára 2017-11-07 15:33:44

És ez még csak a jéghegy csúcsa!  Mi van az egyéb intézményekkel? A hivatalokkal, és úgy általában az egész környező vilg nem kis részével?

Boldogult bölcsészhallgató koromban szinte midenki tudta, melyik tanársegédhez,  prof.-hoz, stb. lehetett "egyéni szóbeli vizsgára" menni! Vagy a boldogult hatvanas, hetvenes ,stb évek KISZ építőtáborai? Csak akkoriban nem nagyon mert senki megmukkanni a tárgyban.

Augias istállója -vs-Herkules


6195 Momo 2017-11-07 15:32:03


6194 Búbánat 2017-11-07 15:08:14

Közlemény (2017.11.07.)

A Budapesti Operettszínház Igazgatósága kijelenti, hogy a Kerényi Miklós Gáborral kapcsolatban hétfőn este felmerült konkrét ügy kapcsán azt a döntést hozta, hogy a vasárnap nyugdíjazását kérő művészeti vezetőt azonnali hatállyal felmenti a munkavégzés alól, és belső vizsgálatot indít.

Továbbá ezúton ismételten kinyilvánítja, hogy a leghatározottabban elítéli a fizikai bántalmazás minden formáját, különös tekintettel azokra az esetekre, amelyek hatalommal való visszaéléssel együtt valósulnak meg. Kijelenti, hogy elkötelezett az ilyen ügyek felderítésében, a zaklatást vagy fizikai bántalmazást elszenvedett áldozatok minden lehetséges eszközzel történő megsegítésében, továbbá kéri, hogy az érintettek az igazság törvényes keretek között történő tisztázása végett a megfelelő lépéseket tegyék meg.

A döntéssel kapcsolatos művészeti kérdések megválaszolásában időt kér, de kijelenti, hogy a repertoár és a meghirdetett műsor zavartalan lebonyolítását a társulat minden erejével biztosítja, ezért kéri a sajtó és a közvélemény segítségét és együttműködését a zavartalan munka folytatása érdekében.

Egyúttal azonnali hatállyal megkezdte egy olyan belső etikai és bejelentési protokoll és szabályzat kidolgozását, amely a színházban zajló művészi és gyakorlati munka kapcsán a jövőben megfelelő kontrollt tud biztosítani a hasonló esetek elkerülésére. Ennek érdekében kapcsolatba lépett hazai és nemzetközi szakmai szervezetekkel és nemzetközi színházetikai ügyekben is tapasztalt jogászokkal.

Korábbi közleményünknek megfelelően ismételten kiemeljük, hogy a Színház felvette a kapcsolatot az Előadóművészi Jogvédő Irodával, és tájékoztatta a társulatot a bejelentési lehetőségekről.

Az Operettszínház ezúton megerősíti korábbi nyilatkozatát, hogy mindent megtesz és együttműködik az áldozatok megsegítésében, felderítésében és az igazság tisztázásában.

a Budapesti Operettszínház Igazgatósága


6193 Momo 2017-11-07 15:02:39

Tovább gyűrűzik a zaklatási botrány - Az ATV Start vendége Czapáry Veronika

(ATV, Start - video)


6192 Edmond Dantes 2017-11-07 14:16:54 [Válasz erre: 6190 Cilike 2017-11-07 14:13:57]

Arra utaltam, hogy a Vadkacsa próbáit a Marton László-ügy miatt állították le bizonytalan időre.


6191 Momo 2017-11-07 14:14:50

Kerényi-ügy: Tizenegy áldozatról tudok név szerint

"Kirúgta az Operettszínház a visszaélésekkel vádolt Kerényi Miklós Gábort, aki bocsánatot kért és nem tagadta az őt ért vádakat. Kerényi nem sokkal azután szólalt meg, hogy Czapáry Veronika írónő is megnevezte őt. Czapáry azt állítja: csak ő legalább tizenegy olyan emberről tud, akit a művészeti vezető molesztált."

