Bejelentkezés Regisztráció

Momus társalgó


5912 macskás 2016-11-11 00:31:10 [Válasz erre: 5911 ebera 2016-11-10 21:58:28]
Azért valamennyire lehet mérni a dolgot. Ha nem ment, honnan tudja, milyen a hang?

5911 ebera 2016-11-10 21:58:28 [Válasz erre: 5910 macskás 2016-11-10 20:06:36]
" De gustibus non est disputandum ". Úgy gondolom, a művészetet nem lehet olyan mércével mérni, mint az olyan sportágakat, mint pl. a 100 m-es síkfutás. Sok pontozásos sportág is van, aminek a megítélése szintén sok vitára ad okot.Sokunknak bántja fülét ez a hangszín, egyszerűen nem szép, fülsértő, és több hiányossága is van. Azért, mert valaki ki tud énekelni pl. magas C-t, stb., még nem biztos, hogy ez művészileg értékelhető. Örülök, hogy Önnek tetszett a koncert, én nem mentem, mert úgy gondoltam ártalmas lenne az egészségemre.

5910 macskás 2016-11-10 20:06:36 [Válasz erre: 5901 tiramisu 2016-11-09 22:36:01]
Így van! A hang jó, elfogadhatóan énekel, az átlagosnál JOBBAN. Nem azt mondom, hogy katartikus élményt nyújtott, de nem feszengett az ember a székén, hogy mit is hall annyi pénzért. Tisztességesen tudta a dinamikát stb. Igazán a közismert dalokban-áriákban volt a topon. Sokkal jobb volt, mint egy másik énekesnő színtelen férje.

5909 tiramisu 2016-11-10 17:00:19 [Válasz erre: 5906 Edmond Dantes 2016-11-10 14:49:01]
Pláne ! Mint kisokos, meg NAGYOKOS ! Vigyázzon a vérnyomására! :-)

5908 Edmond Dantes 2016-11-10 14:52:36 [Válasz erre: 5900 Cilike 2016-11-09 20:18:15]
Átkozott kíváncsiság(om): ugyan ki lehet? Én csak egy tudatlan outsider vagyok..

5907 Edmond Dantes 2016-11-10 14:50:54 [Válasz erre: 5905 lujza 2016-11-10 02:37:58]
Nagy különbség! Búúúzni nem tilos és nem büntetik, MüPát szétverni tilos, büntetnék és sokba kerülne :-)

5906 Edmond Dantes 2016-11-10 14:49:01 [Válasz erre: 5901 tiramisu 2016-11-09 22:36:01]
Pardon: jelen ismereteink és (át)írás szerint Eyvazov és n e m Ayvazov... ...ahogyan például a "tiramisu" az "tiramisu" és nem "piramis(u)" ;-) Egyébként egyetértek.

5905 lujza 2016-11-10 02:37:58 [Válasz erre: 5903 IVA 2016-11-10 01:21:44]
Sajnos, nem tudtam a Müpát szétverni, mert ott se voltam. Pedig szívesen búúztam volna egyet legalább!

5904 IVA 2016-11-10 01:24:51 [Válasz erre: 5901 tiramisu 2016-11-09 22:36:01]
Lágy kis szellő...

5903 IVA 2016-11-10 01:21:44 [Válasz erre: 5897 lujza 2016-11-08 01:09:10]
Ne haragudj, nem Rád gondoltam a gázsis megjegyzésemmel. Csupán ért már olyan meglepetés, hogy nem értettem bizonyos indulatokat, mígnem kiderült, hogy akad, akinek a pénz is tud fájni, még évtizedek múltán is. Mindenesetre a Müpát nem verted szét. :-))

5902 IVA 2016-11-10 01:19:56 [Válasz erre: 5892 Klára 2016-11-07 09:22:48]
Netrebko és Villazón tudtommal színpadi és koncert-partnerek voltak. Netrebko és Kaufmann koncerten adott játékából nem vonnék le messzemenő következtetést. „Kidőlt a sorból”, „befuccsolt” – ezek olyan empátiára, érzékenységre valló kifejezések! Szabad tudnunk, hogy az általad vélt „álompár sorozat” mennyiben érint hátrányosan, hogy sokallnod kell? Eyvazov: nyilván megosztó, és lehet róla vitatkozni, de „valaminek” máris valaki.