"Az Indexnek az írónő azt állítja: az elmúlt időszakban több olyan emberrel is beszélt, akiket Kerényi zaklatott. "Én tizenegy áldozatról tudok név szerint, de hattal beszéltem is. A tizenegy ember közül kettő volt kiskorú a történtekkor, egyikük 13 éves." - állítja Czapáry."

(index)


6190 Cilike 2017-11-07 14:13:57 [Válasz erre: 6189 Edmond Dantes 2017-11-07 14:11:08]

Csakhogy nem Kero rendezte. Majd Sevillait nézzük meg. 


6189 Edmond Dantes 2017-11-07 14:11:08

Íme egy "töredelmes vallomás" és egy friss közlemény.

Eltűnődöm, azon, mennyivel szerencsésebbek az Operettszínház nézői és vezetői mint a Vígé: amott bizonytalan időre elröpült elúszott a Vadkacsa, a Nagymező utcában viszont bemutatták a Luxemburg grófját..."percekkel" az ügy kipattanása után. 



6187 IVA 2017-11-07 02:24:23 [Válasz erre: 6181 Búbánat 2017-11-06 11:19:42]

2009 októberében Vácott láttam egy operett-gálát, amelyben Teremi Trixi is fellépett, magánszámmal is, Csere László partnereként is. Előítélettel vártam a produkciót, mint olyan művészekét, akiknek a neve már kikopott az operettműfaj legtekintélyesebb szentélyének színlapjairól.
Mindketten remekeltek, méltó követőiként annak a valószínűleg Oszvald Marika felbukkanásától datálható táncos-komikus–szubrett stílusvonalnak, amelyet a táncbetétek akrobatikus szintű előadása jellemez. Teremi Trixitől el voltam ragadtatva: légies megjelenésétől, kedves, szép hangjától, táncosi csúcsformájától. Sokkal érdekesebbnek találtam, mint azokat a szubretteket, akikkel abban az időben kettőzték le Oszvald Marikát.
Nem sokkal később Teremi Trixi egy interjúban vallott arról, hogy jobban érzi magát szabadúszóként, mint egy nagy színház társulati kötöttségei között. Akkor úgy gondoltam, ahhoz is tehetség kell, hogy az ember abban érezze magát jobban, ami megadatik számára…


6186 IVA 2017-11-07 02:19:40 [Válasz erre: 6179 Momo 2017-11-06 10:50:45]

Nagyon köszönöm ezt a fontos listát!
Úgy látszik, több oldalról is „tisztem” lett mentegetni Kerényi Miklós Gábort. Eddig azért, mert – a színházak világán kívüliként – úgy gondolom, bizonyítékok híján mindenkit megillet az ártatlanság vélelme; mert nem szeretem a pletykákat, a megszellőztetett, lebegtetett információkat, és mert nem rokonszenvesek nekem a nem spontán, hanem egy hisztériától sem mentes kampány sodrában, névtelenül tett vallomások (névvel sem nagyon).
Most azt találtam Kerényi Miklós Gábor védelmére, hogy aki az ő rendezői intellektusával és tehetségével ennyi – egy évtized alatt 15 (ha nem több) fontos darab (köztük alap- és remekművek) megrendezésére kapott lehetőséget a Magyar Állami Operaházban, az okkal-joggal gondolhatta, hogy a világ az a terep, ahol neki mindent szabad.


6185 IVA 2017-11-07 02:16:01 [Válasz erre: 6170 szálkák 2017-11-06 09:12:54]

Sajnálom, számomra a szemelvények nem egyértelműsítették a választ. Valószínűleg sohasem dolgoztam akkora hatalom irányítása alatt, mint Kerényi Miklós Gábor, és sohasem volt az igazgatóm olyan megközelíthetetlen istenség, mint amilyennek az Operaház főigazgatói tűnnek ebben a helyzetben.
Úgy gondolom, ha Kerényi Miklós Gábor operaházi működéséhez is kötődnek etikai vétségek, valamilyen szinten az intézmény korabeli igazgatói, főigazgatói (Petrovics Emil, Ütő Endre, Vámos László és Szinetár Miklós) is felelősek lehetnek azokért. (Ha elhangzottak kétségek afelől, hogy Eszenyi Enikő 35 évig nem tudott Marton üzelmeiről, akkor hadd kételkedjem én abban, hogy az Operaház igazgatóihoz sem jutott el Kerényi megalázó modorának a híre.)


6184 Momo 2017-11-06 21:52:45

Itt az interjú - video

(ATV - Egyenes beszéd, 2017.10. 06.)


6183 eccerű 2017-11-06 21:39:09

megneveztetett


6182 nizajemon 2017-11-06 18:52:05

Majsai-Nyilas Tünde,és pár fiatal színész mozgolódik,hogy legyen "forradalom",tisztulási folyamat a színházi berkekben. Hajrá ifjúság! (amikor bemutatkozom valakinek,kézfogáskor mindig a szemébe nézek.Amikor feláll a szőr a hátamon tőle,ott a protokollnál vége is van a történetnek)


6181 Búbánat 2017-11-06 11:19:42 [Válasz erre: 6178 Edmond Dantes 2017-11-06 10:43:59]

Teremi Trixi és Bozsó József is voltak Nagy Ibolya vendégei az általa szerkesztett és vezetett Túl az Óperencián című operettműsornak a Dankó Rádióban. Erről a "távozásukról" is szóltak, igaz csak érintőlegesen, miért hagyták ott az Operettszínházat... Szóval: "kiszorították" őket onnan... - finoman szólva...


6180 Búbánat 2017-11-06 11:13:51 [Válasz erre: 6173 Búbánat 2017-11-06 10:16:51]

Nem olvastam vissza; látom már feltették ide azt a közleményt, amit én is beírtam az előbb. 


6179 Momo 2017-11-06 10:50:45

KMG operaházi munkái:

Ormindo (Cavalli) (Operaház, 1990. 04. 28.)

Hoffmann meséi (Operaház, 1990. 12. 08.)

Mózes (Rossini): (Operaház, 1992. 01. 23.)

Don Carlos (Operaház, 1994. 02. 19.)

Szöktetés a szerájból (Erkel Színház, 1994. 11. 26.)

Karl és Anna (Balassa) (Operaház, 1995. 05. 21.)

Faust (Erkel Színház, 1996. 03. 01.)

A bolygó hollandi (Operaház, 1997. 05. 17.)

A denevér (Erkel Színház, 1997. 12. 20.)

Álarcosbál (Operaház, 1998. 09. 17.)

Szávitri (Szokolay) (Thália Színház, 1999. 01. 30.)

Pillangóasszony (Erkel Színház, 2000)

Pomádé király új ruhája (Erkel Színház, 2000. 02. 18.)

Az öt utolsó szín (Bozay) (Operaház, 2000. 10. 21.)

C’est la guerre (Petrovics) (Operaház, 2001. 02. 17.)

 

(Elnézést, ha kimaradt valami.)


6178 Edmond Dantes 2017-11-06 10:43:59 [Válasz erre: 6171 Momo 2017-11-06 09:48:03]

Legalább most már tudom, miért tűnt el az Operettszínház környékéről partnerével, Teremi Trixivel együtt. Ígéretes vagy már annál is jobb szubrett-táncoskomikus pár volt, de erről Búbánat fórumtárs rendelkezhet részletesebb információval: én inkább csak hírből és a TV-ből ismerem mindkettőt, színpadon keveset és ezek szerint jó régen láthattam őket.