5901 tiramisu 2016-11-09 22:36:01
Vissza kéne venni egy kissé Ayvazov ügyben!

5900 Cilike 2016-11-09 20:18:15
Olyanok vagytok már... Van olyan énekesnő nálunk is, aki élete párját magával viszi árukapcsolásban, és az illetőhöz képest Eyvazov valóságos Pavarotti.

5899 Klára 2016-11-09 18:37:33 [Válasz erre: 5898 Edmond Dantes 2016-11-08 16:58:58]
Valószínűleg nem hallja a saját hangját - és önkritikája se biztos, hogy sok van. Anyagi gondjai meg nyilván nincsenek!

5898 Edmond Dantes 2016-11-08 16:58:58 [Válasz erre: 5897 lujza 2016-11-08 01:09:10]
Meglehet, őt sem érdekli. Mármint se a gázsi, se a fülsértő hangjai.

5897 lujza 2016-11-08 01:09:10 [Válasz erre: 5891 IVA 2016-11-07 01:51:25]
Látod, én gázsira nem is gondoltam, mert az nem érdekel! Engem a fülsértő hangjai érdekelnek. Hát, ha amint írtad, nálunk lépne fel rendszeresen, lehet, hogy én tényleg szétverném érte a házat. :-))

5896 ebera 2016-11-07 11:19:31 [Válasz erre: 5895 Cilike 2016-11-07 09:40:27]
Lehet, hogy néhány év múlva elfogadhatóan fog énekelni, bár ezt kétlem ( ritka ronda hangszíne van), de MOST nyomják le a torkunkon! Annuska,.... vagy az orosz maffia? :)

5895 Cilike 2016-11-07 09:40:27 [Válasz erre: 5894 ebera 2016-11-07 09:34:34]
Bele-belepörgettem ebbe a moszkvai Manonba és tényleg, például a harmadik felvonásbeli nagy kitörése (Guardate, com'io piango e imploro) szinte tetszett. Sokkal jobban formált és eléggé egy vonalban volt az egész. A hangszín még mindig nem szép.

5894 ebera 2016-11-07 09:34:34 [Válasz erre: 5887 IVA 2016-11-06 03:13:53]
Tegnap több felvételét hallgattam újra.A legutóbbi moszkvai Manont is feltette valaki teljes egészében. Valóban sokat fejlődött az utóbbi időben, de számomra ez a néha már mekegésre hajazó éneklés egyszerűen élvezhetetlen,borzalmas, elfogadhatatlan.Ez a Manon egyébként merénylet szemnek és fülnek egyaránt. Nyetrebko sem tetszik, sehol sincs pl. Házy Manonjától.

5893 Edmond Dantes 2016-11-07 09:31:38
Pár év múlva már Eyvazov kedvéért szerződtetik Netrebkot, két okból: 1) tempora mutantur.. 2) tempura jó étel

5892 Klára 2016-11-07 09:22:48 [Válasz erre: 5891 IVA 2016-11-07 01:51:25]
Netrebko alkotott "álompárt" Rolando Villazónnal, ő sajnos átmenetileg kidőlt a sorból - és nem is szorult az isteni Anna támogatására - , alkotott volna Kaufmannal, aki ezt a szerepet nem vállalta, alkotott álompárt Ervin Schrottal, ez befuccsolt, nekem kicsit sok ez az álompár sorozat! Egyébként ha Eyvazov kicsit még tanulna, fedettebb hangon énekelne és nem korcsolyázna két hang között félúton, hanem fixen fogná és megülne a hangokon, lehetne belőle valami.