6177 Edmond Dantes 2017-11-06 10:37:59 [Válasz erre: 6176 Momo 2017-11-06 10:35:05]

...és amikor szoktad írni, hogy "hagyjuk...", akkor tudom, hogy rendben is vagyunk :-)


6176 Momo 2017-11-06 10:35:05 [Válasz erre: 6172 Edmond Dantes 2017-11-06 10:12:43]

Kedves Edmond... ne, haragudj, de ehhez a szőrözéshez nincs kedvem. :-))) Kiigazítani minden csúsztatást, túlzást (és, ami nem úgy volt, ahogy válaszoltál rá...)
Ilyenkor szoktam írni, hogy "hagyjuk..."

(A 444 portálján és a Facebookon posztolt cikkei alatt is vannak kommentek. Nézegesd őket, imádni fogod. :-)


6175 Búbánat 2017-11-06 10:23:14 [Válasz erre: 6174 Búbánat 2017-11-06 10:20:44]

Ezzel együtt az Operettszínház is nyilatkozatot juttatott el a hírportálhoz, melyben azt írják, ki fogják vizsgálni az összes felmerült ügyet, noha egyelőre nincs tudomásuk egyetlen ilyen ügyről sem.


6174 Búbánat 2017-11-06 10:20:44 [Válasz erre: 6173 Búbánat 2017-11-06 10:16:51]

KMG: "Visszautasítom mindazon állításokat, pletykákat, híreszteléseket, melyek az elmúlt napokban engem értek és imádott társulatom mindennapjait, működését mérgezték és mérgezik. Hogy a nyugodt munkát biztosítsam, döntésem az, hogy a mai nappal munkáltatómtól felmentésemet kértem a Budapesti Operettszínház művészeti vezetői tevékenysége alól, továbbá nyugdíjazásomat kezdeményeztem. Szentpétervári bemutatómat követően minden erőmmel azon leszek, hogy tisztázzam magam."


6173 Búbánat 2017-11-06 10:16:51

Lemondott az Operettszínház visszaélésekkel vádolt művészeti vezetője

Kerényi Miklós Gábor az Indexhez eljuttatott közleményében azt írja, a szentpétervári bemutatóját követően minden erejével azon lesz, hogy tisztázza magát.


6172 Edmond Dantes 2017-11-06 10:12:43 [Válasz erre: 6154 Momo 2017-11-05 14:28:36]

Elnézést kérek, kedves Momo, hogy csak most vettem észre tegnapi válaszodat. Érv helyett ismét sikerült 1-1 kissé erős jelzőt becsempészned, egyet rám, egyet a kormányra. Sebaj, helyi értékén kezeljük mindkettőt mindketten: kormány is, én is :-)

Zenei fórum akkor létezhet, ha zene is létezik. Zene akkor létezik, ha van rá anyagi fedezet, forrás. Anyagi fedezetet, forrást a zenére, kultúrára nagyrészt közpénzből adnak. Ettől a pillanattól fogva a zene, ennélfogva a zenei fórum és egyéb művészetek nem "vegytiszták" = nem politikamentesek. Ilyen alapon a sport kapcsán is tilos (lenne) stadionokra, sportintézményekre, klubokra, futballakadémiákra fordított -mit "fordított": zúdított- pénzekről beszélni. Az olimpia? A béke jelképe, tiszta, szép versengés! Semmi politika, semmi piszkos (vagy nem piszkos) anyagiak, ugye? Na ugye. In concreto: nem tehetek róla, ha a Bogányi-zongorával kapcsolatos bármely beírást, ami nem dicshimnusz, azt te olcsó politikai heccelődésnek, politikai anyázásnak (6151) minősíted, az én  politikai és egyéb minősítésemről nem is szólva, de mondom, utóbbit helyi értékén kezelem. A Bogányi-zongora ügye azonban nem helyi érték: csepp vízben a tenger, ha nem is futballstadion-méretű csepp...

Beírásaim nem neked szólnak ill. akkor szólnak neked, amikor "válasz" gombot nyomok. Előfordul, nem ritkán :-)

PS: 444-en tudtommal nincsenek kommentek, de lehet, hogy tévedek.