5891 IVA 2016-11-07 01:51:25 [Válasz erre: 5888 lujza 2016-11-06 04:51:41]
Senkit sem akartam megsérteni, ezért nem írtam le most azok nevét, akiknek a hibáit rajtam kívül is minduntalan emlegetik itt. Ha sértőnek találod, nyilván nagyon is tudod, kikre gondoltam. Ha Eyvazov nem Netrebko férje lenne, nem tűnnének fel amolyan „álompár”-szerepeben, és főleg nem lehetne feltételezni róla, hogy szintén magas gázsit kap, hanem a mi színpadaink neveltje lenne, nálunk lépne fel rendszeresen, szétvernék érte a házat. Mert vannak szopránjaink, akik kimagasló teljesítményre képesek, van kiváló meg jó baritonunk, és mindig a tenorok azok, akik miatt énekesi szempontból sem tud nagy előadás születni.

5890 ebera 2016-11-06 08:48:19 [Válasz erre: 5887 IVA 2016-11-06 03:13:53]
Nem vagyok egy mazochista alkat, de újra meg fogom hallgatni ismét néhány felvételét, amint lesz rá időm. Lehet, hogy eddig mást hallgattam? Vagy az én fülemmel van a baj?

5889 cviki57 2016-11-06 08:15:23
Kedves SHOSTAKOVICH-zenét és BALETTet kedvelő Társaim! Ma 17.00 órakor az Uránia filmszínházban Moszkvából, élő közvetítésben Ratmanskij koreográfiáját láthatjuk Shostakovich Tiszta vizű patak című zenéjére! Egyre nehezedő világunkban majd két óra üde, vidám boldogság! Fantasztikus zene, csodálatosan előadott humor-folyam koreográfiával!!! (Vagy 10-szer láttam, s újra meg újra végig élvezem, nevetem!) Kedvcsinálónak keressenek egy részletet a youtube-on „The Bright Stream” vagy „Светлый ручей балет” címen. NAGYON SOK HELY VAN MÉG, JÖJJENEK EL!

5888 lujza 2016-11-06 04:51:41 [Válasz erre: 5887 IVA 2016-11-06 03:13:53]
Legalább akad valaki Netrebkon kívül, aki kedveli Eyvazov hangját. Meghagyom Neked, ha hallgatni szeretnéd. Nem tudom, kikre gondolsz az Operában, de ez sértés kategória.

5887 IVA 2016-11-06 03:13:53 [Válasz erre: 5885 Cilike 2016-11-06 00:28:02]
Úgy érzem, a közvélemény szerint, ha Callas leggyakoribb tenorpartnere Di Stefano volt, a Tebaldié pedig Del Monaco, akkor Netrebko mellé is olyan kaliberű állandó partner dukál. Olyan viszont nincs. Szerintem Eyvazov nagyon jó énekes. Korántsem olyan szép hangú, mint az említettek voltak, vagy a „három tenor” bármelyike, de lakonikusan csúnyának minősíteni a hangját: merő könnyelműség. Jobb énekes, mint a MÁO – jelenleg az övéhez hasonló szerepkörben működő – két tenoristája (mindkettő a maga erényeivel és immár állandónak tűnő hibáival), akikről az összevetés jegyében nem szívesen mondanánk azt, hogy hangjuk a csúnyánál is csúnyább.

5886 IVA 2016-11-06 02:53:02 [Válasz erre: 5881 Klára 2016-11-04 15:35:44]
A Színház- és Filmművészeti Egyetemen ma is tanulnak mozogni, táncolni, énekelni, nemcsak az operett–musical szakos és zenés osztályok hallgatói, hanem a színészosztályokéi is. Az utóbbiak kisebb óraszámban. Úgy tudom, vívni is, de a lovagolni tanulásba maguknak kell befektetniük, ha ilyen tudást igénylő filmszerepet vállalnak. Nem tudom, hogy a jó hang nélküli operetténeklés pontosan honnan datálódik, az én megrázó csalódásom kb. fél évszázados lehet. Gyerekkoromban nagyon tetszett a Nebáncsvirág rádiófelvétele, Neményi Lilivel a címszerepben. Amikor hírét vettem, hogy tv-változat készül a darabból, kíváncsian vártam, melyik fiatal opera- vagy operettprimadonnánk nyeri Denise szerepé, mígnem kiderült, hogy [url]https://www.youtube.com/watch?v=YmvC1NI8OmQ;Halász Judit[/url]. Meghökkenésem máig sem múlt el, pedig sok dolgot megéltem azóta, például Eszenyi Enikő éneklését is...

5885 Cilike 2016-11-06 00:28:02 [Válasz erre: 5884 Klára 2016-11-05 15:10:57]
Egxébként nem tudom, de merőben szokatlan lenne, hogy mikroportozzanak egy operaelőadásban és pláne hogy nem valakit igen, valakit nem. Akik élőben hallották, azok szerint Eyvazovnak nincs kicsi hangja, csak csúnya. Nem értem a dolgot.

5884 Klára 2016-11-05 15:10:57 [Válasz erre: 5882 lujza 2016-11-05 03:09:03]
Hja, a hiányt valamivel pótolni kell! Nem elég a Bolsoj-ban fellépni, be is kell tudni énekelni.

5883 Momo 2016-11-05 10:25:25 [Válasz erre: 5882 lujza 2016-11-05 03:09:03]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=ndiY-2_RiSs;Ez az.[/url]

5882 lujza 2016-11-05 03:09:03 [Válasz erre: 5876 Klára 2016-11-04 08:40:12]
Ehhez képest nemrég a Bolsojban, a Manon Lescaut felvételén láttam azt, hogy Netrebko mellett (rajta nem) a - meglehetős gyenge - férfi szereplőkön mikroport volt.

5881 Klára 2016-11-04 15:35:44 [Válasz erre: 5880 Edmond Dantes 2016-11-04 14:24:00]
Ez igaz, valamint az is, hogy a vidéki színházaknál soha nem volt mereven elkülönülve a két terület. De könyörgöm, akkoriban a minimális énektudás és mozgáskultúra hozzátartozott a dologhoz, a Színművészeti Főiskolán pl.mozogni, táncolni, vívni tanultak. Aki abszolút antitalentum volt, az nem énekelt. Ma viszont - lásd az első bejegyzést kiváltó TV műsort - szerződtetett együttesbeli tag, és "rangos" műsorban fellép. Amely műsor éppen az ilyen fellépők miatt már nem is annyira rangos!

5880 Edmond Dantes 2016-11-04 14:24:00 [Válasz erre: 5876 Klára 2016-11-04 08:40:12]
Ellent kell mondanom, mert n e m így működött a dolog. Mindig volt átjárás (az ön kifejezésével: összemosás) "a prózai színjátszás és az úgynevezett zenés színház" között. "miért kell prózai színészeket énekeltetni!": mindig énekeltettek prózai színészeket, tévében, amikor még nem volt tévé, rádióban (a mozifilmekről már nem is szólva) és -talán (talán!) a Nemzeti kivételével- csaknem valamennyi prózai (!) színházban. A legrangosabbak: Vígszínház, Magyar Színház stb. visszatérően tűztek ki operetteket, zenés színdarabokat és nem csak énekes színészekkel. Az Operaház nagy nevei közül meg sokan vállaltak fellépést operettekben, amiket a Király Színházban, később az Operettszínházban vagy másutt játszottak, és bizony nyári alkalmi haknikat is vállaltak, nyári színházakban. Igenis "minden szinten szinte minden" volt avagy: a pénz -és a könnyedebb siker- nagy hatalom volt-van-lesz.

5879 Klára 2016-11-04 11:48:49 [Válasz erre: 5878 chenier 2016-11-04 09:32:52]
Ez az "univerzalitás" csak arra jó, hogy elvegye az ember kedvét a zenétől en bloc! Legalábbis azét, aki először egy ilyen élménnyel találkozik. Egyébként pedig a művészet megcsúfolása, amiért az illetékesek mélyen szégyellhetnék magukat - és itt elsősorban nem a szereplőkre vonatkozik, bár némi önkritika nekik sem ártana. Vagy van az a pénz....?