6171 Momo 2017-11-06 09:48:03

KMG és ÉN - Az én történetem KMG-vel

"1997-ig nyúlik vissza a történet: Amikor az Operettszínház Közalkalmazotti tanács elnökeként szavazhattam a következő igazgatóra.
Ahogy kell, megszavaztattuk a társulatot, kit is akarnak. A három jelölt közül Halasi Imre került ki győztesen. KMG is pályázott. A szavazás előtti napon felhívott és megkért, szavazzak rá.
Én őszintén és udvariasan elmondtam neki a társulat döntését. Azt hittem, úriemberként fogadja és tudomásul veszi. Nem így történt. Teljesen kikelt magából, elkezdte szidni a társulatot és Halasi Imre rendezői tehetségét…"

(bozsojozsi.blog.hu)


6170 szálkák 2017-11-06 09:12:54 [Válasz erre: 6169 IVA 2017-11-06 05:32:27]

"Nem értem ugyanis, hogy a színház művészei és dolgozói...miért nem tiltakoztak."          Az eddigi szemelvények pedig egyértelműsítik, miért nem.  

Az Operaházban azért más volt a helyzet.

Momo által leírt eset nem egyedi volt, az Operában nem volt könnyű, ellenállás nélküli, kizárólagos hatalmi pozicióban. Azonkívül valóban jó emberismerő (továbbá az adott helyzetet felismerő képességű) volt. Az énekkarral be-bepróbálkozott, de szerencsére tapasztalta a tartást, a tár méltóságát, ezért nem lépett át a határon. A segédszereplőkkel kapcsolatban nincs információm. Ne felejtsük el, kikkel dolgoztunk együtt rendszeresen, - rendezőkre, karmesterekre gondolok, - ezért a véleményünk ott volt látható az arcunkon: bunkó. Azért ezzel is meg kellett küzdenie.


6169 IVA 2017-11-06 05:32:27 [Válasz erre: 6165 -zéta- 2017-11-05 21:31:40]

Feltéve, hogy igaz vádakról és nem koholmányról, rágalomhadjáratról van szó…
Azt megértem, hogy akik az igazgató-rendező kínálta alku elfogadásával jutottak alkalmazáshoz, szerepekhez, karrierhez, váltak híressé és egy színházjáró réteg bálványává, nem jelentkeznek vádjaikkal, pláne névvel és arccal. Az ugyanis a tisztességtelenségen belül is külön tisztességtelenség lenne, hogy elfogadták ugyan az alkut, a kedvezményeket, de most köpnek is.
Valamelyest az is érthető, hogy akiknek ezen az úton nem vált be az előmenetel, esetleg le is morzsolódtak a pályáról, szintén nem vállalják személyazonosságukat. Magyarországon ugyanis, hiába a sok elfogadó szólam, őszinte vagy leereszkedő vagy politikai tőkét kovácsoló, még mindig oly mértékben elutasított a másság, hogy kívülálló, csupán elszenvedő embert is megbélyegez, ha fizikailag köze volt ilyen élményhez. Ugyanakkor furcsa, hogy olyan érintett (?) sem vállalja fel a nevét, aki, vallomása szerint, már a szakmától és az országtól is távol van, tehát sem a pályája, sem az egzisztenciája nem függ „az illetőtől”, sem attól, hogy mi lesz ennek a botránynak a kimenetele.
Mert azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy „az illetőnek” nemzetközi hálózatban működő kommandója van. Szerintem ugyanis ebben a „történetben” (ismétlem, ha nem fikcióról van szó) „az illető” a legkönnyelműbb szereplő. Hihetetlen, hogy hányszor vállalt kockázatot – hiszen ő az, aki bármikor mindent veszíthetett volna (mint most is, ne feledjük, hogy ekkor már nem diktatúrában élünk) –; milyen vakmerőséggel űzte üzelmeit, hiszen sikertelen és eredményes kísérletei során egyszer mégiscsak emberére akadhatott volna egy bármilyen fiatal, de mégiscsak felnőtt férfi személyében. De… nem akadt emberére, és úgy látszik, egyelőre még most, utólag sem. Olyan az egész, mint egy bosszantóan súlyos dramaturgiai hibákkal megírt film.