5878 chenier 2016-11-04 09:32:52 [Válasz erre: 5876 Klára 2016-11-04 08:40:12]
Ma univerzális művészeket "teremtenek", akiknek mindent kell tudniuk! A baj csak az, hogy az éneklés nem úgy működik, hogy "énekelni akarok", és akkor megy is, hanem bizonyos adottságok, például elsősorban megfelelő hanganyag azért csak kell hozzá! Az a szemmel látható és füllel néha hallható szenvedés, ami ennek a duettnek az előadása közben látszott a két előadón, mindenképpen a siralmas kategóriába tartozik!

5877 Klára 2016-11-04 08:43:27 [Válasz erre: 5875 IVA 2016-11-03 21:19:08]
Tévedni emberi dolog, de bizonyos pozícióban bizonyos tévedések megengedhetetlenek! Fel kell nőni a feladathoz.

5876 Klára 2016-11-04 08:40:12 [Válasz erre: 5874 chenier 2016-11-03 20:48:00]
Köszönöm az észrevételt! Erre utaltam pár napja - az énekesek kiválasztásának felelősségére! Egyébként máig nem értem, miért kell/kellett a prózai színjátszást és az úgynevezett zenés színházat összemosni, miért kell prózai színészeket énekeltetni! Volt valaha az opera - MÁO és Erkel Színház, volt az operett - Operettszínház, és bejött a musical - részben az Operettben, részben az akkori Tháliában. És külön képeztek énekeseket, külön színészeket. Most mindenhol van minden, az is "énekel" akinek nem kellene. Pár hete kifejeztem ellenzésemet a mikroport elterjedése ellen, hiszen mind az opera, mind az operett világsztárokkal elég jól elvolt nélküle. Eredmény: ellenvélemény. hogy a mai mozgékony műfajok, stb. Tehát mégiscsak énekelni kell tudni, nem mikroportozni!

5875 IVA 2016-11-03 21:19:08 [Válasz erre: 5871 ebera 2016-11-02 15:13:26]
Lehet, hogy nem az évek számában tévedett, hanem önmagát tévesztette össze Hvorosztovszkijjal. :)

5874 chenier 2016-11-03 20:48:00
" Emlékszel még...." - énekelte Dolhai Attila és kék estélyibe öltözött operettes párja pár perce a tévében! De könyörgöm, ehhez is hang kell, nem elég a mikroportos meleg levegő!

5873 Heiner Lajos 2016-11-02 16:04:45 [Válasz erre: 5870 Edmond Dantes 2016-11-02 14:47:28]
Es jo Zwettlben a Zwickl.

5872 Klára 2016-11-02 15:37:46 [Válasz erre: 5871 ebera 2016-11-02 15:13:26]
Valamint az adás megkezdése előtt megtanulom kimondani az énekes nevét, és nem poénkodom avval, hogy nehéz kiejteni - legalábbis ebben a pozícióban nem. Persze, megfelelő embert a megfelelő helyre....

5871 ebera 2016-11-02 15:13:26 [Válasz erre: 5869 Edmond Dantes 2016-11-02 14:35:50]
Hvorostovsky pedig nem 47, hanem 54 éves.Ez persze nem lényeges tévedés, de nem kéne dobálózni évszámokkal, vagy ne mondjon semmit, vagy pontosan.

5870 Edmond Dantes 2016-11-02 14:47:28 [Válasz erre: 5868 Heiner Lajos 2016-11-02 12:03:57]
Vigyázat, ebből nagy keveredés lesz! Wartburgot Eisenachból, Elzát Trabantból, Erzsébetet Eisenachból, Trabantot Brabantból...vagy Zwickauból? Lehet, hogy valamit máris összekevertem. Schumann mindenesetre Zwickauban készült.

5869 Edmond Dantes 2016-11-02 14:35:50 [Válasz erre: 5867 Klára 2016-11-02 11:21:50]
A Tannhäuser thüringiai őrgrófja I. Hermann. Az ő unokahúga volt -ha volt- a csarnokáriás-imás Erzsébet: lehet, hogy csupán kitalált személy. A "mi" Szt. Erzsébetünk (és Szt. IV.Lajos, thüringiai őrgróf) legidősebb gyermeke II. Hermann thüringiai őrgróf volt. Szóval Hermannok jöttek, őrgrófok mentek...nekem is meg kellett néznem, ki honnan hová, viszont nem ülök a VOLÁN-nál* :-) és nem teszek fel kérdéseket a "Ki mer ma" adásában. *ld MÁO-topik 57411

5868 Heiner Lajos 2016-11-02 12:03:57 [Válasz erre: 5867 Klára 2016-11-02 11:21:50]
Wartburg vara utan lesz itt meg majd a Lohengrinböl Trabanti Elza.

5867 Klára 2016-11-02 11:21:50
Az m5 TV csatorna tegnap esti "Ki mer ma" adásából meglepő dolgot tudtam meg.Nem tudom szó szerint idézni a MÁO Főigazgatójának szavait, de a kérdés kb így hangzott: Melyik az a Wagner opera, melyben Árpádházi II. Endre királyunk leánya szerepel, aki meghal a szerelméért? A válasz "természetesen" a Tannhäuser, melynek női főszereplőjét valóban Erzsébetnek hívják, de nem Árpádházi Szent Erzsébet, hanem Hermann Thüringiai őrgróf unokahúga! Tehát csak névrokona! Kétségtelen, hogy Szászországban Szt Erzsébetnek kultusza van, és Wartburg várában még az NDK-s időkben is megemlékeztek róla, de a két személy nem azonos! Ezt Főigazgató Úrnak több okból is tudnia kell/kellene. Vagy a kérdést kellett volna precízen megfogalmazni.

5866 cviki57 2016-11-01 14:45:30
A MA ÉS HOLNAP ESTI ZENEAKADÉMIAI, NAGYTERMI CONCERTO - PROGRAMBAN VÁLTOZÁS LESZ: Gennady Rozhdestvensky váratlan egészségállapot-romlása miatt 2016. november 1-én és 2-án, a Zeneakadémia nagytermében tartandó koncerteket lemondta. Ezért az estéken az egyik legtehetségesebb fiatal karmester, Dubóczky Gergely vezényel majd. A váratlan betegség miatt a szólista személye, és a műsor is változik. Viktoria Postnikovaval meghirdetett Schubert Wanderer – fantázia helyett, Berecz Mihály zongoraművész Beethoven G-dúr zongoraversenyét adja elő a Concerto Budapest közreműködésével.

5865 Klára 2016-11-01 13:08:42 [Válasz erre: 5862 IVA 2016-11-01 05:17:03]
Bocsánat, ezt nem kellene kegyeletsértésként kezelni? Ha nem hamvakat szór szét egy őrült, hanem Isten ne adja - egy holttesttel tesz valami hasonlót, az sem büntetendő? Egyébként a közbotrány okozást és emberek riogatását nem kellene büntetni? Mi van, ha elkezdenek kirohanni és valaki megsérül?

5864 Edmond Dantes 2016-11-01 10:29:31
Egy 50 férőhelyes stúdiószínházban egy "tömeg" ijesztgetése nagyobb sokkhatást vált(ana) ki mint egy 3.000 férőhelyes színházban. Legfeljebb kevesebb ember ijed meg és kisebb az anyagi kár.

5863 Momo 2016-11-01 09:34:48
Na, épp most hallom, a Klubrádióban, hogy a színvonalas politikai újságírást ugyanúgy normatív alapon kellene támogatni, mint pl. a múzeumokat, meg az operajátszást. hihihi... :-))))





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.