Érdekesen „korrekt” és óvatos ez az Index: a vádolt személy nevének és színházának elhallgatásával közli több névtelen ember részletesen előadott történetét, miután egy blog már világgá kürtölte „az illető” nevét, akinek már a Wikipédiában szereplő szócikke is tartalmazza az esetet.
De nem ennek ellenőrzésére kattintottam a szócikkre és böngésztem a Wikipédiát, hanem hogy megnézzem, melyik operaigazgató regnálása idején adatott meg „az illetőnek” dalszínházunkban rendezni. Nem értem ugyanis, hogy a színház művészei és dolgozói, akiknek szexuális zaklatásáról eddig ugyan nem esett szó, de a munkahelyen elfogadhatatlan hangnemben részesítésükről igen, miért nem tiltakoztak a szakszervezetnél (nem tudom, akkor hány ilyen volt), és végső soron miért nem lehetett Szinetár Miklós főigazgatóhoz fordulni panasszal, ha „az illető” stílusa nemhogy érzékenységet, hanem emberi méltóságot sértett.


6168 Cilike 2017-11-05 23:12:48

Egyébként meglehetős emberismerettel rendelkezett. Pontosan tudta, kivel nem érdemes kekeckedni. Engem még például el is engedett próbáról, mikor el kellett mennem a gyerekekért bölcsibe és a karügyelők nem mertek elengedni, odaküldtek hozzá.  Hallottunk mi ezt-azt, meg tapasztaltuk az ordítozást. Az az érzésem amúgy, hogy az Operában más tárakban vadászott áldozatra.


6167 Momo 2017-11-05 23:02:53

Ó, igen... Egyik első operaházi élményem az volt 25 évesen, hogy kitartóan üvölti a nevemet a mikrofonba. A színpadon kollégák, statiszták, jó 100 ember, ő meg beleszállt az új kollégába, hogy zengett a Ház. A következő szünetben rögtön kimentem hozzá a nézőtérre, és megkérdeztem, hogy Mért kell ez? Azért mert.. – kezdte mosolyogva. Mire mondom, De tudod, hogy nincs igazad! Valamit válaszolt, én meg elmondtam neki ezt még 2x-3x, és otthagytam. Gondolom rájött, hogy ez a hangnem velem nem fog működni. mert bár sokat dolgoztunk együtt a következő 10 évben, mindig békén hagyott. Majd minden darabjában osztott rám kisebb nagyobb dolgokat, de soha nem beszélt velem többet úgy.

Amikor igazgató lett máshol, néha belegondoltam, hogy milyen lenne, ha ott dolgoznék a keze alatt, és megállapítottam, hogy addig jó, míg nem ő a főnököm…


6166 nizajemon 2017-11-05 21:56:23 [Válasz erre: 6165 -zéta- 2017-11-05 21:31:40]

Áhh...:(((((



6164 IVA 2017-11-05 18:10:35 [Válasz erre: 6157 mandarina 2017-11-05 15:50:03]

Látja, kedves Mandarina, hogy félnek az Ön türelmetlenségétől?
Lehet, hogy a délután, este folyamán még a bíróságot is kinyitják, hogy K. M. G. beadhassa a keresetét? (Nem kis felhajtás: a beléptetésnél ki kell pakolni a táskánkból, zsebünkből minden fémtárgyat stb.)

Kalmár Péternek pedig énekeljük:
Amerre fénylik az égbolt
Önnél boldogabb
ember ma nincsen,
És az maradjon…


6163 IVA 2017-11-05 18:07:44 [Válasz erre: 6162 nizajemon 2017-11-05 18:00:10]

Emlékszem, bár olyant nem vásároltam, mert meg sem tudtam volna emelni.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.